Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Live/Βουλή: “Εξετάσεις” ενώπιον των Βουλευτών δίνει ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ

Μεγάλο το ενδιαφέρον της στάσης των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ προ ημερών άσκησε σκληρή κριτική στην πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης στο χώρο της παιδείας
Δημοσίευση: 12/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Εξετάσεις” ενώπιον των Βουλευτών της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, θα δώσει  σήμερα  το μεσημέρι,  ο προτεινόμενος από την υπουργό Ν.Κεραμέως, Γιάννης Αντωνίου,  για τη θέση του προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προκειμένου να λάβει και τυπικά την  έγκριση διορισμού.

Το esos συνδέθηκε με τη Βουλή για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη συζήτηση.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟ ΒΕΛΑΚΙ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Η συνεδρίαση αυτή της αρμόδιας Επιτροπής θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη στάση των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στον προτεινόμενο πρόεδρο του ΙΕΠ.

Κι αυτό διότι ο κ. Αντωνίου , προ ημερών άσκησε σκληρή κριτική στην πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης στο χώρο της παιδείας, λέγοντας τα εξής:

Α. Η εκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ, στη διάρκεια των τελευταίων 4,5 χρόνων χαρακτηρίστηκε από το ξήλωμα του συνόλου των μεταρρυθμίσεων της περιόδου 2010-14, από το δίκτυο των Προτύπων Πειραματικών σχολείων, έως την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την τράπεζα θεμάτων. Με πιο χαρακτηριστικές αλλαγές για το Γυμνάσιο, τη μείωση των ωρών διδασκαλίας, τον περιορισμό των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων σε 4, και με βαθμολογικό όριο προαγωγής το 8. Για το Λύκειο, θεσπίστηκαν οι δύο ταχύτητες εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις, με το βαθμό απολυτηρίου, στα λεγόμενα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης και με εισαγωγικές εξετάσεις στα υπόλοιπα, ενώ η Γ' τάξη καθιερώθηκε ως τάξη φροντιστηριακής προετοιμασίας. Εάν αναζητήσουμε ένα πεδίο που ο ΣΥΡΙΖΑ τήρησε εν πολλοίς τις προεκλογικές εξαγγελίες του με συνέπεια, η εκπαίδευση διεκδικεί τα πρωτεία. Εάν ο εκπαιδευτικός λαϊκισμός των προηγουμένων κυβερνήσεων και η συνδιοίκηση της εκπαίδευσης με τους συνδικαλιστές ήταν διακριτές πληγές στο σώμα της εκπαίδευσης, ο ΣΥΡΙΖΑ το τερμάτισε. Από το εμβληματικό σύνθημα "η αριστεία είναι ρετσινιά" του Α. Μπαλτά, έως τα κόκκινα και πράσινα τμήματα του Κ. Γαβρόγου, η θεσμοθέτηση της ήσσονος προσπάθειας, η νομιμοποίηση της κουλτούρας της ραστώνης, ο εξισωτισμός προς τα κάτω, η γενίκευση της συνδιοίκησης με τους συνδικαλιστές, η καθιέρωση ενός σχολείου χωρίς προϋποθέσεις, το απροϋπόθετο σχολείο απέκτησαν χαρακτηριστικά ενός επίσημου εκπαιδευτικού καθεστώτος.

Β. Είναι προφανές ότι το καθεστώς αυτό πρέπει να τερματιστεί το συντομότερο δυνατόν. Στην κατεύθυνση αυτή είναι απολύτως επείγουσα η θέσπιση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου για την εκπαίδευση εντός του 2019 και ενδεχομένως ενός μέρους αυτού τους πρώτους μήνες του 2020. Τυχόν καθυστέρηση αυτών ρυθμίσεων πέραν αυτών των χρονικών ορίων θα σημάνει ουσιαστικά την παράταση του καθεστώτος ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση και το επόμενο έτος (2020-21), με όλες τις αρνητικές συνέπειες που αυτό συνεπάγεται.

Το “ρολόι” των μεταρρυθμίσεων πρέπει να γυρίσει πίσω στο 2014

Ο κ. Αντωνίου είπε ακόμη τα εξής:

“Όσο κι αν ακούγεται αναχρονισμός, το ρολόι σχετικά με τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις πρέπει να γυρίσει πίσω στο 2014, με την προσθήκη βεβαίως των αναγκαίων διορθώσεων και συμπληρώσεων που ο αναστοχασμός και η συγκυρία δημιουργούν. Με άλλα λόγια πρέπει να ξαναχτιστεί αυτό που γκρεμίστηκε στην τετραετία 2015-2019, βελτιωμένο και ενισχυμένο για να πάμε παρακάτω”.

Μάλιστα ο Γ. Αντωνίου άσκησε κριτική και στους συνδικαλιστές τονίζοντας ότι: “Οι δυνάμεις της αντιμεταρρύθμισης καιροφυλακτούν και ανασυντάσσονται. Για του λόγου το αληθές διαβάστε την ομιλία του προέδρου της ΟΛΜΕ στην επιτροπή Παιδείας της Βουλής υπέρ της κατάργησης των Προτύπων σχολείων”.

Ο  προτεινόμενος  πρόεδρος του ΙΕΠ εισηγήθηκε:

  1.      Θεσμοθέτηση του νέου Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, του επίσημου συμβούλου της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας σε θέματα σχεδιασμού και εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής.
  2.     Επανίδρυση και λειτουργία του δικτύου των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων και επέκταση του θεσμού σε όλη την επικράτεια.
  3.     Νέος νόμος για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης με κατοχυρωμένη αξιοκρατία και διαφάνεια και αποκλεισμό των συνδικαλιστών από τη διαδικασία επιλογής.
  4.     Επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων, με αυξημένη εποπτική και αξιολογική δικαιοδοσία.
  5.      Θέσπιση της περιοδικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.
  6.      Θέσπιση της αυτοαξιολόγησης και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
  7.     Θέσπιση εκ νέου της περιοδικής αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
  8.     Εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών για το Γυμνάσιο και το Λύκειο με τις αναγκαίες τροποποιήσεις και συμπληρώσεις.
  9.     Θέσπιση της τράπεζας θεμάτων στο Λύκειο, ως εργαλείο για τη διασφάλιση της αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών και ως μηχανισμός εποπτείας και αξιολόγησης της προσφερόμενης γνώσης σ’ όλα τα λύκεια της επικράτειας.
  10.     Η εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, σε συνδυσμό με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών και τα νέα προγράμματα σπουδών, ανοίγει το δρόμο για τη θέσπιση ενός πιστοποιημένου εθνικού απολυτηρίου, συμβάλλοντας στις αναγκαίες αλλαγές για την αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  11.     Ενίσχυση των προϋποθέσεων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, με την καθιέρωση της βάσης του δέκα.

Το μεταρρυθμιστικό momentum

“Το μεταρρυθμιστικό momentum της κυβέρνησης είναι ισχυρό και αποδεκτό από την κοινωνία” εκτίμησε ο Γ. Αντωνίου, και τόνισε:

"Αυτό αποτελεί εξαιρετικά ευνοϊκή συνθήκη για την προώθηση δραστικών μεταρρυμίσεων στην εκπαίδευση. Ωστόσο δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αυτό το ευνοϊκό κλίμα θα συνεχίσει να υπάρχει στον ίδιο βαθμό σε ένα ή ακόμη χειρότερα σε δύο χρόνια, πολλώ δε μάλλον, εάν σε αυτό το διάστημα δεν έχει παραχθεί έργο που να αλλάζει την κακή εικόνα της εκπαίδευσης".

Σχόλια (12)

 
Συναίνεση ή ένεση?
10 Νοε 2019 00:53

Συναίνεση των πολιτικών δυνάμεων, δεν μας λέγατε ότι θέλατε για την παιδεία κα. Υπουργέ? Σπουδαία συναίνεση θα πετύχετε με τέτοιες επιλογές. Δεν ξέρω για τις ικανότητες του εκλεκτού σας αλλά από μετριοπάθεια και πνεύμα συνεργασίας....το τερματίζει το κοντέρ βλέπω. Καλού κακού, πάρτε ενέσιμα υποτασικά μαζί σας την Τρίτη λέω εγώ.

 
Παναγιώτης Β
10 Νοε 2019 10:43

@ Συναίνεση ή ένεση? : Εσείς, πώς ακριβώς εννοείτε το κλίμα συναίνεσης; Η πρότασή σας στο κάτω κάτω, περισσότερο τρομοκρατία φανερώνει παρά ενδιαφέρον να μάθετε κάτι.
Οι ικανότητες του κ. Αντωνίου είναι γνωστές κι εγνωσμένες. Κάτι επίσης γνωστό, είναι πως οι πολιτικές πεποιθήσεις του κ. Αντωνίου είναι της Αριστεράς και ποσώς της Δεξιάς.
Κάθε επιτυχία με τη νοσηλευτική σας πρόθεση, λοιπόν.

 
Γιαννης
10 Νοε 2019 11:56

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ένας επιστήμονας κοινής αποδοχής -πλην βεβαίως από τους σταλινικους Συριζαιους-, αρα, πρόκειται για εξαίρετη επιλογή!
Επιτέλους, ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ!

 
Συναίνεση ή ένεση?
10 Νοε 2019 14:17

@Παναγιώτης Β
Η πρότασή μου φανερώνει τρομοκρατία? Εύγε! Φοβερός ψυχολόγος θα είστε αγαπητέ μου. Οι ενέσεις είναι για να θεραπεύουν ενίοτε, αν θέλετε κι εσείς να μάθετε κάτι. 
Πώς εννοώ εγώ το κλίμα συναίνεσης? Μα με την επιλογή ανθρώπων που ενώνουν κι όχι που διχάζουν και μηδενίζουν. Εσείς βλέπετε ενωτικό πνεύμα στο λόγο του κυρίου Αντωνίου δηλαδή? Και δηλαδή αλήθεια περιμένετε, μετά από τέτοιες δηλώσεις πριν καν αναλάβει τη θέση, να του στρώσουν κόκκινο χαλί την Τρίτη? Το βλέπετε να κυλά ήρεμα και συναινετικά το πράγμα? Η Υπουργός κάλεσε τα κόμματα σε συναίνεση και είναι τουλάχιστον υποκριτικό να ζητάς τάχα συναίνεση και την άλλη μέρα να διορίζεις κάποιον που την τινάζει στον αέρα.
Οι πολιτικές πεποιθήσεις του κ. Αντωνίου, φοβάμαι πως δεν είναι ούτε της Αριστεράς ούτε της Δεξιάς αλλά του παλιού καλού ΠΑΣΟΚ.

 
nikos
10 Νοε 2019 17:43

Έχει δίκιο ο κ. Αντωνίου σχετικά με την κουλτούρα της ραστώνης και τον εξισωτισμό προς τα κάτω.
Να ασχοληθεί και με την αξιολόγηση των καθηγητών, διαφορετικά δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στην εκπαίδευση.
Συναίνεση μην περιμένετε, δεν είναι στην κουλτούρα του ΣΥΡΙΖΑ.

 
SA
12 Νοε 2019 13:03

Ο κ. Αντωνίου έχει άριστη γνώση της εκπαιδευτικής κατάστασης και των αδυναμιών της στη χώρα μας. Έχει δείξει οργανωτικές και διοικητικές ικανότητες στον χώρο. Προβάλλει δημοκρατικές, εκσυγχρονιστικές και αξιοκρατικές απόψεις και προτάσεις.

 
Πλατάρος Γιάννης
12 Νοε 2019 14:48

Ο νέος Πρόεδρος του ΙΕΠ, θα κληθεί να υλοποιήσει το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της ΝΔ, την Εκπαιδευτική Πολιτικής της νέας εμψηφισμένης Κυβέρνησης. Που έχει και την δεδηλωμένη και την έξωθεν καλή μαρτυρία, ακόμα.
Ο νέος Πρόεδρος περιέγραψε κριτικά τις ενέργειες του Σύριζα ως κυβέρνηση. Δεν είχε δικαίωμα να το κάνει; Την ΟΛΜΕ βεβαίως δεν την ρώτησε εξ ου και η ανακοίνωση ότι ο κ. Αντωνίου είναι ανεπιθύμητο πρόσωπο στο ΙΕΠ.
Όλα αυτά που γράφονται καλοπροαίρετα και κακοπροαίρετα για τον κ. Αντωνίου, είναι ένα καλό «σχολείο» για την ηγεσία του Υπουργείου. Χτες έκαναν δηλώσεις Φίλης και Γαβρόγλου για τα γεγονότα της ΑΣΟΕΕ. Μεγάλο «σχολείο» και αυτό. Ετοιμάζονται «σημεία και τέρατα» για την επέτειο της 17Ν
Αυτό θα είναι καλό σχολείο για τους παρακολουθούντες τα κοινά επί δεκαετίες.
Επίσης η Υπουργός εισέπραξε μεγάλη κριτική γιατί χρησιμοποίησε κάποιες τετριμμένες λέξεις -χαρακτηρισμούς για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Δεν πήρε την άδεια από το Ιερατείο της Κουμουνδούρου.
Παρακολουθώ ενεός όλα αυτά τα καμώματα...Έχουμε ακόμα την πολιτική αφέλεια να μένουμε ενεοί...
Στο κάτω κάτω, το ΙΕΠ, είναι σύμβουλος του Υπουργείου, θεσμοθετημένος. Πρέπει ως Πρόεδρο να βάλλει αυτόν που θέλουν τρίτοι;
Τα προσχήματα ρε παιδιά! Εν τάξει με την ουσία, δεν σημαδεύουμε τίποτα!...
Ας τηρήσουμε τον τύπο. Δεν σας άρεσε το ζηλευτό βιογραφικό του ανθρώπου; Από που κι ως που απαιτείτε να γίνει το δικό σας; Απειλείτε ή κακώς διαισθάνομαι; Πολιτικό βέτο; Η κυβέρνηση προέκρινε τον κ. Αντωνίου και θα κριθεί στις επόμενες εκλογές για τις επιλογές της , τις πράξεις της και τις παραλήψεις της. Και σεις ομοίως.
Να μην το κουράζουμε το πράγμα. Σεβασμός στην κανονικότητα.

 
Σεβασμός στη λογική
12 Νοε 2019 17:23

Πρέπει ορισμένοι να κατανοήσουν ότι οι δημόσιες θέσεις δεν αποτελούν μετεκλογική προίκα, που μοιράζονται μεταξύ τους γνωστοί και συγγενείς. Στο κάτω κατω, ας τηρήσουμε τα προσχήματα...

Το κάθε υπουργείο δεν ανήκει στον εκάστοτε υπουργό, απλώς υπηρετούν εκεί την θητεία τους.

Θεωρείται δεδομένο ότι στον 21ο αιώνα οι θέσεις συμβούλων θα καλύπτονται με ανοιχτές διαδικασίες ή μήπως πρέπει να ξαναπάμε στο σχολείο;

Πλατάρος Γιάννης
12 Νοε 2019 14:48

Στο κάτω κάτω, το ΙΕΠ, είναι σύμβουλος του Υπουργείου, θεσμοθετημένος. Πρέπει ως Πρόεδρο να βάλλει αυτόν που θέλουν τρίτοι;

 
Νίκος
12 Νοε 2019 17:54

Που να βρεθεί, αγαπητέ, άνθρωπος κάτω των 40 στη δημόσια εκπαίδευση όταν έχουν να γίνουν διορισμοί τόσα χρόνια; Διορίστηκα στα 25 μου μέσω ΑΣΕΠ και, αν και έχω φτάσει πλέον 39, εξακολουθώ να είμαι ο νεότερος μόνιμος στο σχολείο μου και γενικώς στα σχολεία της περιοχής μου απ'όσο ξέρω.

 
Δημήτριος Βαμνιές.
12 Νοε 2019 20:08

Οι θέσεις του Γ. Αντωνίου είναι οι θέσεις της κυβέρνησης.
Με αυτή την ατζέντα κατέβηκε η ΝΔ στις εκλογές.
Και για αυτήν ψηφίστηκε.
Δεν είναι θέμα προσώπων.
Απλώς χρειάζονται πρόθυμα και ικανά στελέχη της εκπαίδευσης να το υλοποιήσουν.

 
Δημήτρης Βαμνιές.
12 Νοε 2019 20:10

Και κάτι ακόμα.
Όταν κάποιος λέει τις θέσεις του, τις αντιθέσεις του και αντιρρήσεις του θα πρέπει να τις λέει με ονοματεπώνυμο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean