Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

«Επαναστατικές» καινοτομίες από Ν. Κεραμέως για τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας

“Στόχος του υπουργείου η "γεφύρωση" του χάσματος ανάμεσα στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και στις δεξιότητες που καλλιεργεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα”
Δημοσίευση: 18/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τη   ανάγκη να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις η διασύνδεση της δομής των εκπαιδευτικών συστημάτων, δεδομένου ότι   οι τεχνολογικές εξελίξεις εκτυλίσσονται παγκοσμίως με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, τόνισε η υπουργός παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας  στο Φόρουμ Καινοτομίας του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

Η Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε ότι μεταξύ των βασικών στόχων του υπουργείου Παιδείας, είναι η γεφύρωση του χάσματος αυτού ανάμεσα στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και στις δεξιότητες που καλλιεργεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Στην προσπάθεια αυτή, η συνεργασία της Γερμανίας και Ελλάδας  στον τομέα της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο, σημείωσε η υπουργός Παιδείας.
Καινοτομία στην εκπαίδευση

Για την Καινοτομία στην εκπαίδευση  η Νίκη Κεραμέως είπε πως το  υπουργείο παιδείας θα κάνει πολλά και ανέφερε  ενδεικτικά:

Α. Ενίσχυση της καλλιέργειας ψηφιακών και ήπιων δεξιοτήτων: Οι ψηφιακές δεξιότητες θα διδάσκουν στους μαθητές πώς να χειριστούν και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που τους παρέχει η τεχνολογία, ενώ οι ήπιες δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη, η ομαδική δουλειά, συνεργατικότητα, θα τους εφοδιάσουν με την απαραίτητη ευελιξία για τη διαχείριση ψηφιακών και άλλων εργαλείων που σήμερα ούτε μπορούμε να φανταστούμε, σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Β. Προωθούμενη εισαγωγή νέων θεματικών στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών, προκειμένου να προωθήσουμε μια πιο πολύπλευρη και σφαιρική εκπαίδευση.

Μάλιστα, στο πλαίσιο του σημερινού φόρουμ, αξίζει να σημειωθεί ότι η επιχειρηματικότητα αποτελεί μία από τις νέες θεματικές ενότητες που το υπουργείο μας σκοπεύει να εντάξει στο νέο αυτό πρόγραμμα.

Ήδη βλέπουμε πολλούς από τους μαθητές και τους φοιτητές μας να διαπρέπουν σε διαγωνισμούς καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, με φρέσκες ιδέες που αφορούν τομείς όπως η πράσινη ανάπτυξη, η ψηφιακή εκπαίδευση και η ρομποτική, μεταξύ άλλων.

Καινοτομία στην επιχειρηματικότητα

Η καινοτομία κατέχει πρωταγωνιστικό πλέον ρόλο, όχι μόνο στον χώρο της εκπαίδευσης, αλλά και της επιχειρηματικότητας, υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας και τόνισε:

  • Δεν είναι τυχαίο ότι η καινοτομία αποτελεί τον πυρήνα της στρατηγικής “Ευρώπη 2020”, στο πλαίσιο της οποίας η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο της να καταστεί “Ένωση της Καινοτομίας”.
  •  Οικοσυστήματα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, όπως το παρόν φόρουμ, αποτελούν βασικό πυλώνα της πορείας προς μια βιώσιμη και τεχνολογικά προηγμένη ευρωπαϊκή κοινότητα και προς την πραγματοποίηση των στόχων που περιλαμβάνονται στην στρατηγική “Ευρώπη 2020”.
  •  Ήδη σε Ευρωπαϊκό, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, ανθεί πληθώρα πρωτοβουλιών που προωθεί τη διακρατική συνεργασία στο χώρο της καινοτόμου επιχειρηματικότητας, όπως είναι το Δίκτυο Enterprise Europe και το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Επιχειρηματικών Αγγέλων, στα οποία συμμετέχουν τόσο η Ελλάδα όσο και η Γερμανία.
  •  Στο European Innovation Scoreboard, η Γερμανία παραμένει σταθερά στην κορυφή ως μια ισχυρή χώρα στον χώρο της καινοτομίας. Η Ελλάδα, παρότι ανήκει στην κατηγορία μετρίων καινοτόμων, σημείωσε έντονα ανοδική τάση το τελευταίο διάστημα.
  •  Τόσο η Ελλάδα όσο και η Γερμανία παρέχουν γόνιμο έδαφος για την ανάδειξη καινοτόμων νεοφυών επιχειρήσεων. Η μεταξύ μας συνεργασία είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρα, καθώς η επιχειρηματικότητα και δη η νεοφυής και καινοτόμος ολοένα και διευρύνεται και στις δύο χώρες.

Η διασύνδεση των δύο, ως μοχλός ανάπτυξης

«Δεν αρκεί όμως να έχουμε μονάχα ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό σύστημα και μία καινοτόμο αγορά εργασίας: η τελική πρόκληση που αντιμετωπίζουμε αφορά στην διασύνδεση των δύο προκειμένου να μπορέσει η καινοτομία να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης» , είπε η Νίκη Κεραμέως και πρόσθεσε:

  • Σε αυτή την κατεύθυνση, μπορεί να συμβάλλει και η συστηματική καλλιέργεια του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, η πρακτική άσκηση μαθητών και φοιτητών, η δια βίου μάθηση, καθώς και το ”upskilling” και ”reskilling” αν θέλουμε να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί στην παγκόσμια αγορά εργασίας.
  •  Οι εξελίξεις της τεχνολογίας και της επιχειρηματικότητας δημιουργούν μία εξαιρετικά ανταγωνιστική παγκόσμια οικονομία. Αν θέλουμε να είμαστε στο προσκήνιο της καινοτομίας και της ανάπτυξης, πρέπει να επενδύσουμε σε συνεργασίες που ξεπερνούν εθνικά σύνορα.
Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (12)

 
Καινοτομία
18 Νοε 2019 15:29

Θα ήταν να εξασφαλιστούν πόροι για ενιαία εκπαίδευση, όλα τα παιδιά να ολοκληρώνουν τη μέση εκπαίδευση παίρνοντας απολυτήριο από Γενικό Λύκειο. Χωρίς βασική εκπαίδευση δεν υπάρχει τεχνολογική πρόοδος και οικονονομική ανάπτυξη.

 
καινοτομίες
18 Νοε 2019 15:42

μετά την 80η φορά που εξαγγέλονται, δεν αποτελούν καινοτόμο λόγο...

 
Νικ
18 Νοε 2019 16:29

Συνδεση εκπαιδευσης με αγορα εργασιας!!!τι αλλο θα λεγε η υπουργος!!!!να δωσουμε συγχαρητηρια;τετοιες εκανε κι η πρωην (κοντ 10 χρ)υπ διαμ!!!!ειδαμε τι καταφερε!!!

 
Γιωργος
18 Νοε 2019 22:35

Θα δούμε πως θα συνδεθούν οι απόφοιτοι μηχανικοί του παδα σε 7 μήνες χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Καλή επιτυχία

 
”upskilling” και ”reskilling”
19 Νοε 2019 09:55

”upskilling” και ”reskilling” λοιπόν!
Θεσμική πίστωση μίας επιτυχούς πορείας ”upskilling” και ”reskilling” .όμως δεν βλέπω να αναφέρεται. Ο εργαζόμενος / επαγγελματίας θα καλείται να ανα-δεξιώνεται ή να επι- δεξιώνεται δια βίου. Η θέση του θα παραμένει όμως καθηλωμένη;
Εξηγούμε: Η περίπτωση των αποφοίτων ΤΕΙ αποτελεί προνομιακό πεδίο για μια εφαρμογή της περιγραφόμενης αναβάθμισης αλλά και θεσμικής αποτύπωσης της τυχόν επιτυχούς έκβασης της ανα-δεξίωσης.

 
@Γιώργος
19 Νοε 2019 09:58

Τα ΤΕΙ τα έκανε ο Γαβρόβλου πανεπιστήμια και αυτά θέλουν να γίνουν πολυτεχνία. Τίποτα άλλο????

 
@ @Γιώργος
19 Νοε 2019 12:01

Συγνώμη ρε φίλε για πες μου τα παιδιά που σπουδάζουν σε αυτά ενώ κάνουν τα ίδια μαθήματα με τις πολυτεχνικές γτ να μην αξίζουν τα ίδια δικαιώματα;και μην μου πεις για το επίπεδο σπουδών αυτό δεν ισχύει αν ένα παιδί καταφέρει και πάρει πτυχίο είναι άξιο να έχει τα δικαιώματα του μηχανικού....

 
Καινοτομία κα.Κεραμέως είναι και...
19 Νοε 2019 12:48

η άμεση επιλογή νέων Διευθυντών Εκπαίδευσης.Είναι στον 16ο μήνα παράτασης της θητείας τους και κατά δήλωση σας έχουν και νομικό πρόβλημα.Διορθώστε το λοιπόν.

 
Καινοτομία κα.Κεραμέως είναι επίσης...
19 Νοε 2019 14:25

το να μην αντικαθιστούν τους Διευθυντές Εκπαίδευσης οι Προιστάμενοι Εκπαιδευτικών Θεμάτων ,που και αυτών η θητεία έληξε ,σε περίπτωση παραίτησης ή συνταξιοδότησης.Οι μεν επιλέχτηκαν από συμβούλια επιλογής σε περιφερειακό επίπεδο και οι δε από τοπικά ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ.Χρόνια ίσχυαν στα στελέχη εκπαίδευσης οι πίνακες υποψηφίων και ο ΣΥΡΙΖΑ το κατάργησε για προφανείς λόγους.Και το κυριότερο.Τους σε μέχρι τώρα σε 16μηνη παράταση Διευθυντές Εκπαίδευσης αντικαθιστούν οι με λήξη θητείας και σε διαρκή παράταση της και επιλεγέντες από τους ίδιους τους ΔΕ ,Προιστάμενοι Εκπαιδευτικών Θεμάτων.Κάντε λοιπόν την επαναστατική σας καινοτομία και προχωρείστε άμεσα σε επιλογές.

 
Εκπαιδευτικός
19 Νοε 2019 18:03

Πράγματι, αυτή η παρατεταμένη παράταση Δ/ντών Εκ.και Πρ. Εκπαιδευτικών θεμάτων τι νόημα έχει;

 
Αris
19 Νοε 2019 19:27

Είναι που ήταν έτοιμοι....

 
ΔΟΜΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΚΚΡΕΜΟΥΝ
20 Νοε 2019 02:17

Ίσως να μην είναι έτοιμη η πολιτική ηγεσία ακόμα για τις ανακοινώσεις. Μωρέ ΤΣΙΠΡΑ και ξερό ψωμί!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean