Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Τα οκτώ σημεία για το Νέο Λύκειο και νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ που σχεδιάζει η Ν. Κεραμέως

Το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ θα κληθεί να το εφαρμόσει η Κυβέρνηση που θα προκύψει στις επόμενες εκλογές
Δημοσίευση: 18/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τις “ατμομηχανές” έβαλε μπροστά το επιτελείο της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως, προκειμένου πριν τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους να ψηφιστεί από τη Βουλή:

α. το Νέο Λύκειο,  

β. Το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, και,

γ. το νέο σύστημα αξιολόγησης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών

που θα φέρει την “σφραγίδα” του νέου ΙΕΠ που θα μετονομαστεί σε  Εθνικό Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Τεκμηρίωσης.

Το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ θα το “εγκαινιάσουν” οι μαθητές που του χρόνου θα φοιτήσουν στην Α Λυκείου, θα εφαρμοστεί δηλαδή  μετά από τρία σχολικά έτη, και  θα κληθεί να το εφαρμόσει η Κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επόμενες εθνικές εκλογές, καθώς η θητεία της νυν κυβέρνησης θα έχει λήξει έως τότε.  

 Το νέο Λύκειο που σχεδιάζει η υπουργός Παιδείας  θα έχει την εξής μορφή:

1. Καθιερώνεται το  Εθνικό Απολυτήριο-Σύνδεση των πιστοποιητικών Γλωσσομάθειας με την απόκτηση του Απολυτηρίου Λυκείου.

2. Η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου.

3. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του  Εθνικού Απολυτηρίου , θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

4. Θεσμοθετούνται  γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου.

5. Η επιλογή των θεμάτων θα γίνεται    από Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας

6. Θεσμοθετείται  ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα.Την βάση ανά τμήμα ενδεχομένως να την καθορίζουν τα Πανεπιστήμια.

7. Ο αριθμός εισακτέων θα καθορίζεται από τα τμήματα των Πανεπιστημίων.

8. Η πιστοποιημένη γνώση τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας σθα συνδέεται με την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου. Εξυπακούεται ότι η απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας εντός του σχολείου

Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (27)

 
Στράτος
18 Νοε 2019 21:38

Πολύ ορθά γράφετε για "ατμομηχανές"... και όχι για άλλου είδους εξελιγμένες γρηγορότερες μηχανές! Σχεδιασμοί που θα κληθεί να ολοκληρώσει η επόμενη κυβέρνηση! Κι αν αυτή, η επόμενη δηλ. κυβέρνηση διαφωνήσει με το νέο εξεταστικό και το ακυρώσει;

 
Εφαγα αλεπού!
18 Νοε 2019 22:51

Προλειαίνει το έδαφος η ηγεσία του υπουργείου για να πάει ό,τι "νέο" σχεδιάζει στις καλένδες, να περάσει έτσι πολύτιμος χρόνος. Οι επαναστάσεις θέλουν και γενναίες και άμεσες αποφάσεις

 
Ίσως
19 Νοε 2019 00:22

Συρραφή ήδη δοκιμασμένων και αποτυχημένων μέτρων και ιδεοληψιών όπως η διαβόητη τράπεζα θεμάτων. Ήδη αποτυχημένο από τον σχεδιασμό του το «νέο Λύκειο» της κ. Κεραμέως. Ένα σχολείο Φρανκενστάιν.

 
ΠΑΠΑΣ
19 Νοε 2019 01:23

ΜΟΛΙΣ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ,ΒΓΑΙΝΕΙ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΕΙ .........ΑΑΑΑΑ.....ΘΑ ΤΟ ΑΛΛΑΞΩ.......ΓΙΑΤΙ; .........ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑΤΙ , ΕΤΣΙ ΘΕΛΩ.... ......ΕΛΕΟΣ. ΑΦΗΣΤΕ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕΤΟ . ΒΡΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΣ ΓΙΝΟΥΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ. ΤΙ ΤΡΕΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ , ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ......ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΕΚΑΝΕ ΕΡΓΟ. ΘΑ ΠΑΕΙ ΠΟΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ , ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΜΥΑΛΑ Η ΧΩΡΑ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ( ΣΥΡΙΖΑ )ΚΑΙ ΚΑΤΕΛΗΞΕ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΙΔΙΟ ( ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ) ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΕΙΧΕ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ( ΝΔ- ΠΑΣΟΚ)......!!! ΕΛΕΟΣ ΑΦΗΣΤΕ ΚΑΤΙ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ......!!!

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
19 Νοε 2019 07:34

Επιτέλους μετά από 12 χρόνια διδασκαλίας ξένης γλώσσας (Αγγλικά) στα σχολεία ας δίνεται το πτυχίο γλωσσομάθειας.

 
Θετικές προτάσεις
19 Νοε 2019 07:39

χωρίς να επηρεάζει όσους φοιτούν τώρα στο Λύκειο.

 
Αλαν Ντάλον
19 Νοε 2019 09:43

@ΓΙΩΡΓΟΣ
Κι εμένα μου μαθαίνει 12 χρόνια ο πατέρας μου να χτίζω και άλλα τόσα η μητέρα μου να μαγειρεύω αλλά δεν έχω πιστοποίηση ούτε μηχανικού ούτε master chef.
Καθόλου δεν το κατάλαβα το 8. Όποιος θέλει ας μου το εξηγήσει. Δηλαδή όποιος τελειώνει το λύκειο θα παίρνει αυτόματα και πιστοποίηση ξένης γλώσσας?

 
Κάνε κάτι λοιπόν...
19 Νοε 2019 09:51

@Στράτος
"Καρβουνιάρη" το λένε τέτοιο τρένο στη Β. Ελλάδα. Είναι αυτό που πηγαίνει τους φαντάρους στον Έβρο....

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΥΛΟΣ
19 Νοε 2019 10:01

Συζητήσεις και διάλογοι υπεράνω της δωδεκαετίας για να καταλήξουν όλες οι επιτροπές και όλοι οι υπουργοί, με μικρές παραλλαγές, στο αυτονόητο. Δηλαδή, αυτό που λέμε μεταξύ μας οι εκπαιδευτικοί όταν συζητάμε σχετικά (εκτός συνελεύσεων..), ότι είναι απαραίτητη η θέσπιση εθνικού απολυτηρίου μέσω αδιάβλητων εξετάσεων σε κάθε τάξη του λυκείου. Το βαθύτερο πρόβλημα ήταν και είναι ποιος θα πάρει το πολιτικό ρίσκο να εφαρμόσει ένα τέτοιο απαιτητικό σύστημα!

 
Axa
19 Νοε 2019 10:07

''...θα κληθεί να το εφαρμόσει η Κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επόμενες εθνικές εκλογές...'' κατά Μ.Ο. Υπουργός Παιδείας αλλάζει κάθε 1,5 έτη από το 1970 με μεγαλύτερες θητείες την 3ετία και κανείς δεν περίμενε να δει το προηγούμενο σχέδιο να λειτουργεί. Μάλλον αυτό είναι το σχέδιο: Πως να μη λειτουργεί τίποτα!

 
Αρθούρος
19 Νοε 2019 12:08

Καλοδεχούμενη η σύνδεση του εθνικού απολυτηρίου με το κρατικό πτυχίο γλωσσομάθειας επιπέδου Γ1,-γιατί όχι-των αγγλικών,αφού αυτή η γλώσσα διδάσκεται στα σχολειά μας επί 12 συνεχή έτη.Ήταν αναμενόμενο εδώ και μία δεκαετία και όπως έλεγε κι ο πρώην πρωθυπουργός "ήταν δίκαιο κι έγινε πράξη".
Γιά την καλύτερη όμως οργάνωση όλων των σχολείων στο θέμα της ξένης γλώσσας και την απάλειψη χατιριών και ποσοστώσεων δήθεν υπέρ μειονοτήτων,θα μπορούσε να συνδεθεί αυτή η πρωτοβουλία και με άλλες γλώσσες. Γιά παράδειγμα,αφού τα τουρκικά διδάσκονται ή πρέπει να διδάσκονται ως ξένη γλώσσα στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης,να παρέχεται με το απολυτήριο Λυκείου,κρατικό πτυχίο τουρκικής γλωσσομάθειας επιπέδου Γ1 και σ'αυτούς τους μαθητές,καταργουμένων όμως των ποσοστώσεων που έχουν γιά την εισαγωγή τους στα ελληνικά ΑΕΙ.
Από εκεί και πέρα,αν θέλουν να εισαγάγουν τη διδασκαλία και δεύτερης ξένης γλώσσας στα σχολεία,κι αυτό είναι καλοδεχούμενο,από την πρώτη Γυμνασίου όμως,αγγλικά στα παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας και γαλλικά ή γερμανικά,ή ιταλικά ή ισπανικά ή ρωσικά γιά τα παιδιά των υπόλοιπων σχολείων.Η επιλογή μίας συγκεκριμένης γλώσσας απ'αυτά ως δεύτερης,θα σημαίνει ότι συνεχίζουν να την παρακολουθούν και στις 3 τάξεις του Λυκείου, όχι τα ανακατώματα και τα ημίμετρα που υπάρχουν σήμερα.Να ληφθεί επίσης μέριμνα,ώστε με το εθνικό απολυτήριο,να λαμβάνουν και κρατικό πτυχίο επιπέδου Β2 και σ'αυτή τη γλώσσα,αφού θα την έχουν παρακολουθήσει επί 6 συναπτά έτη.
Έτσι, όλα τα ελληνόπουλα,θα τελειώνουν το οποιοδήποτε Λύκειο,αυτά επιλέξουν,με τα σημαντικά εφόδια της πιστοποιημένης γλωσσομάθειας δύο ξένων γλωσσών και επιτέλους το Λύκειο,θα αποχτήσει κάποια αξία.

 
Λευτέρης
19 Νοε 2019 12:23

Κύρια υπουργέ. Κλείστε τα αυτιά σας στις σειρήνες της οπισθοδρόμησης και της στασιμότητας
Προχωρήστε μπροστά με θάρρος για την αναβάθμιση της πολύπαθης παιδείας.

 
Γιάννης Ν. Σ.
19 Νοε 2019 12:29

Μελετήστε το κείμενο πριν απαντήσετε. Πιστοποιημένη γνώση ξένης γλώσσας. Πολύ σωστό.
Τράπεζα θεμάτων, πολύ σωστό. Δεν εφαρμόστηκε καλά καλά, την κατήργησε η προηγούμενη κυβέρνηση, που ήθελε να καταργήσει όσα έκανε ο προηγούμενη από αυτήν εξαιτίας ιδεοληψιών.
Πολύ σωστή η βάση για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, αλλά να ορίζεται από τις σχολές και όχι από το υπουργείο.

 
Μηδενική έμπνευση
19 Νοε 2019 13:25

Μα δεν υπάρχει λίγο έμπνευση? Τα έχουμε ξαναδοκιμασει, καταλήγουν όλα σε περισσότερα φροντιστήρια, ιδιωτικά πανεπιστήμια κτλ κτλ.

 
Απορώ
19 Νοε 2019 14:19

με κάποιους σχολιαστές που αβίαστα συμπεραίνουν ότι θα αυξηθούν τα φροντιστήρια.
Μάλλον αγνοούν ή παραβλέπουν ότι σήμερα τα ιδιαίτερα και φροντιστήρια είναι σε πλήρη ανάπτυξη ακόμα και από τι Δημοτικό και ότι αυτές οι δαπάνες αγγίζουν τα 2δισ. το χρόνο.
Είναι τουλάχιστον υποκριτικό λοιπόν να ισχυρίζονται δήθεν ότι θα αυξηθούν τα φροντιστήρια. Ας βρουν άλλο αντιπολιτευτικό λόγο αφού δεν ασχολούνται με την ουσία του ζητήματος!!!

 
Νάνσυ
19 Νοε 2019 15:37

Με τα Επαλ τι προβλέπετε? Υπάρχουν μαθητές που εργάζονται μετά τα μαθήματά τους και οικογένειες που αδυνατούν να ανταποκριθούν και να σηκώσουν το βάρος των φροντιστηρίων! Οι αλλαγές δεν θα πρέπει να αγγίξουν τους μαθητές που φοιτούν ήδη στο Λύκειο!

 
Όχι πλήρη ανάπτυξη ακόμα
19 Νοε 2019 16:14

@Απορώ
Γιατί αγαπητέ μου, μια Κινέζικη παροιμία λέει: εχθρός του καλού (2δις) είναι το καλύτερο (2δις×2, μπορεί και×3). Τόσο απλά! Άλλοι λοιπόν, αγνοούν(σκοπίμως) ή παραβλέπουν(πάλι σκοπίμως) ότι θα αυξηθούν τα φροντιστήρια....

 
@Νάνσυ
19 Νοε 2019 16:19

Με τα Επαλ τι προβλέπετε? Γειά σας αγαπητή Νάνσυ! Τί κάνετε, καλά? Κι εμείς καλά.....

 
Αρθούρος
19 Νοε 2019 16:45

Το 7 είναι πολύ θετικό καταρχήν.Τουλάχιστον ας αρχίσουμε με τον περιορισμό των μετεγγραφών με βάση τον καθορισμό του τελικού αριθμού των εισακτέων σε κάθε τμήμα,από τα ίδια τα τμήματα.Και βέβαια να συνεχίσουμε με τον περιορισμό των κάθε λογής ποσοστώσεων λόγω ειδικών κατηγοριών, μουσουλμάνων,Κυπρίων,από εσπερινά, τεχνικά κλπ.Λύκεια,από πανεπιστημιακά τμήματα του εξωτερικού.Αν καταργηθούν τελικά όλα αυτά τα δήθεν εξισωτικά κριτήρια που αμφισβητούν το θεσμό των πανελλήνιων εξετάσεων,τότε ας βάλουν χέρι και στον αρχικό αριθμό των εισακτέων στα τμήματα που ανακοινώνει κάθε χρόνο το Υπουργείο.Γιατί αν αρχίσουν από το δεύτερο, μάλλον η εξουσία που παρέχεται στα όργανα των πανεπιστημίων,θα είναι πάλι αμφισβητήσιμη,αν όχι άδικη,γιατί πάλι θα περνάνε με 1,5 από τις ειδικές κατηγορίες και θα κόβονται με 9,5 από τη γενική κατηγορία των υποψηφίων.Κοινή λογική χρειάζεται.

 
Απορώ
19 Νοε 2019 17:51

@Όχι πλήρη ανάπτυξη ακόμα, μάλλον αγνοειτε ή δεν έχετε σχέση με τον χώρο των φροντιστηρίων και ιδιαίτερων. Επειδή εγώ έχω, σας πληροφορώ ότι τα τελευταία 20 χρόνια , με μικρές διαφορές, η τάση είναι αυξητική ειδικά στα ιδιαίτερα και αυτή τη στιγμή έχει το μεγαλύτερο τζίρο από κάθε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα. Προφανώς αυτή η πρωτιά σας ικανοποιεί αλλά τότε τι ανησυχείτε αφού πρώτοι είμαστε!

 
τιποτα ουσιαστικό
19 Νοε 2019 20:01

θέματα διαχειριστικά και όχι η ουσία... πως βελτιώνουμε τις σπουδές στο σχολείο? πως δημιουργούμε χρόνο και χώρο για τα παιδιά? πως τα απομακρύνουμε από μασημένη τροφή? άπειρες πεταμένες ώρες παπαγαλίας και οργανωμένων προπαρασκευαστικών, που καταλήγουν σε καμμένους πρωτοετείς φοιτητές, σε αιώνιους φοιτητές, σε ημιμαθείς πολίτες, σε οπαδούς του γκουγκλαρισματος κτλ κτλ
Δεν είναι η πρώτη κυβέρνηση, δεν είναι η μόνη κυβέρνηση, προσωπικά δεν έχω να θυμηθώ παιδαγωγικό σύστημα...οξύμωρο αν σκεφτεί κανείς τα 10αδες παιδαγωγικά τμήματα....

 
Όχι πλήρη ανάπτυξη ακόμα
19 Νοε 2019 22:17

@Απορώ
Νομίζω πως δεν καταλάβατε τί έγραψα. Δεν πειράζει. Πράγματι καμία σχέση, δεν θέλω, να έχω με το χώρο των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων. Και σαν χώρα θα ήταν καλύτερα πιστεύω να μην είχαμε. Δηλαδή όπως σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο.

 
Σκεπτομενος Φοιτητης
20 Νοε 2019 00:25

Θα υπαρξει αραγε καποια μεριμνα για τις ακολουθες περιπτωσεις μαθητων Λυκειου ή σε οποιον εχει την κακοτυχια να ανηκει σε καποια απο τις ακολουθες ή μηπως θα μενει ειτε χωρις απολυτηριο Λυκειου στο τελος ειτε χωρις το δικαιωμα να συμμετεχει στις εξετασεις για την προσβαση του στην τριτοβαθμια εκπαιδευση.
1)Περιπτωση οπου καποιος Ελληνας μαθητης μεχρι ολες τις ταξεις μεχρι την τριτη Γυμνασιου τις παρακολουθησε στην Ελλαδα και οταν ηταν Α Λυκειου η οικογενεια του λογο οικονομικων προβληματων αποφασισαν να μετακομισουν για ενα διαστημα στο εξωτερικο και να παρακολουθησε εκει την Α Λυκειου και στη Β Λυκειου η οικογενεια του αποφασιζει να επιστρεψει στην Ελλαδα λογω βελτιωσης πλεον της οικονομικης τους καταστασης τι θα γινει σε αυτη την περιπτωση οπου ο μαθητης θα εχει προβιβαστει απο την αντιστοιχη Α ταξη του Λυκειου στο εξωτερικο στην αντιστοιχη Β ταξη του Λυκειου ,και επιστρεφει πλεον στην Ελλαδα και να παρακολουθησει τη Β ταξη του Λυκειου και στην Χωρα που εκανε την Α Λυκειου να μην ειχαν Τραπεζα Θεματων σε ολα τα μαθηματα οπως εδω, εχουν απλα ενδοσχολικες ή εχουν καποιο αλλο συστημα εξετασης πιο ηπιο και διαφορετικο απο αυτο που μας προτεινει σημερα το Υπουργειο.
2)Οπως πριν καποιος αλλος Ελληνας μαθητης να εχει κανει μονο Α Λυκειου και Β Λυκειου στο εξωτερικο και να επιστρεφει η οικογενεια του στην Ελλαδα και τη Γ Λυκειου πλεον θα πρεπει να την παρακολουθησει στην Ελλαδα και στη συγκεκριμενη περιπτωση τι γινεται,ποια μεριμνα θα υπαρξει αν για την προαγωγη απο τα ταξη σε ταξη σε αντιστοιχο Λυκειο στο εξωτερικο δεν υπαρχει Τραπεζα Θεματων αλλα μονο ενδοσχολικες ή κατι αντιστοιχο της τραπεζας θεματων να εφαρμοζεται σε καποια αλλη χωρα μονο σε ενα μαθημα,εδω τι θα κανει το Υπουργειο.
3)Επισης παραδειγμα καπιος Αλλοδαπος μαθητης οπου αυτος και η οικογενεια του ελαβαν Ασυλο και εχουν εφοδιαστει απο τις αρμοδιες αρχες με τα απαιτουμενα εγγραφα νομιμης διαμονης και εργασιας στην Ελλαδα και εχει παρακολουθησει μεχρι και την Β Λυκειου σε αντιστοιχο σχολειο Δευτεροβαθμιας Εκπαιδευσης στην χωρα καταγωγης του οπου εκει το συστημα εξετασεων ηταν απλως ενδοσχολικες εξετασεις ,εχει παρακολουθησει μεταβατικη περιοοδο εκπαιδευσης (ενταξης στο ελληνικο εκπαιδευτικο συστημα) στην Ελλαδα γνωριζει πλεον Ελληνικα ,θελει να παρακολουθσει τη Γ Λυκειου πλεον στην Ελλαδα και ειναι αριστος μαθητης στα μαθηματα θετικων επιστημων και θελει να δωσει εξετασεις για να περασει για μηχανικος τι γινεται στη συγκεκριμενη περιπτωση η ακομα και σε περιπτωση Αλλοδαπου μαθητη απο καποια χωρα της Ευρωπα΄ι΄κης Ενωσης οπου η οικογενεια του ερχεται στην Ελλαδα για συμμετοχη σε καποια επενδυτικη-επειχηρηματικη δραστηριοτητα οπως και αλλες περιπτωσεις Αλλοδαπων μαθητων απο αλλες χωρες εκτος Ευρωπα΄ι΄κης Ενωσης.
3)Καποιος ο οποιος ολοκληρωσε τα προηγουμενα ετη(πριν την επιβολη της τραπεζας θεματων) ολες τις ταξεις μεχρι και τη Β Λυκειου π.χ. το 2016, αλλα για πολλα χρονια ειτε λογο σοβαρων οικονομικων προβληματων ειτε προσωπικων, ειτε οικογενειακων, ζητηματων, αναγκαστηκε ο ανθρωπος να διακοψει τις σπουδες του και θελει καποια στιγμη να επιστρεψει και να ολοκληρωσει τη Γ Λυκειου τα επομενα ετη που θα εχει επιβληθει η τραπεζα θεματων και επιθυμει να συμμετεχει στις εξετασεις για την προσβαση του στην τριτοβαθμια εκπαιδευση,και σε τετοιες ιδιαζουσες περιπτωσεις τι γινεται η μηπως θα τον αφησουν εκτος...
4)Αυτο το συστημα θα επιβληθει και στα Εσπερινα Γενικα Λυκεια και Εσπερινα ΕΠΑΛ με τους ιδιους ορους και τις ιδιες απαιτησεις οπως τα Ημερισια;Εδω εαν δεν υπαρξει καποια μεριμνα ,αυτο το συστημα θα ειναι ψυχοφθωρο και ''εξωντοτικο'' για ολους τους μαθητες των Εσπερινων Λυκειων,(οχι οτι για τους μαθητες των Ημερησιων θα ειναι καλυτερα τα πραγματα), οι οποιοι απδεδειγμενα οι περισσοτεροι εργαζονται τις περισσοτερες πρωινες ωρες,διοτι εαν δεν υπαρξει καποια διευκολυνση πολλοι απο αυτους τους μαθητες που αφησαν για διαφορους σοβαρους λογους στο παρελθον το σχολειο στη μεση θα αναγκαστουν δυστυχως να το ξαναπαρατησουν.Εκτος εαν υπαρχει ''καπου'' καποιος σχεδιασμος για καταργηση ολων των Εσπερινων Λυκειων(Γενικων και Επαγγελματικων) στα πλαισια των μνημονιακων υποχρεωσεων της χωρας.

Τελος παντων μακαρι να βρεθουν στην πορεια καποιοι με ελαχιστη εστω λογικη και ευαισθησια και να μεριμνησουν για τις παραπανω περιπτωσεις μαθητων γιατι θα ειναι πολυ κριμα για τους προαναφερομενους λογους να μεινουν χωρις απολτηριο Λυκειου και εκτος Τριτοβαθμιας Εκπαιδευσης.

 
Αρθούρος
20 Νοε 2019 00:27

Προς απορώ:Έχετε δίκιο.Αυτή είναι η τάση.Δεν αξιολογήσατε όμως,ότι αυτή η αυξητική τάση,δεν περιλαμβάνει μόνο τους μαθητές σχολικών ηλικιών,αλλά και μεγαλύτερες ηλικίες κι όχι μόνο νεανικές.Τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών,δεν αντλούν τελευταία τα μεγάλα τους έσοδα,μόνο από την καθιερωμένη στα μυαλά των γονιών εκμάθηση μίας-δύο ξένων γλωσσών,που κατά σύμπτωση είναι ίδιες μ'αυτές που μαθαίνουν στο σχολείο.Αυτά είναι γιά το μέσον όρο ακόμα.Ευτυχώς, όμως που δυναμικές μειονοψηφίες, προσανατολίζονται στην εκμάθηση ξένων γλωσσών όπως είναι τα γερμανικά, τα ιταλικά ή τα ρουμανικά ή τα ισπανικά,γιά λόγους σπουδών,προπτυχιακών και κυρίως μεταπτυχιακών ή διδακτορικών,αλλά και γιά μονιμότερη διαμονή εκεί που περιλαμβάνει ίσως και καριέρα.
Αυτά,τα τελευταία 30 χρόνια.Εδώ όμως και δέκα χρόνια,αναπτύσσεται κι ο τομέας πιό δύσκολων,διαδομένων ή και σπάνιων γλωσσών όπως είναι τα ρωσικά,τα αραβικά,τα σουηδικά,τα πορτογαλικά,τα ολλανδικά,ίσως και τα ινδικά και τα κινέζικα.Αυτά είναι που φέρνουν και τα πολλά χρήματα στα φροντιστήρια,αλλά και τις σίγουρες δουλειές στο εξωτερικό.Μαθαίνει κάποιος νέος πολωνικά,μήπως δανέζικα,τούρκικα ή ουκρανικά;Αυτοί όμως που τα μαθαίνουν, πληρώνουν αδρά.Οι υποψιασμένοι νέοι ή και μεγαλύτεροι σε ηλικία Έλληνες,εργάζονται με υπομονή γιά χρόνια και στο τέλος,αμείβονται με κάποια καλή δουλειά στο εξωτερικό.Αλλά μέχρι τότε,θα πληρώσουν γιά τις επιλογές τους.Μπορεί το κράτος,οποιοδήποτε κράτος,ν'αναλάβει τέτοια κολοσσιαία προσπάθεια;

 
Μήπως και οι επιλογές για τις επόμενες εκλογές;
20 Νοε 2019 02:37

Και οι επιλογές Διευθυντών Εκπαίδευσης και Προ/μένων.Εκπ/κών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων με τους αργούς ρυθμούς που κινείστε θα γίνουν στις επόμενες εκλογές,όπως και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.Δεν ήσασταν προετοιμασμένοι για τίποτα και αφήνατε να αιωρείται,ψευδώς κατά τα γεγονότα,ότι είχατε έτοιμους όλους τους νόμους για όλα και θα τους εφαρμόζατε αμέσως μετά τις εκλογές.Την πάτησαν όσοι σας πίστεψαν με πρώτους τους Σχολικούς Συμβούλους.Ας πρόσεχαν.

 
David
20 Νοε 2019 09:48

Πραγματικά, ποσο ανέτοιμοι αποδείχθηκαν.....Γελοιοποιηθηκαν με την προχειρότητα, τις άστοχες κινήσεις, την αναξιοκρατία, το ψέμα.....δυστυχώς, σε όλο το φάσμα της πολιτικής κ κοινωνικης ζωής....

 
Euler
20 Νοε 2019 13:23

Όλα όσα ανακοινώθηκαν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, επιτέλους θα ενισχυθεί το Λύκειο. Θα εφαρμοστούν όμως; Ή θα αρχίσουν πάλι την ξύλινη γλώσσα οι γνωστοί "σοφοί" για .... φραγμούς στην εκπαίδευση και θα πιέζουν γενικώς.....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean