Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Βουλή: Ψηφίστηκαν οι πέντε τροπολογίες του υπ. Παιδείας

Ειδική Αγωγή,Μαθητεία, ΕΛΚΕ ΕΚΠΑ-ΑΠΘ, Τμήμα ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Δημοσίευση: 14/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ψηφίστηκαν σήμερα, κατά πλειοψηφία, στην Ολομέλεια της Βουλής οι πέντε  τροπολογίες του υπουργείου Παιδείας που ήταν ενταγμένες σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Ειδικότερα οι πέντε τροπολογίες έχουν ως εξής:

1η τροπολογία: Επανακαθορίζεται το χρονικό διάστημα έναρξης του προγράμματος του “Μεταλυκειακού έτους-τάξης μαθητείας” .

1. Ειδικά για το σχολικό έτος 2019-2020 το πρόγραμμα του «Μεταλυκειακού έτους – τάξης μαθητείας» έχει διάρκεια εννέα (9) μηνών, οι οποίοι αποτιμώνται σε δια- κόσιες τρεις (203) ώρες στη σχολική μονάδα και σε εκα- τόν πενήντα έξι (156) ημέρες στον χώρο εργασίας, συ- μπεριλαμβανομένων των ημερών κανονικής άδειας, αρ- χίζει εντός του μηνός Νοεμβρίου 2019 και ολοκληρώνε- ται έως τη 15η Σεπτεμβρίου 2020.

2η τροπολογία: Επιτρέπεται η επιχορήγηση των ΕΛΚΕ του ΕΚΠΑ και του ΑΠΘ από τον τακτικό προϋπολογισμό του υπουργείου Παιδείας για τις δράσεις , εργασίες και προμήθειες που σχετίζονται  με την προετοιμασία των εξετάσεων  του Νοεμβρίου 2019 για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.

2. Η παράγραφος 7 του άρθρου 33 του ν. 4559/2018 (Α ́ 142), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«7. Είναι δυνατή η επιχορήγηση των Ε.Λ.Κ.Ε. του Εθνι- κού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδεί- ας και Θρησκευμάτων για τις δράσεις, εργασίες και προ- μήθειες, που σχετίζονται με την προετοιμασία των εξε- τάσεων Μαΐου 2019 και των εξετάσεων Νοεμβρίου 2019 για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.»

3η τροπολογία:Θεωρείται ότι οι φοιτητές του τμήματος Τεχνολογίας Αλιείας-Υδατοκαλλιεργειών του παραρτήματος Μουδανιών του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης , εντάχθηκαν αυτοδίκαια, από την ημερομηνία κατάργησης αυτού (31-10-18), στο αντίστοιχο τμήμα της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής του πρώην ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας με έδρα το Μεσολόγγι (και ήδη ενταγμένο στο Πανεπιστήμιο Πατρών).

3. Οι φοιτητές του πρώην Τμήματος Τεχνολογίας Αλι- είας - Υδατοκαλλιεργειών του παραρτήματος Μουδα- νιών του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ι- δρύματος (Τ.Ε.Ι.) Θεσσαλονίκης, με έδρα τα Μουδανιά, θεωρείται αυτοδικαίως, για κάθε συνέπεια και χωρίς άλ- λη διατύπωση, ότι από την ημερομηνία κατάργησης του Τμήματος, ήτοι από την 31.10.2018, εντάχθηκαν στο Τμήμα Τεχνολογίας Αλιείας - Υδατοκαλλιεργειών της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας Τροφί- μων και Διατροφής του πρώην Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας, με έδρα το Μεσολόγγι. Για τους φοιτητές αυτούς εφαρ- μόζονται, από την ημερομηνία έναρξης ισχύος τους, ήτοι από την 7.5.2019, οι διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 4610/2019 (Α ́ 70) για κάθε συνέπεια. Για την ένταξη των φοιτητών αυτών στο Τμήμα Ζωικής Παραγωγής, Α- λιείας και Υδατοκαλλιεργειών του Πανεπιστημίου Πα- τρών σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, σε συνδυασμό με την περίπτωση ι ́ της παραγράφου 1 του άρθρου 40 του ν. 4610/2019, εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Πρύ- τανη του Πανεπιστημίου Πατρών εντός δέκα ημερών α- πό τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.

4η τροπολογία: Τροποποιείται η σύνθεση της Επιτροπής για τις κατ εξαίρεση μετεγγραφές των φοιτητών ως προς τους εκπροσώπους των ΤΕΙ ,δεδομένου ότι έχουν καταργηθεί.

4. Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται η φράση «Σύνοδος Προέδρων ΤΕΙ» ή ισοδύναμη, νοείται η Σύνο- δος Πρυτάνεων.

5η τροπολογία: Με την τροπολογία   τροποποιούνται οι διατάξεις του άρθρου 6 παρ 1 του νόμου 3699/2008, σχετικά με τη δυνατότητα υποστήριξης μαθητών  με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικότερα, προβλέπονται τα ακόλουθα:

α. Καθορίζεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών ανά κλάδο, με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, οι οποίοι τοποθετούνται στα Τμήματα Ένταξης, με βάση τον αριθμό των μαθητών κάθε σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Ο αριθμός των θέσεων κατά κλάδο και ειδικότητα που προκύπτει σύμφωνα με τα ανωτέρω, ισοδυναμεί με αριθμό οργανικών θέσεων.

β. Κατά την πρώτη εφαρμογή  των προαναφερόμενων διατάξεων, οι οργανικές θέσεις κατά κλάδο και ειδικότητα που προκύπτουν , διατίθενται καταρχάς για την εξέταση εμπρόθεσμων  αιτήσεων μετάθεσης σχολικού έτους 2018-19, οι οποίες δεν ικανοποιήθηκαν ως προς οποιαδήποτε επιλογή.

Οι εκπαιδευτικοί που μετατίθενται κατά τα ανωτέρω παραμένουν στη θέση που υπηρετούν έως και τη λήξη του διδακτικού έτους 2019-20.

Οι οργανικές θέσεις που θα απομείνουν κενές μετά την εξέταση των ως άνω αιτήσεων μετάθεσης διατίθενται για διορισμό.

Άρθρο 28
Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ)

1. Το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης γ ́ της παραγρά- φου 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α ́ 199), όπως η περίπτωση αυτή τροποποιήθηκε με την παράγραφο 5β του άρθρου 40 του ν. 4589/2019 (Α ́ 13), αντικαθίσταται ως εξής:

«γ) Σε ειδικώς οργανωμένα και καταλλήλως στελεχω- μένα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ), τα οποία λειτουργούν στις σχολικές μονάδες γενικής και επαγγελματικής εκπαί- δευσης. Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οι μαθητές υποστηρίζονται από εκπαιδευτι- κούς των κλάδων ΠΕ61 ή ΠΕ60 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ για τα νηπιαγωγεία και από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ71 ή ΠΕ70 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ για τα δημοτικά σχολεία. Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως διακόσιοι πενήντα (250) μαθητές, τοποθετείται ένας εκ- παιδευτικός, ενώ στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις ο- ποίες φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι πενήντα (250) μαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον δεκαπέντε (15) με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (Κέ- ντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο, Δημόσιο Νοσοκο- μείο) αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το- ποθετούνται δύο εκπαιδευτικοί. Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι μαθητές υπο- στηρίζονται από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ. Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως τριακόσιοι (300) μαθητές, τοπο- θετείται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 και ένας εκ- παιδευτικός κλάδου ΠΕ03, ενώ στα ΤΕ των σχολικών μο- νάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από τριακόσιοι (300) μαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον δεκαπέντε (15) με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (Κέ- ντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο, Δημόσιο Νοσοκο- μείο) αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το- ποθετούνται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02, ένας εκ- παιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας εκπαιδευτικός κλά- δου ΠΕ04. Για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ04 η τοποθέτηση, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, γίνε- ται σε ποσοστό 42% για την ειδικότητα ΠΕ04.01, 20% για κάθε μία από τις ειδικότητες ΠΕ04.02 και ΠΕ04.04 και 18% για την ειδικότητα ΠΕ04.05. Ο αριθμός των θέ- σεων κατά κλάδο και ειδικότητα που προκύπτει σύμφω- να με τα προηγούμενα εδάφια, ισοδυναμεί με αριθμό ορ- γανικών θέσεων. Στα ΤΕ για μαθητές με προβλήματα ό- ρασης ή ακοής μπορεί να τοποθετούνται επιπλέον και εκπαιδευτικοί άλλων κλάδων.»

2. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος οι οργανι- κές θέσεις κατά κλάδο και ειδικότητα που προκύπτουν σύμφωνα με την παράγραφο 1, διατίθενται καταρχάς για την εξέταση εμπρόθεσμων αιτήσεων μετάθεσης σχολι- κού έτους 2018-2019, οι οποίες δεν ικανοποιήθηκαν ως προς οποιαδήποτε επιλογή. Οι εκπαιδευτικοί που μετατί- θενται κατά τα ανωτέρω παραμένουν στη θέση που υπη- ρετούν έως και τη λήξη του διδακτικού έτους 2019- 2020. Οι οργανικές θέσεις που θα απομείνουν κενές με- τά την εξέταση των ως άνω αιτήσεων μετάθεσης διατί- θενται για διορισμό.

Σχόλια (9)

 
ΔΟΜΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΚΚΡΕΜΟΥΝ
15 Νοε 2019 07:45

Για τις δομές εκπαίδευσης πότε; Έχουμε υποβάλει αιτήσεις από τον Απρίλιο 2019 για Διευθυντές Εκπαίδευσης και δεν έχουμε καθόλου ενημέρωση. Ακούει κάποιος;

 
Φ.Φ.
15 Νοε 2019 11:19

Είπαμε! Ξεχάστε αυτές τις αιτήσεις που έγιναν με τα κριτήρια του ΣΥΡΙΖΑ!
Θα γίνουν αιτήσεις με αξιοκρατικά κριτήρια!

 
@Φ.Φ.
15 Νοε 2019 14:20

Καλά, μην παίρνετε κι όρκο εσείς όμως ε? Γιατί μέχρι τώρα τίποτα δεν είδαμε, ενώ για να τους ψηφίσουμε, μας έλεγαν ότι έτοιμους τους είχαν τους νόμους. Και ότι τον 4547 θα τον καταργούσαν άμεσα. Στον 5ο μήνα είμαστε...

 
@ Φ.Φ.
15 Νοε 2019 14:41

Ευχαριστούμε για την ενημέρωση! Άρα έχω ελπίδες να πάρω θέση επειδή είμαι στέλεχος της ΝΔ.

 
Πετρος
15 Νοε 2019 16:58

Με την ασπαιτε τι θα κάνετε; ασχοληθείτε με την σχολή που έχει προσφέρει πολλά όλα αυτά τα χρόνια...... Ντροπή σας πια.....

 
ΔΟΜΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΚΚΡΕΜΟΥΝ
15 Νοε 2019 19:32

Κατά την γνώμη μου όφειλε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να διευκρινίσει τι γίνεται με τις αιτήσεις των υποψηφίων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπως έπραξε και για την επιλογή των ΚΕΑ.

 
Άλαλος, αόματος, βαρύκουος
15 Νοε 2019 22:15

Φ.Φ.15 Νοε 2019 14:41
Μα εννοείται. Εδώ πέρνουν την ....Όλγα Τρέμη... και μάλιστα στη δημόσια ΕΤ1! Εμάς που είμαστε και του κόμματος, δεν θα βρουν μια θεσούλα να μας βολέψουν? Έλα λίγο να επιστρέφουμε στην κανονικότητα.... και αργούμε....

 
Αρθούρος
16 Νοε 2019 10:24

Προς Πέτρος:Έχετε δίκιο.Η ΑΣΠΑΙΤΕ δεν μπορεί να μείνει ως τρύπα στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.Η κυβέρνηση βέβαια,προσκρούει στο αυτοδιοίκητο, όπως προσέκρουσε και ο προηγούμενος υπουργός Γαβρόγλου. Οι καθηγητές του Παιδαγωγικού της Τμήματος,απέρριψαν όλες τις προτάσεις από άλλα Πανεπιστήμια που τους έγιναν,γιά συγχώνευση.Ούτε και τώρα θα πειστούν,γιατί τα προγράμματα συμβουλευτικής και εκπαίδευσης ενηλίκων που έχουν,τους εξασφαλίζουν αντικείμενο,ακόμα κι αν μείνει η σχολή στο επίπεδο ΑΤΕΙ. Επομένως χρειάζεται βούληση από μέρους της κυβέρνησης γι'αυτό,σ'αυτό όμως,πρέπει να βοηθήσει και το "ρωμαλέο" φοιτητικό κίνημα, έτσι ώστε να δώσει στην κυβέρνηση την απαιτούμενη αποφασιστικότητα που της λείπει γιά να υλοποιήσει κάποιο σχέδιο.Όταν γίνει αυτό,οι τρόποι υλοποίησης,είναι άφθονοι.Όπως προτείνεται,το ΠΑΔΑ είναι το πιό πρόσφορο, όχι μόνο γιατί έχει προταθεί κατά κόρο κι από σχολιαστές του εσοσ,αλλά και η κοντινή σε σχέση με άλλα ιδρύματα της Αττικής,απόσταση απ'αυτό. Έπειτα,αυτή η συγχώνευση,μπορεί να λύσει κάποια προβλήματα που έχει ήδη το ΠΑΔΑ με το τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικού Σχεδιασμού και Παραγωγής,το οποίο είναι κατά βάση δύο τμήματα σε ένα,αποτυπώνεται στο πρόγραμμα σπουδών του και ταλαιπωρεί εκατοντάδες παλιούς και νέους φοιτητές,με την ασάφεια του προσανατολισμού του.Γι'αυτό προτείνεται η σύμπραξη του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της ΑΣΠΑΙΤΕ,γιά τη δημιουργία καθαρού τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης,ενώ το υπάρχον τμήμα του ΠΑΔΑ,θα μετονομαστεί σε τμήμα Μηχανικών Σχεδιασμού συστημάτων και προϊόντων.Επίσης,το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών της ΑΣΠΑΙΤΕ,μπορεί να αλλάξει αντικείμενο και να μετατραπεί σε τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος και το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Ηλεκτρονικών Μηχανικών,μπορεί να μετατραπεί σε τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών ή απλό τετραετές τμήμα Ενεργειακών Συστημάτων.Τέλος,το Παιδαγωγικό τμήμα,μπορεί να μετατραπεί σε Παιδαγωγική Σχολή.Οι υπεύθυνοι καθηγητές του ΠΑΔΑ,μπορούν να κάνουν αυτή την υποχώρηση, αφού ξέρουν πολύ καλά,ότι το όφελος θα είναι σημαντικά μεγαλύτερο:τα αξιόλογα περιουσιακά στοιχεία της ΑΣΠΑΙΤΕ.

 
nikolaos
18 Νοε 2019 20:04

Η ΑΣΠΑΙΤΕ θα πρέπει να μετεξελιχθεί σε αυτόνομο, Παιδαγωγικό και Τεχνικό Πανεπιστήμιο Αμαρουσίου με 03 Σχολές: 1. Σχολή Εκπαιδευτικών Μηχανικών 2. Σχολή Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Συστημάτων Εκπαίδευσης και 3. Σχολή Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean