Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΙΕΠ Νοέμβριος 2015-Νοέμβριος 2019: Προωθήσαμε πολιτικές να εκπαιδευτούν όλοι και να εκπαιδευτούν καλά

Δημοσίευση: 14/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κοιτώντας πίσω τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια (Νοέμβριος 2015-Νοέμβριος 2019), η απερχόμενη διοίκηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, εκτιμά πως συνέβαλε ουσιαστικά στην υπεράσπιση του ελληνικού σχολείου και των ανθρώπων του - μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών - απέναντι σε δυναμικές αποδιάρθρωσης και απαξίωσής του.

Ορίζοντάς τις ως τις δύο κύριες έγνοιες του,τονίζει σε ανακοινωθέν,  προώθησε πολιτικές αφενός για την ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης, και ,
αφετέρου για την πλήρη αξιοποίησή της από όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες: να εκπαιδευτούν όλοι και να εκπαιδευτούν καλά.

Στα τέσσερα χρόνια που πέρασαν το ΙΕΠ , σημειώνει πως  έθεσε ως προτεραιότητά του:

  • μεταρρυθμίσεις που αποσκοπούν στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης,
  • την προώθηση της ισότητας ευκαιριών και της κοινωνικής δικαιοσύνης, με έμφαση στις καινοτόμες διδακτικές μεθόδους,
  • την εξασφάλιση σύγχρονων πολυμεσικών εκπαιδευτικών εργαλείων,
  • την καλλιέργεια δημοκρατικών στάσεων,
  • τον σεβασμό στην προσωπικότητα μαθητριών και μαθητών,
  • τις γνωστικές απαιτήσεις του σύγχρονου κοινωνικού περιβάλλοντος,
  • τις τεχνολογικές εξελίξεις και την αειφόρο ανάπτυξη.

Χαρακτηριστικές και κεντρικές πρωτοβουλίες από αυτή τη σκοπιά, υπογραμμίζει η απερχόμενη διοίκηση του ΙΕΠ,  υπήρξαν:

  •     η στήριξη του ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου, ως άμεση εφαρμογή της αρχής της εξίσωσης των καλύτερων ευκαιριών και ως στοιχειώδης στήριξη της οικογένειας μέσα στην κρίση·
  •     ο ουσιαστικός «εξορθολογισμός της ύλης» όλων των τάξεων και όλων των αντικειμένων (αλλά και οι πρώτες αποφάσεις ουσιαστικής ανανέωσης των προγραμμάτων σπουδών της γενικής και της επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπως και τα πρώτα βιβλία αυτών των προγραμμάτων με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το «Πολίτης και Δημοκρατία» της β’ Λυκείου) με έμφαση στην ουσία και όχι στην απομνημόνευση, στην κατανόηση και όχι στην εξεταστική ταξινόμηση·
  •     η άμεση στήριξη μαθητών και μαθητριών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, είτε λόγω αναγκών είτε λόγω συνθηκών, με την αξιοποίηση ειδικών υλικών, παράλληλης στήριξης, τάξεων υποδοχής, ειδικών ζωνών, διαφοροποιημένης διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης·
  •     το άνοιγμα του προγράμματος και της καθημερινής ζωής του σχολείου με τη «θεματική εβδομάδα» που, αξιοποιώντας πολλαπλές πηγές και δίκτυα μάθησης και στηριγμένη στο αυθεντικό ενδιαφέρον μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών, δημιούργησε χώρους ενημέρωσης και συζήτησης για θέματα απαιτητικά όπως το σώμα, η ταυτότητα και το φύλο ή τα δικαιώματα και η σημερινή δημοκρατία·
  •     η εισαγωγή μεθοδολογίας για την εκπόνηση «δημιουργικών εργασιών» στο Γυμνάσιο και το Λύκειο·
  •     πιλοτικές δράσεις όπως εκείνες για τον εγγραμματισμό στις πρώτες σχολικές τάξεις, για την παιδαγωγική Φρενέ ή για την «τσάντα στο σχολείο»·
  •     η προώθηση μιας διαδικασίας συλλογικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου με πρωτοβουλία του συλλόγου διδασκόντων/διδασκουσών και με αποκλειστικό στόχο τη βελτίωσή του.

Ταυτόχρονα , σύμφωνα με την ανακοίνωση, το ΙΕΠ:

Α. Προώθησε (με ανάλογη αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου) την εσωτερική δημοκρατική του οργάνωση καθώς και την επιστημονική-ερευνητική του συγκρότηση (το ΙΕΠ αποστέλλει  στο Υπουργείο 2.000 περίπου εισηγήσεις κατ’ έτος), ενώ στήριξε μέτρα για τον εκπαιδευτικό διάλογο και τον κριτικό έλεγχο υφιστάμενων συνθηκών και προτεινόμενων μέτρων.

Β. Πρότεινε μέτρα δημοκρατικής και αποτελεσματικής λειτουργίας της σχολικής και εκπαιδευτικής κοινότητας (νέα διατάγματα για τον τρόπο λειτουργίας των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων).

Γ. Ανέλαβε  πρωτοβουλίες του για κατοχύρωση πλήρους αρχικής εκπαίδευσης και συστηματικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (αν και τόσο η πρόταση για θεσμική κατοχύρωση της διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας όσο και το εθνικό στρατηγικό σχέδιο επιμόρφωσης δεν έχουν εφαρμοστεί).

Το απερχόμενο ΔΣ θεωρεί σημαντικό επίτευγμα του ΙΕΠ την πλήρη ολοκλήρωση των συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προγραμμάτων της περιόδου 2007 - 2013 και την τακτοποίηση των οικονομικών τους εκκρεμοτήτων.

Θεωρεί επίσης εξαιρετικά θετική την πορεία υλοποίησης όλων των νέων ΕΣΠΑ καθώς και όλων των ευρωπαϊκών προγραμμάτων που έχει αναλάβει ο φορέας.

Εκτιμά δε ότι η ολοκλήρωση της περιόδου ευθύνης του με πλήρως διευθετημένο και πιστοποιημένο από ορκωτούς λογιστές το σύνολο των οικονομικών του δραστηριοτήτων αποτελεί κρίσιμη συμβολή στο μέλλον του φορέα.

Ετικέτες: 
ΙΕΠ

Σχόλια (9)

 
ΜΒ
14 Νοε 2019 13:58

Τίποτε από αυτά δεν έκανε!!!!
Το μόνο που έκανε είναι ειδικότητες από 2ωρα σε 7ωρα!!!!!
Η νέα Υπουργός θα πρέπει να καταργήσει από το επόμενο σχ. έτος τα 7ωρα. Θα πρέπει σύντομα να νομοθετήσει πολλά που έχει υποσχεθεί η ΝΔ.

 
ΕΛΕΝΗ
14 Νοε 2019 14:32

Εκτός της συνδιδασκαλίας στα ΕΠΑ.Λ. απλά χαλάσατε ότι καλό βρήκατε.Και άντε τώρα να τα μαζέψεις!

 
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
14 Νοε 2019 15:45

Νέα βιβλία πότε θα ανατεθούν;

Τι νόημα έχει η επιμόρφωση σε ένα σχολείο που στηρίζεται σε τόσες χιλιάδες συμβασιούχους, με γερασμένο προσωπικό;

 
κανείς δεν είναι ριγμένος
14 Νοε 2019 16:32

μεχρι τον ιούλιο έπρεπε να γράφει ο απολογισμός. bb

 
Για το ΑΠΣ Πληροφορικής της Πρωτοβάθμιας
14 Νοε 2019 18:23

που είχε κατά τα λεγόμενα των Σοφών του ΙΕΠ "πολύ Πληροφορική" και το καταχωνιάσατε έχετε να μας πείτε κάτι; Παρομοίως για το μάθημα της Πληροφορικής που από 2ωρο έγινε 1ωρο εργαστηριακό (παγκόσμια πρωτοτυπία) έχετε να απολογηθείτε κάτι;

 
Βρατσάλογλου
14 Νοε 2019 22:15

Τα πάντα εν Σοφία εποίησες κύριε Πρόεδρε.

 
ΣΣ
15 Νοε 2019 00:24

Ποια προώθηση διαδικασίας συλλογικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου με πρωτοβουλία του συλλόγου διδασκόντων/διδασκουσών; Αυτή που έμεινε στα χαρτιά; Γενικά τίποτα δεν έκαναν....

 
Το πιο ουσιώδες και μεγαλεπήβολο
15 Νοε 2019 15:15

Επίτευγμα σας ήταν η πλήρης ισοπέδωση όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Δεν αφήσατε πτλετρα πανω σε πέτρα. Εφαρμόσατέ νομοθετικά την δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση χωρίς να υπάρχουνε ούτε τα κονδύλια ούτε υποδομές για να υποδεχθούν τα παιδιά σε νηπιαγωγεία ισοπεδώσω ατε την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση προς τα κάτω μας μιλάτε για εγγράμματη σμό και παιδαγωγική Φενέρ όταν αυτό το μετρό έσπρωξε τους γονείς να έχουν διπλά βιβλία στο σπίτι για να μπορέσουν να προχωρήσουν τα παιδιά τους στην ανάγνωση και στη γραφή, γιατι όνειρό σας ήταν, ο αναλφάβητισμος μεχρι την αποφοίτηση απο το λυκειο ώπερ και επιτύχατε ωστε να επιτυγχάνονται εισαγωγές σε ΑΕΙ για ολους, με 3! Κόμπάζετε για την στήριξη ευάλωτων ομάδων μαθητων οταν στην ουσία αναμίξατε διαφορετικα εκπαιδευτικά επίπεδα και δημιουργήσατε μαθητες πολλαπλών ταχυτήτων παντα προς τα κατω και σε βαρος της διαφορετικότητας του καθε παιδιού. Το έργο σας η πλήρης αποτυχία με απρόβλεπτες συνέπειες.

 
Αποτυχία
15 Νοε 2019 18:23

Ήταν μια συνέχεια της διαρκούς αποτυχίας, από το 1975 και μετά, να προσφέρεται Δημόσια Δωρεάν Παιδεία στις οικογένειες που εμπιστεύονται το δημόσιο σχολείο.

Οι κυβερνήσεις και ο εκπαιδευτικός χώρος έχουν μεγάλες ευθύνες που φτάνουμε στο 2020 και ακόμα συζητάμε τα αυτονόητα (Ψωμι και Παιδεία)

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean