Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

ΤΩΡΑ: Στο υπ. Παιδείας ο Ν. Φίλης για την προγραμματισμένη συνάντηση με τη Ν.Κεραμέως

Η συνάντηση πραγματοποιείται υπό τη “σκιά” των “σφυροκοπημάτων” που δέχθηκε τελευταία η Ν. Κεραμέως, τόσο από τον Νίκο Φίλη, όσο και από το ΣΥΡΙΖΑ και στελέχη του
Δημοσίευση: 29/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την αναζήτηση κοινών σημείων και  συναίνεσης για το επόμενο νομοθετικό έργο της Κυβέρνησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα επιδιώξει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στη σημερινή προγραμματισμένη συνάντηση με τον τομεάρχη παιδείας της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Η συνάντηση πραγματοποιείται υπό τη “σκιά” των “σφυροκοπημάτων”  που δέχθηκε τελευταία  η Ν. Κεραμέως, τόσο από τον Νίκο Φίλη, όσο και από τον ΣΥΡΙΖΑ και στελέχη του ( σ.σ. τελευταία επίθεση για το μήνυμα για την 28η Οκτωβρίου).

Ο Νίκος Φίλης  συνοδευόμενος από  τη Μερόπη Τζούφη, αναπλ. τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, τον  Γιώργο Αγγελόπουλο , πρώην Γενικό Γραμματέα  του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων και πρώην προϊστάμενο  του γραφείου του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στη Θεσσαλονίκη και τον  Στέργιο Νταή, πρώην διευθυντή  του γραφείου της απερχόμενης υφυπουργού Παιδείας, κατέφθασε στο υπουργείο Παιδείας, στις 12 ακριβώς ,  για το προγραμματισμένο ραντεβού.

Ο Ν. Φίλης θα ζητήσει από τη Νίκη Κεραμέως την άμεση σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και ενδελεχή συζήτηση των όποιων νομοθετημάτων ετοιμάσει και να αποφύγει την κατάθεση, προς ψήφιση,  διατάξεων στη Βουλή, σε άσχετα με το υπουργείο Παιδείας νομοσχέδια.

Παράλληλα θα ασκήσει κριτική στην υπουργό , κατηγορώντας τη ότι οι   οι πρώτες 100 ημέρες   βρίθουν  αυταρχικών και  αντι-εκπαιδευτικών πολιτικών και ότι φανερώνουν μια προβληματική και α-λα-καρτ προσέγγιση της διαβουλευτικής δημοκρατίας και υπονομεύουν την ανάγκη διαλόγου και συνεννόησης που επικαλείται ρητορικά και επικοινωνιακά η Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων».

Από την πλευρά της  η υπουργός Παιδείας θα ανακοινώσει στην αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ   τις προθέσεις της ως προς τις επόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες της.

Κύκλοι  του Ν. Φίλη υποστήριξαν ότι "αν διαπιστωθεί ότι υπάρχουν πεδία συναινέσεων, λαμβάνοντας υπόψιν των άλλων   κομμάτων και φορέων , βεβαίως και θα ανταποκριθούμε".

Τα θέματα

Τα θέματα που προτείνει η Ν. Κεραμέως να συζητηθούν στη σημερινή συνάντηση  είναι τα εξής:

1. Αποτελεσματικότεροι Θεσμοί Διοίκησης

1.    Επανακαθορισμός αρμοδιοτήτων για τα όργανα διοίκησης του Πανεπιστημίου (εύρος και εσωτερική κατανομή αρμοδιοτήτων, με στόχο την αποφυγή αλληλοεπικαλύψεων και αύξηση της αποτελεσματικότητας στη λήψη και εφαρμογή αποφάσεων).

2.    Θεσμικά αντίβαρα εντός του Πανεπιστημίου, απαραίτητα για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο στα Πανεπιστήμια και την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου.

3.    Γενικός Γραμματέας στα Ανώτατα Ιδρύματα (ρόλος, αρμοδιότητες, τρόπος επιλογής).

Οικονομική Διαχείριση & Προσέλκυση Επιπλέον Πόρων

2.1 Κρατική Χρηματοδότηση

4.    Θέσπιση νέων κανόνων (αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών) για τον προσδιορισμό του ύψους της κρατικής χρηματοδότησης ανά Ίδρυμα. Σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης.

5.-    Πολυετείς προγραμματικές συμφωνίες του Υπουργείου Παιδείας με τα Ιδρύματα, προκειμένου να διευκολυνθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός.

2.2 Πρόσθετοι Πόροι

6.    Ίδρυση Ν.Π.Ι.Δ. για τη διαχείριση ίδιων πόρων από ερευνητικά προγράμματα, αξιοποίηση πνευματικής ιδιοκτησίας και περιουσίας Πανεπιστημίων.

7.    Επιχειρήσεις έντασης γνώσης (spin-off): Θέσπιση νέων κανόνων, διαδικασιών και κινήτρων για την αξιοποίηση της ερευνητικής δραστηριότητας των Ιδρυμάτων (ενδεικτικά, μέσω επιχειρηματικών επιταχυντών, θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων, της υλοποίησης πατεντών και επιστημονικών ιδεών κ.αλ.).

8.    Αξιοποίηση σχημάτων ΣΔΙΤ για την κάλυψη αναγκών των Ιδρυμάτων.

9.    Αναμόρφωση κανονιστικού πλαισίου για τις δωρεές.

3. Αξιολόγηση και Πιστοποίηση της Ποιότητας

10.    Αναβάθμιση και ενίσχυση της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

11.    Θέσπιση νέου κανονιστικού πλαισίου για την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων εν γένει, καθώς και για τη διαμόρφωση εφεξής του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, ιδίως με τη θέσπιση αντικειμενικών διαδικασιών και κριτηρίων και την πρόβλεψη προηγούμενης σχετικής τεκμηρίωσης.

12.    Ενίσχυση του θεσμού της αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών.

4. Προγράμματα Σπουδών

13.    Διεύρυνση δυνατότητας δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.

14.    Απελευθέρωση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών.

15.    Ενίσχυση των θερινών/χειμερινών προγραμμάτων.

16.    Καθιέρωση ενός εσωτερικού προγράμματος κινητικότητας για φοιτητές μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus.

17.    Ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ’ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.

18.    Ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.

19.    Καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών (πλην ορισμένων εξαιρέσεων).

5. Λοιπά Θέματα

20.    Καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Ανώτατα Ιδρύματα και ο ρόλος των Ιδρυμάτων στον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής και αριθμού εισακτέων.

21.    Ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα και προτεινόμενες δράσεις για την επίλυση προβλημάτων (διοικητικής φύσης ή άλλης) που δημιουργήθηκαν από την πρόσφατη ενοποίηση των πρώην Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

22.    Θεσμικό πλαίσιο για τη στέγαση και τη σίτιση φοιτητών.

 

Σχόλια (5)

 
Προτεραιότητες ΑΕΙ
29 Οκτ 2019 19:51

Ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα Μόνο Πανεπιστήμια (ανώτατη) και ΙΕΚ (τεχνική) χρειάζονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα.

Καθιέρωση ενός εσωτερικού προγράμματος κινητικότητας για φοιτητές μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus: άστοχη ενέργεια, καλύτερα να μην εφαρμοστεί. Δεν είναι δα ολόκληρη ήπειρος η Ελλάδα σαν κράτος, όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς.

Γενικός Γραμματέας στα Ανώτατα Ιδρύματα: Ποιες οι αρμοδιότητες σε σχέση με τις πρυτανικές αρχές; Ας μην δημιουργούνται όργανα με ασαφείς ρόλους.

Καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών: Αυτό συνδέεται με την ΠΟΙΟΤΗΤΑ διδασκαλίας και παρεχόμενης μέριμνας.

Απελευθέρωση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών / ξενόγλωσσα προγράμματα / προγράμματα εξ’ αποστάσεως : έχουν σχολιαστεί αναλυτικά σε άλλα θέματα, στην Ελλάδα χρειάζεται πρώτα έμφαση στα βασικά προγράμματα, με ενίσχυση προσωπικού και υποδομών σε βιώσιμα ΑΕΙ.

Σε κάθε ένα από τα νέα ΑΕΙ, που μάλλον πρέπει να είναι περίπου τα μισά από όσα λειτουργούν σήμερα, θα πρέπει να ιδρυθεί Ερευνητικό Κέντρο και Τεχνολογικό Πάρκο.

 
ενω ο συριζα...
29 Οκτ 2019 10:15

ηταν πρωτος σε συναινεσεις!!!
ποιον δουλευει το συριζα;;;
βριθει αυταρχικων αποφασεων και καταστροφικων πολιτικων!!
Κυρια υπουργε καντε τη δουλεια σας, ολοι αυτοι που θα συναντησετε εβαλαν ταφοπλακσ στην παιδεια !!
τι περιμενετε; να συμφωνησουν;

 
Μήπως μας συμφέρει δημόσια???
28 Οκτ 2019 21:23

Εφόσον εδώ κ δεκαετίες δεν είχε γίνει μια σωστη χάραξη τής εκπαιδευτικής ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ πολιτικής μας (με πολύχρονο ορίζοντα επίτευξης τού στόχου) δια μέσω όλων των κομμάτων (με ένα κοινό Υπ. Παιδείας φυσικά), τώρα, με το ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ να εδραιώνει πρώτα απ' τον τόπο μας, να περιμένουμε τα δύσκολα...

 
ΦΜ
28 Οκτ 2019 19:15

Αγαπητό ESOS

Σας προτείνω τον τίτλο "υπό τη σκιά του κάνω ό,τι γουστάρω και δε δίνω λογαριασμό σε κανέναν" η συνάντηση της Υπουργού με τον Νίκο Φίλη

 
Αναπληρωτής
28 Οκτ 2019 18:35

Ίδια πολιτική, διαφορετικά μασκαρεμένη. Σόου για Χάλογουιν...Διορίστε κόσμο και αφήστε το δούλεμα!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.