Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΕΙ

Αξιολόγηση πανεπιστημιακών: Μόνο 2 στους 10 φοιτητές συμπληρώνουν τα ερωτηματολόγια

Το ανώνυμο ερωτηματολόγιο με τις 37 ερωτήσεις
Δημοσίευση: 26/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σε ανησυχητικά χαμηλά ποσοστά βρίσκεται η συμμετοχή των φοιτητών στην αξιολόγηση του διδακτικού προσωπικού, καθώς  εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο μόνο το 20% συμπληρώνει το ανώνυμο ερωτηματολόγιο που τους χορηγεί το Πανεπιστήμιό τους.

Το στοιχείο αυτό δεν είναι καθόλου ικανοποιητικό , γι αυτό και ο πρόεδρος της ΑΔΙΠ  Παντελής Κυπριανός     είναι προσκεκλημένος  από    τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, στις συνεδριάσεις της Πέμπτης και Παρασκευής  για να κάνει συγκεκριμένες προτάσεις για την ενεργοποίηση των φοιτητών στην αξιολόγηση του διδακτικού προσωπικού.

Ο πρόεδρος της ΑΔΙΠ, μέσα από συγκεκριμένες προτάσεις, θα ζητήσει τη στήριξη των Πρυτανικών Αρχών των ελληνικών Πανεπιστημίων,με στόχο τη μεγαλύτερη συμμετοχή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό συμμετοχής των φοιτητών μειώθηκε όταν τα ερωτηματολόγια από την έντυπη μορφή πέρασαν στην ηλεκτρονική, φαινόμενο που δεν είναι μόνο ελληνικό , αλλά διεθνές.

Το esos δημοσιεύει ένα ενδεικτικό ερωτηματολόγιο   αξιολόγησης του διδακτικού προσωπικού που τα Πανεπιστήμια  χορηγούν στους φοιτητές για να τα συμπληρώσουν:

Ετικέτες: 
ΑΔΙΠ

Σχόλια (15)

 
Προφανώς...
26 Νοε 2019 11:20

Αυτός που συνέταξε το ερωτηματολόγιο είναι προφανώς άσχετος με το αντικείμενο... Ποιος φοιτητής θα κάτσει να απαντήσει σε... 37(!!!) ερωτήσεις για... έστω 6 μαθήματα επί π.χ.... έστω 3 διδάσκοντες = 666 ερωτήσεις ανά εξάμηνο; Είστε σοβαροί; Και χωρίς να βάζω τα σχόλια! Πόση αξιοπιστία μπορεί να έχει ένα τέτοιο ερωτηματολόγιο στο οποίο από ένα σημείο και μετά και ο πιο καλόπιστος θα αρχίσει να συμπληρώνει χωρίς να το διαβάζει καν;

 
Τουλάχιστον υπάρχει η δυνατότητα αξιολόγησης!
26 Νοε 2019 11:35

Αντί να γκρινιάζουμε ότι μόνο το 20% των φοιτητών συμμετέχει (το οποίο εξαρτάται καθαρά από τους ίδιους τους φοιτητές-άραγε ποιοι συμμετέχουν?) καλό θα ήταν να τονίσουμε ότι στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση εδώ και αρκετό καιρό υπάρχει αξιολόγηση των μελών ΔΕΠ (με όποια προβλήματα) σε πλήρη αντίθεση με τις άλλες δύο βαθμίδες...
Μήπως θα έπρεπε να αναζητηθεί ο λόγος? (εκτός και αν όλοι, οι γονείς, οι μαθητές και το Υπουργείο το θεωρούν περιττό...!)

 
γιαννης
26 Νοε 2019 11:57

Γιατί θα πρέπει να συμμετέχει ο φοιτητής σε αυτή την ερευνα- αξιολόγηση?
Ανακοινώσατε ποτέ αποτελέσματα , προτείνατε βελτιώσεις, κάνατε κάποιες ενέργειες για να βελτιωθούν τα κακώς κείμενα που διαιωνίζονται? Αν κάνατε κάτι ...αν λέω ....του είπατε ότι αυτό ειναι λόγω της δικής του αξιολόγησης. Πιστέψτε πρώτα εσείς σε αυτό που από συνήθεια και θεαθήναι κάνετε και να είστε σίγουροι ότι θα το δει ο φοιτητής και θα επαναξιολογήσει την στάση του.

 
Παναγιώτης Β
26 Νοε 2019 12:31

Επαρκέστατο το ερωτηματολόγιο. Μακάρι να τό αντιγράψουν προσαρμοσμένο και οι άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης.

 
ΝΣ
26 Νοε 2019 16:21

Το ερωτηματολόγιο είναι μια χαρά. Η κουλτούρα της αξιολόγησης πάσχει από όλους όπως επίσης και αυτό που ανέφερε ο «Γιάννης» παραπάνω. Η αξιοποίηση των αξιολογήσεων και η διόρθωση των κακώς κειμένων.

 
Αξιολόγηση ΑΔΙΠ
26 Νοε 2019 18:40

Τόσα χρόνια τα έντυπα ερωτηματολόγια συμπληρώνονταν κατά την εξεταστική περίοδο ή στα μαθήματα, γι'αυτό και η συμμετοχή ήταν τυπικά αυξημένη. Ουσιαστική αξιολόγηση των μελών ΔΕΠ δεν υπάρχει και κανένα ερωτηματολόγιο δεν θα αλλάξει την νοοτροπία που επικρατεί.

Ο νέος κύκλος αξιολογήσεων από την ΑΔΙΠ πότε θα ξεκινήσει; Έχουν περάσει σχεδόν 8 χρόνια από την πρώτη αξιολόγηση, και τα ΑΕΙ δεν έχουν προχωρήσει σε βελτιωτικές κινήσεις.

Τα στατιστικά στοιχεία είναι άχρηστα χωρίς ουσιαστική βούληση για εξωστρέφεια - πόσοι ερευνητές με διδακτορικό από το εξωτερικό έχουν προσληφθεί ως μέλη ΔΕΠ τα τελευταία 10 χρόνια;

 
Γεώργιος Παπαθανασίου, Τμήμα Φυσικοθεραπείας, ΠΑΔΑ
26 Νοε 2019 18:47

Το σχόλιο του/της "προφανώς", αλλά ιδιαίτερα το σχόλιο του "γιάννης" είναι πολύ εύστοχο!
Με βάση την τετραετή εμπειρία μου, ως Προέδρου της ΟΜΕΑ και Προέδρου του Τμήματος Φυσικοθεραπείας, τα πρώτα έτη της ηλεκτρονικής αξιολόγησης στο Ίδρυμά μας (2013-2015) η ανταπόκριση και η συμμετοχή των φοιτητών ήταν θεαματική (> 850-800 υποβληθέντα ερωτηματολόγια ανά εκπαιδευτικό εξάμηνο!). Αξίζει να σημειωθεί ότι, τόσο η ΜΟΔΙΠ του Ιδρύματος όσο και όλα τα μέλη της ΟΜΕΑ του Τμήματος, κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια ώστε οι φοιτητές να ενημερωθούν ενδελεχώς για τη σημαντικότητα της συμμετοχής τους και τη συμβολή της αξιολόγησης στην αναβάθμιση της εκπαίδευσής τους.
ΟΜΩΣ...
Η συμμετοχή κατά τα επόμενα εξάμηνα άρχισε να φθίνει έντονα, μέχρι που αργότερα σχεδόν έσβησε.... Οι λόγοι της ραγδαία μειούμενης συμμετοχής, σύμφωνα με τους ίδιους τους φοιτητές είναι:
1. Απογοήτευση των φοιτητών διότι ποτέ δεν είχαν ενημέρωση από τη ΜΟΔΙΠ, και ακολούθως από το Τμήμα, για τα αποτελέσματα της αξιολόγησής τους! Σημείωση: δεν μας επετράπη η ανάρτηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης (ούτε της αξιολόγησης ανά καθηγητή, ούτε της αξιολόγησης ανά μάθημα)!
2. Απογοήτευση των φοιτητών διότι κανείς δεν τους έπεισε ότι θα υπάρξουν χειροπιαστές βελτιώσεις και αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία, σύμφωνες με τα πορίσματα της αξιολόγησης.
Σημείωση: δεν υπάρχει ανάλογη πρόβλεψη από το θεσμικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση των περισσότερων από τα προβλήματα που καλόπιστα και καλοπροαίρετα έθιγαν οι φοιτητές.
3. Είναι αδύνατον ο φοιτητής να ενθουσιάζεται με την ιδέα ότι θα πρέπει να συμπληρώσει πάνω από 12-14 ερωτηματολόγια των 37 ερωτήσεων έκαστο κάθε εξάμηνο! (Συνήθως οι φοιτητές δηλώνουν > 6-7 θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα ανά εξάμηνο).
Σημείωση: για όλα τα παραπάνω, και πολλά ακόμη, η ΟΜΕΑ του Τμήματος υπέβαλλε γραπτώς τις προτάσεις της...
Συνοπτικά:
1. Ανάρτηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης, έστω συνοπτικά, στις ιστοσελίδες των Τμημάτων και της ΜΟΔΙΠ κάθε ΑΕΙ.
2. Αλλαγή του ερωτηματολογίου, σύμφωνα με τις επιταγές της αντίστοιχης μεθοδολογίας έρευνας, προώθηση μιας περιεκτικής και σύντομης εκδοχής (short version).
3. Τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου, ώστε τα μονομελή και συλλογικά όργανα διοίκησης να έχουν τη δυνατότητα αποτελεσματικών παρεμβάσεων.

 
Ανοιχτές διαδικασίες
26 Νοε 2019 22:56

Διαφάνεια στην αξιολόγηση, κάθε διετία ή τριετία να δημοσιεύονται οι εκθέσεις εσωτερικής αξιολόγησης των τμημάτων και κάθε πενταετία ή εξαετία να γίνεται εξωτερική αξιολόγηση.

Οι φοιτητές να μπορούν να καταθέσουν ανώνυμα και ηλεκτρονικά ολοκληρωμένες προτάσεις (1-3 σελίδες) για το σύνολο της διδασκαλίας και των υπηρεσιών του ΑΕΙ (Βιβλιοθήκη, Εργαστήρια, Φοιτητική Μέριμνα, Έρευνα)

Μόνο εάν δημοσιεύονται οι εκθέσεις της ΜΟΔΙΠ και ΑΔΙΠ θα γίνουν τα ΑΕΙ ανοιχτά στην κοινωνία

 
Ποια είναι τα βαθύτερα αίτια;
27 Νοε 2019 06:46

Οι φοιτητές φαίνεται ότι είτε δεν πιστεύουν ότι τα αποτέλέσματα της αξιολόγησης θα βελτιώσουν το επίπεδο των σπουδών, είτε ότι τελικά δεν ενδιαφέρονται για την ποιότητα των σπουδών.
Για το πρώτο, ευθύνη έχουν τα Τμήματα που δεν δημοσιοποιούν τις όποιες παρεμβάσεις έκαναν η προτίθενται να κάνουν. Μήπως αυτό έχει σχέση με το ότι η αυτοβελτίωση των διδασκόντων ελάχιστη συνεισφορά έχει στην ακαδημαϊκή τους εξέλιξη; Υπήρξαν ποτέ συνέπειες για κάποιον διδάσκοντα που δεν ήταν συνεπής στις υποχρεώσεις του; Και ποιος είναι αυτός που θα τολμήσει να τους κάνει υποδείξεις (ή ακόμα και μάθημα) ώστε να διδάσκουν καλύτερα; Το δόγμα που ισχύει ακόμα και σήμερα στην ακαδημαϊκή κοινότητα είναι ότι "καταλληλότερος να διδάξει είναι αυτός που τα ξέρει καλύτερα".
Για το δεύτερο, ευθύνη έχει η εθνική στρατηγική για την παιδεία και η σχέση του πτυχίου με την επαγγελματική αποκατάσταση. Για πολλούς φοιτητές το πανεπιστήμιο αποτελεί μια αδιάφορη συνέχεια στη ζωή τους: να τελειώνουμε, να πάρουμε το χαρτί, να πάμε παρακάτω για μεταπτυχιακό, όπως ακριβώς βίωσαν τον ρόλο της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας.
Τα ΑΕΙ μπορούν να θεωρηθούν ως ένα τεράστιο πάρκινγκ, στο οποίο σταθμεύουν οι φοιτητές για 4-5 χρόνια και στο διάστημα αυτό και αφήνουν τους γονείς τους ήσυχους, και συγχρόνως δεν προσμετρούνται στον άνεργο πληθυσμό. Συνεπώς, όλοι, γονείς και κράτος, είναι ικανοποιημένοι από το status quo, και αφού δεν υπάρχουν κίνητρα για βελτίωση της κατάστασης, δεν υπάρχει λόγος να συμπληρώσουμε και ερωτηματολόγια. Όλα καλά, όλα ανθηρά.
Ίσως τελικά έχουμε ανάγκη από ένα δεύτερο ερωτηματολόγιο, μια εκτεταμένη κοινωνική έρευνα, η οποία να έχει την διακριτική ικανότητα να ανιχνεύσει τα βαθύτερα αίτια της αδιαφορίας ή απροθυμίας των Ελλήνων φοιτητών να αξιολογήσουν τις σπουδές τους. Τί συμβαίνει στις άλλες χώρες της Ε.Ε.; Συμμετέχουν εκεί οι φοιτητές; Πώς αξιοποιούνται τα αποτελέσματα της αξιολόγησης; Υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια;

 
ΜελοςΔΕΠ
27 Νοε 2019 10:33

Τα ερωτηματολόγια είναι μια χαρά. Να ρωτάτε ΤΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ. Η απάντηση είναι ΤΙΠΟΤΑ. Δεν δημοσιοποιούνται, δεν τα κοιτάει κανείς. Κανένας. Αν οι φοιτητές πουν οτι ο καθηγητής είναι απροετοίμαστος, κλπ, δεν υπάρχουν συνέπειες. Ο πρόεδρος δεν τον πιάνει στην άκρη να τον συμμαζέψει, στις εξελίξεις δεν λαμβάνονται υπόψη, πουθενά. Οπότε και οι φοιτητές και οι καθηγητές ξέρουν ότι απλά γίνονται για να γίνονται.

 
Παναγιώτης Β
27 Νοε 2019 11:03

@Ποια είναι τα βαθύτερα αίτια;: Αν δεν είναι ρητορικές οι ερωτήσεις σας, επιτρέψτε μου να καταθέσω μία προσωπική εμπειρία.
Πριν πολλά πολλά φεγγάρια, τριτοετής ών στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, το πανεπιστήμιο απομάκρυνε καθηγητή λόγω της κακής βαθμολογίας εκ μέρους των φοιτητών. Δεν ήταν η πρώτη φορά, αλλά έκανε εντύπωση, καθώς ο καθηγητής ήταν υποψήφιος για Nobel.
Συμπέρασμα1: λαμπρός επιστήμονας δεν συνεπάγεται και καλός εκπαιδευτικός.
Συμπέρασμα2: βασική προϋπόθεση των αξιολογήσεων είναι να αξιοποιούνται.

Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τους λόγους για τους οποίους είναι τόσο μικρή η συμμετοχή των εν Ελλάδι φοιτητών, αλλά είναι θλιβερό, να αφιερώνουν σε καθημερινή βάση χρόνο για να αξιολογούν ανούσιες εφαρμογές στο κινητό τους τηλέφωνο και να μην αφιερώνουν 5 λεπτά για να συμπληρώσουν ένα καθοριστικής σημασίας ερωτηματολόγιο.

 
@Παναγιώτης Β.
27 Νοε 2019 11:29

Δεν συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο γιατί ξέρουν ότι δεν θα γίνει τίποτα.Σήμερα για άλλα μια φορά σε σχολή καθηγητής στήνει τους φοιτητές στο μάθημα και αντ αυτού στέλνει την διοικητικό-εκπαιδευτικό να διδάξει.Όσα ερωτηματολόγια να συμπληρώσουν για τέτοια και άλλα θέματα ξέρουν ότι δεν θα έχουν αποτέλεσμα.Επομένως γιατί να το κάνουν;Να μην παραβλέψουμε και το γεγονός της συγγενοκρατίας και της ...διαδοχής της έδρας από γονέα σε διάδοχο ή στενό άλλο συγγενή.

 
Γ.Π.
27 Νοε 2019 12:19

Έχετε δίκιο. Η πιο βαθιά τομή που χρειάζεται το ελληνικό εκπαιδευτικό κατασκεύασμα
που μεταλλάσσεται ασκόπως από τη μεταπολίτευση και μετά, είναι να αποδεχθούμε ειλικρινώς το « Συμπέρασμα1 και το Συμπέρασμα2 ». Το « Συμπέρασμα1» θα απορ-ρίψει όλους τους μοριοσυλλέκτες που ενδιαφέρονται μόνο για τη συλλογή και την κατάληψη μιας θέσης και θα αναδείξει αυτούς που είναι πράγματι ικανοί να στηρίξουν ένα αποτελεσματικό επιμορφωτικό σύστημα στην ΠΕ και ΔΕ. Το «Συμπέρασμα2» είναι προφανώς το οξυγόνο που θα του δίνει ζωή. Οι μαθητές που θα βιώσουν ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα, θα είναι οι πρώτοι φοιτητές που θα ασχολούνται κυρίως με τα ουσιώδη και δευτερευόντως, χάριν παιδιάς, με το ασήμαντο.

 
Φοιτητής
27 Νοε 2019 20:33

Δεν το συμπληρώνω γιατί φοβάμαι πως δεν είναι ανώνυμο μιας και μπαίνω μέσα σε αυτή τη πλατφόρμα με τους κωδικούς της σχολής μου.

 
Ανωνυμία
27 Νοε 2019 23:17

Η ανωνυμία είναι εξασφαλισμένη, όπως και η αδιαφορία για τα σχόλια και τις αξιολογήσεις. Συμπληρώστε ό,τι θέλετε, κανείς δεν ασχολείται και απλώς αρχειοθετούνται "ηλεκτρονικά", μια τυπική διαδικασία χωρίς ανατροφοδότηση.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean