«Κατακόρυφη» αύξηση αριστούχων- 182.000 οι αριστούχοι Γυμνασίων -Λυκείων σε σύνολο 680.000 μαθητών

Έχουμε αύξηση αριστούχων λόγω της μείωσης των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από το σχολικό έτος 2015-2016

23/10/2019

Ενημερώθηκε: 23/10/2019, 23:05

Άκουσε το άρθρο

“Κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων μαθητών στο Γυμνάσιο και Λύκειο παρατηρείται  από το σχολικό έτος 2015-2016.

Οι αριστούχοι μαθητές ανήλθαν το σχ έτος 2018-19 στους 181.790 από 158.500 που ήταν το σχολ. Έτος  2015-16.

Ετσι την Παρασκευή , όπως έχει καθιερωθεί από το υπουργείο Παιδείας , ένας στους 4 μαθητές θα πάρει από το σχολείο του, σε ειδική εκδήλωση, το βραβείο «Αριστεία Προόδου».

Το esos επικοινώνησε με τη Γενική Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής  Σίσσυ Γκίκα, η οποία δήλωσε: “Οι μαθητικές βεβαιώσεις (Αριστεία, Βραβεία και Έπαινοι) καθώς και οι σχετικές προμήθειες βαίνουν αυξανόμενες, αφενός λόγω της μείωσης των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από το σχολικό έτος 2015-2016 σε 4 (από 12 για την Α΄ τάξη και 13 για τις Β΄ και Γ΄ τάξεις) και στο Γενικό Λύκειο σε 8 (από 12) για την Α΄ τάξη, σε 6 (από 16) για τη Β΄ τάξη και σε 4 (από 14) για τη Γ΄ τάξη και αφετέρου λόγω του γεγονότος ότι φέτος χορηγούνται και οι ειδικοί έπαινοι που εστιάζουν στην αλληλεγγύη, την ανιδιοτέλεια και την κοινωνική προσφορά.

Ειδικότερα

Πριν το σχολικό έτος 2015-2016, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίου ήταν: α) για την Α΄ τάξη Γυμνασίου 12, β)  για τη Β΄ τάξη Γυμνασίου 13 και γ) για τη Γ΄ τάξη Γυμνασίου 13.

Από το σχολικό έτος 2015-2016 και εξής, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για το Γυμνάσιο μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη, σύμφωνα με το Π.Δ. 126/2016 (Α΄ 211): «Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου».

Παράλληλα, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής: τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για τη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 14 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (ν. 4540/2018, Α΄ 91 ).

Από το σχολικό έτος 2018-2019, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 12 μειώθηκαν σε 8, για τη Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου, από 16 μειώθηκαν σε 6 (ν. 4610/2019, Α΄ 70).

Α. Παπαδαντωνάκης: Σημασία δεν έχει πόσο αξιολογείς, αλλά τι και πώς αξιολογείς

Ο Ειδικός Γραμματέας της ΟΛΜΕ Ανδρέας Παπαδαντωνάκης σχολιάζοντας το γεγονός δήλωσε στο esos:

Η αύξηση του αριθμού των αριστούχων σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην αλλαγή του τρόπου προαγωγής και απόλυσης στο Γυμνάσιο και Λύκειο καθώς και στην μείωση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στη Γ τάξη . (μόνον σε 4 μαθήματα)

Σε κάθε περίπτωση σημασία δεν έχει πόσο αξιολογείς, αλλά τι και πώς αξιολογείς.

Ο πληθωρισμός αριστούχων δεν σημαίνει κάτι, όταν αυτό γίνεται εντός ενός πλαισίου που προάγει την μηχανιστική μάθηση, επιβραβεύει την αποστήθιση και την στείρα απομνημόνευση πληροφοριών .

Ένα τέτοιο πλαίσιο εκτός των άλλων, υποβιβάζει τον εκπαιδευτικό από παιδαγωγό – εμψυχωτή σε απλό αναμεταδότη πληροφορίας.

Αυτό που χρειάζεται λοιπόν δεν είναι περισσότερες εξετάσεις. Αυτό που χρειάζεται είναι «περισσότερο σχολείο» γενικής παιδείας και γνώσης με έμφαση στον μορφωτικό και ευρύτερα πολιτιστικό του ρόλο.

Τα βραβεία

Την Παρασκευή  σε όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις όπου θα γίνει απονομή 181.790 βραβεία Αριστείας Προόδου, 51250 Βραβελια, 15.320 Έπαινοι και 9.697 Ειδικοί Έπαινοι.

Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζονται ο αριθμός των βραβείων και των τεσσάρων κατηγοριών  , ανλα έτος από το σχολικό έτος 2015-16 που ξεκίνησε ο θεσμός.

Η  κ. Γκίκα σχολιάζοντας την απονομή βραβείων τεσσάρωνκατηγοριών που θα γίνει την Παρασκευή σε όλα τα σχολεία της χώρας μας δήλωσε: “Ως Υπουργείο Παιδείας, όπως γνωρίζετε, αναδεικνύουμε την Αριστεία αλλά κυρίως και πρωτίστως επιβραβεύουμε την προσπάθεια και ιδιαίτερα επικροτούμε την υπερπροσπάθεια των μαθητών/-τριών για καλύτερα αποτελέσματα, για πρόοδο και ανέλιξη σε όλα τα επίπεδα της ζωής τους”.
Πρόκειται για ένα μήνυμα που αφορά όλους μας, ώστε καταβάλλοντας ανάλογες προσπάθειες, να ξεπερνάμε καθημερινά τον εαυτό μας, να γινόμαστε καλύτεροι και να βελτιώνουμε την καθημερινότητά μας και την πορεία της χώρας”.        

Ειδικότερα  :

Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους μαθητές/τριες που ισοβάθμισαν.

Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

Σχόλια (25)

Σχολείο
|

Δεν είναι απαραίτητη η λυκειακή εκπαίδευση για όσους θέλουν να έχουν απολυτήριο ώστε να ασκήσουν κάποιο επάγγελμα το οποίο δεν απαιτεί σπουδές.
Δεν χρειάζεται 14 χρόνια υποχρεωτική εκπαίδευση. Θα μπορούσε να ιδρυθεί μια τάξη επιπλέον στο γυμνάσιο, και το λύκειο μια τάξη λιγότερη, ώστε να γίνει 4 χρόνια γυμνάσιο και 2 χρόνια λύκειο. Μέχρι την τετάρτη γυμνασίου να είναι υποχρεωτική η εκπαίδευση. Το λύκειο, το οποίο θα είναι δίχρονο, δεν θα είναι υποχρεωτικό.

Η τετάρτη γυμνασίου θα πρέπει να έχει τα εξής μαθήματα: 1, νέα Ελληνική γλώσσα. 2, αρχαία Ελληνική γλώσσα. 3, νέα Ελληνική λογοτεχνία. 4, άλγεβρα. 5, γεωμετρία. 6, ιστορία. 7, θρησκευτικά. 8, φυσική. 9, χημεία. 10, βιολογία. 11, κοινωνική πολιτική αγωγή. 12, αγγλική γλώσσα. 13, φυσική αγωγή. 14, πληροφορική. 15, ψυχολογία. 16, σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός.

Όλα τα μαθήματα θα είναι γενικής παιδείας. Ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός θα είναι 1 ώρα μάθημα. Τα υπόλοιπα μαθήματα θα είναι μόνο 2 ώρες. Επίσης, το σχολείο θα πρέπει να είναι 6ωρο και όχι 7ωρο. 6 μαθήματα και 6 ώρες καθημερινά, εκτός από μια μέρα η οποία θα είναι 7 ώρες.
Μια μέρα την εβδομάδα το σχολικό ωράριο θα είναι 8:00 - 3:00 και τις υπόλοιπες 4 μέρες θα είναι 8:00 - 2:00.

Ένα δίκαιο σύστημα
|

Εξετάσεις σε θέματα του Υπουργείο και διορθώσεις από καθηγητές άλλων σχολείων τύπου πανελλαδικών για την προαγωγή στην επόμενη τάξη.

Προσαρμογή του προφορικού βαθμού στις γραπτές εξετάσεις.

Έτσι μόνο θα λυθεί το πρόβλημα.
Δεν αντέχουμε ούτε μπορούμε εμείς οι καθηγητές να δεχόμαστε τις πιέσεις των γονιών που θέλουν τα παιδιά τους άριστα.

Δεν μπορούμε να είμαστε οι κακοί της υπόθεσης.

Διαφορετικά ας γεμίσει όλη η Ελλάδα άριστους.

Μαθηματικός
|

Είναι μεγάλο λάθος να στερούνται οι έφηβοι 15 έως 18 ετών την ΓΕΝΙΚΗ ΛΥΚΕΙΑΚΗ εκπαίδευση, επειδή απλώς δεχόμαστε ότι το σχολείο δεν μπορεί να μορφώσει τα παιδιά ώστε να κατανοήσουν τις βασικές γνώσεις στα μαθήματα του Γυμνασίου (επίπεδο 12-13 στην κλίμακα του 20).

Ό,τι και να γράφουμε, χωρίς Λογοτεχνία και Χημεία και Φυσική και Ιστορία και Βιολογία και Τέχνες κτλ., δεν ωριμάζει το μυαλό του ανθρώπου - δε φτάνουν μόνο λίγα κεφάλαια στα Μαθηματικά, Οικονομικά, λίγο Έκθεση και Αγγλικά.

Έχει η χώρα βιομηχανία για όλο αυτό το "τεχνικό" προσωπικό που παράγουν τα ΕΠΑΛ; Η εξειδίκευση σε αυτά τα "τεχνικά" επαγγέλματα δεν μπορεί να γίνει στην μεταλυκειακή βαθμίδα; Τέλος, τι είδους πολίτες θα βγαίνουν χωρίς ΓΕΝΙΚΗ (εγκύκλιο) παιδεία;

Η τεχνική εκπαίδευση στην Ελλάδα του 2020 πόσους μαθητές μπορεί και πρέπει να απορροφήσει; Μήπως απλώς αποφεύγουμε να αντιμετωπίσουμε τη ρίζα του προβλήματος και πάλι θα βρεθούμε προ δυσάρεστων εκπλήξεων το 2030, όταν ξανά θα ευχόμαστε να μην είχαμε σπαταλήσει τόσα χρόνια σε λανθασμένες δομές;

Ένας φιλόλογος
|

Μια πρώτη κίνηση, για να αποτυπώνεται καλύτερα η πραγματικότητα θα μπορούσε να είναι η πλήρης κατάργηση των εξετάσεων στο γυμνάσιο με ταυτόχρονη κατάργηση της βάσης του 10 (9,5). Έτσι, θα απελευθερωθούμε από το "θα μείνει ο μαθητής και τι θα τον κάνω μετά;". Αυτό για την υποχρεωτική εκπαίδευση. Ας πάρει ο μαθητής απολυτήριο γυμνασίου με γενικό βαθμό 7, με 5 ή και λιγότερο. Έπειτα να θεσπίσουμε και βαθμολογικά κριτήρια για να εισάγονται στα ΓΕΛ. Έτσι, θα ενισχυθεί και η τεχνική εκπαίδευση. Βέβαια, όλα αυτά προϋποθέτουν ριζική αναμόρφωση της τεχνικής εκπαίδευσης.
Ξέρω ότι πολλοί θα χάσουν τη βόλεψή τους, και πρώτος εγώ ως φιλόλογος, αλλά η κατάσταση επιδεινώνεται διαρκώς.

Προφορική αριστεία
|

Διαφέρει η δομή της αξιολόγησης στον γραπτό λόγο σε σχέση με τον προφορικό: κανείς καθηγητής δεν απαιτεί από 13χρονα παιδιά να είναι ολοκληρωμένοι ρήτορες και φυσικά αδύνατον να εξετάζεται μια ολόκληρη τάξη προφορικά εφ'όλης της ύλης σε κοινά θέματα.

Το παιδαγωγικό ζήτημα είναι ότι μόνο μέσω γραπτού λόγου μαθαίνει να οργανώνει ο μαθητής την σκέψη του και να την αποτυπώνει με σαφή τρόπο.

Επίσης, το γραπτό διαγώνισμα, ειδικά εφ'όλης της ύλης, δίνει μια βάση βαθμολόγησης των μαθητών που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί εύκολα.

Ο καθηγητής πρέπει να αξιολογεί βασιζόμενος σε αντικειμενικά αποτελέσματα εξέτασης αφομοίωσης ενός ικανοποιητικού όγκου διδακτέας ύλης και όχι μια αφηρημένη γενική εικόνα προφορικής συμμετοχής ή εξέτασης μεμονωμένων κεφαλαίων.

Τέλος, για την επιτυχία στα πανελλαδικά ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ της Γ' Λυκείου πρέπει να προηγείται προετοιμασία 6 ετών, Γυμνασίου και Λυκείου, αυτό να το καταλάβουν όλοι, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί.

Επιτυχία ας οριστεί μια γενική βαθμολογία άνω του 12 στην πλειονότητα των αποφοίτων Λυκείου, με φυσιολογικής δυσκολίας θέματα σε ένα εύρος 5 ή 6 μαθημάτων (θεωρία και ασκήσεις).

Επίσης, να καθιερωθούν και στο Γυμνάσιο τα ΤΕΤΡΑΜΗΝΑ σε αντίθεση με τα τρίμηνα ως λογική δομή οργάνωσης - όπου το ακαδημαϊκό έτος χωρίζεται σε δύο κομμάτια, "χειμερινό" και "εαρινό", και ολοκληρώνεται με μία συνολική εξέταση, όπως ακριβώς συμβαίνει στη συνέχεια των σπουδών στο πανεπιστήμιο.

Εύγε
|

Νομίζω πως οφείλετε να δώσετε τα εύσημα στον Γαβρόγλου....μη σας πω κι ένα άγαλμα, στην είσοδο στο Μαρούσι...

Athanasios
|

Και έρχεται και ο ξυλινος συδικαλιστικος λογος, πιο φροντισμενος ειναι αληθεια, να πει οτι δε χρειάζονται εξετάσεις, περισσότερη μορφωση χρειάζεται. Η μπαλα στην κερκίδα, ως συνηθως. Κυρος θα αποκτήσει ο εκπαιδευτικος οταν στηριχθει σε ολο του το εργο, οταν η βαθμολογία του και αξιοπιστη θα θεωρειται απο την κοινωνια και αποδεκτη θα γινεται. Μεχρι τοτε μονο εξετάσεις...

οικονομου
|

KAI ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ TO 75% ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΣΗ. ΩΡΑΙΑ!!!!!!!
@ Το 25% αν περναγε την βάση καλά θα ήτανε..πες καλύτερα 85%

Πρόταση
|

να καταργηθούν τελείως οι βαθμολογίες αφού πλέον όλοι τείνουν να γίνουν άριστοι.
Άμα θέλεις να μείνεις στην ίδια τάξη αυτό να γίνεται μόνον κατόπιν αίτησής σου.
Και οι εξετάσεις μόνον στη Γ Λυκείου και ο σώζων εαυτόν σωθήτω.

Δεν αναρωτιέται το Υπουργείο και η κοινωνία
|

Αφού έχουμε τόσους άριστους μαθητές γιατί οι μαθητές Γ λυκείου αποτυγχάνουν στις πανελλαδικές;
μήπως οι καθηγητές και οι γονείς και το Υπουργείο δεν ενδιαφέρονται για την απόδοση των μαθητών και οι βαθμολογίες είναι για τα μάτια του κόσμου;
γιατί λοιπόν να υπάρχει αξιολόγηση αφού σχεδόν όλοι παίρνουν άριστα χωρίς αξιολόγηση;
Πολλά τα ερωτήματα

DLA
|

KAI ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ TO 75% ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΣΗ. ΩΡΑΙΑ!!!!!!!

Σχολιαστης
|

Στοιχοι απο το τραγουδι <μια φυσαρμονικα που κλαιει>
Συνθετης και στιχουργος Δημος Μουτσης Ετος 1987

<<Λιγοι καλοι και αυτοι μοιραιοι
παραιτημενοι κατα βαθος
Ω με ποση ενταση και παθος γινονται
πρωτοι οι τελευταιοι>>

Τα σχολια Δικα σας

Ξενόγλωσσα, και λύκεια...
|

... λοιπόν εδώ και τώρα, γιατί μόλις δουν αυτά τα αποτελέσματα άγγλοι γάλλοι πορτογάλλοι, θα πάρουν τα βλαστάρια τους από τα ελβετικά σχολειά να τα στείλουν στη χώρα της αριστείας....

ΔΜ
|

Νομοθέτησε πρώτα αξιολόγηση όλων και στη συνέχεια 8 εξεταζόμενα σο Γυμνάσιο και 6 για Πανελλήνιες με σταθερά τα 4 + 2 επιλογής.
Χωρίς αξιολόγηση προγραμμάτων , δομών , εκπαιδευτικών δεν θα γίνει ΤΙΠΟΤΑ!

Παναγιώτης Β
|

Πώς κατάφεραν οι θιασώτες του "η αριστεία είναι ρετσινιά" να βγάλουν τόσο πολλούς αριστούχους;
Ουκ έγνω...

Άλλα αντί άλλων
|

Τι σχέση έχει η μείωση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων με την αύξηση των αριστούχων ; Το πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αξιολογούν σωστά στην κλίμακα του 0-20 τους μαθητές. Αν ο "καλός" παίρνει στα προφορικά 20 και ο "κακός" 19 τότε μοιραία όλοι θα βγαίνουν "αριστούχοι". Αντιδρούσαμε στην καθιέρωση της 5βαθμης κλίμακας και καταντήσαμε να χρησιμοποιούμε την κλίμακα των δυο βαθμών !

Εξεταζόμενα μαθήματα Γυμνασίου
|

Πρέπει να επανέλθουν τα ΓΡΑΠΤΩΣ εξεταζόμενα μαθήματα σε 8 ή 9, δηλαδή Μαθηματικά, Γλώσσα, Φυσική, Ιστορία, Λογοτεχνία, Χημεία, Βιολογία, Ξένη Γλώσσα, Κοινωνιολογία κ.ο.κ. - η τελική εξέταση χρησιμεύει στην ανακεφαλαίωση όλης της διδακτέας ύλης και βοηθάει στην οργάνωση των γνώσεων για την επόμενη σχολική χρονιά (πού υπάρχουν αδυναμίες, πού πρέπει να βοηθηθούν τα παιδιά).

Δεν είναι αναγκαίες ούτε οι εξαντλητικές εξετάσεις ούτε ο πληθωρισμός αριστούχων: ανάγκη είναι να σταθεροποιηθεί ο μέσος όρος βαθμολόγησης στο 12-14 σε ΟΛΑ τα μαθήματα για το ΣΥΝΟΛΟ των μαθητών, αυτό σημαίνει Γενική Παιδεία.

Το ίδιο και στο Λύκειο, λίγα βασικά μαθήματα (6 ή 7) με σωστή δομή και εμβάθυνση στις γνώσεις.

Ζήσε το όνειρο σου στην Ελλαδα
|

Όλοι αριστούχοι....μέχρι να δώσουν πραγματικές εξετάσεις (Πανελλαδικές) !

Και πολλοι απο αυτούς. ..
|

Θα πατωσουν στις πανελλαδικές σε 3 χρονια

Γκεκας
|

Καλα την κ. Γκικα δεν την απασχολει αυτη η στρεβλωση; της φαινεται φυσιολογικο; 8000 περισσοτεροι αριστουχοι σε σχεση με περυσι; Ειναι τραγικο και πληρης εξευτελισμος της λεξης. Η κ. Γκικα εκτος απο διαπιστωσεις εχει κατι να προτεινει γι αυτη την αθλιοτητα;

Αλέξης
|

Αδελφέ μου έχουμε αύξηση γιατί βάζουμε σε όλους 20άρια, χωρίς κανένα φραγμό. Ό,τι θέλει το παιδί και η οικογένεια! Εμείς θα χαλάσουμε τη διάθεση του γονέα και τη φιλοδοξία του να καμαρώσει το παιδί του αριστούχο; Γιατί να το κάνουμε;

ΜΠΡΆΒΟ
|

Μπράβο σε όλα τα παιδιά! Καλή πρόοδο και καλή συνέχεια!

Μακ Μάναμαν
|

Τα εισαγωγικά θα έπρεπε να είναι στη λέξη "αριστούχοι" και όχι στη λέξη "κατακόρυφη".

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΖΑΒΙΤΣΑΝΑΚΗΣ
|

Η κοροιδία συνεχίζεται και θα συνεχίζεται.Τραγικό και γελοίο...........................

Αστειότητες
|

25% άριστοι. Γελάνε και οι πέτρες πραγματικά. Και η υπουργός χαίρεται και μιλάει για επιβράβευση της προσπάθειας. Εκτός τόπου και χρόνου όπως πάντα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ