Εγγραφο-εντολή για το ωράριο των Διευθυντών Σχολείων

Να κάνουν το πλήρες υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο ζήτησε η πολιτική ηγεσία από τους Διευθυντές Σχολείων

06/11/2019

Ενημερώθηκε: 07/11/2019, 11:59

Άκουσε το άρθρο

Να κάνουν το πλήρες υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο ζήτησε η πολιτική ηγεσία από τους Διευθυντές Σχολείων, με έγγραφο που απέστειλε στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Με το έγγραφο η πολιτική ηγεσία έθεσε δύο όρους- προϋποθέσεις πριν στείλουν τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό ανά σχολείο:

α)κάλυψη του πλήρους υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των Διευθυντών των σχολικών μονάδων και

β) ο εξορθολογισμός των πλεοναζουσών ωρών με τις απαιτούμενες μετακινήσεις εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας από Πρωτοβάθμια σε Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και αντίστροφα ή από περιοχή σε περιοχή, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Αποκλίσεις

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείο Παιδείας, στο έγγραφο κάνει λόγο  για  σημαντικές αποκλίσεις σε σχέση με τα εναπομείναντα κενά από την 2η φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών (27/09/2019).

Αιτιολογία κενών

Με το έγγραφο η πολιτική ηγεσία ζητά από τους Περιφερειακούς Διευθυντές εφόσον εμμένουν σε κάποια από τα καταγεγραμμένα κενά, θα πρέπει αυτά να αιτιολογηθούν πλήρως (με την αποστολή σχετικής αναφοράς), άλλως να προβούν άμεσα στις σχετικές διορθώσεις.

Ωράριο Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Το  νέο ωράριο διδασκαλίας, των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Παιδείας, έχει ως εξής:

Το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας , προσδιορίζεται με βάση τον κλάδο, τα έτη υπηρεσίας και τη διοικητική θέση του εκπαιδευτικού ως εξής:

1. Με βάση τον κλάδο και τα έτη υπηρεσίας:

2. Με βάση τη διοικητική θέση και τα έτη υπηρεσίας:

Το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των Διευθυντών Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών λυκείων προσδιορίζεται με βάση τον αριθμό των τμημάτων είναι:

Το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των Διευθυντών Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων είναι:

Το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των Υποδιευθυντών και Υπεύθυνων Τομέων είναι:

Το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των Υπεύθυνων Εργαστηρίων είναι είκοσι (20) ώρες και μειώνεται και κατά δύο (02) ώρες για τους εκπαιδευτικούς που έχουν συμπληρώσει είκοσι (20) έτη υπηρεσίας.

Αν το υποχρεωτικό ωράριο του εκπαιδευτικού είναι μικρότερο με βάση τον κλάδο και τα έτη υπηρεσίας τότε ως υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας ισχύει το μικρότερο.

Σχόλια (35)

Ert
|

(Τουλάχιστον) Κατάργηση ωραρίου διευθυντή όταν δεν υπάρχει υποδιευθυντής...

Ιωάννης (Βόλος)
|

Η συμπλήρωση ωραρίου αποτελεί προϋπόθεση επιλογής του διευθυντή με βάση τη σχετική εγκύκλιο. Άρα η μη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου από τους διευθυντές των σχολείων πρέπει να ελεγχθεί αυστηρά, αφού κάποιοι αποκλείστηκαν από κάποιες διευθυντικές θέσεις γιατί δεν ήταν δυνατή η συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου τους.
Μετά την απαίτηση του υπουργείου να συμπληρώσουν οι διευθυντές το ωράριό τους, ... .!!!!! Ας γίνει επιτέλους κάποιος έλεγχος. Ποια η ευθύνη των Συντονιστών και Διευθυντών ΔΔΕ και των Περιφερειακών Διευθυντών. Θα γίνει κάποτε σωστή χρήση του προσωπικού των σχολείων, για όφελος των μαθητών;

Κωστης
|

Συμφωνώ GIANNI, απόλυτα. Και δεν είμαι διευθυντης εννοείται. Και όσο για την επαφή με την τάξη, έλεος 20 + χρόνια τι έκαναν;

darkstar
|

GIANNI μάλλον το γνωρίζεις αφού ήσουν διευθυντής ή όχι; Ότι για να συμμετέχεις στο σύλλογο διδασκόντων πρέπει να "διδάσκεις" . Επίσης για να δικαιουσαι το προνόμιο των διακοπών πρέπει να ανήκεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό αλλιώς έχεις τα δικαιώματα των διοικητικών! Άρα δεν γίνεται να μην κάνουν μάθημα οι διευθυντές σχολείων και έτσι πρέπει να γίνεται. Ο διευθυντής πρέπει να διδάσκει και για άλλους λόγους που φαντάζομαι τους καταλαβαίνεις. Το πόσες ώρες πρέπει να διδάσκει έπρεπε να είναι το ζητούμενο. Προσωπικά , πιστεύω ότι 4-5 ώρες είναι ένταξει. Ο υποδιευθυντής τι να πει με 14-16 ώρες!!!!

GIANNI
|

Ως πρώην διευθυντής και νυν καθηγητής έχω την άποψη, από την εμπειρία μου ,ότι οδιευθυντής/η διευθύντρια δεν πρέπει να κάνει ούτε μία ώρα μάθημα.
Έτσι και την δουλειά του κάνει απρόσκοπτα και δεν δημιουργεί προβλήματα στην λειτουργία του σχολείου με την αναγκαστική απουσία του απο την τάξη όταν υπάρχει σοβαρός λόγος

dionzak
|

Αυτό που σώζει τους διευθυντές από την ανιαρή γραφειοκρατία είναι οι λίγες ώρες διδακτικού ωράριου. Αν κοπεί και αυτό γιατί να γίνει κάποιος διευθυντής; Ας αυξηθεί το διδακτικόωράριο των διευθυντών (για να γίνει πιο ανθρώπινη η δουλειά τους) και ας μοιρασθούν περισσότερες διοικιτικές αρμοδιότητες στους εκπαιδευτικούς με το διευθυντή συντονιστή.

Qwerty
|

@Vassilis
Μην παίρνεις και όρκο πως ισχύει ό,τι είναι γραμμένο στο myschool.
Αν κάποιος δεν κάνει το ωράριό του κάποιος άλλος δεν τον ελέγχει.

Vassilis
|

Άλλα λόγια....
Υπάρχει σε κάθε σχολείο πρόγραμμα.
Υπάρχει το myschool.
Όλα εκεί είναι γραμμένα.
Αν κάποιος δεν κάνει το ωράριό του αυτό σημαίνει ότι το ¨"φορτώνει" σε κάποιον άλλο.

Jb
|

Επανέρχομαι για να θυμίσω το νόμο ότι πάνω από ένα συγκεκριμένο αριθμό μαθητών τα δημοτικά σχολεία δικαιούνται και δεύτερο υποδιευθυντη. Επιπλέον όταν υπάρχει πρόβλημα υγείας μπορεί εκπαιδευτικος να φύγει από την τάξη και να δουλεύει ως γραμματιακη υποστήριξη στο σχολείο που υπηρετεί. Δεν είναι λοιπόν τέρατα αλλά απλή πραγματικότητα στη χώρα μας. Το πρόβλημα μου είναι ότι πάλι οι διευθυντές δεν προλαβαίνουν άρα ή στραβος είναι ο γυαλος ή στραβά αρμενιζουμε

Qwerty
|

Το Υπουργείο έχει 2 δυνατότητες για το ωράριο των Δ/ντών, υποδ/ντών κλπ:
1. Να μειώσει το ωράριό τους, αν κρίνει ότι είναι μεγάλο, αλλάζοντας το νόμο.
2. Να ελέγξει την εφαρμογή του νόμου, έχει τους τρόπους και τα μέσα.
Τι κάνει από τα δύο; Απολύτως τίποτε!

νικος
|

Γιωρος: κανεις λαθος. Τα προβληματα λυνονται με τον γραμματεα δεν λυνονται με το 8-2. Ο εκπαιδευτικος ειναι εκπαιδευτικος και η δουλεια του ειναι να διδασκει. Για φαντασου σε ενα νοσοκομειο πχ. να μην υπαρχει γραμματεια και οι γιατροί να κανουν μεταξυ των χειρουργειων στα διαλείμματα τους και τη χαρτουρα. Στην αναγκη αυξηστε μας το διδακτικό ωραριο απο 1 ωρα να γλιτωσετε 1 εκπαιδευτικο και να παρετε 1 γραμματεα ο οποιος θα κανει ομως ολη τη χαρτουρα. Ελεος.

ΓΙΩΡΓΟΣ
|

Στην πρωτοβάθμια είναι γνωστό το "κόλπο" της Πρωινής Ζώνης για κάλυψη 5 ωρών εβδομαδιαίως... Ύστερα όλα φαίνονται στο mychool και στα ωρολόγια που περνούν από έγκριση. Στα ολιγοθέσια (χωρίς υποδιευθυντή) οι δντες ζορίζονται ιδιαίτερα και φυσικά αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους με αντίκτυπο σε όλο το Σχολείο.
Όλα τα προβλήματα της γραφειοκρατίας (και όχι μόνο) λύνονται με την παραμονή ΟΛΩΝ μέχρι στις 14.00. Δηλαδή απλά η εφαρμογή της νομοθεσίας... Αν όμως αξιολογούν οι εκπαιδευτικοί τους δντες πως μετά αυτοί να αναθέσουν εργασία πέραν της διδακτικής, υποχρεώνοντάς τους να χάσουν τα 3ωρα, 4ωρα κλπ ?

Pe19
|

Το άσχετο !!!!
Ο διευθυντής για να συμμετέχει στο σύλλογο διδασκόντων (άρα θα πρέπει να διδάσκει) θα πρέπει ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ να διδάσκει είτε σε σχολείο 40 μαθητών είτε σε σχολείο 600 μαθητών 3-5 ώρες την εβδομάδα όχι λιγότερες ούτε περισσότερες.
Σε μικρό σχολείο έχει λίγο λιγότερο φόρτο εργασίας αλλά τα κάνει όλα σε μεγαλύτερο έχει με περισσότερο αλλά και 2 υποδιευθυντές και πιθανότατα γραμματέα. Για να μην ακούγονται τέρατα.

Μακης
|

ΟΚ, δεν λέμε να μην κάνει μάθημα αλλα ΠΛΗΡΕΣ ωράριο; Δηλαδή η δουλειά του Δ/ντη δεν απαιτεί ώρες; Γιατί να θέλεις να βάλεις μπελά στο κεφάλι σου και να είσαι διευθυντής; Κορόιδα ψάχνουν; ΚΑΠΟΙΑ μείωση πρέπει να υπάρχει αφου είσαι επιφορτισμένος και με τα καθήκοντα του Δ/ντη ρε παιδιά; Τι δεν καταλαβαίνω;

Γιώργος Π.
|

Ναι, είμαι διευθυντής. Ναι, έγινα με αίτησή μου. Να ξέρετε ότι οι πιο εύκολες και ξεκούραστες ώρες της μέρας μου είναι όταν κάνω μάθημα. Όμως συχνά νιώθω ότι αδικώ τους μαθητές/μαθήτριες μου όταν κάτι από όσα αναφέρω στο πρώτο μου σχόλιο ή και κάτι άλλο συμβεί και το μαθημα περιοριστεί.

Jb
|

Μάλλον δεν γνωρίζετε ότι και στα δημοτικά σχολεία πλέον δεν λέω όλοι αλλά πάρα πολλοί διευθυντές έχουν μεταβιβασει τις αρμοδιότητες όπως πρακτικά, πρόγραμμα, myschool, μητρώο, απουσίες, ταχυδρομείο κ. Α. στο σύλλογο διδασκοντων. Πολλά σχολεία έχουν δύο υποδιευθυντες και γραμματιακη υποστήριξη και πάλι ο σύλλογος διδασκοντων κάνει τα παραπάνω.

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Δυστυχώς επανερχόμαστε στο σημείο που είχε αφήσει τα πράγματα ο αλησμόνητος κ. Αρβανιτόπουλος. Εντατικοποίηση των συνθηκών εργασίας στα σχολεία στο πλαίσιο μιας αυταρχικής παιδαγωγικής αντίληψης, η οποία είναι δεδομένο ότι μόνο θετικές συνέπειες δεν μπορεί να έχει. Η αρχή γίνεται από τους διευθυντές, θ' ακολουθήσει ασφαλώς η σχολαστική εφαρμογή της κινητικότητας, η οποία θα απλωθεί τουλάχιστον σε επίπεδο περιφέρειας για την κάλυψη τυχόν κενών, στη συνέχεια μπορεί να αυξηθεί εκ νέου το υποχρεωτικό ωράριο στη λογική εναρμόνισης με το ωράριο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και όλα αυτά με αποκλειστικό σκοπό να ελαχιστοποιηθεί ή και μηδενιστεί η πρόσληψη αναπληρωτών.
Όσοι εκφράζονται εδώ μέσα με απαξιωτικό τρόπο για το έργο των διευθυντών, απλώς διαπνέονται όχι μόνο από αντισυναδελφική διάθεση, αλλά από κατεξοχήν αντιπαιδαγωγική νοοτροπία παριστάνοντας ότι δε γνωρίζουν τον τρομαχτικό όγκο εργασίας και ευθύνης που κουβαλούν αυτοί οι άνθρωποι εναρμονιζόμενοι με την αχαρακτήριστη λογική του υπουργείου που δεν αντιλαμβάνεται ότι ένας διευθυντής είναι αδύνατον να ανταποκριθεί σε όλο αυτόν το φόρτο υποχρεώσεων και μοιραία το διδακτικό έργο που θα επωμιστεί θα υλοποιείται με εντελώς ανεπαρκή τρόπο, καθώς ο διευθυντής ανά πάσα στιγμή θα καλείται να διεκπεραιώνει πλείστες άλλες επείγουσες υποχρεώσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες, με μαθητές, με καθηγητές, με γονείς κλπ. Και φυσικά όλοι αυτοί οι "νομιμόφρονες" συνάδελφοι δε βλέπω να ενοχλούνται που εδώ και 35 χρόνια το υπουργείο δεν υλοποιεί δικές του δεσμευτικές υποχρεώσεις προς τα σχολεία, όπως η γραμματειακή στελέχωση.
Κουράγιο λοιπόν. Η "κανονικότητα" τα έχει αυτά...

νικος
|

Βαλτε γραμματεις στα σχολεια. Ολοι ασχολουνται με ολα και γινεται ενα μπαχαλο

Μην πυροβολείτε τον πιανίστα
|

Από πού συνάγεται από το άρθρο, ότι οι διευθυντές ΔΕΝ κάνουν το προβλεπόμενο διδακτικό τους ωράριο??? Δηλαδή να αρχίσουμε τώρα να λιθοβολούμε και τους Διευθυντές-τριες(μετά από τους εκπαιδευτικούς), ενώ κρατούν όρθια ακόμα τα σχολεία? Υπάρχει αλήθεια κανείς που ΔΕΝ κατάλαβε ότι το έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ., αφορά εξοικονόμηση και μόνον, κάποιων ωρών και άρα προσλήψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό? Τους 300 Βουλευτές όμως που θα τους κάναμε 200, κουβέντα!

DLA
|

Όσοι έγιναν διευθυντές, έγιναν επειδή το επέλεξαν και το το επιδίωξαν. Δεν τους ανάγκασε κανείς, και στο κάτω κάτω παίρνουν και το σχετικό επίδομα.
Βέβαια έγιναν για να πράξουν αυτά που λέει ο νόμος , ΟΧΙ να είναι ηλεκτρολόγοι,υδραυλικοί, μαραγκοί ,σιδεράδες, ψυχολόγοι, δικαστές, κηδεμόνες να αναφέρω και άλλα..........
Τα σχολεία ανήκουν στους Δήμους και επειδή βλέπουμε να έχουν προσωπικό σε όλες τις θέσεις που είναι γραφείου και κάθονται ο ένας πάνω στον άλλο ας δώσουν προσωπικό στα σχολεία.

ελενα
|

εδω εχουμε μπερδεψει τι σημαινει διευθυντης και με το δικιο μας γιατι φταιει το κρατος που θελει τους εκπαιδευτικους 15 ταχυτητων. Σε σοβαρά συστήματα διοίκησης θα γελούσαν με όσα αναφέρουν άλλοι συνάδελφοι εδώ καθώς και με αυτά που κάνει κάθε μέρα ένας διευθυντής! ... να μη πάμε και στον υποδιευθυντή...

ρες
|

ο διευθυντης δεν θα επρεπε να εχει διδακτικο ωραριο... εχει απειρα πραγματα να κανει και απειρες ευθυνες... μη λετε το γνωριζε ας μη γινοταν διοτι με αυτη τη λογικη ο καθενας μας δεν πρεπει να παραπονιεται για τιποτα γιατι ολοι γνωριζαμε ... ωστοσο ο καθενας μας πρεπει απο την θεση του να αντιλαμβανεται τα ορια και την σοβαροτητα της καθε θεσης

Καθηγητής
|

1. Όσοι έγιναν διευθυντές έγιναν επειδή το επέλεξαν και το το επιδίωξαν. Δεν τους ανάγκασε κανείς, και στο κάτω κάτω παίρνουν και το σχετικό επίδομα.
2. Διευθυντές δεν θα είναι για πάντα, κάποτε θα πρέπει να γυρίσουν και στην τάξη (να θυμίσω το θέμα με τις 2 θητείες), οπότε εννοείται ότι πρέπει να μπαίνουν και στην τάξη.
3. Δεν νομίζω ότι οι διευθυντές ασχολούνται με όλη τη γραφειοκρατία του σχολείου, υπάρχουν υποδιευθυντές, γραμματείς, καθηγητές που έχουν φορτωθεί μεγάλος μέρος της καθημερινότητας.
4. Το νομικό πλαίσιο υπήρχε πάντα οπότε.....

PE86
|

Επανέρχομαι σχετικά με την απουσία γραμματέων στα σχολεία που αναφέρουν πολλοί.

Ναι, είναι αλήθεια ότι τα περισσότερα σχολεία δεν έχουν γραμματείς. Όμως, στη Δ/θμια ο Σύλλογος αναλαμβάνει τη "μερίδα του λέοντος" των γραφειοκρατικών εργασιών (υπεύθυνοι τμημάτων, μητρώο-εγγραφές, πρωτόκολλο, μεταφορές, ωρολόγιο πρόγραμμα, βιβλία). Σε πολλές περιπτώσεις κάποιος άλλος (πέρα του δ/ντή) αναλαμβάνει και το myschool.

Σε πολλές περιπτώσεις, για να βοηθήσουμε, αρκετοί δεν κάνουμε χρήση καν των νόμιμων απαλλαγών μας από τις εξωδιδακτικές (υπεύθυνοι εργαστηρίων). Όταν λοιπόν κάποιοι, πέρα από πλήρες διδακτικό ωράριο, κάνουμε παραπάνω από αυτά που υποχρεούμαστε από το νόμο (και προλαβαίνουμε) δε μπορεί να ισχυρίζεται ο δ/ντής ότι δεν προλαβαίνει και να μην κάνει το (μειωμένο) διδακτικό του ωράριο... Λες και αν πνίγεται, με 45 λεπτά παραπάνω τη μέρα, θα σωθεί!

Υπάρχουν όμως τέτοιες περιπτώσεις που πραγματικά πνίγονται ΑΛΛΑ σε αυτούς θα πρότεινα να οργανώνονται καλύτερα, να γνωρίζουν τις δουλειές ως οφείλουν και να αξιοποιούν τα τεχνολογικά μέσα που τους κάνουν πιο παραγωγικούς. Αν δε μπορούν να κάνουν τα παραπάνω μπορούν να μη διεκδικούν αυτέ τις θέσεις.

(μεταξύ μας, αν εξαιρέσουμε την Π/θμια, οι περισσότεροι δ/ντές μοιράζουν τις εργασίες )

Μίνα
|

Όλη η γραφειοκρατία στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, γίνεται από τον σύλλογο διδασκόντων.( μητρώο, πρωτόκολλο, αρχειοθέτηση,πρακτικό, βιβλία, απουσίες, ωρολόγιο πρόγραμμα κ.λ.π). Πολύ σωστά ειπώθηκε ότι με αίτησή τους έγιναν διευθυντές γνωρίζοντας όλο το πλαίσιο. Να μη δυσανασχετούν λοιπόν! Εάν δεν μπορούν και πιέζονται να παραιτηθούν, να επιστρέψουν στην τάξη.
Οι διευθυντές των Δημοτικών σχολείων , όντως κάνουν όλη την γραφειοκρατία και όλο τους το διδακτικό ωράριο.

Εκπαιδευτικός
|

Κάθε χρόνο έρχεται σχετική εγκύκλιος ή προφορική εντολή από τους διευθυντές εκπαίδευσης. Αυτοί έχουν δίκιο, ωστόσο, ακόμη περισσότερο έχουν οι διευθυντές γιατί τα σχολεία απαιτούν -πλέον-διαρκή παρουσία του διευθυντή στο γραφείο και γενικά στο σχολείο.
Ναι, πρέπει να έχει διδακτικό ωράριο, αλλά όταν λείπουν οι γραμματείς από την μεγάλη πλειοψηφία των σχολείων θα πρέπει να υπάρχει κάποια ελαστικότητα.

Τα αυτονόητα
|

γιατί χρειάζεται να τα επαναλαμβάνουμε. Αυτοί που ξαφνιάζονται με την .....κανονικότητα δεν γνώριζαν τι ίσχυε;

PE86
|

Οι δ/ντές πρέπει να έρχονται σε επαφή με τους μαθητές. Δεν πρέπει να είναι απόμακροι παρατηρητές και απλοί δέκτες όσων μεταφέρουν οι καθηγητές. Στο κάτω κάτω, το πιο δύσκολο κομμάτι της δ/νσης ενός σχολείου δεν είναι ο μεγάλος όγκος της γραφειοκρατίας αλλά το ότι διοικεί και συντονίζει ένα σύνολο ανθρώπων με όλη την πολυπλοκότητα που υπάρχει στην ανθρώπινη ψυχολογία και ειδικά αυτή των παιδιών-εφήβων.

Ένας δ/ντής σε ένα, έστω μικρό σχολείο, έχει 10 ώρες διδακτικό ωράριο. Δηλ. 2 ώρες την ημέρα. Αν το σχολείο είναι μεγαλύτερο, έχει λιγότερες, έχει υποδ/ντή και σε κάθε περίπτωση έχει από πίσω του ένα σύλλογο να βοηθάει σε αρκετές γραφειοκρατικές δουλειές! Αν εξακολουθεί να πνίγεται κάτι άλλο συμβαίνει και δε σώζεται με 2 ή 4 ώρες μάθημα λιγότερες...

Σε κάθε περίπτωση, έγινε δ/ντής κατόπιν αίτησής του και το πλαίσιο ήταν εξ αρχής γνωστό σε όλους.

Poyet
|

Πώς το είπαμε; Επιστροφή στην κανονικότητα; Τα χειρότερα έρχονται...

@ekpaideftikos
|

Το πρόβλημα της κάλυψης των διδακτικών ωρών στα σχολεία δεν θα το λύσουν οι διευθυντές! Έχουν ήδη βαρύ έργο να επιτελέσουν. Ας μην τους εξαντλούμε κι άλλο εργασιακά. Πρώτα να λυθεί το θέμα με τη γραμματειακή υποστήριξη των σχολείων. Μόνο η σχολική γραφειοκρατία και τα τηλέφωνα που σηκώνουν τους στερούν τη δυνατότητα να διοικούν αποτελεσματικά το σχολείο τους.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ