Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ν. Φιλης: Χρειάστηκε να παρέμβουμε στον πρόεδρο της Βουλής και της Επιτροπής, για να πειστεί η Ν. Κεραμέως ότι δεν κυβερνά ερήμην της Βουλής

“Δεν υπάρχει «εχθρός λαός» στα σχέδια της κυβέρνησης - αλλά νέοι και γονείς που αγωνιούν”
Δημοσίευση: 30/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Χρειάστηκε να παρέμβουμε στον πρόεδρο της Βουλής και της Επιτροπής, για να πειστεί η κυρία υπουργός ότι δεν κυβερνά ερήμην της βουλής», τόνισε ο τομεάρχης παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης σήμερα  στη Βουλή, σχολιάζοντας το γεγονός ότι  κατά την τρέχουσα  περίοδο της Βουλής , και μετά από 3,5 μήνες ,συνεδριάζει για πρώτη φορά η Επιτροπή για θέματα παιδείας, ενώ έχουν ψηφιστεί διατάξεις σε άσχετα με το υπουργείο Παιδείας νομοσχέδια.

«Δεν είναι δυνατό να ζητάει διάλογο την ώρα που προσθέτει τροπολογίες και άρθρα σε άσχετα νομοσχέδια. Αυτή η πρακτική προφανώς δεν βοηθάει να πετύχουμε ουσιαστικές συγκλίσεις στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης και στο «κοινό καλό», που αποτελεί η αναβάθμισή της» υπογράμμισε ο Ν. Φίλης και σημείωσε τα εξής:

Ρεσιτάλ κακής νομοθέτησης από την πρώτη μέρα: Ποιος είναι ο όρος και η προϋπόθεση για ουσιαστικό διάλογο, ώστε να μην κάνουμε απλώς δημόσιες σχέσεις, παριστάνοντας ότι μιλάμε: Είναι -αυστηρά- η περαιτέρω αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Κάτι που στα λόγια μπορεί να μας βρίσκει όλους σύμφωνους· στην πράξη όμως, από τα μισόλογα στον Τύπο, τις παρεμβάσεις και τις βεβιασμένες τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια -ένα ρεσιτάλ κακής νομοθέτησης από την πρώτη μέρα- διαπιστώνουμε ότι υπονομεύεται ο στόχος. Μακάρι να είναι κινήσεις που θα διορθωθούν.

Πελατεία για ιδιωτικά  ΙΕΚ  και κολέγια: Το σχέδιο που βλέπουμε να εκτίθεται για τα πανεπιστήμια, είναι σχέδιο μείωσης του αριθμού των παιδιών που θα σπουδάζουν. Βλέπουμε επίσης ότι ξαφνικά καταργείται η ελεύθερη πρόσβαση σε κάποια τμήματα και αναστέλλεται η λειτουργία διετών κύκλων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό μεταφράζεται σε 20.000 παιδιά εκτός εκπαίδευσης. Ιδού η πελατεία των ιδιωτικών ΙΕΚ, αυτών που ονομάζονται και κολέγια!

Θα το δεχτούμε αυτό; Όχι!

Αφήσαμε 34 χιλ. πιστώσεις για αναπληρωτές: Είναι δυνατό να λειτουργήσει αναβαθμισμένη δημόσια εκπαίδευση χωρίς διορισμούς; Λείπουν άνθρωποι! Λείπουν εκπαιδευτικοί! Εμείς και άκουσα ότι θα προστεθούν άλλες 2 με 4 χιλιάδες. Τόσοι λοιπόν λείπουν από την εκπαίδευση, καθηγητές και δάσκαλοι. Τους θέλουμε ομήρους; τους θέλουμε με ελαστικές θέσεις εργασίας; τους θέλουμε χωρίς προσωπική σχέση με τα παιδιά μας; Αυτή είναι η δύναμη του δάσκαλου, η προσωπική σχέση με το μαθητή. Όταν όμως το δυναμικό αλλάζει κάθε χρόνο, ιδίως στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά, σαφώς υποβαθμίζεται η προσφερόμενη εκπαίδευση.

Αν λοιπόν έχουμε ανάγκη για 38 χιλ, εκπαιδευτικούς, δεν θα κάνουμε κανένα διορισμό;

15.000 διορισμοι: Βρήκατε έτοιμες, στα συρτάρια, πιστώσεις και διαδικασίες για 4,500 μόνιμα στελέχη στην ειδική αγωγή και άλλα 10,500 στη γενική εκπαίδευση. Γιατί δεν προχωρούν;

Αλλά πώς να γίνουν διορισμοί στη δημόσια εκπαίδευση, όταν το προσχέδιο προϋπολογισμού μιλά για μείωση των δαπανών; Άρα προτρέχω όταν λέω ότι ουσιαστικά αυτό που έχουμε είναι υπονόμευση της δημόσιας εκπαίδευσης; Κάνω μήπως... φθηνή αντιπολίτευση;

Μη  δυσφημούμε τα Πανεπιστήμια:  Ακούστηκαν όμως και άλλα για τα πανεπιστήμιά μας. Μη τα δυσφημούμε, είναι μεγάλος ο μόχθος, μεγάλη η προσπάθεια! Έχουμε καλά πανεπιστήμια, όπως προκύπτει από λίστες διεθνούς κατάταξης, από την αποδοχή των πτυχιούχων ελληνικών πανεπιστημίων στο εξωτερικό και την κοινή εμπειρία, εφόσον τα παιδιά θέλουν να φοιτήσουν σε αυτά.
Μπορούν να γίνουν καλύτερα. Ναι! Αλλά πώς;

Οροι υποχρηματοδότησης των Πανεπιστημίων: Όταν τίθενται όροι υποχρηματοδότησης των πανεπιστημίων και μέτρα με τα οποία συνδέεται η αξιολόγηση των πανεπιστημίων με την κρατική επιχορήγηση;

Όταν κάποια πανεπιστήμια υποβαθμιστούν, καθώς άλλα μέσω «ασαφούς αξιολόγησης» θα πάρουν μεγαλύτερο αναλογικά μερίδιο;

Με αυτούς τους όρους και αυτά τα μέτρα θα βρεθούν τα ελληνικά πανεπιστήμια ψηλότερα στις διεθνείς λίστες, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση; Με το να τα καθιστούμε φτωχότερα;

Μεταπτυχιακά: Στα μεταπτυχιακά ποιος θα πληρώσει τα χρήματα του διπλασιασμού των μισθών των διδασκόντων; Ο κρατικός προϋπολογισμός, ήδη, μειώνεται. Συνεπώς, από την εκτόξευση των διδάκτρων θα πληρωθούν, και κατά συνέπεια τα μεταπτυχιακά θα είναι για λιγότερους, για αυτούς που έχουν οικονομική δυνατότητα.

Είναι άσχημη αυτή η αρχή για την κυβέρνηση. Να επικαλείται δε τον «κακό» ΣΥΡΙΖΑ, για να δικαιολογήσει το άσχημο ξεκίνημά της στην Παιδεία, είναι άτοπο.

Κατορθώσαμε να είναι στην ώρα τους οι καθηγητές και τα βιβλία: Ως υπουργός Παιδείας είχα τη δύσκολη αποστολή τα σχολεία να ανοίξουν στην ώρα τους  μετά από δεκαπέντε συνεχή προβληματικά έτη, και μάλιστα μέσα στο ζόφο των μνημονίων με πολύ στενά δημοσιονομικά όρια. Θυμάστε τον κ. Λοβέρδο να ζητά από τους συνταξιούχους να διδάξουν δωρεάν;

Εμείς με έργα καταφέραμε να ανορθώσουμε τη δημόσια εκπαίδευση. Να είναι στην ώρα τους οι καθηγητές και τα βιβλία, έστω και με λιγότερες -22.000- πιστώσεις. Και τώρα με τις 34.000 πιστώσεις τις οποίες είχαμε διασφαλίσει ως κυβέρνηση, δεν μπορούν τα σχολεία να ανοίξουν και να λειτουργήσουν στην ώρα τους;
 
Δεν απαιτούνται περισσότεροι δάσκαλοι, όπως παραπλανητικά λέει η κυβέρνηση: Στα δήθεν επιχείρημα ότι μειώθηκε ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, τονίζουμε ότι η μείωση αυτή είναι παιδαγωγικά σωστή, αλλά είναι επίσης μια μείωση που ανταποκρίνεται στα δημογραφικά δεδομένα. Για αυτό πανελλαδικά μειώθηκε ο αριθμός των τμημάτων και άρα δεν απαιτούνται περισσότεροι δάσκαλοι, όπως παραπλανητικά λέει η κυβέρνηση!

Στο δήθεν επιχείρημα ότι φέτος υπάρχει η διετής προσχολική αγωγή και η ανάγκη για 470 επιπλέον νηπιαγωγούς, απαντώ: μα για αυτό το λόγο εξασφαλίσαμε 2.000 επιπλέον πιστώσεις για τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά! Για να υπάρχουν έγκαιρα εκπαιδευτικοί από τις 10 Σεπτεμβρίου στα σχολεία! Και όχι να στέλνονται μέσα στο Νοέμβριο.

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Ένα πρόσθετο στοιχείο: Το μεγάλο πρόβλημα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τη χρονιά που ξεκινά, είναι η έλλειψη φιλολόγων, μαθηματικών και φυσικών και όχι κοινωνιολόγων, όπως λέει η κυβέρνηση.

«Ποινές» στους αναπληρωτές: Ή να μιλήσουμε για το «φοβερό θέμα» των ποινών για τους αναπληρωτές, αν δεν αναλάβουν υπηρεσία; Ας πάει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να νοικιάσει σπίτι να μείνει στις Κυκλάδες. Θα βρει; Θα βάλουμε σε αυτούς τους ανθρώπους, που δεν βρίσκουν να νοικιάσουν σπίτι με το πενιχρό μισθό τους, ποινή δύο έτη εκτός δουλειάς;

Συναντηθείτε και συνεργαστείτε με μαθητές και φοιτητές: Μην βιαστείτε λοιπόν να καταδικάσετε τους νέους που κινητοποιούνται, επειδή δήθεν είναι «υποκινούμενοι». Είναι κινητοποιήσεις που υποκινούνται από τα υπαρκτά προβλήματα. Κινητοποιήσεις ελπιδοφόρες. Συναντηθείτε και συνεργαστείτε με αυτά τα παιδιά. Χωρίς αυτά τα παιδιά, δεν υπάρχει μέλλον στην εκπαίδευση και στη χώρα. Διότι το σχολείο υπάρχει κυρίως και πρωτίστως για τη νέα γενιά.

Δεν υπάρχει «εχθρός λαός»: Με αυτή την έννοια θα συμμετέχουμε στο διάλογο εντός και εκτός βουλής. Κι εσείς θα καταλάβετε ότι δεν υπάρχει «εχθρός λαός». Παιδιά που εχθρεύονται δήθεν την προσπάθεια της κυβέρνησης... Υπάρχουν νέοι και γονείς που αγωνιούν. Αγωνιούν και αξιώνουν -και ορθώς αξιώνουν!

Θέλουμε από το σχολείο της κρίσης να πάμε στο σχολείο της ανάπτυξης: Πολλά πετύχαμε ως κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στο χώρο της εκπαίδευσης -και είμαστε περήφανοι για αυτά. Αλλά γνωρίζουμε ότι αρκετά πρέπει να αλλάξουν. Και συμμετέχουμε για να αλλάξουν... Γιατί όμως πρέπει να αλλάξουν; όχι μόνο γιατί δεν είμαστε αλάνθαστοι σε ό,τι κάναμε, αλλά γιατί βρισκόμαστε σε μια νέα φάση σήμερα. Βγάλαμε τη χώρα από τα μνημόνια. Θέλουμε από το σχολείο της κρίσης να πάμε στο σχολείο της ανάπτυξης.

Αλλά όχι για την υποβάθμιση της εκπαίδευσης, για ένα μικρό, φτωχό σχολείο και ένα φτωχό πανεπιστήμιο. Εκεί, η κυβέρνηση της ΝΔ θα μας βρει απέναντι. 

Σχόλια (8)

 
δυσδιακριτες οι αριστερες διαφορες και των δύο κομμάτων
01 Νοε 2019 11:12

@Αφήστε την προπαγάνδα Επιπλέον συμφωνώ ότι ο Γοαβρογλου δεν έχει καταλάβει ότι ειναι αντιπολίτευση διότι ισχύει ακόμα πολιτική συριζα στα πάντα..ΣΕ ΑΥΤΟ ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ. Με αριστερη πολιτικη ακομα πορευομαστε

 
@Αφήστε την προπαγάνδα
01 Νοε 2019 10:18

Τον Γαβρόγλου τον ρωτήσατε αν πιστεύει ότι δεν είναι κυβέρνηση;Γιατί από τις συνεχείς παρεμβάσεις του και του Φίλη ,άλλα καταλαβαίνω.Ότι δηλ ακόμα δεν πιστεύουν ότι είναι αντιπολίτευση.Από την στιγμή που πιστεύουν ότι κυβερνάν ακόμα ή δεν πιστεύουν ότι έχασαν τις εκλογές το σχόλιο σας του ότι δεν κυβερνάνε το διαψεύδουν οι ίδιοι με τα έργα και τις πράξεις τους.

 
Φτάνει κύριε Φίλη ο πόλεμος των καταγγελιών σας
01 Νοε 2019 09:20

Σπάσατε όλα τα κοντέρ αντισυνταγματικών νόμων.Από τον Μπαλτά ,εσάς και τον Γαβρόγλου.Οι πρωταθλητές αντισυνταγματικών νόμων είναι ποιο προσεχτικοί.Κηρύξατε πόλεμο ανακοινώσεων επειδή αρνείστε να καταλάβετε ότι έγιναν εκλογές και ευτυχώς χάσατε και απαιτείτε να συγκυβερνήσετε από τώρα και όχι μετά από δυο χρόνια.Αν θέλετε τόσο τον πόλεμο να πάτε στην Συρία.

 
ΑΦΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ
01 Νοε 2019 09:14

Ο Γαβρόγλου τί έκανε κ.Φίλη;@ Ο γάβρογλου δεν ειναι πλέον κυβέρνηση, κυβέρνηση ειναι η Κα Κεραμέως με μηδέν (0) ΕΡΓΟ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ

 
Ο Γαβρόγλου τί έκανε κ.Φίλη;
01 Νοε 2019 02:14

Πριν τις εκλογές το εσος δημοσίευσε έρευνα του για τον κ.Γαβρόγλου.Όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης και οι τομεάρχες παιδείας τον κατηγόρησαν ότι δεν απαντούσε σε ερωτήσεις τους στην Βουλή και άλλα ή απαντούσε μετά από πάρα πολύ καιρό.Κοινώς απαξίωνε τους πάντες.Έρχεστε τώρα εσείς και κατηγορείτε την κ
Κεραμέως ότι κάνει ή υποτίθεται ότι κάνει αυτά που έκανε ο κ.Γαβρόγλου πριν λίγους μήνες αλλά ποτέ δεν τον κατηγορήσατε που τα έκανε.Αφού λοιπόν είναι ο πρώτος διδάξας ξεκινήστε την κριτική και τις κατηγορίες από αυτόν που έδωσε πρώτος και με διαφορά το παράδειγμα.Δηλαδή κάντε επιτέλους την αυτοκριτική σας.

 
κ.Φίλη.Κάντε το όπως ο κ.Στυλιανίδης
01 Νοε 2019 01:28

Ποτέ δεν παρενέβει στο υπουργείο όταν έφυγε από αυτό.Ούτε δηλώσεις,ούτε καταγγελίες,ούτε καθημερινές κατηγορίες όπως κάνετε εσείς κατά κόρον σήμερα σε σημείο που κουράζει.Έφυγε από υπουργός και έκλεισε αυτό το κεφάλαιο της πολιτικής του καριέρας.Ήξερε το μέτρο και πότε έπρεπε να σταματήσει.Και δεν θέσπισε κανέναν αντισυνταγματικό νόμο ,όπως εσείς.Μπορείτε να τον μιμηθείτε στο ελάχιστο;Να το κάνετε όπως αυτός που άφησε και ένα καλό όνομα και στην παιδεία και στον πολιτικό λόγο;

 
Πέτρος
31 Οκτ 2019 08:32

Oι αποτυχημένοι κ.Φίλη,δεν δικαιούνται να κάνουν κριτική...Σας είδαμε και σας!

 
Προσχολική αγωγή και Δημοτικό
30 Οκτ 2019 21:48

Ας ξεκινήσουν από τα βασικά, να βρεθεί πεδίο συναίνεσης και να μείνουν για το τέλος οι αλλαγές στο Λύκειο.

Βασικό ζητούμενο να αλλάξει η δομή του Δημοτικού Σχολείου, με την ενσωμάτωση της προσχολικής αγωγής στην Υποχρεωτική (καθολική και γενική) εκπαίδευση, και στη συνέχεια η μετακίνηση των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού (Ε' και ΣΤ') στο Γυμνάσιο.

Έτσι θα δημιουργηθεί ένα νέο εξαετές Γυμνάσιο, από την σημερινή Ε' Δημοτικού μέχρι την Α' Λυκείου και θα διδάσκονται τα παιδιά από τα 10 έως τα 15 έτη ένα πρόγραμμα σπουδών καθορισμένο για κάθε γνωστικό αντικείμενο - Μαθηματικά και Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία), Γλώσσα και θεωρητικές σπουδές (Ιστορία, Λογοτεχνία, Κοινωνιολογία), Ξένες Γλώσσες Τέχνες και Αθλητισμός.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.