Placeholder

ΤΕΧΝΙΚΗ-ΕΠ/ΚΗ

Υπουργείο: Από σήμερα η έγκριση λειτουργίας τμημάτων μαθητείας

Το υπουργείο Παιδείας καλεί τους Περιφερειακούς Διευθυντές να μεριμνήσουν για την ομαλή έναρξη των τμημάτων του “Μεταλυκειακού έτους-τάξη μαθητείας”
Δημοσίευση: 22/10/2019
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νέο έγγραφο απέστειλε το υπουργείο Παιδείας στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης με το οποίο τους ενημερώνει ότι:

Από σήμερα  (Τρίτη) το πρωί  μπορούν να προχωρήσουν  στην έγκριση λειτουργίας των τμημάτων της μαθητείας με βάση το συνημμένο πρότυπο της απόφασης.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

Με το ίδιο έγγραφο το υπουργείο Παιδείας καλεί τους Περιφερειακούς Διευθυντές να μεριμνήσουν για την ομαλή έναρξη των τμημάτων του “Μεταλυκειακού έτους-τάξη μαθητείας” καθώς και για την αποστολή των αναρτηθέντων στη Διαύγεια αποφάσεών σας , έτσι ώστε να αναρτηθούν και στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ.

Το πρώτο έγγραφο της περασμένης Παρασκευής

Το υπουργείο Παιδείας την περασμένη Παρασκευή   είχε στείλει  έγγραφο στους  Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το οποίο:

Α. Αναβάλλεται   η αποστολή προτύπου απόφασης έγκρισης των τμημάτων του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας και  κατά συνέπεια  η απόφαση έγκρισης λειτουργίας των τμημάτων από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Β. Το υπουργείο Παιδείας  έκρινε αναγκαία την αναβολή  λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού για την υλοποίηση της Δ' φάσης μαθητείας.

Γ. Αυτή τη στιγμή, με βάση το  Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης «Τάξης μαθητείας» , σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας υπάρχουν

α) 216 τμήματα με ικανό αριθμό μαθητευόμενων εκ των οποίων μόνο 104 έχουν διαθέσιμο εκπαιδευτικό και

β) 60 ολιγομελή τμήματα εκ των οποίων μόνο 31 έχουν διαθέσιμο εκπαιδευτικό.

Δ. Στα παραπάνω  τμήματα δεν συμπεριλαμβάνεται  η Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας   στην οποία   έχουν δημιουργηθεί  συνολικά 122 τμήματα εκ των οποίων μόνο  19 έχουν διαθέσιμο εκπαιδευτικό.
 

Σχόλια (20)

 
ΔΜ
21 Οκτ 2019 20:28

Τα γράφαμε από το καλοκαίρι ότι έτσι όπως είναι το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, θα φτάναμε σίγουρα σε αυτό το σημείο. Η γραφειοκρατία, η έλλειψη πόρων για τη σχολική μονάδα και η δυσανάλογη επιβάρυνση εργασιών εντός και εκτός εργασιακού ωραρίου συν τα κόστη μετακίνησης και παρακολούθησης της μαθητείας από τους εκπαιδευτικούς, λειτούργησε αποτρεπτικά στο να δημιουργήσουν ή να αναλάβουν προγράμματα μαθητείας!!! Αποδεικνύεται για άλλη μια φορα ότι δεν υπάρχει επαφή με τη βάση και απλά κάποιοι σχεδιάζουν χωρίς να γνωρίζουν και χωρίς να ζητάνε την ανατροφοδότηση απο όσους υλοποιούν προγραμματα μαθητείας, και δυστυχώς χαμένοι για άλλη μια φορά είναι οι μαθητές!!!

 
Μαθητεία ΕΠΑΛ
21 Οκτ 2019 21:42

Τώρα οι ελλείψεις στα ΕΠΑΛ, τελειώνει ο Οκτώβριος, το πώς συνεχίζουν να λειτουργούν Λύκεια είναι αδιανόητο.

 
Μαθητείας μέλλον
21 Οκτ 2019 23:55

Αυτό που χρειάζεται είναι να γίνει η μαθητεία απο ένα νέο φορέα που σε συνεργασία με τα ΕΠΑΛ και τα ΙΕΚ θα παρακολουθεί τη μαθητεία, θα βρίσκει ωρομίσθιους καθηγητές για τα μαθήματα και θα συντονίζει τους επόπτες και τις επιχειρήσεις. Αυτός ο φορέας θα πρέπει σε περιφερειακό επίπεδό ή σε επίπεδο Διεύθυνσης να λειτουργεί τόσο με εκπαιδευτικούς που θα "διατίθενται" για συμπλήρωση ωραρίου ή για ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς όπως στα ΙΕΚ...
Νομίζω είναι καιρός η μαθητεία να μπει σε ένα νέο φορέα συντονισμού που θεωρώ οτι θα λειτουργεί καλύτερα...
Ίσως κάτω απο τα ΙΕΚ ...

 
Κατάργηση ΕΠΑΛ
22 Οκτ 2019 02:52

Όλα τα παιδιά πρέπει να φοιτούν στο Γενικό Γυμνάσιο και Λύκειο, ειδικά σε μια χώρα σαν την Ελλάδα. Σύμφωνα με στατιστικές στην επόμενη δεκαετία προβλέπεται να μειωθούν οι θέσεις για ανειδίκευτους εργάτες ή προσωπικό χαμηλών τεχνικών δεξιοτήτων (πχ. στα καταστήματα θα εγκατασταθούν μηχανήματα αυτόματων πληρωμών άρα θα μειωθούν οι ανάγκες για προσωπικό πωλήσεων).

Μαθητεία σε ΙΕΚ μόνο σε αποφοίτους Γενικού Λυκείου άνω των 18, σε ειδικά τεχνικά επαγγέλματα (πχ. Ηλεκτρολογία, Μαγειρική, Αισθητική) γιατί αλλιώς στο 2025 θα μας έχουν ξεπεράσει τα κράτη όχι μόνο της κεντρικής Ευρώπης αλλά και των Βαλκανίων.

 
Γιάννης
22 Οκτ 2019 08:50

@Μαθητείας μέλλον
Στα ΙΕΚ λειτουργεί ήδη η μαθητεία αλλά με προβλήματα λόγω έλλειψης μόνιμου προσωπικού. Τα ποσοστά συμμετοχής των σπουδαστών είναι χαμηλά γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμες αρκετές θέσεις στο ιδιωτικό τομέα.
Στα ΕΠΑΛ οι θέσεις του ιδιωτικού τομέα είναι περίπου στο 50%. Αυτό κυρίως οφείλεται στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα της μαθητείας. Το ερώτημα που προκύπτει είναι πώς θα μπορέσει να βρει ο ωρομίσθιος εκπαιδευτικός του ΙΕΚ θέσεις εργασίας και γενικά να προετοιμάσει την μαθητεία όταν θα προσλαμβάνεται μετά την δημιουργία του τμήματος. Η προετοιμασία και οι επαφές με τις ιδιωτικές επιχειρήσεις ξεκινούν από τον Ιούνιο και η μαθητεία αρχίζει τον Οκτώβρη. Δεύτερο ερώτημα : πως θα διαχειρισθεί μαθητές και ιδιωτικούς φορείς που δεν γνωρίζει; Πως θα κάνει την μέγιστη δυνατή και σωστή τοποθέτηση των μαθητευομένων στις επιχειρήσεις; Το αποτέλεσμα θα είναι η αύξηση των διαρροών από το πρόγραμμα.

@Κατάργηση ΕΠΑΛ
Προτείνετε ότι πρέπει να καταργηθούν τα ΕΠΑΛ επειδή οι συναλλαγές στις τράπεζες και στα σούπερ μάρκετ θα γίνονται αυτόματα. Οι εγκαταστάσεις ηλεκτρολογικές, υδραυλικές, δικτύων υπολογιστών κλπ. θα γίνονται αυτόματα. Η νοσηλεία θα αυτοματοποιηθεί ή τα οχήματα θα επισκευάζονται με κάποιο μαγικό τρόπο.
Επικαλείστε έρευνες για τα επαγγέλματα του μέλλοντος. Η τελευταία δημοσιοποιημένη έρευνα του ΣΕΒ άλλα δείχνει (https://www.esos.gr/arthra/64218/sev-ta-11-epaggelmata-toy-mellontos) . Επίσης σας προτείνω να κάνετε μία αναζήτηση για τα 5 καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρώπη και να δείτε εάν έχουν ΕΠΑΛ ή ΙΕΚ.

 
Γιώργος
22 Οκτ 2019 10:00

"Γιάννη" είναι εύκολο ο καθένας μας να καταθέτει απόψεις που απηχούν και αντιπροσωπεύουν τον εαυτό του/της.
Αντί να προτείνεις για παράδειγμα την (πολυπόθητη) ανάπτυξη της ελληνικής παραγωγής και οικονομίας (και όχι μόνο τη διόγκωση του τριτογενή τομέα των υπηρεσιών) προτείνεις την κατάργηση των ΕΠΑΛ. Στη Γερμανία και αλλού υπάρχει η Τεχνική Εκπαίδευση και ΜΑΛΙΣΤΑ έχει μεγαλύτερη ζήτηση από τα Γενικά Λύκεια. Χρειάζεται στοχευμένη εξειδίκευση που παρέχεται μέσα από τα ΕΠΑΛ και σύνδεση της Μαθητείας των ΕΠΑΛ με την Αγορά Εργασίας (δηλ. θα πρέπει ο ΣΕΒ και κάθε επιμελητήριο, οι κρατικοί φορείς κτλ όχι μόνο να βάλουν "πλάτες" αλλά σε σημαντικό ποσοστό να γίνεται άμεσα η απασχόληση των εξειδικευμένων αποφοίτων των ΕΠΑΛ).
Αυτά εν ολίγοις.

 
Γιάννης
22 Οκτ 2019 10:42

@Γιώργος
Συμφωνώ απόλυτα. Δεν πρότεινα σε καμία περίπτωση την κατάργηση των ΕΠΑΛ, το αντίθετο μάλιστα. Ο προηγούμενος σχολιαστής το έκανε. Βελτίωση και όχι κατάργηση. Ως προς την Μαθητεία τα α+ποτελέσματα είναι θετικά και οι μαθητές ικανοποιημένοι. Χρειάζεται καλύτερη οργάνωση και ενεργοποίηση των φορέων. Ταυτόχρονα οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να βοηθήσουν στην εύρεση περισσότερων θέσεων μαθητείας σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.

 
Γιάννης Κ.
22 Οκτ 2019 11:32

@Μαθητείας μέλλον
μόνο και μόνο από αυτά που γράφεις καταλαβαίνω α) ή ότι δεν ξέρεις σχεδόν τίποτα για το θεσμό και πως γίνεται η όλη οργάνωση και προετοιμασία για κάθε φάση β) ή έχεις σκοπό την απαξίωση του θεσμού των ΕΠΑΛ για εξυπηρέτηση συμφερόντων(;). Το να πας να διδάξεις και να κάνεις την εποπτεία σε έτοιμα και εγκεκριμένα τμήματα είναι το μόνο εύκολο. Την προετοιμασία ποιος θα τη κάνει;; Το συντονιστικό που λες; Που θα υπάγεται αυτό; Στα ΙΕΚ;; Και γιατί η μαθητεία των ΙΕΚ δεν έχει την ίδια απήχηση και επιτυχία όπως των ΕΠΑΛ; Τα νούμερα και δεδομένα μιλάνε από μόνα τους.

Ο θεσμός ξεκίνησε δειλά δειλά στα ΕΠΑΛ πριν 3 χρόνια και πλέον με την συμβολή των εκπαιδευτικών, των Δ/νσεων των ΕΠΑΛ, των ΔΔΕ και των τοπικών φορέων έχουν μπει οι βάσεις για να συνεχίσει με ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία.

 
Ελλάδα ΕΠΑΛ
22 Οκτ 2019 13:04

Η ελληνική οικονομία δεν έχει καμία σχέση με την γερμανική, αναμενόμενο να μην έχει σχέση και το εκπαιδευτικό σύστημα. Για ποια αγορά εργασίας προετοιμάζονται οι μαθητές των ΕΠΑΛ στην Ελλάδα; Τι νόημα έχει να στέλνεις παιδιά 16 ετών σε Τεχνικό Λύκειο στην *Ελλάδα*;

Ένας νοσηλευτής ή ένας ηλεκτρολόγος μπορούν κάλλιστα να εκπαιδευτούν στα 18-20, εφόσον έχουν ολοκληρώσει την εγκύκλιο παιδεία σε Γενικό Λύκειο, που θα τους αντιμετωπίζει ως ισότιμους μαθητές, και θα προσφέρει ενισχυτική διδασκαλία στους αδύναμους ήδη από το Δημοτικό και το Γυμνάσιο.

Πρέπει να φτάσουμε επιτέλους στην 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση γιατί η ίδια η δομή της Οικονομίας του 21ου αιώνα το επιβάλει.

Όσοι μιλούν για τα "θετικά στοιχεία" των ΕΠΑΛ και της μαθητείας, ας στείλουν τα δικά τους παιδιά να συμμετάσχουν σε αυτά... Πόσοι πολιτικοί που βγάζουν λόγους για τα Επαγγελματικά Λύκεια έχουν παιδιά που φοιτούν σε αυτά;

 
Φιφη
22 Οκτ 2019 13:44

Εδω γραφφει οτι αναβαλλεται και δεν συμπεριλαβανεται η κεντικη μακεδονια δλ Η Ανατολικη Μακεδονια και Θρακη Αλεξανδρουπολη και πολλες περιοχες ειναι μεσα στην μαθητεια?? Ποτε περιπου θα ξεκινησουν οι μαθητες να δουλευουν?

 
ΧΡΗΣΤΟΣ Α.
22 Οκτ 2019 13:47

Τα ΕΠΑΛ είδαν φως επί ΣΥΡΙΖΑ και διάλυση και απολύσεις επί ΝΔ- ΠΑΣΟΚ.
Αυτό που φαίνεται άμεσα είναι ότι τα ΕΠΑΛ όπως και η γενική εκπαίδευση ξεκίνησε πάλι με κενά όπως προ του 2015.... Η δε μαθητεία οδηγείται στην απαξίωση ιδιαίτερα στην Κ. Μακεδονία και στη Θεσσαλονίκη όπου οι αιτήσεις των υποψήφιων μαθητευόμενων είναι σχεδόν τριπλάσιες από την προσφορά ιδιαίτερα στο δημόσιο.
Από τις ειδικότητες της τελευταίας έρευνας του ΣΕΒ που θα έχουν ζήτηση όπως της πληροφορικής π.χ. Τεχνικών Υπολογιστών και Δικτύων η ζήτηση είναι 3πλάσια της προσφοράς μόνο 8 θέσεις δημοσίων φορέων σε όλο τον Νομό Θεσσαλονίκης !!!!
Διαλύεται ο θεσμός της μαθητείας όπως αποκλείστηκε και ο δρόμος για 1500 μαθητές των ΕΠΑΛ για τα διετή προγράμματα σπουδών στα ΑΕΙ.
Η "αγορά σας" φαίνεται δε ζητά εξειδικευμένους επαγγελματίες αλλά ανειδίκευτους εργαζομένους ζητιάνους με μισθούς Βουλγαρίας και πιο κάτω... Αποδείξτε το αντίθετο... αλλά μπαααα !

 
Επιτέλους ενίσχυση των ΕΠΑΛ
22 Οκτ 2019 14:21

Συμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΣΕΕΒ σχεδόν 5 στα 10 επαγγέλματα που έχουν και θα έχουν ζήτηση την επόμενη δεκαετία είναι τεχνικές ειδικότητες. ( ηλεκτρονικών, υπολογιστών, κ.τ.λ.) τα ΙΕΚ δεν μπορούν να ανταποκριθούν διότι δεν έχουν τον εξοπλισμό και τα εργαστήρια των ΕΠΑΛ. Επίσης αρκετά από αυτά φιλοξενούνται στα εργαστήρια των ΕΠΑΛ.
Το πρόγραμμα σπουδών των ΕΠΑΛ δεν έχει καμμία σχέση με τα πρώην ΤΕΕ διότι έχουν προστεθεί αρκετά και σημαντικά μαθήματα Γενικής Παιδείας ειδικά στην πρώτη τάξη που είναι σχεδόν ίδια με την Α' του Γενικού Λυκειου και λιγότερο στη Β. Όσον αφορά τη Γ' Γενικού Λυκείου είναι γνωστό ότι οι περισσότεροι ασχολούνται μόνο με τα φροντιστήρια και ιδιαίτερα και για τους υπόλοιπους είναι αδιάφορη! Για αυτό και αρκετοί μαθητές χάνουν πολύτιμο χρόνο (2 χρόνια) και γράφονται στα ΕΠΑΛ αφού αποφοιτήσουν από το Γενικό Λύκειο και τι κράτος επιβαρύνεται με το κόστος επανεκπαίδευσης για την ίδια βαθμίδα!
Για αυτό και το νομοσχέδιο που έρχεται θα ενισχύσει σημαντικά την επαγγελματική εκπαίδευση ως βασικό πυλώνα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

 
Όχι άλλο Δημόσιο....
22 Οκτ 2019 15:55

Αρκεί μια αναζήτηση σε αγγελίες ιδιωτικού τομέα , γιατί αν μιλήσουμε για δημόσιο έχει 10 χρόνια να διοριστούν πτυχιούχοι εκπαιδευτικοί οπότε και οι 8 θέσεις δημοσίου σε ένα οργανισμό για μια χρονιά για πτυχιουχους ΕΠΑΛ τεχνικών Η/Υ είναι όαση, για να διαπιστώσει κανείς ότι υπάρχει σημαντική ζήτηση για τεχνικούς εφαρμογών (διαχείριση eshop, social media, εφαρμογές android) καθώς και τεχνικών Η/Υ και δικτύων ! Όσοι έχουν σχέση με την αγορά εργασίας το γνωρίζουν!
Ανάλογη ζήτηση, για αυτές τις ειδικότητες, με αυτή του ΣΕΒ προβλέπει και αντίστοιχη έρευνα του CEDEFOP τουλάχιστον μέχρι το 2025!

 
Αρθούρος
22 Οκτ 2019 16:32

Οι λύσεις που προσφέρουν οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ,δεν είναι ευκαταφρόνητες.Ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας,ο μπάρμπα-Γιάννης, έδωσε μεγάλη σημασία στην τεχνική εκπαίδευση και ίδρυσε τέτοια σχολεία, γιατί πίστευε στη χρησιμότητά τους έναντι των Πανεπιστημίων εκείνη την εποχή.
Το περίεργο είναι ότι και η πρόσφατη έκθεση του ΣΕΒ γιά τις ειδικότητες του μέλλοντος,εκατόν ενενήντα χρόνια μετά,πάλι τεχνικές ειδικότητες κατατάσσει στο σχετικό πίνακα.Απ'αυτές,οι 7 στις 10,είναι ειδικότητες των ΙΕΚ.
Σαφώς και δεν ενδιαφέρουν αυτές οι ειδικότητες την πλειονοψηφία των μαθητών της Β'και της Γ'Λυκείου,γιατί το Λύκειο,τα προετοιμάζει να δώσουν εξετάσεις και να εισαχθούν στα Πανεπιστήμια.
Σε τί λοιπόν χρησιμεύουν τα ΕΠΑΛ και τα ΙΕΚ;Πρώτα σε κείνα τα παιδιά που θ'αποτύχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις.Έπειτα,σε κείνα τα παιδιά που πάντα είχαν πολύ χαμηλή βαθμολογία και ή δεν έδιναν εξετάσεις ή κόβονταν σ' αυτές.Τα τελευταία χρόνια έχει προκύψει και μία τρίτη κατηγορία υποψηφίων μαθητών.Είναι οι πτυχιούχοι σχολών πρώην ΤΕΙ κορεσμένων στην αγορά εργασίας,όπως και πτυχιούχοι σχολών ΑΕΙ που χρόνια τώρα περιμένουν να διοριστούν(φιλόλογοι,ιστορικοί, μαθηματικοί, φυσικοί, νηπιαγωγοί, γεωλόγοι, φιλόσοφοι κλπ).Και οι τρεις κατηγορίες υποψήφιων μαθητών δε θέλουν να περιμένουν πότε θα βρούν δουλειά,αλλά με θετική σκέψη στρέφονται σ'αυτές τις σχολές.Τα αντικείμενα είναι πάρα πολλά,όλα προσανατολισμένα στην παραγωγή και την αγορά.
Όμως,πρέπει να είμαστε ρεαλιστές.Κάτω από το Λύκειο,πρέπει να καταργηθούν όλα τα Γυμνασιακά Τεχνικά Σχολεία και να δοθεί βάση,όχι στα ΕΠΑΛ,αλλά στα ΔΙΕΚ. Όταν οι τάξεις των τελευταίων πυκνώσουν από μαθητές της τρίτης κατηγορίας κι ανεβεί το επίπεδό τους,μοιραία η Κυβέρνηση,πρέπει να τα ενισχύσει με εργαστήρια και καθηγητές.Αυτό θα σημάνει την πραγματική επανάσταση στα ΔΙΕΚ. Και η κυβέρνηση που θα είναι τότε στην εξουσία,πρέπει να είναι έτοιμη να αξιοποιήσει αυτά τα μεσαία στελέχη.
Τα ΕΠΑΛ,δεν πρέπει να καταργηθούν,αλλά να αναπτυχθούν κυρίως με βάση τις τοπικές συνθήκες,έτσι ώστε να αναπτυχθεί ο αγροδιατροφικός τομέας. Δηλαδή να αντιστραφεί αυτό που επικρατεί τώρα με τα αντικείμενα που παρέχουν τα ΔΙΕΚ. Η χώρα δεν έχει πιά βιομηχανία γιά να υπάρχουν τόσες πολλές τεχνικές ειδικότητες σε κατώτερο επίπεδο,όπως είναι τα ΕΠΑΛ. Δε βρισκόμαστε ούτε στη δεκαετία του 1950,ούτε του 1960.

 
Ποσοστα ανεργίας
22 Οκτ 2019 17:01

Ο ΣΕΒ έχει τις αναλύσεις του, δε σημαίνει ότι αποτυπώνουν πιστά την πραγματικότητα - όταν ο μεγαλύτερος εργοδότης εκτός δημοσίου είναι μια αλυσίδα λιανικής πώλησης τροφίλων (σουπερμαρκετ) προφανώς και απειλούνται θέσεις εργασίας, αν πχ. αυτοματοποιηθούν οι ταμειακές όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια (αναλογία 1 ταμείο για 5 αυτόματα μηχανήματα)

Πολύ μεγαλύτερο σε αποφοίτους λυκείου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) σε σχέση με αποφοίτους πανεπιστημίου. Η τεχνική εκπαίδευση δεν είναι η λύση για την μικρή και εσωστρεφή οικονομία της Ελλάδας.

Εξειδικευμένες εργασίες σε μεγάλα έργα δεν υπάρχουν πλέον: Κάθε πότε αναβαθμίζεται η δικτύωση ενός νοσοκομείου; Κάθε πότε συντηρείται μια γέφυρα ή βάφεται ένα δημόσιο κτήριο;

Και, τέλος, γιατί η εκπαίδευση για αυτά πρέπει να γίνει πριν τα 18 έτη; Υπάρχουν τα ΙΕΚ, για την τεχνική τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως τα πανεπιστήμια για την ανώτατη τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η Δευτεροβάθμια πρέπει να ενοποιηθεί:

Τον γραφειοκρατικό παραλογισμό να εγγράφονται στα ΕΠΑΛ απόφοιτοι Λυκείου πρέπει να σταματήσουμε, όχι αντιθέτως να ενθαρρύνουμε παιδιά Γυμνασίου να εγκαταλείψουν τις γενικές σπουδές!

 
Ανάλυση
22 Οκτ 2019 19:01

Σε μια χώρα 10 εκατομμυρίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με μικρή αγροτική παραγωγή και αναιμική βιομηχανία, με ποια προοπτική οι 16χρονοι επιλέγουν ένα Τεχνικό Λύκειο;

Μήπως επειδή το εκπαιδευτικό σύστημα δε λειτουργεί σωστά και τους αφήνει χωρίς επιλογές;

Η ανάλυση πρέπει να ξεπεράσει τον ορίζοντα του 2020 και τα απλοϊκά παραδείγματα διαχείριση eshop, social media, εφαρμογές android...

Το επίπεδο Γενικής Παιδείας στα ΕΠΑΛ είναι σημαντικά χαμηλότερο των Γενικών Λυκείων (βλ. μαθήματα Αγγλικά για Επιχειρήσεις, Λογιστικά Φύλλα κτλ.) και αυτό έχει επιπτώσεις μακροπρόθεσμα: ο άνθρωπος-μαθητής διαμορφώνεται τις πρώτες δύο δεκαετίες της ζωής του.

Το σύγχρονο Λύκειο μπορεί εύκολα να ενσωματώσει πχ. μαθήματα Γλωσσών Προγραμματισμού ή Τεχνικών Εργαστηρίων (απογευματινό πρόγραμμα) και τα ΙΕΚ μπορούν να αναβαθμιστούν ώστε να εκπαιδεύσουν όσους δεν ακολουθήσουν πανεπιστημιακές σπουδές - όχι όμως προτού λάβουν ΟΛΑ τα παιδιά στην Ελλάδα Γενικό Απολυτήριο και εγκύκλιο παιδεία.

Αναλυτικές πληροφορίες να τα διαβάσετε στις στατιστικές της ΕΕ (βλ. δείκτης DESI, όπου η Ελλάδα είναι μόνιμος ουραγός) και του ΟΑΣΑ (OECD, εισαγωγή αυτοματοποίησης στο 30% των χειρονακτικών εργασιών μέχρι το 2030, μείωση έως 25% σε κατασκευαστικά επαγγέλματα)

 
οχι αλλους ανεργους ΙΕΚ
22 Οκτ 2019 19:01

Η λυση των ΙΕΚ οδηγεί αυτόματα στην ανεργία επειδή δεν ανήκουν στην εκπαιδευση. Τα επαγγελματικά δικαιώματα παρεχονται μονο απο σχολές εκπαίδευσης ΟΧΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Τα τυχον δικαιωματα που εχουν προέρχονται απο το λυκειο (λογιστες)

 
Επαγγελματική Εκπαίδευση
22 Οκτ 2019 19:01

Μόνο για ενηλίκους, είναι αυτονόητη η τάση το 2020-2040.

Όσο νοσταλγούμε την Ελλάδα του 1950, μια φτωχή αγροτική χώρα όπου μετά βίας οι άνθρωποι έπαιρναν απολυτήριο Δημοτικού, καταδικάζουμε τη νέα γενιά για τα επόμενα είκοσι χρόνια.

 
ΕΛΕΝΑ
23 Οκτ 2019 13:10

Τι εννοεια δεν συμπεριλαμβανεται η Κεντρικη Μακεδονια; Μενει εκτος μαθητειας;; Η ανατολικη και η δυτικη; Τι γινεται κε αυτες απαντηστε μου σε αυτο.πλιζ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean