Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνουν οι μαθητές και στα μαθήματα που θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές

Λείπουν από τα Λύκεια περισσότεροι από 1.000 καθηγητές
Δημοσίευση: 17/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνουν καθημερινά οι μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου-και σε μαθήματα που θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές- επειδή  σαράντα ημέρες μετά την έναρξη του διδακτικού έτους , δεν έχουν πάει στα σχολεία καθηγητές.

Παρά το γεγονός ότι συνολικές προσλήψεις αναπληρωτών  στην  Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση  προσεγγίζουν ήδη τον περσινό συνολικό αριθμό προσλήψεων, περισσότεροι από 30.000, τα κενά   παραμένουν, κυρίως στην Αττική , Θεσσαλονίκη, Κρήτη και Δωδεκάνησα.

Ο Ειδικός Γραμματέας της ΟΛΜΕ Ανδρέας Παπαδαντονάκης εκτιμά ότι λείπουν από τα σχολεία περισσότεροι από 1.000 καθηγητές και σε  μαθήματα Πανελλαδικών Εξετάσεων και μας εξηγεί γιατί:

  • Οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι αυξημένες σε σχέση με πέρσι.
  • Ειδικά στη Γ ΓΕΛ τα κενά φέτος είναι πολύ περισσότερα  σε σχέση με την περσινή σχολική χρονιά, ως αποτέλεσμα της δημιουργίας τεσσάρων, αντί τριών ομάδων προσανατολισμού στη Γ τάξη.
  • Το πρόβλημα γίνεται πιο έντονο λόγω του προγράμματος σπουδών που προβλέπει 7ωρες διδασκαλίας στα μαθήματα κατευθύνσεων.
  • Ενδεικτικά αναφέρω   είναι πάνω από το 20% των συνολικών τμημάτων προσανατολισμού στη Γ ΓΕΛ είναι ολιγομελή.
  • Οι συνολικές προσλήψεις αναπληρωτών  σε Α/θμια και Β/θμια προσεγγίζουν ήδη τον περσινό συνολικό αριθμό προσλήψεων.
  • Σε περιοχές όπως Κρήτη, Δωδεκάνησα αλλά ακόμη και σε σχολεία της Αττικής και Θεσ/νικης υπάρχουν πολλά κενά ακόμη και σε μαθήματα προσανατολισμού.
  • Πρόσθετα προβλήματα δημιουργεί η απόλυτα δικαιολογημένη πλέον άρνηση πολλών αναπληρωτών να αναλάβουν υπηρεσία ειδικά σε περιοχές των Κυκλάδων  αλλά και σε νησιωτικές περιοχές της χώρας όπου τα ενοίκια και το κόστος διαβίωσης κάνουν την μετακίνηση εκεί απαγορευτική.
  • Το σημαντικότερο όμως είναι ότι συνεχίζεται η πολιτική της αδιοριστίας, που  υποθηκεύει  τις ζωές χιλιάδων αναπληρωτών συναδέλφων, απαξιώνει  την παιδαγωγική μας λειτουργία και υποβαθμίζει την  της ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
  • Πρόκειται για μία πολιτική  υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης.
  • Πολύ περισσότερο όταν οι μόνιμοι διορισμοί θα επιβάρυναν  ελάχιστα  ή και καθόλου τον κρατικό προϋπολογισμό, υπεραποδίδοντας όμως οφέλη στη σταθερότητα του συστήματος και στην γενικότερη εκπαιδευτική λειτουργία.

Σχόλια (6)

 
Μιχάλης Δ
17 Οκτ 2019 21:50

Μεταφέρετε καθηγητές από τα γυμνάσια. Στο διπλανό γυμνάσιο Βιολόγος διδάσκει Γεωγραφίες και στο Λύκειο της κόρης μου Φυσικός τους κάνει ανάγνωση το ( τα ) βιβλίο Βιολογίας μιας που ο άνθρωπος δεν έχει ιδέα. ΝΤΡΟΠΗ.

 
Athanasios
18 Οκτ 2019 18:34

Σωστά επισημαινονται οι πηγες του προβληματος. Να μην ξεχνουμε: η προηγούμενη κυβέρνηση εφυγε αφηνοντας ενα Λύκειο ρημαδιο, με αυξημενες αναγκες σε ειδικοτητες που διδασκουν πανελλαδικως εξεταζομενα μαθηματα στη γ λυκειου, χωρίς την παραμικρή προβλεψη για το πώς θα καλυφθουν αυτες. Ουτε καν κοιταξε να αναμορφωσει και τις αλλες δυο ταξεις του Λυκείου -αφου ξεκίνησε τη ... μεταρρύθμιση ανάποδα- ωστε να εξασφαλίσει μια ισορροπία στα διδασκομενα μαθηματα ολων των ειδικοτήτων. Αλλα δεν την ενοιαζε: ισα - ισα ενα ακομα εμποδιο για τους επόμενους. Αριστερο ηθικο... μεγαλειο.

 
Διορίστε στη Γενική Παιδεία
18 Οκτ 2019 22:57

στο αποπαίδι της εκπαίδευσης. Αυτή είναι η λύση κι όχι να πάρουν καθηγητές από τα γυμνάσια επειδή ένα βιολόγος διδάσκει σε ένα γυμνάσιο γεωγραφίες και στο σχολείο της κόρης κάποιου ο φυσικός κάνει ανάγνωση το βιβλίο της βιολογίας.
ΔΙΟΡΙΣΤΕ χθες!

 
Βασικά καλημέρα σας!
19 Οκτ 2019 08:46

Δεν πειράζει! Τα κάνουν στο φροντιστήριο μια χαρά!

 
Γ.Π.
19 Οκτ 2019 11:07

«Τα κάνουν στο φροντιστήριο μια χαρά!»
Κάπως έτσι είναι. Για το «μια χαρά» να αμφιβάλλετε. Το εκπαιδευτικό έργο δεν αξιολο-γείται με αξιόπιστο τρόπο ούτε στη Δημόσια Εκπαίδευση ούτε στην Ιδιωτική.

 
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
19 Οκτ 2019 12:07

Με συνενώσεις Λυκείων και ενσωμάτωση της Α' Λυκείου στο Γυμνάσιο θα είναι δυνατή μια αναδιοργάνωση της ύλης. Φυσικά, μετά από τόσα χρόνια, είναι αναγκαία και η ανανέωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και των σχολικών βιβλίων.

Η ποιοτική Μέση και Βασική Εκπαίδευση είναι η μαγιά για την "αριστεία" των νεών που τόσο επιθυμούν να βραβεύουν όλοι, χωρίς ποτέ να αναρωτηθούν από πού προκύπτει: οι μαθητές διαπλάθονται σταδιακά από το Δημοτικό μέχρι το τέλος των πανεπιστημιακών σπουδών τους, άρα η όποια μεταρρύθμιση πρέπει να ξεκινήσει πρώτα από Νηπιαγωγείο και Δημοτικό, μετά να δοθεί έμφαση στο Γυμνάσιο και τέλος να καταλήξει στην αλλαγή του διαγωνισμού εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.

Στην Ελλάδα μόνο με το τελευταίο ασχολούμαστε, και ιδού τα αποτέλεσματα: 30% των αποφοίτων Λυκείου γράφουν κάτω από τη βάση στην Νεοελληνική Γλώσσα (Έκθεση Ιδεών)...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean