Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Αντιφάσεις στην ύλη της Χημείας Γ ΄ Λυκείου

Αναστάτωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές
Δημοσίευση: 23/10/2019
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αναστάτωση και άγχος έχει προκαλέσει η αντιφατική ενημέρωση ΙΕΠ και υπουργείου Παιδείας ως προς τη Διδακτέα-Εξεταστέα Ύλη της Χημείας Γ Λυκείου.

Στις 16 Σεπτεμβρίου η υφυπουργός Παιδείας Σ. Ζαχαράκη, ύστερα από εισήγηση του ΙΕΠ υπέγραψε διαφοροποιημένη   Διδακτέα  - Εξεταστέα  ύλη  της ΧΗΜΕΙΑΣ της Γ ́ τάξης (Δείτε εδώ) , από αυτή που είχε υπογράψει ο Κ. Γαβρόγλου τον περασμένο Μάιο.

Με ενα έγγραφο  που  έλαβαν σήμερα οι σχολικές μονάδες από το 1ο ΠΕΚΕΣ Αττικής      δίνεται  οδηγία στους Καθηγητές μόνο της Αττικής να   διδάξουν τα κεφάλαια που είχε αφαιρέσει η απόφαση της υφυπουργού παιδείας.

Το 1ο ΠΕΚΕΣ Αττικής αναφέρει στο έγγραφο, προς τα Λύκεια, ότι μετά από προφορική επικοινωνία με το ΙΕΠ  η υποπαράγραφος του 1ου Κεφαλαίου του τεύχους Α της Χημείας Γ Γενικού Λυκείου με τίτλο “Ιδιότητες  υγρών” που περιλαμβάνει τις ενότητες “ιξώδες”, “Επιφανειακή τάση” και “Τάση ατμών” είναι ΕΝΤΟΣ διδακτέας ύλης.

Το ΠΕΚΕΣ επισημαίνει ότι, η ως άνω υποπαράγραφος δεν περιέχει μαθηματικές σχέσεις, ως εκ τούτου:

α/ οι ερωτήσεις σχετικά με  το ιξώδες, την επιφανειακή τάση ατμών είναι ΕΝΤΟΣ Διδακτέας-Εξεταστέας ύλης.

β/ οι ασκήσεις που συνδέονται με την τάση ατμών είναι ΕΚΤΟΣ Διδακτέας-Εξεταστέας ύλης.

 

Ετικέτες: 
ΧημείαΙΕΠ

Σχόλια (8)

 
Χριστούγεννα κι ακόμα να σταθεροποιηθεί η ύλη
24 Οκτ 2019 00:22

Τι ζούμε φέτος...!!!
Σε λίγο θα ξεκινήσουν τα πολυκαταστήματα αντίστροφη μέτρηση για τα Χριστούγεννα και δε ξέρουμε ακόμα την ύλη!

 
ε τώρα
24 Οκτ 2019 02:23

κι εσείς ! είπε η πολιτική ηγεσία ότι έγινε εξορθολογισμός ύλης, θέλετε να τη διαψεύσετε και να υπαινιχθείτε ότι δεν έγινε; κοίτα κάτι παράλογοι...

 
Το διάβασα κάπου και μου άρεσε
24 Οκτ 2019 10:46

Στις ερωτήσεις Α1 έως Α4 επιλέξτε την σωστή απάντηση :

Α1. Ποιο από τα παρακάτω έχει μεγαλύτερη ισχύ :

α) η προφορική επικοινωνία

β) το ΦΕΚ

γ) η τοποθέτηση του επίσημου σύμβουλου του κράτους σε θέματα Χημείας

δ) οι τελευταίες οδηγίες

Α2. Ένα έγγραφο που βάζει ενός ύλης μια ενότητα και στέλνεται στα σχολεία της Α Αθηνών αφορά :

α) την Α Αθηνών

β) ολόκληρη την Αθήνα

γ) το υπόλοιπο Αττικής

δ) το υπόλοιπο Ελλάδος

Α3. Προφορική επικοινωνία σημαίνει :

α) ξεκίνα εσύ και θα έρθει και έγγραφο

β) περίμενε το έγγραφο

γ) ποιό έγγραφο ;

δ) ποιά προφορική οδηγία ;

Α4. Σε δοχείο με έμβολο περιέχεται ορισμένη ατμών βενζίνης. Διατηρώντας την θερμοκρασία συνεχώς σταθερή μειώνουμε τον όγκο του δοχείου . Ποιο από τα παρακάτω διαγράμματα περιγράφει καλύτερα την μεταβολή της πίεσης στο δοχείο κτλ … ( από ΚΕΕ ). Αυτό είναι :

α) μια άσκηση

β) μια ερώτηση θεωρίας

γ) μια θεωρητική άσκηση

δ) μια ασκησιακή προσέγγιση θεωρίας

Εκτιμώ ότι οι 30 περίπου χιλιάδες μαθητές που θα εξεταστούν στο μάθημα της Χημείας αξίζουν σοβαρότερη και αξιοπρεπέστερη αντιμετώπιση από την πλευρά του Υπουργείου.

 
Ρούγγ. Ειρήνη
24 Οκτ 2019 19:55

Η συγκεκριμένη παράγραφος (ιδιότητες των υγρών κ.λ.π.) που μπαινοβγαίνει στην ύλη στον αρχικό τίτλο της ενότητας 1.1 είναι μαζί με μια άλλη παράγραφο (μεταβολές καταστάσεων) η οποία είναι ξεκάθαρα εκτός ύλης. Συγκεκριμένα στον τίτλο της ενότητας 1.1 γράφει"μεταβολές φυσικών καταστάσεων και ιδιότητες των υγρών". Υπήρξε λοιπόν από την αρχή μια αμφιβολία, τουλάχιστον από εμένα και κάποιους συναδέλφους, αν τελικά οι ιδιότητες των υγρών είναι ή όχι μέσα στην ύλη. Με έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ. στις 16/9 αναφέρεται ότι η συγκεκριμένη παράγραφος είναι εκτός ύλης. Με επόμενο έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ. (αρ. πρωτ. 157362/Δ2/8-10-2019) η ύλη ξαναγυρνά στο αρχικό ΦΕΚ, χωρίς να τονίζεται ότι οι ιδιότητες των υγρών είναι εντός ύλης (το υποθέτουμε μάλλον). Η προφορική επικοινωνία των συμβούλων του 1ου ΠΕΚΕΣ ίσως να μην είναι επίσημη, εγώ όμως δεν βλέπω το Υ.ΠΑΙ.Θ. να παίρνει μια ξεκάθαρη θέση για το θέμα δείχνοντας μια στοιχειώδη υπευθυνότητα για τους μαθητές.
Σημειωτέον ότι: 1. το κεφάλαιο αυτό έπρεπε να διδαχθεί πρώτο, άρα όλοι το έχουμε τελειώσει και
2. οι αντίστοιχες θεωρητικές και απλές ερωτήσεις (31, 32, 33 και 34 σελίδας 44 Α΄ τεύχους) που αφορούν την τάση ατμών του σχολικού βιβλίου (για ιξώδες και επιφανειακή τάση δεν υπάρχει καμία) παραμένουν εκτός ύλης παρόλο που δεν περιέχουν ούτε μία μαθηματική πράξη.

 
Ρούγγ. Ειρήνη
24 Οκτ 2019 20:59

ΦΕΚ 3226/Β/22-8-2019
Από το Βιβλίο: ΧΗΜΕΙΑ - ΤΕΥΧΟΣ Α' Κεφάλαιο 1. ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ - ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ - ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ
1.1 «Διαμοριακές δυνάμεις - Μεταβολές φυσικών καταστάσεων - Νόμος μερικών πιέσεων» ΕΚΤΟΣ από την υποενότητα «Μεταβολές κατάστασης της ύλης» και την υποενότητα «Αέρια - Νόμος μερικών πιέσεων του Dalton»
Επειδή ο τίτλος της ενότητας 1.1 είναι: "Διαμοριακές δυνάμεις-Μεταβολές καταστάσεων και ιδιότητες υγρών-Νόμος μερικών πιέσεων" υπήρξε κάποια αμφιβολία σε μερικούς εκπαιδευτικούς για το αν οι ιδιότητες των υγρών είναι εντός ή εκτός ύλης μαζί με τις μεταβολές καταστάσεων.
Σε επόμενο έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ. (16-09-2019 Αρ. Πρωτ. 143377/Δ2) αναφέρεται:
1.1 «Διαμοριακές δυνάμεις - Μεταβολές φυσικών καταστάσεων - Νόμος μερικών
πιέσεων»,
ΕΚΤΟΣ της υποπαραγράφου «Μεταβολές καταστάσεων της ύλης», «Ιδιότητες
υγρών», «Αέρια – Νόμος μερικών πιέσεων του Dalton»
Σημείωση: Από τα παραπάνω προκύπτει ότι είναι ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ όλες οι ιδιότητες των
υγρών (όπως: ιξώδες, επιφανειακή τάση, τάση ατμών).
Σε επόμενο έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ. (08-10-2019 Αρ. Πρωτ. 157362/Δ2) αναφέρεται:
1.1 «Διαμοριακές δυνάμεις - Μεταβολές φυσικών καταστάσεων - Νόμος μερικών
πιέσεων», (6 ΔΩ)*
ΕΚΤΟΣ της υποπαραγράφου «Μεταβολές καταστάσεων της ύλης», «Αέρια – Νόμος
μερικών πιέσεων του Dalton» όπως το αρχικό ΦΕΚ.

Μετά από αυτό το έγγραφο στάλθηκε στα σχολεία του 1ου ΠΕΚΕΣ mail ότι η αμφισβητούμενη ενότητα (ιδιότητες υγρών) είναι εντός ύλης.
Ερωτήσεις:
1. Γιατί το Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν διευκρινίζει στο τελευταίο έγγραφό του ότι υπάρχει αλλαγή στο αντίστοιχο σημείο αφού από την αρχή αυτό το σημείο δημιούργησε αμφιβολίες;
2. Γιατί το Υ.ΠΑΙ.Θ. κάνει αλλαγές στην ύλη τώρα και μάλιστα σε αυτό το κεφάλαιο που έπρεπε να διδαχθεί πρώτο, άρα πολλοί εκπαιδευτικοί το έχουν ήδη τελειώσει;
3. Γιατί οι ερωτήσεις 31, 32, 33 και 34 της σελίδας 44 του σχολικού βιβλίου δεν προτείνονται να διδαχθούν αφού αφορούν την τάση ατμών και είναι καθαρά θεωρητικές;

 
Τραγελαφος
24 Οκτ 2019 23:31

Θέματα ύλης έπρεπε να έχουν λυθεί πριν τον Οκτώβριο το αργότερο. Πάντως, προέχουν οι αλλαγές στο Γυμνάσιο και εκεί πρέπει να ρίξει το βάρος το υπουργείο - οι ελλείψεις των μαθητών στο σημερινό Λύκειο είναι αποτέλεσμα της κακής δομής των γυμνασιακών μαθημάτων.

Τα βασικά: Μαθηματικά (Επιστήμες) και Γλώσσα (Ιστορία κ.α.) και χώρος για καλλιτεχνική αγωγή, ξένες γλώσσες, αθλητισμό. Σαφής ύλη, χωρίς κενά μεταξύ τάξεων, εμπέδωση βασικών στοιχείων θεωρίας και ασκήσεων - μέσα σε μια τριετία μπορεί να μεταμορφωθεί το Σχολείο, αρκεί να δοθούν οι σωστές κατευθυντήριες γραμμές.

 
Αναστασία Κοτσ.
29 Οκτ 2019 19:30

Έχω παιδί που δίνει φέτος! Αυτό που έχουμε ζήσει για τις πανελλαδικές του 2020 είναι ανεκδιήγητο !
Θα δώσουν πανελλαδικές, θα δώσουν δυο φορές στη χρόνια, θα μετρήσει το απολυτήριο, δα θα μετρήσει, θα έχουμε σχολές ελεύθερης πρόσβασης, δε θα έχουμε, αυξάνεται η ύλη, δεν αυξάνεται, όχι αυξάνεται!!!! Έλεος!!!!!! Κάποια στιγμή να δείξουν σοβαρότητα ΟΛΟΙ όσοι ασχολούνται σε αυτό το υπουργείο....

 
ΑΗΔΙΑΣΜΕΝΟΣ
04 Νοε 2019 22:31

Η γελοιοτητα σε όλο της το μεγαλειο. Εχει φτασει Νοεμβρης και δεν εχει γινει καμια επισημη ανακοινωση απο το υπουργειο. Σε ορισμενες περιοχες της Ελλαδας αρχισαν τωρα να ακουγονται οτι μαλλον ειναι εντος υλης στο κεφαλαιο. Οι περισσοτεροι εχουν φτασει στο 4ο κεφαλαιο ή στο τελος του τριτου. Καποιοι αναρωτιουνται ακομη τι ισχυει... οι περισσοτεροι δεν το σκεφτονται καν γιατι απλα εχει τελειωσει το θεμα(προκειται για κεφ που τελειωσε στα τελη Σεπτεμβρη.. )... Και μονο στα σχολεια της Α Αθηνων μετα απο προφορικη συννενοηση; το εχουν κανει.... ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean