Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ανακαλείται η εγκύκλιος “Γαβρόγλου” για τις μονιμοποιήσεις Επίκουρων Καθηγητών και υπηρετούντων Λεκτόρων

Υπ. Παιδείας: Προβληματική η εγκύκλιος “Γαβρόγλου”
Δημοσίευση: 04/12/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ανακαλείται με απόφαση του υφυπουργού Παιδείας Β. Διγαλάκη η εγκύκλιος “Γαβρόγλου” για τις μονιμοποιήσεις  Επίκουρων Καθηγητών και υπηρετούντων Λεκτόρων.

Παράλληλα στην απόφαση ο υφυπουργός Παιδείας επισημαίνει  ότι αναφορικά με την κρίση για μονιμοποίηση μελών ΔΕΠ των Α.Ε.Ι. (Επίκουρων Καθηγητών και υπηρετούντων Λεκτόρων) εξετάζεται η διδακτική απόδοση, και η ερευνητική και η εν γένει επιστημονική δραστηριότητα των υποψηφίων κατά το απαιτούμενο εκ του νόμου διανυθέν χρονικό διάστημα.

Τα ανωτέρω, σημειώνει ο υφυπουργός Παιδείας, ισχύουν και για τις εν εξελίξει διαδικασίες κρίσης για μονιμοποίηση μελών ΔΕΠ.

ΠΑΤΗΣΤΕ  ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΦ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Τι προέβλεπε η εγκύκλιος “Γαβρόγλου”

Α. Κατόπιν σχετικών ερωτημάτων αναφορικά με τη διαδικασία κρίσεως για μονιμοποίηση μελών ΔΕΠ (Επίκουρων Καθηγητών και υπηρετούντων Λεκτόρων) των ΑΕΙ, διευκρινίζεται ότι οι υποψήφιοι  δε  δύναται  να κριθούν εκ νέου για τα προσόντα  για τα οποία έχουν ήδη κριθεί κατά την εκλογή τους στη θέση που κατέχουν.

Β. Η κρίση στο στάδιο αυτό δεν συνιστά  εξέλιξη και εστιάζεται στην εκπλήρωση  των διδακτικών και  διοικητικών υποχρεώσεων  που συνδέονται με τη βαθμίδα στην οποία γίνεται η μονιμοποίηση.

Προβληματική η εγκύκλιος “Γαβρόγλου

Το υπουργείο  Παιδείας σε ανακοινωθέν τονίζει τα εξής:

  • Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, εκτός από τα γνωστά πρόχειρα νομοθετήματα, είχε επιδοθεί και σε αυθαίρετες εγκυκλίους, όπως η υπ’ αριθμ. Φ.122.1/118/203028/Ζ2/23-11-2018. Η εγκύκλιος αυτή όριζε ότι οι υποψήφιοι κατά τη διαδικασία μονιμοποίησής τους δεν δύναται να κριθούν εκ νέου σε όλο το φάσμα που ορίζει η νομοθεσία, δηλαδή στη συνολική τους επιστημονική και ερευνητική δραστηριότητα, αλλά μόνο (!) ως προς την εκπλήρωση των διδακτικών και διοικητικών τους υποχρεώσεων!
  • Η διαδικασία μονιμοποίησης μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ είναι διεθνώς μία ουσιαστική και κορυφαία αξιολογική κρίση. Οι καθηγητές που εκλέγονται με θητεία, αναπτύσσουν την ερευνητική, επιστημονική και διδακτική τους δραστηριότητα στο πανεπιστήμιο που τους επιλέγει, εξελίσσονται, βελτιώνονται και στη συνέχεια κρίνονται για να μονιμοποιηθούν.  Η χρονική περίοδος από την αρχική εκλογή μέχρι τη μονιμοποίησή είναι από τις πιο παραγωγικές περιόδους στην ακαδημαϊκή ζωή ενός καθηγητή και ήταν απαράδεκτο, αντίθετα και από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να προτρέπει τους πανεπιστημιακούς δασκάλους να παραμείνουν στάσιμοι.
  • Για τον λόγο αυτό ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Β. Διγαλάκης προχώρησε στην ανάκληση της ανωτέρω άκρως προβληματικής εγκυκλίου, διευκρινίζοντας ότι κατά την κρίση για μονιμοποίηση εξετάζεται η διδακτική, ερευνητική και η εν γένει επιστημονική δραστηριότητα των υποψηφίων κατά το απαιτούμενο εκ του νόμου χρονικό διάστημα. Η διαδικασία αυτή ισχύει και για τις εν εξελίξει διαδικασίες κρίσης για μονιμοποίηση μελών ΔΕΠ.

Σχόλια (21)

 
ΜελοςΔΕΠ
04 Δεκ 2019 18:41

ΜΠΡΑΒΟ! Δε μπορεί να σε μονιμοποιούν επειδή "έκανες το μάθημά σου", "έκανες διοικητικό έργο" ! Έρευνητικό έργο και - σε κάποιο βαθμό - προσπάθεια για να προσελκύσεις πόρους, χωρίς αυτά δε χρειάζεται να είναι ΔΕΠ κάποιος/α. Σκέτο μάθημα μπορούν να κάνουν και συμβασιούχοι.

 
petros
04 Δεκ 2019 19:00

Ποιόν θέλουν να καρατομήσουν;;;

 
Προβληματική γιατί;
05 Δεκ 2019 13:09

Πεντακάθαρη .Η εγκύκλιος Γαβρόγλου (όπως και όλα τα μέτρα στο τελευταίο χρόνο) δεν ήταν για να λύσει θέματα. Ήταν να δεσμεύσει -εγκλωβίσει τους ενδιαφερόμενους να ανταποδώσουν στις εκλογές.Επομένως. Προς τι η απορία στο Υπουργείο.

 
Epistimonas
05 Δεκ 2019 17:06

Όταν δλδ μέλος ΔΕΠ είναι σε αναστολή καθηκοντων και de facto εκπληρωνει μονο τα minimum διδακτικά καθήκοντα (και αν) και (λογικα) nothing beyond that τοτε....μονιμοποιειται?

 
@ΜελοςΔΕΠ
05 Δεκ 2019 23:08

Δεν έχεις καταλάβει ότι τα πάντα έχουν ισοπεδωθεί;

 
Μέλη ΔΕΠ
05 Δεκ 2019 23:29

Έχουν ελεγχθεί από την ΑΔΙΠ όλα τα εκλεκτορικά που γίνονται; Ούτε καν τα βιογραφικά με τα τυπικά προσόντα δεν είναι δημοσίως διαθέσιμα

 
Περί εκλεκτορικών
06 Δεκ 2019 09:39

Στα εκλεκτορικά, τα μέλη ΔΕΠ που μετέχουν, θα πρέπει, αν μη τι άλλο, να διαθέτουν διεθνή ερευνητική αναγνώριση (scopus h-ndex, ετεροαναφορές, αριθμό δημοσιεύσεων σε πολύ υψηλού κύρους περιοδικά (όχι απλώς έγκυρα περιοδικά)) η οποία θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την υψηλότερη διεθνή αναγνώριση των υποψηφίων που θα κρίνουν. Δηλαδή δεν μπορεί ο κριτής να έχει μικρότερη διεθνή αναγνώριση από τον οποιονδήποτε κρινόμενο.

 
Απέλλα
06 Δεκ 2019 16:41

Στην ΑΠΕΛΛΑ δεν είναι δημοσίως διαθέσιμα τα βιογραφικά των μελών ΔΕΠ και των υποψηφίων παρά το γεγονός ότι οι καθηγητές είναι δημόσιοι λειτουργοί.

Αν μιλήσουμε για εξωστρέφεια, οι περισσότεροι έχουν σπουδές μόνο σε Ελλάδα.

 
@Απέλλα
07 Δεκ 2019 09:36

Τα βιογραφικά είναι διαθέσιμα στους χρήστες κάθε σχολής, στους εκλέκτορες και σε όλους τους συνυποψηφίους. Δεν μπορώ να φανταστώ ποιός άλλος μπορεί να έχει έννομο συμφέρον και να μην έχει πρόσβαση. Αν εμφανίζονταν σε όλους αυτό θα δημιουργούσε σοβαρά νομικά προβλήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων. Επειδή κάνει κανείς αίτηση για μια θέση δε δικαιολογείται το βιογραφικό του να είναι φαρδύ πλατύ στο διαδίκτυο.

Οσο για τις σπουδές μόνο στην Ελλάδα αυτό είναι μια παλιά καραμέλα: σε όλα τα εκλεκτορικά που έχω συμμετάσχει το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι οι μισθοί και η κατάσταση των ελληνικών ιδρυμάτων (καταλήψεις/καφρίλες κτλ) τα καθιστούν μη ανταγωνιστικά για καλούς επιστήμονες του εξωτερικού (δηλ, γι αυτούς που έχουν να προσφέρουν κάτι). Για παράδειγμα οι καθαρές απολαβές ένός υποφήφιου διδάκτορα στη Γερμανία είναι μικρότερες από το μισθό καθηγητή στο ελληνικό σύστημα. Ο βασικός λόγος που, σπάνια πια, επιστήμονες τους εξωτερικού γυρνάνε στην Ελλάδα είναι ο νόστος και η οικογενειακή κατάσταση. Σχεδόν ποτέ δεν είναι ακαδημαϊκοί λόγοι.

 
@Απέλλα ΙΙ
07 Δεκ 2019 11:53

Για παράδειγμα οι καθαρές απολαβές ένός υποφήφιου διδάκτορα στη Γερμανία είναι _μεγαλύτερες_ από το μισθό καθηγητή στο ελληνικό σύστημα. (είναι λάθος στo προηγούμενο post)

 
Μείωση Τμημάτων
07 Δεκ 2019 16:47

Αντί για 10-15 τμήματα που είναι ασθενικά και δεν προσφέρουν ευκαιρίες εκπαίδευσης και έρευνας, 8 τμήματα μπορούν να λειτουργούν σε πολύ καλύτερες συνθήκες.

Επίσης, οι αριθμοί εισακτέων και εγγεγραμμένων είναι πολύ υψηλότεροι από τους αριθμούς ενεργών φοιτητών και αποφοίτων.

Με λιγότερα τμήματα θα χρειαζόμαστε λιγότερο προσωπικό και οι μισθοί μπορούν να αυξηθούν.

Οι ακαδημαϊκοί ας αναλάβουν τις ευθύνες τους αντί μονίμως να ζητούν περισσότερη χρηματοδότηση και περισσότερες θέσεις σε έναν προβληματικό ακαδημαϊκό χάρτη.

@Απέλλα ΙΙ
07 Δεκ 2019 11:53

Άλλο το κόστος ζωής σε Ελλάδα και Γερμανία, όμως.

Για παράδειγμα οι καθαρές απολαβές ένός υποφήφιου διδάκτορα στη Γερμανία είναι _μεγαλύτερες_ από το μισθό καθηγητή στο ελληνικό σύστημα. (είναι λάθος στo προηγούμενο post)

 
ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ ΠΑΕΙ ΣΥΝΝΕΦΟ
07 Δεκ 2019 20:44

Γιατί δεν τίθενται κάποια κριτήρια για την κάθε βαθμίδα; Επιτρέπεται να είναι κάποιος καθηγητής Α' βαθμίδας με h-index = 0 ως 5;

 
@ ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ ΠΑΕΙ ΣΥΝΝΕΦΟ
07 Δεκ 2019 22:17

Κανονικά δε θα έπρεπε να υπάρχει καθηγητής Α' βαθμίδας με h-index μικρότερο από κάποιο συγκεκριμένο επίπεδο π.χ. 12 και τουλάχιστον έναν αριθμό ερευνητικών του εργασιών δημοσιευμένων στα καλύτερα επιστημονικά περιοδικά. Αυτά είναι απαραίτητες προϋποθέσεις σε οποιοδήποτε καλό πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Επίσης έχεις απόλυτο δίκαιο, ότι θα έπρεπε και σε κάθε άλλη βαθμίδα να υπάρχουν αντίστοιχες προϋποθέσεις. Άλλωστε η έρευνα είναι αυτή που διαφοροποιεί έναν καθηγητή ΑΕΙ από έναν άλλο καθηγητή άλλης βαθμίδας εκπαίδευσης κι όχι τα διδακτορικά και τα μεταπτυχιακά.

 
ΔΕΠ
08 Δεκ 2019 00:44

Συμφωνώ να κρίνονται και οι δημοσιεύσεις και γενικότερα το έργο αφοθ έτσι γίνεται και στο εξωτερικό όπως λέει και ο Υφυπουργός. Από την στιγμή όμως που θέλουμε ίδια κριτήρια με το εξωτερικό τότε όλες οι εξελίξεις πρέπει να ειναι κλείστες διαδικασίες και ας μπουν και πιο αυστηρά κρητίρια για να πάρεις εξέλιξη...όχι όπως τώρα που με ένα απλό κλίκ μέσω ΑΠΕΛΛΑ ο καθένας μπορεί να καταθέτει αίτηση στην οποιαδήποτε θέση και τραβάει το εκάστοτε εκλεκτορίκο (και όχι μόνο) του λιναριού τα πάθη μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία...
Ολοκληρωμένη εφαρμογή λοιπόν του τι συμβαίνει στο εξωτερικό και όχι οτι μας συμφέρει μόνο...

 
@ΔΕΠ
08 Δεκ 2019 10:16

Τι είναι αυτά που λέτε κύριε; Ονειρεύεστε κλειστές διαδικασίες σαν το στρατό; Ντροπή πραγματικά....

 
@@ΔΕΠ
08 Δεκ 2019 11:36

Εγώ απλά στηρίχθηκα στο τι ισχυεί στο εξωτερικό (Αμερική, Αγγλία κλπ) και αυτό είπα...τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

 
Βιογραφικά μελών ΔΕΠ
08 Δεκ 2019 16:34

Απαράδεκτο που πολλοί καθηγητές δεν έχουν πρόσφατο βιογραφικό δημοσίως διαθέσιμο (χωρίς προσωπικά στοιχεία, μόνο τυπικά προσόντα). Να μπορούν οι πολίτες να βλέπουν ποιοι αναλαμβάνουν τη διδασκαλία και την έρευνα σε κάθε τμήματα.

Θα έπρεπε να δημιουργηθεί Ανώτατο Συμβουλίο Επιλογής Μελών ΔΕΠ, στα πρότυπα του ΑΣΕΠ.

 
@Mείωση Τμημάτων
08 Δεκ 2019 18:24

"Άλλο το κόστος ζωής σε Ελλάδα και Γερμανία, όμως."

2η γνωστότατη και ψευδής καραμέλα. Το κόστος ζωής σε όλη την πρώην Ανατολική Γερμανία και σε πολλές (βιομηχανικές) πόλεις της δυτικής είναι συγκρίσιμο με ή και φθηνότερο από την Αθήνα (όταν ζούσα στο Dortmund πλήρωνα νοίκι περίπου 10% ακριβότερο από το αντίστοιχο που θα πλήρωνα στην Αθήνα και ο μισθός μου ήταν τριπλάσιος από αυτό που θα έπαιρνα στην Αθήνα). Ο _μέσος_ μισθός Γερμανού καθηγητή 1ης βαθμίδας (W3 prof) είναι _καθαρά_ 4900 ευρώ το μήνα στις φτωχότερες περιοχές και 5500 ευρώ το μήνα στις πλουσιότερες (οι μισθοί πάνε ανά κρατίδιο). Ο καθαρός μισθός ενός καθηγητή 1ης βαθμίδας στην Ελλάδα είναι μεταξύ 1712--2081 ευρώ το μήνα ανάλογα των χρόνων υπηρεσίας. Η κάθε έδρα σε γερμανικό πανεπιστήμιο έρχεται με 2 θέσεις υποψηφίων διδακτόρων κατά μέσο όρο. Στην Ελλάδα μηδέν. Ο μισθός υποψήφιου διδάκτορα στη Γερμανία είναι περίπου 2000-2200 ευρώ καθαρά. Ο μισθός υποψήφιου διδάκτορα στην Ελλάδα είναι μεταξύ 450-790 ευρώ με το ανώτερο ποσό να είναι η εξαίρεση σε ελάχιστες εξαιρετικά ανταγωνιστικές υποτροφίες (πχ ΕΛΙΔΕΚ) και, δυστυχώς όχι το σύνηθες.

Γιατί να έρθει κανείς σοβαρός στην Ελλάδα αν δεν υπάρχουν προσωπικοί λόγοι ή νόστος; Για να μαλώνει με τους καταληψίες; Γιατί να μείνει ένας υποψήφιος διδάκτορας στην Ελλάδα αντί να πάει στο εξωετρικό και να μείνει εκεί να βρει δουλειά; Το brain drain έχει _και_ οικονομική αιτιολογία, όσο και αν όλες οι κυβερνήσεις το κρύβουν.

 
Κόστος ζωής
08 Δεκ 2019 23:00

Στην Αθήνα το κόστος ζωής είναι μικρότερο από Λονδίνο ή Παρίσι ή Βερολίνο. Οι διαμαρτυρίες για τις απολαβές είναι άκαιρες όταν προέχει η αναδιάρθρωση των ΑΕΙ, που πλέον δεν είναι βιώσιμα.

 
ΑΕΙ σε Ελλάδα
09 Δεκ 2019 14:11

Δεν μπορούν όλοι να εργάζονται σε θέσεις στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο και να απαιτούμε να λειτουργούν τμήματα παντού για να είναι αυτό εφικτό

Στην Ελλάδα μένουν για κοινωνικούς λόγους αλλά δε γίνεται επιλογή επαγγέλματος μόνο με οικονομικά κριτήρια. Το εργασιακό περιβάλλον και το ενδιαφέρον παίζουν ρόλο άρα είναι κυρίως δομικό το θέμα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean