Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Εντολή “Κεραμέως” στους Πρυτάνεις να της στείλουν εντός 24ώρου αριθμό ενεργών και μη φοιτητών

Προπτυχιακών, Μεταπτυχιακών,Υποψηφίων διδακτόρων και Μεταδιδακτόρων
Δημοσίευση: 05/12/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δύο έγγραφες εντολές από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Ανώτατης Εκπαίδευσης,  έλαβαν οι Πρυτάνεις για να της αποστείλουν στοιχεία για τους ενεργούς και μη φοιτητές.

Στα δύο έγγραφα δεν αναφέρονται οι λόγοι που ζητούνται αυτά τα στοιχεία.

Με τη μία εντολή η υπουργός Παιδείας ζητά μέσα σε ένα 24ωρο να της αποστείλουν στοιχεία, συγκεντρωτικά , σχετικά με τον αριθμό:

α. των εγγεγραμμένων φοιτητών

β. των ενεργών φοιτητών

που φοιτούν μέχρι στις 2 Δεκεμβρίου στο κάθε Πανεπιστήμιο.

Με τη δεύτερη έγγραφη εντολή η Νίκη Κεραμέως ζητά  στοιχεία, συγκεντρωτικά κατά εκπαιδευτικό ίδρυμα, σχετικά με τον αριθμό:

  •     Μεταπτυχιακών φοιτητών
  •     Υποψηφίων διδακτόρων και
  •     Μεταδιδακτόρων

που φοιτούν σήμερα 5 Δεκεμβρίου  στο κάθε Πανεπιστήμιο.

Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (24)

 
όλοι όρθιοι !!!!
05 Δεκ 2019 22:33

μα είναι δυνατόν να υπάρχει τέτοια μεταχείριση.

σήκω κάτσε οι πρυτάνεις, Θλιβερό

 
Εγγεγραμμένοι φοιτητές
05 Δεκ 2019 22:46

Είναι προφανώς πολλαπλάσιοι των ενεργών, ακόμα και μετά τις μετεγγραφές 10.000 εισακτέων. Μόνο με αριθμό αποφοίτων μπορούν να καταλάβουν πόσοι τελικά ολοκληρώνουν σπουδές έστω και μετά από καθυστέρηση μερικών εξαμήνων.

 
Χάρτης Πανεπιστημίων
05 Δεκ 2019 22:56

Πώς θα δικαιολογήσουν τον ελάχιστο αριθμό αποφοίτων σε σχολές και τμήματα που οι φοιτητές απλώς λιμνάζουν ως εγγεγραμμένοι ή ενεργοί (δηλαδή, δίνουν ένα μαθήμα σε μια εξεταστική);

Δημιουργήθηκε ένας προβληματικός χάρτης που δεν εξυπηρετεί ούτε τη διδασκαλία ούτε την έρευνα Όταν επι χρόνια ορίζονται εκατοντάδες θέσεις εισακτέων με πλασματικό τρόπο τα προγράμματα σπουδών δε λειτουργούν, οι πόροι για τη μέριμνα μειώνονται και δεν υπάρχουν κονδύλια για προσλήψεις προσωπικού.

Πρέπει το υπουργείο και οι ακαδημαϊκοί να βρουν λύση για το πρόβλημα της κατανομής θέσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ που έχει γιγαντωθεί εδώ και τέσσερις δεκαετίες: άμεσες συνενώσεις τμημάτων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια.

 
Obervator
06 Δεκ 2019 00:00

@Χαρτης Πανεπιστημίων
Σε τι θα εξυπηρετήσουν οι συνενώσεις?

 
Παραλογισμός
06 Δεκ 2019 07:58

"Με μία εντολή η υπουργός Παιδείας ζητά μέσα σε ένα 24ωρο". Πάντα σε λογικά πλαίσια....

Καλά να πάθετε όσοι τους ψηφίσατε.... Οι υπόλοιποι τι φταίμε;

 
@Παραλογισμός
06 Δεκ 2019 08:25

"Οι υπόλοιποι τι φταίμε;" Κι εσείς πρύτανης είστε συνάδελφε;)

 
Ένδοξες εποχές
06 Δεκ 2019 08:39

Οι μεταδιδάκτορες είναι φοιτητές; Επίσης για τους υποψ. διδάκτορες φρόντισε η Αριστερά να τους βάλει χρονικό όριο σπουδών, τι να τον κάνει τον αριθμό τους;

 
M.P
06 Δεκ 2019 09:26

Η Ελλάδα απαιτεί χωρίς προθεσμίες για καθυστερήσεις, πόρους για την εθνική άμυνα. Δεν είναι δυνατόν πλέον να συντηρούμε 500 τμήματα. Πρέπει να ληφθούν μέτρα άμεσα, όσο επώδυνα θα φανούν σε κάποιους.

 
ΠΕ19
06 Δεκ 2019 09:28

Καλά τα λέει το υπουργείο μόνο που τα πανεπιστήμια δεν είναι σχολεία και οι πρυτάνεις διευθυντές.

 
Παναγιώτης Β
06 Δεκ 2019 10:23

Παραλογισμός είναι να προβληματιζόμαστε για αυτό το θέμα.
Σε οποιονδήποτε εκπαιδευτικό οργανισμό του πλανήτη, ο διευθύνων έχει ανά πάσα στιγμή διαθέσιμα τέτοια στοιχεία. Ακόμα και σ' αυτό διαφέρει η Ελλάδα;;;

 
Αιντε
06 Δεκ 2019 10:26

Φοιτητές που ξερώ εδώ και χρόνια διαγράφηκαν κάποια στιγμή με το πλαίσιο Διαμαντοπούλου και μετά τους ''επανέγγραψαν'' και συνεχίζουν να δηλώνουν φοιτητές, στο τέλος κάποτε θα πάρουν και πτυχιάκι. ΑΝ δεν κοπούν αυτά χθες ότι και να λέμε πάει στο βρόντο.

 
Θύμιος
06 Δεκ 2019 11:11

Τα στοιχεία (α), (1), (2) είναι γνωστά σε κάθε τμήμα, είναι μηχανογραφημένες οι γραμματείες των τμημάτων.
Οι μεταδιδάκτορες δεν είναι φοιτητές βέβαια, ούτε γράφονται, είναι ερευνητές...
Όμως, ποιος είναι ο ορισμός του "ενεργού" φοιτητή;

 
@ Θύμιος
06 Δεκ 2019 16:11

αυτός που είναι μέχρι τα Ν+2 έτη σπουδών.
Και στα πανεπιστήμια, έτσι προσμετρούνται οι φοιτητές σε οποιονδήποτε αλγόριθμο κατανομής χρηματικών ποσών.

 
Μέλος ΔΕΠ
06 Δεκ 2019 16:21

Φυσικά και πρέπει να έχουν άμεσα διαθέσιμα τα στοιχεία που ζήτησε η υπουργός οι γραμματείες των τμημάτων. Ο αριθμός των εγγεγραμμένων φοιτητών είναι τεράστιος. Όλοι όσοι έπρεπε να διαγραφούν με το νόμο Διαμαντοπούλου επαναεγγράφτηκαν. Στα Πανεπιστήμια σήμερα είναι εγγεγραμμένοι ως φοιτητές δημόσιοι υπάλληλοι που δεν ενδιαφέρονται να αποφοιτήσουν αλλά να παίρνουν μόνο τις εκπαιδευτικές άδειες, ένστολοι που δε θέλουν να πάρουν μετάθεση, νέοι που δεν παρακολουθούν αλλά εκμεταλλεύονται τις φοιτητικές παροχές (σίτιση, στέγαση, μετακινήσεις), κλπ. Δε γίνεται η πολιτεία να επιδοτεί τις "σπουδές" όλων αυτών των κατηγοριών σε βάρος της ποιοτικής εκπαίδευσης των πραγματικών φοιτητών. Η υπουργός οφείλει να ζητήσει και στοιχεία από τις γραμματείες για τον αριθμό των φοιτητών που εγγράφονται στη σχολή, τον αριθμό αυτών που παρακολουθούν, τα έτη φοίτησης για τη λήψη του πτυχίου, τον αριθμό των διαγραφών, και να γίνει επιτέλους συσχέτιση μεταξύ του βαθμού εισαγωγής, των ετών φοίτησης που έχουν απαιτηθεί για τη λήψη του πτυχίου και της εγκατάλειψης των σπουδών

 
Συνενώσεις ΑΕΙ
06 Δεκ 2019 16:40

Η Ελλάδα δεν μπορεί να συντηρεί τόσα τμήματα ΑΕΙ μάλιστα διεσπαρμένα.

Με ακαδημαϊκά κριτήρια, οι σχολές πρέπει να εντάσσονται σε ενιαίο campus ώστε να προωθείται η συνεργασία μεταξύ των διαφορετικών τμημάτων σε διδασκαλία και έρευνα.

Με οικονομικά κριτήρια, το να διατηρούνται υποστελεχωμένα τμήματα όπου οι φοιτητές απλώς τα επιλέγουν για τη δυνατότητα μετεγγραφής δημιουργεί δυσανάλογα υψηλό κόστος για τη συντήρηση προσωπικού, υποδομών και φοιτητικής μέριμνας. Η Ελλάδα έχει το μικρότερο ποσοστό μελών ΔΕΠ ηλικίας κάτω των 40 ετών - πώς θα λειτουργήσουν την επόμενη δεκαετία τμήματα με τις συνταξιοδοτήσεις και την αποχώρηση προσωπικού;

Τέλος, πρέπει να εξορθολογιστούν τα προγράμματα σπουδών ώστε τα γνωστικά αντικείμενα να είναι σαφή και όχι υπερβολικά εξειδικευμένα. Αντί να χρηματοδοτούμε 10 τμήματα με διαφορετικές παραλλαγές στο ίδιο πεδίο σπουδών ας διατηρήσουμε 5 ή 6 ώστε να είναι βιώσιμα και ισχυρά.

 
Τμήματα
06 Δεκ 2019 16:55

Το πώς λειτουργούν τμήματα με 15 ή 20 μέλη ΔΕΠ με υποχρεώσεις σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα είναι απορίας άξιο, χωρίς εργαστηριακό προσωπικό. Υπάρχουν τμήματα που έχουν εγγεγραμμένους 100+ υποψηφιους διδάκτορες χωρίς αντίστοιχη παραγωγή ερευνητικού έργου, μόνο για να καλύπτουν ανάγκες

Αυτό είναι απαράδεκτο και με τις απορροφήσεις τμημάτων (πχ. ΤΕΙ Κρήτης από Πανεπιστήμιο και Πολυτεχνείο Κρήτης) θα σταματούσε η σπατάλη πόρων και θέσεων προσωπικού.

 
Μηχανικός MSc
06 Δεκ 2019 20:43

@ Μέλος ΔΕΠ
πες τα! πολύ σωστός!

 
Observator
06 Δεκ 2019 22:21

@Συνενώσεις ΑΕΙ

Πρέπει να βλέπετε την κλιμακα των μεγεθών. Οι συννενώσεις δεν εξυπηρετούν
σε κάτι αυτή τη στιγμή. Διότι αν έχεις π.χ. ενα τμημα σε μια πολη και ενα ομοειδες τμημα σε άλλη πολη τότε η συννενωση σημαίνει ενα τμημα σε μια
πολη. Αρα χρειάζεσαι νεες υποδομές και την εγκατάλειψη των παλαιών. Και
καλό ειναι να μιλάμε για συγκεκριμενα παραδείγματα. π.χ. να συγνωνευτεί το τάδε ιδρυμα με το τάδε.

 
@ Observator
07 Δεκ 2019 16:11

Πόσα τμήματα Μηχανικών, Πληροφορικής, Οικονομικών και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Φιλολογίας, Χημείας, Ιατρικής, Νομικής χρειάζεται η Ελλάδα;

Στην Αθήνα μόνο τμήματα Πληροφορικής λειτουργούν σε ΕΚΠΑ, ΟΠΑ, ΠΑΠΕΙ, Χαροκόπειο και τμήματα Μηχανικών σε ΕΜΠ και τα πρώην ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιά και την ΑΣΠΑΙΤΕ.

Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου έχει τμήματα σε πέντε πόλεις, Κόρινθο, Τρίπολη, Σπάρτη, Ναύπλιο και Kαλαμάτα, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε Βόλο, Λάρισα, Τρίκαλα, Καρδίτσα και Λαμία. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου έχει σχολές σε έξι νησιά, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο σε τέσσερα.

Κατα τα άλλα, τεράστιο πρόβλημα έχει δημιουργηθεί με την απορρόφηση των ΤΕΙ από τα πανεπιστήμια αφού ταπερισσότερα τμήματα διατηρούνται ως έχουν.

Γνωρίζετε πόσα λειτουργικά κόστη θα είχαν μειωθεί εάν είχαμε συγκεντρωμένες υπηρεσίες (εστίες, βιβλιοθήκες, εργαστήρια, αμφιθέατρα) αντί πανεπιστήμια με δυο-τρια τμήματα σε κάθε κωμόπολη, χωριό ή νησί;

Όλα αυτές οι 400 σχολές/τμήματα ανά την Ελλάδα αποτελούν "νησίδες αριστείας" για σπουδές και έρευνα ή απομονωμένα και αποτυχημένα πειράματα που επιβαρύνουν το Δημόσιο Πανεπιστήμιο;

Αντί να μας ενδιαφέρει να έχουμε εγγεγραμμένους φοιτητές και να αυξάνουμε τις θέσεις εργασίας, ας επικεντρωθούμε σε ενεργούς φοιτητές και αποφοίτους.

 
Παναγιώτης
07 Δεκ 2019 18:25

@Μέλος ΔΕΠ
....ένστολοι που δε θέλουν να πάρουν μετάθεση,...
και ποιος σου είπε εσένα ότι οι ένστολοι ΔΕΝ παίρνουν μετάθεση επειδή είναι εγγεγραμμένοι σε κάποιο ΑΕΙ της επιθυμίας τους ή της Μονάδας όπου υπηρετούν εκείνη τη δεδομένη στιγμή. Εγώ είμαι ένστολος κι όταν προβλέπεται να πάρω μετάθεση, δεν εξετάζει το Επιτελείο μου αν είμαι φοιτητής και σε ποιο ΑΕΙ είμαι εγγεγραμμένος. Ούτε και παίρνω ανεξέλεγκτα φοιτητικές άδειες στην εξεταστική περίοδο. Αν και εφόσον υπάρχει ευχέρεια από την επιστασία μου, τότε και μόνο τότε μπορώ να πάρω φοιτητική άδεια. Με κάποιο όριο φυσικά. Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι φοιτητικές άδειες πλέον, δικαιούνται και οι ιδιωτικοί υπάλληλοι που είναι εγγεγραμμένοι στα ΑΕΙ και μάλιστα όσοι φοιτούν και στο ΕΑΠ ή Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Άρα ΑΣΤΟΧΟ και ΑΝΑΚΡΙΒΕΣ αυτό που έγραψες. Μόνο για να δημιουργήσεις αρνητικές εντυπώσεις. Τουλάχιστον, όποιος γράφει κάτι για να τεκμηριώσει την άποψή του, θα πρέπει να εξετάζει πρώτα αν αυτό που επικαλείται, ισχύει. Αν όχι, μην το γράφει γιατί καταρρέουν και τα υπόλοιπα επιχειρήματά του.

Τέλος, γιατί να διαγράφονται μετά τα Ν+2 έτη κάποιοι, εφόσον ΔΕΝ επιβαρύνουν τον προϋπολογισμού του ΑΕΙ που είναι εγγεγραμμένοι μετά τα Ν+2 έτη?? Δεν το γνωρίζω επίσημα αυτό, αλλά αν ισχύει όπως επικαλούνται οι υπόλοιποι συνομιλητές μου, καλό θα είναι να μην διαγράφονται. Το αν θα αποφοιτήσουν και πότε είναι δικό τους πρόβλημα. Δεν μπορεί να γνωρίζει κανένας ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που δεν κατάφερε να αποφοιτήσει στα Ν+2 έτη. Και ούτε είναι όλοι φυσικά, αδιάφοροι με τις σπουδές τους. Κάποιος λόγος θα υπάρχει.

 
Στοιχεία φοιτητών
08 Δεκ 2019 16:36

Έστειλαν οι πρυτανικές αρχές τον αριθμό των ενεργών φοιτητών; Ποια είναι τα στοιχεία;

 
THOMAS
10 Δεκ 2019 07:33

@ Παναγιώτης [ ......... ] Δεν μπορεί να γνωρίζει κανένας ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που δεν κατάφερε να αποφοιτήσει στα Ν+2 έτη.

Όπως επίσης δεν είχαν όλοι την δυνατότητα να πληρώνουν φροντιστήριο για να περνούν σε περιζήτητες σχολές... οπότε και κατέληγαν σε ΤΕΙ τα
οποία οι περισσότεροι τα κατηγορούσατε ...............
Kαι βέβαια να κόβονται όσοι φεύγουν από το n+2

 
ΑΓΝΩΣΤΗ
10 Δεκ 2019 12:52

ta n+2 είναι για τους έχοντες και κατέχοντες τα φτωχά παιδιά που πρέπει να δουλέψουν για την στέγαση και τη σίτισή τους, πως μπορούν να τελειώσουν στο χρόνο αυτό?

 
Οικονομική ενίσχυση
11 Δεκ 2019 21:54

Για έκτακτη οικονομική ενίσχυση έγινε η συλλογή των στοιχείων

https://www.esos.gr/arthra/65416/katanomi-7-ekatommyrion-eyro-sta-panepi...

Υπάρχουν αποκλίσεις στα μεγέθη, όπου ΑΕΙ με 20 τμήματα έχουν λιγότερους ενεργούς φοιτητές από ιδρύματα με 15 τμήματα

Αλλά το κύριο θέμα παραμένει πώς λειτουργούν όλες αυτές οι σχολές γιατί η χρηματοδότηση δεν επαρκεί.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ