Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Αποτελέσματα PISA: Στα χαμηλότερα επίπεδα οι Έλληνες μαθητές από το Μέσο Όρο στην Κατανόηση Κειμένου, στα Μαθηματικά και στις Φυσικές Επιστήμες

"Πρωταθλητές" οι 'Ελληνες μαθητές σε bullying και απουσίες
Δημοσίευση: 03/12/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του PISA που ανακοινώθηκαν σήμερα οι μαθητές στην Ελλάδα βαθμολογήθηκαν χαμηλότερα από το Μέσο Όρο του ΟΟΣΑ στην Κατανόηση Κειμένου, στα Μαθηματικά και στις Φυσικές Επιστήμες.

Στην Ελλάδα , το 27% των μαθητών ανέφερε ότι ήταν θύμα σχολικού εκφοβισμού, έναντι  23% κατά Μέσο Όρο στις χώρες του ΟΟΣΑ.

Στις χώρες του ΟΟΣΑ, κατά τις δύο εβδομάδες πριν το τεστ του PISA, το 21% των μαθητών κατά  Μέσο Όρο έλειψαν αδικαιολόγητα  από το σχολείο για μια ημέρα και το 48% των μαθητών έφτασαν αργοπορημένοι στο σχολείο.

Κατά την ίδια περίοδο  στην Ελλάδα , το 29% των μαθητών έλειψαν αδικαιολόγητα από το σχολείο για μια ημέρα και το 56% των μαθητών έφτασαν αργοπορημλενοι στο σχολείο

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Ετικέτες: 
PISA

Σχόλια (15)

 
Λευτέρης
03 Δεκ 2019 13:34

Και τίνος το αυτί θα ιδρώσει; ...
Τίνος η φαιά ουσία θα καταναλώσει ενέργεια για βελτίωση; .....
Εμείς πάντως καλά παίρναμε .....

 
ΚΑΙ ΙΔΟΥ
03 Δεκ 2019 13:55

Η επιβεβαίωση για το πόσο λάθος κατεύθυνη έχει το εκπαιδευτικό μας σύστημα εδώ και δεκαετίες.

 
ΝικΔΓκ
03 Δεκ 2019 15:05

Κάθε φορά που γίνεται ο διαγωνισμός η Ελλάδα υστερεί. Μάλιστα του 2016 τα αποτελέσματα ήταν χειρότερα από του 2014 νομίζω αρκετά.
Αν δεν γίνει διακομματική επιτροπή για την παιδεία και αν δεν δοθούν επιτέλους χρήματα, το χάλι θα χειροτερεύει

 
Παναγιώτης Β
03 Δεκ 2019 15:29

Εμπρός! Πάμε άλλη μία!
Φταίνε οι "μισθοί πείνας.
Φταίνε οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Φταίει ότι, δεν ασκούμε βιωματικές μεθόδους στην εκπαίδευση.
Φταίει ότι, όλες οι άλλες χώρες του ΟΟΣΑ έχουν διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα.
Φταίει ο Χατζηπετρής.
Φταίνε οι γονείς, που έχουν παρατήσει τα παιδιά τους χωρίς φροντιστήριο.

Φταίνε όλα τα παραπάνω, αλλά... τα παιδιά μας σε τί φταίνε;;;
Ντροπή σε όλους μας!!!

 
TL
03 Δεκ 2019 17:05

Οπότε τώρα θα γραφτούν βιβλία και μελέτες για το Εσθονικό εκπαιδευτικό σύστημα (μιας και είναι πια καλύτερο από το Φινλανδικό) ή ακόμη καλύτερα για το εκπαιδευτικό σύστημα της Σιγκαπούρης! Θα εμφανιστεί και μια ομάδα πρωτοπόρων εκπαιδευτικών-μελετητών (από αυτούς που δεν μπαίνουν στην τάξη) για να κάνει σεμινάρια στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς...

 
ΠΕ86
03 Δεκ 2019 17:08

Το σχολείο μου συμμετείχε το σχ. έτος 2017-2018 στον PISA και ήμουν ο συντονιστής. Επειδή στο παρελθόν έχει ξαναγίνει θέμα με τις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στον εν λόγω έρευνας και πιθανώς να ξαναγίνει και φέτος θα ήθελα να καταθέσω τη δική μου εμπειρία :

1) Η ερεύνα PISA και το ελληνικό εκπ/κό σύστημα είναι απλά ασύμβατα! Η λογική των ερωτήσεων είναι πρωτόγνωρη για τους Έλληνες μαθητές καθώς τα μαθήματα στο σχολείο έχουν περισσότερο "ακαδημαϊκό" προσανατολισμό ενώ ο PISA εστιάζει στην αξιοποίηση της γνώσης στην καθημερινότητα.

2) Ο PISA, καλώς ή κακώς, δεν λαμβάνει υπόψη όλο το φάσμα της ελληνικής πραγματικότητας. Με απλά λόγια, όταν ρωτάς ένα μαθητή από μία περιοχή ενός νησιού που βασίζεται στον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή για ...σταθμούς μετεπιβίβασης στα ΜΜΜ μία μεγαλούπολης (μετρό-αστικά λεωφορεία), την ώρα που καλά καλά δεν υπάρχει επαρκής υπεραστική συγκοινωνία, τι μπορείς να περιμένεις;

3) Η διάρκεια της ερεύνας είναι πολύ μεγάλη για τα δεδομένα μεγάλης μερίδας δικών μας μαθητών. Η διάρκεια είναι τουλάχιστον 3 ώρες με ένα μικρό διάλλειμα περίπου των 10-15 λεπτών για κάτι που οι μαθητές εξ' αρχής θεωρούσαν ψιλοανούσιο! Οι ερωτήσεις, αν και όχι δύσκολες, είναι πολλές και έξω από αυτά για τα οποία τους εκπαιδεύουμε. Το αποτέλεσμα ήταν πως στο δικό μου σχολείο τουλάχιστον οι μισοί άρχισαν να απαντούν όπως να 'ναι αρκεί να τελειώσουν.

Δε θα πω πως ο PISA δεν είναι σωστά στημένος, κάθε άλλο! Ούτε θα πω πως το ελληνικό εκπ/κό σύστημα είναι παντελώς ανεπαρκές (προφανώς έχει ανεπάρκειες αλλά όχι στο σημείο που παρουσιάζεται). Απλά αυτά τα δύο, PISA και ελληνική εκπαίδευση, έχουν εντελώς διαφορετικό προσανατολισμό. Αν θεωρούμε τον PISA καλό, προφανώς πρέπει να αλλάξουμε τις προτεραιότητες του εκπ/κού μας συστήματος. Αν πάλι θεωρούμε πως το εκπ/κό μας σύστημα έχει σωστό προσανατολισμό τότε κακώς συμμετέχουμε στην έρευνα αυτή.

 
Παναγιώτης Β
03 Δεκ 2019 18:26

@ΠΕ86: Ουσιαστικά, το δίλημμα που θέτετε είναι, ή προσαρμόζουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα σε αυτό των υπολοίπων χωρών του ΟΟΣΑ ή απομονωνόμαστε!
Άθελά σας, μού θυμίσατε εκείνο το ανέκδοτο, που κάποιος μπήκε στο αντίθετο ρεύμα του αυτοκινητόδρομου και αναρωτιόταν (με κίνδυνο της ζωής του και των άλλων) "γιατί πάνε όλοι αυτοί αντίθετα;"
Η Ελλάδα δεν είναι ένα νησί στην μέση του ωκεανού. Μάς αρέσει δεν μάς αρέσει, ανταγωνιζόμαστε σε διεθνές επίπεδο!!!

 
PISA 2019
03 Δεκ 2019 18:41

Το υπουργείο θα ασχοληθεί με την εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία ξεκινάει από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο και ολοκληρώνεται στο γυμνάσιο και το λύκειο; Πέρα από διεθνείς διαγωνισμούς και μετρήσεις να δούμε τα αποτελέσματα στις ενδοσχολικές εξετάσεις, πέρα από τις πανελλαδικές της Γ΄Λυκείου.

Να δούμε όμως τι συμβαίνει με τα μαθήματα στο ελληνικό Γυμνάσιο και φτάνουν κάθε χρόνο απροετοίμαστοι οι μαθητές στο Λύκειο.

Κάθε χρόνο ασχολούμαστε με αποτελέσματα που, όπως σωστά επισημάνθηκε από εκπαιδευτικό σε προηγούμενο σχόλιο, δεν έχουν άμεση σχέση με την ελληνική πραγματικότητα. Κάθε χρόνο εισάγονται στα ελληνικά ΑΕΙ περίπου 70.000 απόφοιτοι Λυκείου - πόσοι έχουν λάβει πτυχίο μετά από έξι χρόνια; Όταν οι νέοι 25 ετών ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους έχουν ευκαιρίες εργασίας;

 
ΜΜ
03 Δεκ 2019 19:54

@ΠΕ86
Εξαιρετικά εύστοχο το σχόλιο και οι παρατηρήσεις σας. Ο PISA δεν είναι συμβατός με τον εκπαιδευτικό σύστημά μας, γιατί συνδέεται με ένα άλλο μοντέλο, που εστιάζει στον συνδυασμό της εμπειρίας με τη γνώση και αποβλέπει στην απόκτηση δεξιοτήτων. Παρ' όλα αυτά, ας λάβουμε σοβαρά υπόψη ότι υπάρχει ένα πολυπαραγοντικό πρόβλημα, το οποίο αφορά την κατανόηση κειμένου και αυτό φαίνεται μάλλον σε όλο το εκπαιδευτικό φάσμα (από τα πρώτα σχολικά χρόνια και τις εγκύκλιες σπουδές μέχρι και την πανεπιστημιακή φοίτηση).

 
ΝικΔΓκ
03 Δεκ 2019 21:29

Χάλι, που χειροτερεύει.
Να δούμε αν θα ιδρώσει το αυτί των αρμοδίων

 
Πίτα γύρο με απ' όλα...please
03 Δεκ 2019 22:24

@Παναγιώτης Β 03 Δεκ 2019 18:26
Μια χαρά θα οδηγεί όμως, εάν πχ πάει στην Αγγλία. Αντίθετα, ας έρθει ένας Γάλλος που ξέρει να οδηγεί πολύ καλά στο Στρασβούργο και βάλτε τον να σας πάει μια βόλτα με το αυτοκίνητο, στους όμορφους επαρχιακούς μας δρόμους.
Ο ΠΕ86 νομίζω λέει με άλλα λόγια, ότι όταν κάποιος ξέρει μόνο το πιτόγυρο με τζατζίκι, είναι ασύμβατο να τον βάζεις να συμμετέχει σε διαγωνισμό για φουά γκρα.
Ζητώ συγγνώμη για την απλούστευση με οδήγηση και φαγητό αλλά αυτό μου ήρθε πιο παραστατικό. Δεν θα γίνουν όλοι οι μαθητές επιστήμονες σε ένα παγκοσμιοποιημένο πλανήτη, ούτε και όλοι οι εξαίρετοι γυρομάστορες ανά την Ελλάδα θα στρωθούν από αύριο να εκτρέφουν χήνες.

 
ΑΛ
03 Δεκ 2019 23:03

@ΠΕ86: Δεν είμαι εκπαιδευτικός ωστόσο παρακολουθώ από κοντά και με ενδιαφέρον τα θέματα σχετικά με την εκπαίδευση. Επίσης δεν έχω δει πώς είναι δομημένο το συγκεκριμένο τεστ, οπότε Θα εμπιστευτώ την εμπειρία σας, αναφορικά με τον προσανατολισμό του τεστ και το αν ειναι συμβατό με τα Ελληνικά δεδομένα.

Πιστεύω όμως ότι τα αποτελέσματα σχετικά με την αδυναμία των μαθητών στην κατανόηση κειμένου είναι ανεξάρτητα γεωγραφικών, πολιτιστικών κλπ διαφορών ανάμεσα στις συμμετέχουσες χώρες.

Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα αποτελεσματα σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό και τη λειτουργία της τάξης (αδικαιολόγητες απουσίες, αργοπορίες).

Δε θα μπω στη λογική του αν η Ελλάδα είναι φτωχή ή πλούσια και αν τα αποτελέσματα ταιριάζουν με την κατάσταση της χώρας. Νομίζω επίσης ότι η προσέγγιση του αν ο PISA ταιριάζει με το εκπαιδευτικό μας σύστημα ή όχι (κι αν πρέπει ή δεν πρέπει να ταιριάζει) είναι άσκοπη.

Η εμπειρία μου από μαθητές στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον μου, δείχνει ότι τα παιδιά έχουν μεν γνώση πολλών θεμάτων η οποία όμως συνήθως είναι επιφανειακή και όχι δομημένη. Επίσης έχουν ανεπάρκεια στο λεξιλόγιο και στην ετυμολογία αλλά και σοβαρό προβλημα σε βασική αριθμητική και υπολογισμό από μνήμης.

Εν τέλει θεωρώ ότι αξιολογίσεις σαν του PISA είναι ένα εργαλείο για να μας δείξει αν πορευόμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση. Πιστεύω ότι σα χώρα θα πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βελτιώσουμε την κατάσταση. Κάτι τέτοιο αφορά όλους τους εμπλεκόμενους (οικογένεια, διδάσκοντες, πολιτεία) και απαιτεί μακροπρόθεσμο σχεδιασμό - δε γίνεται σε 2 ή 5 ή 10 χρόνια.

 
!?!?!?!
03 Δεκ 2019 23:16

Για να είναι ένα τεστ αξιόπιστο θα πρέπει να πληρούνται κάποιες βασικές προϋποθέσεις. Ενδεικτικά αναφέρω:
1.Οι συμμετέχοντες να έχουν προσφερθεί οικειοθελώς να συμμετέχουν και να απαντήσουν με σοβαρότητα, αλλιώς δεν είναι αξιόπιστο το δείγμα.
2. Το ίδιο το τεστ, να είναι σταθμισμένο και να φέρει τα ίδια αποτελέσματα είτε ο μαθητής είναι στην επαρχία είτε είναι στην πόλη. Αυτό είναι βασικό δεν έχει να κάνει με το ότι εμείς θέλουμε να απομονωθούμε αλλά μάλλον με τη αξιοπιστία του διαγωνισμού. Επομένως κακώς συμμετέχουμε αν ο διαγωνισμός απευθύνεται μόνο σε μαθητές που ζουν σε αστικά κέντρα.
Φαντάζομαι όμως ότι δεν έχουμε μόνο εμείς μαθητές από επαρχία, έχουν και οι άλλες χώρες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό. Επομένως θα μπορούσε ο παράγοντας επιρροής που έχει στο αποτέλεσμα ο τόπος κατοικίας των μαθητών (αστικής ή μη περιοχής) να εξομαλύνεται με την κατάλληλη επιλογή του δείγματος. Συγκεκριμένα το δειγμα των διαγωνιζόμενων μαθητών να είναι κατανεμημένο με τον ίδιο τρόπο (αστικές -μη αστικες περιοχές) σε διαφορετικές χώρες.
Τώρα το τι θέλει να μετρήσει ο διαγωνισμός...
Η κατανόηση κειμένου είναι βασική δεξιότητα και ανεξάρτητη με το αν το δικό μας το σύστημα είναι πιο "ακαδημαϊκό" στις προσφερόμενες γνώσεις. Δεν μπορεί να δικαιολογηθεί. Στα θετικά μαθήματα θα μπορούσαμε να δικαιολογησουμε τα αποτελέσματα με το σκεπτικό ότι στο δικό μας σύστημα -και δεν λέω ότι είναι σωστό- επικεντρωνόμαστε στις ασκήσεις και όχι στην επίλυση προβλήματος. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η επίλυση προβλήματος είναι ανώτερη δεξιότητα καθώς εμπεριέχει και την εφαρμογή της γνώσης-ασκήσεις- αλλά και ένα πιο δημιουργικό κομμάτι.
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι προς λιθοβολισμό, ωστόσο σίγουρα θέλει βελτίωση. Παράγει εξαιρετικές μονάδες,καθώς ενισχύει τους μαθητές ατομικά. Είναι, όπως έγραψε ο συνάδελφος πολύ εύστοχα παραπάνω, με περισσότερο "ακαδημαϊκό" προσανατολισμό. Ευνοεί μαθητές με συγκεκριμένες δεξιότητες.
Πρέπει να αποφασίσει κάποια στιγμή η πολιτεία τι πολίτες θέλει. Όταν θα αποφασίσει τι πολίτες θέλει και ότι θα έχει σημασία οι πολίτες της να έχουν κριτική σκέψη, να κατανοούν τι διαβάζουν, να αντιλαμβάνονται πως δουλεύει η φύση και οι μηχανές γύρω τους, τότε θα ορίσουν και τι πρέπει να μαθαίνουν οι μελλοντικοί πολίτες. Για την ώρα το τι μαθαίνουν οι μαθητές ορίζεται από το ΑΠΣ και επαφίεται στο φιλότιμο των δασκάλων τους...

 
Σ
04 Δεκ 2019 08:47

Πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις στο πειθαρχικό πλαίσιο από το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό. Αυξάνονται οι περιπτώσεις παιδιών χωρίς όρια, διδακτικές ώρες χάνονται μόνο για να εφαρμοστεί το αυτονόητο η τάξη και η πειθαρχία στο σχολείο. Έχουν χαθεί ο σεβασμός και η ευγένεια όχι μόνο προς τους εκπαιδευτικούς, αλλά και μεταξύ των συμμαθητων. Όλοι μαθητές και εκπαιδευτικοι κραυγαζουν σε μια χαοτική κατάσταση, ενώ σε άλλες χώρες κάνουν σιωπηρά τη δουλειά τους. Στο δημοτικό οι δάσκαλοι δεν έχουν κανένα απολύτως πειθαρχικό μέτρο στα χέρια τους, παρά μόνο την πειθώ που δεν αποδίδει όταν υπάρχει άρνηση συνεργασίας..

 
ΠΕ86
04 Δεκ 2019 13:30

Επανέρχομαι για να δώσω μερικές λεπτομέρειες παραπάνω και να καταλάβετε λίγο το ύφος της ερέυνας PISA. Π.χ ότα μιλάμε για "κατανόηση κειμένου" στον PISA, τουλάχιστον αυτό που είδα εγώ, δεν είχε σχέση π.χ με λογοτεχνία αλλά με κάτι πολύ πιο απλό όπως... οι οδηγίες προφύλαξης κάποιου προϊόντος, μία ανακοίνωση τροποποίησης δρομολογίου κάποιου ΜΜΜ λόγω έργων κ.α. Τα κείμενα ήταν λίγο πολύ χρηστικά, σαν αυτά που βρίσκονται στις συσκευασίες προϊόντων... σαν αυτά που μεγάλη μερίδα των ενήλικων Ελλήνων δεν έχουν διαβάσει ποτέ στη ζωή τους. To ίδιο ισχύει για τις ερωτήσεις μαθηματικών και φυσικών επιστημών. Υπήρχαν ερωτήσεις που απλά ήθελαν προσοχή και δεν ήταν καθόλου δύσκολες. Δεν απαιτούσαν συγκεκριμένες γνώσεις ή εφαρμογή κάποιου τύπου (δηλαδή αυτά που μαθαίνουμε εμείς στα παιδιά) και το τεστ βασίζεται στις γνώσεις που αποκτήθηκαν από τα παιδιά έως τα 15 (δηλαδή δημοτικό και γυμνάσιο) και ουσιαστικά ελέγχει κατά πόσο αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν από τους εφήβους-αυριανούς πολίτες σε συνθήκες της πραγματικής ζωής και της σύγχρονης πραγματικότητας. Το ελληνικό σχολείο δεν σε προετοιμάζει γι' αυτό. Το ελληνικό σχολείο σε προετοιμάζει για να μπεις στο πανεπιστήμιο.

Και επειδή το διάβασα και αυτό... Ο PISA δεν ελέγχει επίπεδο γνώσεων και έχω την αίσθηση δεν εστιάζει στον πλούτο του λεξιλογίου και την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων (παρέχονται κομπιουτεράκια και το λογισμικό διαθέτει εικονικές αριθμομηχανές όπου χρειάζεται). Αυτό που ελέγχει είναι αν κάποιος, παρακολουθώντας μόνο το σχολείο μπορεί να σταθεί στη σύγχρονη καθημερηνότητα. Το δικό μας σχολείο δεν εστιάζει σε αυτά!

@ΑΛ : Το αν ο PISA ταιριάζει ή δεν ταιριάζει στο δικό μας σύστημα δεν είναι καθόλου άσκοπο. Ειδικά όταν πας να ερμηνεύσεις τα αποτελέσματα μίας ερεύνας θα πρέπει να δεις εξ' αρχής ποιο είναι το αντικείμενο της έρευνας αυτής. Προσωπική άποψη : Εκτός και αν ο σκοπός μας σαν κράτος είναι η "χαρά της συμμετοχής" αυτό που κάνουμε εμείς με τον PISA δεν έχει νόημα.

@Πίτα γύρο : Σωστή ανάγνωση!

@Παναγιώτης Β : Δεν ξέρω αν θα απομονωθούμε ή όχι. Δεν θα πω εγώ αν το εκπ/κό σύστημα είναι σωστό ή λάθος. Αυτό που θα πω (και ειπώθηκε και από άλλους) είναι πως με την ευκαιρία του PISA θα πρέπει το ελληνικό κράτος να αποφασίσει τι θέλει επιτέλους! Η έρευνα PISA "μετράει" συγκεκριμένα πράγματα, αν τα θεωρούμε σημαντικά πρέπει να αλλάξουμε. Αν δεν τα θεωρούμε σημαντικά τότε δεν έχουμε λόγο να συμμετέχουμε στην έρευνα αυτή!

Παρεπιπτόντως, στην ενημέρωση που μας έκαναν τότε πριν τη διεξαγωγή της έρευνας μας είπαν πως το ΙΕΠ κάθε φορά παράγει ολόκληρες εκθέσεις (τόμους) ερμηνεύοντας τα αποτελέσματα της έρευνας PISA και πιθανώς να προτείνουν και κάτι αλλά, όπως μας δήλωσαν άτυπα αλλά κατηγορηματικά, ποτέ κανένας δεν έδωσε σημασία στο τι λένε αυτές.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean