Ξέσπασε ο υφ. Παιδείας κατά των συγχωνεύσεων ΤΕΙ με Πανεπιστήμια: Υπήρξαν συναλλαγές στις συγχωνεύσεις των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια

Συγχωνευμένα Πανεπιστήμια με 3 και 4 διαφορετικά μητρώα φοιτητών

30/10/2019

Ενημερώθηκε: 31/10/2019, 00:03

Άκουσε το άρθρο

Για συναλλαγές στη διαδικασία συγχωνεύσεων των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια που έκανε η προηγούμενη Κυβέρνηση, έκανε λόγο ο υφυπουργός Παιδείας Β. Διγαλάκης , στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

«Είναι πραγματικά πρόκληση να το λέτε αυτό, όταν το Δημοκρίτειο δεν πήρε τμήματα, το Αιγαίου δεν πήρε τμήματα, το πανεπιστήμιο Κρήτης δεν πήρε τμήματα", είπε ο υφ. Παιδείας απευθυνόμενος στους Βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρόσθεσε: «Αυτά τα πανεπιστήμια γιατί δεν πήραν νέα τμήματα; Σας λέω λοιπόν, ότι επί των ημερών σας, τα πανεπιστήμια αυτά δεν πήρανε τμήματα, γιατί δεν θέλησαν να μπουν σε διαδικασίες συναλλαγής για να πάρουν τμήματα Τ.Ε.Ι., προκειμένου να πάρουν νέα τμήματα».

Σε σχέση με τη Νοσηλευτική Διδυμοτείχου και τα νέα τμήματα στο Δημοκρίτειο, ο Β. Διγαλάκης τόνισε: « Πραγματικά είναι πρωτοτυπία, που με το νόμο για το Διεθνές Πανεπιστήμιο, ιδρύθηκε στο ίδιο πανεπιστήμιο· Νοσηλευτική στη Θεσσαλονίκη και παράρτημα της το Διδυμότειχο. Δεν είναι να απορεί κανείς, γιατί δεν πάνε μέλη ΔΕΠ στο Διδυμότειχο, γιατί όλοι προτιμούν να πάνε Θεσσαλονίκη. Άρα, γιατί δεν την έδωσε τη Νοσηλευτική στο Δημοκρίτειο;».

Για τις συγχωνεύσεις των ΤΕΙ με πανεπιστήμια ο υφ. Παιδείας είπε επίσης τα εξής:

Συγχωνεύσεις με πρόχειρες διαδικασίες: Είχαμε νομοθετήσεις συγχωνεύσεων Πανεπιστημίων -ΤΕΙ το τελευταίο διάστημα, οι οποίες έγιναν πρόχειρα, βίαια, χωρίς να έχουν προηγηθεί αξιολογήσεις από την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης Ποιότητας, την ΑΔΙΠ, χωρίς να υπάρχει σχεδιασμός για το πώς θα διαμορφωθεί ο χάρτης της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στη χώρα.

Η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής: Θα έλεγα ότι καλύτερα απ' όλους το λέει η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής, στις παρατηρήσεις για τα νομοσχέδια των συγχωνεύσεων. Αυτό υπήρξε σε όλα τα νομοσχέδια. Θα διαβάσω ένα μικρό απόσπασμα από τον ν. 4610, όπου λέει ότι:  «Με τη μετατροπή υφιστάμενου ιδρύματος σε πανεπιστημιακό εξισώνονται λειτουργικώς η κατάργηση και ένταξη ΤΕΙ  σε Πανεπιστημιακό  ίδρυμα. Τέτοια ένταξη ομοίως  χρήζει τεκμηρίωσης και θέσπισης  κανόνων,  οι οποίοι περιλαμβάνουν την αξιολόγηση των υφιστάμενων δομών  και του διδακτικού προσωπικού του ιδρύματος,  που πρόκειται  να ενταχθούν στο Πανεπιστήμιο,  αλλά και τον απαιτούμενο χρόνο και τις ειδικότερες διαδικασίες μετάβασης ώστε  αφενός να εκπληρώνεται  εν τοις πράγμασι η προβλεπόμενη πανεπιστημιακή αποστολή  και, αφετέρου,  να μην  ματαιώνεται η τεχνολογική ανώτατη εκπαίδευση,  περιλαμβανομένων και των  εφαρμοσμένων επιστημών.».

130 νέα Τμήματα   χωρίς να υπάρχει προετοιμασία: Θυμίζω ό,τι ο νόμος 4610, ψηφίστηκε Μάιο του 2019, ιδρύοντας καμία 40αριά νέα Τμήματα, τα οποία ήρθαν να προστεθούν στα άλλα που είχαν ήδη ιδρυθεί, με αποτέλεσμα να έχουμε 130 νέα Τμήματα τα οποία πρόκειται να λειτουργήσουν το φετινό ακαδημαϊκό έτος, χωρίς να υπάρχει προετοιμασία. Εμείς, όταν αναλάβαμε το μόνο που μπορούσαμε να κάνουμε, δεδομένου ότι έχει ξεκινήσει ήδη η διαδικασία του μηχανογραφικού, ήταν να δώσουμε μια μικρή παράταση, να επικοινωνήσουμε με τα Πανεπιστήμια και να κάνουμε το καλύτερο δυνατό, προκειμένου να μπορέσουν αυτά τα Τμήματα να υποδεχθούν φοιτητές, δεδομένου ότι δεν μπορούσε να αντιστραφεί η διαδικασία.

Μετατροπή τετραετών, σε πενταετή Τμήματα, χωρίς αξιολόγηση:  Αλλά, είχαμε και άλλα τετελεσμένα το τελευταίο διάστημα. Η τελευταία βδομάδα πριν τις εκλογές, είχαμε Υπουργικές Αποφάσεις για μετατροπή τετραετών, σε πενταετή Τμήματα, χωρίς αξιολόγηση, χωρίς να γνωμοδοτήσει η ΑΔΙΠ, ως όφειλε να το κάνει. Είχαμε τις αντιστοιχίες των Τμημάτων στις 1 Ιουλίου, λίγες ημέρες πριν τις εκλογές, όλα αυτά δημιούργησαν ένα πλαίσιο τρομακτικό πριν από τις εκλογές και κατά τη διάρκεια υποβολής αιτήσεων και κινδύνευσαν πραγματικά να τινάξουν στον αέρα και την όλη διαδικασία των μεταγραφών.

Συγχωνευμένα Πανεπιστήμια με  3 και 4 διαφορετικά μητρώα φοιτητών: Να αφήσω τις διαδικασίες συγχώνευσης, οι οποίες έπρεπε να είχαν προνοηθεί  και τις οποίες αναφέρει και η Επιστημονική Υπηρεσία, δηλαδή, υπάρχουν συγχωνευμένα Πανεπιστήμια τα οποία έχουν 3 και 4 διαφορετικά μητρώα φοιτητών, σε αλλά δεν υπάρχουν καν μητρώα, αποτέλεσμα, στις μεταγραφές δεν μπορεί το πληροφοριακό σύστημα να δει και να τακτοποιήσει τους φοιτητές. Είχαμε Τμήματα   όπου οι φοιτητές του Τμήματος του Τ.Ε.Ι., στα Μουδανιά, να είναι στον αέρα. Είχαμε αλλά Τμήματα που δεν εντάχθηκαν πουθενά. Είχαμε άλλα Τμήματα Τ.Ε.Ι., που δεν αντιστοιχούνται με αλλά Τμήματα στο αναδιαμορφωμένο περιβάλλον.

Μετεγγραφές: Καταφέραμε τη διαδικασία των μεταγραφών -παρά αυτά τα προβλήματα- να την κάνουμε στην ώρα της και να ολοκληρωθεί. Ήδη έχει ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο μετεγγραφών που αφορά τις μοριοδοτούμενες και τις μεταγραφές αδελφού - αδελφής, και θα ακολουθήσουν και τα επόμενα στάδια. Τώρα, πρώτον λοιπόν κομμάτι ήταν η αντιμετώπιση των τεραστίων προβλημάτων που μας αφήσει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία, δεύτερον, άνισες νομοθετικές ρυθμίσεις.

Σχόλια (37)

Ελληνικά διδακτορικά
|

Μέσα σε αυτά είναι και πολλά που απλώς έγιναν για λόγους υπηρεσιακής μοριοδότησης ή σε συγκεκριμένα πεδία που έχουν αναχρονιστικό πλαίσιο (πχ. Ιατρική Σχολή, για διευθυντική θέση)

Έχουμε πλεονάζον "τυπικά" προσοντούχο προσωπικό ενώ αδιαφορούμε για τους μαθητές και τους φοιτητές...

Ευθύνη
|

Πρώτα για τους 40 χιλιάδες αποφοίτους πανεπιστημίου, που κάθε χρόνο δεν έχουν διέξοδο και μεταναστεύουν. Ελάχιστοι άνθρωποι έχουν διδακτορικό δίπλωμα χωρίς πρώτα να λάβουν προπτυχιακό τίτλο σπουδών.

Πρώτα να ασχοληθούμε με τους μαθητές και τους φοιτητές, μέχρι 25 ετών, και μετά με την αποκατάσταση των καθηγητών και των ερευνητών.

Φοιτητής ΣΤΕΦ Κοζάνης
|

Επιτέλους τι θα γίνει με την ΣΤΕΦ θα υπάρξουν εξελίξεις;
Θα υπάρξει κινητοποίηση από τους φοιτητές;
Οι φοιτητές της ΣΤΕΦ Χαλκίδας πως θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα;

Αρθούρος
|

Προς κ. Αρθούρε: Ευχαριστώ γιά την ευγενική προσφώνηση,ίσως να ήμουν λίγο απότομος κι ορμητικός,αλλά δε γνωρίζετε καλά την ιστορία των πανεπιστημίων. 1.Τα πρώτα πανεπιστήμια στην Ευρώπη,ιδρύθηκαν αιώνες πριν γίνουν τα σύγχρονα κράτη.Ίσως και τον 11ο ή 12ο αιώνα,αν θυμούμαι καλά,έγινε το πρώτο πανεπιστήμιο στην Πολωνία και λίγο αργότερα στην Ιταλία και Αγγλία.Σε μία Ευρώπη που την είχαν λιανίσει πληθυσμιακά οι μεταδοτικές ασθένειες και οι μακρόχρονες εισβολές,ο αστικός ιστός είχε ήδη διαρραγεί και εκτός από τις εκκλησίες και τα μοναστήρια,ο μοναδικός θεσμός που ξαναζωντάνευε τις πόλεις ήταν τα πανεπιστήμια και οι πανεπιστημιουπόλεις τους.Με διαφορετικό ρυθμό στην κάθε δημιουργούμενη χώρα,στήθηκαν πάλι οι πόλεις,με τη βοήθεια και των στρατοπέδων μεγάλων μονάδων και η αστική ζωή ξανάρχισε μετά από πολλούς αιώνες.Από τις πόλεις ξεπήδησαν οι εθνικές ιδέες γιά ελευθερία που στηρίζονταν στην κοινή γλώσσα και θρησκεία που τώρα κάποιοι βδελύσσονται βλακωδώς.Έτσι, σιγά σιγά δημιουργήθηκαν και τα σύγχρονα κράτη.
2.Όταν μιλώ γιά συσσώρευση,δεν εννοώ τους φοιτητές,αλλά τη συσσώρευση κεφαλαίων του Μάρξ. Αυτά,ήταν αναγκαία γιά την οικοδόμηση ισχυρών κρατών,όπως εκείνα που ανέφερα.
Τα υπόλοιπα που αναφέρετε,είναι μονότονη επανάληψη των φόβων σας.Όσο γιά το δημόσιο χρήμα,δε συμφωνώ,γιατί αν κάνουμε αυτά που προτείνω,θα επιστρέψουν πολλαπλάσια ευρώ στα ταμεία μας
Προς επιχειρήσεις:Όταν πάμε να φέρουμε χρήματα στη χώρα,δε μας ενδιαφέρει το πώς,κύριέ μου.Αρκεί να μην είναι παράνομα,ως προϊόντα εγκλημάτων.Η Κύπρος,αλλά και άλλες μικρές χώρες,αλλά και το Σίτι του Λονδίνου,επέλεξαν τον τραπεζικό και το χρηματοοικονομικό τομέα,αλλά δεν εγκαταλείπουν τα πάντα προσοδοφόρα γι'αυτούς πανεπιστήμια που επιλέγουν οι ιθαγενείς μας,τροφοδοτώντας μία ζήτηση που κανονικά δε θα έπρεπε να υπάρχει σύμφωνα με τα λεγόμενά σας.Κι όμως,η ζήτηση υπηρεσιών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,δε διατάσσεται,δεν πατάσσεται με σχόλια ειρωνικά σαν τα δικά σας,πάντα θα υπάρχει γιατί υπάρχουν αιτίες.Αυτό εγώ το δέχομαι, αλλά θέλω ν'αλλάξω τη σχέση που επικρατεί σε βάρος μας,με τις προτάσεις που δίνω. Υπάρχουν στη χώρα,εδώ και πάνω από δεκαετία,ξενοίκιαστα διαμερίσματα,που οι ιδιοκτήτες τους επένδυσαν τότε σ'αυτά.Πρέπει να κινηθεί αυτή η αγορά.Μη βλέπετε τίποτα υποτιμητικά.Τουλάχιστον αυτό δεν το κάνουν οι διαφημίσεις γιά Πανεπιστήμια στην Ιταλία,στη Ρουμανία και στο Ενωμένο Βασίλειο.
Ο τεράστιος αριθμός των τμημάτων,δίνει στη χώρα μας,συγκριτικό πλεονέκτημα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.Εδώ,δεν είμαστε ψωροκώσταινα. Είμαστε κορυφή.Αν λίγο αφήναμε τους φόβους και τα συμπλέγματά μας, που διογκώθηκαν την τελευταία δεκαετία,λόγω κρίσης,θα πετυχαίναμε πολλά.
Αλλά χρειάζεται τόλμη.Εδώ πρόκειται γιά οικονομικό πόλεμο .Και στον πόλεμο πας γιά να νικήσεις,κι όχι να χάσεις.Και πολεμάς με όλα τα μέσα που έχεις και δεν τα περιφρονείς.

Ξέσπασμα
|

Ποιος αρνείται ότι η πολιτική της γιγάντωσης των ΑΕΙ, με σχολές σε κάθε πόλη, οδήγησε σε τραγική κατάσταση όλους τους νέους φοιτητές; Όσοι δεν είναι τυχεροί και δε λάβουν μετεγγραφή απλώς εγκαταλείπουν τις σπουδές τους μετά από ένα ή δύο χρόνια.

κ. Αρθούρε
|

Οι χώρες της Ευρώπης πρώτα έγιναν "μεγάλες και τρανές" και μετά άρχισαν να εξαπλώνονται τα πανεπιστήμιά τους.

Συσσώρευση σπουδαστών έχουμε, είμαστε στο 45% λίγο πιο πάνω από τον μέσο όρο της Ε.Ε. - θέσεις εργασίας δεν έχουμε γι'αυτό και έχουν μεταναστεύσει 100.000 πτυχιούχοι, και άλλοι τόσοι υποαπασχολούνται.

Διεθνή πανεπιστήμια χωρίς διεθνές προσωπικό δύσκολα γίνεται - ποιος ξένος καθηγητής επιθυμεί να έρθει σε μια μικρή βαλκανική χώρα; Για τι είδους έρευνα, που δεν μπορεί να συμβεί υπό καλύτερες προϋποθέσεις σε Ιταλία ή Ισπανία ή Γαλλία ή Σουηδία;

Το να σπαταλάμε τα χρόνια των φοιτητών και το δημόσιο χρήμα επειδή απλώς δεν παραδεχόμαστε πόσο λανθασμένη ήταν η άκριτη διεύρυνση είναι δείγμα αναισθησίας.

Το καλό κλίμα και ο ήλιος μόνο τον τουρισμό ευνοεί, τίποτα άλλο. Σπαταλάμε εκατομμύρια ευρώ για τμήματα ΑΕΙ που είναι θνησιγενή, δείτε τις πληρωμές των συμβασιούχων και τα ανελαστικά έξοδα κάθε εξάμηνο

Επιχειρήσεις
|

Οι επιχειρήσεις ΔΕΝ ενδιαφέρονται για προσλήψεις γι'αυτό και οι απόφοιτοι φεύγουν στο εξωτερικό.

Εκτός αν θέλουμε να προσφέρουμε "εκπαιδευτικό τουρισμό" (με σίτιση, στέγαση) - δηλαδή να "διεθνοποιήσουμε" την οικονομία "γκαρσονιέρας" σαν μοντέλο για τις σχολές ΑΕΙ σε κάθε χωριό και νησί, και δίδακτρα, για να βγάζουν ακόμα περισσότερα χρήματα τα υποβαθμισμένα τμήματα που στηρίζονται σε συμβασιούχους.

Είναι δυνατόν να φτάνουμε στο 2020 και ακόμαν να γράφουμε αυτά τα απαράδεκτα πράγματα;

Ποιες επιχειρήσεις εκτός τουριστικού τομέα έχουν άνθιση την τελευταία δεκαετία; Ο μεγαλύτερος ιδιώτης εργοδότης στην Ελλάδα είναι μια αλυσίδα σουπερ-μαρκετ και μερικοί νομίζουν ότι με την ίδρυση πανεπιστημίων σε 10 χρόνια θα έχουμε βαριά βιομηχανία και βιομηχανία τεχνολογίας!

Θα έχουμε εισροή συναλλάγματος γιά κόστος διαμονής και σίτισης από μέρους των φοιτητών και οι επιχειρήσεις του χώρου θα προσλάβουν προσωπικό,βγάζοντάς το από την ανεργία. Ποιός αρνείται ότι τα οφέλη όχι μόνο θα είναι πολλά,αλλά και περισσότερα από τις δήθεν ζημιές.

ΑΕΙ Ελλάδας
|

Οι ΗΠΑ και οι άλλες χώρες της Δύσης είναι τεράστιες οικονομικές και βιομηχανικές δυνάμεις, αυτό σίγουρα έπαιξε βασικό ρόλο στην ανάπτυξη των ΑΕΙ τον τελευταίο αιώνα.

Η αναγέννηση χρειάζεται σαφές και ορθολογικό σχέδιο όχι με την ίδρυση πχ. τμήμα Μαθηματικών στην Καστοριά ή τη Λαμία επειδή επί χρόνια λειτουργεί τμήμα Μαθηματικών στη Σάμο και δεν έχουμε το θάρρος να παραδεχτούμε ότι αποτελεί μόνο έναν βατήρα για μετεγγραφές προς κεντρικά τμήματα.

@ Αρθούρος

γι'αυτό ακριβώς τα ρητά δε συνιστούν επιχείρημα:

"ο τολμών νικά (ΕΦΟΣΟΝ υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις)"

Για άλλη μια φορά φανερώνετε πλήρη άγνοια -και αδιαφορία- για τους κατοίκους αυτής της χώρας.

Θα ήταν καλύτερο να δείτε πάλι τα στοιχεία: πόσοι αποφοιτούν από αυτά τα 500 τμήματα που έχουν απλωθεί σε όλη την επαρχία και πόσοι αιτούνται μετεγγραφή για συγκεκριμένες 4-5 πόλεις; Πόσοι ερευνητές θέλουν να εργάζονται στην περιφέρεια, απομακρυσμένοι από τα οικονομικά κέντρα που γίνονται όλο και πιο σημαντικά και στην ακαδημαϊκή ζωή;

Η χώρα δεν χρειάζεται πολλά τμήματα, χρειάζεται ΚΑΛΑ τμήματα: με προσωπικό (καθηγητές και ερευνητές) και σταθερή ροή αποφοίτων.

Αν το καθεστώς μετεγγραφών αυστηροποιηθεί, απλώς θα μειωθεί ακόμα περισσότερο η βάση εισαγωγής και ο αριθμός των πραγματικών φοιτητών που πραγματικά σπουδάζουν σε αυτές.

Πανεπιστήμια όπως Στερεάς και Δυτικής Ελλάδας καλώς καταργήθηκαν, και το ίδιο έπρεπε να γίνει και με άλλα πανεπιστήμια - μεταφορά θέσεων προσωπικού είναι η μόνη λύση.

Άλλο ρεαλισμός, άλλο φοβικότητα. Επίσης, άλλο ενθουσιασμός για το μέλλον, άλλο παίζω παιχνίδια με το μέλλον, ειδικά όταν η νέα γενιά είναι αυτή που θα πληρώσει το κόστος των ατελέσφορων πειραματισμών της προηγούμενης περιόδου (1975-2018).

Αρθούρος
|

Προς Οικονόμου:Αγαπάς τη χώρα σου;Απόδειξη.Γιατί κι εκείνες πριν γίνουν μεγάλες και τρανές(ΕΠΑ,Ενωμένο Βασίλειο,Γαλλία,Γερμανία,Ιαπωνία)δεν κοίταξαν την ποιότητα που λέτε εσείς,αλλά την ποσότητα(πρωταρχική συσσώρευση).Την ποιότητα την πέτυχαν μετά από έναν αιώνα.Ας αρχίσουμε κι εμείς από κάτι.Ας βάλουμε ένα στόχο και θα'ρθούνε και τα υπόλοιπα.Εμείς θέλουμε να γίνουν όλα μαζί.Γι'αυτό την πατάμε.
Προς κλείσιμο τμημάτων:Οι μετεγγραφές είναι καθαρά πολιτικό θέμα που το σήκωσε πρώτα το ΠΑΣΟΚ φυσικά γιά ψήφους,το βρήκε ο ΣΥΡΙΖΑ και το τερμάτισε φέτος.Μπορεί,όπως με νόμο έγιναν τόσα χατίρια,με νόμο πάλι να καταργηθούν.Όταν αύριο,450-500 τμήματα σε όλη τη χώρα θα λειτουργούν τουλάχιστον ισάριθμα προπτυχιακά και άλλα τόσα μεταπτυχιακά ξενόγλωσσα προγράμματα με δίδακτρα και φέρνουν στα ταμεία των ιδρυμάτων, εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ,τότε θα γίνει στη χώρα πραγματική επανάσταση.Τα πανεπιστήμια θα σταματήσουν να είναι ζητιάνοι του κεντρικού κράτους και θα αυτονομηθούν περαιτέρω,γιά να δώσουν επιτέλους λύση στα χρόνια προβλήματα σύνδεσης πανεπιστημίων κι επιχειρήσεων.Θα αναγεννηθεί ο χώρος της έρευνας,όχι με κρατική στήριξη και θα προσληφθούν εκατοντάδες νέοι επιστήμονες,που τώρα αναμένουν στο ακουστικό τους την κάθε κυβέρνηση.Θα έχουμε εισροή συναλλάγματος γιά κόστος διαμονής και σίτισης από μέρους των φοιτητών και οι επιχειρήσεις του χώρου θα προσλάβουν προσωπικό,βγάζοντάς το από την ανεργία. Ποιός αρνείται ότι τα οφέλη όχι μόνο θα είναι πολλά,αλλά και περισσότερα από τις δήθεν ζημιές.

οικονομου
|

Η διεθνοποίηση των πανεπιστημίων δεν μπορεί να γίνει με οικονομικούς όρους αδιαφορώντας για την ποιότητα@ Ναι ας βρουνε υποψηφιους πελάτες και ας ανοίξουν 10 Διεθνη

Αρθούρος
|

Προς ξενόγλωσσα προγράμματα:Η τοποθέτησή μου δε βασίζεται σε ιδεολογικές αγκυλώσεις καμιάς απόχρωσης,ούτε σε φόβους.Η κινητήρια δύναμη των επιχειρημάτων μου είναι το ρητό"Ο τολμών νικά".Με επίκληση φοβικών επιχειρημάτων,ότι η Κύπρος με τις 700000 κατοίκους μπορεί και η Ελλάδα με 11000000 δεν μπορεί,δεν μπορούμε να πείσουμε κανένα,γιατί ήδη οι νέοι που δεν περνούν σε ανταγωνιστικές σχολές όπως Φαρμακευτική, Νομική,Ιατρική κλπ,εισάγονται με δίδακτρα στις αντίστοιχες στην Κύπρο.Στην τριτοβάθμια γίνεται πόλεμος πανευρωπαϊκός και μεις καθόμαστε απέξω και σείουμε σημαίες γιά δικαιώματα του προπερασμένου αιώνα,γιατί έχουμε δυσκολίες προσαρμογής στις νέες συνθήκες.Οι Ευρωπαίοι που μιλούν γιά ειρήνη,δημοκρατία κλπ.κλείνουν στρατιωτικές συμφωνίες γιά πώληση όπλων και οπλικών συστημάτων,σε προηγμένες δημοκρατικά χώρες όπως εμείς,αλλά ανίσχυρες να πούν μία κουβέντα όταν χρειάζεται.Κι εμείς,δεν μπορούμε να ομονοήσουμε ούτε στα εύκολα,στα ειρηνικά,στις υπηρεσίες τριτοβάθμιας εκπαίδευσης γιά παράδειγμα.Να γίνουμε επιτέλους σε κάτι παραγωγοί κι όχι καταναλωτές.Καλά κάνει η Κύπρος,έστω και γιά ψυχολογικούς λόγους.
Προς Κλείσιμο τμημάτων:Επειδή δεν είμαι δέσμιος καμιάς ιδεολογίας και πρώτα αγαπώ τη χώρα μου,από τη μία εγκρίνω το νόμο Γαβρόγλου περί συγχωνεύσεων,γιατί αύξησε τα τμήματα σε όλη τη χώρα,αλλά από την άλλη, θέλω αυτό τον πλούτο να τον εκμεταλλευτώ και να μην τον βάλω στην αποθήκη.Αυτό φυσικά,το προωθεί η νέα κυβέρνηση.Μόνο αν τολμούμε στη ζωή,πετυχαίνουμε τους σκοπούς μας.Αλλιώς,πάντα θα είμαστε πάντα τελευταίοι στην Ευρώπη,όπως και σήμερα,γιατί κατά βάθος είμαστε συντηρητικοί,όποια ιδεολογία κι αν ασπαζόμαστε.Όταν έρθει η ώρα της πράξης,σφυρίζουμε αδιάφορα.
Τί λοιπόν προτείνετε να γίνει στον τομέα της έρευνας κύριέ μου;Θα τη θυσιάσουμε γιά χάρη της οικονομίας;Μα χωρίς έρευνα,καμιά χώρα δεν πάει μπροστά.Θέλετε αυτό το 0,5% που δίνει η χώρα μας γιά έρευνα να μηδενιστεί και οι 32000 σούπερ επιστήμονές μας να φύγουν κι αυτοί γιά την Ευρώπη;

Κλείσιμο τμημάτων
|

Τι νόημα έχει να ενωθούν τα ΑΕΙ αλλά να μην συνενωθούν οι σχολές; Θα συνεχίσουμε να συντηρούμε πόσα τμήματα Πληροφορικής και Διοίκησης Επιχειρήσεων, για να παίρνουν μετεγγραφή από την περιφέρεια στο κέντρο;

Αρθούρος
01 Νοε 2019 10:16

Αφού το έχετε "ξαναπεί", μάλλον θα είναι και το σωστό και πρέπει να συνεχίσουμε τον ίδιο δρόμο που οδήγησε τη χώρα και τα ΑΕΙ σε τέλμα...

Ξενόγλωσσα προγράμματα
|

Η διεθνοποίηση των πανεπιστημίων δεν μπορεί να γίνει με οικονομικούς όρους αδιαφορώντας για την ποιότητα: μια χώρα σαν την Ελλάδα δεν αποτελεί ελκυστικό προορισμό για σπουδές διότι η οικονομία της δεν είναι ισχυρή, και δεν μπορεί να απορροφήσει τόσους αποφοίτους.

Η Κύπρος, με τα δίδακτρα, δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση: χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Δανία, η Ολλανδία και η Σουηδία τα έχουν ελαττώσει ή καταργήσει και τα δημόσια πανεπιστήμια βρίσκονται ανάμεσα στα καλύτερα του κόσμου. Στην Ολλανδία, σχεδόν όλα τα μεταπτυχιακά (εκτός MBA) έχουν δίδακτρα 2.000 ευρώ, στην Ελλάδα με ποια λογική απαιτούν 4.000 και παραπάνω;

Όταν τα ελληνικά ΑΕΙ αντιμετωπίζουν τόσα προβλήματα είναι σκανδαλώδες να μην υπάρχει σχέδιο εξορθολογισμού και να επιμένουμε να συντηρούμε μη βιώσιμες σχολές.

Αρθούρος
|

Συμπληρωματικό στο προηγούμενο:Τα 450 τμήματα,δεν μπορούν να θεωρηθούν ως βάρη και γιά έναν άλλο πολύ σημαντικό λόγο:Να τους δοθούν κίνητρα να αναπτύξουν χτες,ξενόγλωσσα προγράμματα γιά αλλοδαπούς φοιτητές με δίδακτρα και να γίνει η χώρα μας από καταναλώτρια υπηρεσιών τριτοβάθμιας σε παραγωγό τέτοιων υπηρεσιών.Δόξα το Θεό,όλα τα μέλη ΔΕΠ,αλλά και οι νέοι διδάκτορες,γνωρίζουν άριστα μία τουλάχιστον ξένη γλώσσα.
Άρα,κλείνοντας κάποια απ'αυτά,θα έχουμε τεράστια οικονομική χασούρα.Η Κύπρος,δεν είχε ούτε δημόσιο Πανεπιστήμιο πριν από 30 χρόνια και σήμερα έχει δέκα και τα πιό πολλά με δίδακτρα και μεις θα κλείσουμε μία μεγάλη πηγή εσόδων;

ΣΤΕΦ Κοζάνης-Χαλκίδας
|

Τί θα γίνει επιτέλους με αυτές τις καταργημένες σχολές που συνεχίζουν να φοιτούν χωρίς να εισάγονται νέοι;

Αρθούρος
|

Έχω ξαναπεί ότι τα 450 πανεπιστημιακά τμήματα,δεν είναι βάρος,αλλά πλούτος. Υπάρχουν εγγεγραμμένοι στο σχετικό Μητρώο Διδακτόρων 32000 συμπολίτες μας και αυξάνονται συνεχώς.Αυτοί είναι οι ερευνητές μας.Και τα πανεπιστημιακά τμήματα είναι οι μοναδικοί χώροι της χώρας μας όπου αναπτύσσεται η έρευνα μέσα από τα εργαστήρια και τα ινστιτούτα των.Η χώρα μας δεν μπορεί να περηφανεύεται γιά τα κονδύλια που δίνει στην έρευνα διαχρονικά,σε σύγκριση με όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.Και τα πανεπιστημιακά τμήματα είναι τα μόνα όπου αναπτύσσεται αυτή και δείχνει η στατιστική αυτό το 0,5% του προϋπολογισμού που δίνει το κράτος!
Από την άλλη,μπορεί να γίνει συμμάζεμα,όχι στα τμήματα,αλλά στα Πανεπιστήμια,τα οποία μπορούν να μειωθούν στα 15-16.Δεν μπορεί μία χώρα να έχει 11 εκατομμύρια πληθυσμό,να είναι σε οικονομική κρίση και να έχει 25-27 πανεπιστήμια!Αλλά η συγχώνευση των ιδρυμάτων να γίνει έξυπνα κι όχι άτσαλα,με σκοπό να μην κλείσουν τμήματα.
Έτσι,στην Κρήτη, θα μπορούσαν αρχικά να ενωθούν το Πολυτεχνείο με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και την ΑΣΤΕ σε ενιαίο Πανεπιστήμιο από τη μία και το ΕΛΜΕΠΑ με την Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία από την άλλη σε πρώτη φάση.Να γίνουν δηλαδή,δύο Πανεπιστήμια στο νησί.
Από την άλλη,το ΠΑΜΑΚ να ενωθεί με το Αριστοτέλειο, και το Διεθνές Πανεπιστήμιο με την Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Θεσσαλονίκης.
Όμοια και στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων να συγχωνευτεί η εκεί Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία και να μετονομαστεί σε Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και Ηπείρου.Επίσης να συγχωνευτεί και η ΑΣΤΕ Ρόδου στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Στο λεκανοπέδιο θα μπορούσαν να γίνουν αρχικά συγχωνεύσεις των ιδρυμάτων ανά δύο ή τρία: Πάντειο Πανεπιστήμιο με Χαροκόπειο και,ΕΚΠΑ με ΑΣΚΤ και Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών,ΕΜΠ με Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και τέλος ΠΑΔΑ με Πανεπιστήμιο Πειραιά και ΑΣΠΑΙΤΕ. Επειδή η ΑΣΠΑΙΤΕ έχει ίδια τμήματα με την Πολυτεχνική του ΠΑΔΑ,προτείνω τα τμήματα αυτά να αλλάξουν αντικείμενο,σε Μηχανικών Περιβάλλοντος ,Μηχανικών Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης και το σημερινό Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής να σπάσει σε Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης και σε τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων,οπότε μαζί με το υπάρχον Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης,να αποτελέσουν τα 4 νέα τμήματα του ΠΑΔΑ.
Αυτές οι κινήσεις,θα μειώσουν τα ιδρύματα κατά 8,χωρίς να καταργηθεί κανένα τμήμα.Από εκεί και πέρα,σίγουρα θα υπάρξουν αντιδράσεις,γιά περαιτέρω συγχωνεύσεις,καθώς θα αγγίξει σίγουρα μεγάλα πανεπιστημιακά ιδρύματα όπως το ΕΜΠ και το Πανεπιστήμιο Κρήτης,αλλά αξίζει η προσπάθεια.
Έτσι,προτείνεται γιά την Κρήτη,η λειτουργία ενός Ενιαίου Πανεπιστημίου γιά όλο το νησί που θα προκύψει από τη συγχώνευση των δύο ιδρυμάτων που ανέφερα πιό πάνω,με τη θυσία δύο τμημάτων του ΕΛΜΕΠΑ. Επίσης,προτείνεται η συγχώνευση όλων των Στρατιωτικών Σχολών σε Αθήνα,Θεσσαλονίκη,Πειραιά,Τρίκαλα όπως και των Αστυνομικών, Πυροσβεστικών και Λιμενικών Σχολών σε Ενιαίο Πανεπιστήμιο Άμυνας και Δημόσιας Τάξης,όπως σχεδιάζεται κι από το σημερινό Υπουργείο.
Όμοια,γιά να μην αδικηθεί καμία Περιφέρεια,προτείνεται η ίδρυση Πανεπιστήμιου Στερεάς Ελλάδας,το οποίο θα αποχτήσει τα τμήματα του Γεωπονικού και του ΕΚΠΑ,που βρίσκονται στη Χαλκίδα,το Καρπενήσι,την Άμφισσα και τη Θήβα.
Τέλος,προτείνεται γιά το λεκανοπέδιο,η λειτουργία 3 πανεπιστημιακών ιδρυμάτων,α)του ΕΚΠΑ με τις σχολές που συγχωνεύτηκαν παραπάνω,το οποίο θα έχει 40 τμήματα,β)του ΠΑΔΑ με τα ιδρύματα που αναφέρθηκαν πιό πάνω,το οποίο γι'αυτό θα μετονομαστεί σε Πανεπιστήμιο Δυτικής και Νότιας Αττικής και θα έχει 40 τμήματα κι αυτό και γ)του Αττικού Πανεπιστήμιου"Αδαμάντιος Κοραής"με τη σύμπραξη του ΕΜΠ,του Γεωπονικού,του ΟΠΑ,του Πάντειου,και του Χαροκόπειου με 42 τμήματα.
Γιά να πετύχει το εγχείρημα και να μην κλείσουν τμήματα,αλλά και να πειστούν οι αρμόδιοι πρυτάνεις,θα πρέπει να μεταφερθεί από το ΠΑΔΑ,το τμήμα Διοίκησης Τουρισμού στο ΟΠΑ,κι αντίστοιχα το τμήμα Διαιτολογίας και Διατροφολογίας του Χαροκόπειου να μεταφερθεί στο ΠΑΔΑ. Όμοια,το τμήμα Πληροφορικής του ΟΠΑ να μετονομαστεί σε Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών,γιά να μην κλείσει λόγω του ομώνυμου τμήματος του Χαροκόπειου. Ακόμα,να ιδρυθούν τμήματα Ιστορίας και Νομικής στο Πάντειο,που είναι χρόνιο αίτημα του Παντείου και να αλλάξει αντικείμενο το Τμήμα Διεθνών και Περιφερειακών Σπουδών του Παντείου σε Τμήμα Ξένων Σπουδών,Μετάφρασης και Διερμηνείας.Τέλος,να ιδρυθεί τμήμα Κτηνιατρικής στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο.
Έτσι,η Αττική,θα αποχτήσει 3 πολυθεματικά,πλήρως ανταγωνιστικά Πανεπιστήμια,τόσο στο εσωτερικό,όσο και στο εξωτερικό.Γιατί το μέλλον δε βρίσκεται στα προπτυχιακά,αλλά στα μεταπτυχιακά και κυρίως στα διδακτορικά με την έρευνα,όπου εκεί πρέπει να δοθούν κονδύλια,που θα προκύψουν από την οικονομία που θα επιτευχθεί,λόγω της μείωσης των ιδρυμάτων.

Καιτη
|

Με την Ασπαιτε τι θα γίνει;;;; πρέπει άμεσα να προβείτε στην πανεπηστιμιοποιηση της... Μια τέτοια σχολή με τόσο μεγάλη ιστορία είναι πολύ κρίμα να μένει στο κενό..... Πρέπει οπωσδήποτε να δράσετε το συντομότερο

Πολυτεχνείο Κρήτης
|

Ας προχωρήσουν στην ένωση με το Πανεπιστήμιο και το πρώην ΤΕΙ Κρήτης, φτάνουν τα λόγια, ας δώσουν με πράξεις το καλό παράδειγμα αναδιάρθρωσης των ΑΕΙ.

ΤΕΙ και Πανεπιστήμια
|

Ας διαβάσουν την ειδησεογραφία όσοι επιμένουν ότι πρέπει να έχουμε ειδικού τύπου ιδρύματα (είτε διεθνή είτε εφαρμοσμένα είτε ΤΕΙ) αντί 10-12 ισχυρά και βιώσιμα Πανεπιστήμια, με όλες τις βασικές σχολές και επαρκές προσωπικό.

Πρέπει να παρθούν γενναίες αποφάσεις για συγχωνεύσεις ιδρυμάτων, με *μετακίνηση θέσεων προσωπικού* και να μην αλλάζουμε απλώς τις ταμπέλες πχ. στη Λαμία παραμένουν δύο παρεμφερή τμήματα Πληροφορικής που απλώς εντάχθηκαν διοικητικά στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, όταν από το 1999 λειτουργεί τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής στον Βόλο.

Αυτά τα παράδοξα - που υπάρχουν παντού, σε όλα τα ΑΕΙ - γιατί ποτέ δεν σχολιάζονται δημοσίως από τα στελέχη του υπουργείου και την ακαδημαϊκή κοινότητα;

Κουραστήκαμε να διαβάζουμε για τα αιτήματα του κάθε κλάδου και την αλληλογραφία μεταξύ πολιτικών κομμάτων. Πρώτα να συμφωνήσουν στις βασικές γραμμές για την Εκπαίδευση (πόσο σχολεία; πόσα Πανεπιστήμια; πόσα χρόνια σπουδές στο Γυμνάσιο; πόσα χρόνια σπουδές στο πανεπιστήμιο;), και μετά να συζητήσουν τις επιμέρους διαφοροποιήσεις - αυτό είναι το ΛΟΓΙΚΟ.

@Βασίλης
|

Μάλλον 4-5 τμήματα θα τα καταφέρουν γιατί τα υπόλοιπα δεκάδες τμήματα, δεν έχουν ούτε 5 μέλη ΔΕΠ κι αυτό στις καλύτερες περιπτώσεις.

Πτυχιούχοι ΤΕΙ
|

Άμεση εξομοίωση πτυχίων με τα νέα τμήματα και επαγγελματικά δικαιώματα για όλες τις ειδικότητες.

ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ TEI
|

κ. Διγαλάκη πρέπει άμεσα να ισοτιμήσετε τα πτυχία μας με τα πανεπιστημιακά. Η προηγούμενη κυβέρνηση μας έριξε στα τάρταρα, μην συνεχίσετε και εσείς αυτή την κατάφωρη αδικία.
Πρέπει να καταργήσετε άμεσα το αναχρονιστικό πλαίσιο ΠΕ και ΤΕ και να γίνουμε όλοι ΠΕ.
Αναγνωριζόμαστε σε όλη την Ευρώπη ως ΠΕ απόφοιτοι, πρέπει και στη χώρα μας να συμβεί αυτό.
Δεν είναι μεγάλο κόστος αυτό και όλοι θα σας ευγνωμονούμε.
Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου είχε πει για εξεταστικά κέντρα και είδατε ότι έχασε τις εκλογές.
Μην το κάνετε και εσείς αυτό.
Θέλουμε άμεση ισοτίμηση ακαδημαική και επαγγελματική χωρίς εξετάσεις.
400.000 απόφοιτοι θα σας ευγνωμονούν.

ΣΤΕΦ Κοζάνης-Χαλκίδας
|

Υπάρχουν και τμήματα των ΤΕΙ που δεν εντάχθηκαν πουθενά απλώς καταργήθηκαν. Όπως οι δυο ΣΤΕΦ της Κοζάνης και της Χαλκίδας.
Ενημερώστε μας επιτέλους τι θα απογίνουν οι φοιτητές τους που φοιτούν σε καταργημένες σχολές!!!

Συνενώσεις ΑΕΙ
|

Πριν ξεκινήσουν οτιδήποτε άλλο (μεταπτυχιακά, ΕΔΙΠ, μετεγγραφές) πρέπει να ξεκαθαρίσουν τον χάρτη των ΑΕΙ. Δεν είναι ούτε χρήσιμο ούτε εφικτό ούτε ακαδημαϊκά ορθό να λειτουργούν σχολές και πανεπιστήμια σπασμένα σε 4 ή 5 πόλεις.

Ειδικά ο χώρος της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα υποφέρει τα τελευταία 40 χρόνια από κατακερματισμό και κακή διαχείριση πόρων.

Κανονικότητα
|

Είναι η ίδρυση 500 σχολών και τμημάτων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας;

Τα ΤΕΙ επι ποιων κυβερνήσεων ιδρύθηκαν και διογκώθηκαν;

Πανεπιστήμια όπως το Αιγαίου και το Ιόνιο, εξαπλωμένα σε πολλά νησιά, είναι βιώσιμα;

Γιατί το ΤΕΙ Κρήτης δε συνενώθηκε με το Πολυτεχνείο και το Πανεπιστήμιο Κρήτης σε ένα ενιαίο ΑΕΙ στην Κρήτη;

Γιατί ιδρύθηκαν το Παν. Πελοποννήσου, το Παν. Δυτικής Μακεδονίας, το Παν. Δυτικής Ελλάδας και το Παν. Στερεάς Ελλάδας, με τμηματα που τώρα δεν μπορούν να ενταχθούν ομαλά διότι οι πόλεις που τα φιλοξενούν απέχουν από την έδρα των ΑΕΙ;

Χρειάζεται η Θεσσαλονίκη τρία ξεχωριστά Πανεπιστήμια (Διεθνές, Μακεδονίας και Αριστοτέλειο);

Βασίλης
|

Με τα λόγια αυτά καταδικάζονται πάλι τμήματα, φοιτητές και διδάσκοντες που προσπαθησαν/ουν πολύ περισσότερο και με δυσκολότερες συνθήκες και αναλογικά ξεπερνούν αρκετά από τα ιδρύματα σε διεθνείς αξιολογήσεις. Τα ιδρύματα "Γαβρόγλου" αν και με λειψό προσωπικό, δημόσιους πόρους και εχθρική πολιτική από το υπουργείο, το ΤΕΕ κλπ θα τα καταφέρουν, για να τα ανταμείψει ίσως μελλοντικά κάποια κυβέρνηση που δε θα βλέπει με παρωπίδες.

300 νέα τμήματα
|

Από την περίοδο 1980 έως 2010 υπήρχε κάποια αξιολόγηση για τη διεύρυνση των σχολών ΑΕΙ;

Η ένταξη των ΚΑΤΕΕ ως ΤΕΙ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η ανωτατοποίησή τους το 2001 (που προφανώς δεν ολοκληρώθηκε ακαδημαϊκά και επαγγελματικά) έγινε με γνωμοδότηση ανεξάρτητης αρχής;

Το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ του 2013 από ποιους αξιολογήθηκε; Γιατί δεν προχωράει η συνένωση π.χ. του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Πολυτεχνείου Κρήτης;

Υφυπουργε
|

Τα λετε ωραια το θεμα ομως ειναι τι θα κανετε. Το κοστος ειναι στην πραξη

ΓΙΑΝΝΗΣ
|

Ας μας ενημερώσουν πότε σκέπτονται να ανακοινώσουν τις μετεγγραφές φοιτητών 2019 για να μπορέσουν να προγραμματίσου τη ζωή τους τα παιδιά μας.

M.P
|

Η χώρα χρειάζεται ανώτατα ΤΕΙ, έστω και στη μορφή των πανεπιστημίων εφαρμοσμένων επιστημών. Επίσης πρέπει να εκδοθούν άμεσα επαγγελματικά δικαιώματα για όλες τις ειδικότητες των ΤΕΙ που εκκρεμούν, οι οποίες θα αφορούν και τις πανεπιστημιακές σχολές

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ