Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Πανελλαδικές: Για τους φετινούς μαθητές της Β' Λυκείου θα προσμετρηθεί και ο βαθμός Απολυτηρίου

Για τους φετινούς υποψηφίους, που φοιτούν ήδη στη Γ Λυκείου, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2020- 2021 υπολογίζεται μόνο ο μέσος όρος των τεσσάρων (4) πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων
Δημοσίευση: 02/11/2019
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με το “μίνι” νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή,  προβλέπεται ότι οι    μαθητές που φοιτούν φέτος στη Β Λυκείου, για να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα ληφθεί υπόψιν και ο βαθμός του Απολυτηρίου της Γ΄ Λυκείου.

Ειδικότερα για τον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων, στις Πανελλαδικές του 2021, θα προσμετρηθεί:

α)  σε ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%) ο μέσος όρος των βαθμών στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου, και

β) σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) ο βαθμός του απολυτηρίου της Γ ́ Τάξης ΓΕ.Λ..

Για τους φετινούς υποψηφίους, που φοιτούν ήδη στη Γ¨ Λυκείου, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2020- 2021  (σ.σ.προσοχή:  Η διάταξη δεν αναφέρεται σε δύο έτη αλλά στο ένα ακαδημαικό έτος που θα εισαχθούν οι φετενοί μαθητές της Γ Λυκείου)  υπολογίζεται μόνο ο μέσος όρος των τεσσάρων (4) πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων,
 
Πρόκειται για διάταξη που είχε προβλεφθεί και στο νόμο 4610/2019 και ξαναψηφίστηκε με τις άλλες τροποποιητικές διατάξεις για την κατάργηση  των “πράσινων” σχολών.

Τα Τμήματα που θα εισαχθούν οι υποψήφιοι  κατατάσσονται  σε τέσσερα επιστημονικά πεδία:

1ο επιστημονικό πεδίο: ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες.

2ο επιστημονικό πεδίο: θετικές και τεχνολογικές επι- στήμες.

3ο επιστημονικό πεδίο: επιστήμες υγείας και ζωής.

4ο επιστημονικό πεδίο: επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής.

Η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο γίνεται ανάλογα με την ομάδα προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο κάθε μαθητής, ως εξής:

αα) Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του πρώτου (1ου) Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία και η Κοινωνιολογία.

ββ) Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του δεύτερου (2ου) επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η Φυσική, η Χημεία και τα Μαθηματικά.

γγ) Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού σπουδών υγείας έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του τρίτου (3ου) επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία.

δδ) Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού σπουδών οικονομίας και πληροφορικής έχουν πρόσβαση στις σχολές και τα τμήματα του τέταρτου (4ου) επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, η Πληροφορική και η Οικονομία.

Σχόλια (30)

 
Επαναφορά κατευθύνσεων
02 Νοε 2019 21:06

Με τέσσερα μαθήματα Κατεύθυνσης (3 υποχρεωτικά και 1 επιλογής) συν το μάθημα της Έκθεσης θα είναι πιο ολοκληρωμένη η προετοιμασία των υποψηφίων για το πανεπιστήμιο.

Τώρα για παραδειγμα οι Βιολόγοι δεν μπορούν να δώσουν Χημεία και Βιολογία και Φυσική και Μαθηματικά.

 
ΒΑΘΜΟΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ
02 Νοε 2019 23:20

Γνωρίζουμε όλοι ποιοι θα έχουν προβάδισμα στους βαθμούς άρα και στις Πανελλαδικές !! Μικρό αλλά σημαντικό όταν όλοι γνωρίζουμε ότι η εισαγωγή του μαθητή στη σχολή που επιθυμεί ιδιαίτερα στις σχολές Αθηνών - Πειραιά και Θεσσαλονίκης " παίζεται" στο δέκατο.
Το παιδί του καθηγητή που φοιτά στο ίδιο Λύκειο με τον πατέρα - μητέρα καθηγητή!
Ο μαθητής που θα κάνει ιδιαίτερα με τον καθηγητή του Λυκείου του!
Ο μαθητής που οι γονείς του είναι μέλη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και έχει πιο στενή επαφή με τους καθηγητές από τον άλλο γονιό που δεν έχει ελεύθερο χρόνο για δημόσιες σχέσεις επειδή δουλεύει από το πρωί μέχρι το βράδυ!
Ο μαθητής που η μαμά είναι γειτόνισσα και πίνει καφέ με την καθηγήτρια ή τη μαμά της κ.τ.λ.
Θα έπρεπε να προσμετράτε ο βαθμός σε μια ιδανική κοινωνία που όλα θα είναι αξιοκρατικά.
Σίγουρα ο τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι ο ιδανικός , η ρύθμιση αυτή κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν τον βελτιώνει, το αντίθετο μάλιστα!!!

 
ΒΑΘΜΌΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ
02 Νοε 2019 23:25

Σωστό να λαμβάνεται ο βαθμός απολυτηρίου. Αλλά θα πρέπει να υπάρξει κάποια ρύθμιση για τους μαθητές της φετινής τρίτης Λυκείου για την περίπτωση που θελήσουν να ξαναδώσουν.

 
Πετρος
03 Νοε 2019 00:30

Ως απόφοιτος Πολυκλαδικού Λυκείου, θεωρώ λάθος να μετρά ο βαθμός του απολυτηρίου. Σας θυμίζω πως Πολυκλαδικά και Τεχνικά είχαν γεμίσει αριστούχους που κατά τα 2/3 δεν ολοκλήρωσαν πότε τις σπουδές τους στα ΤΕΙ. Οι καθηγητές δεν είναι ακόμη όσο αντικειμενικοί πρέπει, ώστε ο βαθμός απολυτηρίου να είναι αξιόπιστο κριτήριο. Μην παίζουν με το μέλλον των παιδιών.

 
ΕΝΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ
03 Νοε 2019 10:38

Αυτό που με προβληματίζει είναι το γεγονός ότι η ΝΔ έκανε τόση φασαρία στη Βουλή για το νέο σύστημα του Γαβρόγλου ενώ στην πραγματικότητα το εφαρμόζει. Μήπως όλη αυτή η φασαρία ήταν για τα μάτια του κόσμου;

 
Βιοπληροφορική
03 Νοε 2019 11:27

Οι υποψήφιοι της ΟΠ Πληροφορικής να μην μπορούν να εισαχθούν σε τμήματα Πληροφορικής (Μηχανικών Υπολογιστών); Οι υποψήφιοι των Θετικών και των Επιστημών Ζωής & Υγείας να μην έχουν δικαίωμα για εξέταση και προετοιμασία στο θεμελιώδες εργαλείο της Πληροφορικής; Να μπαίνει φοιτητής στο Φυσικό άσχετος στον Προγραμματισμό; Σήμερα ο Προγραμματισμός είναι τόσο σημαντικός στις Θετικές Επιστήμες όσο και τα Μαθηματικά - για να μην πούμε την αλήθεια, δηλαδή ότι είναι περισσότερο σημαντικός! Είναι ξεκάθαρη υποβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών οι φοιτητές να εισάγονται σε τμήματα Θετικών ή Επιστημών Ζωής χωρίς κανένα υπόβαθρο στον Προγραμματισμό. Κύριε Διγαλάκη, πείτε κάτι!

 
ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΑΣ
03 Νοε 2019 11:57

ΟΣΑ ΣΧΕΔΙΑΖΕ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΕΡΡΙΠΤΕ-ΑΣΥΖΗΤΗΤΙ-ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ Η Ν.Δ. ΤΩΡΑ ΤΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ Η Ν.Δ. ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΨΕΙ Ο ΣΥΡΙΖΑ.
- ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΟΛΟΣ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ ΣΧΕΔΙΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ "ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ" ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΕΜΠΑΙΖΟΜΕΘΑ;;;; ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ;;;

 
ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΑΣ
03 Νοε 2019 11:59

@ΒΑΘΜΟΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ

ΑΓΑΠΗΤΕ/Η

ΞΕΧΑΣΑΤΕ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΤΕ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΣΑΣ, ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ.

 
kostas lioutas
03 Νοε 2019 12:22

Ο βαθμός του απολυτηρίου πως θα βγαίνει,το υπουργείο Παιδείας δεν το λέει.Πως θα είναι αξιόπιστος; Με ποια μαθήματα θα βγαίνει;Με περιφερειακές εξετάσεις; Με ενδοσχολικες;Με προσαρμογή; Έχουν να βγουν "μαχαίρια" στα σχολεία...

 
Λευτέρης
03 Νοε 2019 13:26

Απαιτείται αλλαγή του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών με την εισαγωγή τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας που να εμπλουτίζεται διαρκώς από θέματα. Από την τράπεζα θα αντλεί θέματα ο εκπαιδευτικός για τα υποχρεωτικά ωριαία διαγωνίσματα κάθε τετράμηνο. Η προφορική βαθμολογία που υπερτερεί των τριών βαθμών της γραπτής κάθε τετραμήνου θα πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα και να εγκρίνεται από τον σύμβουλο ειδικότητας. Ο πολύ μικρός μέσος όρος σε κάποιο μάθημα, πρέπει επίσης να αποτελεί δείκτη ελέγχου ων συνθηκών διδασκαλίας και των ιδιαίτερων συνθηκών της σχολικής ζωής. Ακόμη πρέπει να αποτελεί δείκτη ικανότητας και αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού, συγκρινόμενος με τους μέσους όρους συγγενών μαθημάτων.
Λύσεις αντικειμενικές και δίκαιες υπάρχουν , αυτό που λείπει και δε θα γίνει αείποτε από τα προαναφερθέντα, είναι η πολιτική βούληση για αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, η οποία τεχνηέντως αποκαλείται "δωρεάν", ως άλλοθι της υπάρχουσας ανεπάρκειας, γιατί κοστίζει υπερβολικά ακριβά στον Έλληνα φορολογούμενο!

 
Αγαπητέ kosta lioutas
03 Νοε 2019 13:39

Το πιο πιθανό, αν τελικά προσμετρηθεί, είναι να γίνει με προσαρμογή. Στο "νέο λύκειο Αρβανιτόπουλου-Λοβέρδου" προβλεπόταν προσαρμογή του βαθμού του απολυτηρίου (το οποίο προέκυπτε από τον βαθμό και των τριών τάξεων του λυκείου από τις οποίες (τάξεις) οι μαθητές προάγονταν και απολύονταν με ενδοσχολικές εξετάσεις στις οποίες το 50% των θεμάτων ετίθεντο από τράπεζα θεμάτων και κατά 50% από τον διδάσκοντα). Αν κάποιος είχε βαθμό 17 στο απολυτήριο και στις πανελλήνιες έγραφε 12 τότε το 17 γινόταν 13 με αποτέλεσμα να επηράζεται ελάχιστα ο βαθμός πρόσβασης (+-200 μόρια περίπου). Εγώ πιστεύω πάντως ότι θα το πάρουν πίσω την τελευταία στιγμή. Ειδάλλως, όπως είπατε, θα βγουν μαχαίρια.

 
Lycée
03 Νοε 2019 14:17

Διαβάζω εδώ για την απαξίωση της προσμέτρησης του βαθμού Απολυτηρίου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Δηλαδή τώρα που δεν μετράει πουθενά, τα πράγματα είναι μια χαρά στο Λύκειο, σωστά; Το χειρότερο είναι ότι την αντίθεσή τους στην προσμέτρηση την εκφράζουν πολλοί .....εκπαιδευτικοί. Και μη χειρότερα.... Το Λύκειο ΔΕΝ είναι υποχρεωτική εκπαίδευση. Το δικαιότερο θα ήταν ο βαθμός του Απολυτηρίου να προκύπτει με ποσοστά και από τις 3 τάξεις του Λυκείου. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία του.

 
Προγραμματισμός
03 Νοε 2019 14:22

Μαθηματικά και Φυσική και Χημεία και Βιολογία (αντίστοιχα Αρχαία και Ιστορία) αν δεν διδαχτούν σωστά στο Γυμνάσιο και το Λύκειο δύσκολα καλύπτονται τα κενά στα ΑΕΙ. Είναι εμφανής η πτώση ποιότητας σε πολλά τμήματα με χαμηλή βαθμολογία εισαγωγής, ειδικά Πληροφορικής και Οικονομικών, όπου οι νέοι φοιτητές είναι σχεδόν απαίδευτοι.

Μαθήματα προγραμματισμού κάνουν σε όλα τα πανεπιστήμια, πολύ πιο αποδοτικά από το μάθημα ΑΕΠΠ της Γ' Λυκείου, του οποίου η ύλη και οι ασκήσεις δεν προσφέρουν καμία ουσιαστική γνώση (εύρεση μέσου όρου, ταξινόμηση, αναζήτηση bubblesort) - πχ. οι Δομές Δεδομένων και Διακριτά Μαθηματικά διδάσκονται σε όλους τους φοιτητές Πληροφορικής, και δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

Παραγώγιση και ολοκληρώματα και άλγεβρα και πιθανότητες πώς θα διδαχθούν στα Πανεπιστήμια, χωρίς προηγούμενες γνώσεις;

 
ekokk
03 Νοε 2019 15:36

Ξεχάσατε επίσης να αναφέρετε τις πιέσεις γονέων προς καθηγητές με τη δικαιολογία ότι θα του καταστρέψετε τη οκ μέλλον.
Δεν νομίζω ότι θα έπρεπε να λαμβάνετε υπόψη ο βαθμός του απολυτηρίου διότι στηρίζεται σε υποκειμενικά κριτήρια, ακόμα και αν δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτό από πίσω.

 
Άκης
03 Νοε 2019 18:21

Ευτυχώς που μου το θυμίσατε! Αύριο να φιλήσω το χέρι του καθηγητή και να μην ξεχάσω τον τενεκέ με το λάδι.

 
Γ.Π.
03 Νοε 2019 20:30

Άσε τα χειροφιλήματα και κράτα με το άλλο χέρι μια όρνιθα ή ένα καλό κεφάλι γραβιέρα της τρύπας, θα εκτιμηθεί δεόντως. Και πρόσεξε το λάδι, να είναι αγουρέλαιο, να αναδύεται το άρωμά του, να βουτάει το ψωμί στη σαλάτα, να το βάζει στο στόμα και μετά από λίγο να λέει: Μα τι καλό παιδί είναι αυτός ο Άκης!

 
Alex
03 Νοε 2019 23:29

Ως μαθητής Β λυκείου πρεπει να πω ότι είναι μεγάλο λάθος που θα μετράει και ο βαθμός της Γ τάξης. Λόγω της ανικανότητας του σχολείου να διδάξει σωστά την ύλη που χρειάζεται για τις πανελλήνιες όλοι οι μαθητές αναγκαζόμαστε να πηγαίνουμε φροντιστηριο. Τα φροντιστηρια βάζουν πολλά μαθήματα για το σπίτι οπότε δεν μένει σχεδόν καθόλου χρονος να διαβάσουμε για το σχολείο συνεπώς πέφτουν και οι βαθμοί μας. Τι θα κάνουμε τώρα ? Θα πεθαίνουμε μέσα στην ημέρα να βρούμε χρόνο να διαβαζουμε και για το σχολείο ώστε να έχουμε ψηλούς βαθμους? Δεν ξέρω με ποια λογική περνάνε αυτοί οι νόμοι...

 
@Alex
04 Νοε 2019 07:55

"Λόγω της ανικανότητας του Σχολείου να διδάξει ..."
Αυτό είναι το άλλοθι και για την ελάχιστη προσπάθεια από πολλούς μαθητές.
Αν όλα ήταν ιδανικά με τα φροντιστήρια, τότε γιατί πολλοί υποψήφιοι αποτυγχάνουν στις μόνες αξιοκρατικές εξετάσεις των Πανελλαδικών;
Η απουσία αξιολόγησης του Σχολείου και του Εκπαιδευτικού δίνουν επιπλέον επιχειρήματα και συμβάλουν στην υποβάθμιση της Παιδείας στα Δημόσια, μόνο στα Δημόσια, Σχολεία. Τα παιδιά των Ιδιωτικών είναι τα παιδιά ενός άλλου θεού, όχι του κατώτερου!

 
Δασκαλάκος
04 Νοε 2019 09:33

Φυσικά και θα πρέπει να μετράει ο βαθμός απολυτηρίου. Αλλιώς γιατί να διδάσκονται τα άλλα μαθήματα στα δημόσια σχολεία, δεδομένου ότι στα ιδιωτικά δεν θα διδάσκονται και θα δίνεται βαρύτητα μόνο στα μαθήματα κατεύθυνσης, όπως άλλοτε γίνεται μέχρι σήμερα.
Μάθημα χωρίς αξιολόγηση στο σχολείο δεν πρέπει να υφίσταται. Και η σωστή αξιολόγηση προϋποθέτει την προσμέτρηση του βαθμού και για τις πανελλαδικές.

 
Καποιος
04 Νοε 2019 16:23

Δεν θα επρεπε σε καμια περιπτωση να προσμετρηθει ο βαθμος του απολυτηρίου γιατι τα παιδια εκτος απο το τοσο αγχος που δεχονται απο τα φροντιστήρια θα πρεπει τωρα να ανησυχούν και για το σχολειο. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!

 
Μαρτυρία Μαθητών
04 Νοε 2019 17:43

Άραγε διαβάζουν οι διάφοροι συντονιστές και εκπαιδευτικοί σύμβουλοι του υπουργείου Παιδείας: «Λόγω της ανικανότητας του σχολείου να διδάξει σωστά την ύλη που χρειάζεται για τις πανελλήνιες όλοι οι μαθητές αναγκαζόμαστε να πηγαίνουμε φροντιστηριο»

Πρέπει προφανώς να μετρούν κατά ένα συμβολικό ποσοστό (πχ. 10%) οι βαθμοί στα σχολικά μαθήματα, αλλά πρέπει πρωτίστως το σχολείο να επικεντρωθεί σε 6-7 βασικά γνωστικά αντικείμενα ώστε πραγματικά να προετοιμάζει τους μαθητές σε ικανοποιητικό επίπεδο (άνω του 12 στα 20)

Το άγχος για την εισαγωγή σε μια σχολή με τη διαδικασία ενός ανταγωνιστικού διαγωνισμού είναι δεδομένο. Όμως τελικά είναι η φοίτηση στο Σχολείο αυτή που δίνει τις βάσεις για την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο πανεπιστήμιο - δε είναι πανάκεια οι φροντιστηριακές συνταγές "επιτυχίας".

Λίγα και βασικά μαθήματα, ενιαία ύλη που να ξεκινάει από τη Β' Λυκείου ώστε οι μαθητές να έχουν χρόνο να αφομοιώσουν τις έννοιες (πχ. όριο και συνέχεια θα μπορούσαν να διδάσκονται ήδη από εκείνη την τάξη) και ενσωμάτωση της Α' Λυκείου στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

 
Βάλια Κ.
04 Νοε 2019 19:16

Βάλτε και άλλους γρίφους, δυσκολέψτε τα παιδιά, στερήστε τους την πραγματική γνώση, γονείς καταδικασμένοι να πληρώνουν για τη μάθηση. Για το αυτονόητο... ένα πιστοποιητικό γνώσης για να έχει ο νέος εργαλεία να σταθεί στο παγκόσμιο πεδίο. Τα συνεχώς λιγότερα παιδιά μας διαγωνίστε τα με όρους euro-vision - twelve points μόνο στους άριστους...σκοτεινιάζει πάλι..

 
@Κάποιος
04 Νοε 2019 21:13

Ας καταργήσουμε τότε τα σχολεία, ....
Απαράδεκτο .....

 
Νεκτάριος
05 Νοε 2019 14:19

Δεν υπάρχει πρόβλεψη για τους αποφοίτους που θα ξαναδώσουν πανελλήνιες. Θα υπάρξει ποσοστό εισαγωγής σε σχέση με τους φετινός υποψηφίους;Πώς θα γίνει η εξέταση και η βαθμολόγηση αυτών των παιδιών; Αλαλούμ;;;

 
ΘΩΜΑΣ ΣΓ
08 Νοε 2019 12:15

Δεν συμφωνώ με τη τράπεζα θεμάτων διαβαθισμένης δυσκολίας, οι εξετάσεις ΔΕΝ πρέπει να είναι θέμα τύχης (ποιό σχολείο θα έχει τα ευκολότερα θέματα) . Αν θέλουν να υπάρχει ισότητα και αδιάβλητο στις εξετάσεις θα πρέπει τα θέματα να είναι κοινά Πανελλαδικος αλλιώς να μην αλλάξει το σύστημα ενδοσχολικών εξετάσεων. Θυμηθείται μόνο πόσα παιδιά είχαν μείνει επανεξεταστέα όταν εφαρμόστηκε η τράπεζα θεμάτων και τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί... Σίγουρα αυτό το σύστημα στόχευε στην αύξηση της παραπαιδείας.

 
ΠΑΠΑΣ
10 Νοε 2019 19:31

ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ ΛΑΘΟΣ Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ ΝΑ ΜΕΤΡΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΑΕΙ. ΔΕΝ ΧΡΕΙΆΖΕΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ.....ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΟΤΙ ΔΙΑΤΑΡΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ......ΦΤΑΝΕΙ.

 
SomeGreek
10 Νοε 2019 20:07

Πανελλήνιες σε όλα τα μαθήματα, σε όλες τις τάξεις του λυκείου. Πρόσβαση με βάση συντελεστές για το κάθε μάθημα ανά σχολή (γνωστούς και σταθερούς για κάθε φουρνιά). Τελικός βαθμός πρόσβασης από όλες τις τάξεις του λυκείου με αυξανόμενο συντελεστή όσο ανεβαίνει η τάξη - και γίνεται πιο συνειδητή η προσπάθεια του μαθητή.

Ας λάμψουν οι καλύτεροι με τον πλέον αξιοκρατικό τρόπο. Αυτό είναι το νόημα κάθε μορφής εξετάσεων εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Είναι διαγωνισμός. Όλοι εναντίων όλων, για όλες τις σχολές.

Από εκεί και πέρα, η μέρα έχει 24 ώρες για όλους, όλοι δίνουν τα ίδια μαθήματα, με τα ίδια θέματα. Είτε δώσεις 36 μαθήματα είτε δώσεις 4, ο καλύτερος θα βγει πρώτος. Με βαθμό 19,9 ή με 15,5 δεν έχει σημασία. Θα είναι πρώτος της φουρνιάς του και θα πάει όπου θέλει.
Και το άγχος το ξεχνάς. Δεν εξαρτάται από 4 τρίωρα η ζωή σου αλλά από 36. Πολλές ευκαιρίες. Μία στραβοτιμονιά δεν σε χαντακώνει. Και κανείς δεν μπορεί να είναι αγχωμένος επί τρία χρόνια.

 
Βαλάντης Ζ.
10 Νοε 2019 21:16

Ως πότε θα υποβαθμίζουμε την ζωή των παιδιών για τους ηλίθιους βαθμούς; Ο καθένας είναι καλός σε κάτι και όλοι είναι απαραίτητοι.

 
Προετοιμασία μαθητών
10 Νοε 2019 23:27

Δεν έχουν όλοι οι μαθητές την ίδια πρόσβαση σε ενισχυτική διδασκαλία (φροντιστήρια και ιδιαίτερα) ούτε η διδασκαλία σε όλα τα δημόσια σχολεία είναι στο ίδιο επίπεδο.

Έτσι οι διαγωνισμοί καταλήγουν να αναπαράγουν κοινωνικές ανισότητες, γιατί για τον μέσο μαθητή (ούτε άριστος ούτε αδύναμος) το εκπαιδευτικό περιβάλλον έχει καθοριστική συνεισφορά στο τελικό αποτέλεσμα των εξετάσεων - από την Α' Γυμνασίου μέχρι την Γ' Λυκείου.

Εξετάσεις πρέπει να υπάρχουν ως προαγωγή στις σχολικές τάξεις και ως κατάταξη για πανεπιστημιακές σχολές - εμπέδωση γνώσης δεν γίνεται χωρίς έλεγχο με αντικειμενικά κριτήρια - αλλά και μόνο από τα αποτελέσματα (40% κάτω από την βάση) φαίνονται οι αδυναμίες στο εκπαιδευτικό σύστημα.

@ SomeGreek
10 Νοε 2019 20:07

Όταν οι υποψήφιοι δίνουν 4 μαθήματα (πχ. Δέσμες ή σημερινό σύστημα) ένας άσχημος βαθμός μπορεί να είναι καταστροφικός.

 
Μαρία
10 Νοε 2019 23:55

Φυσικά και πρέπει να συνυπολογίζονται οι βαθμοί και των 3 τάξεων του Λυκείου, κλιμακωτά, με τους βαθμούς των Πανελληνίων εξετάσεων. Πρέπει όμως να υπάρξει κάποια έστω στοιχειώδης αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τουλάχιστον για τα βασικά!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean