Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Η παρέμβαση του Ευρ. Στυλιανiδη στη Βουλή για την παιδεία: Οι περισσότεροι υπουργοί Παιδείας θέλησαν να χτίσουν το μεταρρυθμιστικό τους προφίλ

Δημοσίευση: 30/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Παρέμβαση στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής έκανε ο πρώην υπουργός Παιδείας  Ευριπίδης Στυλιανiδης, καυτηριάζοντας με το δικό του τρόπο πολλά ζητήματα και «αμαρτίες» του παρελθόντος.

Συγκεκριμένα ο κ. Στυλιανίδης είπε τα εξής:

Παραμένουμε αδιόρθωτοι: Δεν είχα σκοπό να μιλήσω σήμερα, αλλά έχοντας ακούσει τα σχόλια κάποιων εκπροσώπων της αντιπολίτευσης διαπίστωσα ότι παραμένουμε αδιόρθωτοι. Θα μου επιτρέψετε, λοιπόν, να κάνω μια τοποθέτηση σύντομη και να ζητήσω, κυρία Υπουργέ, κάποια στιγμή να γίνει μια ευρεία συζήτηση για την εκπαιδευτική στρατηγική της χώρας με υποκεφάλαια όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, για να βγάλει ο καθένας τα χαρτιά του ενώπιος ενωπίω.

Η παιδεία ακουμπάει και την τελευταία Ελληνίδα και τον τελευταίο Έλληνα:  Το Υπουργείο στο οποίο ηγείστε εκπροσωπεί το 1/3 του ελληνικού δημοσίου, πάνω από 200.000 δημοσίους υπαλλήλους και μάλιστα λειτουργούς. Μπαίνει δε στη ζωή 1.600.000 οικογενειών μέσα από την πιο πολύτιμη γέφυρα που διαθέτουν, από το παιδί τους. Άρα ό,τι γίνεται εδώ ακουμπάει και την τελευταία Ελληνίδα και τον τελευταίο Έλληνα και βεβαίως αφορά και το μέλλον της χώρας.

Ιδεοληπτικές ή οικονομίστικες προσεγγίσεις:  Εκτίμηση μου είναι ότι ιδεοληπτικές ή οικονομίστικες προσεγγίσεις στο ζήτημα της παιδείας, που εγώ την διαφοροποιώ πλήρως από την εκπαίδευση, είναι η βασική αιτία που μας οδήγησαν σε αδιέξοδα τα προηγούμενα χρόνια, τις προηγούμενες δεκαετίες.

Το μεταρρυθμιστικό   προφίλ των υπουργών Παιδείας: Οι περισσότεροι υπουργοί θέλοντας να χτίσουν το μεταρρυθμιστικό τους προφίλ ασχολήθηκαν με δύο ζητήματα, με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και με τον νόμο πλαίσιο των πανεπιστημίων από το 1975 και μετά. Λίγοι έπιασαν την εκπαίδευση ως σύνολο από την ώρα που γεννιέται  ο άνθρωπος μέχρι την ώρα που πεθαίνει, δηλαδή, από την προσχολική - και εγώ εκεί βάζω και τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, οι οποίοι αυτή τη στιγμή λειτουργούν ανεξέλεγκτα από το Υπουργείο Παιδείας, στους Δήμους ή στην εκκλησία της ή στους ιδιώτες- μέχρι τη Διά Βίου μάθηση. Θεωρώ ότι θα πρέπει να ξαναδούμε τα ζητήματα.

Οταν ήμουν υπουργός Παιδείας: Το 2008 που είχα την τιμή να ηγούμαι αυτού του Υπουργείου - και εγώ δεν λέω αυτάρεσκα ότι ήμουν  ο καλύτερος υπουργός όπως λένε άλλοι, αυτό το κρίνουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές – τότε, λοιπόν, οι δαπάνες για την ανώτατη εκπαίδευση ήταν οι τρίτες καλύτερες στην ευρωζώνη, αλλά οι δαπάνες του κράτους για την εκπαίδευση και ήταν μηδενικές οι δαπάνες του ιδιωτικού τομέα για την εκπαίδευση.

Δεν υπήρχαν χορηγίες, δεν υπήρχαν δίδακτρα. Όλα αυτά έδωσαν πνοή όταν άρχισαν να εφαρμόζονται, έδωσαν περισσότερους πόρους και διασφάλισαν καλύτερη ποιότητα. Γι' αυτό και θα δείτε ότι η καμπύλη υψηλής ένταξης της ποιότητας των πανεπιστημίων ανεβαίνει προς τα πάνω, όταν αρχίζει πλέον η κοινωνία και η αγορά να συμμετέχει ζωντανά στην εκπαιδευτική διαδικασία και αυθόρμητα.

Μιλούμε για αριθμό εισακτέων: Υπάρχουν πάρα πολλά θέματα. Δεν προλαβαίνουμε να τα θίξουμε σήμερα. Μιλούμε για αριθμό εισακτέων χωρίς να κάνουμε έρευνα αγοράς και να δούμε ποια είναι τα επαγγέλματα του μέλλοντος. Βασικά πεδία της οικονομίας μας, όπως είναι η ναυτιλία, όπως είναι ο τουρισμός, όπως είναι η ιχθυοπαραγωγή, η οποία είναι πολύ δυναμικός κλάδος, ή  η διατροφή γενικότερα, όπως είναι τα γενόσημα φάρμακα, δεν ακουμπούν πάνω στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Τα πανεπιστήμιά μας δεν προετοιμάζουν νέους για να καλύψουν ανάγκες της αγοράς εργασίας σ' αυτή την κατεύθυνση. Αντιθέτως παράγουν πληθωριστικά ειδικότητες, οι οποίες είναι κορεσμένες και οι οποίες οδηγούν μαθηματικά στην ανεργία ή στην έξοδο της νέας γενιάς από τον τόπο.

Μάθημα του σχολικού εκπαιδευτικού προσανατολισμού: Το μάθημα του σχολικού εκπαιδευτικού προσανατολισμού που θα δώσει στο παιδί τη δυνατότητα να καταλάβει ποιες είναι οι δεξιότητες του και έγκαιρα να προσανατολιστεί σε επαγγέλματα που πραγματικά δημιουργούν προοπτική, να μην διαλέξει δηλαδή, πόλη για φοιτητική ζωή, αλλά να διαλέξει επάγγελμα για το μέλλον, δεν διδάσκεται όπως θα έπρεπε να διδάσκεται.

Υπονομεύσαμε την προοπτική της Ελλάδας:  Ακρωτηριάσαμε τις δυνατότητες αυτής της χώρας τα προηγούμενα χρόνια, αρνούμενοι να συνυπάρξει ο ιδιωτικός με το δημόσιο τομέα στα Πανεπιστήμια και υπονομεύσαμε την προοπτική της Ελλάδας να δημιουργήσει μια νέα πηγή για το Α.Ε.Π. της, που δεν θα προέρχεται από τους κακόμοιρους φορολογούμενους, αλλά από χρήμα το οποίο θα έρχεται από έξω, από ξένους που θα έρχονται να σπουδάζουν εδώ, για να πληρώνουν και βεβαίως, απαγορεύσαμε στην Ελλάδα να γίνει και ένα διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο, αξιοποιώντας το συγκριτικό της πλεονέκτημα, το διεθνές συγκριτικό της πλεονέκτημα, που δεν είναι άλλο από την παιδεία και τον πολιτισμό.

Στην Κύπρο: Εάν συνεχίσουμε με την ίδια λογική να μιλούμε διαχειριστικά και την εκπαίδευση και οικονομίστικα, δεν θα οδηγηθούμε πουθενά. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να προσεγγίσουμε με εντελώς διαφορετική φιλοσοφία το χώρο και βεβαίως, να συμπράξουμε είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε, να συμπράξουμε. Εγώ απορώ, πως οι αριστεροί ή οι κομμουνιστές για παράδειγμα στην Κύπρο, κατάφεραν να κάνουν μια χώρα χωρίς εκπαιδευτική παράδοση μέσα σε μία δεκαετία, να βγάζει αξιολογημένα Πανεπιστήμια, τα οποία ανταγωνίζονται τα ελληνικά. Πώς χιλιάδες Ελληνόπουλα πηγαίνουν εκεί, σε μια άλλη πλευρά της Ελλάδος;

Διεθνείς οίκοι αξιολόγησης:  Είναι είναι καλό το παράδειγμα, διότι υπάρχουν διεθνείς οίκοι αξιολόγησης, αυτοί που αξιολόγησαν το Χάρβαρντ, το Κέϊμπριτζ, την Οξφόρδη, τη Σορβόννη, που τοποθετήσαν κάποια από τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια στην ίδια ακριβώς κλίμακα, μέσα στα πρώτα 300 Πανεπιστήμια του κόσμου, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Δεν είναι δυνατόν να μην το κάνουμε και εμείς αυτό. Εν πάση περιπτώσει, δεν θέλω να κουράσω την Επιτροπή, καθώς, δυστυχώς, θα πρέπει να αποχωρήσω, έχω μια διεθνή συνάντηση και πρέπει να πάω.

Συστάσεις στην πολιτική ηγεσία: Αλλά θα ήθελα κυρία Υπουργέ να ζητήσω, επειδή βλέπω ότι η νέα ηγεσία ξεκινά με όρεξη, το Υπουργείο αυτό έχει μεγάλο διαχειριστικό όγκο, το micro - management, το καθημερινό, η διαχείριση δηλαδή, δεν πρέπει να απορροφήσει την πολιτική ηγεσία. Η πολιτική ηγεσία πρέπει να χαράξει στρατηγική. Η Βουλή πρέπει να γίνει μέτοχος αυτής της στρατηγικής και υποστηρικτής της. Αυτοί που είναι παράφωνοι σε αυτή την ιστορία, θα πρέπει να αναδειχθούν, για να δει και ο λαός την παραφωνία τους και να κρίνουμε με κριτήρια μέλλοντος και όχι με κριτήρια παρελθόντος.

Σχόλια (7)

 
Πάντα σοβαρότατος ο κ.Στυλιανίδης
31 Οκτ 2019 02:06

Έχοντας δυο γονείς δασκάλους γνωρίζει άμεσα τα προβλήματα της παιδείας.Δεν είναι δημιούργημα του κομματικού σωλήνα,δεν έχει ακραίο κομματικό λόγο και ιδεοληψίες.Μεθοδικός,εργατικός,βαθύτατα ενημερωμένος ,σοβαρός χωρίς ακραίο λόγο,πατριώτης και όχι επαγγελματίας πατριώτης που άφησε έργο στο υπουργείο.Βιβλία και εκπαιδευτικοί στην θέση τους από τις αρχές Σεπτεμβρίου.Δεν εξέφερε ποτέ ακραίο λόγο,δεν εξύβρισε,δεν μείωσε,δεν ειρωνεύτηκε.δεν υποτίμησε τους πολιτικούς του αντιπάλους και σίγουρα είναι μακράν πρώτος από όσους υπουργούς παιδείας γνωρίζουμε.Και σε ήθος και σε συμπεριφορά και σε σοβαρότητα.Συνεχώς κρούει τον κώδωνα στο αθηναικό κράτος για τους κινδύνους στην Θράκη που εκλέγεται και για τον υπονομευτικό ρόλι της Τουρκίας στην περιοχή αλλά η Αθήνα είναι πολύ μακριά και δεν άκουγε ποτέ.Ένας πολιτικός που τιμά τους ψηφοφόρους του,την Ροδόπη που εκλέγεται,την Θράκη που κινδυνεύει και το πολιτικό σύστημα.Ποτέ δεν ακούσθηκε το παραμικρό μεμτό για την προσωπική και πολιτική του πορεία.Τίμιος,ευθύς και ειλικρινής.Ίσως και για αυτό δεν τον καλούν στα τηλεπαράθυρα και δεν προβάλλετε πουθενά.

 
Στυλιαννίδης και άλλοι
31 Οκτ 2019 09:28

Όταν έφυγε από το υπουργείο ΔΕΝ άρχισε να κριτικάρει καθημερινά ,σαν πρώην ,τον διάδοχο του,ΔΕΝ έκανε καθημερινές δηλώσεις εναντίον,ΔΕΝ είχε την απαίτηση να του απαντάει σε οτιδήποτε θέμα,ΔΕΝ είχε την απαίτηση να συνεχίσει το έργο του κλπ.Κύριος με τα όλα του.Κάντε την σύγκριση,πέραν των κομματικών πεποιθήσεων,με το τώρα και βγάλτε τα συμπεράσματα σας.

 
μελος δεπ
31 Οκτ 2019 10:06

πες τα χρυσοστομε

 
Αξιοκρατία-Κανονικότητα
31 Οκτ 2019 11:00

Θα συμφωνήσω σε όλα με τους προλαλήσαντες. Μία ερώτηση λοιπόν, μια και όλοι ξέρουμε το έργο, την αξία, το κύρος και το ήθος του ανθρώπου. Σε ποιά θέση τον έχει λοιπόν το ίδιο του το κόμμα σήμερα??? Του απλού βουλευτή Ν. Ροδόπης. Τα συμπεράσματα δικά μας.... και ειδικά εκεί στα γραφεία της Πειραιώς.....

 
Αναπληρωτής
31 Οκτ 2019 13:04

Μακράν ο καλύτερος Υπουργός Παιδείας και με σεβασμό προς τους αναπληρωτές. Δεν μας αντιμετώπισε σαν παρίες, αλλά ως ανθρώπους εκπαιδευτικούς. Ακούς Διαμαντοπούλου; Ακούς Λυκουρέντζο; Ακούς Λοβέρδο; Ακούς Φίλη; Ακούς Γαβρόγλου; Ακούς Κεραμέως;;;;;;

 
Καλύτερος υπουργός
02 Νοε 2019 15:34

Είχαν όραμα για την παιδεία όσοι συνέβαλαν στην συνεχιζόμενη καταστροφή της;

Πόσοι ξένοι φοιτητές θέλουν να σπουδάσουν σε μια χώρα που δεν μπορεί να τους απορροφησει εργασιακά;

Οι ιχθυοκαλλιέργειες και η ναυτιλία απαιτούν τετραετείς πανεπιστημιακές σπουδές ενώ η χώρα δεν χρειάζεται μηχανικούς και ιατρούς και νομικούς;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean