Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ξέσπασε στη Βουλή ο υφ. Παιδείας : Νιώθω ντροπή για την κατάσταση που επικρατεί στο τμήμα Νοσηλευτικής Έβρου

«Γνώριζε για την κατάσταση η Διοικούσα Επιτροπή του ΔΙΠΑΕ, αλλά δεν μ’ ενημέρωσε στις δυο φορές που επικοινώνησα»
Δημοσίευση: 25/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ξέσπασε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Β. Διγαλάκης κατά του Κ. Γαβρόγλου τον οποίο κατηγόρησε   προχώρησε συλλήβδην σε πανεπιστημιοποίηση τμημάτων ΤΕΙ, νομοθετώντας ακόμα και λίγο πριν αποχωρήσει, εξυπηρετώντας μικροπολιτικά και ψηφοθηρικά παιχνίδια χωρίς κανέναν σχεδιασμό, χωρίς καμιά πρόνοια, χωρίς καμία εμπλοκή της ΑΔΙΠ.

Για το τη Νοσηλευτική του  Διεθνούς Πανεπιστημίου που αφορούσε συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Γ. Δελή, ο υφυπουργός Παιδείας , είπε τα εξής:

Νιώθω ντροπή: Νιώθω πραγματικά ιδιαίτερη ενόχληση και ντροπή ως ακαδημαϊκός για την κατάσταση η οποία επικρατεί στο παράρτημα του Τμήματος Νοσηλευτικής Θεσσαλονίκης στο Διδυμότειχο.

Οι υπεύθυνοι: Το θέμα, όμως, είναι ότι όλοι αυτοί που είναι υπεύθυνοι για τα φαινόμενα αυτά δεν νιώθουν καμία ντροπή. Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αρκέστηκε σε μικροπολιτικά και ψηφοθηρικά παιχνίδια χωρίς κανέναν σχεδιασμό, χωρίς καμιά πρόνοια, χωρίς καμία εμπλοκή της ΑΔΙΠ, προχώρησε συλλήβδην σε πανεπιστημιοποίηση τμημάτων ΤΕΙ, νομοθετώντας ακόμα και λίγο πριν αποχωρήσει.

Αδιαφορία: Μάλιστα, είχαμε και την καινοτομία ίδρυσης Τμήματος Νοσηλευτικής, το οποίο έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη, με παράρτημα στο Διδυμότειχο. Όλα αυτά έγιναν αδιαφορώντας για την ουσία, που δεν είναι άλλη από την ποιότητα των παρεχόμενων σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Εγκλωβισμός: Το αποτέλεσμα είναι αυτό που αναφέρετε: Εγκλωβισμός νέων ανθρώπων, νέων φοιτητών και των οικογενειών τους, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με μια κατάσταση που δεν τους αξίζει και σίγουρα, δεν ανταποκρίνεται ούτε στα όνειρα ούτε στις προσδοκίες τους.

Τα προβλήματα: Τέτοια περίπτωση, λοιπόν, είναι το Τμήμα Νοσηλευτικής στο Διδυμότειχο, το οποίο αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα σε υποδομές, σε εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως επισημαίνεται εδώ και χρόνια.Ωστόσο, αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία.

Ο Κ. Γαβρόγλου έκανε αύξηση εισακτέων αντί να λύσει τα προβλήματα: Αντί να προχωρήσει στην αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων, προχώρησε και σε αύξηση του αριθμού εισακτέων. Δεν είναι ογδόντα με εκατό, που αναφέρατε στην ερώτησή σας. Αυξήθηκαν οι εισακτέοι από διακόσιους τριάντα σε διακόσιους πενήντα πέντε φέτος. Δεν θα κρύβεται η υποκρισία εδώ, γιατί είναι γνωστό σε όλους ότι στο τέλος, στο εν λόγω Τμήμα παραμένουν ογδόντα με εκατό φοιτητές ανά έτος.

Γνώριζε για την κατάσταση η  Διοικούσα Επιτροπή του ΔΙΠΑΕ, αλλά δεν μ’  ενημέρωσε: Θέλω εδώ να αναφερθώ και στη διοίκηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου. Εμείς το καλοκαίρι, όταν αναλάβαμε, κάναμε δύο φορές επικοινωνία με όλα τα ιδρύματα τα οποία είχαν τμήματα που είχαν προέλθει από συγχωνεύσεις με τα ΤΕΙ, προκειμένου να δούμε τις ελλείψεις και τα προβλήματα. Παρόλο που το Τμήμα Νοσηλευτικής είχε επισημάνει στη Διοικούσα Επιτροπή του ΔΙΠΑΕ τα προβλήματα που υπήρχαν στη Νοσηλευτική στο Διδυμότειχο, ουδεμία ενημέρωση είχαμε εμείς, ως Υπουργείο, από τη Διοικούσα Επιτροπή του ΔΙΠΑΕ.

Είμαστε σε επικοινωνία με το τμήμα: Παρόλα αυτά, είμαστε σε επικοινωνία τώρα με το Τμήμα Νοσηλευτικής στο Διδυμότειχο και παρατηρούμε τη δυσκολία αναστροφής ή έστω, περιορισμού της αρνητικής εξέλιξης.

Πρόσληψη διδακτικού προσωπικού: Επειδή είναι βασικό και εύλογο το ερώτημά σας, ήθελα να σας πω ότι οι τρόποι για να προσληφθεί διδακτικό προσωπικό σε ένα τμήμα είναι συγκεκριμένοι. Σύμφωνα με τις αποφάσεις κατανομών που έχουν ληφθεί, από τις είκοσι οκτώ θέσεις οι οποίες κατανεμήθηκαν στο Διεθνές Πανεπιστήμιο, σύμφωνα με ενημέρωση από το ίδιο Ίδρυμα, δύο θέσεις αφορούν στο Τμήμα Νοσηλευτικής. Αυτές είναι σε διαδικασία προκήρυξης.

Αποδόθηκαν 25 θέσεις: Αντίστοιχα, αποδόθηκαν και εικοσιπέντε θέσεις διδασκόντων με το ΠΔ 407. Δυστυχώς, όμως, τόσο για τις θέσεις με το ΠΔ 407 όσο και για τους ακαδημαϊκούς υποτρόφους, η ενημέρωσή μας είναι ότι κατατέθηκε περιορισμένος αριθμός αιτήσεων και μάλιστα, οι περισσότεροι υποψήφιοι δεν πληρούσαν τα τυπικά προσόντα.

Παραιτήσεις: Η κατάσταση επιβαρύνθηκε περισσότερο από τέσσερις παραιτήσεις ατόμων έκτακτου διδακτικού προσωπικού. Επομένως, είναι μεγάλη η ανάγκη σημαντικής υποστήριξης. Είναι προφανείς οι ευθύνες. Δεν θέλω να πω άλλα στοιχεία. Οι πολίτες, όμως, χρειάζονται μέριμνα για να βγουν από το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει. Στη δευτερολογία μου θα ήθελα να αναφερθώ στη μόνιμη λύση.

Η λύση: Όσον αφορά στην λύση που πρέπει να δώσουμε στο άμεσο πρόβλημα, κατ’ αρχάς, υπάρχουν θέσεις οι οποίες αφορούν ωρομίσθιους και έκτακτο προσωπικό, τις οποίες αυξήσαμε από τετρακόσιες δεκαέξι συνολικά για όλη την Ελλάδα σε εξακόσιες σαράντα επτά φέτος και παράλληλα, για να στηρίξουμε άμεσα τη λειτουργία του Τμήματος, είμαστε σε επικοινωνία τόσο με το Τμήμα Νοσηλευτικής όσο και με το Τμήμα Ιατρικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου στην Αλεξανδρούπολη, προκειμένου να βοηθήσει, ώστε να στηριχθούν οι διδακτικές ανάγκες για το τρέχον εξάμηνο.

Ενταξη του τμήματος στο ΔΠΘ: Θα πάρω την ευκαιρία από κάτι που είχαν πει στη συνέλευση του Τμήματος Νοσηλευτικής, η οποία προτείνει τη μεταφορά του παραρτήματος Νοσηλευτικής, ως Τμήμα στη Σχολή Επιστημών Υγείας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου και άρα, να υπάρχουν οι συνέργειες και επίσημα και σταθερά με την Ιατρική του Δημοκρίτειου, αλλά και γεωγραφικά το λογικό θα ήταν η Νοσηλευτική στο Διδυμότειχο να ενταχθεί στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο.

Αυτό δεν είναι απόφαση υπουργού. Παίρνοντας την ευκαιρία από την πρόταση του Τμήματος Νοσηλευτικής, το επόμενο βήμα είναι να τεθεί υπ’ όψιν της ΑΔΙΠ, να γνωμοδοτήσει η ΑΔΙΠ και εφόσον είναι σύμφωνη η γνώμη και των εμπλεκομένων πανεπιστημίων, του Διεθνούς και του Δημοκριτείου, να προχωρήσει η ένταξη της Νοσηλευτικής στο Δημοκρίτειο, η οποία θα δώσει και μια μόνιμη λύση στα προβλήματα του Τμήματος.

Ετικέτες: 
Βουλη π

Σχόλια (28)

 
Παρατηρητής
25 Νοε 2019 22:27

Υπουργέ,
Τι εμπλέκεις το ΔΠΘ.
Κάνεις το ίδιο λάθος με τους προηγούμενους.
Το τμήμα αυτό θέλει κλείσιμο με ΑΜΕΣΗ ΙΣΧΥ, και οι φοιτητές να ενταχθούν στα πλησιέστερα Νοσηλευτικά τμήματα του τόπου διαμονής/καταγωγής των.
Ετσι και αλλιώς, δημιουργήθηκαν αρκετά πανεπιστημιακά τμήματα Νοσηλευτικής με την κατάργηση των ΤΕΙ.

 
Βουλή
25 Νοε 2019 22:55

Το πρόβλημα δεν είναι ένα μοναδικό τμήμα αλλά όλη η νοοτροπία ίδρυσης και λειτουργίας δεκάδων τμημάτων σε όλη την ελληνική επικράτεια. Αντί για συναισθηματισμούς ας θέσουν ένα χρονοδιάγραμμα συγκέντρωσης των διάσπαρτων ακαδημαϊκών μονάδων σε 9 ή 10 ισχυρά ιδρύματα, ώστε τα περιφερειακά πανεπιστήμια να γίνουν ανταγωνιστικά σε διδασκαλία και έρευνα.

Ξεκάθαρα υπήρχαν χρόνια προβλήματα με τη λειτουργία πολλών ΑΕΙ σε κεντρικές πόλεις και περιφέρεια, και απλώς η κατάσταση επιδεινώθηκε με την οικονομική κρίση.

 
Νίκος Θ.
25 Νοε 2019 23:07

Μικροπολιτική δεν είναι όμως να μείνει η νοσηλευτική στο Διδυμότειχο; Δεν έχει εκεί λόγο ύπαρξης το συγκεκριμένο τμήμα. Είναι λογικό αν θα συνεχίσει να υπάρχει τμήμα νοσηλευτικής στον Έβρο να μεταφερθεί στο ΔΠΘ και στην Αλεξανδρούπολη όπου υπάρχει και το πανεπιστημιακό Νοσοκομείο

 
Ευγενία Μην.
26 Νοε 2019 00:05

Ο υφυπουργός δεν είναι σε επικοινωνία με το Παράρτημα του Τμήματος Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου γιατί δε διαθέτει μέλη ΔΕΠ αλλά με την πρόεδρο και τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος Νοσηλευτικής Θεσσαλονίκης που προέρχονται από το Τμήμα Νοσηλευτικής του πρώην Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης, Τμήμα με μακρόχρονη ιστορία και προσφορά απο στο χώρο της Υγείας και της Επιστήμης της Νοσηλευτικής . Αυτά επεσήμαναν τις τραγικές ελλείψεις του Παραρτήματος το οποίο μέχρι τις 7/5/2019 ανήκε στο πρώην ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και ήταν αυτοδύναμο. . Τμήμα με μηδέν (0) μέλη ΔΕΠ από τη στιγμή της δημιουργίας του το 2007 μέχρι σήμερα και είναι το μοναδικό τμήμα με μηδέν μέλη ΔΕΠ που έχει το διπλάσιο αριθμό εισακτών χρόνια τώρα απο όλα τα νοσηλευτικά τμήματα των πρώην ΤΕΙ.

 
ΔΕΠ
26 Νοε 2019 01:20

Μη νιωθεις ντροπη. Απλα κλειστα ωστε να προσφερεις κατι στον τοπο σου. Το προβλημα ειναι οτι υπαρχουν πολλα τετοια τμηματα. Μα παρα πολλα.

 
ΠΑΝΣΠΕΡΜΙΑ ΝΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
26 Νοε 2019 08:29

Πολλά τμήματα ανά την Ελλάδα υπάρχουν με μηδέν μέλη ΔΕΠ η ακόμα και με λιγοστά 2,3,4, Τι περιμένετε κύριοι του Υπουργείου Παιδείας; Κλείστε τα όλα αυτά.

 
ΜελοςΔΕΠ
26 Νοε 2019 09:02

Οπως τα λέει ο Παρατηρητής και ο ΔΕΠ. Κλείσιμο και οι φοιτητές στο πλησιέστερο συγγενές τμήμα. Ακου Νοσηλευτική στο.... Διδυμότειχο! Ιδρυσαν τμήματα κάποιοι, χωρίς καθηγητές, χωρίς υποδομές, χωρίς τίποτα, έβαλαν και φοιτητές σε αυτά τα "εικονικά" τμήματα και τώρα αρχίζει η κλάψα και η γκρίνια. Κλείστε τα να σταματήσει αυτή η παράνοια. Δεν είναι μόνο το Διδυμότειχο.

 
Σχολιαστης
26 Νοε 2019 12:33

Εχει πει καποιος στον συμπαθη κυριουλη οτι δεν ειναι σχολιαστης αλλα υφυπουργος; Ένας σοβαρός πολιτικός όταν βλέπει κάτι στραβό και λάθος προτείνει λύσεις για να το διορθώσει. Ο κυριούλης τι ακριβώς προτείνει; Απλά να αλλάξει ταμπέλα το τμήμα; Κλείστο αν θες να δώσεις τη λύση που πρέπει. Μπορείς; Προφανώς όχι οπότε τα περί αηδίας μάλλον πρέπει να τα πούμε εμείς για σένα.

 
Γιωργος
26 Νοε 2019 14:53

Την μεγαλύτερη ντροπή που πρέπει να αισθάνεστε είναι ότι αποφοιτούν πολίτες χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα κ υπουργέ.

 
nikolaos
26 Νοε 2019 16:22

Δεν μπορώ να καταλάβω ότι όλοι έχουν σαν προτεραιότητα τις σχολές των πρώην ΤΕΙ που έγιναν Πανεπιστήμια και χωρίς υποδομές και προσωπικό και για την μία και μοναδική Σχολή πενταετούς φοίτησης την ΑΣΠΑΙΤΕ πρώην ΑΣΕΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ με τεράστιο οικόπεδο και υποδομές στο Μαρούσι, δεν έχει ενδιαφερθεί κανείς να μετεξελιχθεί σε Παιδαγωγικό & Πολυτεχνικό Πανεπιστήμιο, και εκεί σπουδάζουν παιδιά και μέσα στην Αθήνα και δίπλα από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αλλά κανείς δεν το βλέπει.

 
Πολλά λόγια για άλλη μια φορά
26 Νοε 2019 16:23

κύριε Διγαλάκη είναι πολύ αργά για λόγια... Να θυμίσω: έτος 2013, κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας, υπουργός Παιδείας ο κ.Αρβανιτόπουλος, το περιβόητο Σχέδιο "Αθηνά". Με το ΠΔ 87/2013 όχι μόνο δεν έκλεισε το συγκεκριμένο Τμήμα αλλά δημιουργήθηκε και Σχολή.... Στατιστικά του τότε: Μέλη Ε.Π. μηδέν.

 
@goodnight
26 Νοε 2019 16:48

Βλέπω ενοχλούν τα πανεπιστήμια που δημιουργήθηκαν ...Δεν πειράζει!!! Ξυδάκο!

 
@Γιώργος
26 Νοε 2019 17:34

Ήξερες που έμπαινες και τι πτυχίο έπαιρνες, με τι γνώσεις και τι δικαιώματα κτλ. Εκ των υστέρων αυτά που λες δεν μετράνε, οι κανόνες ήταν γνωστοί απ' την αρχή. Σίγουρα θα ήταν προτιμότερο να μην υπήρχαν καθόλου τα ΤΕΙ μηχανικών όταν δεν προσφέρουν κάτι παραπάνω απ' τα πολυτεχνεία και οι απόφοιτοι τους θέλουν να λογίζονται για διπλωματούχοι.

 
Δεκάδες τμήματα ΑΕΙ
26 Νοε 2019 18:31

Εξαπλωμένα σε κωμοπόλεις, χωριά και νησιά - τι νόημα έχει η λειτουργία τους; Οι περισσότερες περιφερειακές σχολές είναι υποστελεχωμένες και η κατάσταση επιδεινώνεται με τις μετακινήσεις προσωπικού.

Πρέπει οπωσδήποτε να προχωρήσουν τα ΑΕΙ και το Υπουργείο σε συνενώσεις: ξεκινώντας πχ. από την Κρήτη και το Αιγαίο, όπου λειτουργούν πλέον τέσσερα πανεπιστήμια χωρίς κεντρικό σχεδιασμό

 
Δυστυχώς δεν λύνετε τα προβλήματα
26 Νοε 2019 19:01

Και να ήταν μόνο εκεί το πρόβλημα...

 
Συνεχίστε κι εσείς...
26 Νοε 2019 21:50

με τη σειρά σας την πολιτική δεκαετιών. Σε κάθε χωριό και ΤΕΙ σε κάθε κωμόπολη και ΑΕΙ. Τα λεφτά του φορολογούμενου θα σεβαστεί κανένας;

 
αιρετικός
27 Νοε 2019 09:26

Όλοι αυτοί που φωνασκούν για "κάθε χωριό και ΤΕΙ ...¨έχουν γνώση του Ευρωπαϊκού χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης ή απλώς φωνασκούν για να πουν κάτι. Σε μια χώρα με ανάλογο πληθυσμό την Ολλανδία; Το πλήθος των Ολλανδικών Πανεπιστημίων είναι 18 (μαζί με το αντίστοιχο Ανοικτό Πανεπιστήμιο) όπου φοιτούν 240.000 φοιτητές είναι ενώ των Πανεπιστημίων Εφαρμοσμένων Επιστημών είναι 36 με 440.000 φοιτητές με σημαντική συνεισφορά στην έρευνα στην Ευρώπης (βλ. αναφορά Impact in Europe – Research by Dutch Universities of Applied Scienceς). Όλα αυτά ιδρύματα απλώνονται σε 37 πόλεις της χώρας.
Αφήστε δε που το επιχείρημα είναι έωλο. Δεν υπάρχουν τμήματα στελεχωμένα σε μεγάλες πόλεις;
Δηλ. θέλουν να μας πουν ότι όλα τα Πανεπιστήμια/ΤΕι του κόσμου είναι σε μεγάλες πόλεις; το Harvard είναι σε μια μικρή κωμόπολη, το Cambridge.
Αλλά το γεγονός ότι αυτή η χώρα έχει στρεβλή ανάπτυξη το ξεχνάμε:
60% του πληθυσμού σε 2 μεγάλες πόλεις). Κανονικά θα έπρεπε τα Πανεπιστήμια να αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης της επαρχίας με επιλογή πόλεων που θα αποτελέσουν το κέντρο της αναπτυξιακής πολιτικής της περιοχής, θα διέθεταν κατάλληλες εγκαταστάσεις (για διδασκαλία και φιλοξενία των φοιτητών).
Αυτά όμως σε μια ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΧΩΡΑ με κανονικούς πολίτες που δεν λένε ο καθένας ότι του κατέβει με κανονικά κόμματα, πολιτικούς και παιδεία και υγεία.

 
@αιρετικός
27 Νοε 2019 17:05

Ατυχές το σχόλιο για το Harvard. Πράγματι είναι στο Cambridge το οποίο από μόνο του έχει πληθυσμό περίπου 120000 (δεν το λές και μικρό), ενώ στην ουσία αποτελεί μέρος της Βοστώνης.

 
Ελληνικά ΑΕΙ
27 Νοε 2019 23:23

Καμία σχέση η Ανώτατη Εκπαίδευση σε Ολλανδία ή Αγγλία με την κατάσταση στην Ελλάδα: το Cambridge και άλλα ξένα πανεπιστήμια απέχουν 2 ώρες με το τραίνο από μεγαλουπόλεις των ΗΠΑ και της Αγγλίας, δεν είναι παρατημένα σε επαρχιακές κωμοπόλεις που προσπαθούν να επιβιώσουν μέσω των φοιτητών (οικονομία των ενοικιαζόμενων δωματίων και των καταστημάτων εστίασης)

Στην Ολλανδία και στη Γαλλία επίσης έχουν προωθήσει συνενώσει ΑΕΙ, και προφανώς έχουν αποκτήσει άλλη δυναμική τα τμήματά τους.

Ορισμένοι (πχ. αρθούρ) ονειρεύονται με τα χρήματα του δημοσίου και μιλούν για ανάπτυξη όταν επί 40 χρόνια το μόνο που έχουν επιβάλει είναι παρακμή.

 
@αιρετικός
29 Νοε 2019 22:05

Η Ολλανδία έχει σχεδόν διπλάσιο πληθυσμό απο την Ελλάδα αλλα λιγότερα δημόσια Πανεπιστήμια (15 οχι 18, βέβαια έχει και ιδιωτικά, αλλα αυτά τα ξεχνάτε).

 
@αιρετικός2
29 Νοε 2019 22:41

Επίσης για τα πανεπιστήμια στις μικρές πόλεις αυτα είναι ιστορικά πανεπιστλημια και ιστορικές παλιες πολεις. Ο λόγος που ιδρυθηκαν σε αυτές τις κωμοπόλεις είναι οτι εκεί υπήρχαν οι διανοούμενοι, τα εκκλησιαστικά κέντρα και μοναστλήρια που ήταν οι ιδρυτές.

 
Λήμνος και Ψαχνά
30 Νοε 2019 01:23

Εδώ έχουν ιδρυθεί τμήματα στον Μόλυβο Λήμνου και τα Ψαχνά Ευβοίας και τον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, καμία σχέση με Cambridge USA

 
ΠΕ04
30 Νοε 2019 03:42

Universities of applied sciences

Aeres University of Applied Sciences
Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten
ArtEZ Hogeschool voor de kunsten
Avans University of Applied Sciences
Breda University of Applied Sciences
Christelijke Hogeschool Ede
Christelijke Hogeschool Windesheim
Codarts Hogeschool voor de Kunsten
Design Academy Eindhoven
Driestar educatief
Fontys Hogescholen
Hogeschool Viaa
Gerrit Rietveld Academie
De Haagse Hogeschool
Hanzehogeschool Groningen
HAS Hogeschool
HKU
Hogeschool De Kempel
Inholland
Hogeschool IPABO
Hogeschool Leiden
Hogeschool Rotterdam
Hogeschool Saxion
Hogeschool Utrecht
Amsterdam University of Applied Sciences
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
Hogeschool Van Hall-Larenstein
HZ University of Applied Sciences
Zuyd Hogeschool
Hotelschool The Hague
Iselinge Hogeschool
Katholieke Pabo Zwolle
Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten/Koninklijk Conservatorium
Marnix Academie
NHL Stenden Hogeschool
Thomas More Hogeschool

Universities

Erasmus Universiteit Rotterdam
Protestantse Theologische Universiteit
Theologische Universiteit Apeldoorn
Theologische Universiteit Kampen
Radboud Universiteit Nijmegen
Rijksuniversiteit Groningen
Delft University of Technology
Technische Universiteit Eindhoven
Universiteit Leiden
Universiteit Maastricht
Universiteit Twente
Universiteit Utrecht
Universiteit van Amsterdam
Tilburg University
Universiteit voor Humanistiek
Vrije Universiteit Amsterdam
Wageningen Universiteit
Αυτά είναι τα Πανεπιστήμια που έχει η Ολλανδία, μπορείτε εύκολα να τα μετρήσετε.

 
Ανώτερη Εκπαίδευση
30 Νοε 2019 17:33

Τα Hogeschool δε θεωρούνται ισότιμα με τα πανεπιστήμια στο ολλανδικό σύστημα, τα διπλώματα που απονέμουν μοιάζουν με τα παλιά ελληνικά ΤΕΙ. Φυσικά η σύγκριση Ολλανδίας, μιας χώρας 20 εκατομμυρίων κατοίκων, με πανεπιστήμια 300 ετών και ανεπτυγμένη βιομηχανία σε πολλούς τομείς, με την Ελλάδα είναι άκαιρη.

Οι σχολές σε ΑΕΙ και πρώην ΤΕΙ που ιδρύθηκαν μετά το 1980 έγιναν χωρίς σχέδιο και έτσι φτάσαμε στον 21ο αιώνα, σαράντα χρόνια μετά, να συζητάμε για αποφοίτους χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και τμήματα χωρίς διδακτικό προσωπικό (10-15 καθηγητές δεν επαρκούν για προπτυχιακό και μεταπτυχιακό πρόγραμμα)

 
Πανεπιστήμια Εξωτερικού
30 Νοε 2019 20:25

Όταν γράφουμε για Πανεπιστήμια δεν αναφερόμαστε σε τεχνικές σχολές, όπως τα Hogeschool που είναι περίπου σαν τα ΤΕΙ.

 
Δημήτρης Σ.
01 Δεκ 2019 08:31

Τα ΑΕΙ τεχνολογικού τομέα ήταν ,η ασπαιτε ειναι ακομα, δηλωμένα σαν πανεπιστήμια στο εξωτερικό οπότε η σύγκριση τεχνικών σχολών ειναι φαιδρή.

 
ΣΤΕΦ
01 Δεκ 2019 14:17

Τα ΤΕΙ είναι πανεπιστήμια εφαρμοσμένων επιστημών αναγνωρισμένα σε όλο το κόσμο
Αγαπητέ @πσνεπιστήμια εξωτερικού ζεις σε άλλο κόσμο

 
ΓΕΩΡΓΙΑ
02 Δεκ 2019 08:56

Το πρόβλημα εδώ είναι το Τμήμα νοσηλευτικής Διδυμοτείχου που επί 12 έτη ψυχορραγεί ενώ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ήταν σχολή χωρίς ούτε ένα μέλος ΔΕΠ και πέρασε από την αξιολόγηση….. ποια αξιολόγηση ???? πως κρατήσανε τόσα χρόνια αυτό το τμήμα ανοιχτό ???? χωρίς ίχνος διοργάνωσης και λειτουργώντας σαν δευτεροβάθμια εκπαίδευση ???? όποιος έβλεπε φως έμπαινε μέσα και δίδασκε …… και από εργαστήρια !!!!
Ένα τμήμα εργαστηριακό πανεπιστημίου πρέπει να έχει εργαστήρια για τους μεταπτυχιακούς και τους διδάκτορες τι είναι αυτά θα μου πείτε τώρα άντε να εξηγήσεις στην τοπική αρχή ότι το αμφιθέατρο – κινηματογράφος του Δήμου και οι δύο αίθουσες των 30 ατόμων δεν αρκούν ας το καταλάβουν. ΜΗΝ εγκλωβίζεται τα παιδιά μας άλλο φτάνει ποια.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean