Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Υποψήφιους εκπαιδευτικούς δύο “ταχυτήτων” προκαλούν τα «integrated master»

Πτυχιούχοι με επιστολή ζητούν την παρέμβαση του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη
Δημοσίευση: 07/01/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υποψήφιους εκπαιδευτικούς δύο “ταχυτήτων” προβλέπουν οι δύο προκηρύξεις του υπουργείου Παιδείας για τον διορισμό των 5.250 εκπαιδευτικών στην Γενική Εκπαίδευση, εάν μέχρι τη λήξη της προθεσμίας, δεν χορηγηθεί ο  Ενιαίος και αδιάσπαστος  τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου «integrated master» στα πανεπιστημιακά τμήματα που ήδη έχουν καταθέσει το σχετικό φάκελο στο υπουργείο, και εκ του νόμου δικαιούνται αυτή την αναγνώριση.

Οπως είναι ήδη γνωστό οι σχετικοί φάκελοι θα εξεταστούν από τη νέα ΑΔΙΠ, μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου.

Αυτό σημαίνει ότι  πτυχιούχοι τμημάτων στους οποίους  ήδη έχουν χορηγηθεί τα «integrated master» θα βρίσκονται σε πλεονεκτικότερη θέση έναντι πτυχιούχων  άλλων  τμημάτων  που με αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου Παιδείας καθυστερεί η   χορήγηση   «integrated master».

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, όπου ενώ η Σύγκλητος του Ιδρύματος έχει καταθέσει από τις 5 Αυγούστου το σχετικό φάκελο στο υπουργείο Παιδείας, ακόμη δεν έχει γίνει η σχετική χορήγηση «integrated master»

Ο Σύλλογος  των πτυχιούχων με  επιστολή ζητά την παρέμβαση του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη  και καλεί τον  αρμόδιο υφυπουργό Παιδείας  Β. Διγαλάκη με τη διαδικασία του εξαιρετικά κατεπείγοντος να  επισπεύσει το συντομότερο δυνατό τις διαδικασίες για τη χορήγηση του Ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου «integrated master» στο εν λόγω τμήμα, ώστε το Φ.Ε.Κ. με τη σχετική διαπιστωτική απόφαση να δημοσιευθεί εντός της προθεσμίας των αιτήσεων και κατάθεσης των σχετικών δικαιολογητικών στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, δηλαδή πριν από τις 3 Φεβρουαρίου 2020 (03-02-2020) κι έτσι να αποκατασταθεί η ισότητα, η ισονομία και το αίσθημα δικαίου που απορρέουν από το Σύνταγμα της χώρας και τη σχετική νομοθεσία, όπως ο Ν. 4622/2019, άρθρο 18, παρ. 2 (Φ.Ε.Κ. Α 133/07-08-2019).

Ακολουθεί η επιστολή του Συλλόγου  Αποφοίτων Τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου, προς τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

η Σύγκλητος του Ιονίου Πανεπιστημίου στη συνεδρίασή της στις 16-07-2019 ενέκρινε την από 09-05-2019 απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος Μουσικών Σπουδών ότι πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις του Ν. 4485/2017 (άρθρο 46, παράγραφος 1) για τη χορήγηση Ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Μουσικής και Οπτικοακουστικών Σπουδών του οικείου πανεπιστημίου και, βάσει της παρ. 2 του άρθρου 46 του Ν. 4485/2017, στις 5 Αυγούστου 2019 (05-08-2019) απηύθυνε με το υπ. αρ. 3967 έγγραφο του ιδρύματος το σχετικό αίτημα στο Υπουργείο Παιδείας.

Το αίτημα αυτό παραμένει εδώ και πέντε (5) μήνες στο Υπουργείο Παιδείας, και συγκεκριμένα στο γραφείο του αρμόδιου Υφυπουργού κ. Β. Διγαλάκη, χωρίς να υπάρχει κάποια σχετική εξέλιξη όλο αυτό το διάστημα - δηλαδή να προωθηθεί το αίτημα αυτό προς γνωμοδότηση!

Όμως, παράλληλα, στις 24-12-2019 με τη δημοσίευση της Προκύρηξης 1ΓΕ/2019 από τον Α.Σ.Ε.Π. (Φ.Ε.Κ. Α.Σ.Ε.Π. 45), όλοι οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί απόφοιτοι του εν λόγω Τμήματος Μουσικών Σπουδών αδικούνται λόγω ελλιπούς μοριοδότησης (Κεφάλαιο Γ΄, κριτήριο Α4), διότι το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει ακόμη ακολουθήσει τις προβλεπόμενες (από τον νόμο 4485/2017, άρθρο 46, παράγραφος 2) διαδικασίες περί γνωμοδότησης και δημοσίευσης σε Φ.Ε.Κ. της διαπιστωτικής απόφασης για το συγκεκριμένο τμήμα, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι αυτοί να αποκλειστούν και να απωλέσουν τον μόνιμο διορισμό, αλλά και την πρόσληψή τους ως αναπληρωτές μέσα στα επόμενα 3 έτη από τη δημοσίευση από τον Α.Σ.Ε.Π. των σχετικών πινάκων κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών!

Καλούμε τον αρμόδιο Υφυπουργό Παιδείας κ. Β. Διγαλάκη με τη διαδικασία του εξαιρετικά κατεπείγοντος να  επισπεύσει το συντομότερο δυνατό τις διαδικασίες για τη χορήγηση του Ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου «integrated master» στο εν λόγω τμήμα, ώστε το Φ.Ε.Κ. με τη σχετική διαπιστωτική απόφαση να δημοσιευθεί εντός της προθεσμίας των αιτήσεων και κατάθεσης των σχετικών δικαιολογητικών στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, δηλαδή πριν από τις 3 Φεβρουαρίου 2020 (03-02-2020) κι έτσι να αποκατασταθεί η ισότητα, η ισονομία και το αίσθημα δικαίου που απορρέουν από το Σύνταγμα της χώρας και τη σχετική νομοθεσία, όπως ο Ν. 4622/2019, άρθρο 18, παρ. 2 (Φ.Ε.Κ. Α 133/07-08-2019).

Στην ίδια κατεύθυνση βρίσκονται και η Συνέλευση του εν λόγω τμήματος με την από 27-12-2019 ανοιχτή επιστολή της προς την Υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως
(https://music.ionio.gr/gr/news/13224/?fbclid=IwAR0pG7TCAaLmAjCjYWGVl44l7...), καθώς και ανάλογα δημοσιεύματα στο διαδίκτυο.

Σας ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας και όλες τις σχετικές άμεσες ενέργειές σας.

Ετικέτες: 
master

Σχόλια (30)

 
pakis
07 Ιαν 2020 12:19

Τα παρατράγουδα του grecomaster!

 
ΑΣΠΑΙΤΕ
07 Ιαν 2020 12:21

Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι εκπαιδευτικοί με πέντε έτη σπουδών από ΑΣΠΑΙΤΕ. Όχι μόνο δεν αναγνωρίστηκαν οι σπουδές μας ως intergrated master, αλλά ο τίτλος σπουδών μας ο οποίος έχει κατεξοχήν παιδαγωγικό χαρακτήρα και προετοιμάζει εκπαιδευτικούς τεχνικής εκπαίδευσης, θα μοριοδοτηθεί λιγότερο σε σχέση με τα αντίστοιχα πτυχία πολυτεχνικών σχολών.

 
THOMAS
07 Ιαν 2020 12:28

Να καταργηθούν τα intergrated master.................

 
Χρήστος
07 Ιαν 2020 12:35

Συνθλίβουμε το κώνωπα, η λύση είναι δεδομένη από την Μπολόνια: Κάντε όλα τα Ελληνικά πτυχία 3+2. Όλα: πολυτεχνεία, θετικών επιστημών, φιλολογικά, οικονομικών, όλα. Δεν μπορεί κάθε τμήμα να αποφασίζει αν είναι προπτυχιακό ή μάστερ.

 
Μερικοί τα λένε "ψευδομάστερ"
07 Ιαν 2020 12:37

Κάτι μου λέει πως το συγκεκριμένο θέμα θα ταλαιπωρήσει πολύ κόσμο για πολλά χρόνια ακόμα και τελικά πολύ πιθανό να κριθεί στις δικαστικές αίθουσες

 
Απορια
07 Ιαν 2020 12:45

Υπάρχει υπουργός παιδείας στη χώρα; Ή για οποιοδήποτε πρόβλημα που αφορά την εκπαίδευση πρέπει να στείλουμε επιστολή στον ΠΘ;

 
ΑΣΠΑΙΤΕ + ΕΜΠ
07 Ιαν 2020 13:07

@ΑΣΠΑΙΤΕ
Έχω ολοκληρώσει σπουδές σε ΑΣΠΑΙΤΕ και ΕΜΠ. Δεν συγκρίνονται. Φέτος στην ΑΣΠΑΙΤΕ οι βαθμολογίες εισαγωγής ήταν κάτω του 10. Η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι το μοναδικό ΤΕΙ εν Ελλάδι.

 
Δεν ήθελαν να ακούσουν
07 Ιαν 2020 13:16

Κι όλο αυτό γιατί δεν μείωσαν το χρόνο σπουδών στις συγκεκριμένες σχολές απο 5 σε 4 έτη, οπως είναι και στις υπόλοιπες χώρες.

 
"Ελέω θεού" μάστερ?
07 Ιαν 2020 13:36

Οι απόφοιτοι της ιατρικής σχολής Αθηνών με 10 έτη πραγματικών σπουδών (6+4) παίρνουν κάποιο μάστερ από το υπουργείο? Ποιος έθεσε τα κριτήρια ποιος θα παίρνει και ποιος όχι "μάστερ"?

 
Γαβριήλ Ζώτος
07 Ιαν 2020 13:53

Προς ΑΣΠΑΙΤΕ + ΕΜΠ : Τι ακριβώς δεν συγκρίνεται μεταξύ της ΑΣΠΑΙΤΕ και του ΕΜΠ ; ( ανεξάρτητα από τον λάθος χαρακτηρισμό της ).

 
Δεν πρόκειται να γίνει τίποτα
07 Ιαν 2020 14:04

Δεν πρόκειται να γίνει τίποτα αφού η όλη καθυστέρηση έγινε λόγω του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Βλεπετε προσπαθούν με νύχια και με δόντια να υποβαθμίσουν για όσο μπορούν ακόμα την πραγματική του αξία εστω και με χαζες προφασεις οπως κάνανε τον περασμένο Σεπτέμβριο.. το καλοκαίρι και μετά θα γίνει αγαπητοι του Ιονίου πανεπιστημίου.

 
D.L.
07 Ιαν 2020 14:51

... κάθε θαύμα τρεις ημέρες ....
Υπάρχει άνθρωπος στη χώρα που έχει σχέση με την εκπαίδευση και θεωρεί ισότιμα τα πτυχία ΕΜΠ και ΑΣΠΑΙΤΕ ??? Έλεος με την υποβάθμιση των πάντων και την εξίσωση προς τα κάτω.

 
Jimakos
07 Ιαν 2020 16:12

@D.L
Οχι βέβαια , οι απόφοιτοι της ασπαίτε περα απο το πτυχίο του μηχανικού Τ.Ε , έχουν ως κύριο σκοπό την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ με 14 + μαθήματα παιδαγωγικά -ψυχολογικά. Μη τα ισοπεδώνουμε ολα να συγκρίνουμε τη μοναδική σχολή που βγάζει εκπαιδευτικούς με το ΕΜΠ λες και ειναι το ΜΙΤ

 
Γαβριήλ Ζώτος
07 Ιαν 2020 16:34

Προς D.L. : Φυσικά και δεν είναι ισότιμα . Ποιος είπε κάτι τέτοιο ; Άλλος ο εκπαιδευτικός - επαγγελματικός προσανατολισμός τους ενός και άλλος του άλλου. Οι πτυχιούχοι μηχανικοί της ΑΣΠΑΙΤΕ προορίζονται για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση ( Γενική και Επαγγελματική ), γι αυτό και το πτυχίο τους γράφει πως είναι πτυχιούχοι εκπαιδευτικοί μηχανικοί , ενώ οι διπλωματούχοι μηχανικοί του Ε.Μ.Π. ( το δίπλωμά τους δεν λέει πουθενά εκπαιδευτικοί ) είναι για την άσκηση του επαγγέλματος του μηχανικού στην αγορά εργασίας . Μήπως κάνω κάπου λάθος ;

 
Σακης
07 Ιαν 2020 18:12

@ΑΣΠΑΙΤΕ
Θες και μάστερ? Στο ΕΜΠ δίνουν integrated master γιατί κάνουν 5 χρόνια Engineering. Εσύ και εγώ (ασπαιτιανος ειμαι) κάναμε 4 χρόνια Engineering και ένα χρόνο Education. Τι δεν καταλαβαίνεις? Όχι δεν δικαιούμαστε integrated master. Αν θέλεις μάστερ να πας να συνεχίσεις τις σπουδές σου όπως έκανα και εγω

 
Πτυχία και μεταπτυχιακά
07 Ιαν 2020 18:18

Πώς με μια εισαγωγική αξιολόγηση (πανελλαδικές) λαμβάνονται δύο τίτλοι σπουδών (πτυχίο + μεταπτυχιακό);

Δηλαδή, μόνο η διάρκεια σπουδών αξιολογείται; Πολλά τμήματα είναι περίπου ίδια, για παράδειγμα, πενταετή τμήματα μηχανικών πληροφορικής και τετραετή τμήματα πληροφορικής δεν έχουν ουσιαστική διαφορά. Αρκετά τμήματα Μηχανικών έχουν πολύ χαμηλότερες βαθμολογίες από ομοειδή τμήματα άλλων σχολών.

Απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει: κανονικά τα πτυχία πρέπει να γίνουν 3ετή (εκτός από πολυτεχνικές, ιατρικές σχολές) και να μετρούν το ΙΔΙΟ - ως ΠΡΩΤΟ πτυχίο.

 
Μαρία
07 Ιαν 2020 18:56

Την μοναδική ευθύνη την φέρνει το υπουργείο παιδείας. Από τον Αυγούστο έχει σταλεί το αίτημα και μετά από λάθος αποστολή στην ΑΔΙΠ το γυρίσανε πίσω. Έκτοτε το έγγραφο "χαροπαλευει" στο υπουργείο. Μοτο του κ. Μητσοτάκη είναι ένα κράτος αξιοκρατίας και ισότητας. Δυστυχώς για άλλη μια φορά αυτό πρέπει να κριθεί στα δικαστήρια . Απανθρωποι εντελώς. Θα υπάρξουν πάνω από 200 άτομα που θα χάσουν τη θέση τους ως αναπληρωτές την οποία είχαν κατακτήσει με διαδικασίες ΑΣΕΠ, άνθρωποι που έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα και δεν ήταν δυνατόν και για οικονομικούς λόγους να κάνουν μεταπτυχιακά. Ζήτω η Ελλάς!

 
Integrated Master
07 Ιαν 2020 19:33

Λάθος να αδικούνται οι απόφοιτοι των τετραετών σχολών, με ένα πτυχίο δεν μπορεί να απονέμονται δύο τίτλοι σπουδών

 
ΑΣΠΑΙΤΕ
07 Ιαν 2020 20:32

Τι σημαίνει εκπαιδευτικός μηχανικός, έχει ανάγκη η σημερινή Ελλάδα κάτι τόσο εξειδικευμένο; Δυστυχώς λειτουργούμε ακόμα με λογική περασμένων δεκαετιών, λες και έχουμε τεράστια βιομηχανία και χρειαζόμαστε επαγγελματικά λύκεια.

Φυσικά όποιος είναι πτυχιούχος μπορεί να κάνει ένα μεταπτυχιακό σε παιδαγωγικά, ανεξάρτητα από το ποια σχολή τελείωσε.

 
ολα τα πτυχια ειναι μαστερ
07 Ιαν 2020 20:55

αφου η μπολονια λεει
3+2

καντε ολα τα πτυχια μαστερ

 
τα ελεγε πριν δεκαετια ....
07 Ιαν 2020 21:39

... η ενωση πληροφορικων ελλαδας

 
Γαβριήλ Ζώτος
07 Ιαν 2020 21:47

Προς ΑΣΠΑΙΤΕ : Ο εκπαιδευτικός μηχανικός δεν είναι " κάτι τόσο εξειδικευμένο ". Εκπαιδεύεται - ταυτόχρονα - ( πολύ σημαντικό ) στο επιστημονικό αντικείμενο του μηχανικού ( π.χ. του πολιτικού μηχανικού ή του μηχανολόγου μηχανικού κ.λ.π. ) και στον παιδαγωγικό τρόπο μετάδοσης των τεχνικών γνώσεων που αποκτά ( π.χ. τρόπος διδασκαλίας της οικοδομικής ή των στοιχείων μηχανών , της ηλεκτρολογίας και της ηλεκτρονικής και μιας σειράς άλλων μαθημάτων ). Δεν χρειάζεται να έχεις τεράστια βιομηχανία για να έχεις τεχνικά εκπαιδευμένους εργαζόμενους αλλά σχέδιο με το τι ειδικότητες, πόσους και σε ποιους τομείς θέλεις να αναπτυχθεί η τεχνολογία στη χώρα σου.

 
Σχολή ΑΣΠΑΙΤΕ
08 Ιαν 2020 02:03

Εδώ και χρόνια είναι απλώς ένα πενταετές ΤΕΙ, χωρίς κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Έπρεπε να έχει απορροφηθεί από το Πολυτεχνείο μαζί με τα υπόλοιπα τμήματα μηχανικών των ΤΕΙ Αθηνών και Θεσσαλονίκης

Ποια διδασκαλία οικοδομικής, ηλεκτρονικής και ηλεκτρολογίας δεν μπορουν να καλύψουν οι μηχανικοί των πολυτεχνικών σχολών; Λες και υπάρχουν άπειρες θέσεις στον εκπαιδευτικό κλάδο, είτε στα ΙΕΚ είτε στα πανεπιστήμια είτε αλλού. Τις γνώσεις που μεταδιδεί ένας απόφοιτος από πανεπιστήμιο δε χρειάζεται ένας ολόκληρος χρόνος θεωρητικών μαθημάτων σε προπτυχιακό για να θεωρείται κάτοχος τίτλου μαστερ

Όταν καταργηθούν και τα ΕΠΑΛ και το Λύκειο γίνει Ενιαίο και Γενικό όλα αυτά θα είναι περιττά. Οι ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό σε τομείς της Μηχανικής είναι ελάχιστες σε σχέση με την προσφορά.

Όλα αυτά γίνονται για να διαχωρίσουν πάλι τεχνητά τις σχολές, χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια. Έγραψε πχ. 12 κάποιος και τελείωσε κάποιο τμήμα Μηχανικών και αυτομάτως είναι ανώτερος σε τυπικά προσόντα από όσους έγραψαν 17 και τελείωσαν ένα τετραετές τμήμα;

 
ΑΣΠΑΙΤΕ
08 Ιαν 2020 09:42

Προφανώς η σχολή θα μπορούσε να συμπράξει με άλλα ιδρύματα παρέχοντας παιδαγωγική εκπαίδευση, κάτι που δεν πραγματοποιήθηκε με ευθύνη της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου και της διοικούσας της ΑΣΠΑΙΤΕ.
Η επιλογή καταρτισμένων εκπαιδευτικών θα μπορούσε να συμβάλλει στην ανατροπή της υποβάθμισης που έχει επέλθει στην τεχνική εκπαίδευση, ωστόσο αφήνοντας τα πράματα στην τύχη τους με ένα τέτοιο σύστημα επιλογής εκπαιδευτικών, δεν θα υπάρξει αλλαγή μακροπρόθεσμα.
Πλέον τα επιχειρήματα περί βάσεων, όταν δεν υπάρχει ελάχιστο όριο εισαγωγής και τα πολυτεχνικά τμήματα της επαρχίας είναι στον πάτο, είναι το ίδιο ανούσια με τη σύγκριση ανόμοιων σχολών.

 
@ολα τα πτυχια ειναι μαστερ
08 Ιαν 2020 09:47

Δίκιο έχετε.

Από την άλλη δεν αναγνωρίζονται ως μαστερ ούτε αυτά που αναγνωρίστηκαν ως αντίστοιχα και ισότιμα με τα intergrated του ΕΜΠ. Εννοώ τα του εξωτερικού μέσω ΔΟΑΤΑΠ. Είτε ήταν αυτά ήδη υπερτετραετή (ενιαία και αδιάσπαστα) είτε ήταν ήδη δύο πτυχία βασικό + μάστερ.

Το όλο εγχείρημα των intergrated αποσκοπούσε στην μία κατηγορία αποφοίτων .

 
θαμώνας
08 Ιαν 2020 10:16

ξεχάστε το παρελθόν όλοι σας. Βοηθήστε να οικοδομήσουμε ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκά ανταγωνιστικό περιβάλλον τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για τους νέους μας πρωτίστως και για την προσέλκυση ξένων φοιτητών. Ο μπούσουλας υπάρχει, παραδείγματα χωρών υπάρχουν. Το κατεστημένο πότε θα το καταλάβει;

 
Γιώργος
08 Ιαν 2020 15:41

Αρχικά να ευχηθώ καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία για όλους. Ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών (integrated master) είχε θεσμοθετηθεί από αρκετές χώρες της Ευρώπης πριν τη θεσμοθέτηση του από το ελληνικό κράτος. Ο καθένας μπορεί να δει στο εθνικό πλαίσιο προσόντων του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και άλλων χώρων, ότι ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών (με όποια ονομασία φέρει σε κάθε χώρα) αντιστοιχίζεται στο επίπεδο 7 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Η έκθεση αντιστοίχισης έχει εγκριθεί από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, οπότε δεν τίθεται θέμα μονομερών αποφάσεων. Η προσωπική μου άποψη είναι καμία χώρα να μην χορηγεί ενιαίους και αδιάσπαστους τίτλους σπουδών που να είναι ισοδύναμοι με μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών. Από την στιγμή όμως που έχει εγκριθεί σε άλλες χώρες η δυνατότητα απονομής τους, δεν βλέπω τον λόγο γιατί να μην το κάνει και η Ελλάδα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η Ελλάδα ακολούθησε την ευρωπαϊκή πρακτική, δεν πρωτοτύπησε. Το ελληνικό κράτος είναι άδικο στους πτυχιούχους από ΑΕΙ της αλλοδαπής που αιτούνται ισοτιμία και αντιστοιχία με ενιαίους και αδιάσπαστους τίτλους σπουδών της ημεδαπής. Όσοι τίτλοι σπουδών από ΑΕΙ της αλλοδαπής έχουν αναγνωριστεί από τον ΔΟΑΤΑΠ ισότιμοι και αντίστοιχοι με ενιαίους και αδιάσπαστους τίτλους σπουδών από ΑΕΙ της ημεδαπής, δεν κατοχυρώνουν τα προνόμια (π.χ. μοριοδότηση σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ) που διαθέτουν οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών της ημεδαπής. Σε αυτό το ζήτημα ο ΔΟΑΤΑΠ έχει δίκιο υποστηρίζοντας την άποψη ότι υπάρχει νομοθετικό κενό. Απαιτείται νομοθετική ρύθμιση για την αποκατάσταση της αδικίας.

 
Άλλο Ευρώπη
08 Ιαν 2020 18:51

Επιλέγουμε μόνο όσα συμφέρουν μερικές ομάδες εντός των ΑΕΙ, ενώ δε διορθώνουμε χρόνιες στρεβλώσεις: ας μειωθούν ο αριθμός ετών φοίτησης και ο αριθμός μαθημάτων για πρώτο πτυχίο, ώστε να εξορθολογιστούν τα προγράμματα σπουδών. Ας μπει ανώτατο όριο στα δίδακτρα των μεταπτυχιακών ώστε να είναι προσβάσιμα από όλους. Ας σταματήσει η πολυδιάσπαση των ιδρυμάτων που οδηγεί σε χιλιάδες μετεγγραφές κάθε χρόνο, σε υποβάθμιση της διδασκαλίας και της έρευνας και της φοιτητικής μέριμνας.

Χιλιάδες χρήματα σπαταλώνται ενώ θα μπορούσαμε να έχουμε φτιάξει δέκα καλά ΑΕΙ, να παρέχουν σπουδές για όλους

 
Περιφερειακά τμήματα ΑΕΙ
08 Ιαν 2020 19:00

Όλα τα περιφερειακά τμήματα μηχανικών (πενταετή), με βάση εισαγωγής 12 ή και 10 έχουν αυτομάτως αναγνώριση master, σε αντίθεση με τετραετή πανεπιστημιακά με βάση εισαγωγής 15 ή και 17.

Το να εφαρμόζεται αποσπασματικά ένα "ευρωπαϊκό" μέτρο χωρίς κανέναν ευρύτερο σχεδιασμό, όταν εμφανώς υπάρχουν διαφορές στην ελληνική πραγματικότητα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, είναι απλώς κοροϊδία προς τους φοιτητές και αποφοίτους.

Γιατί δεν ακολουθούν πρώτα τη σύσταση της Bologna για τριετείς/τετραετείς προπτυχιακές σπουδές σε όλα τα αντικείμενα, ώστε να ομαλοποιηθούν οι ροές εισακτέων και αποφοίτων;

Η Ελλάδα πρέπει πρώτα να φτιάξει τη δομή των ΑΕΙ της και μετά να τα διεθνοποιήσει ή να εισαγαγει νέους τύπους πτυχίων.

@Γιώργος
08 Ιαν 2020 15:41

Από την στιγμή όμως που έχει εγκριθεί σε άλλες χώρες η δυνατότητα απονομής τους, δεν βλέπω τον λόγο γιατί να μην το κάνει και η Ελλάδα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η Ελλάδα ακολούθησε την ευρωπαϊκή πρακτική, δεν πρωτοτύπησε.

 
κορπορατισμός στο μεγαλείο του
09 Ιαν 2020 06:16

Πράγματι στην Ευρώπη υπάρχουν/υπήρχαν ενιαίες και αδιάσπαστες σπουδές πέραν των 4 ετών που αντιστοιχούνται σε ΕΠΠ 7 δηλαδή σε επίπεδο μάστερ. Όχι μόνο σε αντικείμενα που στην χώρα μας θεραπεύονται σε 5ετής σπουδές αλλά και σε αρκετά άλλα.
Με την πρωτοβουλία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αναγνωρίσθηκαν οι σπουδές σε πολυτεχνεία ως ΕΠΠ 7. Το ό,τι δεν υπήρξε πρόβλεψη ούτε καν για τους αναγνωρισμένους ως ισότιμους και αντίστοιχους με τους απόφοιτους των πολυτεχνείων δείχνει κάτι παραπάνω από την εμβαλωματικότητα του μέτρου.

Ο Γαβρόγλου είχε ομολογήσει ότι δεν πίστευε το μέτρο αλλά ότι πείσθηκε. Ξεκίνησε με την ακαδημαϊκή αναγνώριση που δεν θα τους έδινε προνόμια όπως μόρια ή επιδόματα. Στο τέλος θα τα πάρουν όλα και θα απορούμε τι παθαίνουν οι γονείς με κάποιες σχολές κλπ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ