Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Live/esos με ΔΠΘ: Ομιλία του Καθ. του ΜΙΤ Κωνσταντίνου Δασκαλάκη

Δημοσίευση: 17/01/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το esos/tv  συνδέθηκε    με  το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκη, προκειμένου να παρακολουθήσετε την ομιλία του  διεθνούς φήμης Έλληνα Καθηγητή του Μ.Ι.Τ  Κωνσταντίνο Δασκαλάκη,   με θέμα “Υπολογιστική επανάσταση: Πώς οι ψηφιακές τεχνολογίες αλλάζουν τον κόσμο γύρω μας“, στο Αμφιθέατρο 1 του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών στην πανεπιστημιούπολη Κιμμερίων Ξάνθης.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟ ΒΕΛΑΚΙ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Την εκδήλωση συνδιοργανώνουν ο Δήμος Ξάνθης και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης σε συνεργασία με τα Διεθνή Βραβεία G. Sciacca.

Σχόλια (43)

 
εΠιστήμη υπολογισΤών
16 Ιαν 2020 15:15

παλι για την Πληροφορική και τους αλγορίθμους θα μας πει.
δεν γνωρίζει ότι το μέλλον εδράζεται στα έξυπνα πολυμερή

 
Τι άλλο....
16 Ιαν 2020 22:06

Φυσικά για πληροφορική και αλγορίθμους θα μιλήσει..... και μέσα σε αυτά για διάχυτο υπολογισμό, τεχνίτη νοημοσύνη (Machine & Deep Learning).

Άλλωστε αυτά είναι τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα και φυσικά δεν αποτελούν το παρελθόν όπως υπονοείς.

Τώρα για τα έξυπνα πολυμερή, μπορεί να είναι κάτι διαφορετικό αλλά δεν υποκαθιστούν τα παραπάνω που ανέφερα.

 
καιρος
16 Ιαν 2020 23:10

πολλές φορές τα πολυμερή είναι πιο έξυπνα απο μερικούς σχολιαστές

 
Δυστυχως...
17 Ιαν 2020 09:56

...είναι αδύνατον κάποιοι να σταματήσουν να συμπεριφέρονται τριτοκοσμικά, κρυμμένοι πίσω από την ανωνυμία του ίντερνετ. Ο άνθρωπος αυτός στην Ελλάδα, ούτε σαν καθηγητής φροντιστηρίων δεν θα έκανε καριέρα. Πιθανόν γιατί θα ήταν ειλικρινής και θα έλεγε στα παιδιά: "ασ' το, δεν το 'χεις". Κάποιοι όμως που "δεν το χουν" κατέληξαν καθηγητές πανεπιστημίων, ειδικοί στο να βγάζουν αντίγραφα που "δεν το χουν". Τα δε αντίγραφα αυτά, επιδίδονται σε πάσης φύσεως προσπάθειες αποδόμησης διαφόρων διεθνών (πια) προσωπικοτήτων, όπως ο κ. Δασκαλάκης. Μιας που δεν μπορούμε να τον πλησιάσουμε, ας τον σαμποτάρουμε. Όσο μπορούμε.

 
@καιρός
17 Ιαν 2020 11:12

φέρνει τα λάχανα, καιρός τα παραπούλια

 
εντός
17 Ιαν 2020 11:17

ευτυχώς υπάρχει ανωνυμία στο Διαδίκτυο και μπορούμε να κρύψουμε την ένδειά μας.
Εντωμεταξύ μπορούμε να κρατάμε και την Εκπαίδευση δέσμια συντεχνιών (που είναι επίσης ανώνυμες).

 
Πλατάρος Γιάννης
17 Ιαν 2020 11:50

Μιλάμε για γιο συναδέλφων καθηγητών, της τάξης μας.
Μιλάμε για τον άνθρωπο που διόρθωσε και επεξέτεινε, το Θεώρημα του Νας (= ο Ράελ Κρόου του «Ένα υπέροχο μυαλό») βρίσκοντας, ότι αν ξεκινήσουμε από οποιαδήποτε διάταξη τιμών, αρχική κατάσταση, αγαθών, διαφορετικών για ίδια αγαθά είτε διαφορετικά, ΥΠΑΡΧΕΙ σημείο ισορροπίας τιμών. Χρησιμοποίησε το Θεώρημα της σταθερής τιμής στην τοπολογία, του οποίου η ειδική έκδοση στον Απειροστικό Λογισμό του Λυκείου, λέει ότι « Αν έχω f: [a,b]-->[a,b] συνεχή συνάρτηση, υπάρχει ξ στο [a,b] έτσι ώστε f(ξ)=ξ. Γεωμετρικά αυτό ισοδυναμεί με το να έχω ένα τετράγωνο και να θέλω να ενώσω δύο σημεία απέναντι πλευρών, χωρίς να τμήσω μία διαγώνιο του τετραγώνου. Επειδή δεν γίνεται, υπάρχει το εν λόγω ξ. Ο Δασκαλάκης , επειδή στους λογαριασμούς έχουμε και χρόνο, απεφάνθη μαθηματικώς, ότι «επειδή μπαίνει και ο χρόνος μέσα» υπάρχει μεν το σημείο ισορροπίας τιμών , το σταθερό σημείο ισορροπίας τιμών (φανταστείτε το ως διάνυσμα με ν συντεταγμένες) ΑΛΛΑ, υπάρχει το ενδεχόμενο να μην επιτευχθεί το σημείο ισορροπίας ποτέ και άρα πρακτικά να μην έχε ισημασία το θεώρημα ισορροπίας τιμών, αφού για να επιτευχθεί χρειάζεται άπειρο χρόνο και «αλγόριθμοι με άπειρα βήματα» απλώς ΔΕΝ είναι αλγόριθμοι!...
Το Θεώρημα του Δασκαλάκη περί «μη ενδεχομένως επίτευξης ισορροπίας» προσωπικώς το αποτιμώ ΕΦΆΜΙΛΛΟ του «Θεωρήματος του Αρροου» (Arrow) που λέει, «μπλα-μπλα-μπλα δημοκρατία, αλλά ενδέχεται να προκρίνονται συνεχώς μειοψηφικές απόψεις εν μέσω κανόνων και διαδικασιών πλήρους δημοκρατίας!»
Την παραπάνω εκλαϊκευτική προσέγγιση την αφιερώνω στους υβριστές του παιδιού αυτού γόνου συναδέλφων, ιδιαιτέρως σεμνού, με ήθος, ευπροσηγορία σεμνότητα , ιδιαιτέρως σεμνού. Ίσως γίνεται μισητός, δεδομένου ότι είναι και ιδιαίτατα δημοφιλής .
Επειδή είναι πραγματική ύβρις να δυσφημίζεις συκοφαντικά συμπατριώτη σου που είναι Παγκοσμίως αναγνωρισμένος και βραβευμένος έχω να πω στους επιτιμητές του, ότι φαίνονται ότι είναι οι ίδιοι που υποδαυλίζουν την διένεξη Χημείας -Πληροφορικής αναφερόμενοι σε Νανοτεχνολογία ενάντια σε Πληροφορική.
Εμείς ξέρουμε, ότι τον Νανόπουλο που είναι και της ...«νανοτεχνολογίας» τον έχουν εμπράκτως δυσφημίσει όσο δεν πάει άλλο στην Ελλάδα και τον έχουν υμνήσει στο εξωτερικό, όπως ακριβώς και τον Καραθεοδωρή για να τον ξεφτιλίσουν μετά την κατάρρευση του 1922 τον έβαλαν να κάνει ...Χημεία στους πρωτοετείς του ΕΜΠ για να τον «ξεφτιλίσουν»
Κανένας Άγιος στον τόπο του και ειδικά εν Ελλάδι. Και ο Παΐσιος από τα Φράσσα της Τουρκίας (πλέον) ήταν. Και ο Χριστός δεν μπορούσε μέσα στο σπίτι του να κάνει θαύματα. Και ο Έλληνας θεωρεί βαθύτατη υποχρεώσή του να πει την κακία του και να εκφράσει τον φθόνο του.
Εικάζω ότι υπάρχει «Ελληνικό γονίδιο φθόνου» και ίσως -μέσω νανοτεχνολογίας- θεραπευθεί!

 
Στοιχειώδη σοβαρότητα επιτέλους
17 Ιαν 2020 13:07

Ο κ Δασκαλάκης είναι κόσμημα για τη Χώρα μας. Πόση μιζέρια και μικρότητα να χωρέσει επιτέλους...

 
Βιοπληροφορική
17 Ιαν 2020 13:48

Δεν είναι κατά του Δασκαλάκη τα βέλη, είναι κατά της Πληροφορικής και της επερχόμενης και αναπόφευκτης εισαγωγής της σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης. Υπενθυμίζεται ότι τα τεστ PISA 2021 θα έχουν ειδικό τεστ Πληροφορικής σκοπός του οποίου θα είναι να εξετάσει τον βαθμό ενσωμάτωσης της επιστήμης της Πληροφορικής στην εκπαίδευση κάθε χώρας.

 
Θανάσης Δρίβας
17 Ιαν 2020 19:35

Ώρα 19.29: Ο Δασκαλάκης μιλά για την αυτόνομη επιστήμη της πληροφορικής και την τεράστια αναγκαιότητα της σε κάθε επιστήμη. Εν συνέχεια, τονίζει την ύπαρξη αλγορίθμων παντού στην καθημερινότητα .

Θα είναι έγκλημα σε αυτή την κρίσιμη καμπή της ιστορίας να μην διδάξουμε στα παιδιά μας Πληροφορική. Η εποχή της ΤΝ ανατέλλει και θέλει ανθρώπους που γνωρίζουν τι είναι.

 
Πληροφορική
17 Ιαν 2020 20:36

Ο κ. Δασκαλάκης (απόφοιτος ΗΜΜΥ ΕΜΠ) ασχολείται με ειδικά θέματα Θεωρητικής Πληροφορικής, για τα οποία ακόμα και απόφοιτοι σχολών Πληροφορικής ή ΗΜΜΥ δεν έχουν παρά μια γενική εικόνα. Αυτή η ύλη είναι πολύ προχωρημένη για μαθητές Λυκείου.

Η πληροφορική σαν γενικό μάθημα ήδη διδάσκεται εδώ και 20 χρόνια στα Λύκεια και τα Γυμνάσια σαν υποχρεωτικό μάθημα.

Το πρόβλημα είναι ότι τα σχολικά βιβλία δεν έχουν ανανεωθεί και η ύλη περιορίζεται σε τυποποιημένο προγραμματισμό. Προγραμματισμό εύκολα μαθαίνεις, ακόμα και στο πρώτο έτος του πανεπιστημίου, αυτό δεν είναι δύσκολο. Υπάρχει πλέον τόσο διαθέσιμο υλικό, και ηλεκτρονικά, που μέσα σε ένα χρόνο ο χειρισμός μια γλώσσας προγραμματισμού είναι δεδομένος.

Το θέμα είναι ότι οι νέοι χρειάζονται βάσεις στα Μαθηματικά, τη Φυσική και γενικά την επιστήμη, μαζί με τις κλασσικές σπουδές, ώστε να έχουν πρόσβαση στην παιδεία.

 
ψεκασμένος
17 Ιαν 2020 22:17

@Πληροφορική
μπήκαν στην πόλη οι οχτροί ή αλλιώς αλλάζετε επιχείρημα κάθε φορά που φοβάστε. Από το "δεν είστε επιστήμη", περάσαμε στο "είστε παρακλάδι των Μαθηματικών" για να φτάσουμε στο "είστε επιστήμη αλλά πολύ δύσκολη για τους μαθητές". Όταν όλοι φωνάζουμε για Πληροφορική στα σχολεία προφανώς και εννοούμε για εκσυγχρονισμό των βιβλίων κτλ, προφανώς και μιλάμε για αλγοριθμική σκέψη μαζί με Μαθηματικά και λοιπές επιστήμες.

@Θανάσης Δρίβας
Να υποθέσω όταν λες να διδάσκεται η Πληροφορική εννοείς με τον τρόπο που της αρμόζει. Γιατί αυτή την στιγμή είναι αστείος αν εξαιρέσεις Β και Γ Λυκείου.

 
Βιοπληροφορική
17 Ιαν 2020 22:30

Αν και προφανές σε οποιονδήποτε έχει το στοιχειώδες θετικο-επιστημονικό υπόβαθρο της εποχής μας, να τονίσουμε ότι ο Προγραμματισμός είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο αντικείμενο, αλλιώς δεν θα είχαμε φτιάξει μια ολόκληρη επιστήμη, την Πληροφορική, να ασχολείται μαζί του.

Ακόμα και κάποιος που δεν έχει κανένα υπόβαθρο στις Θετικές Επιστήμες της εποχής μας μπορεί να καταλάβει την μεγάλη δυσκολία του Προγραμματισμού από τα σφάλματα που εμπεριέχονται σε πληθώρα εμπορικών προγραμμάτων, για την κατασκευή των οποίων έχουν δαπανηθεί κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητα κεφάλαια. Αν ήταν εύκολο αντικείμενο, με αυτά τα κεφάλαια, τα σφάλματα δεν θα έπρεπε να υπάρχουν.

Με μια πιο επιστημονική θεώρηση, η δυσκολία του Προγραμματισμού τεκμηριώνεται με το Θεώρημα του Τερματισμού του Turing (στον οποίο φυσικά αναφέρθηκε και ο καθηγητής Δασκαλάκης), αλλά και με τα παράγωγα θεωρήματα, π.χ το Θ. Rice. Φυσικά, τα μοναδικά πανεπιστημιακά τμήματα που διδάσκονται αυτά τα θεωρήματα υποχρεωτικά, καθώς και συνολικά το βασικό πεδίο έρευνας του Κ. Δασκαλάκη, δηλαδή η Θεωρητική Πληροφορική, είναι τα Τμήματα Πληροφορικής. Η Θεωρία Υπολογισμού δεν διδάσκεται υποχρεωτικά ούτε στο Μαθηματικό, ούτε στο Φυσικό, ούτε στο Χημικό. Διδάσκεται υποχρεωτικά αποκλειστικά στα Τμήματα Πληροφορικής, όχι βέβαια στο επίπεδο ενασχόλησης του Δασκαλάκη, όπως ακριβώς η Ανάλυση δεν διδάσκεται στα τμήματα Μαθηματικών στο επίπεδο ενασχόλησης του Terence Tao. Και στο Λύκειο, το μοναδικό μάθημα το οποίο περιλαμβάνει μια εισαγωγή στην Θεωρητική Πληροφορική, είναι φυσικά το μάθημα της Πληροφορικής, ποιο άλλο;

Ένα δύσκολο αντικείμενο το οποίο τείνει σήμερα να ξεπεράσει ως εργαλείο τα Μαθηματικά στις Θετικές Επιστήμες και στις Επιστήμες Ζωής & Υγείας, οφείλει να αντιμετωπίζεται στην εκπαίδευση με την δέουσα σοβαρότητα. Τα τεστ PISA προσανατολίζονται ήδη σ' αυτήν την προοπτική. Στην Ελλάδα είναι επιβεβλημένο το μάθημα της Πληροφορικής να εξετάζεται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στα τμήματα Θετικών Επιστημών, αλλά και Επιστημών Υγείας και Ζωής. Αν θέλουμε ισχυρή, ανταγωνιστική επιστημονική εκπαίδευση, δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Και φυσικά, όπως δήλωσε και ο Δασκαλάκης πρόσφατα, "το μάθημα της Πληροφορικής να ξεκινάει από το Δημοτικό" - της Επιστήμης της Πληροφορικής μιλάμε, όχι απλά της χρήσης ΤΠΕ - γιατί κάποιοι μπερδεύονται!

 
Πληροφορική
17 Ιαν 2020 22:57

από την Α δημοτικού, αυτό είπε ο Δασκαλάκης...
προφανώς δε χρειάζεται αυτόκλητους ερμηνευτές όσων λέει, τα οποία δεν είναι στα αγγλικά αλλά σε απλά ελληνικά

 
@ Βιοπληροφορική
17 Ιαν 2020 23:02

Τα Μαθηματικά και η Φυσική πρέπει να είναι η βάση των εξετάσεων, όπως και ο Δασκαλάκης και δεκάδες άλλοι ερευνητές έφτασαν στο ανώτερο επίπεδο χωρίς να έχουν διδαχθεί για θεωρία Αυτομάτων από την ΣΤ' Δημοτικού.

Προέχει να επικεντρωθούμε στα βασικά μαθήματα, Γλώσσα και Επιστήμες, όχι να γεμίζουμε το πρόγραμμα των παιδιών με έννοιες που είναι εκτός του γνωστικού επιπέδου τους. Ο απλός προγραμματισμός σε πρακτικό επίπεδο δεν έχει άμεση σχέση με τη θεωρία Υπολογισμού - όπως ο μαθητής που λύνει απλές ασκήσεις σε ηλεκτρικά κυκλώματα (πχ. εύρεση τάσης) δε γνωρίζει διαφορικές εξισώσεις ή τους νόμους του Ηλεκτρομαγνητισμού.

Τα σημερινά ΠΣ της Πληροφορικής προφανώς δεν μπορούν να έχουν ύλη από Διακριτά Μαθηματικά, Γραφήματα, Πιθανότητες, Δομές Δεδομένων και Σχεσιακή Άλγεβρα γιατί σε αυτό το επίπεδο δε χρειάζεται τόση εμβάθυνση. Όλα αυτά είναι έννοιες που διδάσκονται σε πανεπιστημιακό επίπεδο.

Το μάθημα της Πληροφορικής δεν μπορεί να διδάσκεται σε θεωρητικό επίπεδο από το Δημοτικό, με την ίδια λογική που οι 8χρονοι μαθητές δε διδάσκονται κατευθείαν Άλγεβρα και Γεωμετρία σε θεωρητικό επίπεδο Λυκείου. Μαθήματα απλού προγραμματισμού, με κάποια γλώσσα (πχ. Python ή Pascal παλαιότερα) ήδη προσφέρονται.

Ο ιατρός, ο γεωπόνος, ο μαθηματικός και άλλοι επιστήμονες μπορούν να επιλέξουν μαθήματα ειδικότητας από το τμήμα Πληροφορικής, ανάμεσα σε αυτά και θεωρητικά μαθήματα. Δεν χρειάζεται η μονοκουλτούρα, αλλά η σωστή εξάσκηση σε βασικές δεξιότητες μαθηματικής σκέψης - εξάλλου, και η θεωρητική Πληροφορική σε μαθηματικές έννοιες και εργαλεία βασίζεται, δεν προέκυψε από το πουθενά ούτε στέκεται αποκομμένη από άλλους τομείς.

 
μαθηματικός
17 Ιαν 2020 23:16

βιοπληροφορική για δες το τελευταίο σχολιο του κ δασκαλάκη ,για τη σημασια των μαθηματικών σε βάθος ,για κατανόηση της επιστήμης της πληροφορικής.

 
Χουρδάκης Μιχαήλ
17 Ιαν 2020 23:28

@Βιοπληροφορική

Αγαπητέ μου, πρέπει να σου πώ ότι τα μικρά παιδάκια δεν έχουν την εμπειρία να ασχοληθούν με τέτοια πράγματα. Και φυσικά ούτε οι καθηγητές που έχουμε μπορούν να διδάξουν τέτοια επιστήμη. Το ότι το μάθημα της πληροφορικής πρέπει να ξεκινάει από το δημοτικό δεν συνεπάγεται ότι στην Γ λυκείου οι μαθητές θα ξέρουν προγραμματισμό. Δυστυχώς δεν θα ξέρουν τίποτα, όπως το ίδιο συμβαίνει με τους απόφοιτους της πληροφορικής που έχουμε σήμερα - ελάχιστοι ασχολούνται με αυτό το θέμα.

Επειδή απλά είναι τραγικά δύσκολο.

 
Προγραμματισμός και Πληροφορική
17 Ιαν 2020 23:39

Ο προγραμματισμός είναι ένα κομμάτι της Πληροφορικής, και σε πρακτικό επίπεδο δε χρειάζεται επιστημονικές γνώσεις. Δεν είναι προαπαιτούμενο για να γίνεις προγραμματιστής σε βασικό επίπεδο η Αλγοριθμική Θεωρία Παιγνίων, αλλά καλό είναι όποιος είναι κάτοχος πανεπιστημιακού τίτλου σπουδών στην Πληροφορική να γνωρίζει τί είναι.

Η Πληροφορική είναι μια επιστήμη που βασίζεται σε Μαθηματικά και Φυσική και Μηχανική, κυρίως, και με πολλές εφαρμογές. Η Θεωρητική Πληροφορική ως κεφάλαιο είναι υπερβολικά προχωρημένη για μαθητές Λυκείου, όπως αντίστοιχα είναι και η Κβαντομηχανική ή η Θεωρία Αριθμών, που διδάσκονται μόνο σε πανεπιστημιακό επίπεδο.

Η "αλγοριθμική" σκέψη σαν κάτι που ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ αποκλειστικά με μαθήματα Πληροφορικής ή προγραμματισμού είναι ένα ευφυολόγημα των τελευταίων ετών - υπάρχει η "αφαιρετική" σκέψη, που καλλιεργείται σε όλα τα μαθήματα, "αναλυτική και συνθετική" ικανότητα, που επίσης καλλιεργείται σε όλα τα μαθήματα.

Αλίμονο αν νομίζουμε ότι με το να εξετάζουμε τα παιδιά σε ταξινόμηση γραμμών και στήλης σε έναν πίνακα και εύρεση Μ.Ο. καλλιεργούν κάποια ιδιαίτερη ικανότητα.

@ ψεκασμένος

 
Πληροφορική από Α' Γυμνασίου
17 Ιαν 2020 23:46

Πρώτα να μπουν τα θεμέλια της γνώσης και μετά να χτιστεί το οικοδόμημα. Τα παιδιά του δημοτικού πρώτα θα μάθουν να γράφουν, να μιλούν, να υπολογίζουν.

Φυσικά η Α' Γυμνασίου μπορεί να απευθύνεται σε μαθητές 10 ετών και έτσι να υπάρχει χρόνος για όλα τα γνωστικά αντικείμενα, από Μαθηματικά και Πληροφορική μέχρι Λογοτεχνία και Ιστορία και Ξένες Γλώσσες.

Προγραμματισμό διδάσκονται εκατοντάδες φοιτητές κάθε χρόνο σε τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών και Σχολών Επιστημών, Οικονομικών, Υγείας, αρχικά με γλώσσες C/C++/Java ή σε άλλα μαθήματα χρησιμοποιούν περιβάλλον Matlab για προσομοιώσεις, δεν σημαίνει ότι όλοι θα γίνουν έμπειροι προγραμματιστές.

 
2030
18 Ιαν 2020 08:43

για αλλη μία φορά τα ίδια συντεχνιακά σχόλια από το χθες.
τα παιδιά πρέπει να μεγαλώσουν με προβολη στο 2030 και όχι στο 1900.

και γι' αυτό πρέπει το σχολείο να προχωρησει μπροστά.
με τη νευτώνεια φυσική και το τριώνυμο και 10 ώρες τη βδομάδα δεν επιτυχατε και πολλά πραγματα

 
JAPAN
18 Ιαν 2020 09:51

κουράγιο αδέρφια, εμείς εδώ στο japan αντισταθήκαμε 15 χρόνια στην πρόοδο της υπολογιστικής επιστήμης. Μόλις φέτος μπήκε ο προγραμματισμός στην Α' Δημοτικού.
Εσείς εκεί στο Ελλάντα που είστε 20 χρόνια πίσω μπορείτε να δώσετε ακόμη πολλές μάχες οπισθοφυλακής.

 
Θανάσης Δρίβας
18 Ιαν 2020 11:34

Τα παιδιά δεν κάνουν προγραμματισμό στη Γ Λυκείου, κάνουν αλγοριθμική. Και αυτό είναι το ορθό, όπως και να διέπει το Computer Science με όλα του τα παρακλάδια σαν ολότητα τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Τι δεν καταλαβαίνετε? Το ιερό δισκοπότηρο είναι να κάνουμε τα παιδιά να σκέφτονται, να τους προετοιμάσουμε για το μέλλον, να τους κάνουμε δημοκρατικούς πολίτες και πολίτες του κόσμου.

Ξεγυμνώνεστε "Συνάδελφοι".

 
Σταυρούλα
18 Ιαν 2020 17:19

Αυτό που πρέπει να γίνει οπωσδήποτε, άσχετα με το αν η πληροφορική θα διδάσκεται στο δημοτικό ή όχι, είναι η μετατροπή του μαθήματος στο Γυμνάσιο σε δίωρο. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ εργαστηριακό μάθημα που πιστεύω ότι καλλιεργεί άπειρες δεξιότητες στους μαθητές να διδάσκεται 1/2 ώρα την εβδομάδα (τόσο μένει μέχρι να κάτσουν οι μαθητές στον υπολογιστή και να τον ανοίξουν ή να τρέξουν τα προγράμματα που θα χρησιμοποιήσουν).

 
Θανασης
18 Ιαν 2020 19:08

Μακάρι να μας αποδεσμεύει το Υπουργείο να πάμε στην ευχή του Θεού, να μείνετε οι βασικοί επιστήμονες στα σχολεία.

 
ΑΕΠΠ
18 Ιαν 2020 19:50

Η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον δεν είναι αλγοριθμική.

Αριθμητικές εκφράσεις και συναρτήσεις, Εντολές Εισόδου-Εξόδου, Εντολές Επιλογής, Εντολές επανάληψης, Μονοδιάστατοι και Πολυδιάστατοι πίνακες, Τμηματικός προγραμματισμός κτλ.

Οι απόφοιτοι της Γ' Λυκείου δεν έχουν γνώσεις Διακριτών Μαθηματικών ή Δομών Δεδομένων ή Αλγορίθμων, δεν έχουν διδαχθεί τίποτα σχετικό. Είναι ύλη πανεπιστημίου.

 
Ομιλία Δασκαλάκη
18 Ιαν 2020 19:57

Ο ίδιος ο Δασκαλάκης δήλωσε πως στον πυρήνα της Πληροφορικής είναι τα Μαθηματικά και άλλες επιστήμες, και πως θα έπρεπε να υπάρχει εμβάθυνση σε αυτά τα μαθήματα στις πολυτεχνικές σχολές. Αν ο πρωτοετής δεν ξέρει να λύσει μια εξίσωση πώς θα σπουδάσει Πληροφορική, θεωρητική ή εφαρμοσμένη; Από τα βασικά ξεκινάει ο φοιτητής και προχωράει σε ειδικευμένα μαθήματα, πχ. Βάσεις Δεδομένων.

Γεμίζουν τα σχολικά προγράμματα με μαθήματα απλώς για να λέμε ότι είναι "το μέλλον", ενώ οι γνώσεις που προσφέρονται περιορίζονται σε απλές ασκήσεις και προβλήματα ταξινόμησης με ψευδογλώσσα (χωρίς προαπαιτούμενα απο προηγούμενες τάξεις, χωρίς σύνδεση με άλλους τόμεις).

 
Σπουδές στην Ελλάδα
18 Ιαν 2020 20:00

Υπάρχουν τόσα τμήματα Electrical Engineering / Computer Science / Computer Engineering, εδώ και 40 χρόνια. Όπως και τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής που αποφοιτοι έχουν κάνει διδακτορικό στην Πληροφορική.

Δεν είναι στόχος του σχολείου να βγάζει έτοιμους προγραμματιστές ή επιστήμονες της Πληροφορικής. Χιλιάδες φοιτητές κάθε χρόνο αποφοιτούν και ασχολούνται με την Πληροφορική, όπως και με άλλα αντικείμενα.

Έμφαση πρέπει να δοθεί σε όλο το Γυμνάσιο όχι να τρέχουμε πίσω από τις εξελίξεις νομίζοντας ότι αν βάλουμε τα παιδιά μπροστά από μια οθόνη να προγραμματίζουν δύο ώρες κάθε εβδομάδα θα βελτιωθεί η εκπαίδευση.

 
Φιλανδία
19 Ιαν 2020 00:02

και μεις βάλαμε τον προγραμματισμό στο Δημοτικό. τώρα θα εξετάζεται και στο PISA οπότε δε θα μείνουμε πίσω στις εξελίξεις. δεν είμαστε τριτοκοσμική χώρα...

 
Υπολογιστική Σκέψη
19 Ιαν 2020 00:13

αναζητώ μάθημα ΑΕΠΠ στο ωρολογιο πρόγραμμα όλων των τάξεων αλλά μάταια. έχει λάθος το memo?

 
Σάκης
19 Ιαν 2020 11:17

Και να φανταστείτε ότι ο μαυροπίνακας είχε εξέχουσα θέση και μοριοδοτούνταν όσο τίποτε άλλο με την προηγούμενη ηγεσία υπουργείου . Οποίος προχωρούσε εκτός των τειχών της τάξης αποκλείονταν!

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ