Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Δύο ρυθμίσεις σύντομα σε διαβούλευση: ΕΛΚΕ και ΑΔΙΠ

Σε διαβούλευση πριν κατατεθούν, προς ψήφιση,στη Βουλή
Δημοσίευση: 12/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δύο ρυθμίσεις, για τους ΕΛΚΕ και την ΑΔΙΠ, θα ετοιμάσει την άλλη εβδομάδα και θα  θέσει στη συνέχεια σε διαβούλευση, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Οι δύο ρυθμίσεις θα συζητηθούν στη Σύνοδο των Πρυτάνεων που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος του μήνα.

Α. Με τη ρύθμιση για τους ΕΛΚΕ γίνεται  απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας τους  για την ουσιαστική επιτάχυνση των σχετικών διοικητικών ενεργειών (τροποποίηση ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, διαδικασιών κ.αλ. για μεγαλύτερη ευελιξία και μείωση της γραφειοκρατίας), με τις κατάλληλες θεσμικές εγγυήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας.

Β. Με τη νέα  ρύθμιση για την ΑΔΙΠ καθιερώνεται  ο βασικός θεσμός αξιολόγησης:

  •     των προγραμμάτων σπουδών,
  •     των διδασκόντων
  •     και των Ιδρυμάτων.

Επίσης η νέα ΑΔΙΠ θα αξιολογήσει τις συγχωνεύσεις των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια, όχι για την επαναφορά τους   στην προτέρα κατάσταση , αλλά για να ενισχυθεί η Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση, που σήμερα βρίσκεται εντός των Πανεπιστημίων.

Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα δημοσιοποιούνται ώστε να ενισχύεται η διαφάνεια και η δημόσια πληροφόρηση, και να αναδεικνύονται οι καλύτερες πρακτικές (εκπαιδευτικές, ερευνητικές, διοικητικές).

Η ρύθμιση θα προβλέπει επέκταση της αξιολόγησης σε ζητήματα:

  •     εξωστρέφειας των Πανεπιστημίων,
  •     επιδόσεων των φοιτητών, και
  •     σύνδεσης με την αγορά εργασίας

Ο ρόλος της ΑΔΙΠ θα είναι και καθοριστικός για την χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων, καθώς θα συνδέεται με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.

Με το νομοσχέδιο που θα ακολουθήσει για την τριτοβάθμια εκπαίδευση η κρατική χρηματοδότηση προς τα Πανεπιστήμια θα γίνεται βάσει:

  •     αντικειμενικών κριτηρίων  και δεικτών (κόστος σπουδών ανά φοιτητή, διάρκεια  των Προγραμμάτων Σπουδών ,
  •     γνωστικό αντικείμενο των σπουδών,
  •     μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του κάθε Πανεπιστημίου,

τα οποία  θα  κοστολογούνται.

Ετικέτες: 
ΑΔΙΠΕΛΚΕ

Σχόλια (5)

 
Όχι άλλη "τεχνολογική εκπαίδευση"
13 Νοε 2019 01:54

Θα πρέπει επιτέλους να καταλάβουν οι πολιτικοί μας ότι η τεχνολογική εκπαίδευση δεν είναι τα παλιά ΤΕΙ. Τεχνολογική εκπαίδευση προσφέρουν και τα πολυτεχνεία και ακόμη και τα ΙΕΚ και τα επαγγελματικά λύκεια σε χαμηλότερες βαθμίδες. Δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια οι λέξεις "τεχνολογική εκπαίδευση" είχαν συνδυαστεί με την υποβαθμισμένη εκπαίδευση, καθώς τα παλιά ΤΕΙ παρήγαγαν αποφοίτους που σπούδαζαν 4 χρόνια χωρίς να έχουν ουσιαστικά επαγγελματικά δικαιώματα. Το γεγονός αυτό απέτρεπε τον κόσμο από το να επιλέξει τα ΤΕΙ στο μηχανογραφικό, αυτό με τη σειρά του οδηγούσε σε χαμηλές βάσεις και τελικά καθιέρωνε τα ΤΕΙ στη συνείδηση του κόσμου ως υποβαθμισμένα, άσχετα από το ποιο ήταν το πραγματικό επίπεδο της εκπαίδευσης που παρείχαν. Αν κάποιος θέλει πραγματικά να ενισχύσει την τεχνολογική εκπαίδευση, ας μετατρέψει σε πολυτεχνικά τα τμήματα μηχανικών που προέκυψαν από τα ΤΕΙ , με συνενώσεις όπου χρειάζονται αν δεν υπάρχει ο κατάλληλος αριθμός μελών ΔΕΠ ή οι κατάλληλες υποδομές, και ας τους δώσει τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα, μειώνοντας παράλληλα τον αριθμό εισακτέων σε όλες τις πολυτεχνικές σχολές. Οποιαδήποτε σκέψη όμως για επιστροφή ουσιαστικά στην προηγούμενη κατάσταση με άλλο όνομα, και ακόμη χειρότερα, δηλαδή 5ετείς πλέον σπουδές με μειωμένα επαγγελματικά δικαιώματα θα είναι τεράστιο ΕΓΚΛΗΜΑ

 
Η τεχνική εκπαίδευση
13 Νοε 2019 06:53

Πιάνοντας το νήμα από την άλλη άκρη, δηλ. το μέλλον των παιδιών μας και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα , πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι σε όλη την ευρώπη δεν υπάρχει τεχνικό επάγγελμα χωρίς σχετικό πτυχίο. Κάθε τεχνίτης που δουλεύει με τα χέρια του, ακόμα και ο τσαγκάρης, πρέπει να έχει κάποιο πτυχίο για να ασκήσει επάγγελμα, και γι'αυτό το λόγο το κόστος επισκευών είναι πολλαπλάσιο από αυτό της ελλάδας, όπου όποιος έχει ένα σφυρί δηλώνει φαναρτζής, όποιος έχει ένα κατσαβίδι δηλώνει ηλεκτρολόγος, όποιος έχει έναν υπολογιστή δηλώνει γραφίστας και όποιος έχει έναν κάβουρα δηλώνει υδραυλικός. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μπροστά μας προς την σύγκλιση σπουδών, επαγγελμάτων και εθνικής στρατηγικής για την παιδεία. Η αβυσσαλέα υποβάθμιση των τεχνικών και τεχνολογικών σπουδών μήπως οφείλεται στο ότι όλοι μας, συμπεριλαμβανομένης και της εκάστοτε κυβέρνησης, ζούμε ακόμα εν έτει 2019 με το όραμα του βολέματος σε μια θεσούλα στο Δημόσιο ή της τοποθέτησης ως σύμβουλος σε γραφείο βουλευτή;

 
Φοιτητής ασπαιτε
13 Νοε 2019 08:47

Κυρία υπουργέ δώστε επιτέλους μια λύση για την ΑΣΠΑΙΤΕ ... Δεν γίνεται να παραμενει ακόμη όλη η ακαδημαϊκή κοινότητα σε θολά νερά και με αβέβαιο μέλλον... Οφείλεται να δώσετε μια λύση. Σεβαστείτε την ιστορία της σχολή,γιατί δεν προχώρησε η συνχωνευση με το ΠΑΔΑ εξηγήστε μας...??

 
@Η τεχνική εκπαίδευση
13 Νοε 2019 12:17

Συμφωνώ. Θα πρέπει όμως η διάρκεια και το περιεχόμενο των σπουδών να συμβαδίζουν με τα επαγγελματικά δικαιώματα που τους αντιστοιχούνται. Δε μπορείς να βάζεις ανθρώπους να σπουδάζουν για 4 ή ακόμη χειρότερα τώρα 5 χρόνια και να τους δίνεις μειωμένα επαγγελματικά δικαιώματα σε σχέση με άλλους που έρχονται από το εξωτερικό και έχουν 4ετείς ή και 3ετείς σπουδές με το ίδιο περιεχόμενο. Γι'αυτό και τα διετή προγράμματα σπουδών εντός του Πανεπιστημίου ήταν μια πολύ καλή ιδέα, άσχετα με το αν η υλοποίηση ήταν βιαστική. Αν θες να γίνεις μηχανικός σπουδάζεις 5 χρόνια και οι σπουδές σου είναι τέτοιου περιεχομένου που σου επιτρέπουν να κατανοείς και να αναλύεις τους μηχανισμούς πίσω από τα φυσικά φαινόμενα, ώστε να μπορέσεις να τους εκμεταλευτείς για να φτιάξεις κάτι. Αν θες να γίνεις απλά τεχνικός, σπουδάζεις 2 χρόνια με έμφαση στο να πάρεις ένα συγκεκριμένο know-how, χωρίς αυτό όμως να σου επιτρέπει να καταλάβεις τι κρύβεται από πίσω. Οτιδήποτε άλλο δεν έχει απολύτως κανένα νόημα.

 
Έλεγχος ΕΛΚΕ
14 Νοε 2019 15:54

Ποιες οι ρυθμίσεις για ελέγχο στους λογαριασμούς έρευνας των ΑΕΙ; Πώς εξασφαλίζεται διαφάνεια στις συμβάσεις;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean