Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Αντιπρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ: Με την πολιτική «Γαβρόγλου» τα Πανεπιστήμια κινδυνεύουν να χάσουν το κύρος τους που απέκτησαν στο εξωτερικό

Δημοσίευση: 16/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Είχαμε προβλέψει, ότι η πολιτική «Γαβρόγλου»   θα αφήσει πίσω της θνησιγενή τμήματα και πολυδιάσπαση των ιδρυμάτων τα οποία κινδυνεύουν να χάσουν το κύρος τους που απέκτησαν στο εξωτερικό τις τελευταίες δεκαετίες.

Αυτό δήλωσε σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ο Αντιπρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ Γεράσιμος Σιάσος, και τόνισε:

  • Η πολιτική ηγεσία που προηγήθηκε, αφορούσε μια αποσπασματική πολιτική αλλαγής του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, που αποφασίστηκε μονομερώς, σε κεντρικό επίπεδο από το υπουργείο Παιδείας και ακολούθως μεθοδεύτηκε, με την μέθοδο της σαλαμοποίησης και της συγκρότησης ομάδων διαλόγου, με τα  υπό συγχώνευση ιδρύματα, ακολουθώντας μια λογική ανταποδοτικών οφελών.
  • Εχει ξεκινήσει μια καινούργια κυβέρνηση, ένας καινούργιος διάλογος με την κυβέρνηση και φυσικά αναμένουμε από την Υπουργό Παιδείας -αναφερθήκαμε και στην πρώτη τοποθέτησή-, ότι ο διάλογος αυτός θα είναι ειλικρινής. Αν είναι προσχηματικός, εδώ είμαστε και θα επανέλθουμε καυτηριάζοντας τη στάση της κυβέρνησης.
  • H ΠΟΣΔΕΠ χαιρετίζει την πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας να ξεκινήσει έναν οργανωμένο διάλογο σχετικά με τις αλλαγές που χρειάζονται να γίνουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επειδή στο πρόσφατο παρελθόν από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιχειρήθηκε ένας προσχηματικός διάλογος ο οποίος τελικά δεν είχε καμία σχέση με όσα νομοθετήθηκαν, ευελπιστούμε ότι ο διάλογος τώρα θα είναι ειλικρινής και ουσιαστικός. Έχουμε ήδη στείλει τις απόψεις μας στα 22 ερωτήματα που έθεσε το Υπουργείο Παιδείας και αναμένουμε τη συζήτηση επαυτών. Η εθνική συνεννόηση για τα θέματα παιδείας είναι αναγκαιότητα και μόνο μέσα από συναινέσεις μπορεί να παραχθεί μια ουσιαστική και διαχρονική εθνική στρατηγική για την παιδεία.
  • Σχετικά με το σχέδιο νόμου στο άρθρο 166 καταργείται ο χαρακτηρισμός κάποιων τμημάτων ως τμήματα ελεύθερης πρόσβασης. Πρόκειται για ζήτημα το οποίο έχει άμεση σχέση με το γενικότερη πολιτική πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η ΠΟΣΔΕΠ θεωρεί ότι θα πρέπει να υπάρχει μια γενική βάση εισαγωγής, όπως πχ το 10, και στη συνέχεια τα Τμήματα να μπορούν να ορίζουν βάση για ένα άμεσα συναφές μάθημα. Είναι πολύ σημαντικό με τι γνώσεις εισάγεται ένας φοιτητής στο Πανεπιστήμιο, με τι προσόντα θα σπουδάσει και τελικά τι αποφοίτους θέλουμε. Φαινόμενα να εισάγεται κάποιος στο Πανεπιστήμιο με βαθμό 0.6 ή 3 στα 20, ή να υπάρχουν Τμήματα τα οποία όλοι οι φοιτητές να έχουν βαθμό κάτω από τη βάση δεν προσφέρουν στην ανάπτυξη που επιθυμούμε για τα Πανεπιστήμια. Για αυτούς τους λόγους η συγκεκριμένη ρύθμιση κινείται στη σωστή κατεύθυνση.
  • Το άρθρο 169 αφορά διατάξεις περί αναγνώρισης τίτλων επαγγελματικής ισοδυναμίας. Το συγκεκριμένο θέμα δεν έχει τεθεί στον πρόσφατο διάλογο, έρχεται αιφνιδιαστικά και δεν συζητήθηκε καθόλου με την ΠΟΣΔΕΠ. Παρακαλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να μας εξηγήσει τους λόγους του κατεπείγοντος που δεν επέτρεψαν να πάμε σε έναν οργανωμένο διάλογο για ένα τόσο σημαντικό θέμα.
  • Το άρθρο 172 αφορά τις μεταπτυχιακές σπουδές. Η ΠΟΣΔΕΠ έχει τοποθετηθεί πολλές φορές υπέρ της ανάγκης αναπτυξιακής ώθησης των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών σε ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο, με απλούστευση των διαδικασιών και ενίσχυση του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημίων. Να μην ξεχνάμε ότι πριν 15-20 χρόνια δεν υπήρχε η σημερινή ανάπτυξη των μεταπτυχιακών προγραμμάτων και πολλοί φοιτητές αναγκάζονταν να μεταβούν σε χώρες του εξωτερικού για να παρακολουθήσουν  ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις κινούνται στη σωστή κατεύθυνση αλλά μένουν ακόμα πολλές εκκρεμότητες οι οποίες πρέπει να συζητηθούν όπως οι ποσοστώσεις εξωτερικών-εσωτερικών διδασκόντων κ.α.. Πιστεύουμε θα έχουμε το χρόνο να τις συζητήσουμε καθώς αφορούν το νομοσχέδιο για τη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μια ερώτηση για τον περιορισμό του 20% στις τροποποιήσεις των προυπολογισμών. Σε περίπτωση τροποποίησης άνω του 20% θα ισχύει το προηγούμενο νομοθετικό καθεστώς?

Σχόλια (3)

 
Έχετε δίκιο!
17 Οκτ 2019 11:16

Έχετε δίκιο και μακάρι να εισακουστείτε. Τα τμήματα με βάση 4 και 5 δεν οφελούν σε τίποτα πέρα από τις καφετέριες που πουλάνε καφέδες και τα σπίτια που νοικιάζονται. Όσο για το διδακτικό προσωπικό που πολλοί κατηγορούν ότι βολέυεται σε τέτοια τμήματα, ρωτήστε τους που θα ήθελαν να είναι; Δε θέλουν να κάνουν έρευνα; Τι έρευνα να κάνεις σε τέτοια τμήματα;

 
Λεξοτανίλ τώρα
17 Οκτ 2019 16:20

"Με την πολιτική «Γαβρόγλου» τα Πανεπιστήμια κινδυνεύουν να χάσουν το κύρος τους που απέκτησαν στο εξωτερικό" Ενώ ώς το 2015, όταν στο εξωτερικό έψαχναν για Πανεπιστήμια με κύρος, το μυαλό τους πήγαινε στα Ελληνικά....άντε και σε κανένα Harvard...

 
Πολιτική ΠΟΣΔΕΠ
17 Οκτ 2019 18:38

Ποιες οι θέσεις της ΠΟΣΔΕΠ για τον ακαδημαϊκό χάρτη; Τόσα χρόνια με τη μη βιώσιμη πολιτική απόφαση της διασποράς των τμημάτων και σχολών ποιες οι αντριδράσεις των ακαδημαϊκών;

Οι πολιτικοί νομοθετούν επειδή ορισμένες ομάδες εντός της κοινωνίας ασκούν πιέσεις προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean