Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Κ. Μητσοτάκης: Θα στηρίξω την εισαγωγή της Ρομποτικής στις θεματικές δραστηριότητες του σχολείου

Δημοσίευση: 27/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Θα στηρίξω κι εγώ την πρωτοβουλία του υπουργείου,  θεματικές δραστηριότητες, όπως η Ρομποτική,  να ενταχθούν με ποιο ενεργό, με ποιο συστηματικό τρόπο στα προγράμματα των σχολείων μας.

Αυτό τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην τελετή βράβευσης της ελληνικής μαθητικής αποστολής στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019, παρουσία της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Τις ελληνικές ομάδες που έλαβαν μέρος και απέσπασαν σπουδαία διάκριση στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, που πραγματοποιήθηκε στο Győr της Ουγγαρίας, συνεχάρη ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε εκδήλωση που φιλοξενήθηκε στο υπουργείο Εσωτερικών.

Με θέμα τις «Έξυπνες Πόλεις», οι Έλληνες μαθητές συναγωνίστηκαν στη δημιουργία και στον προγραμματισμό ρομποτικών κατασκευών στους τομείς των αστικών μεταφορών, της ύδρευσης και της διαχείρισης αποβλήτων, του φωτισμού και της θέρμανσης κτηρίων.

Κατάφεραν να κερδίσουν τα περισσότερα μετάλλια -μαζί με τη ρωσική αποστολή- ανάμεσα σε 423 ομάδες από 73 χώρες, σε ρομποτικές κατασκευές που μπορούν να συμβάλλουν στη δόμηση των πόλεων του μέλλοντος.

Ολόκληρος ο χαιρετισμός του Πρωθυπουργού:

«Αγαπητά μου παιδιά, αγαπητοί μου εκπαιδευτικοί, αγαπητοί γονείς,

Είμαι εδώ, απλά και μόνο, για να σας πω ένα μεγάλο μπράβο για την προσπάθειά σας, για τη συμμετοχή σας, για την επιτυχία σας.

Θεωρώ εξαιρετικά σπουδαίο να βλέπω στα πρόσωπά σας το χαμόγελο και την αισιοδοξία μιας φωτεινής Ελλάδος. Αυτό το οποίο πετύχατε, ξέρω ότι το πετύχατε με πολύ κόπο και με πολλή προσπάθεια. Ξέρω ότι εσείς αλλά και οι εκπαιδευτικοί σας, αλλά και οι γονείς σας, αφιερώσατε ώρες που μπορεί να τις είχατε αναλώσει σε ψυχαγωγία, στο να βλέπετε τηλεόραση ή στο να κάνετε άλλα πράγματα, για να μπορέσετε να δουλέψετε σκληρά και ομαδικά για να φέρετε αυτές τις σημαντικές διακρίσεις. Πρώτα απ’ όλα για τους ίδιους σας τους εαυτούς.

Πιστεύω πολύ στην εκπαιδευτική ρομποτική και όσες φορές είχα την ευκαιρία να μιλήσω με τους πρωτεργάτες αυτής της σημαντικής πρωτοβουλίας στην Ελλάδα, πάντα βλέπω με πόσο μεγάλη χαρά και προσδοκία αγκαλιάζουν τέτοιες πρωτοβουλίες -όχι μόνο- οι μαθητές μας αλλά και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Θα στηρίξω κι εγώ την πρωτοβουλία του Υπουργείου, τέτοιου είδους θεματικές δραστηριότητες να ενταχθούν με ποιο ενεργό, με ποιο συστηματικό τρόπο στα προγράμματα των σχολείων μας.

Ασχέτως το πού θα σας οδηγήσει τελικά η ζωή σας και το τι επιλογές θα κάνετε. Αν θα επιλέξετε να σπουδάσετε κάποιο γνωστικό αντικείμενο το οποίο θα έχει σχέση με τη ρομποτική, με τον κόσμο της τεχνολογίας -ο οποίος ανοίγεται μπροστά μας- αυτά τα οποία μάθατε από τη συμμετοχή σας σε αυτήν την εξαιρετική πρωτοβουλία, πιστεύω, ότι θα σας συνοδεύουν για πάντα. Μάθατε πάνω απ’ όλα να συνεργάζεστε στα πλαίσια μιας ομάδας. Μάθατε να θέτετε φιλόδοξους στόχους και να τους πετυχαίνετε. Μάθατε να ξεπερνάτε δυσκολίες, οι οποίες αναπόφευκτα προκύπτουν σε κάθε ομαδική δουλειά.

Μάθατε -είμαι σίγουρος γι’ αυτό- γιατί είχα την ευκαιρία να δω λίγο τις πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις, ιδέες, εφαρμοσμένες ιδέες με τις οποίες προσήλθατε στον διαγωνισμό αυτό. Μάθατε κάτι πάρα πολύ σημαντικό: Μάθατε να σκέφτεστε «έξω από το κουτί» και να βρίσκετε μη συμβατικές λύσεις σε συμβατικά προβλήματα.

Αυτές, λοιπόν, οι δεξιότητες θα σας είναι χρήσιμες ότι και αν επιλέξετε τελικά να κάνετε στη ζωή σας.

Μπροστά σας και μπροστά μας ανοίγεται ένας νέος κόσμος γεμάτος προκλήσεις, γεμάτος ευκαιρίες, γεμάτος κινδύνους. Προσωπικά πιστεύω ότι η τεχνολογία, η ευρηματικότητα, η καινοτομία θα μπορέσει να δώσει πολλές λύσεις στα μεγάλα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.

Εσείς κληθήκατε να αντιμετωπίσετε, στο δικό σας πεδίο, κάποια από τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν σήμερα οι πόλεις. Πώς οι έξυπνες πόλεις μπορούν να κάνουν τις ζωές μας όλο και καλύτερες, όλο και πιο εύκολες. Αντίστοιχα, στη μεγάλη κλίμακα, η τεχνολογία είναι αυτή που θα μας επιτρέψει -και το πιστεύω αυτό ακράδαντα- να αντιμετωπίσουμε τεράστια προβλήματα, όπως το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής.

Και πιστεύω ότι αν πρέπει κάτι να κάνουμε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, είναι να κρατάμε ζωντανή την περιέργεια των νέων παιδιών, των νέων ανθρώπων, των νέων πολιτών.

Γι’ αυτό και η Παιδεία για εμάς, για μένα, για την Υπουργό, για τους Υπουργούς δεν είναι απλά μια διαδικασία στείρας αποστήθισης. Δεν είναι απλά μια διαδικασία με την οποία αντιλαμβανόμαστε τη γνώση ως κάτι το οποίο μαθαίνουμε για να το μεταφέρουμε στη συνέχεια σε μία κόλλα χαρτί στον προφορικό μας λόγο. Είναι κάτι πολύ παραπάνω η γνώση στον σημερινό κόσμο και ακριβώς αυτήν την ευρεία γνώση, αυτές τις δεξιότητες που τόσο χρήσιμες θα σας είναι ότι και αν επιλέξετε να κάνετε, θέλουμε να καλλιεργήσουμε μέσα από το σχολείο του μέλλοντος, έτσι όπως, τουλάχιστον, το οραματιζόμαστε.

Σταματώ εδώ, λέγοντάς σας και πάλι ένα μεγάλο μπράβο για τις επιτυχίες σας. Συγχαίροντας εσάς προσωπικά αλλά συγχαίροντας, ειδικά, και δασκάλους σας και τους καθηγητές σας. Διότι, γνωρίζω -και θα κλείσω με αυτό- ότι έχουμε στην εκπαίδευση ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό δυναμικό. Ένα εκπαιδευτικό δυναμικό το οποίο συχνά ψάχνει ευκαιρίες να κάνει περισσότερα πράγματα από αυτά τα οποία, ενδεχομένως, είναι μέσα στο συμβατικό πλαίσιο των δραστηριοτήτων ενός δασκάλου κι ενός καθηγητή.

Και χρέος μας, ως πολιτεία, είναι ακριβώς αυτούς τους καθηγητές, τους δασκάλους που θέλουν να κάνουν περισσότερα πράγματα, που θέλουν να πειραματιστούν -σε συνεργασία με τα παιδιά και με τους γονείς- να τους δώσουμε την ευκαιρία και τη δυνατότητα να το κάνουν.

Και πάλι θερμά συγχαρητήρια, μας κάνατε όλους υπερήφανους, αλλά πάνω απ’ όλα κάνατε υπερήφανους τους εαυτούς σας, βλέποντας ότι μπορείτε να βάλετε έναν υψηλό στόχο και να τον πετύχετε.

Να είστε καλά, πάντα επιτυχίες».

Σχόλια (13)

 
ΡΟΜΠΟΤ
27 Νοε 2019 20:38

Γελάνε και οι πέτρες με δαύτον. Τα σχολεία είναι άδεια από καθηγητές, οι αναπληρωτές κοντεύουν τις 40.000(!!!!!) (και πάλι δεν πάνε σε πολλές περιοχές), για την κατάσταση των κτιρίων ας μην σχολιάσω ούτε για την υλικοτεχνική υποδομή (υπολογιστές, προβολείς κλπ) και αυτός ονειρεύεται ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ!!!!!

 
ΡΟΜΠΟΚΟΠ
27 Νοε 2019 22:18

Προς το παρών, ρομπότ 80 Μαιων στα νοσοκομεία είδαμε μόνο.

 
Στήριξη Παιδείας
27 Νοε 2019 23:13

Να δημιουργηθούν σωστά σχολεία, με νέο και μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, να γραφούν σωστά βιβλία και να αξιολογηθούν όλες οι εκπαιδευτικές δομές.

Τα επιμέρους κομμάτια δραστηριοτήτων (παλιότερα λέγαμε για ΤΠΕ, τώρα για Ρομποτική) θα ενταχθούν εάν υπάρχει αρμονικό σύνολο.

 
Πληροφορική
28 Νοε 2019 00:49

Κανείς δεν είναι ριγμένος

 
manos
28 Νοε 2019 08:57

Αρκεί να δοθεί σε πρώτη ανάθεση στους Ηλεκτρονικούς, που είναι η κατ' εξοχήν αρμόδια ειδικότητα.

 
Απειλή?
28 Νοε 2019 12:33

"Κ. Μητσοτάκης: Θα στηρίξω την εισαγωγή της Ρομποτικής...".
Μη, προς Θεού. Μια χαρά τα πάει απ' ότι φαίνεται χωρίς εσάς....

 
@manos
28 Νοε 2019 14:46

Ηλεκτρονικοί; μάλλον όχι...

 
ΠΕ86
28 Νοε 2019 14:51

Μάνο, δεν είναι η πρώτη φορά που μπερδεύετε/μπερδεύεται με τον τομέα της πληροφορικής.

 
Νικόλας
28 Νοε 2019 16:09

@manos Δηλαδή οι υπόλοιπες ειδικότητες μηχανικών δεν έχουν τις γνώσεις; Για πες μας τη σκέψη σου.

 
Τεχνολογία
28 Νοε 2019 18:02

Έχουμε βρει τη μαγική λύση, σε κάθε πρόβλημα να αναφέρουμε μια φράση της μόδας πχ. Διαδίκτυο των Πραγμάτων και να ελπίζουμε ότι θα κάνουμε άλματα όταν δεν έχουμε εξασφαλίσει τα βασικά μαθήματα στα σχολεία (Γλώσσα, Μαθηματικά, Ιστορία, Χημεία, Λογοτεχνία, Φυσική, Βιολογία, Ξένες Γλώσσες, Γυμναστική, Καλλιτεχνικά κ.α.)

Αυτό που μας λείπει είναι οι διαγωνισμοί στο τάδε μοντέρνο αντικείμενο ενώ αδιαφορούμε για το 95% της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

 
Βιοπληροφορική
29 Νοε 2019 11:36

κ. Μητσοτάκη, μήπως θα ήταν καλύτερα να στηρίξετε την Πληροφορική γενικότερα στην δημόσια εκπαίδευση κανονικά μέσα στο πρόγραμμα σπουδών, όπως αρμόζει σε μια χώρα που επιδιώκει την ανάπτυξη και την πρόοδο; Και ειδικά στις Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Επιστημών Ζωής & Υγείας! Είναι δυνατόν να μπαίνει φοιτητής σε τμήματα Φυσικής, Βιολογίας, Μαθηματικών και Μηχανικών στο έτος 2019 χωρίς να έχει διδαχτεί Προγραμματισμό πριν;

 
Μαθηματικά και Φυσική
29 Νοε 2019 21:13

Προγραμματισμό κάνουν οι φοιτητές στο Α' έτος σε όλες τις σχολές Πολυτεχνείου και Επιστημών. Ένας καλός απόφοιτους Λυκείου, με μέσο όρο άνω του 14, πολύ εύκολα κατανοεί τις βασικές αρχές της Πληροφορικής που θα του είναι χρήσιμες για την επιστήμη του. Απόδειξη οι δεκάδες απόφοιτοι Μαθηματικών, Φυσικής και Μηχανικής που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στον χώρο της Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, έχοντας μεταπτυχιακά ή και διδακτορικά από Σχολές Πληροφορικής.

Τα κενά όμως σε Μαθηματικά και Φυσική και Γλώσσα πώς θα καλυφθούν; Τεχνολογική ανάπτυξη δεν υπάρχει χωρίς σωστά θεμέλια.

Είναι δυνατόν να μπαίνει φοιτητής σε τμήματα Φυσικής, Βιολογίας, Μαθηματικών και Μηχανικών στο έτος 2019 χωρίς να έχει διδαχτεί Προγραμματισμό πριν;

 
Μαθηματικά και Φυσική
30 Νοε 2019 00:29

Για άλλη μια φορά μεταπηδούμε από την γνώση, στο εξεταζόμενο μάθημα.

Είναι αρκετά 11 χρόνια Μαθηματικών και Φυσικής; Πόσες χιλιάδες ώρες χρειάζονται για αυτά;
Στην Φιλανδία που κάνουν λιγότερα δεν γίνονται μηχανικοί και μαθηματικοί και φυσικοί;
Φυσικά και ναι, απλά δεν κάνουν ιδιαίτερα, έτσι;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean