Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Εκ παιδείας άρξασθαι… Η διαχρονική αξία του Διαλόγου για την παιδεία

Δημοσίευση: 02/11/2019
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ιωάννα Μπλούτη, Εκπαιδευτικός, μέλος υποεπιτροπών Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία 2016 Στέλεχος Επιτελικής Δομής Μονάδα Α' ΥΠΠΑΙΘ

Τι παιδεία θέλουμε;Tο καίριο ερώτημα σφυρίζει στα αφτιά μας εκκωφαντικά, διαχρονικά, προκαλώντας ζάλη στους policy makers, στους εμπλεκόμενους διαμόρφωσης εκπαιδευτικής πολιτικής, σε όλη την ελληνική κοινωνία.

Με αφορμή την πρόσφατη πρόσκληση της Υπουργού Παιδείας για διακομματικό διάλογο, ανακάλεσα στην μνήμη μου την τελευταία φορά που πράγματι είχε διεξαχθεί έστω με παρατράγουδα Διάλογος για την Παιδεία.

Ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2016 που το ΥΠΠΕΘ εγκαινίασε και έθεσε σε λειτουργία ηλεκτρονικό κόμβο υποβολής προτάσεων για μείζονα εκπαιδευτικά θέματα, απευθύνοντας κάλεσμα συμμετοχής τόσο σε σχολικές μονάδες σε επίπεδο συλλογικών οργάνων (σύλλογοι διδασκόντων και σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων), όσο και σε επίπεδο μονάδων εκπαιδευτικών.

Επιπροσθέτως ο κόμβος ήταν ανοιχτός σε κάθε πρόταση πολίτη ή φορέα. Πράγματι, ένα «εργαλείο» διαβούλευσης και ανατροφοδότησης για την εκπαιδευτική πολιτική, απλό και εύχρηστο είχε πάρει σάρκα και ηλεκτρονικά οστά.

Οι θεματικές περιλάμβαναν όλα τα καίρια ζητήματα για την μάθηση, όπως τα προγράμματα σπουδών, την υποχρεωτική εκπαίδευση, τον ψηφιακό και οπτικοακουστικό εγγραμματισμό, την ειδική αγωγή, την επαγγελματική εκπαίδευση, την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κοκ.

Ο πρόεδρος του Διαλόγου, πανεπιστημιακός καθηγητής κος Αντώνης Λιάκος υπογράμμιζε εμφατικά τότε στην εναρκτήρια συζήτηση ότι ο Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος για την Παιδεία είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαίος για να εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση αλλά και για να αφουγκραστεί τις ανάγκες τις κοινωνίας μέσα από τη δοκιμασία στα χρόνια της κρίσης. Μνημόνευε επίσης την ανάγκη για συλλογικό όραμα και τόλμη, για τομές ισάξιες των μεγάλων μεταβολών της εποχής μας.. Ηλίου φαεινότερο, το πλαίσιο απαιτήσεων και αναγκών που αποτυπώθηκε τότε, παραμένει επιτακτικά ίδιο.....

Επίκαιρο αίτημα η ουσιαστική σύνδεση της τέχνης της πολιτικής με την τέχνη του Διαλόγου χάριν Παιδείας.

Να σχηματοποιηθεί η ελπίδα διαμόρφωσης κατάλληλου πλαισίου όπου οι συζητήσεις περί παιδείας δε θα εγκλωβίζονται σε επιδερμικές προσεγγίσεις μην αγγίζοντας το βάθος των εκπαιδευτικών ζητημάτων.

Ένας τόπος εκπαιδευτικής πολιτικής όπου οι αποφάσεις θα αφουγκράζονται τις ανάγκες της εκπαίδευσης και θα είναι αντάξιες.Challenge.

Ετικέτες: 
Ιωάννα Μπλούτη

Σχόλια (1)

 
Γ.Π.
02 Νοε 2019 22:23

Κι από τότε ένας καινούριος άνεμος, ένας άνεμος αλλαγής, άρχισε να πνέει σε όλα τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια της Πατρίδας μας! Η χαρά ξαναφάνηκε στα πρόσωπα των παιδιών, των φοιτητών αλλά και των δασκάλων και των καθηγητών και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα! Better.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean