Το 35% των μαθητών είναι εγγεγραμμένοι στα σχολεία της Αττικής, σύμφωνα με στοιχεία των ερευνών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, που αφορούν στα Γυμνάσια και στα Λύκεια.
Ειδικότερα:
α) Οι σχολικές μονάδες κατά το σχολικό έτος 2017/2018, σε σχέση με το 2016/2017, στα Γυμνάσια παρέμειναν 1.823 ενώ στα Λύκεια μειώθηκαν από 1.348 σε 1.345 (πίνακες 2 και 4 αντίστοιχα).
β) Το διδακτικό προσωπικό κατά το σχολικό έτος 2017/2018, σε σχέση με το 2016/2017, αυξήθηκε από 38.411 σε 38.706 άτομα στα Γυμνάσια και από 23.822 σε 23.970 άτομα στα Λύκεια (πίνακες 2 και 4 αντίστοιχα).
γ) Οι εγγεγραμμένοι μαθητές κατά το σχολικό έτος 2017/2018, σε σχέση με το 2016/2017, παρουσίασαν μείωση από 313.130 σε 312.604 στα Γυμνάσια και αύξηση από 244.386 σε 245.811 στα Λύκεια (πίνακες 3 και 5 αντίστοιχα).
δ) Οι αποφοιτήσαντες μαθητές κατά το σχολικό έτος 2017/2018, σε σχέση με το 2016/2017, παρουσίασαν μείωση από 100.980 σε 99.997 στα Γυμνάσια και αύξηση από 76.900 σε 79.887 στα Λύκεια (πίνακες 3 και 5 αντίστοιχα).
ε) Η αναλογία του διδακτικού προσωπικού προς τους μαθητές στα Γυμνάσια για το σχολικό έτος 2017/2018 είναι 1 εκπαιδευτικός προς 8,1 μαθητές έναντι 1 εκπαιδευτικού προς 8,2 μαθητές στο σχολικό έτος 2016/2017, ενώ παρέμεινε αμετάβλητη για τα Λύκεια τα σχολικά έτη 2016/2017 και 2017/2018 (1 εκπαιδευτικός για 10,3 μαθητές) (πίνακες 2, 3, 4 και 5).
στ) Η περιφέρεια Αττικής συγκέντρωσε το 34,4% του σχολικού πληθυσμού των Γυμνασίων και το 35,9% του σχολικού πληθυσμού των Λυκείων της Ελλάδας (γραφήματα 2 και 3 αντίστοιχα).
Α. ΓΥΜΝΑΣΙΑ
Στους πίνακες 2 και 3 παρουσιάζονται στοιχεία που αφορούν τον αριθμό των Γυμνασίων, του διδακτικού προσωπικού, των εγγεγραμμένων μαθητών και των αποφοίτων (εκτός των εκκλησιαστικών γυμνασίων και των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας).
Β. ΛΥΚΕΙΑ
Στους πίνακες 4 και 5 παρουσιάζονται στοιχεία που αφορούν στον αριθμό των Λυκείων, του διδακτικού προσωπικού, των εγγεγραμμένων μαθητών και των αποφοίτων (εκτός των εκκλησιαστικών λυκείων).
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΑ ΛΥΚΕΙΑ)
Tα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και τα Ενιαία Εκκλησιαστικά Λύκεια αποτελούν κλάδο της Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης. Παρακάτω, παρουσιάζονται τα στοιχεία του εν λόγω κλάδου:
α) Οι σχολικές μονάδες στην Εκκλησιαστική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση παρέμειναν αμετάβλητες μεταξύ των σχολικών ετών 2017/2018 και 2016/2017 (πίνακες 6 και 7).
β) Το διδακτικό προσωπικό στα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Ενιαία Εκκλησιαστικά Λύκεια, μειώθηκε από 188 σε 178 άτομα (κατά 5,3%) μεταξύ των σχολικών ετών 2016/2017 και 2017/2018 (πίνακας 8).
γ) Οι εγγεγραμμένοι μαθητές κατά το σχολικό έτος 2017/2018, σε σχέση με το 2016/2017, παρουσίασαν μείωση κατά 9,6% στα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και αύξηση κατά 0,4% στα Ενιαία Εκκλησιαστικά Λύκεια (πίνακες 6 και 7 αντίστοιχα).
δ) Οι αποφοιτήσαντες μαθητές κατά το σχολικό έτος 2017/2018, σε σχέση με το 2016/2017, παρουσίασαν μείωση κατά 14,6% στα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και κατά 4,6% στα Ενιαία Εκκλησιαστικά Λύκεια (πίνακες 6 και 7 αντίστοιχα).
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΑ ΛΥΚΕΙΑ)
Tα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και τα Ενιαία Εκκλησιαστικά Λύκεια αποτελούν κλάδο της Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης. Παρακάτω, παρουσιάζονται τα στοιχεία του εν λόγω κλάδου:
α) Οι σχολικές μονάδες στην Εκκλησιαστική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση παρέμειναν αμετάβλητες μεταξύ των σχολικών ετών 2017/2018 και 2016/2017 (πίνακες 6 και 7).
β) Το διδακτικό προσωπικό στα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Ενιαία Εκκλησιαστικά Λύκεια, μειώθηκε από 188 σε 178 άτομα (κατά 5,3%) μεταξύ των σχολικών ετών 2016/2017 και 2017/2018 (πίνακας 8).
γ) Οι εγγεγραμμένοι μαθητές κατά το σχολικό έτος 2017/2018, σε σχέση με το 2016/2017, παρουσίασαν μείωση κατά 9,6% στα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και αύξηση κατά 0,4% στα Ενιαία Εκκλησιαστικά Λύκεια (πίνακες 6 και 7 αντίστοιχα).
δ) Οι αποφοιτήσαντες μαθητές κατά το σχολικό έτος 2017/2018, σε σχέση με το 2016/2017, παρουσίασαν μείωση κατά 14,6% στα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και κατά 4,6% στα Ενιαία Εκκλησιαστικά Λύκεια (πίνακες 6 και 7 αντίστοιχα).
Ακόμα και 8:1 (8 διδάσκοντες προς 1 διδασκόμενο) αν φτάσει η αναλογία, θα εξακολουθούμε να ...αρμενίζουμε στραβά.
Όσο για τις ηλικίες των διδασκόντων, όσο και να τίς σαλαμοποιήσουμε, φρονώ πως δεν θα δώσουν εξήγηση στην τόσο τραγική πια ενεστώσα κατάσταση. Απεναντίας, όσο πιο μεγάλος ηλικιακά είναι ο εκπαιδευτικός τόσο πιο σοφός, πιο έμπειρος. Δεν διδάσκονται μόνον Τεχνολογία και Πληροφορική στα σχολεία...
"Μορφωμένος δεν είναι αυτός που ξέρει πολλά, αλλά ο σοφός που μπορεί να βλέπει την αλήθεια και να διαχειρίζεται τη γνώση."