Πανελλαδικές: Τον Απρίλιο ο αριθμός εισακτέων που θα είναι μειωμένος

Μετά την ανακοίνωση των βαθμών των Πανελλαδικών η συμπλήρωση του Μηχανογραφικού

03/11/2019

Ενημερώθηκε: 04/11/2019, 10:13

Άκουσε το άρθρο

Στα μέσα Απριλίου θα ανακοινωθεί ο αριθμός  εισακτέων ανά Σχολή  Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση των Α.Ε.Ι., των Α.Ε.Α. και των Α.Σ.Τ.Ε., σύμφωνα με διάταξη που ψηφίστηκε στο “μίνι” νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Η διάταξη ορίζει  ότι ο αριθμός εισακτέων θα εκδοθεί από το υπουργείο Παιδείας,  ύστερα από γνώμη των Τμημάτων και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του ίδιου σχολικού έτους.

Ενώ μέχρι σήμερα το υπουργείο Παιδείας δεν λάμβανε υπόψιν τις εισηγήσεις των ΑΕΙ , ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για τα ΑΕΙ, Βασίλης Διγαλάκης, δήλωσε στη Βουλή: “Εμείς ως νέα ηγεσία   θα λάβουμε υπ’ όψιν τον προσδιορισμό του αριθμού εισακτέων που θα μας δώσει κάθε Πανεπιστήμιο, κάθε τμήμα, κάθε σχολή”.

Αυτό σημαίνει  ότι  εάν τηρηθεί η δέσμευση , του υφ. Παιδείας  θα υπάρξει  μείωση του αριθμού εισακτέων από το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος 2020-21,  καθώς τα ΑΕΙ κάθε χρόνο εισηγούνται σημαντικά μικρότερο αριθμό εισακτέων, από αυτόν που τελικά αποφασίζει το υπουργείο.

«Πρέπει να μπει ένα τέλος στη μικροπολιτική διαχείριση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου χωρίς να εξασφαλίζονται οι ανάλογοι πόροι, υπήρχε συνεχής αύξηση του αριθμού εισακτέων» τόνισε ο υφυπουργός Παιδείας και υπογράμμισε:

Επειδή υπηρετώ είκοσι πέντε χρόνια στο πανεπιστήμιο, επιτρέψτε μου να φέρω το εξής αρνητικό παράδειγμα:  Τα πανεπιστήμια διαχρονικά υποβάλλουν τις προτάσεις τους, τις εισηγήσεις για τον αριθμό εισακτέων, τις οποίες οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας δεν ακούν.

Τα ιδρύματα γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα ποιον αριθμό φοιτητών μπορούν να εκπαιδεύσουν και μέσω του στρατηγικού σχεδιασμού μπορούμε να εξασφαλίσουμε επαγγελματική προοπτική στους αποφοίτους των πανεπιστημίων.

Το Μηχανογραφικό

Οι μαθητές της Γ ́ Λυκείου που θα πάρουν μέρος  στις Πανελλαδικές Εξετάσεις,θα συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό Δελτίο με τις σχολές που που επιθυμούν να εισαχθούν,  μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης.

Σε αυτό οι υποψήφιοι επιλέγουν όσα Τμήματα επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση.

Σχόλια (22)

ΔΕΠ
|

Πολλοί έχετε μπλέξει τις έννοιες "δημόσια παιδεία", "δικαίωμα", "υποχρέωση της πολιτείας". Η λογική του θέλω να σπουδάσω και πρέπει να με αφήσει η πολιτεία να σπουδάσω είναι εντελώς βλακώδης. Η πολιτεία οφείλει να διατηρεί παν/μια και σε αυτά οφείλουν να σπουδάζουν αυτοί που μπορούν πνευματικά να σπουδάσουν. Η πολιτεία οφείλει να βοηθά αυτούς που έχουν το υπόβαθρο και δεν έχουν χρήματα, αλλά η πολιτεία δεν έχει καμία υποχρέωση να σπουδάσει αυτούς που δεν μπορούν να σπουδάσουν επειδή δεν έχουν το πνεευματικό υπόβαθρο. Σίγουρα όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι ως προς τον νόμο αλλά δεν είναι ίδιοι. Αν ήταν ίδιοι θα είχαμε όλοι την ίδια όψη, το ίδιο μυαλό, το ίδιο ύψος και βάρος, τα ίδια μαλλιά. Ε δεν τα έχουμε τι να κάνουμε τώρα, τα παράπονα στον μεγαλοδύναμο...

Μείωση εισακτέων
|

Να μειωθούν οι εισακτέοι σε περιφερειακά τμήματα και να καταργηθούν όσα λειτουργούν αποκλειστικά για να αυξάνονται τεχνητά οι αριθμοί του φοιτητικού πληθυσμού, χωρίς μέριμνα για την ποιότητα της εκπαίδευσης.

Τεχνική Εκπαίδευση
|

Να τροφοδοτούμε με μάγειρες και υδραυλικούς τις βιομηχανίες στη Γαλλία και τη Γερμανία.

Αρθούρος
|

Προς ιδεοληψία:Η ζήτηση αγαπητέ, υπηρεσιών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δε διατάσσεται,ούτε πατάσσεται εκ των άνω. Γιά να υπάρχει ζήτηση,σημαίνει ότι υπάρχουν αιτίες και ο πληθυσμός δεν πείθεται,όσα κι αν του πούμε εσείς κι εγώ.Εδώ και δεκαετίες,βγαίνουν οι σύλλογοι φαρμακοποιών, μηχανικών, δικηγόρων,γιατρών,φυσικοθεραπευτών κλπ. και λένε στις κυβερνήσεις να σταματήσουν να εισαγάγουν πολλούς φοιτητές σ'αυτές τις σχολές,γιατί στους κάθε χρόνο επιτυχόντες,προστίθενται κι εκείνοι που αποφοιτούν από αντίστοιχες σχολές του εξωτερικού από Βουλγαρία,Ιταλία,Κύπρο,Ε.Βασίλειο κλπ..Ποτέ,καμία κυβέρνηση,δεν εξήγησε στους πολίτες,ότι έτσι,σύμφωνα με τους νόμους του φιλελευθερισμού που αυτοί πρεσβεύουν κάποιες φορές, νοθεύεται ο εσωτερικός ανταγωνισμός και όλες οι ειδικότητες,στην Ελλάδα, είναι κορεσμένες,εξαιτίας αυτής της τακτικής των γονιών που θέλουν να σπουδάσουν τα παιδιά τους με κάθε θυσία. Ακόμα χειρότερα,επί ΠΑΣΟΚ, ψηφίστηκαν και νόμοι γιά να μετεγγράφονται όλοι αυτοί σε πανεπιστήμια του εσωτερικού με ευνοϊκά κριτήρια.Αλλά είναι πιό αποδεκτές οι ψήφοι των πολιτών,παρά η αλήθεια.
Από την άλλη,γιά ν'ανταποκριθεί σε όλη αυτή τη ζήτηση,η φτωχή μας χώρα, έκανε πανεπιστήμια στις εσχατιές της,εμπλουτίζοντάς τα διαχρονικά με πολλά τμήματα,ακόμα και δευτεροκλασάτα,και γιά να στηρίξει την περιφερειακή ανάπτυξη.Τα τελευταία χρόνια,αναπτύχτηκε και εγχώριο επιστημονικό-ερευνητικό δυναμικό που παραμένει στη χώρα και θέλει κι αυτό να βρεί δουλειά,ακόμα και στα απομακρυσμένα τμήματα. Γιά να το καταλάβετε καλύτερα,ανοίξτε τις αντίστοιχες ιστοσελίδες αυτών των πανεπιστημίων και δείτε πόσους πολλούς ΕΔΠ και επίκουρους καθηγητές,έχουν.
Το κόστος που λέτε,δεν είναι κρατικό,είναι όμως της καθεμιάς οικογένειας,που αρνείται την αλήθεια ότι τα παιδιά της, αν σπουδάσουν στο εξωτερικό με τα πολλά ευρώ της,όταν πάρουν τα πτυχία τους,απλά θα προστεθούν στις συνθήκες εργασιακής ζούγκλας και νοθευμένου ανταγωνισμού που επικρατούν στη χώρα μας,ακόμα και γιά κατόχους διδακτορικού.Τα λένε και οι στατιστικές.Δηλαδή,εσείς θέλετε να κρυφτεί το κόστος,ή καλύτερα,να μετακυλιστεί στις οικογενειακές τσέπες.
Αφού λοιπόν,δεν μπορούμε να αλλάξουμε τα μυαλά της μέσης ελληνικής οικογένειας,μπορούμε να κάνουμε κάτι πιό εφαρμόσιμο:Να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Κύπρου και των χωρών που τολμούν, και τη δυσκολία,την καχεξία και την αναποφασιστικότητα,τη μετατρέπουν σε ευκαιρία.Να εκμεταλλευτούμε όλα αυτά τα 450-500 τμήματα με την ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων γιά αλλοδαπούς φοιτητές, έτσι ώστε να αλλάξει αυτό το δυσμενές κλίμα και γιά δική μας οικονομική ανάπτυξη,αλλά και ποιός ξέρει,μπορεί αυτοί οι φοιτητές να θελήσουν να σπουδάσουν εδώ και ν'αφήσουν τα χρήματά τους στη χώρα μας.Η πρότασή σας λοιπόν,γιά το κλείσιμο κάποιων απ'αυτά τα τμήματα,ισοδυναμεί με την τακτική "πονάει η παλάμη,να κόψουμε το χέρι".Εδώ η Κύπρος,δεν είχε πριν από 30 χρόνια,ούτε ένα πανεπιστήμιο και μέσα σ'αυτό το μικρό χρονικό διάστημα,ανέπτυξε τόσο την τριτοβάθμια εκπαίδευσή της.Ξεφύτρωσαν σχολές από το πουθενά στην Κύπρο και μεις θα κλείσουμε τις δικές μας;Αφού μπορεί να'αποδειχτούν χρυσοφόρες.Και προπαντός,γι'αυτό το περιβόητο κόστος που εσείς αναφέρετε,θα τινάξουμε στον αέρα την έρευνα,που με το ντροπιαστικό 0,5% που δίνει πλουσιοπάροχα από τον προϋπολογισμό της η Ελλάδα,τη φέρνει στον πάτο της Ευρώπης; Αυτά γιά την ιδεοληψία που λέτε στην αρχή του κειμένου σας.

Στοιχεία Αποφοίτησης
|

Τα ΑΕΙ έχουν στοιχεία, για κάθε έτος, πόσα πτυχία απονέμουν και πόσοι είναι οι φοιτητές που παραλαμβάνουν συγγράμματα και εξετάζονται σε τουλάχιστον μια εξεταστική. Οι καθηγητές ας αναλάβουν τις ευθύνες τους, το ίδιο και το υπουργείο, που διαχρονικά μεταθέτει τις ευθύνες στα σχολεία ή τις οικογένειες.

Είναι συνηθισμένο οι τελειόφοιτοι Λυκείου να συμβουλεύονται συγγενικά πρόσωπα ή καθηγητές σε σχολείο προκειμένου να αποφύγουν τις "κακοτοπιες" και τις "παγίδες" στην επιλογή σχολών και τμημάτων στο μηχανογραφικό δελτίο.

Κανονικά, ΟΛΑ τα τμήματα θα έπρεπε να καλύπτουν τις ελάχιστες απαιτήσεις για λειτουργία. Εδώ και χρόνια, με την ανοχή όλων των θεσμών, συμβαίνει το αντίθετο και είμαστε αναγκασμένοι να χρηματοδοτούμε προβληματικά τμήματα, διεσπαρμένα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Επιτέλους, να μπει ένα τέλος στον παραλογισμό, ώστε οι μαθητές Λυκείου να μην χωρίζονται σε φοιτητές α' και β' και γ' κατηγορίας!

Ιδεοληψία
|

Είναι η εμμονή να συντηρούμε τμήματα με βάση στο 8 και το 10 τα οποία ελάχιστοι έχουν ως πρώτη επιλογή.

Ποιοι θα θέλουν να σπουδάσουν -ή να διδάξουν- σε τμήματα με χαμηλή ποιότητα διδασκαλίας; Πρέπει να τα συντηρούμε με τεράστιο κόστος αντί να μεταφέρουμε θέσεις εργασίας, θέσεις φοιτητών και υλικούς πόρους σε βιώσιμες πανεπιστημιακές σχολές.

Μπορεί να κάνει μεταπτυχιακό στη Γεωγραφία, όποιος έχει σπουδάσει σε ένα τμήμα Περιβάλλοντος με βάση σε αποδεκτά επίπεδα. Οι χαμηλές βάσεις πάντοτε υπήρχαν και ποτέ κανείς δεν αναγνωρίζει ότι μέσω μετεγγραφών μετακινούνται από συγκεκριμένα περιφερειακά τμήματα άνω του 50% των πρωτοετών εισακτέων.

μελος δεπ
|

και ποιος σας είπε ότι οποιος γράφει 3 και 4 θα πρεπει να μπει στο Πανεπιστήμιο; Tι σημαίνει ίσες ευκαιρίες;;;
Tροφοδοτούμε γιατρούς και μηχανικούς τις αλλες χωρες και φτιαχνουμε άνεργους στην Ελλάδα.
Χρειαζομαστε τεχνική επαγγελματική εκπαιδευση!

Ξένια
|

Αγαπητέ μου το 10 για σχολες εκτος μεγάλων πόλεων σημαίνει στην ουσία πως η σχολή απλα θα κλείσει. Τι ακριβώς δεν καταλαβαίνετε; Τα πανεπιστημια σε ακριτικές πόλεις και νησιά θα σβήσουν. Οσο για τα δημόσια ιεκ οι θέσεις είναι περιορισμένες και επιπλεον οπως και τα ιδιωτικά δεν παρεχουν πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Μα ο στόχος της κυβερνησης είναι ξεκαθαρος. Μαλλον κανετε πως δεν καταλαβαίνετε...

ΠΕ04
|

Εάν ισχύσει η βάση του 10 πρέπει να ισχύει για όλα τα ΑΕΙ, είτε δημόσια, είτε ιδιωτικά, είτε εντός Ελλάδος, είτε εντός ΕΕ, είτε σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου. Αν δεν ισχύει για όλα αυτά, τότε είναι ξεκάθαρο ότι κάποιοι θελουν να δημιουργήσουν "πελάτες" για καποια ΑΕΙ. Σε μια καπιταλιστική κοινωνία που ζούμε και αρέσει στο 95% δεν μπορεί μέλος ΔΕΠ να επιχειρηματολογεί με βαση την ανεργία. Ο καθένας γνωρίζει ή ενημερώνεται για την ανεργία του κλάδου που θέλει να σπουδάσει και επιλέγει ΝΑΙ ή ΟΧΙ.

@Ξένια
|

Υπάρχουν και δημόσια ΙΕΚ. Επίσης αν θέλετε πτυχίο γιατί έτσι γουστάρετε θα πάρετε, αλλά γράψτε 10 στις Πανελλήνιες.

Ο.π
|

Μήπως πρέπει πρώτα να μειώσει τις μεταγραφές,και όσους μπαίνουν με το δέκα τοις εκατό από τα προηγούμενα έτη και από αθλητικές δραστηριότητες?

Ξένια
|

Αγαπητό μελος Δεπ, τοτε θα έπρεπε να συζητάμε για στελεχωση των πανεπιστημιων και οχι για μείωση εισακτέων. Εγω για παράδειγμα θελω πτυχίο γιατι ετσι το γουσταρω και οχι για επαγγελματική αποκατάσταση. Με βαση την λογικη σου ας κλεισουν τα πανεπιστημια γιατι η ελλαδα δεν μπορει να απασχολησει κανεναν αυτή τη στιγμή. Εισαι λαθος. Επισης δεν εχουν ολοι την δυνατοτητα να πληρωνουν διδακτρα στα ιεκ .

Αρθούρος
|

Εμείς οι Έλληνες δεν ησυχάζουμε τελικά στην πολιτική και την πληρώνουν τα παιδιά.γιατί πάντα εφαρμόζουμε τα άκρα.Οι προηγούμενοι ιδεοληπτικοί του ΣΥΡΙΖΑ,έκριναν ότι έπρεπε να περάσουν όλα τα μέτρα υπέρ των φοιτητών και εναντίον των πανεπιστημίων και τους είπαν:ανοίξαμε και σας περιμένουμε. Δηλαδή:αύξησαν τον αριθμό των εισακτέων στα ΑΕΙ,συγχώνευσαν τα ΤΕΙ με τα ΑΕΙ,κατάργησαν οποιοδήποτε μέτρο υπήρχε ενάντια στους αιώνιους φοιτητές, επέτρεψαν την εισαγωγή στα ΑΕΙ,υποψηφίων ακόμα και με 4500 μόρια, επέτρεψαν δεκάδες ποσοστώσεις γιά την εισαγωγή στα ΑΕΙ και έκαναν ένα φαύλο νόμο γιά τις μετεγγραφές,αλλοιώνοντας κι αυτό το θεσμό των πανελλήνιων.
Τώρα,αναλαμβάνουν οι ιδεοληπτικοί της Ν.Δ.:Περιορίζουν τον αριθμό των εισακτέων,κρυπτόμενοι πίσω από τις πραγματικές ανάγκες και αιτήσεις των πανεπιστημιακών τμημάτων,θεσπίζουν τη βάση του 10,ενώ δεν είναι αναγκαία γιά όλες τις σχολές,φέρνουν πάλι το ν+2,που δεν εφαρμόστηκε ούτε στη δική μου γενιά,γιατί είναι άδικο,καθώς δεν πρέπει να ισχύσει γιά τις Πολυτεχνικές,Γεωπονικές,Οδοντιατρικές,Ιατρικές και Σχολές Καλών Τεχνών που έχουν διάρκεια 5-6 έτη, και οι φοιτητές δεν προλαβαίνουν να τελειώσουν με δύο ακόμα έτη σπουδών και λένε ότι θα περιορίσουν τις μετεγγραφές.
Τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν είναι άλλα,καθώς πάντα ελλοχεύουν οι σπουδές με δίδακτρα σε σχολές στην Ελλάδα,Κύπρο και Ιταλία γιά εκείνους που δε θα περάσουν πουθενά.Καταρχήν,η κα υπουργός,θα αναγκαστεί να πάρει πίσω το ν+2,γιατί αν δεν το κάνει,μέχρι την Πρωτοχρονιά,θα έχει πέσει από τα συλλαλητήρια και τις δίκαιες διαμαρτυρίες των φοιτητών. Προτείνεται ως εναλλακτική το ν+3,ή το ν+4.Έπειτα,χρειάζεται οπωσδήποτε ολοκληρωτική κατάργηση των μετεγγραφών σε συνεργασία με τα οικεία τμήματα,που από χρόνια το ζητάνε,ή τουλάχιστον να ισχύουν γιά τμήματα,εκτός των ιδρυμάτων Αθήνας,Θεσσαλονίκης,Πειραιά.Εδώ,η κυβέρνηση, πρέπει να επιμείνει,γιατί το κόστος δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο σε σχέση με το κόστος που θα προέλθει από τη συντριπτική μείωση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ. Γιά τους αιώνιους φοιτητές προτείνεται,η εκκαθάριση των εγγεγραμμένων μετά την παρέλευση δέκα ετών από την αρχική τους εγγραφή και να ισχύσει αναδρομικά.
Γιά τη βάση του 10,πάλι είναι άδικο να ισχύσει το μέτρο ενιαία.Πρέπει να ερωτηθούν και τα αρμόδια τμήματα.Έτσι,σχολές υψηλής ζήτησης,όπως η Ιατρική,η Νομική,η Φαρμακευτική,η Οδοντιατρική,οι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί κλπ.,δεν μπορούν να έχουν βάση το 10,αλλά μεγαλύτερη,όπως το 12.Ενώ αντίστροφα,σχολές χαμηλής ζήτησης,όπως τα τμήματα Γεωγραφίας, Εκκλησιαστικής Μουσικής και Ψαλτικής,όλα τα τμήματα των ακριτικών πανεπιστημίων Αιγαίου,Δυτικής Μακεδονίας και Θράκης κλπ.,δεν μπορούν να έχουν βάση το 10,αλλά το 8.Τέλος,δεν πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων,ανεξάρτητα απ΄αυτά που λένε τα πανεπιστημιακά τμήματα.
Γιατί,δεν επιλέγουμε τη μέση λύση,αλλά πάντα τα άκρα;Γιατί μας τρώει ο εγωισμός,δεξιούς κι αριστερούς;

Λευτέρης
|

Όχι στους αιώνιους φοιτητές και στον υπερπληθυσμό φοιτητών που υποβαθμίζουν την ανώτατη εκπαίδευση.

μέλος ΔΕΠ
|

Η μείωση του αριθμού των εισακτέων είναι απαραίτητη για τη σωστή εκπαίδευση των φοιτητών. Ο μεγάλος αριθμός εισακτέων σε συνδυασμό με την υποστελέχωση των ιδρυμάτων είναι εις βάρος της ποιοτικής εκπαίδευσης. Επίσης που θα εργαστούν όλοι αυτοί οι απόφοιτοι και με ποιους μισθούς; Ο ρόλος της πολιτείας δεν είναι να σπουδάζει όλους τους απόφοιτους λυκείων και να τροφοδοτεί με επιστήμονες τις άλλες χώρες αλλά να σπουδάζει όσους χρειάζεται για τις δικές της ανάγκες. Το παραπάνω οδηγεί σε σπατάλη δημοσίου χρήματος που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε άλλους τομείς π.χ. πρόσληψη γιατρών, δασκάλων και νοσηλευτών με ικανοποιητικούς μισθούς.

Γονέας
|

Ντροπή να συζητάτε τη μείωση των εισακτέων όταν υπάρχουν σχολεία στα οποία δεν έχουν διδαχθεί ακόμα τα παιδιά ούτε μια ώρα από κάποια μαθήματα κατεύθυνσης. Καταρρακώνετε την ψυχολογία αυτών των παιδιών και μόνο που το αναφέρετε. Λίγη ενσυναίσθηση δεν θα έβλαπτε!Που είναι οι ίσες ευκαιρίες ;Διορίστε πρώτα καθηγητές ώστε να βγει η ύλη.......

Γ.Γεωργία
|

Ετσι,και χωρις καθηγητές σε πολλα σχολεία αρχες Νοεμβρη και με λιγότερες θέσεις στα Πανεπιστήμια ....παίξτε κι αλλο με τα παιδιά μας ,μπορείτε.

Ξένια
|

Εντάξει είπαμε το πιασαμε το νόημα. Τρεξτε ολοι να προλάβετε θεσεις στα ιδιωτικά ιεκ, γιατι σοβαρά ιδιωτικά πανεπιστημια δεν θα γινουν. Σε αυτα απορώ με τη βάση θα πηγαίνουν τα παιδιά, γιατι ειπαμε στα δημόσια θα ανεβάσουν το επίπεδο και θα πρέπει να γράφουν πάνω από 10. Εχουν κανει αυτοι ωραιες συμφωνιες με τα ιεκ κατω απο το τραπέζι. Νομίζω είναι καιρός μαθητές, γονείς και καθηγητές να σηκώσουμε κεφάλι. Η παιδεία είναι δικαίωμα ολων κ. Κεραμεως.

Μητέρα φοιτητών ΑΕΙ
|

@@γιάννης
Το δημόσιο Πανεπιστημίο είναι υποχρέωση της πολιτείας (όπως και η δημόσια υγεία) και η στήριξη του με τους μέγιστους δυνατούς πόρους απαραίτητη για ενα σύγχρονο κράτος. Οτιδήποτε άλλο είναι νεοφιλελευθερισμός κύριε....

Συγχωνεύσεις τμημάτων
|

Οι θέσεις εισακτέων, έτσι όπως έχουν κατανεμηθεί στον κατακερματισμένο χάρτη των ΑΕΙ, είναι πλασματικές. Μόνο με ενωση των διάσπαρτων περιφερειακών τμημάτων θα αλλάξει το τοπίο όπου κυριαρχούν τμήματα φαντάσματα που οι υποψήφιοι τα δηλώνουν απλώς για να επιτύχουν την εισαγωγή τους, χωρίς πρόθεση να παρακολουθήσουν μαθήματα σε αυτά.

Να εφαρμοστεί στην πράξη «ένα τέλος στη μικροπολιτική διαχείριση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης»: σε πολλά τμήματα εισάγονται πχ. 250 φοιτητές και οι μισοί μετακινούνται σε άλλα. Από όσους απομένουν μόνο 50 ολοκληρώνουν τις σπουδές τους και λαμβάνουν πτυχίο.

Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μπορούν να ενωθούν ΑΕΙ (πχ. ΟΠΑ, ΠΑΠΕΙ, Πάντειος, Χαροκόπειος και ΑΠΘ, ΠΑΜΑΚ) αρά πάντοτε η ζήτηση θα υπερκαλύπτει την προσφορά.

Πρέπει να δοθεί επιπλέον χρηματοδότηση και προσωπικό στα Πανεπιστήμια Πατρών, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Θράκης και Κρήτης, με απορρόφηση όλων των υπολοίπων.

@γιαννης
|

Στο Πανεπιστήμιο μορφώνονται όσοι θέλουν και μπορούν να μορφωθούν. Στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο προστίθεται και η παράμετρος: διαθέσιμοι κρατικοί και κοινοτικοί πόροι.
Οτιδήποτε άλλο κ. Γιάννη είναι λαϊκισμός και δημαγωγία.

γιαννης
|

Ο ρολος των πανεπιστημιων ειναι να μορφωνουν καλα ολα τα ελληνοπουλα που θελουν να μορφωθουν, και οχι να τα διωχνουν.
Ο ρολος της πολιτειας ειναι να παρεχει στη πανεπιστημια τα χρειαζουμενα για να μορφωνουν τα παιδια που θελουν να μορφωθουν.
Οτιδηποτε αλλο κυριε υπουργε ειναι μικροπολιτικη.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ