Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Χ. Κεφαλίδου στο esos: Όχι στις αποσπασματικές νομοθετικές παρεμβάσεις- Ναι στη θεσμική διαδικασία του διαλόγου

"Κανένας διάλογος δεν γίνεται εν κενώ. Πρέπει να υπάρχει ένα πλαίσιο που είναι οι θέσεις της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, αφού εκείνη έχει πια τη νομοθετική πρωτοβουλία"
Δημοσίευση: 18/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Έκκληση προς την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως να μην αναλαμβάνει πρωτοβουλίες αποσπασματικών νομοθετικών παρεμβάσεων απευθύνει η τομεάρχης παιδείας του Κινήματος Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου, σε συνέντευξη στο esos , σχετικά με τον διακομματικό διάλογο που  εξήγγειλε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ενόψει κατάρτισης του νέου νομοσχεδίου  για τα Πανεπιστήμια.

Η Χ. Κεφαλίδου θεωρεί αναγκαία την επανίδρυση και λειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) και τονίζει ότι στον διακομματικό διάλογο δεν μπορεί να μην συζητηθεί και να μην συνδεθεί η διαδικασία  εισαγωγής στα ΑΕΙ με:

•    το Εθνικό Απολυτήριο
•    τη διαχρονική και σε όλες τις τάξεις του Λυκείου αξιολόγηση των μαθητών
•    την Τράπεζα θεμάτων
•    την ισχυροποίηση της Τεχνικής - Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
•    του τέταρτου έτους με την παροχή επαγγελματικών δικαιωμάτων επιπέδου πέντε και σε νέες ειδικότητες
•    την ισχυροποίηση της δια βίου εκπαίδευσης και κατάρτισης.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

esos: Η Υπουργός Παιδείας σας απέστειλε επιστολή - πρόσκληση για διάλογο. Θα ανταποκριθείτε;

Χ. Κεφαλίδου: Υπάρχει ήδη απαντητική επιστολή προς την Υπουργό. Το Κίνημα Αλλαγής θεωρεί ότι τα θέματα Παιδείας είναι εθνική υπόθεση και συμμετείχε στον διάλογο. Κατά το πρόσφατο παρελθόν η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής κ. Γεννηματά είχε συναντηθεί με τον τότε Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου. Δυστυχώς, η πολιτική διαλόγου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ στην πράξη ήταν προσχηματική. Νομοθετούσαν έξω από τη δημοκρατική δεοντολογία του διαλόγου και επί της ουσίας με στενά ιδεοληπτικά και κομματικά κριτήρια.

Και η σημερινή ηγεσία θα πρέπει να προσέξει. Κατανοούμε την αναγκαιότητα άμεσων πολιτικών  θεραπείας από τα δυσμενή αποτελέσματα της προηγούμενης διακυβέρνησης. Αυτό όμως δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι αποσπασματικών πολιτικών πρωτοβουλιών και νομοθετικών παρεμβάσεων της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ετσιθελική μετακίνηση της Έρευνας στο Υπουργείο Ανάπτυξης και ο κατακερματισμός του Ενιαίου χώρου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Έρευνας.

Εμείς πιστεύουμε στη θεσμική διαδικασία του διαλόγου. Θεωρούμε αναγκαία την επανίδρυση και λειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ). Ενός Συμβουλίου με ουσιαστική συνεισφορά πριν την κατάργησή του από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Μόνον έτσι θα μπορέσουμε να έχουμε ευρύτερες συναινέσεις και μια εθνική εκπαιδευτική στρατηγική που δεν θα αλλάζει κάθε τόσο.

esos: Στην πρόσκληση, σας καλεί η κυρία Κεραμέως για τα θέματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Χ. Κεφαλίδου: Η δική μας θέση είναι ότι στην πρώτη αυτή επίσημη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να συζητηθούν επί της αρχής όλα τα θέματα της  εκπαιδευτικής πολιτικής.

Πιστεύουμε ότι τα προβλήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης συνδέονται άμεσα με τη φιλοσοφία, τη δομή και τη λειτουργία του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Δεν μπορούμε να μην συζητήσουμε και να μην συνδέσουμε τη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ με:

•    το Εθνικό Απολυτήριο
•    τη διαχρονική και σε όλες τις τάξεις του Λυκείου αξιολόγηση των μαθητών
•    την Τράπεζα θεμάτων
•    την ισχυροποίηση της Τεχνικής - Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
•    του τέταρτου έτους με την παροχή επαγγελματικών δικαιωμάτων επιπέδου πέντε και σε νέες ειδικότητες
•    την ισχυροποίηση της δια βίου εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Την προσέγγισή μας αυτή επιβεβαιώνουν και οι τελευταίες εκθέσεις - αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα «ανοίγοντας» τα ζητήματα της προσχολικής αγωγής, την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο.

Και φυσικά κανένας διάλογος δεν γίνεται εν κενώ. Πρέπει να υπάρχει ένα πλαίσιο που είναι οι θέσεις της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, αφού εκείνη έχει πια τη νομοθετική πρωτοβουλία.

esos: Πιστεύετε ότι υπάρχει ο χρόνος για ένα εθνικό διάλογο για τα θέματα Παιδείας;

Χ. Κεφαλίδου: Παρά το γεγονός ότι γυρίσαμε πολλά χρόνια πίσω με τις ανεύθυνες και τυχοδιωκτικές πολιτικές της προηγούμενης Κυβέρνησης, πάντα υπάρχει χρόνος και πρέπει να υπάρχει χρόνος για τα θέματα Παιδείας.

Άλλωστε έρευνες ελληνικών, ευρωπαϊκών και διεθνών οργανισμών, αλλά και καλές πρακτικές του παρελθόντος αποτελούν υπόβαθρο για έναν ουσιαστικό και αποτελεσματικό διάλογο. Τα παραδείγματα πολλά:

•    Επί ΠΑΣΟΚ δημιουργήθηκαν τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) που προσέφεραν μαθήματα και δραστηριότητες στους μαθητές. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ κατήργησε το πρόγραμμα, μείωσε κατά πέντε ώρες την εβδομάδα την πρωινή παραμονή των μαθητών και  κατήργησε ουσιαστικά 4.500 οργανικές θέσεις δασκάλων ολοήμερου και 2.500 θέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Εμείς θεωρούμε πως πρέπει να το ξανασυζητήσουμε

•    Είχε σχεδιαστεί με τις απολυτήριες εξετάσεις του Γυμνασίου οι μαθητές να λαμβάνουν πιστοποίηση επάρκειας Πληροφορικής και Αγγλικής Γλώσσας. Ήταν κακό ή λάθος αυτό;  Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν εφάρμοσε ποτέ αυτό το πρόγραμμα. Αντίστοιχα, είχαν ετοιμασθεί νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τα οποία είναι στα  «συρτάρια» στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Εμείς θεωρούμε πως πρέπει όλα αυτά να τα  ξανασυζητήσουμε

•    Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για να ελέγξει τη διοίκηση και την παιδαγωγική καθοδήγηση έφερε τέσσερις νόμους, που κάποιοι κρίθηκαν αντισυνταγματικοί, με αποτέλεσμα ο τελευταίος νόμος 4547/2018 να «καρατομεί» έμπειρα στελέχη της εκπαίδευσης, όπως οι Σχολικοί Σύμβουλοι, είτε με την στοχευμένη μοριοδότηση, είτε με τις προβληματικές συνεντεύξεις. Μπορούμε να ξεχάσουμε ότι οι σημερινοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, των οποίων η θητεία έχει λήξει, είναι προϊόν παράνομης αντισυνταγματικής σύνθεσης εκλεκτορικού σώματος; Αυτά πρέπει να αλλάξουν. Πιστεύουμε ότι ο νόμος 3848/2010 αποτελεί μια βάση συζήτησης για τις νέες δομές και τις επιλογές των στελεχών εκπαίδευσης

•    Υπάρχει το θέμα των διορισμών των εκπαιδευτικών και η λαθεμένη ρύθμιση του κ. Γαβρόγλου, που πριμοδοτεί για πρόσληψη, όχι για εξέλιξη, υπερβολικά τα μεταπτυχιακά. Βεβαίως και είναι συνταγματική υποχρέωση η πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ, όμως μετά από τόσα χρόνια η προϋπηρεσία των αναπληρωτών δεν μπορεί να υποβαθμίζεται ή να εξανεμίζεται. Πρέπει να το ξανασυζητήσουμε.

Αυτά είναι κάποια παραδείγματα, τα οποία αναφέρω ως απόδειξη πώς μπορεί να γίνει έγκαιρα, σε βάθος και αποτελεσματικά ένας ουσιαστικός διάλογος. Εκτιμώ όμως πως η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σπαταλά πολύτιμο χρόνο σε αποσπασματικές ρυθμίσεις και επικοινωνιακή πολιτική.

 

Σχόλια (3)

 
ΜΙΚΗΣ
18 Οκτ 2019 21:04

Πολύ σωστή τη βρίσκω γενικότερα την κυρία

 
Ieremias
20 Οκτ 2019 11:48

Μια κυρία ορθολογική έστω και αν είναι ΠΑΣΟΚ!

 
Τεχνική Εκπαίδευση στην Ελλάδα
20 Οκτ 2019 17:39

Αυτή η καραμέλα περι ισχυροποίησης της Τεχνικής - Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, λες και η Ελλάδα είναι στην κορυφή της βιομηχανικής παραγωγής, στην Ευρώπη έχει πολυκαιρίσει.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean