Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Το τελικό τεύχος των λύσεων του μαθήματος της Πληροφορικής της Γ ́ ΓΕΛ

Δημοσίευση: 04/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την τελική σύνθεση του τεύχους ενδεικτικών λύσεων άλυτων ασκήσεων του νέου διδακτικού εγχειριδίου (Φάκελος Μαθητή/Μαθήτριας): «Πληροφορική», Γ ́ Τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό  του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος «Πληροφορική» της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου με τίτλο: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ, Γ ́ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ, σε επεξεργάσιμη και σε μη επεξεργάσιμη μορφή (1 αρχείο word, 1 αρχείο pdf), απέστειλε το υπουργείο Παιδείς στα Λύκεια, ύστερα από από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 39/26-09-2019 του Δ.Σ.).

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Σχόλια (24)

 
Απαρχαιωμένο μάθημα
04 Νοε 2019 18:10

Με μερικές ασκήσεις σε δυαδικά δέντρα και κλασεις αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού δε χτίζεται σοβαρή ύλη επιπέδου Λυκείου.

Σε σχέση με άλλα θετικά μαθήματα, η Πληροφορική υστερεί κατά πολύ.

 
Βιοπληροφορική
05 Νοε 2019 23:20

Απαρχαιωμένο μάθημα η Πληροφορική, ενώ για παράδειγμα η Φυσική της Νευτώνειας Μηχανικής του 1700 και τα Μαθηματικά χωρίς Μαθηματική Λογική του 1800 είναι η τελευταία λέξη των επιστημών. Άσε δε την Βιολογία, μόνο οι μελέτες in silico της έχουν ξεφύγει.

 
Apostolos
06 Νοε 2019 10:12

Στο ΕΠΑΛ κάνουν σοβαρή πληροφορική, μόνο οι μαθητές των ΕΠΑΛ είναι σωστά προετοιμασμένοι για το Πανεπιστήμιο. Αλήθεια γιατί οι μαθητές των ΓΕΛ δίνουν χημεία προκειμένου να περάσουν σε τμήματα Πληροφορικής και Υπολογιστών??

 
Βιοπληροφορική
06 Νοε 2019 11:09

@Apostolos: Και στα ΓΕΛ σοβαρή σοβαρότατη Πληροφορική κάνουν. Προσωπικά θα προτιμούσα την Python, αλλά οποιαδήποτε Turing-πλήρης γλώσσα έχει κάθε σοβαρότητα και η εκπαιδευτική γλώσσα που διδάσκεται είναι Turing-πλήρης.

Τώρα, γιατί οι μαθητές δίνουν Χημεία για να περάσουν σε τμήματα Πληροφορικής ή γιατί δεν μπορούν όσοι δίνουν Πληροφορική να περάσουν σε τμήματα Πληροφορικής, όπως οι Μηχανικοί Υπολογιστών, νομίζω οι λόγοι δεν είναι επιστημονικοί, το αντίθετο. Γενικότερα, ο αποκλεισμός της Πληροφορικής από τις ΟΠ Θετικών Σπουδών και Επιστημών Υγείας & Ζωής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση πλήττει την επιστημονικότητα και το επίπεδο των αντίστοιχων προγραμμάτων σπουδών, αφού όλες αυτές οι επιστήμες που βασίζονται πάνω στο πείραμα, βασίζονται αναπόφευκτα στον Υπολογισμό, ο οποίος δεν είναι κάτι τόσο απλό όσο θα ήθελαν κάποιοι - αλλιώς γιατί να υπάρχει μια ολόκληρη επιστήμη να ασχολείται μαζί του. Το πείραμα είναι πάντα σε άμεση αλληλεπίδραση με το μοντέλο, και μοντέλο χωρίς Πληροφορική σήμερα δεν υπάρχει. Δεν θα ήθελε ένας φοιτητής του Φυσικού πριν 80 χρόνια να δει όρια, παραγώγους και ολοκληρώματα για πρώτη φορά στο Πανεπιστήμιο. Για τον ίδιο λόγο σήμερα δεν θέλει να δει Προγραμματισμό για πρώτη φορά στο Πανεπιστήμιο. "Η Πληροφορική είναι τα νέα Μαθηματικά". Να μην πούμε για έναν φοιτητή της Βιολογίας (κυρίως), του Μαθηματικού ή του Πολυτεχνείου. Δυστυχώς, η δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα δεν τους δίνει αυτήν την δυνατότητα. Στην Κύπρο, οι υποψήφιοι φοιτητές της Θετικής Κατεύθυνσης και των Επιστημών Ζωής & Υγείας έχουν την επιλογή να εξεταστούν στην Πληροφορική στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα πανεπιστήμια. Στην Κύπρο σπουδάζουν φοιτητές από όλον τον κόσμο.

 
@Απαρχαιωμένο Μάθημα
06 Νοε 2019 11:28

Σε ένα απαρχαιωμένο σχολείο ταιριάζει γάντι.... Ωστόσο, είναι έτσι;

 
Πυρίτιος
06 Νοε 2019 11:30

Υπάρχουν σίγουρα γνωστικά αντικείμενα που είναι πιο ανανεωμένα. Μόλις εντοπίσω κάποιο σίγουρα θα το αναφέρω.
Απλά μην το περιμένετε σύντομα.

 
Όχι μόνο
06 Νοε 2019 14:46

@Βιοπληροφορική, Στα ΕΠΑΛ δεν κάνουν μόνο Python, αλλά Δίκτυα Υπολογιστών, Java, PHP, οπτικό προγραμματισμό για Android και άλλα σημαντικά μαθήματα της Επιστήμης των Υπολογιστών.

 
Πληροφορική
06 Νοε 2019 15:43

Το μάθημα στο Λύκειο (ΑΕΠΠ) που διδάσκεται τα τελευταία 20 χρόνια δεν έχει σχέση με Διακριτά Μαθηματικά, Δομές Δεδομένων (θεωρήματα, ασκήσεις), Λογική, Θεωρία Υπολογισμού, Ηλεκτρονική, Βάσεις Δεδομένων, Σήματα και άλλα μαθήματα Πληροφορικής του πανεπιστημίου. Είναι ένα απλοϊκό μάθημα, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ γνώσεις από άλλες τάξεις και έτσι δεν χτίζεται μια μαθησιακή γραφή.

Τα Μαθηματικά (Λογισμός, Διαφορικές) και Φυσική (Κινηματική, Ηλεκτρομαγνητισμός, Ρευστά) είναι ίδια εδώ και 200 χρόνια και σωστά διδάσκονται στο Λύκειο, ως επιστημονική βάση. Φυσικά, δεν διδάσκονται προχωρημένα κεφάλαια, όπως Κβαντομηχανική ή Θεωρία Αριθμών, αυτό θα ήταν άσκοπο στο Λύκειο.

Ομοίως και στις Σχολές Πληροφορικής: Προγραμματισμό μαθαίνουν στα πρώτα εξάμηνα - τα υπόλοιπα που αναφέρονται είναι εκτός ύλης (πχ. Turing-πλήρης γλώσσα). Όσοι φοιτητές έχουν σωστή βάση σε Μαθηματικά και Φυσική μπορούν να προχωρήσουν χωρίς προβλήματα στη συνέχεια των σπουδών τους.

Τα παιδιά δεν μπορούν να αξιολογούνται από τον αλγόριθμο της φυσσαλίδας για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο.

 
Μαθηματικά και Επιστήμες
06 Νοε 2019 15:56

Τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Βιολογία και η Χημεία αποτελούν βασικές επιστήμες και καλως διδάσκονται και εξετάζονται στους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, καλλιεργούν την αναλύτική και την αφαιρετική σκέψη.

Η άγνοια των μιγαδικών αριθμοών και των πινάκων πώς θα καλυφθεί; Με προγραμματισμό σε Python;...

Μαθήματα προγραμματισμού σε μια ψευδογλώσσα (ΓΛΩΣΣΑ) δεν είναι κάτι παραπάνω από μια τεχνική δεξιότητα, που οποιοσδήποτε μορφωμένος άνθρωπος μπορεί να κατακτήσει σε ικανοποιητικό βαθμό.

Δομές επιλογής και επανάληψης, απλοί δι-διάστατοι πίνακες, ταξινόμηση και αναζήτηση - αυτά δεν αποτελούν ούτε το ένα τρίτο της ύλης ενός πανεπιστημιακού μαθήματος.

Επί χρόνια Μαθηματικοί και Φυσικοί διεθνώς λαμβάνουν διδακτορικά σε κλάδους της Πληροφορικής, χωρίς επιστημονική υστέρηση.

Ένα γενικό μάθημα Πληροφορικής από την Α' Γυμνασίου μέχρι την Γ' Λυκείου θα ήταν αρκετό, αλλά δεν υποκαθιστά την πραγματική επιστημονική γνώση: ο επιστήμονας πληροφορικής έχει διδαχθεί πολύ περισσότερα από κώδικα, και αυτά τα μαθήματα (πχ. Τηλεπικοινωνίες, Οπτικές Ίνες, Γραφικά και Μοντελοποίηση, Σήματα και Συστήματα) απαιτούν στέρεο υπόβαθρο σε γνώσεις μαθηματικών και φυσικής, κυρίως.

 
Apostolos
06 Νοε 2019 17:31

Επίσης πρέπει αυτοί που σπουδάζουν Επιστήμες της Ζωής να δίνουν και Μαθηματικά αφού στα προγράμματα σπουδών των Πανεπιστημίων έχουν Μαθηματικά τα οποία είναι απαραίτητα ακόμα και στην Ιατρική πχ. Επιδημιολογία.
Η Στατιστική επίσης θα πρέπει να καθιερωθεί σχεδόν σε όλες τις κατευθύνσεις ως αυτόνομο μάθημα και όχι σαν συμπλήρωμα των Μαθηματικών και να διδάσκεται από απόφοιτους Στατιστικής και όχι Μαθηματικούς, εκτός και αν παραδεχτούμε ότι Μαθηματικά μπορούν άνετα να διδάξουν οι απόφοιτοι Πληρφορικής ή/και Στατιστικής.

 
εσωστρέφεια
06 Νοε 2019 20:53

ενδιαφέρουσα η επιμονή καποιων να απαξιωνουν κατι που σχεδιάστηκε το 1999 και παραμένει ακομη πιο μπροστα απο το ίδιο το σχολείο.

δεν αποτελεί βαση των σπουδών ολων των τμημάτων η γνώση ολων των θετικών μαθημάτων.
επομενως οσο και να προσπαθειτε να απαξιωσετε το μαθημα της πληροφορικης δεν αναβαθμίζει το δικό σας μάθημα.

φυσικα δεν αποτελει αντικείμενο σπουδών της φυσικης ο νομος του νευτωνα αλλα αυτον εξετάζονται οι μαθητες.
για να μην αναφερουμε τα κολλωειδή διαλύμματα

 
ΑΕΠΠ
06 Νοε 2019 22:46

Εμείς που διδάσκουμε χρόνια αυτό το μάθημα κατανοούμε το επίπεδο γνώσεων που ζητάει από τους μαθητές. Απολύτως προβληματική ύλη και ένα μάθημα που απλές ασκήσεις ανακυκλώνονται. Δεν εκσυγχρονίστηκε το ελληνικό σχολείο επειδή κάποιοι παπαγαλίζουν θεωρίες για αντικειμνοστρεφή προγραμματισμό.

Όσο για Φυσική, Μαθηματικά, κτλ. και αυτά έχουν τα προβλήματά τους και χρειάζονται ανανέωση βιβλίων και τετράδιο ασκήσεων για τους μαθητές.

Η μανία με την Πληροφορική από πού προέκυψε; Έχουμε βιομηχανία Πληροφορική και Τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα;

 
Μαθήματα
06 Νοε 2019 22:48

Μπορείτε να ρωτήστε οποιοδήποτε εισακτέο σε σχολή Πληροφορικής τι από όσα έμαθε στο Λύκειο στο μάθημα της Πληροφορικής του ήταν επιστημονικά χρήσιμο.

Εντάξει, αν δεν μάθεις μαθηματικά στο σχολείο δε θα μάθεις ποτέ.

 
Σκοτεινή Ενέργεια
07 Νοε 2019 00:14

Να κάτι πιο σύγχρονο από το "αλλιώς αν" ας προτείνουμε να μπει κι αυτό στην ύλη του Λυκείου. Είναι δυνατόν να σπουδάζουν Φυσική και να μην ξέρουν κοσμολογία;

Τα όσα γράφονται για το ΑΕΠΠ είναι επαναλήψεις από προηγούμενα θέματα. Η κατάσταση στα σχολεία δε διορθώνεται με ευχολόγια.

 
Apostolos
07 Νοε 2019 09:28

Μα τι λέμε τώρα, εγώ στο μάθημα του ΑΕΠΠ έβαλα απλή άσκηση υπολογισμού τόκων και οι μαθητές ενώ είχαν καταλάβει πως να γράψουν αλγόριθμο δεν ήξεραν πως να υπολογίσουν τον τόκο! Δεν ήξεραν καν πια πράξη να κάνουν, πολλαπλασιασμό? πρόσθεση? τι?
Ορισμένοι είχαν ασχοληθεί με HTML και Javscript και περίμεναν να περάσουν σε σχολή πληροφορικής για να μάθουν advanced web development. Πόση απογοήτευση τους περίμενε όταν είδαν το πρόγραμμα σπουδών με τα μαθηματικά στα 2 πρώτα έτη!!!
Είναι πολύ δύσκολο να καταλάβουν ότι η χρήση ενός υπολογιστή δεν είναι η επιστήμη υπολογιστών. Και δεν σε πιστεύουν κιόλας, νομίζουν ότι τους λες ψέματα επειδή είσαι καθηγητής!
Τα περισσότερα παιδιά όμως δεν θέλουν να γίνουν επιστήμονες πληροφορικής, θέλουν να γίνουν developers και να βρουν γρήγορα μια καλή δουλειά. Έτσι έχουν μάθει από τα σπίτια τους. Το Πανεπιστήμιο γιαυτούς είναι το απαραίτητο κακό!

 
Θύμιος
07 Νοε 2019 12:25

Ακριβώς. Δεν χρειάζεται να τελειώσουν όλοι το πανεπιστήμιο. Οι τεχνικές γνώσεις που θέλουν οι περισσότεροι μπορούν να αποκτηθούν σε μικρότερους κύκλους σπουδών (2 ετών) και να εξασφαλίσουν καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση. Αυτές οι εκπαιδευτικές δυνατότητες απουσιάζουν από τη χώρα μας.

 
ΙΕΚ Πληροφορικής
07 Νοε 2019 15:30

Υπάρχουν δεκάδες δημόσια ΙΕΚ με ειδικότητες όπως Εφαρμογές Πληροφορικής ή Δικτύα Επικοινωνιών. Το σχολείο ας δώσει έμφαση σε Γλώσσα και Μαθηματικά, που αποτελούν τη βάση για πανεπιστημιακές σπουδές.

Να καταλάβουν όλοι ότι τα παιδιά 15 ετών δεν πρέπει να κλείσουν "πόρτες" που δύσκολα ανοίγουν μετά από δέκα ή είκοσι χρόνια: το σχολείο πρέπει να δίνει σωστές βάσεις, και στον 21ο αιώνα κάποιου είδους μετεκπαίδευση είναι απαραίτητη. Πριν 40 χρόνια πόσοι είχαν πτυχίο; Άλλαξε η κοινωνία και οι απαιτήσεις της εργασίας.

Στατιστική είναι κατεύθυνση στα περισσότερα τμήματα Μαθηματικών, και είναι υποχρεωτικό μάθημα σε όλα τα τμήματα. Μαθηματικοί και Φυσικοί μπορούν να διδάξουν βασικό προγραμματισμό έτσι και τα βασικά θεωρήματα των πιθανοτήτων είναι απολύτως κατανοητό να διδάσκονται από Μαθηματικούς.

 
Ας είμαστε ειλικρινείς
04 Ιουν 2020 09:09

@ πληροφορική , @ Μαθηματικά και Επιστήμες
Αγαπητέ δεν τα γνωρίζεις καλά.
Δυστυχώς υπάρχουν πολλοί φοιτητές που στα πολυτεχνεία ΔΕΝ επιλέγουν τομέα πληροφορικής ΕΠΕΙΔΉ ΔΕΝ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ και λόγω του ότι θέλουν να προχωρήσουν τα εξάμηνα τελικά επιλέγουν άλλες ροές με λιγότερο πληροφορική. Συνειδητοποιείς τι σημαίνει αυτό;;;

Επίσης εγώ προσωπικά όταν ήμουν φοιτητής έχω φτιάξει προγραμματάκι επεξεργασίας δεδομένων για φίλο μου βιολόγο και διαιτολόγο προκειμένου να ολοκληρώσουν μια εργασία.

Ας μην λέμε με τόσο ελαφρά τη καρδία "Όσοι φοιτητές έχουν σωστή βάση σε Μαθηματικά και Φυσική μπορούν να προχωρήσουν χωρίς προβλήματα στη συνέχεια των σπουδών τους." ΔΙΌΤΙ Η ΠΡΆΞΗ ΔΕΊΧΝΕΙ ΤΟ ΑΝΤΊΘΕΤΌ.

Η πληροφορική είναι ΒΑΣΙΚΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ και όσο δε διδάσκεται σοβαρά στα παιδιά σαν χώρα θα μένουμε πίσω. Η επιστήμη της πληροφορικής διαρκώς εξελίσσεται, άλλα κράτη που είναι μπροστά από μας τεχνολογικά διδάσκουν αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης, όλοι λέμε ότι η λύση στο πρόβλημα της χώρας είναι η καινοτομία και εδώ ακόμα συζητάμε αν πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία...

 
ΑΕΠΠ Λυκείου
04 Ιουν 2020 11:27

Χιλιάδες φοιτητές έχουν αποφοιτήσει από σχολές Πληροφορικής, Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, από το 1980 μέχρι σήμερα. Πόσοι δυσκολεύτηκαν να πάρουν πτυχίο και να εργαστούν επειδή δεν είχαν διδαχθεί ΑΕΠΠ στο Λύκειο;

Προγραμματισμός διδάσκεται σε όλες τις σχολές στην Ελλάδα εδώ και δεκαετίες (C, C++, Java ή ΜATLAB) και υπάρχουν δεκάδες τμήματα ΙΕΚ και σεμινάρια για web development. Αυτό δεν άλλαξε κάτι στην αγορά εργασίας. Οι τελευταίες ελληνικές επιχειρήσεις που είχαν επιτυχία διεθνώς ιδρύθηκαν από κατόχους μεταπτυχιακών και διδακτορικών. Η καινοτομία δεν έρχεται φτιάχνοντας εφαρμογές στα κινητά τηλέφωνα, χρειάζεται εξειδικευμένες γνώσεις και επιχειρηματικό μοντέλο.

 
1980
04 Ιουν 2020 11:43

Φυσικά τα Μαθηματικά και η Φυσική είναι οι βάσεις.
Βρήκα μία εφαρμογή στα windows 3.11 μούρλια

 
Apostolos
04 Ιουν 2020 11:43

@ΙΕΚ Πληροφορικής

Η Στατιτστική είναι πλέον μια επιστήμη από μόνη της. Γιαυτό και έχουμε τμήματα στατιστικής και αναλογιστικών μαθηματικών. Δεν μπορεί μια κατεύθυνση να αντικαταστήσει 4 χρόνια σπουδών. Με αυτή την λογική θα πρεπε οι απόφοιτοι Πληροφορικής και Στατιστικής να είχαν το δικαίωμα να διδάσκουν ΚΑΙ μαθηματικά. Όπως γίνεται εξάλλου στην Αγγλία ακόμα και για τους Μηχανικούς. Δηλαδή ένας Μηχανικός του Πολυτεχνείου δεν μπορεί να διδάξει τα ολοκληρώματα της Γ Λυκείου??? Ας γελάσω.
Αυτοί οι αποκλεισμοί έχουν γίνει για την περιφρούρηση επαγγελματικών συμφερόντων. Μόνο στην Ελλάδα υπάρχει τόση ζήτηση το επάγγελμα του καθηγητή. Τόσο μεγάλη που οι υποψήφιοι και οι οικογενειές τους πολλές φορές ταυτίζουν τα τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας αποκελιστικά με την εκπαίδευση. Δεν ξέρουν ούτε μπορούν να φανταστούν κάτι περισσότερο. Αυτές όμως οι σκέψεις είναι αντι-επιστημονικές.

Ένα κλασσικό παράδειγμα είναι η ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ και η κόντρα που έχει με το Φυσικό του ΕΚΠΑ. Μα καλά δεν μπορούν να καταλάβουν ότι οι απόφοιτοι της ΣΕΜΦΕ θα έχουν μια άλλη κατεύθυνση? Εφαρμοσμένη Φυσική και Μαθηματικά στο χώρο της Μηχανικής. Αλλά επειδή σε αυτά τα <<επιστημονικά>> δεν υπάρχει ψωμί όλοι σκέπτονται την εύκολη διέξοδο: την εκπαίδευση.
Αυτή είναι μια κατάντια μιας στρεβλής και μη ανεπτυγμένης οικονομίας. Μιας οιονομίας που για 50+ χρόνια είχε ως κινητήρια δύναμη τον Δημόσιο Τομέα. Χωρίς καινοτομίες, χωρίς εξέλισση της τεχνολογίας, χωρίς έρευνα, χωρίς βιομηχανία να εφαρμόσει τα αποτελέσματα της έρευνας. Τίποτα. Όλοι στο δημόσιο και στην εκπαίδευση, έστω στην παραπαιδεία που την δεκαετία του 90 ήταν στα πάνω της και όλες οι γειτονιές είχαν τουλάχιστον ένα φροντιστήριο. Τότε που έδιναν 150 χιλιάδες υποψήφιοι Πανελλαδικές εξετάσεις για περίπου 40 χιλιάδες θέσεις από τις οποίες οι μισές ήταν ΤΕΙ στην περιφέρεια. Τότε το τελευταίο ΤΕΙ είχε βάση γύρω στο 11 όχι λόγω νόμου αλλά λόγω ανταγωνισμού.
Αυτά και αυτά ώθησαν πολλούς αξιόλογους επιστήμονες απόφοιτους ελληνικών Πανεπιστημίων να φύγουν στο εξωτερικό. Ακόμα και πριν την κρίση όσοι αγαπούσαν την επιστήμη και δεν ήθελαν απλά να βολευτούν σε μια θεσούλα έφευγαν στο εξωτερικό.

 
Εφαρμοσμένα Μαθηματικά
04 Ιουν 2020 16:07

Στην Ελλάδα λειτουργούν 8 τμήματα Μαθηματικών, δεν υπήρχε ανάγκη για τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών (Παν. Κρήτης). Στατιστική υπάρχουν τρία τμήματα τμήματα σε όλη την Ελλάδα. Η κατάτμηση γνωστικών αντικειμένων σε βάθος χρόνου δεν ωφελεί ούτε τους αποφοίτους ούτε τις πανεπιστημιακές σχολές: Ένας μαθηματικός ή ένας μηχανολόγος ή ένας πληροφορικός μπορούν να κάνουν ένα πιο εξειδικευμένο μεταπτυχιακό στη συνέχεια.

Η κατηγοριοποίηση υπάρχει μόνο στον Δημόσιο Τομέα, εάν ένας μηχανικός προσφέρει μαθήματα σε μαθηματικά ή φυσική μπορεί να εργαστεί σε φροντιστήριο.

Τώρα, στο θέμα του ΑΕΠΠ, ήταν προβληματική η ύλη και το βιβλίο ήδη από 1999 και δεν περιέχει καμία επιστημονική θεωρία. Έτσι όπως διδασκόταν μέχρι πέρυσι ήταν απλώς εφαρμογές αλγορίθμων ταξινόμησης και αναζήτησης σε πίνακες. Από την άλλη, δεν μπορείς να διδάξεις σε μαθητές Λυκείου αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης όταν δεν έχεις ορίσει τι είναι γράφος και τι είναι βάση δεδομένων.

 
Πτυχίο Πληροφορικής
04 Ιουν 2020 16:12

Το μάθημα της Πληροφορικής θα έπρεπε να διδάσκεται ένα τρίωρο, υποχρεωτικά σαν γενικής παιδείας από Α' Γυμνασίου μέχρι Α' Λυκείου, με εργαστηριακές ασκήσεις. Η εισαγωγή πληροφορικής στο Νηπιαγωγείο μικρή αξία έχει.

Εκατοντάδες φοιτητές έμαθαν προγραμματισμό στο πανεπιστήμιο και το λογικό είναι να ενισχυθεί το μάθημα της Πληροφορικής στο Λύκειο. Αλλά μαθητής που δεν έμαθε στοιχειώδη Μαθηματικά στο Γυμνάσιο-Λύκειο δύσκολα περνάει στο πανεπιστήμιο, σε οποιαδήποτε σχολή, και ακόμα πιο δύσκολα παίρνει πτυχίο Πληροφορικής.

Οι τεχνολογίες πάντα θα υπάρχουν και θα εξελίσσονται, δεν μπορούν να αλλάζουν κάθε χρόνο τα μαθήματα.

 
bob mastoras
04 Ιουν 2020 16:19

@Apostolos
Οι επιστήμες έχουν μία ιστορική διαδρομή. Γεννιούνται συνήθως ως παρακλάδια από μία ή περισσότερες επιστήμες. Στην αρχή μπορεί να είναι θολό αν θα πρέπει να θεωρήσεις έναν τομέα παρακλάδι/ ειδικότητα ή ως μία νέα επιστήμη. Η φιλοσοφική σχολή είναι παράδειγμα σχολής που γέννησε πχ την ψυχολογία κλπ

Δεν ξέρω αν πρέπει να θεωρήσουμε την στατιστική ήδη ως νέα αυτοτελή επιστήμη. Πιθανόν να πρέπει. Σίγουρα πάντως τα μαθηματικά είναι γεννήτορας της. Και σίγουρα μαθηματικοί με με κατεύθυνση στατιστική κάτι ξέρουν.
Μπορεί όμως να ισχύει αυτό που λες: "Δεν μπορεί μια κατεύθυνση να αντικαταστήσει 4 χρόνια σπουδών." Πρέπει να ισχύει και στην περίπτωση της πληροφορικής κατά την γνώμη σου; Γιατί εδώ η πληροφορική που "γεννήθηκε" από τους μαθηματικούς και τους ηλεκτρολόγους εκτοπίζεται από τους ΗΜΜΥ! Το λέω γιατί διδάσκεις ΑΕΠΠ.
Οι απόφοιτοι ΣΕΜΦΕ κατά την γνώμη σου πρέπει να διεκδικούν θέσεις ΠΕ3 και ΠΕ4; Γιατί τώρα τους βάζουν να προσκομίσουν Πρόγραμμα Σπουδών που να φαίνεται η κατεύθυνση. Στην περίπτωση τους θα έχουν πρόσβαση σε δύο κλάδους; (Όπως οι ημηυ σε ΠΕ12.05 και ΠΕ19) Τι είναι οι απόφοιτοι ΣΕΜΦΕ; Και φυσικοί και μαθηματικοί και κάτι άλλο που τους κάνει μηχανικούς. Εδώ πώς αντικαθίστανται τα 4 χρόνια σπουδών;

Μάλλον όταν τα θέματα αφορούν το πολυτεχνείο οι κανόνες πάνε φούντο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.