Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

“Μυστικός δείπνος” Β. Διγαλάκη για τα πενταετή των Πανεπιστημίων Δυτ. Αττικής, Πελοποννήσου και Μεσογειακού

Ο υφυπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι θα λάβει σοβαρά υπόψιν τις προτάσεις των τμημάτων των Πανεπιστημίων, τις υποδομές και τον αριθμό διδασκόντων, για την διαμόρφωση του τελικού αριθμού εισακτέων για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.
Δημοσίευση: 09/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Μυστικό δείπνο” (μενού:σούπα, σαλάτα, χοιρινό, κρασί) για τα πενταετή των  Πανεπιστημίων Δυτ. Αττικής, Πελοποννήσου και Ελληνικού Μεσογειακού  Πανεπιστημίου, πραγματοποίησε ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για τα ΑΕΙ, Βασίλης Διγαλάκης, με τους Πρυτάνεις Π. Καλδή και Αθ. Κατσή ( Ο Πρύτανης του Μεσογειακού απουσίαζε για προσωπικούς λόγους), τον   Κοσμήτορα  Γ, Ιωαννίδη και τους προέδρους των τμημάτων της  Σχολής Μηχανικών του ΠΑΔΑ, τον Πρόεδρο  του ΕΣΔΕΠ του ΠΑ.Δ.Α.,  Στ. Καμινάρη    και τον  Πρόεδρο  του Ελληνικού Παραρτήματος του ΙΕΤ, Απ. Κοκκόσης.

Από την συζήτηση, σύμφωνα με πληροφορίες του esos, προέκυψαν τα εξής:

Αριθμός εισακτέων: Ο υφυπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι  θα λάβει σοβαρά υπόψιν τις προτάσεις των τμημάτων των Πανεπιστημίων, τις υποδομές και τον αριθμό διδασκόντων,   για την διαμόρφωση του τελικού αριθμού εισακτέων για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.
Επίσης είπε ότι ο αριθμός εισακτέων θα είναι ένας από τους παράγοντες που  θα καθορίσουν και το ύψος χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων.

Integrated Master:   Για τη χορήγηση  του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (Integrated Master) στους πτυχιούχους των τμημάτων των Μηχανικών των τριών Πανεπιστημίων ο κ. Διγαλάκης είπε θα ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες πιστοποίησης μέχρι τέλος Δεκεμβρίου, μετά από σχετική γνωμοδότηση της ΑΔΙΠ.

Επαγγελματικά δικαιώματα: Ο υφυπουργός Παιδείας υποσχέθηκε  ότι θα ξεκινήσουν άμεσα, χωρίς ωστόσο να ανακοινώσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, οι διαδικασίες απόδοσης  επαγγελματικών δικαιωμάτων στους πτυχιούχους μηχανικούς Τ.Ε., σύμφωνα με το άρθρο 256 του νόμου 4610/2019.

Σχόλια (23)

 
Integrated Master
09 Νοε 2019 23:08

Ορθή πολιτική θα ήταν η μείωση του αριθμού των προαπαιτούμενων μαθημάτων για την απόκτηση του πρώτου πτυχίου και, παράλληλα, η μείωση των διδάκτρων για τις σπουδές δεύτερου κύκλου (μεταπτυχιακά προγράμματα).

Η συνθήκη της Μπολόνια προβλέπει τριετείς και τετραετείς (για μηχανικούς, γεωπόνους και άλλα επαγγέλματα) σπουδές. Τα πενταετή ενιαία προγράμματα δεν είναι διεθνώς ανταγωνιστικά, αν εξετάσουμε τη θέση των ελληνικών ΑΕΙ ανάμεσα στα ευρωπαϊκά ιδρύματα.

Τα ελληνικά πανεπιστήμια μπορούν να βελτιωθούν σε ποιότητα διδασκαλίας και έρευνας, εάν ακολουθήσουν πολιτική συνενώσεων και τριετών/τετραετών σπουδών - έτσι θα έχουν εξοικονόμηση πόρων ενώ οι φοιτητές θα αποκτήσουν μεγαλύτερη ελευθερία στη συνέχεια των σπουδών τους, χωρίς να μένουν εγκλωβισμένοι σε προγράμματα με 50-55 μαθήματα για πτυχίο, ένας υπερβολικός αριθμός μαθημάτων που δεν ανταποκρίνεται σε πραγματικές γνώσεις.

 
ΣΤΕΦ Κοζάνης
09 Νοε 2019 23:11

Μας δουλεύεται ψιλό γαζί

 
Αλέξανδρα Κυριαζιδου
09 Νοε 2019 23:15

Περιμένουμε την αντίστοιχη αναγνώριση και για τα πενταετή τμήματα του ΔΙΠΑΕ.
Ισονομία και δικαιοσυνη...

 
5ετές δεν σημαίνει απολύτως τίποτα
10 Νοε 2019 03:45

Στα επαγγελματικά δικαιώματα είναι το ζουμί και η ουσία. κι αυτό δεν το συζητά και δεν θα το συζητήσει κανείς. Όσο για τον αριθμό των μαθημάτων, μην επαναλαμβανόμαστε, όπου βλέπεις πολλά μαθήματα είναι μικρά μαθήματα και όπου λίγα είναι μεγάλα κ δύσκολα. Θυμίζω η Νομική έχει 41 μαθήματα, πάτε να περάσετε ένα του 1ου έτους....

 
Για το Άρθρο 66 του Ν.4610/2019 ούτε λόγος!
10 Νοε 2019 07:32

Φυσικά καμία δέσμευση για λήψη των επαγγελματικών δικαιωμάτων του ΠΔ99/2018 μέσω της διαδικασίας που προβλέπει το αρθ.66 του ν.4610/2019.

Μηχανικοί δύο ταχυτήτων και πάλι!

 
Εφαρμοσμένων επιστημών; Ένα όνειρο για κάποιους
10 Νοε 2019 08:08

Κάποιοι, κάπου, κάποτε ονειρεύονταν ότι το δεύτερο μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας μας (ασχετως με το αναγνωρισμένο πολυ καλό επίπεδο σπουδών του και τις αξιολογησεις που είχαν λάβει τα ιδρύματα από τα οποία προήλθε) θα μετατραπεί σε «Εφαρμοσμένων επιστημών» ενώ δεν θα υπαρξουν πενταετή προγράμματα σπουδών αλλά μόνο τετραετή «εφαρμοσμένα». Το όνειρο μάλιστα είχε βαπτισθεί ως «επιστροφή στην κανονικότητα», «κάθε κατεργάρης στον πάγκο του» κτλ..
Σήμερα ο ακαδημαϊκός και υφυπουργός Παιδείας πήρε σαφώς θετική θέση στην απονομή των Integrated Master απο τα πενταετή τμήματα Μηχανικών.
Ελπίζω οι εν λόγω σχολιαστες που επέμεναν με τόσο σθένος για την πραγματοποίηση του ονείρου τους, να επιμείνουν αντιστοιχα στις κατατακτήριες εξετάσεις που θα δώσουν εαν θέλουν να γίνουν Διπλωματούχοι Μηχανικοί.. καλή επιτυχία

 
Χρηστος
10 Νοε 2019 08:39

Δίδακτρα στα προπτυχιακά δεν υπάρχουν και στα μεταπτυχιακά το κόστος σε πολλά είναι συμβολικό σε μια fast track διαδικασία με ενός έτους μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως με στοιχειώδεις απαιτήσεις. Υπερπληθώρα μεταπτυχιακών και προπτυχιακών τμημάτων χωρίς αντίκρισμα και λόγο ύπαρξης. Θελουμε ποιοτική εκπαίδευση όχι ποσοτική.

 
Περίεργος
10 Νοε 2019 08:59

Για τα θέσπιση κριτηρίων για την ένταξη των σχολών σε πολυτεχνική σχολή ούτε λόγος.

 
ΔΕΠ
10 Νοε 2019 09:03

Τι να το κανείς το integrated master εάν δεν γράφεσαι στο ΤΕΕ;
Να βγει άμεσα το ΠΔ με τα κριτήρια αντιστοίχισης, και όσα τμήματα μηχανικών τα τηρούν να ενταχθούν σε πολυτεχνικές σχολές. Τα υπόλοιπα εάν δεν έχουν τη δυναμική σε 2-3 χρόνια να ικανοποιήσουν τα κριτήρια να κλείσουν άμεσα.

 
εκ των εσω
10 Νοε 2019 10:32

@Εφαρμοσμένων επιστημών; Ένα όνειρο για κάποιους
Μην τους χαλάς το όνειρο αφού ο απόφοιτος ΤΕΙ Αθήνας έχει πληροφορίες για επιστροφή στην κανονικότητα

 
@Ένα όνειρο για κάποιους
10 Νοε 2019 11:00

Φοβάμαι πως ή δεν έχεις καταλάβει τίποτε, ή είσαι από τη μεριά αυτών που κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν, για να πείσουν κάποιους αφελείς μαθητές να δηλώσουν τις σχολές σας. Απόφοιτος σχολής μηχανικών που δεν μπορεί να πάρει άδεια άσκησης επαγγέλματος από το ΤΕΕ, δεν είναι μηχανικός. Είναι... βλέπε τι έγινε με τα ΤΕΙ. Εξηγείστε τα στα παιδιά αυτά πριν την πατήσουν, όπως την πάτησαν κάποια άλλα παιδιά, μεσήλικες πλέον, πριν από 30 χρόνια.

Κρίμα είναι τόσο δούλεμα, να πληρώνουν οι γονείς νοίκια και άλλα και τελικά να μένουν με ένα χαρτί που δεν κάνει (πια) ούτε για το δημόσιο. Μιας και αναφέρθηκε το δημόσιο, σε αυτό ακόμα και σήμερα μπαίνεις και με χαρτί ΤΕΙ και με χαρτί πολυτεχνείου. Με χαρτί μιας σχολής που δεν ξέρει τι είναι, μηχανικών/γεωπόνων στα χαρτιά που θα πας; Ποιον εργοδότη θα πείσεις ότι ξέρεις κάτι;

 
Βασίλης
10 Νοε 2019 12:08

Γιατί δεν κάνει το υπουργείο μια οριζόντια αξιολόγηση σε όλες τις πολυτεχνικές σχολές θέτοντας κριτήρια για πιθανές μελλοντικές συγχωνεύσεις (Πάτρα και Κρήτη);

Επίσης γιατί δεν ξεκινάει μια δίκαιη διαδικασία με εξετάσεις στους αποφοίτους Πολυτεχνείων για απονομή δικαιωμάτων; Υπάρχουν απόφοιτοι πολλών κατηγοριών .

 
@ΔΕΠ (;)
10 Νοε 2019 12:27

Παρότι μελος ΔΕΠ περιμένετε να γίνει η αντιστοίχιση πριν την απονομή του integrated master? Δεν γνωρίζετε ότι χρειάζεται καποιος χρόνος εως να ενεργοποιηθούν οι επιτροπες αντιστοιχισης και προφανως να προηγηθεί η γνώμη της ΑΔΙΠ για τα νέα προγράμματα σπουδών;
Μηπως τελικά δεν είστε ΔΕΠ αλλά αποφοιτος που αγωνιά καθώς το ΠαΔΑ εδραιώνεται;
Μην ανησυχείτε έχουν γνώση οι φυλακές, όλα θα γίνουν στον καιρό τους, απλά βρείτε την ύλη για τις κατατακτήριες..

 
Πτυχιούχος
10 Νοε 2019 14:43

Πολύ καλό αυτό, φόρτωσαν 1ακόμα έτος σπουδών χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα! Αυτό κι αν είναι καινοτομία και αναβάθμιση....Κρίμα μόνο για τις οικογένειες που σπουδάζουν παιδιά από επαρχία

 
Αρθούρος
10 Νοε 2019 15:32

Προς Χρήστος:Η μετακίνηση πολλών φοιτητών κάθε χρόνο,εδώ και πολλά χρόνια σε Ιταλία,Κύπρο,Ρουμανία κλπ να σπουδάσουν σε σχολές θεωρούμενης ψηλής ζήτησης όπως Νομική, Οδοντιατρική, Φαρμακευτική, Ιατρική κλπ., αποδείχνει ότι ακόμα η Ελλάδα,πάσχει από έλλειψη ποσοτικής εκπαίδευσης. Όταν ακόμα υπάρχει τέτοια ζήτηση,δεν την καταργούμε από πάνω,ούτε τη διατάσσουμε να καταργηθεί,αφού τις φαντασιώσεις της μέσης ελληνικής οικογένειας δεν τις καταργείς εύκολα.Δε χρειάζονται λοιπόν καταργήσεις τμημάτων,ούτε συγχώνευσή τους,αν τυχόν γίνουν συγχωνεύσεις πανεπιστημίων,οι οποίες είναι όμως αναγκαίες.Τα 450 τμήματα είναι θησαυρός,αν αναγνωρίσουμε ότι μόνο σ'αυτά γίνεται έρευνα,η οποία είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία στη χώρα μας.Επίσης,αν τα δούμε ως πλούτο κι όχι ως βάρος,όταν ιδρυθούν σ'αυτά ξενόγλωσσα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα με δίδακτρα,τότε μπορεί αυτή τη ζήτηση της ποσοτικής εκπαίδευσης που αναφέρω πιό πάνω,να την προσελκύσουμε σ'αυτά και τα χρήματα να μπουν στην οικονομία της χώρας μας. Απλά, χρειάζεται τόλμη και αποφασιστικότητα.
Προς ένα όνειρο γιά κάποιους@:Όταν υπάρχει μία εξέλιξη σε κάποιον τομέα, είτε οικονομική,είτε πνευματική,είτε κοινωνική,οφείλουμε να την επικροτούμε,άσχετα αν δεν αφορά εμάς,αγαπητέ.Γνωρίζεις την παροιμία "Να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα;"Αυτή την παροιμία εφαρμόζεις εσύ με τα λεγόμενά σου.Αντί να εύχεσαι,όλη αυτή η αργόσυρτη διαδικασία ισοτίμησης, αναγνώρισης κλπ να ευοδωθεί,εσύ γκρινιάζεις και ως κακομαθημένο παιδί,θες βρεγμένο το παξιμάδι.Αχ,και μάλλον είσαι της γενιάς μου!Η γενιά μου πρέπει να δουλεύει μέχρι να πεθάνει.Να αλλάξει τη χώρα τελείως και να μη στραβοκοιτάζει τα προνόμια της γενιάς που τώρα φεύγει από τη ζωή.Αυτά τα χατίρια τελειώσανε.Χρειάζονται και μεταπτυχιακά και ξένες γλώσσες και δεύτερα πτυχία . Που ζείτε αγαπητέ;Στο 1980-90;

 
Γιατί Μυστικός;
10 Νοε 2019 17:24

Γιατί Μυστικός Δείπνος και όχι ΦΑΝΕΡΌΣ;

 
Σμινθεύς
10 Νοε 2019 17:48

Προλαβαίνετε πάντως για τις κατατακτήριες, 15 Νοέμβρη λήγει η προθεσμία.

 
Χ.Π
10 Νοε 2019 19:36

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης λέει ότι χρειαζόμαστε Προγραμματιστές και Μηχανικούς Λογισμικού, ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση έκλεισε το αντίστοιχο τμήμα στο νέο ΕΛΜΕΠΑ.
ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΕΤΑΙ ΨΙΛΟ ΓΑΖΙ...

 
Τι είναι τα 5ετή;
10 Νοε 2019 19:39

Μήπως ένας εύσχημος τρόπος για να αποκτούν περισσότερους καθηγητές τα τμήματα και να παρουσιάζουν περισσότερη έρευνα; Μήπως δεν έχουν σχέση με τα θέματα που απασχολούν τους φοιτητές και τα πτυχία τους; Ας ανοίξει μια συζήτηση, αξίζει.

 
Πολυτεχνικές Σχολές
10 Νοε 2019 23:12

Έρευνα στην Ελλάδα γίνεται σε Αττική και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα, όχι σε τετρακόσια τμήματα χωρίς καθηγητές.

Οι Πολυτεχνικές Σχολές των πανεπιστημίων θα μπορούσαν να απορροφήσουν τα τμήματα Μηχανικών των ΤΕΙ με όμοιες ειδικότητες (πχ. Μηχανολόγων, Ναυπηγών, Τοπογράφων, Πολιτικών Μηχανικών) και έτσι θα σταματούσε ο κύκλος των ΑΕΙ "δύο ταχυτήτων", που ξεκίνησε με την ίδρυση των ΤΕΙ το 1980.

Στην Ελλάδα δεν έρχονται ξένοι φοιτητές για σπουδές και χάνουμε και τους έλληνες αποφοίτους. Με σοβαρότητα και σχέδιο όλα θα μπορούσαν να διορθωθούν:

Υπερπληθώρα μεταπτυχιακών και προπτυχιακών τμημάτων, σε όλα τα αντικείμενα (π.χ. Πληροφορική) χωρίς αντίκρισμα και λόγο ύπαρξης - Η ζήτηση για επαγγελματίες Πληροφορικής (π.χ. προγραμματιστές) σε μια χώρα σαν την Ελλάδα υπερκαλύπτεται από τα Πανεπιστήμια (πάνω από 8 τετραετή τμήματα - ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, ΟΠΑ, ΠΑΠΕΙ, ΠΚ, Χαροκοπειος, Ιονιο) και τα τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Πληροφορικής και Η/Υ (πάνω από 15 τμήματα), με περισσότερους από 1.000 αποφοίτους κάθε χρόνο.

Φυσικά σε αυτούς πρέπει να προστεθούν πτυχιούχοι επιστημών (π.χ. Μαθηματικών ή Φυσικής) με μεταπτυχιακά στην Πληροφορική, όπως και αρκετοί απόφοιτοι ΤΕΙ.

 
@ Σμινθεύς
11 Νοε 2019 14:46

Έχεις απόλυτο δίκιο φίλε μου Πέστα . Να δώσουν κατατακτήριες .
Όπως επίσης και του ΠΑΔΑ οι φοιτητές και οι αποφ αν θέλουν να τελειώσουν Πολυτεχνείο και επαγγελματικά δικαιώματα πολυτεχνικής σχολής να δώσουν κατατακτήριες και αυτοί στο Πολυτεχνείο.
Όχι δύο μέτρα και δύο σταθμά.

 
Πετράν
12 Νοε 2019 13:44

Πάει περίπατο το θέμα της ισοτίμησης των πτυχίων των ΤΕΙ με αυτά του ΠΑΔΑ. Κανένας δεν ασχολείται με αυτό το θέμα, έχουν όλοι οι απόφοιτοι ξεχαστει, και η επιτροπή που διοργανώθηκε για να το συζητήσει με τον πρύτανη του ΠΑΔΑ μας έχει στο σκοτάδι. Το θέμα απλά δεν προχωράει.

 
Παύλος
13 Νοε 2019 18:12

Εγώ πέρασα στο τμήμα μηχανικών πληροφορικής του ΔΙΠΑΕ. 5ετης έχω ρωτήσει όλους τους διδάσκοντες εάν υπάρχει integrated master κάποιοι λένε ναι άλλοι ναι μεν ισχύει στη Ελλάδα αλλά όχι στο εξωτερικό. Ένας οποίος υποστήριζε ότι ισχύει το μεταπτυχιακό (integrated) είπε πως το μόνο που δεν ισχύει είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα για τα οποία δίνουν "μάχη".
Διαφωτίστε με παρακαλώ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean