Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Α. Διαμαντοπούλου: Μπράβο στη Ν. Κεραμέως και Β. Διγαλάκη

"Η απόφαση της κ. Κεραμεως και του κ. Διγαλάκη (για τα 37 τμήματα)υπηρετεί αυτονόητα το δημόσιο συμφέρον και απαιτούσε τόλμη και συγκρούσεις και εσωτερικά μέτωπα"
Δημοσίευση: 08/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Άννα Διαμαντοπούλου, πρώην υπουργός Παιδείας

Η ανακοίνωση .από το Υπουργείο Παιδείας το 2019 ,της μελλοντικής δημιουργίας δεκάδων πανεπιστημιακών τμημάτων ,χωρίς μελέτη ,χωρίς σύνδεση με το αναπτυξιακό σχέδιο της χώρας ,χωρίς υποδομές χωρίς προϋπολογισμό για την πρόσληψη ακαδημαϊκού προσωπικού ήταν η επιτομή της πελατειακής λειτουργίας .

Εξυπηρετήσεις με γεωγραφική ,κλαδική και προσωπική διάσταση σε αναμονή ανταποδοτικής ψήφου στις επερχόμενες εκλογές

Ξένες με την διεθνή πρακτική της αυτοδιοίκησης των Πανεπιστημίων.Η κατάργηση τους είναι μια αυτονόητη πολιτική πράξη!Αυτονόητη;
Όχι και τόσο...

Πολιτικές αποφάσεις που στοχεύουν σε συγκεκριμένες ομάδες έχουν ζωηρούς και δραστήριους χειροκροτητές όσο εξόφθαλμα κι αν λειτουργούν εναντίον του δημοσίου συμφέροντος.

Πολιτικές αποφάσεις που θιγούν κακώς εννοούμενα συμφέροντα έχουν ισχυρούς φωνασκούντες αντιπάλους και ελάχιστους συμπαραστάτες.

Η απόφαση της κ. Κεραμεως και του κ. Διγαλάκη υπηρετεί αυτονόητα το δημόσιο συμφέρον και απαιτούσε τόλμη και συγκρούσεις και εσωτερικά μέτωπα.Μπράβο τους.

Θέλω μόνο να βάλουμε σε μια άκρη του μυαλού μας οτι όταν μετά απο πλήρη αξιολόγηση το 2011 κλείσαμε 35 υπολειτουργούντα τμήματα ,με την αλλαγή Υπουργού ξανάνοιξαν σε μια νύχτα....και δεν κουνήθηκε φύλλο

Σχόλια (45)

 
σταχτοπούτα
11 Νοε 2019 17:42

οι άνθρωποι του Σημίτη πάντα σκληροί δεξιοί ήταν

 
σταχτοπούτα
11 Νοε 2019 17:39

γιαυτό και επί των ημερών της πάλι τελευταίοι είμασταν σε όλους τους δείκτες πάντα η πλειοψηφία των παιδιών λειτουργικά αναλφάβητοι έβγεναν από το σχολείο

 
ΔΕΠ
10 Νοε 2019 17:02

Μπραβο κ απο μενα που τα ζω απο κοντα.

 
Αρθούρος
10 Νοε 2019 14:38

Όλοι οι συμπαθείς αρθρογράφοι που χύνουν κροκοδείλια δάκρυα γιά τις κρατήσεις τους στην Εφορία,οι οποίες δήθεν συντηρούν μεγάλο αριθμό πανεπιστημιακών τμημάτων,ή κάνουν προπαγάνδα ή την αναπαράγουν ασυνείδητα.Γιατί,όπως έχω ξαναπεί,η χώρα μας δίνει το "αστρονομικό" 0,5% του ετήσιου προϋπολογισμού της γιά την έρευνα και έτσι κατακτά πανηγυρικά την τελευταία θέση στην Ευρώπη.Τα πανεπιστήμια με τα εργαστήρια και τα ινστιτούτα τους είναι οι μόνοι χώροι που γίνεται έρευνα στη χώρα,κι έτσι απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος αυτού του "φαραωνικού"0,5% που είπαμε.Με δεδομένο ότι κάθε χώρα που θεωρείται αναπτυγμένη και κοιτάζει με σιγουριά προς το μέλλον,διαθέτει γιά την έρευνα κονδύλια πάνω από το 5% του ετήσιου προϋπολογισμού της,ας ξανασκεφτούν καλύτερα όλοι αυτοί οι κύριοι,τί λένε.Αντί να παρακαλούν να τους παίρνει περισσότερα το κράτος γιά τα πανεπιστήμια,εκείνοι βαρυγκομούν γιά τα ψιχία που δίνουν.Κάνουν προπαγάνδα λοιπόν,ή δεν κάνουν;

 
Πινκ-πονκ
10 Νοε 2019 10:48

@κώστας
"Ξανά στον πολιτικό στίβο"??? Και για Πρόεδρο Δημοκρατίας μήπως τον Πετσάλνικο? Ε όνειρο ζούμε! Ο στίβος αγαπητέ μου (ακόμα και πολιτικός) βαριά μέχρι τα 35-40 είναι. Για Γ' κατηγορίας πολιτικό πινκ-πονκ, το βλέπω εγώ. Μια φορά έχεις την ευκαιρία να παίξεις ΚΑΛΑ στην πολιτική. Την έχασες? Σπίτι σου!

 
Λευτέρης
10 Νοε 2019 09:21

Όλα αυτά τα τμήματα τα συντηρεί ο Έλληνας φορολογούμενος; Και θελουμε και νέα; Κάτι συμβαίνει

 
pupil
10 Νοε 2019 04:15

Σε αυτή τη χώρα η λογική πάει περίπατο .
Λέει ο Μητσοτάκης . Θα αποφασίζουν τα πανεπιστήμια πόσοι γιατροί , μηχανικοί , δικηγόροι εκπαιδευτικοί , κ.τ.λ θα μπαίνουν .
Μα αυτοί θα πάρουν τόσους ώστε αυτοί να κάνουν τη δουλειά τους όπως θέλουν καλύτερα . Το κριτήριο όμως θα έπρεπε να είναι τι ανάγκες έχει η πατρίδα μας σε γιατρούς , δικηγόρους κ.τ.λ όπως γίνεται στην Ευρώπη και στην Αμερική . Οι υπόλοιποι θα πρέπει απλά να ψάξουν να βρούν κάτι άλλο να κάνουν .Απο την άλλη πασόκ και σύριζα πάντα κοίταζαν να τα έχουν καλά με τις τοπικές κοινωνίες . Ελλαδιστάν , μπανανισταν ...

 
Υπουργός
09 Νοε 2019 23:19

Όλοι οι πολιτικοί έχουν ευθύνη καθώς προτίμησαν να παραμείνουν σιωπηλοί όσο με ευρωπαϊκές επιδοτήσεις χρηματοδοτήθηκε η ίδρυση τμημάτων σε πολλά πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Η ανωτατοποίηση των ΤΕΙ, που έχει ξεκινήσει από το 2001, ολοκληρώθηκε ποτέ;

Εκ των υστέρων, κατόπιν εορτής, μόνο τότε σχολιάζουν όλη την κατάληξη αυτών των πολιτικών. Την εποχή που συνέβαιναν όλα αυτά ποιοι είχαν την ευθύνη, μέσα στα ιδρύματα και στη βουλή;

 
ΑΕΙ 2010
09 Νοε 2019 23:11

Γιατί το 2009 δεν προχώρησε η τότε ηγεσία σε κλείσιμο σχολών; Ακόμα και το 2013, ελάχιστες ουσιαστικές κινήσεις έγιναν: δεν τολμούν να θίξουν τα κακώς κείμενα και επιλέγουν "ανώδυνες" μεταρρυθμίσεις.

Το να λειτουργούν πχ. τμήματα στη Λαμία ενώ η έδρα του ΑΕΙ είναι στο Βόλο και την Λάρισα είναι κοροϊδία προς τους φορολογούμενους.

Ιδρύθηκε τμήμα στην Κοζάνη το 2010, εν μέσω κρίσης, μην το ξεχνάμε.

 
empathy
09 Νοε 2019 22:52

Είναι λυπηρό που αρκετά σχόλια σε κείμενα της πρώην Υπουργού δεν εκφράζουν τεκμηριωμένες κριτικές, αλλά αποπνέουν εμπάθεια και στάζουν χολή.
Η "κυρία", όπως κάποιοι την αποκαλούν για να την απαξιώσουν, επιχείρησε να εξορθολογήσει μερικά από τα πολλά κακώς κείμενα. Ως πολίτης και, μάλιστα, ως πρώην υπουργός παιδείας έχει κάθε δικαίωμα να εκφράζει τις απόψεις της για την εκπαίδευση.
Όσοι την απεχθάνονται μπορούν να μην τις διαβάζουν, αλλά γνωρίζουν ότι έχει απόψεις, ενοχλητικές ίσως, και γι΄αυτό τις διαβάζουν.
Από τις αποφάσεις της δεν ευνοήθηκα, το αντίθετο. Αυτό δεν με εμποδίζει να αναγνωρίζω και τα δικαιώματά της και τις ικανότητές της.

 
Νικ
09 Νοε 2019 21:07

Ξεχασαμε!!!! Η υπουργος της φωτοτυπιας!!!ετσι εμεινε στην ιστορια της εκπαιδευσης!!!τωρα που ειναι;βουλευτης;

 
s.o
09 Νοε 2019 20:49

Όταν ο Ελληνικός λαός σε έχει στείλει σπίτι σου, είναι καλύτερο να σιωπάς.

 
Πολύ σωστό σχόλιο!
09 Νοε 2019 20:30

@μελος δεπ

Προτείνω για παραπάνω από 10 χρόνια (αλλά όχι στην Ελλάδα).

Όσοι έχουν στοιχειώδη σχέση με την εκπαίδευση και την έρευνα ξέρουν πολύ καλά τι έχει επιτύχει κατά τη διάρκεια της θητείας της.... Επίσης, πόσο ρεαλιστικά και ουσιαστικά είναι όλα αυτά που προτείνει.

Πολύ ωραία η κριτική και οι προτάσεις από τα think tank αλλά στα ΑΕΙ θυμόμαστε πολύ καλά τι έγινε στην πράξη...

 
ΣΟΥΛΑ
09 Νοε 2019 19:57

ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΛΙ ΥΠΟΥΡΓΟΣ;

 
Έρευνα και Παιδεία
09 Νοε 2019 19:12

Οι υπουργοί Παιδείας και Έρευνας θα έπρεπε να είναι νέοι άνθρωποι, 35-40 ετών με διδακτορικό και ερευνητική καριέρα στο εξωτερικό, εκτός πολιτικών σχηματισμών και σχέσεων.

Διακομματική συναίνεση όμως δεν υπάρχει κι έτσι η κάθε κυβέρνηση προωθεί τα στελέχη της.

 
Συγχαρητήρια
09 Νοε 2019 18:47

Αψυχολόγητο να λειτουργούν τμήματα στα Ψαχνά Ευβοίας ή τον Μόλυβο Λήμνου ή το Ληξούρι Κεφαλλονιάς αλλά να καταργείται η Νομική Πατρών.

Μόνο εάν μειωθούν και τα τμήματα των ΑΕΙ και τα ίδια τα ΑΕΙ, οχι απλώς να αλλάζουμε ταμπέλες, θα υπάρχει ελπίδα για μια καλύτερη ανώτατη εκπαίδευση.

Η κατάργηση τμημάτων που δεν έχουν λειτουργήσει ποτέ και δεν έχουν καν ενταχθεί στο μηχανογραφικό δελτίο είναι το μόνο εύκολο: γιατί δεν ασχολούνται με τα ΑΕΙ στην Κρήτη, όπου λειτουργεί και Πανεπιστήμιο και Πολυτεχνείο και ΤΕΙ;

Ή με την ενοποίηση του Οικονομικού Πανεπιστημίου με το Πανεπιστήμιο Πειραιά; Ή το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Παν. Πελοποννήσου; Ή το Αριστοτέλειο και το Μακεδονίας;

Αυτά πότε ιδρύθηκαν; Μπράβο σας...

 
Πληθώρα τμημάτων
09 Νοε 2019 18:39

Αντιθέτως φτιάξαμε 40 τμήματα Πληροφορικής, Οικονομικών, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Μηχανικών διαφόρων ειδικοτήτων, σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ χωρίς να εξάγουμε λογισμικό ή υλικό, χωρίς βιομηχανία, με την οικονομία σε ύφεση και με διαρθρωτικές δυσλειτουργίες.

@ Μή μου τούς κύκλους τάραττε
09 Νοε 2019 14:02

εε, και ελαιολαδο εξάγουμε, να μην φτιαξουμε και 50 τμήματα ελαιοπαραγωγής;

 
500 τμήματα
09 Νοε 2019 18:35

Μέχρι το 2013 λειτουργούσαν πάνω από 500 τμήματα, σε όλη την ελληνική επικράτεια. Πότε ιδρύθηκαν αυτά; Βάσει ποιας μελέτης;

Σήμερα απλώς έχουν περιοριστεί σε 400-450, και όλες οι αποφάσεις των Συγκλήτων στα ΑΕΙ προβλέπουν τμήματα που ποτέ δεν λειτούργησαν. Το μόνο που κάνει η κυβέρνηση είναι να καταργεί τμήματα που ποτέ δε θα λειτουργούσαν αφήνοντας ανέγγιχτα τα υφιστάμενα.

Πόσα τμήματα πρέπει να λειτουργούν στην Ελλάδα τελικά; Υπήρχε ποτέ εθνικό σχέδιο ή απλώς σε περιόδους ύφεσης ή ανάπτυξης διαλέγουμε την αντίστοιχη επιλογή, συρρικνωσης και διεύρυνσης, χωρίς ποτέ μακροπρόθεσμο σχεδιασμό;

 
κώστας
09 Νοε 2019 17:29

Ξανά στον πολιτικό στίβο κυρία Διαμαντοπούλου. Θέλω να πιστεύω ότι θα τελειώσουμε από ιδεοληψίες και μικροπολιτικές. Πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά. Όχι άλλο πισωγύρισμα.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
09 Νοε 2019 16:35

Ότι θα είχε τόσους όψιμους υποστηρικτές η κ. Διαμαντοπούλου, ούτε το φαντάστηκα, ούτε μπορώ να το κατανοήσω. Τέλος πάντων, η ανθρώπινη λογική μπορεί και να παραλογίζεται χωρίς πολλές πολλές εξηγήσεις! Εκείνο ωστόσο που εγώ βλέπω μέσα από την ξαφνική αφύπνιση της εν λόγω κυρίας και μέσα από το εγκώμιο προς την υπουργό είναι η προσδοκία ικανοποίησης της ακόρεστης ανάγκης για πολιτική επιβίωση και προφανώς η ασυμβίβαστη αυτή σοσιαλίστρια βρίσκει απολύτως φυσιολογικό να στοιχίσει το μελλοντικό της βηματισμό με τις οπισθοδρομικές δρασκελιές της μητσοτάκειας δυναστείας...

 
5 αισθήσεις
09 Νοε 2019 16:23

@Γ.Π.
Με τιμά το σχόλιό σας ευγενή Δον. Υπουργοί, σοφοί, μεταρυθμιστές, τομές, σφραγίδες, παρακαταθήκες κτλ. ήρθαν και παρήρθαν. Ελάχιστα μένουν να θυμάται κανείς, μόλις φύγουν από το γυαλί. Οι δάσκαλοι και το δημόσιο σχολειό, ΕΙΝΑΙ η παιδεία μας.
Ελπίζω οι τωρινοί να το αισθανθούνε, ακούσουν, δούνε, μυριστούνε. Γιατί αν θέλουν το σχολείο επιχείρηση και τους δασκάλους λογιστικά νούμερα κι αριθμούς(τι
με κοιτάζεις Ρόζα μουδιασμένο), το έχασαν πριν το παίξουν το παιχνίδι(δεν παίχτηκε η παρτίδα μας ακόμα).

 
Ας τα πούμε όλα
09 Νοε 2019 16:03

Αυτή η ανύπαρκτη πράγματι κυρία
δίνοντας συγχαρητήρια σε κάθε νέο υπουργό Παιδείας μάλλον προσπαθεί να "υπάρξει "ξανά αδιαφορώντας για το Κόμμα της που δεν την ήθελε για το λαό που την ξεγραψε . Ιδεολογία της σε καθε περίπτωση γινεται αυτή που θα της προσφέρει την πολυπόθητη καρέκλα...

 
Λευτέρης
09 Νοε 2019 15:36

Ένα μεγάλο μπράβο είναι λίγο. Χρειάζεται συνεργασία με τη νέα πολιτική ηγεσία για την αναμόρφωση της πλήρως υποβαθμισμένης παιδείας στη χώρα μας.

 
Αρθούρος
09 Νοε 2019 15:25

Προς professor:Καλά,εσείς δεν ξέρετε το περιβόητο:"Διαφωνώ μ'αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να λές,αυτό που πιστεύεις";Αλλά μάλλον δεν ισχύει αυτό με σας.Εσείς,μάλλον συμφωνείτε μ'αυτό που λέει η Διαμαντοπούλου,αλλά διαφωνείτε με την ίδια τη Διαμαντοπούλου. Έ, αυτά είναι που μας φάγανε τους νεοέλληνες.

 
kalamataG4
09 Νοε 2019 15:24

Είναι τρομερά υποκριτικό και ταυτόχρονα αποτελεί επίδειξη απύθμενου θράσους, να κουνάει το δάχτυλο στην κοινωνία και τη δημόσια παιδεία, να αναφέρεται σε "πελατειακή" λειτουργία, ένα πολιτικό στέλεχος που αποτελεί κλασσική περίπτωση ανάδειξης μέσα από τον "κομματικό σωλήνα". Όταν αναγκάστηκε να εκλεγεί, να κριθεί από την κοινωνία, και αυτό μετά τον "εθνοσωτήριο" νόμο 4009/2011, είδε το αποτέλεσμα. Εκτός Βουλής. Εκεί να μείνει. Κάποιος θα βρεθεί να την διορίσει σε μια θέση όπως το 1986.

 
μελος δεπ
09 Νοε 2019 14:17

Επρεπε διακομματικά να συμφωνούσαμε να την είχαμε υπουργό για 10 τουλάχιστον χρόνια.
Εύγε!!!!!!!

 
ΑΛΕΥΡΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
09 Νοε 2019 14:15

Εύγε κυρία Διαμαντοπούλου. Δύο πράγματα, όχι μόνο μιλάτε ορθά και καταγγέλετε τα κακώς κείμενα της γένεσης τμημάτων με όρους μικροκομματικούς της δεκαετίας του 80.
Κάνετε κάτι πιο σημαντικό, πέρα από κομματισμούς, έρχεστε και συμφωνείτε με κομματικούς "αντιπάλους" για το καλό της παιδείας!
Κρίμα, αν ήταν μια άλλη χώρα θα σας είχε αξιοποιήσει πολύ διαφορετικά.

 
@ Μή μου τούς κύκλους τάραττε
09 Νοε 2019 14:02

εε, και ελαιολαδο εξάγουμε, να μην φτιαξουμε και 50 τμήματα ελαιοπαραγωγής;

 
Γ.Π.
09 Νοε 2019 12:53

Στο Θησαυροφυλάκιο Παρακαταθηκών της Παιδείας υπάρχει μόνο το έργο των αφανών και εγκαταλειμμένων δασκάλων και καθηγητών της ΠΕ και της ΔΕ καθώς επίσης και το έργο σπουδαίων πανεπιστημιακών Δασκάλων. Υπάρχει το έργο του δασκάλου και του καθηγητή στα ακριτικά χωριά της Πατρίδας μας, σε σχολεία όπου τα μαθήματα ξεκινούν συχνά τον Νοέμβριο, με τέτοιες ελλείψεις στις βιβλιοθήκες και στις εργαστηριακές αίθουσες - όταν υπάρχουν - που το όνομά τους προκαλεί μερικές φορές το πικρό γέλιο της θλίψης... Να σε βλέπουν οι άλλοι και λένε «πάει ο δάσκαλος, τρελάθηκε». Παρόμοιες είναι και οι συνθήκες στις πόλεις.
Το έργο των δασκάλων και των καθηγητών για να το εκτιμήσεις σωστά και να το βελτιώσεις, χρειάζεσαι ένα αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησής του για να παίρνεις τις αναγκαίες πληροφορίες προς επεξεργασία. Η κ. Διαμανταπούλου, μέλος του ΠΑΣΟΚ αρκετές δεκαετίες, άκουγε αμίλητη από τη δεκαετία του 80 τις διαμαρτυρίες των σχολικών συμβούλων για τα εμπόδια που όρθωναν κάποιοι μπροστά τους και μπορεί να ενημερώσει αυτούς που είναι γύρω της και δεν γνωρίζουν. Δεν έχει βέβαια την κύρια ευθύνη για όλα αυτά που γίνονταν τότε και μετέπειτα αλλά η προσωπική μου αξιολόγηση πολύ μικρή σημασία έχει. Ο σχολιαστής « 5 αισθήσεις » έχει δίκιο.
Το έργο της στο υπουργείο Παιδείας ήταν άλλη μία μεταρρύθμιση που δεν έγινε. Δεν ευθύνεται η ίδια γι' αυτό, τα έχει πει άψογα ο Αλέξης Δημαράς πριν από χρόνια και τα έχει πει και η ίδια στο Βήμα της Κυριακής, στις 6 Σεπτεμβρίου 2013. Σήμερα συντάσσεται μ' αυτούς που κατηγορούσε τότε. Πού την βλέπετε την πολιτική ποιότητα;

 
kalamataG4
09 Νοε 2019 12:39

Η πρώην υπουργός διετέλεσε νομάρχης σε νομό της Δυτικής Μακεδονίας το μακρινό 1986 (σε ηλικία 26 ετών), όπως αναφέρεται στο βιογραφικό της. Υπενθυμίζω ότι εκείνη την περίοδο, οι νομάρχες ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΝ στο πλαίσιο της τακτοποίησης των ημετέρων, από την εκάστοτε κυβέρνηση. Ούτε εκλογές ούτε διαδικασία αξιολόγησης. Αυτά για την ιστορία.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.