Στα μέσα Απριλίου θα ανακοινωθεί ο αριθμός εισακτέων ανά Σχολή Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση των Α.Ε.Ι., των Α.Ε.Α. και των Α.Σ.Τ.Ε., σύμφωνα με διάταξη που ψηφίστηκε στο “μίνι” νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.
Η διάταξη ορίζει ότι ο αριθμός εισακτέων θα εκδοθεί από το υπουργείο Παιδείας, ύστερα από γνώμη των Τμημάτων και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του ίδιου σχολικού έτους.
Ενώ μέχρι σήμερα το υπουργείο Παιδείας δεν λάμβανε υπόψιν τις εισηγήσεις των ΑΕΙ , ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για τα ΑΕΙ, Βασίλης Διγαλάκης, δήλωσε στη Βουλή: “Εμείς ως νέα ηγεσία θα λάβουμε υπ’ όψιν τον προσδιορισμό του αριθμού εισακτέων που θα μας δώσει κάθε Πανεπιστήμιο, κάθε τμήμα, κάθε σχολή”.
Αυτό σημαίνει ότι εάν τηρηθεί η δέσμευση , του υφ. Παιδείας θα υπάρξει μείωση του αριθμού εισακτέων από το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος 2020-21, καθώς τα ΑΕΙ κάθε χρόνο εισηγούνται σημαντικά μικρότερο αριθμό εισακτέων, από αυτόν που τελικά αποφασίζει το υπουργείο.
«Πρέπει να μπει ένα τέλος στη μικροπολιτική διαχείριση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου χωρίς να εξασφαλίζονται οι ανάλογοι πόροι, υπήρχε συνεχής αύξηση του αριθμού εισακτέων» τόνισε ο υφυπουργός Παιδείας και υπογράμμισε:
Επειδή υπηρετώ είκοσι πέντε χρόνια στο πανεπιστήμιο, επιτρέψτε μου να φέρω το εξής αρνητικό παράδειγμα: Τα πανεπιστήμια διαχρονικά υποβάλλουν τις προτάσεις τους, τις εισηγήσεις για τον αριθμό εισακτέων, τις οποίες οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας δεν ακούν.
Τα ιδρύματα γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα ποιον αριθμό φοιτητών μπορούν να εκπαιδεύσουν και μέσω του στρατηγικού σχεδιασμού μπορούμε να εξασφαλίσουμε επαγγελματική προοπτική στους αποφοίτους των πανεπιστημίων.
Το Μηχανογραφικό
Οι μαθητές της Γ ́ Λυκείου που θα πάρουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις,θα συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό Δελτίο με τις σχολές που που επιθυμούν να εισαχθούν, μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης.
Σε αυτό οι υποψήφιοι επιλέγουν όσα Τμήματα επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση.
Πολλοί έχετε μπλέξει τις έννοιες "δημόσια παιδεία", "δικαίωμα", "υποχρέωση της πολιτείας". Η λογική του θέλω να σπουδάσω και πρέπει να με αφήσει η πολιτεία να σπουδάσω είναι εντελώς βλακώδης. Η πολιτεία οφείλει να διατηρεί παν/μια και σε αυτά οφείλουν να σπουδάζουν αυτοί που μπορούν πνευματικά να σπουδάσουν. Η πολιτεία οφείλει να βοηθά αυτούς που έχουν το υπόβαθρο και δεν έχουν χρήματα, αλλά η πολιτεία δεν έχει καμία υποχρέωση να σπουδάσει αυτούς που δεν μπορούν να σπουδάσουν επειδή δεν έχουν το πνεευματικό υπόβαθρο. Σίγουρα όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι ως προς τον νόμο αλλά δεν είναι ίδιοι. Αν ήταν ίδιοι θα είχαμε όλοι την ίδια όψη, το ίδιο μυαλό, το ίδιο ύψος και βάρος, τα ίδια μαλλιά. Ε δεν τα έχουμε τι να κάνουμε τώρα, τα παράπονα στον μεγαλοδύναμο...