Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Έχει επιδεινωθεί το πρόβλημα απειθαρχίας στα Σχολεία ;

Δημοσίευση: 23/12/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιάννης  Πλατάρος Μαθηματικός

Δεν έχουμε καμία αμφιβολία  ότι το πρόβλημα απειθαρχίας έχει επιδεινωθεί τα τελευταία έτη. Το γνωρίζουμε αυτό,  για παράδειγμα από την προσωπική μας καθημερινή αίσθηση στον χώρο δουλειάς στο Σχολείο. Η οποία όμως δεν επαρκεί επ΄ ουδενί για να εξαχθεί κάποιο γενικό συμπέρασμα, αφού αυτή, μπορεί να είναι τοπική, τυχαία και συγκυριακή. Η  σχετική εκπαιδευτική έρευνα γενικώς συμφωνεί με το αυτονόητο ζητούμενο.

Όμως εδώ το ερώτημα είναι εκπαιδευτικό και πολιτικό και αφορά το εάν υπάρχει ορατή αντικειμενική επιδείνωση τα δύο τελευταία χρόνια, κυρίως ως συνάρτησης της  δραματικής μείωσης των ενδοσχολικά εξεταζομένων μαθημάτων σε Γυμνάσια (κυρίως) και Λύκεια.

Δεν προσεγγίζουμε δηλαδή καθόλου το πρόβλημα μέσα από εξηγήσεις για διαλυμένες οικογένειες, ανεπιθύμητα παιδιά,  φτώχια,  ανεργία, οικονομική κρίση, ανεργία των μορφωμένων νέων και  τα βιώματα από τον κοινωνικό περίγυρο των μαθητών ότι «τα γράμματα πια δεν έχουν καμία αξία…»  Εξετάζουμε αν έχει γίνει κάτι έκτακτο που να επιδρά στην γενικότερη πειθαρχία, τα λίγα τελευταία χρόνια.  

Το εκπαιδευτικό νομικό πλέγμα Γαβρόγλου, έχει καταγγελθεί πολιτικά ως λαϊκίστικο. Αυτό καταγγέλλει γενικότερα η ΝΔ για τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και ειδικότερα στον τομέα της  Παιδείας.

Ως προς τους καθηγητές, οι διαδικασίες των μυστικών ψηφοφοριών, με τις συναλλαγές  και δημιουργία κλικών  μέσα στους Σ.Δ., γιγάντωσαν τον ανέκαθεν υπάρχοντα λαϊκισμό . Σε κάποια σχολεία, στον Σ.Δ. , «τρώγονται» ακόμα για τις διαδικασίες με τις οποίες,  ο εκάστοτε εκλεκτός μιας κλίκας υπερκέρασε τον άλλο ανθυποψήφιο για την ίδια θέση. Δηλ. οι λόγοι τριβής δεν είναι πλέον οι «συνήθεις» (ωράριο , ωρολόγιο, κατανομή «ιδιαιτέρων» )  αλλά και ο τρόπος εκλογής στην θέση του Διευθυντή και τα  «ανταλλάγματα»  τύπου «λούφας» ή «βισματώματος» σε ημετέρους ή μη. Ευτυχώς οι Σ.Δ. αυτοί, είναι ελάχιστοι, όχι όμως και ανύπαρκτοι. Απλώς, και σε αυτούς, το χαλασμένο εκπαιδευτικό κλίμα συναρτάται με όλα, άρα  και  με το κλίμα πειθαρχίας μεταξύ των μαθητών.

Προσωπικώς, έχουμε διεξάγει   άτυπη ποιοτική οιονεί έρευνα μεταξύ επίλεκτων συναδέλφων. Ως «δείγμα αξιοπιστίας», διαλέγουμε πολύπειρους συναδέλφους. Ει δυνατόν στον ίδιο τύπο Σχολείου (λ.χ. Γυμνάσιο) και δη στο ίδιο Σχολείο. Λαμβάνουμε απαντήσεις, ότι το κλίμα επιδεινώνεται. Δεν αποδεχόμαστε σε πρώτη φάση  τις απαντήσεις, χαρακτηρίζοντάς τες  ως «ανακριβείς» και «υπερβολικές»  επικαλούμενοι  -θεατρικά- ότι «μάλλον έχεις γεράσει , μάλλον έχεις κουραστεί, μάλλον σε έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση και όλα σου φταίνε…»  Συνήθως τους εκνευρίζουμε λίγο,  με αποτέλεσμα να  διηγούνται ανήκουστες και αποκλίνουσες συμπεριφορές μαθητών και γονέων φετινές και περσυνές.  Ενίοτε  συνεχίζουμε  το θεατρικό παρατηρώντας ότι  «γιατί αυτά δεν εγίνοντο πάντα;» με αποτέλεσμα να εισπράττουμε περεταίρω ένθερμη υποστήριξη των απόψεών τους για ένα επερχόμενο και επελθόν  «μπάχαλο» που παγιώνεται. Λίγοι όμως  το απέδωσαν στην θεαματική μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων , στην  διαδικασία κατάργησης τριμήνων, και στην διαδικασία κατάργησης επανεξεταστέων Σεπτεμβρίου όπως και στην  περίοδο 10 ημερών φροντιστηρίου τον Ιούνιο, για όσους για όσους «κοπούν»,   όπου είναι ένα αστείο και γελούν σε όλους τους Σ.Δ.   

Στην άτυπη ποιοτική βιωματική  οιονεί έρευνα, έχουμε υιοθετήσει την αρνητική στατιστική υπόθεση ότι «δεν υπάρχει επιδείνωση τα λίγα τελευταία χρόνια, έχουμε οικονομική κρίση από το 2009, εισπράττουμε μεν τις επιπτώσεις της, αφού έρχονται γενιές από το Δημοτικό που έχουν μεγαλώσει όλο και περισσότερα χρόνια στην κρίση, άρα είναι λογική μια προοδευτική επιδείνωση».  Εν τούτοις, οι συνάδελφοι (Διευθυντές κυρίως, οι οποίοι  είναι συνολικοί δέκτες συμπεριφορών) με διορθώνουν και υπερασπίζονται την κριτική τους άποψη, επιστρατεύοντας παρατηρήσεις για χαλάρωση στις πραγματικές επιδόσεις των μαθητών, όπως και για πλήρη αδιαφορία στα μη εξεταζόμενα μαθήματα. Λογική -άρα- και η αύξηση της απειθαρχίας.

Η προσωπική μας εμπειρική άποψη, συμπίπτει με των συνομιλητών μας, αλλά την αποδίδαμε και εμείς σε προϊούσα κόπωση λόγω εκπαιδευτικής και βιολογικής ηλικίας, η οποία είναι γνωστή στην βιβλιογραφία. Θεωρούσαμε τις βιωματικές μας παρατηρήσεις ως υποκειμενικές εντελώς και ως ένα είδος ψευδαίσθησης, αφού είναι σίγουρο, ότι ηλικιακά μειώνεται η ελπίδα κάποιας αλλαγής στον περίγυρο και αυξάνονται οι βεβαιότητες ότι όλα αλλάζουν και όλα τα ίδια μένουν. Τα «ευρήματα» δικαιώνουν την μετριοπαθή μας εκτίμηση που δοκιμάζουμε κάθε μέρα με όλους τους έμπειρους εκπαιδευτικούς συνομιλητές μας.

Συμπερασματικά λοιπόν,  ενοχοποιούμε τον λαϊκισμό.  Την κατάργηση της  επιστροφής της τσάντας στο σπίτι, τις  αλλαγές ονομασιών των πειθαρχικών παραπτωμάτων των μαθητών, την μείωση των ποινών, στην κατάργηση των τριμήνων στα Γυμνάσια και των εξεταζόμενων μαθημάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια, στην εκθετική αύξηση των κάθε  είδους και επινόησης εξτρά «δράσεων», «εβδομάδων», «επετείων»  στα σχολεία, όπου μόνο μάθημα δεν γίνεται, ενώ το σχολείο διαλύεται και σε χρόνο  που επεκτείνεται πέραν των «δράσεων» , στην απολύτως όζουσα  «κορεκτίλα» στην μείωση των επισκέψεων γονέων στα Σχολεία λόγω μη δικαιολόγησης απουσιών, στο μπούλινγκ γονέων προς τους καθηγητές, όποτε τιμωρηθεί το τέκνο τους  κ.ο.κ.

Ιστορικά, ο λαϊκισμός είναι κάτι που πλειοψηφικά  αρέσει στην κοινωνία και η επαναφορά στο «πρότερο σημείο -κατάσταση» είναι «δημοκρατικώς αδύνατη» Αυτό αφορά την θεωρία του μοντέλου του εκκρεμούς, όπου η αριστερή ή δεξιά εκτροπή του, επιφέρει μια φθίνουσα ταλάντωση προς το κέντρο, όπου και σταθεροποιείται.

Στα παραπάνω πλαίσια, προτείνουμε όπως επανέλθει το Υπουργείο στην «κανονικότητα» των γραπτών εξετάσεων σε όλα τα πρότερα μαθήματα και στην προσεκτικότατη εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων  με όλες τις διορθώσεις -εχέγγυα. Όχι αυτές που λένε οι διάφοροι επίσημοι και εντελώς ανειλικρινείς φορείς της Εκπαίδευσης. Εχέγγυο λ.χ. είναι να υπάρχει η εκ των προτέρων «διδαχθείσα» ύλη τον Σεπτέμβριο. Διότι η  διδακτέα, είναι εξ ορισμού μεταβλητέα. Ο Γονέας, ο καθηγητής , ο μαθητής, πρέπει να γνωρίζουν ότι «αυτά θα διδαχθούν, αυτά θα εξεταστούν» με παραγράφους και σελίδες από τον Σεπτέμβριο, «ό,τι κι αν γίνει» και να το γνωρίζουν ενυπογράφως, όπως και στις Πανελλήνιες.  Γνωρίζουμε, ότι η μη κάλυψη της ύλης , που δεν είχε κανέναν στοιχειώδη διοικητικό έλεγχο οδήγησε στην σπασμωδική ενέργεια κατάργησης της Τράπεζας Θεμάτων, αφού οι ιθύνοντες που την καθιέρωσαν παρεγνώρισαν την δυναμική του επικρατούντος μπάχαλου, του  μη ελέγχου.  Υπάρχουν τρόποι ελέγχου ουσιαστικού και  ταυτοχρόνως απλού, όπως υποδείξαμε πιο πάνω.

Τα παραπάνω μέτρα ελπίζουμε να συμβάλλουν στην αύξηση «προσδοκίμου επιβίωσης» των εκπαιδευτικών και σαφώς όχι μόνον των παλαιοτέρων.

Σχόλια (45)

 
ΚΑΘΗΓΗΤΉς ΓΕΛ
23 Δεκ 2019 10:01

Συμφωνω με τις προτάσεις και επιπλέον προτείνω, επειδή με το σύστημσ Γραβρόγλου περνά το μήνυμα μην ανοίγεται βιβλίο γιατί προάγεσθαι, να δημιουργηθεί ένα πρότυπο τμήμα ανά τάξη ΓΕΛ στο οποίο να μπαίνουν οι καλύτεροι στη βαθμολογία, οι οποίοι αδικούνται όταν συνυπάρχουν με αδιάφορους μαθητές. Η διαφοροποιημένη διδασκαλία δεν μπορεί να εφαρμοσθεί σε τμήματα των 25 μαθητών, αλλά και ο άριστος από την Πύλο δεν μπορεί να πηγαίνει στο πρότυπο της Καλαμάτας και αδικείται

 
DIMITRIOS
23 Δεκ 2019 13:26

Προαγωγη στην επομενη ταξη με 9 και 5/10.
Δεν μπορει να επαναλαβει την ταξη μαθητης ουτε με αιτηση

 
ζορρο
23 Δεκ 2019 14:08

Με δυο λεξεις ..........ολοι εμεις που ειμαστε στο δημοσιο σχολειο λεμε............. εχει διαλυθει το συμπαν .............εκτος και αν καποιοι δεν θελουν να το βλεπουν .....και σε ολα ....απλα πραγματα που χρειαζονται ανασχεδιασμο και αποφασεις που να σπανε αυγα

 
Εκπαιδευτικός Γελ
23 Δεκ 2019 15:12

Προφανώς είναι σωστό να εξετάζονται γραπτώς όλα τα διδασκόμενα μαθήματα με αντικειμενικά θέματα. Εξαιρετική επίσης η πρόταση να υπάρχει πρότυπο τμήμα ανά τάξη! Να προσθέσω ότι για να είναι αδιάβλητη η διαδικασία θα πρέπει τα γραπτά να διορθώνονται από καθηγητές άλλου σχολείου. Όλα αυτά εάν ξεφύγουμε από ιδεοληψίες που έχουν φυλακισμένη την ποιότητα στην εκπαίδευση δεκαετίες τώρα, διαστρέφοντας τα πραγματικά συμφέροντα της νέας γενιάς. Θα τολμήσουν οι υπεύθυνοι;

 
Κ.Π.
23 Δεκ 2019 15:28

Η πειθαρχία αγαπητέ δεν επιβάλλεται με τη βία.Δες τα σχολεία των σκανδιναυικών χωρών και βγάλε συμπέρασμα.Παντού προωθείται το ερευνητικό πνεύμα εδώ εξετάσεις και τράπεζες θεμάτων φροντιστήρια και τα ρέστα.Δυστυχώς είμαστε ακόμα στη λογική του μαυροπίνακα της κατασκευασμένης γνώσης και της αποστήθισης.Σε αυτές τις δράσεις προκύπτουν δεξιότητες από τα παιδιά που δεν φαντάζεσαι καν οτί υπάρχουν και αξιοποιούνται ταλέντα και βρίσκουν ρόλο στο σχολείο.Δεν θα γίνουν όλοι μαθηματικοί και φιλόλογοι ούτε γιατροί και αρχιτέκτονες.Γιατί το σημερινό αναλυτικό πρόγραμμα μόνο αυτούς αναπαράγει.Και παρεμπιπτόντως ποια έρευνα δημοσιεύθηκε που να μιλάει για χαλάρωση της πειθαρχίας;πού και πότε;Και πειθαρχία έναντι ποιου στόχου και σκοπού;αυτά είναι προς εξέταση όχι οι αυθαίρετες απόψεις του καθενός.

 
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
23 Δεκ 2019 15:55

Το πρόβλημα της παρεμπόδισης διδασκαλίας από κάποιους μαθητές εν ώρα μαθήματος είναι δυστυχώς πολύ μεγάλο. Ίσως είναι το βασικότερο πρόβλημα στα σχολεία μας. Γιατί για να πραγματοποιηθεί μια σωστή διδασκαλία απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχει το κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον. Γιαυτό θα πρέπει Διεύθυνση σχολείου - Εκπαιδευτικοί - Γονείς σε κάθε σχολείο να συνεργαστούν (υπό την καθοδήγηση της διεύθυνσης του σχολείου) έτσι ώστε να εξαλειφθούν τέτοια φαινόμενα. Αυτό όμως προϋποθέτει την συνυπευθυνότητα και τη βούληση όλων των εμπλεκομένων, που είναι αρκετά δύσκολο. Έτσι η στοχευμένη ποιοτική αξιολόγηση των μαθητών σε συνδυασμό με τον έλεγχο των καθηγητών - διευθυντών αν επιτελούν την εργασία τους σύμφωνα με τους νόμους και τους κανονισμούς θα επιφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Δεν έχει νόημα να μιλάμε για μεταρρυθμίσεις στα σχολεία και γενικότερα στην παιδεία χωρίς να εξασφαλιστούν πρώτα τα αυτονόητα!

 
KM
23 Δεκ 2019 16:28

Καμία επιδείνωση απειθαρχίας δεν υπάρχει στα σχολεία. Ποιες είναι οι επιστημονικές έρευνες που "γενικώς συμφωνούν με το αυτονόητο";
Ας τις δούμε πρώτα, ας τις αξιολογήσουμε και μετά συζητάμε για λύσεις...

 
Εκπαιδευτικός
23 Δεκ 2019 18:03

Μια τυπική συντηρητική άποψη βασισμένη σε "άτυπη ποιοτική βιωματική οιονεί έρευνα".
Απλά πείτε μας πόσα χρονια πίσω θέλετε να πάτε τα σχολεία για να επιτύχετε την "αναβάθμιση" τους.

 
Λ. Ζ.
23 Δεκ 2019 18:40

Κύριε Πλατάρο, σε σας, στο «δείγμα αξιοπιστίας» σας - τους επίλεκτους και πολύπειρους συναδέλφους- αλλά και σε μένα την ίδια (φαίνεται ότι είμαστε κοντά στα χρόνια), αφιερώνω τους στίχους του Ν. Γκάτσου "Τα γερόντια" .
Με λίγα λόγια, το πρόβλημα της παιδείας σήμερα είμαστε εμείς οι ίδιοι (καθηγητές, στελέχη, σύμβουλοι υπουργών, αιωνόβιοι συνδικαλιστές), απλά διότι λόγω ηλικίας, εκπαίδευσης και πεποιθήσεων, αδυνατούμε/αρνούμαστε να προσαρμοστούμε και να προσαρμόσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα στις ραγδαίες αλλαγές και στις ανάγκες των καιρών.

 
ΓΙΑΝΝΝΗΣ
23 Δεκ 2019 19:28

1.γενικευσεις πανελλαδικα με εμπειρικες παρατηρησεις σε τοπικο επιπεδο ειναι ανευ σημασιας.
2.εξετασεις σ ολα τα γυμνασιακα μαθηματα σημαινει σμικρυνση του διδακτικου χρονου-με αλλα λογια απο αρχες Μαιου κρεμαμε κιμωλια και στυλο και ξεκιναει μια ατελειωτη διαδικασια μεχρι μεσα Ιουνιου
3.γιατι τα τετραμηνα ¨"χαλαρωσαν " τους μαθητες?
4.απο ποτε η εισαγωγη νεων διαδικασιων οπως οι θεματικες εβδομαδες ειναι αφορμη χαβαλε?Μηπως γιατι ειμαστε ικανοι μονο στη ρουτινιερικη επαναληπτικοτητα του μεταβιβαστη γνωσεων?
5.το σχολειο μου εφτιαξε τελικο προγραμμα αρχες Δεκεμβριου για λογους που ολοι οι εκπαιδευτικοι κατανοουν-μηπως ν αρχισουμε απο τα στοιχειωδη και μετα βρισκουμε ντουζινες απο τροπους εξετασης κλπ κλπ?

 
ΣΔ
23 Δεκ 2019 20:33

Οι συγκεκριμένες άποψεις είναι βασισμένες σε προβληματική της 10ετιας του 70 και δυστυχώς είναι πλειοψηφικές στους εκπαιδευτικούς βθαμιας. Αντίθετα απόψεις που συνδέουν τη διαχείριση της σχολικής τάξης με το περιεχόμενο της διδασκόμενης γνώσης,τις στρατηγικές διδασκαλίας και τις δεξιότητες του εκπαιδευτικού στην δημιουργία θετικού κλίματος στην τάξη απουσιάζουν.

 
νικοσ
23 Δεκ 2019 21:30

το πρόβλημα είναι της κοινωνίας που δεν σέβεται τους νόμους και το περνάει στα παιδιά ...
Επίσης πρέπει να γίνει αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και να διορίζονται αφού πρώτα περάσουν μια δοκιμαστική περίοδο και γίνει επιμόρφωση σοβαρή ...

 
Ελληνικά Σχολεία
23 Δεκ 2019 23:50

Σε μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση πρώτα ξεκινάμε από το περιβάλλον και μετά ρίχνουμε τις ευθύνες στους μαθητές.

Το υποχρεωτικό σχολείο έχει αποστολή τη γενική μόρφωση, υπο ποιες συνθήκες γίνεται η διδασκαλία των βασικών μαθημάτων; Με ποια βιβλία και με ποια ύλη; Με ποιο προσωπικό;

Να αναμορφωθεί η δομή του Γυμνασίου (επέκταση τάξεων), να γίνει εισαγωγή νέων σχολικών εγχειριδίων και συμπληρωματικών βιβλίων ασκήσεων (για εξάσκηση) και να ξεκινήσει πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας προκειμένου να μη μένουν κενά στους μαθητές.

Να εστιάσουν σε λίγα και βασικά μαθήματα, με γραπτές εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς (Μαθηματικά, Γλώσσα, Φυσική, Ιστορία κ.α.) διαβαθμισμένης δυσκολίας. Ουσιαστική και όχι τιμωρητική αξιολόγηση, πάλι με στόχο όλοι οι μαθητές να έχουν κατακτήσει ένα στοιχειώδες επίπεδο γνώσεων (τουλάχιστον 12/20 σε μια τυπική κλίμακα αξιολόγησης, με Μ.Ο. το 14 ή 15 και ένα ποσοστό αριστούχων περίπου στο 10%)

Λύσεις υπάρχουν, με σοβαρότητα και σωστή διαχείριση των σχολικών μονάδων και της σχολικής ύλης. Λίγα και σωστά μαθήματα (όχι περισσότερα από 7 ή 8 ανά τάξη), με απογευματινό ωράριο για ξένες γλώσσες και άλλες δραστηριότητες - να υπάρχει ενδιαφέρον για τη συνολική πορεία των μαθητών.

Φυσικά απαιτείται και διορισμός νέων εκπαιδευτικών, πιο κοντά στην ηλικία των σημερινών μαθητών και που θα έχουν τη δυνατότητα προσέγγισης. Ότι "ξαφνικά" τα παιδιά του Δημοτικού μετατρέπονται σε απείθαρχα όντα χωρίς διάθεση για μάθηση επειδή έχουν "χαλαρώσει" επειδή "μειώνονται οι ποινές" και "δε μένουν μετεξεταστέοι" είναι αστείο συμπέρασμα.

Δεν ενδιαφέρονται τα παιδιά για το νομικό πλαίσιο, και η κρίση είναι πια μια πραγματικότητα για όλους. Τα ίδια παιδιά στο Λύκειο εξετάζονται πανελλαδικώς και τότε όλοι απορούμε γιατί και πώς χαραμίζονται 12 έτη μαθητικής προετοιμασίας, και αναρωτιόμαστε για τη γιγάντωση της παραπαιδείας.

 
Ηλικία δείγματος έρευνας
23 Δεκ 2019 23:56

Οι επίλεκτοι συνάδελφοι που διαμαρτύρονται για απειθαρχία στις τάξεις είναι άνω των 50 ετών;

Δύσκολες περιπτώσεις πάντοτε υπήρχαν και πρέπει να αντιμετωπίζονται. Πλέον υπάρχει και μεγαλύτερη άνεση να συζητάμε για ευαίσθητα θέματα.

Αλήθεια, κοινωνικοι λειτουργοί ή σχολικοί ψυχολόγοι υπάρχουν διαθέσιμοι για αυτά τα ακραία περιστατικά; Μη φορτώνουμε τις ελλείψεις ενός ολόκληρου συστήματος στους ανηλικους και μη διαχωρίζουμε από νεαρή ηλικία παιδιά σε "επιτυχημένα" και "αδύναμα"

Με περισσότερους από 10.000 αναπληρωτές, πάντως, η δημόσια παιδεία δεν αντέχει σε σοβαρή αξιολόγηση.

 
Έχω ένα μυστικό....
24 Δεκ 2019 00:05

1. Ναι σε όλα @ζορρο.
2. Κανόνες που να εφαρμόζονται. Από όλους. Και από τους γονείς. Σχολείο χωρίς κανόνες δεν υπάρχει. Ούτε στη Σκανδιναβία.
3. Ναι εν μέρη αγαπητή @Λ.Ζ. Στο δυτικό κόσμο, υπογεννητικότητα γαρ, παντού είναι γερασμένο το προσωπικό. Νομίζω ότι το ίδιο το σχολείο όπως είναι στην Ελλάδα, είναι αυτό που είναι γερασμένο.
4. Αν αφήσουμε για λίγο στην άκρη τη βέβαιη χρησιμότητα και αξία της εκπαίδευσης-γνώσης-παιδείας και αν αναρρωτηθούμε, πόσο ενδιαφέρον-ελκυστικό-ευχάριστο-σύγχρονο είναι το Ελληνικό σχολείο για τη γεννιά του ίντερνετ, τί θα απαντούσαμε άραγε?
5. Αυστηρότητα και πειθαρχία? Ή όλα επιτρέπονται, περνάνε όλοι με άριστα και δεν μένεις ούτε από απουσίες? Μα ότι γίνεται σε όλες τις πολιτισμένες χώρες ρε παιδιά. Ούτε επιστροφή στη βέργα (μεταφορικά πάντα) αλλά ούτε και "ανήμερα θηρία" που έλεγε ο Δ. Παπαγιαννόπουλος για την κόρη Παπασταύρου. Πάντως ακόμα και ο θηριοδαμαστής, όσο επιδέξιος και εάν είναι, ποτέ δεν μπαίνει στο κλουβί χωρίς τον "εξοπλισμό" του...
6. Τι 'χες Γιάννη, τι 'χα πάντα.

 
Γ.Π.
24 Δεκ 2019 00:11

Ο κ. Πλατάρος επαναλαμβάνει μετά από δύο χρόνια και μάλιστα στη χειρότερη εκδοχή της, μία νέα έρευνα, παρόλο που ο σχολικός σύμβουλος Μαθηματικών
κ. Γεώργιος Μπαραλός, του είχε επισημάνει τις αναγκαίες και ικανές συνθήκες που απαιτούνται για να υπάρχει αξιοπιστία.
https://www.esos.gr/arthra/55047/kai-gi-ayto-ftaine-oi-sholikoi-symvoylo...

@ Λ.Ζ. και ΣΔ
Αφιέρωση γέροντος δασκάλου.

- Αρίστη, αισχύνομαι!
- Μα είναι τόσο τρομερό;
- Αρίστη, κανονικώς, αυτήν την στιγμήν, θα έπρεπε να είχομεν απηγχονισθή και οι
δύο με το σχοινί της μπουγάδας!
- Για όνομα του Θεού, Πλούταρχέ μου!
- Βεβαίως η αυτοκτονία είναι πράξις αντιθρησκευτική αλλά σε ερωτώ, Αρίστη!
Με τι πρόσωπον θα αντικρίσω τον μικρόν μου ανιψιόν, Αρίστη;
- Εεε, νομίζω ότι...
- Σου απαγορεύω να νομίζεις! Υπήρξα πάντοτε αυστηρός, ηθικός και τίμιος!
- Ναι, Πλούταρχέ μου, υπήρξες!
- Και σε ερωτώ! Πώς θα δικαιολογηθώ αυτήν την στιγμήν;
- Θα του πεις ότι μας εσυνέβη κάτι απρόοπτον!
- Δηλαδή Αρίστη, εις το σφάλμα θα προσθέσω και το έγκλημα του ψεύδους; Ποτέ!
- Ε και τι θα του πεις;
- Θα του είπω, Πολυχρόνιε, η σύζυγός μου και εγώ ήλθομεν απόψε να μας φιλοξε-
νήσετε εις την οικίαν σου.
- Κι αν σε ρωτήσει τι έγινε;
- Θα του είπω Πολυχρόνιε είμαι ένας ατυχής πατήρ!
- Ε όχι και ατυχής πατήρ, Πλούταρχέ μου!
- Ατυχής πατήρ! Αφ' ης στιγμής είπε πάτερ και μήτερ να φύγετε απόψε από το σπίτι,
είμαι! Τα σεμνά κοράσια Αρίστη, δεν εκδιώκουν πιξ και λαξ τους γονείς! Και δια να
μας εκδιώξει, σημαίνει ότι προτίθεται να οργιάσει!
- Ε τότε, ας μην φεύγαμε!
- Και τι να κάνω Αρίστη; Να βλέπω όλους αυτούς τους κολασμένους;...

Καλές γιορτές σε όλους τους σχολιαστές.

 
Παναγιώτης Β
24 Δεκ 2019 00:20

Από το άρθρο λείπουν α) η τεκμηρίωση και β) η λέξη ΑΓΑΠΗ.

Αγάπη, κ. Πλάταρε. Αγάπη μεταξύ των δασκάλων, αγάπη στο εκπαιδευτικό έργο, αγάπη στα παιδιά, έστω και υστερόβουλα, προκειμένου να τήν ανταποδώσουν σε εμάς, στην κοινωνία.

Ας υποδεχτούμε την Γέννηση του Χριστού, αυτό το υπερεξαίσιο και φρικτό μυστήριο με τους κανόνες του Αγ. Ιωάννη του Δαμασκηνού και του Αγ. Κοσμά του Μελωδού ή έστω με τα κάλαντα των παιδιών.

 
Κλ
24 Δεκ 2019 09:26

Απειθαρχία υπάρχει και οφείλεται:
1 στην ανυπαρξία επιπτώσεων για τις παραβατικές συμπεριφορές.. άλλωστε όλοι περνούν
2 στο χάσμα γενεών μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.. οι εκπαιδευτικοί είναι γερασμένοι και απογοητευμένοι... Είναι περισσότερες οι άδειες πια και η έκφραση να φύγω από το σχολείο
3 στην έλλειψη προτύπων και απαξίωσης των πτυχίων αλλά και της εκπαίδευσης
4 στον ανύπαρκτο κρατικό προγραμματισμό, στην ανούσια γραφειοκρατία και προώθηση δράσεων από το υπουργείο που αναγκάζουν διδάσκοντες και διευθυντές να παραμελούν το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικο τους έργο. Επιπλέον οι μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε 2-3 σχολεία έχουν πραγματικά διαλύσει τη συνοχή και ομαλή ροή της σχολικής ζωής.

 
Πλατάρος Γιάννης
24 Δεκ 2019 11:00

@ Προς όλους τους αναγνώστες του σημειώματος.
Διαβάστε παρακαλώ προσεκτικά τα σχόλια αναγνωστών, που επικρίνουν τις παρατηρήσεις μου συγχέοντας το προαπαιτούμενο για κάθε μαθησιακή διαδικασία με την ίδια την μαθησιακή διαδικασία. Προαπαιτούμενο η στοιχειώδης πειθαρχία. Προαπαιτούμενο που έχει άλλα προαπαιτούμενα. Για παράδειγμα όταν ένας μαθητής έρχεται στο Γυμνάσιο χωρίς απολύτως καμία ικανότητα ανάγνωσης κειμένου (ούτε συλλαβιστά, απολύτως καθόλου) και απλώς μιλάει στην τάξη διακόπτοντας το μάθημα με ό,τι θυμηθεί, αυτός έχει μια απολύτως ΘΑΥΜΑΣΤΗ πειθαρχία, αφού ναι μεν ακούει κινέζικα 6 ώρες την ημέρα χωρίς δυνατότητα να ακουμπήσει ουσιαστικά ό,τι ακούει χωρίς να ξεσηκώσει το σχολείο. Συνηθέστερη περίπτωση είναι ο μαθητής με ελλείψεις που παρακολουθεί τάξη της οποίας οι μαθησιακές υποχρεώσεις είναι τρεις τάξεις πάνω. Αυτός ο μαθητής, είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να παρακολουθήσει λ.χ. Μαθηματικά. Ας πούμε είναι στην Α΄Λυκείου και αδυνατεί εντελώς , έστω και μη αλγεβρικά να λύσει την εξίσωση χ-5=3, πόσο μπορεί να είναι το χ. (Αν έχουμε έναν αριθμό και του βγάλουμε 5 βρίσκουμε 3. Ποιός είναι ο αριθμός;) Αυτός ο μαθητής, αν κάθεται καλά μέσα στην τάξη, δεν πρέπει να είναι καλά το παιδί. Είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να κάθεται καλά ακούγοντας αλαμπουρνέζικα. Φανταστείτε εσείς αν θα καθόσαστε καλά, αν είσαστε αναγκασμένοι επί 6 -7 ώρες την ημέρα να φοιτείτε ανελλιπώς στην Γ΄τάξη Κινέζικων για Προχωρημένους, ενώ εσείς δεν γνωρίζετε ούτε μία λέξη. Είναι δυνατόν να μην κάνετε πλάκα μέσα στην τέξη; Πώς θα περάσει η ώρα χωρίς να πάθετε κατάθλιψη; Μάλλον πλάκα θα κάνετε, μάλλον θα αποκοιμηθείτε στο μάθημα, μάλλον θα απουσιάζετε όσο μπορείτε . Μάλλον θα πηγαίνετε κάθε τόσο τουαλέτα. Σας θυμίζουν οι συμπεριφορές αυτές κάτι από τους μαθητές σας; Εν τω μεταξύ, η φοίτηση σε οποιαδήποτε αντισταθμιστική αγωγή, πρόσθετη επικουρική, ενισχυτική ή όπως αλλιώς ο κάθε «μεταρρυθμιστής» αποκαλεί, έχει μηδενικό όφελος, αφού πέραν των τριών τάξεων ελλείψεις, δεν αναπληρώνονται. Η συγκεκριμένη εξίσωση, χ-5=3 δνε την κατάλληλη διατύπωση, μπορεί να απαντηθεί από την πλειονότητα μιας τάξης Β΄Δημοτικού και από αρκετά παιδάκια της Α΄Δημοτικού. Όταν ο μαθητής δεν μπορεί να ακουμπήσει το ίδιο ερώτημα, δεν θα έπρεπε να είναι Λύκειο. Βεβαίως ούτε στο Γυμνάσιο, αλλά κατά το κοινώς λεγόμενο, «αν δεν έχεις απολυτήριο Γυμνασίου, ούτε για... δεν μπορείς να πάς» Το γιατί είναι στο Λύκειο, έχει να κάνει με πλήθος «λογικών» : 1) «Να τον ξεφορωθούμε!...Θα τον κόψουμε τον Ιούνιο και τι θα γίνει; Θα του κάνουμε φροντιστήριο μια βδομάδα και θα μάθε ό,τι δεν έμαθε τα 10 προηγούμενα χρόνια της ζωής του; Ούτε συζήτηση να μείνει, διότι θα τον λουστούμε άλλη μια χρονιά και θα μας διαλύσει το Σχολείο...» 2) Τα Λύκεια έχουν πρόβλημα οργανικότητας, καθώς τα τμήματα λιγοστεύουν, οι «οργανικές» εξατμίζονται, οι συνάδελφοι δεν μετακινούνται πλέον στα «γειτονικά ομόσταυλα συστεγαζόμενα, αλλά πολύ μακρύτερα... Λόγοι αλληλεγγύης... Κατάληξη τα ΕΠΑΛ. Η «διαφοροποιημένη διδασκαλία» στα ΕΠΑΛ, εντάσσεται στην αντιμετώπιση αυτού του χρόνιου φαινομένου. Μια άλλη αντιμετώπιση θα ήταν η διδασκαλία σε «Επίπεδα» όπως οι ξένες Γλώσσες Αυτό θα έλυνε το πρόβλημα των διορισμών. Παρ΄ότι έχει οικονομικά εμπόδια αυτή η λύση, αλλά πιστεύω ότι τα Δημοσιοοικονομικά μας μπορούν να το απορροφήσουν. Οι φοιτούντες σε «επίπεδο Β΄» πάνε υποχρεωτικά και σε ενισχυτική ή πρόσθετη πράγμα που απαιτεί μεταφορά και σε άλλες ώρες, αλλά και σίτιση. Πιστεύω ότι αν συμμαζευτούν τα Σχολεία σε λίγα κεντρικά εξοικονομείται προσωπικό κα ιμε την υπάρχουσα Δημοσιοοικονομική στενότητα, μπορεί να γίνει, θέλει να καλή οικονομοτεχνική μελέτη που δνε θα απορρίψουν οι «θεσμοί» όπως τους είχε ονομάσει ο λαϊκίζων συνασπισμός της προηγούμενης Κυβέρνησης.
Πάντως είναι εξαιρετικά χρήσιμο να δει ο αναγνώστης των σχολίων, το πώς αντιθετικά θέτουν συνάδελφοί μας το θέμα της πειθαρχίας, με το θέμα της ....Παιδαγωγικής! Όλοι ανεξαιρέτως οι εκπαιδευτικοί «απαιτούν» ένα στοιχειώδες ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ. Όταν τους ρωτήσεις «πόσο δηλαδή;» Όλοι συμφωνούν στο «όσο πατάει η γάτα!» Το στοιχειώδες «όσο πατάει η γάτα είναι στα όρια του ΜΗΔΕΝΙΚΟΥ, ωστόσο διάφορο του μηδενός. Αυτό το σχεδόν μηδενικό, με βάση το αξίωμα των Αρχιμήδους- Ευδόξου αν πολλαπλασιαστεί με κατάλληλο Φυσικό αριθμό, μπορεί να γίνει μεγαλύτερο παντός άλλου Φυσικού αριθμού. Αν είναι «φυσαλίδα του μηδενός» δεν μπορεί να μεγεθυνθεί κατά Ρόμπινσον αφού εκεί το «στοιχειώδες ενδιαφέρον» είναι μικρότερο από κάθε ενδιαφέρον στοιχειώδες πατήματος γάτας και δεν μπορεί να πολλαπλασιαστεί με τίποτα! Το αξίωμα «δοθέντων δύο θετικών μεγεθών μεγεθών ενός απίστευτα μικρού και ενός απίστευτα μεγάλου, το μικρό μπορεί να πολλαπλασιαστεί κατάλληλα και να ξεπεράσει το μεγάλο» δεν ...ισχύει! Ο εκπαιδευτικός οφείλει να καεί να γίνει φως, να εμπνεύσει να καθοδηγήσει, να ενθαρρύνει, να «πολλαπλασιάσει» ως «Πολλαπλασιαστής» αλλά στην περιοχή «φυσαλίδων του μηδενός» ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ.
Τα σχόλια, είναι πάρα πολύ χρήσιμα για να κατανοήσει κάποιος ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΣΥΓΧΥΣΗ , τον ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΑΝΤΑ ΛΑΪΚΙΣΜΟ σε σχέση με το αυτονόητο της ύπαρξης «σχετικού κλίματος πειθαρχίας» για να εκκινήσει το οποιοδήποτε μάθημα με την οποιαδήποτε διδακτική Στρατηγική ώστε να έχει κάποιο εχέγγυο επιτυχούς διδασκαλίας με την ....ίδια την διδασκαλία.
Κάποιος μας εγκαλεί για την καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης (!) σε αντιδιαστολή με την «κριτική σκέψη» και την «παπαγαλία που καλλιεργεί το Σχολείο» το ίδιο υποστηρίζω και γω! : «Πρέπει να καλλιεργούμε την δημιουργική σκέψη των μαθητών, δηλ. ΟΛΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΤΑΛΕΝΤΑ, ΠΑΝΤΟΥ, και η κριτική σκέψη να υποχωρήσει Ο,ΠΟΥ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ. » Αυτό όμως είναι ζητούμενο αγαπητέ σχολιαστή κ. Κ.Π. , διότι η παπαγαλία επικυριαρχεί πολλές δεκαετίες και οι κριτική σκέψη έχει αποδράσει και από τα Μαθηματικά (Πάει η Ευκλείδεια Γεωμετρία στον Καιάδα της Ιστορίας) Στα άλλα μαθήματα που δεν έχουν συνάφεια, ούτε ως πάτημα γάτας δεν υφίσταται ενώ η νεότευκτη στην Ελλάδα «δημιουργική σκέψη» είναι στα προγράμματα Σπουδών των ΑΕΙ, αλλά από τα Ελληνικά Σχολεία δνε έχει περάσει ούτε «απ΄έξω» ως διερχόμενη περαστική.
Για να μην σχολιάσω την «αντιαυταρχική» εκπαίδευση του Φρενέ, όπου η Εποικοδομιστική Σχολή -Στρατηγική ενός σύγχρονου Παιδαγωγού, έγινε «σημαία» , «φλάμπουρο» με ειδικά σεμινάρια «υψηλότατου επιπέδου» στο ΙΕΠ, με «Πολλαπλασιαστές» που θα έφερναν το «φως» στο παραδοσιακό Σχολείο ξεστραβώνοντας τους συναδέλφους με τα λεγόμενα ΕΙΔΙΚΑ του Φρενέ και όχι του Κονστρουκτιβισμού που υπηρετεί ο Φρενέ. Όλα αυτά είχαν ιδεοληπτική οσμή και εννοώ την ένταξη της άποψης του Φρενέ στην ιδεολογικά βαρυνόμενη νοητικά με τόνους λαϊκισμού «αντιαυταρχική» εκπαίδευση Η ίδια η λέξη είχε κάτι από την αναρχία των «Εξαχ<->ρείων»· ολίγον από Ρουβίκωνα· ελαφρά οσμή «αυτοδιαχείρισης» και εντελώς δυσώδη λαϊκισμό.

 
Θοδωρής Πάτρα
24 Δεκ 2019 13:39

Ένας μαθηματικός κάνει μια έρευνα που δεν υπακούει σε καμία από τις αρχές της στατιστικής επιστήμης, για να βγάλει τα συμπεράσματα που εκ των προτέρων έχει αποφασίσει. Πρώην ΔΔΕ εκ των αρίστων , με επιμορφώσεις και μεταπτυχιακά φαντάζομαι για να προτείνει τι; ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ,ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ,ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ....
Είναι θλιβερό να αρνείται οποιαδήποτε αλλαγή και να αναπολεί μόνο το παρελθόν. Η τσάντα στο σχολείο στα δημοτικά είναι το μόνο σοβαρό μέτρο που έχει παρθεί στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια. Το διάβασμα πρέπει να γίνεται απο τους μαθητές στο σχολείο και όχι στο σπίτι από τους γονείς. Τα παιδιά που οι γονείς τους δεν μπορούν να τα διαβάσουν αποτελούν τη μάζα των αναλφάβητων που φτάνουν σε γυμνάσιο-λύκειο. Η απουσία σοβαρής τεχνικής εκπαίδευσης δημιουργεί τους μαθητές-τουρίστες στα ΓΕΛ. Το περιεχόμενο της εκπαίδευσης μετράει και όχι τα διοικητικά μέτρα. ΕΛΕΟΣ! Κάποιες απόψεις πρέπει επι τέλους σύνταξη!!!

 
Φανή
24 Δεκ 2019 13:54

Ναι συνάδελφοι, ο/η μαθητής/τρια μέσα από τις γραπτές εξετάσεις ακόμη και των "δευτερευόντων" μαθημάτων εξασκείται
α) στην εμπέδωση των γνώσεων με τις οποίες έχει έρθει σ' επαφή,
β) στη λογική επεξεργασία τους,
γ) στον αυτοέλεγχό του/της.
Επίσης κάνει ένα βήμα προς τη μεταγνώση, προς την επαρκή παρουσίαση ενός ζητήματος αλλά και στην καλή χρήση της γλώσσας.
Το εκπαιδευτικό μας σύστημα ανέκαθεν διέθετε τις εξετάσεις ως μέσον για την εξυπηρέτηση των παραπάνω στόχων. Καταργώντας τες, δε βρήκε δυστυχώς άλλο τρόπο να υπηρετήσει τους παραπάνω στόχους. Οι εκδηλώσεις και τα αφιερώματα κατέληξαν σε πανηγύρια! Η ποιοτική και τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων δεν προέκυψε. Άλλωστε κάτι τέτοιο απαιτεί γενναία χρηματοδότηση!! Το αποτέλεσμα: μεγάλος αριθμός από εκπαιδευτικά παραμελημένους/ες απόφοιτους/ες γυμνασίου ....

 
@ κ. Πλαταρε
24 Δεκ 2019 17:46

Εάν ένα παιδί είναι λειτουργικά αναλφάβητο πρέπει να έχει διαγνωσθεί και αντιμετωπιστεί ήδη από τις τάξεις του Δημοτικού.

Αναφέρθηκε πιο πάνω η έλλειψη υποστηρίξης από ειδικευμένους επιστήμονες (πχ. παιδοψυχολόγους) και η έλλειψη ενισχυτικής διδασκαλίας ήδη από το Δημοτικό.

Αλλά, πόσες είναι πια αυτές οι ακραίες περιπτώσεις που τόσο σας απασχολούν; Περισσότερες από 3% στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού;

Οι υπολοιποι μαθητές, έχουν το εκπαιδευτικό περιβάλλον που είναι δεδομένο σε ευρωπαϊκές χώρες στον 21ο αιώνα; Να μιλήσουμε για Ανοιχτές Βιβλιοθήκες και χώρους άθλησης; Για σωστά σχολικά εγχειρίδια με συνοχή και χωρίς κενά από τάξη σε τάξη; Για τις ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό νεότερων ηλικιών;

Με ένα γενικόλογο άρθρο περί απειθαρχίας, όπου ανακατεύονται και διοικητικά θέματα και θεματικές εβδομάδες και τετράμηνα και "η τσάντα στο σχολείο" και Τράπεζα Θεμάτων, μάλλον χάθηκε το νόημα της συζήτησης.

Καλές Γιορτές σε όλους στην κοινότητα του esos. Eυχαριστούμε για την ενημέρωση.

 
ΕΠΑΛ
24 Δεκ 2019 17:52

Επειδή δε λειτουργούν σωστά τα Δημοτικά και τα Γυμνάσια, με ψυχολόγους και ειδικούς παιδαγωγούς, ας φτιάξουμε «διαφοροποιημένα» Λύκεια; Ποιος θιασωτης αυτών των Λυκείων θα τα επέλεγε για τα δικά του παιδιά;

Το πρόβλημα ξεκινάει από την προσχολική αγωγή, από την Α'Βθμια και διογκώνεται στη Β'θμια: παιδιά με τόσο σοβαρά προβλήματα (πχ. κατανόηση κειμένου, βασική αριθμητική) πρέπει να εντοπίζονται εγκαίρως ΠΡΙΝ φτάσουν στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, όχι να θεωρούνται "βαρίδια" για το σχολικό περιβάλλον.

ακραίο παράδειγμα 24 Δεκ 2019 11:00

...όταν ένας μαθητής έρχεται στο Γυμνάσιο χωρίς απολύτως καμία ικανότητα ανάγνωσης κειμένου (ούτε συλλαβιστά, απολύτως καθόλου) και απλώς μιλάει στην τάξη διακόπτοντας το μάθημα...

 
Δίας - συντ/χος.
24 Δεκ 2019 18:42

Ο Πλαταρος, καλά τα λέει και λίγα λέει. Βέβαια και σε άλλες χώρες διαπιστωνονται παρόμοιες καταστάσεις. Και το θέμα δεν δημιουργείται μόνον από έναν δυο πολιτικούς. Είναι από όλο το πολιτικό σύστημα.

 
Εκπαιδευτικός
24 Δεκ 2019 20:07

Ο κ.Πλατάρος σωστά τα γράφει.Χρόνια ΔΔΕ με εμπειρία και γνώσεις.Στις επιλογές δε Διευθυντών Εκπαίδευσης του 2015 βαθμολογήθηκε με 10,53 περίπου με άριστα το 15 από το συμβούλιο επιλογής.Τα συμπεράσματα για εκείνες τις επιλογές δικά σας.Συνέχισε κ.Πλατάρο και μην καταλαβαίνεις τίποτα.Οτι γράφεις είναι σωστοτατο.

 
Μανος Καρας
24 Δεκ 2019 22:00

Στο ίδιο έργο θεατές.Ο καθένας οχυρωμένος στις απόψεις του
Σε κάθε ευκαιρία ο διχασμός και η πόλωση., σε όλα τα θέματα.Γράφει κάποιος για ένα θέμα ακολουθεί η ομάδα κρούσης έτοιμη να διαφωνήσει.Χωρίς διάθεση συναίνεσης και νηφάλειας προσέγγισης.Σημαντικό θέμα η πειθαρχία στα σχολεία
κι όμως τοσο διαφορετικές απόψεις και επιπλέον προσωπικοί χαρακηρισμοί.Ο καθένας να περάσει την άποψη του οπωσδήποτε.Οδιαλογος θέλει κατάλληλο κλίμα και πνευματικά και ηθικά ...κότσια

 
Θύμιος
24 Δεκ 2019 22:15

Η πειθαρχεία ξεκινά από το σπίτι. Οι γονείς τώρα νομίζουν ότι ξέρουν καλύτερα από το δάσκαλο...

 
Προφανώς
25 Δεκ 2019 01:27

και υπάρχει σοβαρό ζήτημα πειθαρχίας στα σχολεία ιδιαίτερα στα Λύκεια. Φυσικά ξεκινάει από το σπίτι αλλά είναι κυρίως κοινωνικό φαινόμενο. Η ενίσχυση με ψυχολόγους στα σχολεία , όπως στα ΕΠΑΛ, θα βοηθήσει σημαντικά!

 
Πολλές απόψεις
25 Δεκ 2019 10:17

Φυσικά υπάρχουν πολλές απόψεις. Κάποιες όμως προτείνουν να ακολουθήσουμε μια επιστημονική μέθοδο (Ερευνητικό ερώτημα, Βιβλιογραφία, Έρευνα, Αποτελέσματα, Συμπεράσματα) ενώ κάποιες πηγαίνουν απευθείας στα Συμπεράσματα προσπερνώντας τα προηγούμενα στάδια ως περιττά. Προφανώς δεν είναι όλες οι απόψεις ισοδύναμες.

 
dinos
25 Δεκ 2019 13:48

Φυσικά υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει απειθαρχεία στα σχολεία.
Από την καθηνερινή μας επαφή γνωρίζουμε ότι οι ίδιοι μαθητές αντιδρούν διαφορετικά σε διαφορετικούς εκπαιδευτικούς.
Τα παιδιά όσο πιο μικρά είναι τοσο μεγαλύτρη μεταβλητότητα έχουν στο φαινόμενο αυτό.
Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει σήμερα περισσότερους εκπαιδευτικούς συμβασιούχους από μόνιμους.
Δηλαδή, υποαμειβόμενους, υποεπιμορφούμενους, υποαπασχολούμενους.
Συμπέρασμα:
Δώστε περιεχόμενο στο πρόγραμμα σπουδών.
Δώστε κανονικά εργαζόμενους και καλά αμειβόμενους εκπαιδευτικούς.
Δώστε επιμόρφωση με νέα προγράμματα που να ανταποκρίνονται στις σύχρονες ανάγκες της κοινωνίας και τέλος δώστε χρήματα για την παιδεία των νέων.
Αν ισχύει η ρήση των επιχειρήσεων για τα προιόντα τους πως «ότι δώσεις παίρνεις» τότε σήμερα πράγματι απο τους νέους παίρνουμε ότι τους δίνουμε.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ