Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

ΕΛΙΔΕΚ: Αποτελέσματα 1ης Φάσης Μεταδιδακτόρων

Δημοσίευση: 20/12/2019
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ολοκληρώθηκε σήμερα Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου   η διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της 1ης Φάσης της «2ης Προκήρυξης Ερευνητικών Έργων ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για την ενίσχυση Μεταδιδακτορικών Ερευνητών/τριών» στις παρακάτω Επιστημονικές Περιοχές: ΣΤ. Κοινωνικές Επιστήμες, Ζ. Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες και Θ. Διοίκηση και Οικονομία της Καινοτομίας.

Με συνολικό προϋπολογισμό 16.580.000 ευρώ η παρούσα δράση του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. δίνει τη δυνατότητα στους Έλληνες Μεταδιδακτορικούς Ερευνητές/τριες να παράξουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα ως Επιστημονικοί Υπεύθυνοι του έργου τους στα Πανεπιστήμια και τα Ερευνητικά Κέντρα της χώρας.

Το ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. συνεχίζει με αποφασιστικότητα, συνέπεια και συνέχεια να στηρίζει τους Έλληνες Επιστήμονες και την ελεύθερη έρευνα με κριτήρια την επιστημονική ποιότητα και αριστεία -χωρίς θεματικούς και γεωγραφικούς περιορισμούς- καθώς πρόκειται για τη δεύτερη δράση του σε συνέχεια της «1ης Προκήρυξης Ερευνητικών Έργων ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για την ενίσχυση Μεταδιδακτόρων Ερευνητών/τριών» που πραγματοποιήθηκε με τη σημαντική συμβολή της ΓΓΕΤ και συνολικό προϋπολογισμό 34.000.000 ευρώ. Στο πλαίσιο της 1ης Προκήρυξης, 177 ερευνητικά έργα Ελλήνων μεταδιδακτόρων ερευνητών υψηλών προδιαγραφών επιστημονικής ποιότητας και πρωτοτυπίας βρίσκονται στη φάση υλοποίησης εκ των οποίων 37 προέρχονται από Έλληνες μεταδιδάκτορες του εξωτερικού.

Το  ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. πιστό στην αποστολή του για την ενδυνάμωση και στήριξη της έρευνας προχωρά με σταθερά βήματα στην αξιοποίηση του ερευνητικού δυναμικού εντός και εκτός συνόρων επενδύοντας μέχρι σήμερα, μόνο για τις εν λόγω δράσεις των Μεταδιδακτορικών Ερευνητών, συνολικά 50.580.000 ευρώ (σύνολο προϋπολογισμού 1ης και 2ης Προκήρυξης Ερευνητικών Έργων ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για την ενίσχυση Μεταδιδακτορικών Ερευνητών/τριών), ενώ επίκειται η 3η Προκήρυξη για την ίδια δράση με προϋπολογισμό 12.250.000 ευρώ προς το τέλος του 2020.

Διαβάστε εδώ την Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων και Οριστικών Πινάκων Κατάταξης Προτάσεων για τις ΕΠ6. Κοινωνικές Επιστήμες, ΕΠ7. Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες, ΕΠ9. Διοίκηση και Οικονομία της Καινοτομίας

Ετικέτες: 
ΕΛΙΔΕΚ

Σχόλια (7)

 
@Ποστντοκ
29 Δεκ 2019 15:30

Όπως εξήγησα και παραπάνω (βλ @Πανεπιστήμια 28 Δεκ 2019 10:38) μόνο το 15-20% των διδακτόρων εξελίσονται σε καθηγητές πανεπιστημίου στα προηγμένα ακαδημαϊκά συστήματα. Αυτό δε σημαίνει ότι το 15-20% των διδακτόρων της κάθε χώρας απορροφάται από την ίδια χώρα. Πχ στη Γερμανία μόνο το 7-10% των διδακτόρων καταλαμβάνει θέση καθηγητή εν τέλει (μετά από πολλά χρόνια προσωρινών μεταδιδικατορικών συμβολαίων). Το υπόλοιπο μοιράζεται σε άλλες χώρες όπως οι ΗΠΑ, Βρετανία κτλ. Τα ποσοστά των διδακτόρων από Ελληνικά ΑΕΙ που εν τέλει γίνονται καθηγητές σε διάφορα πανεπιστήμια παγκοσμίως δεν είναι πολύ διαφορετικά πχ. από της Γερμανίας. Προφανώς η κρίση άλλαξε τα πράγματα τα τελευταία χρόνια, με τους καλύτερους Έλληνες διδάκτορες από Ελλληνικά ΑΕΙ να βρίσουν δουλειές στο εξωτερικό κυρίως παρά στο εσωτερικό. Άρα το μόνο που άλλαξε είναι η αναλογία καθηγητές εσωτερικου/εξωτερικού, όχι το ποσοστό αυτό καθεαυτό.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι όχι μόνο η έλλειψη θέσεων καθηγητών ΑΕΙ, αλλά και το ερευνητικό αντικείμενο των διδακτορικών που εκπονούνται. Δεδομένης της παντελούς έλλειψης αξιολόγησης της έρευνας στον Ελλαδικό χώρο, όλες οι ερευνητικές υποπεριοχές σε κάθε αντικείμενο (πχ μαθηματικά, φυσική, τεχνολογία, βιολογία, χημεία) είναι ουσιαστικά ισοδύναμες μέσα σε ένα ελληνικό πανεπιστήμιο. Έτσι, έχω δυστυχώς γίνει μάρτυρας παντελώς παρωχυμένων θεμάτων διδακτορικών να δίνονται σε πολλά υποσχόμενους νέους ανθρώπους, εν τέλει δημιουργώντας υπερεκπαιδευμένους ανέργους...

 
Ποστντοκ
28 Δεκ 2019 21:20

Ακόμα και το 2030 δε θα υπάρχουν αρκετές θέσεις για τους εκατοντάδες διδακτορικούς υποψηφίους. Ωρίμανση με ποιο στόχο; Να υπάρχει διαθέσιμο προσωπικό για επιβλέψεις σε εργαστήρια και φροντιστήρια και διπλωματικές;

 
Μεταδιδάκτορες
28 Δεκ 2019 21:19

Στην Ελλάδα απλώς καλύπτουν κενά συμβασιούχων διδασκόντων, αφού δεν υπάρχουν αρκετές μόνιμες θέσεις καθηγητών. Παλιότερα, όταν ιδρύονταν νέα τμήματα, υπήρχαν ευκαιρίες για τους νέους επιστήμονες, τώρα ακόμα και μετά από 4 ή 5 χρόνια μετα-διδακτορικής έρευνας δεν αλλάζει κάτι.

Υπάρχει υπερπαραγωγή διδακτορικών τίτλων και με την ολοκλήρωσή τους απλώς ανακυκλώνονται με συμβάσεις τα ίδια πρόσωπα, στα ίδια ιδρύματα.

Ο ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα δεν έχει μεγάλες επιχειρήσεις που να ζητούν τόσο πολύ εξειδικευμένο προσωπικό

 
@Πανεπιστήμια
28 Δεκ 2019 10:38

Η μεταδιδακτορική έρευνα (postdoctoral research) είναι σύνηθες κομμάτι της εξέλιξης ενός μέλλοντος καθηγητή πανεπιστημίου, κυρίως στις θετικές επιστήμες και στις επιστήμες υγείας. Ουσιαστικά είναι η θέση ερευνητή σε εργαστήρια, ερευνητικές ομάδες κτλ. που συνήθως είναι συνδεδεμένη με συγκεκριμένα ερευνητικά προγάμματα. Στα προηγμένα ακαδημαϊκά συστήματα (ΗΠΑ, Δυτική και Βόρεια Ευρώπη) αντιστοιχούν περίπου 1-3 μεταδιδακτορικοί ερευνητές για κάθε καθηγητή σε ένα πανεπιστήμια, ανάλογα με την ερευνητική περιοχή (3 συνήθως για εργαστηριακά και 1 για μη εργαστηριακά αντικείμενα). Η απόκτηση διδακτορικού είναι αναγκάι και η απαρχή μιας πανεπιστημιακής καριέρας, αλλά μόνο το 15-20% των διδακτόρων εξελίσονται σε καθηγητές πανεπιστημίου στα προηγμένα ακαδημαϊκά συστήματα, αφού έχουν περάσει 2-6 χρόνια ως μεταδιδακτορικοί ερευνητές συνήθως. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρξουν πολλές θέσεις μεταδιδακτορικών ερευνητών στην Ελλάδα γιατί αποτελεί τη γέφυρα μεταξύ σπουδών (απόκτηση διδακτορικού) και επιστημονικής ωρίμανσης (αυτοδύναμη έρευνα) και άρα ακαδημαϊκής προόδου.

 
@Πανεπιστήμια
22 Δεκ 2019 18:59

Πρόκειται για έρευνα που εκπονείται από κάποιον ο οποίος έχει ήδη αποκτήσει διδακτορικό τίτλο σπουδών. Η μεταδιδακτορική έρευνα συνήθως γίνεται στο πλαίσιο ερευνητικών προγραμμάτων, από τα οποία χρηματοδοτείται ο ερευνητής, ή ατομικά με υποτροφίες. Δεν καταλήγει σε πτυχίο ή τίτλο σπουδών, καθώς η σκοπιμότητα της δεν έχει να κάνει με την απόκτηση κάποιας δεξιότητας (όπως στην περίπτωση του διδακτορικό). Στόχος της είναι η διεξαγωγή ερευνητικού έργου από ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν (ακόμα) κάποια θέση σε πανεπιστήμιο ή ερευνητικό κέντρο. Η διάρκεια της ποικίλλει και συνήθως τα ερευνητικά της αποτελέσματα παίρνουν μορφή δημοσιευμάτων σε επιστημονικά περιοδικά ή βιβλία.

 
Μεταδιδακτορική έρευνα
22 Δεκ 2019 18:44

Η έρευνα που κάνουν οι κάτοχοι διδακτορικού, δεν υπάρχει τίτλος απλώς ερευνητές είναι. Σε μια χώρα όμως που ούτε θέσεις μελών ΔΕΠ υπάρχουν στα ΑΕΙ ούτε έρευνα στον ιδιωτικό τομέα υψηλού επιπέδου γίνεται, οι περίπου 1.500-2.000 διδάκτορες που αποφοιτούν κάθε χρόνο δεν έχουν διέξοδο απασχόλησης.

Παράγουμε τίτλους σπουδών αντί να ασχοληθούμε με την ποιότητα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων, όπου και εκεί η ανεργία και η υποαπασχόληση των νέων πτυχιούχων είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη.

 
Πανεπιστήμια
22 Δεκ 2019 17:47

Τι είναι το μεταδιδακτορικό; Ποια η διαφορά του με το διδακτορικό;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ