Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Υφ. Παιδείας: Γιατί υπάρχουν ακόμη κενά στα σχολεία

Δημοσίευση: 03/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η υφυπουργός Παιδείας Σ. Ζαχαράκη σε συνέντευξη στο Εθνος, στο ερώτημα πώς γίνεται να έχουν προσληφθεί,   χιλιάδες αναπληρωτές και να υπάρχουν ακόµα κενά στα σχολεία,  δήλωσε:

"Οπως γνωρίζετε, αναλάβαµε το υπουργείο σε µια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, στις 9 Ιουλίου, και το πρώτο πράγµα που είχαµε να αντιµετωπίσουµε ήταν οι λανθασµένες επιλογές της προηγουµένης κυβέρνησης, επιλογές προχειρότητας και ελλιπούς προγραµµατισµού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, που εκτόξευσαν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Ενα ενδεικτικό παράδειγµα είναι αυτό της ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης λόγω της προσθήκης 4ης οµάδας προσανατολισµού και του 7ώρου στα µαθήµατα κατεύθυνσης.

Η προηγουµένη ηγεσία του υπουργείου είχε επίσης καταργήσει τη διπλή µοριοδότηση για τους υπηρετούντες σε αποµακρυσµένες σχολικές µονάδες, που είναι το κίνητρο µετακίνησης εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες περιοχές. Αποτέλεσµα να παραιτούνται πολλοί αναπληρωτές από τις θέσεις που τοποθετήθηκαν σε αποµακρυσµένες περιοχές. Παρ’ όλες τις αντιξοότητες και µε µεγάλη προσπάθεια το υπουργείο ανταποκρίθηκε τάχιστα και αποτελεσµατικά στην κάλυψη των αναγκών, προχωρώντας στη µεγαλύτερη α’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών -πάνω από 20.000 εκπαιδευτικοί- στις 5/9/2019. Συνεχίσαµε µε επανακαταµέτρηση των κενών και προχωρήσαµε στη β’ φάση αναπληρωτών στις 27/9 και πλέον έπειτα από την έγκριση από τη Βουλή 1.800 νέων πιστώσεων, προχωρούµε το αµέσως επόµενο διάστηµα και στη γ’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών.

Ακόµη και υπό τις δύσκολες αυτές συνθήκες, µε πολλή δουλειά και µεγάλη προσπάθεια τα κενά αυτήν τη στιγµή στη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση είναι ήδη λιγότερα από πέρυσι και στην Πρωτοβάθµια παρεµφερή, δεδοµένων των αυξηµένων αναγκών, ενώ δροµολογείται η πλήρης κάλυψή τους".

Σχόλια (18)

 
ΝΙΚ
04 Νοε 2019 19:24

Ξεχάσατε το βάλτε και σεις πλάτη, μου φαίνεται.

 
Δυσπρόσιτες περιοχές
04 Νοε 2019 17:48

Κανένα κίνητρο δεν υπάρχει μεσω μοριοδότησης, κακά τα ψέματα, εφοσον δεν έχουν δρομολογηθεί μόνιμοι διορισμοί ολοένα και περισσότεροι εκπαιδευτικοί θα εγκαταλείπουν μετά από μερικά χρόνια άσκοπων μετακινήσεων ως αναπληρωτές.

Πρέπει να συνενωθούν οι διάσπαρτες σχολικές μονάδες και να δοθούν ακαδημαϊκά κίνητρα - πχ. οι μαθητές οικογενειών που διαμένουν μονιμα σε δυσπρόσιτες περιοχές να έχουν προτεραιότητα στη φοίτηση σε Προτυπα Σχολεία.

Κριτήριο πρέπει να είναι η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ με επίκεντρο τους μαθητές και να πάψουμε να περηφανευόμαστε που αφήνουμε να λειτουργούν σχολεία με ελάχιστους μαθητές, εντελώς αντιπαιδαγωγικό για την ομαλή μαθησιακή ανάπτυξη των νέων.

 
ΓΙΑΝΝΗΣ
04 Νοε 2019 16:34

Μπορούν να αυξήσουν και το ωράριο ... και να ζητήσουν από τον εκπαιδευτικό να βάλει πλάτη ...
αφού του έχουν τσεκουρώσει τον μισθό , δεν του δίνουν απόσπαση και ενοποιούν ειδικότητες με αποτέλεσμα να μην πάρει ποτέ μετάθεση.
Το πρόβλημα ξέρουν καλά πως θα το λύσουν και αν προσέξετε θα δείτε ότι από καιρό σε καιρό παίζει σαν ιδέα ...
Ευέλικτο πρόγραμμα ... και κοινωνικά μαθήματα που θα γεμίσουν το ωρολόγιο και θα δίνονται σε όποιον δεν συμπληρώνει ωράριο.
Είναι και αυτό ένα είδος εκπαίδευσης και πολύ σημαντικής θα έλεγα.
Χωρίς πολιτικό κόστος και χωρίς δημοσιονομικό.

 
Μα τόσο απλό !
04 Νοε 2019 06:25

Μειώστε τις ώρες διδασκαλίας και τα κενά θα εξαφανιστούν δια μαγείας ! Απορεί κανείς πως δεν το σκεφτήκατε.

 
Γονέας
03 Νοε 2019 23:13

Απλούστατα, γιατί οι Διευθύνσεις σας ζητάνε 10 καθηγητές και εσεις στέλνετε 5.Ποιος την πληρώνει ....φυσικά οι μαθητες.

 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΛΑΤΟΣ
03 Νοε 2019 23:05

Είναι κοινά αποδεκτό από όσους εμπλέκονται με την εκπαίδευση ότι θα πρέπει τα σχολεία να έχουν από την έναρξη των μαθημάτων τους δασκάλους και τους καθηγητές. Οι αναπληρωτές πάντα υπήρχαν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν όσο θα υπάρχουν λόγοι που λείπουν οι μόνιμοι από τα σχολεία (άδειες μακροχρόνιες, υγείας, εγκυμοσύνης, άνευ αποδοχών κ.ά). Ας μου επιτρέψετε από την εμπειρία στο ΠΥΣΔΕ Λάρισας να κάνω τις παρακάτω επισημάνσεις.
1. Πρέπει να γίνουν μόνιμοι διορισμοί γιατί από το 2010 στην Δευτεροβάθμια έχουμε περίπου 30000 συνταξιοδοτήσεις καθηγητών και έχουν προσληφθεί σε εφαρμογή δικαστικών αποφάσεων περίπου 1700, άρα οι αναπληρωτές δεν καλύπτουν έκτακτες ανάγκες , αλλά πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Εδώ το ΥΠΑΙΘ θα πρέπει να προγραμματίσει τις προσλήψεις για μόνιμους διορισμούς για να διορθώσει αυτό το πρόβλημα.
2. Εκτός από τους διορισμούς μονίμων, θα πρέπει να δοθούν και κίνητρα για πρόσληψη αναπληρωτών στις παραμεθόριες περιοχές όπως διπλασιασμός τόσο της προυπηρεσίας όσο και του επιδόματος και επειδή έχουν αυξηθεί τα ενοίκια σ΄αυτές τις περιοχές θα πρέπει να τους δοθεί και επιδότηση ενοικίου, ενώ θα πρέπει και οι τοπικές κοινωνίες (Δήμαρχοι) προκειμένου να έχουν εκπαιδευτικούς τόσο μόνιμους όσο και αναπληρωτές να φροντίσουν να υπάρχουν καταλύματα προς διάθεση και όχι να τους βγάζουν έξω από το σπίτι από τον Ιούνιο (το έχω ζήσει τα τρία χρόνια που υπηρέτησα στην Μήλο).
3. Το σημαντικότερο κατά την γνώμη μου είναι ότι, θα πρέπει κάτι να γίνει με τις υπηρεσιακές μεταβολές. Θα πρέπει όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές ( μεταθέσεις, αποσπάσεις να γίνονται έως τέλη Ιουνίου , κατά συνέπεια την τελευταία ημέρα οι σύλλογοι να κάνουν τις αναθέσεις μαθημάτων ούτως ώστε οι εκπαιδευτικοί θα γνωρίζουν για να κάνουν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό καθώς για το υλικό των μαθημάτων τους.Οι Διευθύνσεις θα έχουν 2 μήνες να διαπιστώσουν την ορθότητα των στοιχείων μέσω του myschool και τα ΠΥΣΔΕ την πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη θα έχουν να τοποθετήσουν τους αναπληρωτές που θα καλύψουν τις έκτακτες ανάγκες ή τους αποσπασθέντες συναδέλφους της Β φάσης που θα έρθουν να καλύψουν αυτές τις έκτακτες ανάγκες, θα είναι κοντά στον τόπο συμφερόντων τους και στην θέση τους οι αναπληρωτές. ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ ΛΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Βασική προυπόθεση όμως για να γίνουν τα παραπάνω είναι και οι εγγραφές των μαθητών να γίνονται εντός ΙΟΥΝΙΟΥ, όπως και οι δηλώσεις για τα μαθήματα επιλογών στα Λύκεια και οι Τομείς και Ειδικότητες στα ΕΠΑΛ. Οι μετεγραφές μαθητών αυστηρά εντός του πρώτου 5/ημέρου του Σεπτεμβρίου. Είναι καθαρά αντιπαιδαγωγικό οι μαθητές να αλλάζουν καθηγητές τέλος Οκτωβρίου όπως έγινε στον νομό μας κατά την φετινή σχολική χρονιά.
Επειδή δεν διεκδικώ το αλάθητο του Πάπα και επειδή προφανώς και δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί, θέλω να πιστεύω πως με την σημερινή μου τοποθέτηση στην φιλόξενη σελίδα του esos , συμβάλλω προς την σωστή κατεύθυνση για την επίλυση του προβλήματος των κενών στα σχολεία.

 
Μπαρούφες με το κιλό
03 Νοε 2019 19:01

Τι λέτε κα.Ζαχαράκη; Καθυστερήσατε τραγικά στην έκδοση της εγκυκλίου για την πρόσληψη αναπληρωτών. Γνωρίζετε τα κενά από το Σεπτέμβρη (τα σχολεία και οι Δ.Ε κινητοποιήθηκαν και σε 3 μέρες τα είχατε) και πάραυτα στέλνετε αναπληρωτές με το σταγονόμετρο!

Στις πρώτες 2 φάσεις ο αριθμός που δεν ανέλαβαν στη δ/θμια ήταν περίπου 300 και έγινε πρόσληψη άλλων στις θέσεις τους. Τα κενά ακόμα και σήμερα είναι πολύ περισσότερα. Γιατι;

 
nikos
03 Νοε 2019 17:49

Δε φταινε οι κυβερνησεις. Πρεπει τελος Ιουνιου να εχουν ληξει οι εγγραφες οριστικα και τους 2 μηνες του καλοκαιριου να γινονται οι προσληψεις και η προετοιμασια για την επομενη χρονια.
Αυτα δε γινονται σε καμμια χωρα του κοσμου. Το προβλημα στη χωρα ειναι το Δημοσιο.
Αλλα σε αυτη τη χωρα που να πεις στους Δημοσιους Υπαλληλους να δουλεψουν το καλοκαιρι.

 
Γεωργία
03 Νοε 2019 17:21

Εχετε αφήσει Νοεμβρη μήνα χωρίς καθηγητές την Γ λυκείου και αντι για συγνώμη συζητατε γιατη βαση του 10 και μειωση των εισακτέων.

 
Γιατί υπάρχουν ακόμη κενά στα σχολεία;
03 Νοε 2019 14:39

Επειδή δεν είστε ικανοί , διαχρονικά και διακομματικά!

 
γονέας
03 Νοε 2019 14:37

Για την ουσία και την απώλεια δεν είπατε τίποτε κ. Υφυπουργέ! Δεκάδες διδακτικές ώρες σε κρίσμες στιγμές της σχολικής ζωής των παιδιών δε θα αναπληρωθούν ποτέ! Η φράση "Φταίνε οι άλλοι" δεν είναι απάντηση είναι υπεκφυγή και στρουθοκαμηλισμός. Πείτε απλά, "λυπάμαι, θα τακτοποιηθούν όλα με α, β, γ ενέργειες που θα γίνουν για να στηρίξουμε τους μαθητές που ταλαιπωρήθηκαν" αλλά ποιος έχασε το πολιτικό του φιλότιμο για να βρείτε εσείς!!!

 
Κινητοποιήσεις ...
03 Νοε 2019 13:44

γιατί τόσα χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ψήφισε και δεν εφάρμοσε ένα σύστημα που θα περιορίζει τα κενά στο ελάχιστο; Γιατι δεν άλλαξε τις διαδικασίες ώστε να υπάρχει ένα αξιόπιστο και προληπτικό σύστημα εγξαιρων τοποθετήσεων αφού γνωρίζει ότι το υπάρχον δημιουργεί , αναλόγως συγκυριών (συνταξιοδοτήσεις, ασθένειες, μετατάξεις, μεταβολές.κ.τ.λ) κενά στα σχολεία;
Όσο εξακολουθούν κάποιοι να χρησιμοποιούν την Παιδεία για στείρα αντιπολίτευση μόνο κακές υπηρεσίες προσφέρουν και εγκλωβίζουν τους νέους . Αλλιώς ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ και όχι τύπου μαζική διορισμοί και αύξηση δαπανών....

 
Οι συνδικαλιστές
03 Νοε 2019 13:35

διαχρονικά έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για όσα συμβαίνουν στην εκπαίδευση. Κενά πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν!

 
Τα ίδια Παντελάκη μου...
03 Νοε 2019 13:29

κάθε χρόνο η ίδια ιστορία....

 
Νικος
03 Νοε 2019 13:15

ΓΙΑΥΤΟ ΕΙΣΤΕ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΛΥΨΕΤΕ! ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ!

 
Γιάννης
03 Νοε 2019 12:50

Κενά υπήρχαν στα σχολεία και με τις 3 κατευθύνσεις και με τη διπλή μοριοδοτηση.
Ο λόγος που υπάρχουν τα κενά είναι για εξοικονόμηση χρημάτων: Μόνιμοι διορισμοί δεν γίνονται, και οι μισές προσλήψεις αναπληρωτών είναι κάθε χρόνο προγραμματισμένο να γίνουν Δεκέμβριο - Ιανουάριο για να γλιτώσουν τους μισθούς 4+ μηνών.
Μόνο στα Δημοτικά γίνονται προσλήψεις απ' το Σεπτέμβρη για να μην γκρινιάζουν οι γονείς που θα αφήσουν τα παιδιά, και για τις χαμένες ώρες διδασκαλίας στη Δευτεροβάθμια ενδιαφέρεται το Υπουργείο μόνο όταν γίνονται καταλήψεις.

 
Γιώργος
03 Νοε 2019 12:14

Ντροπή. Αφήστε τις δικαιολογίες και καλύψτε τα κενά, όχι με μπακαλιστικη λογική. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές δεν είναι αριθμοί.

 
Ελένη
03 Νοε 2019 10:29

Γελοιότητες και αθλιότητες. Έχετε καταντήσει πραγματικά γραφικοί. 4 μήνες και το μόνο που κάνετε είναι δημόσιες σχέσεις. Ντροπή.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ