Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Το προέβλεπε το ΠΔ του Γ. Σουφλιά για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Γ. Σουφλιάς: Με τηλεγραφική εντολή υφ. παιδείας καταργήθηκε το ΠΔ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Δημοσίευση: 24/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με τηλεγραφική εντολή υφυπουργού Παιδείας καταργήθηκε το Προεδρικό Διάταγμα 320/1993 που αφορούσε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αναφέρει σε σημερινό άρθρο στο Βήμα ο πρώην υπουργός Παιδείας Γιώργος Σουφλιάς, διατυπώνοντας την “πικρία” του ότι με την αλλαγή της τότε κυβέρνησης   τα περισσότερα από αυτά που είχε θεσμοθετήσει καταργήθηκαν στη συνέχεια.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ

Ο Γ. Σουφλιάς, επισημαίνει ότι οποιοσδήποτε σχεδιασμός (μεταρρύθμιση)  πρέπει να βασίζεται σε αρχές που είναι σύμφυτες με την έννοια της παιδείας και αυτές είναι:

  • Αξιοκρατία
  • Αξιολόγηση για τους πάντες και τα πάντα με αντικειμενικότητα

Ο κ. Σουφλιάς προτείνει:

Επιμόρφωση υποχρεωτική και διαρκής: Είναι απαράδεκτο ένας εκπαιδευτικός να μην αξιολογείται και να μην επιμορφώνεται ούτε μια φορά σε όλη τη διάρκεια της θητείας του.

Κριτική ικανότητα: Στο σχολείο, οι μαθητές πρέπει να μαθαίνουν να μελετούν  και να μαθαίνουν πως να μάθουν, καλλιεργώντας την κριτική τους γνώση και τη συνθετική τους ικανότητα. Οι μαθητές πρέπει να καλλιεργούν την κρίση τους και όχι τη  στείρα απομνημόνευση (παπαγαλία)

Αριστεία: Δεν είναι αυτοσκοπός. Αλλά όχι και να φτάσουμε στο σημείο να διώκεται

Καθιέρωση ενιαίου προγράμματος διδασκαλίας στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο

Νέο σύστημα στην επιλογή στελεχών εκπαίδευσης με αξιοκρατικά κριτήρια, ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα κομματικών  παρεμβάσεων και αυθαιρεσιών

Σχόλια (10)

 
Στράτος
24 Νοε 2019 23:34

Η υπενθύμιση από τον Γιώργο Σουφλιά ότι και το Π.Δ. για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση που ο ίδιος επιχείρησε να εφαρμόσει, καταργήθηκε με τηλεγραφική εντολή υφυπουργού, θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο μελέτης της κυβέρνησης Ν.Δ. Η όλη συζήτηση για την αξιολόγηση που έχει εκ νέου ξεκινήσει εκ μέρους της κυβέρνησης, είναι πιθανό να οδηγήσει σε μία ακόμη "πανηγυρική" κατάργηση ενός ακόμη Π.Δ. αξιολόγησης από την επόμενη κυβέρνηση. Πριν εφαρμοστεί κάθε είδους αξιολόγηση πρέπει να επιλυθούν μείζονα θέματα καθημερινότητας στην εκπαίδευση: κενά, προσλήψεις εκπαιδευτικών, πολλαπλές διαθέσεις εκπαιδευτικών για συμπλήρωση ωραρίου με ταυτόχρονες διαρκείς μετακινήσεις, πολυετείς αναμονές για μετάθεση στον τόπο κατοικίας των εκπαιδευτικών κ.α. Οι εκπαιδευτικοί είναι "κουρασμένοι" από όλα τα παραπάνω και μία επιβολή άνωθεν ενός πλαισίου αξιολόγησης, τη στιγμή που το Υπουργείο ακόμη έχει χαμηλές επιδόσεις στην έγκαιρη και έγκυρη αντιμετώπιση προβλημάτων, θα φέρει νέα αναστάτωση. Και ασφαλώς πολιτικό κόστος...

Για το σύστημα επιλογής στελεχών, πολύ ωραίο το προτεινόμενο από τον Γ. Σουφλιά "με αξιοκρατικά κριτήρια, ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα κομματικών παρεμβάσεων και αυθαιρεσιών" αλλά αρκετά γενικόλογο. Οι επιμέρους διατάξεις κρίνουν κάθε φορά τις τελικές επιλογές στελεχών, κατά πλειονότητα από συγκεκριμένες κατηγορίες (π.χ. με πολυετή προηγούμενη εμπειρία αλλά χωρίς πολλά τυπικά προσόντα, προσοντούχους με λιγότερη εμπειρία ή λιγότερα έτη υπηρεσίας, "ημέτερους" που επιλέγονται με σύστημα αυξημένης μοριοδότησης συνεντεύξεων, κ.α.)

 
Διδάσκων
25 Νοε 2019 08:55

Περσινά ξινά σταφύλια. Πολύ "επιθεωρητίλα" μύριζε αυτό το νομοσχέδιο. Καλώς καταργήθηκε τότε. Οποιοδήποτε σύστημα αξιολόγησης πρέπει να εμπεριέχει αξιολόγηση των προϊσταμένων ΚΑΙ από τους υφισταμένους αλλιώς εις μάτην όλα.

 
Εκπαιδευτικός
25 Νοε 2019 09:20

Κουβέντα να γίνεται.

 
Παναγιώτης Β
25 Νοε 2019 10:48

Προφάσεις εν αμαρτίαις... Η τελευταία αξιολόγηση κρίθηκε επαρκής και απαλλαγμένη από ιδιοτέλειες (εύνοια ημετέρων κ.λπ.) ακόμα κι από αυτούς που εναντιώθηκαν στην διενέργεια αυτής καθεαυτής της αξιολόγησης. Αξίζει να μελετήσουμε τα πρακτικά του 1ου Συνεδρίου της ΔΕΠΠΣ.
Στο κάτω κάτω, γιατί να πρωτοτυπούμε και σ' αυτό; Είμαστε η μόνη χώρα, τουλάχιστον στην ΕΕ, που δεν υφίσταται οποιαδήποτε αξιολόγηση εκπαιδευτικών!

 
Ηλίας
25 Νοε 2019 15:46

@Παναγιώτης Β

Επίσης είμαστε η μόνη χώρα της ΕΕ που οι νόμοι δεν ισχύουν για όλους, που όλα μπορείς να τα κατορθώσεις αν έχεις τις κατάλληλες διασυνδέσεις και που πολλοί από τους ανώτερούς σου έχουν πάρει τις θέσεις τους (και) λόγω της κομματικής τους ταυτότητας...

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον ένα πράγμα μόνο είναι εγγυημένο, ότι η αξιολόγηση δεν θα είναι ούτε αξιοκρατική ούτε αδιάβλητη αν όχι σε όλες ... σε αρκετές πάντως περιπτώσεις.

Απόδειξη είναι πως στις επιλογές στελεχών τα τελευταία 10 χρόνια έχουμε πάρα πολλές προσφυγές και πολλές δικαιώσεις..!

 
darkstar
25 Νοε 2019 16:19

@Παναγιώτης Β.
Μάλλον εσυ ήσουν μέσα στους "τυχερούς " που ήξερες από πριν ότι είσαι μέσα στο 10% που θα πέρναγε στον επόμενο μισθολογικό βαθμό ( προηγούμενο μισθολόγιο). Είσαι από τους "άριστους" , ε;

 
Παναγιώτης Β
25 Νοε 2019 19:12

@ Ηλίας: δεν αναφέρθηκα σε επιλογές στελεχών, αλλά στην Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ίσως χρειαστεί να ξαναδείτε τί έγραψα. Πάντως, μιας και τό αναφέρετε εσείς, συμφωνώ να γίνουν αξιοκρατικές και αδιάβλητες αξιολογήσεις σε όλα τα επίπεδα της Παιδείας.

@darkstar: δεν πιστεύω στην τύχη και στο μόνο 10% που ανήκω είναι αυτό των χειρότερων οδηγών αυτοκινήτων. Για την ιστορία και μιας και μιλάμε για αξιολόγηση στην Ελλάδα, το 90% των οδηγών έκριναν τον εαυτό τους ως άριστο οδηγό. Σκεφτείτε το και ελπίζω να αντιληφθείτε για τί μιλάμε!

 
Αξιολαγητης - κομματάρχης
26 Νοε 2019 06:29

Λυπάμαι αλλά όλα αυτά τα ακούν οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί και «γελούν»
Αξιολόγηση με :
1) μισθούς πείνας
2) ανύπαρκτες κτιριακές εγκαταστάσεις
3) μηδαμινή υλικοτεχνική υποδομή
4) εκπαιδευτικοί με μια βαλίτσα στο χέρι
5) ανύπαρκτο αδιάβλητο σύστημα αξιολογήσεων λόγο κονδυλίων
6) δημιουργία ξανά κομματικών αξιολογικών στρατών
7) εκφοβισμός της εκπαιδευτικής κοινότητας μέσο των ΜΜΕ όταν έρθει η ώρα
8) έχουν βάλει τους γονείς στο τρυπάκι της ιδέας ότι έχουμε «άχρηστους» εκπαιδευτικούς και κυνηγήστε τους ΟΛΟΙ
9) ανύπαρκτο συνδικαλιστικό εκπαιδευτικό κίνημα

 
Παναγιώτης Β
26 Νοε 2019 09:39

@Αξιολαγητης-κομματάρχης: οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί που επικαλείσθε θα έπρεπε να κλαίνε κι όχι να "γελούν" εφόσον, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση, οι επιδόσεις του 1/3 των μαθητών μας στην ανάγνωση-κατανόηση κειμένων, Μαθηματικά και Φυσική όχι μόνο είναι κακές αλλά χειροτερεύουν σταθερά" και "μόνο 4 στους 10 μαθητές νιώθουν υποστήριξη από τους δασκάλους/καθηγητές και 3 στους 10 από τους συμμαθητές τους."
Όπως, κλάμα αντί γέλωτος προκαλούν και τα 9 επιχειρήματά σας επί της Αξιολόγησης εκπαιδευτικών σε όλους αυτούς που, αντί για "μισθό πείνας," έχουν βρεθεί εκτός εργασίας λόγω της οικονομικής κρίσης, παρά το γεγονός ότι, αξιολογούντο επαρκώς, τακτικώς, αδιαβλήτως και επιτυχώς.
Τέτοια μαχητικότητα, συγχωρέστε με, να τήν βράσω κι εγώ και τα παιδιά μου!

 
ΠΑΠΑΤΖΗΣ
26 Νοε 2019 09:45

Εδώ η αξιοκρατία, εκεί η αξιοκρατία, που είναι η αξιοκρατία. Εδώ! Έχασες.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ