Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Με το “μάτι” μαθήτριας Α΄ Γυμνασίου… η χρήση των κινητών

Ένα παιδί τριών χρονών ξέρει να χειριστεί άριστα το κινητό χωρίς καμιά δυσκολία. Κατά πάσα πιθανότητα ο γονιός θα επιβραβεύει το παιδί και θα περηφανεύεται πως είναι έξυπνο.
Δημοσίευση: 11/01/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τα κινητά αποτελούν από τα κρισιμότερα προβλήματα στην ανθρωπότητα. Πολλές μελέτες αποδεικνύουν πως τα τελευταία χρόνια τα παιδιά έχουν ‘’ξεχάσει’’ την λέξη παιχνίδι. Όλα τα παιδιά από μικρή ηλικία ασχολούνται με τα κινητά και όχι με τα παιχνίδια όπως θα έπρεπε. Εξαρτώνται από αυτά και έτσι για να ξυπνήσουν,να κοιμηθούν,να φάνε και να παίξουν χρησιμοποιούν το κινητό.

Ένα παιδί τριών χρονών ξέρει να χειριστεί άριστα το κινητό χωρίς καμιά δυσκολία. Κατά πάσα πιθανότητα ο γονιός θα επιβραβεύει το παιδί και θα περηφανεύεται πως είναι έξυπνο. Όμως γίνεται το ακριβώς αντίθετο. Το παιδί χάνει την παιδική του ηλικία. Αντί να ασχολείται με παιχνίδια που καλλιεργούν την φαντασία του έχει μπροστά του ένα κινητό που δεν του προσφέρει απολύτως τίποτα. Επίσης μαθαίνει να μην έχει επαφή με  την πραγματικότητα,αλλά με τον εικονικό κόσμο. Έτσι συνηθίζει,ενσωματώνεται και συμπεριφέρεται με εξωπραγματική συμπεριφορά.

Κάθε πρόβλημα έχει και την λύση του. Έτσι και αυτό έχει την δικιά του. Αρχικά ο μέσος γονιός δίνει το κινητό του στο παιδί για να το επιβραβεύσει για την καλή του συμπεριφορά ή κάποια του επιτυχία . Αυτό δεν πρέπει να γίνεται διότι το παιδί συνδέει την καλή του πράξη με κάτι που αφενός του αρέσει άλλα αφετέρου το καταστρέφει. Επίσης πρέπει να υπάρχει ενημέρωση όσο στα παιδιά όσο και στους γονείς για το κακό που προκαλεί το κινητό.

Επομένως όλοι οι γονείς θα πρέπει να ασχολούνται με την καθημερινότητα του παιδιού και να μην αδιαφορούν με τι τι ασχολείται και παίζει.

ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ ΣΙΑΚ
ΜΑΘΗΤΡΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Σχόλια (8)

 
Πλατάρος Γιάννης
11 Ιαν 2020 14:25

Η δική μου θεωρία λέει, ότι οι απόψεις ανηλίκων έχουν την αξία τους από την στιγμή που δεν αντανακλούν την άποψη του περίγυρου όπως είναι το συνηθεστατο, που γίνεται ακούσια, ακούσια του μικρού παιδιού που δνε έχει κάνει Πανεπιστημιακά μαθήματα για την Τεχνολογική επανάσταση, όπως και η συντριπτική πλειονότητα των ενηλίκων.
Απαντώ στην ενήλικη άποψη που εκφράζει πολύ ωραία το παιδί και όχι στο ίδιο το παιδί που έγραψε ένα όμορφο σαφές και ευσύνοπτο σημείωμα και μπράβο του αν διαβάζει το σχόλιο μου. Μάλιστα έχει και τις αρετές ενός δημοσιογραφικού σημειώματος (σύντομο σαφές και επί της ουσίας) χαρακτηριστικό που δεν έχει λ.χ. ο λόγος του υπογράφοντος.
Μπράβο στο παιδί, γνήσιο μπράβο!
Όμως:
Απευθύνομαι μόνον στους τεχνοφοβικους ενηλίκους τώρα:
Είτε το θέλετε, είτε όχι, είτε το καταλαβαίνετε είτε όχι, είτε νομίζετε ότι εκφράζεστε ειλικρινώς και μετά γνώσεως, είτε όχι, ισχύουν τα εξης:
1. Οι μηχανές θα εξανθρωπίζονται και οι άνθρωποι θα εκμηχανίζονται, έως ότου ενσωματωθούν και συνεχίσουν την πορεία τους μαζί.
Μην μπερδεύεστε με τον Ρομποκόπ, θα πάμε σε πέραν αυτού!
2. Αναμένουμε την "τεχνολογική μοναδικότητα" - Singularity. Δηλ. Θα πάμε το 2030 σε υπολογιστή με νοημοσύνη ανθρώπου και το 2040 περίπου σε νοημοσύνη ανθρωπότητας. Εκεί είναι το όριο. Οι μηχανές τα ξέρουν όλα, έκτοτε πορευόμαστε στην δημιουργία νέας γνώσης, μαζί με τις μηχανές. Εκεί θα δούμε τι θα γίνει...
3. Η τεχνολογικη εκθετική εξέλιξη δεν έχει καμία σχέση με το ήθος των ανθρώπων που μένει σταθερό. Θα υποχωρήσει η βλακεία και μαζί της κάποιες παρωχημένες ιδεολογίες του 19ου αιώνα που έχουμε ακόμα στον Πλανήτη εδώ και που....
4. Τα κινητά, θα γίνουν ο Εκπαιδευτικός μας Άγγελος. που θα έχουν εξελιχθεί αφάνταστα.
5. Οι ακροατές της Τουνμπεργκ, ελπίζω να μειωθούν. Ελπίζω... Αν και.... Βλέπετε τι έγινε στον ΟΗΕ...
6. Η μηχανική μετάφραση θα αποδίδει βέλτιστα σε άλλη γλώσσα ακόμα και τα Υπερρεαλιστικα ποιήματα της μιας! Η Γλωσσομάθεια των ανθρώπων, θα χρησιμοποιηθεί για τους στατιστικούς αλγόριθμους, που θα έχουν και αυτό-μάθηση.
7. Τα ρομπότ θα κάνουν όλες τις δουλειές. Πολιτικά, οικονομικά, Εθνικά, θέλουμε κόσμο που να μπορεί να μαθαίνει, διότι οι ανεκπαίδευτοι αλλοδαποί καρποσυλλέκτες θα μείνουν χωρίς δουλειά. Αυτό θα είναι το επόμενο πρόβλημα με την εισβολή ανειδίκευτων μεταναστών. Θυμηθείτε το...

Το σταματάω εδώ το σχόλιο, απότομα, διότι συνειδητοποιώ, ότι πρέπει να γράψω πολλαπλάσια και χώρις οτοκορεκτορες κινητού που ακόμη είναι εκνευριστικοί όπως τώρα που γράφουμε από κινητό με τον αντίχειρα δεξιάς.
Στο άμεσο μέλλον θα γράφουμε με υπαγόρευση, χωρίς τα τωρινά εμπόδια. Ο γραπτός λόγος θα υποχωρήσει αφάνταστα. Ο γραπτός λόγος είναι μια τεχνολογική επινόηση (-μη φυσική) που θα υποχωρήσει από άλλη τεχνολική επινόηση καλύτερη. Θα ελαχιστοποιηθεί ο γραπτός λόγος μεταξύ ανθρώπων. Όσο πρέπει, όπου πρέπει. Θα αλλάξει χρήση. Θα βελτιωθεί ασφαλώς ποιοτικά, αφού θα γίνει προφορικός τύπου γραπτός. Αυτοί που φωνάζουν τώρα, δεν θα είναι στα θυμαρακια, διότι ομιλούμε για την προσεχή εικοσαετία.
Θα δούμε ελπίζω για όλους και για μένα!...

Υ.Γ. Μπράβο Μαριαλένα!
Διάβασε και τι άλλο θα γράψουν οι υπόλοιποι για το άρθρο σου και σκέψου πάνω σε αυτά τα ετερόκλητα που θα διαβάσεις!

 
ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ ΣΙΑΚ
11 Ιαν 2020 15:07

Κύριε Πλαταρε σας ευχαριστώ πολύ. Εκτιμώ πολύ αυτά που λέτε .

 
ΠΕ86
11 Ιαν 2020 17:46

Τα πάντα είναι θέμα ορίων...

Παλιά είχαμε την τηλεόραση, παλιότερα το ραδιόφωνο και το πικάπ και ακόμα παλιότερα το παιχνίδι στην αλάνα. Σήμερα έχουμε τα κινητά, τα ταμπλετ κτλ. Όλα αυτά είναι επιζήμια αν δεν υπάρχουν όρια. Δεν έχει καμία δουλειά το 3χρονο με το smartphone, το 12χρονο με τα social media. Η αλλαγή που έγινε τα τελευταία χρόνια είναι ότι δεν θέλουμε να βάζουμε όρια και δεν ασχολούμαστε σε βάθος με τη διαπαιδαγώγιση των παιδιών.

Ο καθένας που γίνεται γονιός θα πρέπει να ασχοληθεί με το παιδί του. Όρια θέλουν και οι γονείς... δεν μπορεί να αφήνεις το παιδί μπροστά σε μία οθόνη με τις ώρες απλά επειδή έτσι κάθεται ήσυχο. Το κινητό ή οποιαδήποτε άλλη συσκευή από μόνη της δεν είναι καταστροφική ή ευεργετική. Η χρήση που κάνουμε είναι!

 
Singularity Τουνμπεργκ
11 Ιαν 2020 18:55

Αυτές οι προβλέψεις είναι υπερβολικά "αισιόδοξες" και σίγουρα δε θα έχουμε υπολογιστές με ανθρώπινη νοημοσύνη μέχρι το 2030-2040, ούτε τα ρομποτ θα κάνουν όλες τις χειρωνακτικές εργασίες.

Θυμηθείτε την δεκαετία του '80, τι προέβλεπαν οι ειδικοί, οι επιστήμονες και οι καλλιτέχνες για το 2020. Πριν από σαράντα χρόνια όλοι φαντάζονταν ιπτάμενα αυτοκίνητα και επανδρωμένα ταξίδια στους δορυφόρους του Δία.

Τι σχέση έχει η Γκ. Τουνμπεργκ και "οι ανεκπαίδευτοι αλλοδαποί καρποσυλλέκτες" με όλα αυτά; Πάλι μπλέκονται άσχετα πράγματα για έναν συντηρητικό σχολιασμό (αυτό θα είναι το επόμενο πρόβλημα με την εισβολή ανειδίκευτων μεταναστών)

 
Παιδική ηλικία και τεχνολογία
11 Ιαν 2020 19:00

Είναι θέμα ενσωμάτωσης, όπως με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο . Απλώς στη σημερινή εποχή, με την πρόοδο στις κινητές υπολογιστικές μηχανές (modile computing), είναι σαν να έχουμε έναν υπολογιστή τσέπης διαρκώς μαζί μας.

Τα παιδιά μέχρι 7-8 ετών δεν πρέπει να ασχολούνται με κινητά και υπολογιστές. Στη συνέχεια και μέχρι τα 15 έτη πρέπει να έχουν πρόσβαση σε περιβάλλον σχολείου και οικογενείας, δηλαδή με επίβλεψη και καθοδήγηση με στόχο τη μάθηση ή για ελεγχόμενο χρόνο διασκέδασης (πχ. 1 ώρα παιχνιδιού σε Η/Υ).

Από την ηλικία 16-20 ετών θα έχουν διαμορφώσει σταδιακά την προσωπικότητα για να διαχειρίζονται με ωριμότητα όλες τις συσκευές και να τις εντάξουν στη ζωή τους.

Μην ξεχνάμε ότι και αρκετοί ενήλικες δύσκολα θέτουν όρια. Παν μετρον άριστον.

 
Υπερρεαλισμός
11 Ιαν 2020 20:04

Μπορείτε να διαβάσετε τι βγάζουν οι αυτόματες μηχανές μετάφρασης, πραγματικά ποιήματα. Στο 2030 περίπου στα ίδια θα είμαστε, ίσως απλώς θα χρησιμοποιούμε λιγότερο πετρέλαιο και άνθρακα.

 
PE19
11 Ιαν 2020 20:48

Πονάει κεφάλι κόψει κεφάλι.
Το κινητό τηλέφωνο, το tablet, o H/Y είναι γεγονός η απαγόρευση απλά κάνει τη χρήση τους από κακή χειρότερη. Καθήκον όλων μας είναι να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά στην σωστή χρήση τους. Οι φορητές συσκευές, το θέλουμε ή όχι, είναι το μέλλον της εκπαίδευσης. Αν εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητές τους γίνονται εργαλείο μάθησης και παράθυρο στην γνώση του κόσμου. Αν τα παιδιά μάθουν την χρήση του κινητού σαν εργαλείο, θα το αντιμετωπίζουν σαν εργαλείο και όχι σαν υποκατάστατο του παιχνιδιού και του φίλου τους. Απλά κάποιος πρέπει να τους μάθει τη χρήση τους και ίσως η δουλεία του δασκάλου να είναι αυτή και όχι η απαγόρευση !!!

 
Tgjkks
11 Ιαν 2020 21:15

Η μικρή τα λέει πολύ καλά για την ηλικία της. Επίσης δεν είπε να απαγορεύεται η χρήση τους ,απλώς να μην τα χρισημοποιουμε σαν επιβράβευση και να μην τα δίνουμε στα πολύ μικρά παιδιά γιατί χάνουν την παιδική τους ηλικια. Εγώ πιστεύω πως είναι άκρως δημοσιογραφικό και σωστο. Μπράβο Μαριαλένα

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ