Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υφ. Τουρισμού: Τι θα περιλαμβάνει το Σχέδιο Νόμου για την ακαδημαϊκή ισοτίμηση των Τουριστικών Σχολών

Επιχειρείται η επίλυση της ακαδημαϊκής ισοτίμησης των υφιστάμενων Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης με τα ΑΕΙ της χώρας και της ένταξης του πτυχίου τους στο επίπεδο 6 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων
Δημοσίευση: 07/12/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Στο υπουργείο Τουρισμού σχεδιάζεται ο εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου που διέπει τις δομές τουριστικής εκπαίδευσης που βρίσκονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου.

Β. Πρόκειται για ένα συνολικό σχέδιο που περιλαμβάνει την ανωτατοποίηση των ΑΣΤΕ και τη δημιουργία δομής στην οποία θα υπαχθούν, όχι μόνο οι Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης και οι Σχολές Ξεναγών, αλλά και σχολές με νέα γνωστικά αντικείμενα που σηματοδοτούν την ολική αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και τη διασύνδεσή της με την αγορά εργασίας προκειμένου να συμβάλλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση στη στήριξη της ελληνικής οικονομίας.

Τα παραπάνω τονίζει ο υφυπουργός Τουρσιμού Μάνος Κόνσολας σε  γραπτή απάντηση προς της Βουλή, ύστερα από σχετική ερώτηση 14 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, και συγκεκριμένα σημειώνει τα εξής:

  • Στο εξαγγελθέν σχέδιο νόμου επιχειρείται η επίλυση του ζητήματος της ακαδημαϊκής ισοτίμησης των υφιστάμενων Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας και της ένταξης του πτυχίου τους στο επίπεδο 6 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.
  •  Με τον τρόπο αυτό, διορθώνεται επί της ουσίας το θέμα της «ιδιαίτερης αντιμετώπισης» που επιφυλάσσει ο νομοθέτης και η διοίκηση στους σπουδαστές και αποφοίτους των ΑΣΤΕ, οι οποίοι αν και εισάγονται στις ΑΣΤΕ μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των πρώην ΑΤΕΙ και διορίζονται στο δημόσιο σε θέσεις ΤΕ κατηγορίας, λαμβάνουν πτυχίο επιπέδου 5 και στερούνται του δικαιώματος για συνέχιση των σπουδών τους σε μεταπτυχιακό επίπεδο σπουδών αλλά και βασικών φοιτητικών δικαιωμάτων σε μειωμένο (φοιτητικό) εισιτήριο, μειωμένο κόστος μετακινήσεων, σίτισης και στέγασης.
  • Στη νέα αυτή εκπαιδευτική δομή, θα ενσωματωθούν οι υφιστάμενες σχολές που εποπτεύονται από το υπουργείο Τουρισμού.
  • Το συγκριτικό πλεονέκτημα θα είναι ο πρακτικός προσανατολισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι εξειδικευμένες γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες, καθώς και η πρακτική άσκηση στις τουριστικές επιχειρήσεις.
  • Όσον αφορά στα υφιστάμενα Πανεπιστημιακά Τμήματα με ειδίκευση στον τουριστικό τομέα, το υπουργείο Τουρισμού δεν έχει καμία αρμοδιότητα εποπτείας.
  • Πάντως, η επικοινωνία με την πανεπιστημιακή κοινότητα και ειδικότερα με τις Πρυτανικές Αρχές στις οποίες ανήκουν πανεπιστημιακά τμήματα με γνωστικό αντικείμενο την τουριστική βιομηχανία είναι συνεχής. Αυτό, άλλωστε, γίνεται και με την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα, με φορείς και ενώσεις του τουρισμού και στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας.

Το υπουργείο Τουρισμού έχει υπό την ευθύνη του τις παρακάτω δομές τουριστικής εκπαίδευσης:

• τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ) στη Ρόδο και την Κρήτη,

• τις Σχολές Ξεναγών (μία στην Αθήνα με δεύτερη σειρά εισαγωγής το τρέχον ακαδημαϊκό έτος και μία στη Θεσσαλονίκη που για πρώτη φορά θα λειτουργήσει φέτος),

• τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) στον τομέα του Τουρισμού σε οκτώ (8)διαφορετικές πόλεις της Ελλάδας, και,

• τμήματα κατάρτισης - μετεκπαίδευσης εργαζομένων και πρόσκαιρα ανέργων εμπειροτεχνών στον τουριστικό τομέα

Εκτός, από τις παραπάνω δομές τουριστικής εκπαίδευσης υπάρχουν Πανεπιστημιακά Τμήματα σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) του υπουργείου Παιδείας, Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ.) ΟΑΕΔ και Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του Υπουργείου Εργασίας.

Οι ειδικότητες των σπουδαστών και των καταρτισμένων αφορούν στον τομέα του Τουρισμού και ειδικά στις περιπτώσεις της μεταλυκειακής κατάρτισης, επικαλύπτονται με ανάλογα αντικείμενα.

Σχόλια (8)

 
γιαννης
08 Δεκ 2019 02:23

Εντάξει κ υφυπουργέ συμφωνούμε με τα θέλω σου για τις ΑΣΤΕ , αλλά το υπουργείο σου δεν μπορεί να τρέξει πανεπιστημιακά τμήματα, πρέπει να τις δώσεις στα υπάρχοντα πανεπιστήμια. Αυτά ξέρουν τον τρόπο και έχουν τα μέσα και την πείρα. Εσύ θα πληρώνεις και θα καμαρώνεις.

 
THOMAS
08 Δεκ 2019 09:18

@ << οι οποίοι αν και εισάγονται στις ΑΣΤΕ μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των πρώην ΑΤΕΙ και διορίζονται στο δημόσιο σε θέσεις ΤΕ κατηγορίας, λαμβάνουν πτυχίο επιπέδου 5 >>

Τα Πτυχία των ΑΤΕΙ είναι στο 6ο Επίπεδο και όχι στο 5ο , δεν Διαβάζεται την Νομοθεσία πριν κάνετε ανακοινώσεις ........

 
Μιχάλης
08 Δεκ 2019 11:46

Κύριε Υφυπουργέ κάτι δεν έχετε μελετήσει καλά. Τα ΤΕΙ βρίσκονται στο 6ο επιστημονικό πεδίο και όχι στο πέμπτο, γι'αυτό και έχουν πρόσβαση σε μεταπτυχιακά/διδακτορικά. Δεν μπορούν να ισοτιμηθούν αυτές οι σχολές.

 
Απόφοιτοι ΤΕΙ
08 Δεκ 2019 13:29

Ντροπή κ αισχος.
Αγνοείς Κύριε υπουργέ κάθε νομοθεσία και ντροπιάζεις την θέση σου και την παράταξη σου.
Τα ΤΕΙ ήταν ΑΕΙ απτό 2001, και οι πτυχιούχοι αυτών , είχαν προσόντα επιπέδου 5 μαζί με αυτούς των πανεπιστημίων για μεγάλη σου λύπη. ΟΙ ΑΠΌΦΟΙΤΟΙ ΤΩΝ ΤΕΙ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΕΣ ΧΏΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΏΠΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΊΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΑΠΌΦΟΙΤΟΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΊΟΥ.

 
Γιαννης Μ.
08 Δεκ 2019 16:19

Ο υφυπουργός τα λέει όπως είναι. Οι απόφοιτοι έχουν εργασιακή ισοτιμία με ΤΕ, αλλά όχι ακαδημαϊκή με το επίπεδο 6 και γι αυτό αν θέλουν να κάνουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό πρέπει να καταταγούν πρώτα σε ΤΕΙ.
Εμένα άλλη είναι η απορία μου. Ας ενταχθούν στο επίπεδο 6 για ακαδημαϊκή ισοτιμία με τα ΑΕΙ της χώρας, όπως αναφέρει. Τα πτυχία ΤΕΙ που έχουν δοθεί γιατί δεν θεωρούνται ακαδημαϊκά ισότιμα με τα Πανεπιστήμια εφόσον υπάγονται τα ΤΕΙ από το 2001 στα ΑΕΙ και έδιναν πτυχία επιπέδου 6; Ή εναλλακτικό ρητορικό ερώτημα: όποιος έχει πτυχίο ΤΕΙ επιπέδου 6 και εφόσον είναι ακαδημαϊκά ισότιμος με ΠΕ γιατί δεν είναι και επαγγελματικά; ΟΕΟ;

 
THOMAS
08 Δεκ 2019 19:39

@ Γιάννης Μ.
Τα Πτυχία των ΑΤΕΙ Είναι Ακαδημαϊκά και Επαγγελματικά Επιπεδο 6 Ισότιμα με τα Παν/μια Απλα δεν θέλουν κάποιοι να το Παραδεχθούν ..................

 
Τουριστικές Σπουδές
08 Δεκ 2019 22:50

Πάλι για τοπικιστικούς λόγους προωθούνται νομοσχέδια, λες και ο τουρισμός εξαρτάται από τετραετείς πανεπιστημιακές σπουδές. Η σωστή οργάνωση θα έπρεπε να περιλαμβάνει ένα μεταπτυχιακό με πρακτική άσκηση χωρίς να δημιουργούνται νέα ανώτατα τμήματα.

 
Ακαδημίες εμπορικού Ναυτικού
09 Δεκ 2019 10:57

Ανάλογη ρύθμιση πρέπει να υπάρχει και για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, οι οποίες πρέπει να ενταχθούν στα Πανεπιστήμια.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.