Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η θέση της ΔΑΚΕ για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών καλύπτει απόλυτα το Στέλεχος της και θεωρεί ότι επιτελεί τα καθήκοντά του με συνέπεια.
Δημοσίευση: 23/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με αφορμή την τοποθέτηση του Προέδρου της ΟΛΜΕ Θόδωρου Τσούχλου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για τα πρότυπα σχολεία και τον θόρυβο που προκάλεσαν συγκεκριμένα Μ.Μ.Ε, η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δηλώνει τα εξής:

Α. Ο Θόδωρος Τσούχλος είναι στέλεχος της παράταξης της ΔΑΚΕ, πρωτίστως όμως είναι Πρόεδρος της ΟΛΜΕ και εκφράζει τις απόψεις της πλειοψηφίας του κλάδου. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε πιστεύει ότι ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας είναι Πρόεδρος όλων των καθηγητών και υποχρεούται να υπερασπίζεται τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου, και όχι να εκφράζει τις προσωπικές του απόψεις, ή τις απόψεις της παράταξής του.

Β. Η συμμετοχή της ΟΛΜΕ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής είναι υψίστης σημασίας διαδικασία και επιβάλλεται η Ομοσπονδία να εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο της. Η καινοφανής άποψη ότι ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ δε θα έπρεπε να συμμετέχει και να στείλει μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ,  που να συμφωνεί με την ψηφισμένη θέση του κλάδου για τα πρότυπα δηλώνει παντελή άγνοια για τα συνδικαλιστικά ήθη. Άλλωστε η παράταξη της ΔΑΚΕ, από θέση αρχής, σέβεται τις θέσεις που έχουν νομίμως ψηφιστεί από τον κλάδο.

Γ. Ο συνάδελφος Πρόεδρος της ΟΛΜΕ δεν είναι επικεφαλής της παράταξης της ΔΑΚΕ, όπως λανθασμένα αναφέρθηκε σε αρκετά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε εκφράζεται από τα κείμενά της, τα οποία υπογράφουν ο Πρόεδρος και ο Γραμματέας της παράταξης. Μάλιστα, ο συνάδελφος Πρόεδρος της ΟΛΜΕ, επί τη αναλήψει των καθηκόντων του, παραιτήθηκε από Γραμματέας της ΔΑΚΕ Καθηγητών, έτσι ώστε να μη συγχέονται από τους συναδέλφους οι δύο αυτές ιδιότητες.

Δ. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών έχει τοποθετηθεί εναντίον των Πρότυπων-Πειραματικών Σχολείων της κυρίας Διαμαντοπούλου, διότι πιστεύει ότι είναι διαφορετικός ο ρόλος ενός Πρότυπου Σχολείου και διαφορετικός ενός Πειραματικού.

Η παράταξη μας θεωρεί ότι τα Πρότυπα Σχολεία πρέπει να απευθύνονται σε μαθητές που έχουν εξαιρετικές επιδόσεις.  Στα σχολεία αυτά οι μαθητές θα πρέπει να επιλέγονται κατόπιν εξετάσεων. Είναι αυτονόητο λοιπόν ότι ζητάμε την ενίσχυση του ρόλου αυτών των σχολείων.

Από την άλλη πλευρά τα Πειραματικά Σχολεία, θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Πανεπιστήμια. Στα σχολεία αυτά θα κάνουν πρακτική οι φοιτητές και μελλοντικοί καθηγητές και θα εφαρμόζονται καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, τα νέα Προγράμματα Σπουδών και θα δοκιμάζεται στην πράξη η καταλληλότητα των διδακτικών εγχειριδίων. Στα σχολεία αυτά το δείγμα των μαθητών επιβάλλεται να είναι τυχαίο, προκειμένου να έχουν αποτελεσματικότητα οι ανωτέρω δράσεις.

Είναι προφανές λοιπόν ότι η ΔΑΚΕ Καθηγητών είναι εναντίον του υφιστάμενου καθεστώτος (Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία), διότι είναι αδύνατον ένα τέτοιο σχολείο να επιτελέσει αντιφατικούς ρόλους. Όπως είναι λοιπόν φανερό η θέση της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είναι διαφορετική από την άποψη της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ.

Εν κατακλείδι μας προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση ο αδικαιολόγητος θόρυβος που προκάλεσε η αυτονόητη υποχρέωση του Προέδρου της ΟΛΜΕ να εκφράσει την άποψη της πλειοψηφίας του κλάδου, ακολουθώντας τη συνήθη συνδικαλιστική τακτική. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο θόρυβος αυτός προκλήθηκε αθέλητα και δεν αποτελεί ηθελημένη στοχοποίηση του Προέδρου της Ομοσπονδίας και της ΔΑΚΕ Καθηγητών. Σε κάθε περίπτωση η ΔΑΚΕ Καθηγητών καλύπτει απόλυτα το Στέλεχος της και θεωρεί ότι επιτελεί τα καθήκοντά του με συνέπεια.

Για τη ΔΑΚΕ Καθηγητών

Ο Πρόεδρος                                Ο Γραμματέας
Νίκος Παπαχρήστος                        Νικηφόρος Κωνσταντίνου

Σχόλια (12)

 
@ΔΑΚΕ
23 Οκτ 2019 11:39

Όσα γράφετε ΔΕΝ έχουν σχέση με την ιδεολογία της ΝΔ από το 1974 και μετά.Αφού λοιπόν αυτά που λέτε δεν συμβαδίζουν με τις ιδέες της ΝΔ ,τί σχέση έχετε μαζί της;Αντίθετα ταυτίζονται με τις θέσεις της αριστεράς.Θα σας ταίριαζε η θέση της συνιστώσας του ΣΥΡΙΖΑ. Όσοι σας λένε γαλάζιο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν άδικο.Είμαστε στο 2019 οι καιροί άλλαξαν και εσείς είστε στην εποχή της κατάληψης των θερινών ανακτόρων της Πετρούπολης.Όσο για τον κ.Τσούχλο όταν διαφωνεί με κάτι ,δεν βγαίνει να υποστηρίξει τις θέσεις αυτών που διαφωνεί .Εκτός αν συμφωνεί διαφωνώντας και διαφωνεί συμφωνώντας

 
Νίκος
23 Οκτ 2019 12:17

Ποια ΔΑΚΕ; Παράρτημα του ΠΑΣΟΚ να λέτε. ΔΑΚΕ πασοκοποιημένη. Δεν έχετε καμιά σχέση με την επικρατούσα αντίληψη και ιδέα για την παιδεία που επικρατεί στα φιλελεύθερα κόμματα του δυτικού κόσμου και των ανεπτυγμένων κρατών.Το μόνο που σας διαφοροποιεί είναι τα χρώματα.Αν βάλετε κόκκινο στο λογότυπό σας θα είστε ίδιοι με τον ΣΥΡΙΖΑ και θα μπορείτε για οικονομία να βγάζετε μία ανακοίνωση!!

 
Πειραματικά Γυμνάσια
23 Οκτ 2019 12:37

Όλα τα σχολεία είναι εν δυνάμει πειραματικά και πρότυπα, αρκεί να υπάρχει η δομή και το προσωπικό. Όταν τα περισσότερα πανεπιστήμια έχουν προβλήματα πώς θα λειτουργήσουν αυτά τα πειραματικά σχολεία;

Πρέπει να επανιδρυθεί ο θεσμός, με νέα επιλογή σχολικού προγράμματος (μαθήματα, σχολικά βιβλία) και επέκταση στις απογευματινές ώρες για δραστηριότητες όπως τέχνες, ξένες γλώσσες, επιστημονικούς και αθλητικούς ομίλους.

 
Παναγιώτης Β
23 Οκτ 2019 12:37

Εντελώς αδιάβαστη η ΔΑΚΕ!
Εδώ και χρόνια, δεν υφίστανται πλέον Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία.
Υπάρχουν Πρότυπα Σχολεία, στα οποία οι μαθητές εισάγονται με Εξετάσεις και υπάρχουν Πειραματικά Σχολεία, στα οποία οι μαθητές εισάγονται με Κλήρωση.

Προφανώς, η επαφή που έχουν οι συνδικαλιστές με τις αίθουσες διδασκαλίας είναι μόνο όταν αυτές μετατρέπονται σε εκλογικά τμήματα!!!

 
Αρθούρος
23 Οκτ 2019 12:40

Παρατηρώ εδώ και μέρες την επίθεση που γίνεται στον κο Τσούχλο γι'αυτά που πιστεύει κι εκφράζει η ΔΑΚΕ..Ότι δηλαδή είναι αριστερές απόψεις, παρωχημένες κλπ.Μα πίσω απ'αυτό το σοβαρό θέμα,βρίσκονται πολλά άλλα θέματα όπως η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,την οποία οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί,ανεξάρτητα από παράταξη, αρνούνται κατηγορηματικά,το θέμα της μαζικής αδιοριστίας εκπαιδευτικών εδώ και δεκαετίες στο Λύκειο κλπ.Μεταξύ των δύο σοβαρών θεμάτων,η Ν.Δ. προτάσσει τα Πειραματικά,γιά να προωθήσει σε λίγο την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.Νομίζω ότι είναι ιδεολογική η πρόταξη και μοιάζει από την ανάποδη με τα "κολλήματα"του ΣΥΡΙΖΑ γιά τα Θρησκευτικά,από την ανάποδη.
Έχει ουσία και σημασία το κυνήγι της αριστείας,αλλά προτεραιότητα έχει η επίλυση του προβλήματος της αδιοριστίας.Και η ανάποδη ιεράρχηση αυτών, εξεγείρει τη μία μεριά υπέρ και την άλλη εναντίον.Θα μπορούσαν όμως να γίνουν και τα δύο.Γιατί δεν υπάρχει κανείς από τους σχολιαστές να το προτείνει;Γιατί πρέπει να πετύχουμε ή την αριστεία-αξιολόγηση ή περισσότερους εκπαιδευτικούς στα σχολεία κι άρα λιγότερες ώρες χαμένες; Δεν μπορούμε σήμερα,με τόσα τεχνολογικά μέσα,με τόσους διδάκτορες γιά συμβούλους,με τόσες σχολικές αίθουσες,με τόσα ευρωπαϊκά προγράμματα,να πετύχουμε και τα δύο και αρκούμαστε ακόμα στην ιδεολογική γυμναστική μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ;

 
Για την ΔΑΚΕ
23 Οκτ 2019 12:41

Η Νεα Δημοκρατια δεν εχει καμια σχεση με την αντισυνταγματικη ψηφοφορια που ησασταν υπερ,με τα αντισυνταγματικα βιβλια των θρησκευτικων που εισαστε υπερ και με ολες τις αριστερες θεσεις που εκφραζετε.Δεν θα γινει η Νεα Δημοκρατια αριστερη επειδη το θελετε εσεις.Εσεις πρεπει να γινεται Νεα Δημοκρατια.

 
Νίκος Κ.
23 Οκτ 2019 12:53

Τα πρότυπα δεν έχουν πλέον κανένα νόημα ύπαρξης. Η Ελλάδα δεν είναι πια η "ψωροκόσταινα" και καθόλου δεν τις λείπουν οι εξαίρετοι απόφοιτοι από τα Πανεπιστήμια που -χωρίς να έχουν φοιτήσει ποτέ στα "πρότυπα"- διαπρέπουν στην Ελλάδα και (κυρίως) στο εξωτερικό.
Ποιός λοιπόν ο λόγος να διατηρείται μια διαφορετική μορφή σχολείων με υψηλό οικονομικό και διοικητικό κόστος;

 
Παναγιώτης Β
23 Οκτ 2019 13:35

Κύριε Νίκο Κ., για να φτάσει κάποιος στο τριτοβάθμιο επίπεδο εκπαίδευσης, πρέπει πρώτα να περάσει από το δευτεροβάθμιο και το πρωτοβάθμιο.
Καλός μαθητής, συνήθως, δεν γίνεσαι αφού περάσεις σε πανεπιστήμιο...
Επιπλέον, για ποιό υψηλό οικονομικό και διοικητικό κόστος μιλάτε;;; Το κόστος διαφοροποίησης των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων από τα άλλα δημόσια σχολεία είναι μηδαμινό!

 
Διαφοροποίηση σχολείων
23 Οκτ 2019 15:11

Όσο η συζήτησ περιστρέφεται γύρω από την κατηγοριοποίηση μαθητών σε αδύναμους και αρίστους τόσο θα ανθούν τα φροντιστήρια: ξένων γλωσσών, εισαγωγής στα πανεπιστήμια, μέχρι και φοίτησης σε Πρότυπα σχολεία!

Είναι δυνατόν να αγνοούμε τόσο πολύ την εκπαιδευτική πραγματικότητα; Τι ποσοστό των μαθητών επωφελείται από αυτά τα προγράμματα; Σε ποιο βαθμό υιοθετούνται τα συμπεράσματα της πρότυπης ή πειραματικής διδασκαλίας στη γενική;

Μήπως απλώς ο κάθε διευθυντής και ο κάθε εκπαιδευτικός αποφασίζουν κατα την κρίση τους σε ένα θεσμικό πλαίσιο που δεν ανταποκρίνεται στην κατάσταση των Σχολείων τη δεκαετία 2010-2020;

 
Δ.Π.
23 Οκτ 2019 17:14

@Παναγιώτης Β
Νομίζω ότι αυτό που λέει ο κος Νίκος είναι ότι, μια χαρά και από τα μη πρότυπα βγαίνουν καλοί μαθητές, που συνεχίζουν ως εξαίρετοι απόφοιτοι και των πανεπιστημίων. Εσείς αν καταλαβαίνω καλά λέτε ότι, μόνο από τα πρότυπα γίνεσαι καλός μαθητής, και άρα μετά, και καλός φοιτητής.
Επίσης, εάν πρότυπα και μη πρότυπα έχουν το ίδιο κόστος, τότε γιατί δεν γίνονται όλα μόνο πρότυπα?

 
Παναγιώτης Β
23 Οκτ 2019 20:27

@Δ.Π.
Επ' ουδενί ισχυρίζομαι κάτι τέτοιο.
Αυτό που λέω είναι ότι, υπάρχουν καλύτερες συνθήκες και ως εκ τούτου μεγαλύτερες πιθανότητες να επιτύχει ένας μαθητής τους στόχους του όταν φοιτά σε Πρότυπο Σχολείο.
Δυστυχώς, το μέσο που χρησιμοποιούμε για την στιχομυθία μας αυτή, δεν επιτρέπει να σάς δείξω τα διαγράμματα που αντιπαραβάλλουν τις βαθμολογίες των μαθητών του Βαρβακείου στις Πανελλαδικές εξετάσεις και τις βαθμολογίες σε πανελλαδικό επίπεδο, αλλά σάς βεβαιώ, αν τά δείτε θα κάνουν τα φρύδια σας να σηκωθούν.
Όσο για το κόστος, τί άλλο να πω πια; ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ!
Γιατί δεν γίνονται όλα Πρότυπα; Επιτέλους, έρχεστε στα λόγια μου. Αυτός ήταν ο σκοπός του "νόμου Διαμαντοπούλου," αυτό ευχόμαστε όλοι, αυτό προσδοκούσε προεκλογικά και μετεκλογικά η νυν Υπουργός Παιδείας (άλλο, αν οι "κακές συναναστροφές" τήν άλλαξαν τα μυαλά...). Εν πάση περιπτώσει, απ' το στόμα σας και στου Θεού τ' αφτί! Μακάρι να γίνουν όλα Πρότυπα!!!

 
Δ.Π.
24 Οκτ 2019 16:15

@Παναγιώτης Β
Άρα στο πρώτο σκέλος, δεν διαφωνείτε και σε πολλά με τον κ. Νίκο. Εγώ κατάλαβα λάθος. Εσείς μιλάτε απλά για "μεγαλύτερες πιθανότητες".
Μεγαλύτερες πιθανότητες έχει πχ και το παιδί της Αθήνας με ακαδημαικούς γονείς, σε σχέση με το παιδί του Καλύμνιου σφουγγαρά. Το ζητούμενο λοιπόν για εμένα είναι, να παρέχουν όλα τα σχολεία τις ίδιες και ίσες πιθανότητες σε όλα τα παιδιά. Πώς θα γίνει όμως αυτό, όταν διαχωρίζουμε τα σχολεία σε δύο ταχυτήτων και αναφερόμαστε ως και σε νησίδες αριστείας?
Με πολλά πράγματα μου έχουν σηκωθεί τα φρύδια ως σήμερα. Με στατιστικά διαγράμματα όμως, ομολογώ πως όχι ακόμα. Άλλωστε, νομίζω πως κι εσείς αγαπητέ μου γνωρίζετε άριστα, πως με τα στατιστικά στοιχεία μπορούμε μέχρι και να βαφτίσουμε το κρέας-ψάρι.
https://www.esos.gr/comment/144670#comment-144670

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean