Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σύγκλητος ΕΜΠ: Αίρεται το άρθρο 16 του Συντάγματος με τη ρύθμιση για τα πτυχία των Κολλεγίων

“Ο συνδυασμός της υποχρηματοδότησης με την ασφυκτική γραφειοκρατία των διαδικασιών απορρόφησης των κονδυλίων οδηγεί το ΕΜΠ σε οριακό επίπεδο λειτουργίας”
Δημοσίευση: 17/01/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η επαγγελματική εξίσωση των αποφοίτων των κολλεγίων με τους αποφοίτους δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης υποβαθμίζει περαιτέρω τη δημόσια εκπαίδευση, οξύνει το πρόβλημα της ανεργίας των αποφοίτων των πανεπιστημίων και εμπορευματοποιεί ένα κοινωνικό αγαθό αίροντας στην πράξη το άρθρο 16 του Συντάγματος.

Τα παραπάνω τονίζει η Σύγκλητος του ΕΜΠ σχετικά με τη ρύθμιση για την αποδοχή των πτυχίων των Κολλεγίων για τον διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση  .

Για τη σύνδεση χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων με την αξιολόγηση η Σύγκλητος του ΕΜΠ υπογραμμίζει τα εξής:

  • Βασικό στοιχείο του νέου νομοσχεδίου είναι η σύνδεση της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων.
  • Μια τέτοια λογική παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα όσον αφορά στα κριτήρια αξιολόγησης και οδηγεί στον ανταγωνισμό των Ιδρυμάτων.
  • Οδηγεί σε περικοπές, σε ένα ήδη ασφυκτικό κλίμα εξαιτίας των μειώσεων των προϋπολογισμών τα τελευταία χρόνια και της υποστελέχωσης των πανεπιστημίων.

Επίσης η Σύγκλητος του ΕΜΠ σημειώνει, στην απόφασή της , τα εξής:  

Διαγραφές φοιτητών: Η Σύγκλητος του ΕΜΠ εκφράζει τη διαφωνία της σε διαγραφές φοιτητών. Η ουσιαστική αντιμετώπιση του θέματος απαιτεί σοβαρή προσπάθεια εκ μέρους των Πανεπιστημίων για αναμόρφωση και εξορθολογισμό των προγραμμάτων σπουδών, για καλύτερο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και συστηματική εκπαιδευτική υποστήριξη όσων φοιτητών έχουν ανάγκη, και εκ μέρους της Πολιτείας έμπρακτη στήριξη στους οικονομικά αδύναμους και μέτρα για τους εργαζόμενους φοιτητές.

Για την παρουσία των ΜΑΤ στη Σύνοδο Πρυτάνεων: Η Σύγκλητος του ΕΜΠ εκφράζει τη ριζική αντίθεσή της στα πρόσφατα γεγονότα στη σύνοδο Πρυτάνεων με την καταστολή των φοιτητικών διαμαρτυριών και τον τραυματισμό των φοιτητών. Διατυπώνει τον έντονο προβληματισμό της για την κλιμάκωση των επεμβάσεων για την αντιμετώπιση θεμάτων με βαθιά κοινωνικά αίτια.

Χρηματοδότησης του ΕΜΠ: Η διατήρηση της μειωμένης επιχορήγησης του τακτικού προϋπολογισμού του ΕΜΠ έχει οδηγήσει το Ίδρυμα σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση. Ο συνδυασμός της υποχρηματοδότησης με την ασφυκτική γραφειοκρατία των διαδικασιών απορρόφησης των κονδυλίων οδηγεί, παρά τις τεράστιες προσπάθειες του έμψυχου δυναμικού του να κρατήσουν ψηλά το επίπεδο σπουδών στο ΕΜΠ, σε οριακό επίπεδο λειτουργίας, κυρίως σε ό,τι αφορά σε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, που είναι απολύτως συνδεδεμένα με την εκπαίδευση των φοιτητών και την έρευνα στο πρώτο τεχνολογικό Ίδρυμα της χώρας. Οι επιπτώσεις της υποχρηματοδότησης είναι επίσης σημαντικές στον τομέα της φοιτητικής μέριμνας. Η ουσιαστική αύξηση της χρηματοδότησης στο ύψος των αναγκών είναι απολύτως απαραίτητη και δεν υποκαθίσταται από αναιμικές έκτακτες χρηματοδοτήσεις.

Διορισμοί μελών  ΔΕΠ: Η αριθμητική μείωση, σε ποσοστό 35% την τελευταία δεκαετία, των μελών ΔΕΠ του ΕΜΠ υπονομεύει την αρτιότητα της παρεχόμενης θεωρητικής και εργαστηριακής εκπαίδευσης. Η εφαρμογή του μέτρου 1:1 στην αναπλήρωση των κενών από την αφυπηρέτηση των συναδέλφων (μελών ΔΕΠ και προσωπικού) είναι όρος επιβίωσης για το Ίδρυμα.

Η Σύγκλητος του ΕΜΠ καλεί τις Σχολές να λάβουν όλα εκείνα τα μέτρα για την αναπλήρωση των απολεσθεισών ωρών και την άρτια ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης δεν οδηγεί σε κίνδυνο απώλειας εξαμήνου.

Ετικέτες: 
ΕΜΠΚολλέγια

Σχόλια (7)

 
Νίκος
17 Ιαν 2020 14:28

Τα πράγματα είναι απλά:

Αντί να πληρώνετε στα πανεπιστήμια των γειτονικών χωρών και της Κύπρου, πληρώστε στα κολέγια στην Ελλάδα...

Ποιο άρθρο 16;

 
Βαγγέλης
17 Ιαν 2020 14:36

Με ποια λογική θα πρέπει ένα κεντρικό ΑΕΙ να ενισχύεται ακόμα περισσότερο όταν ο αριθμός μελών ΔΕΠ είναι υπερ-τριπλάσιος περιφερειακών ΑΕΙ που δέχονται ίδιο αριθμό φοιτητών! Με ποια λογική θα πρέπει το ΕΜΠ να συντηρεί π.χ. στο Τμήμα ΗΜΜΥ διπλάσιο έως τριπλάσιο αριθμό ροών όταν άλλα τμήματα που εκπαιδεύουν πρακτικά ίδιο αριθμό φοιτητών διατηρούν μόνο 3-4.

Πόσο μάλλον όταν τοΕΜΠ ήδη δέχεται μετά από αποφάσεις γενικής συνέλευσης τους καλύτερους καθηγητές πρώτης βαθμίδας περιφερειακών ιδρυμάτων. Πως άλλα περιφερειακά ιδρύματα θα γίνουν ανταγωνιστικά, πώς θα ανέβουν οι βάσεις στην περιφέρεια, πως θα γίνει αποκέντρωση;

 
@ Βαγγελης
17 Ιαν 2020 16:32

Η ανάπτυξη Ιδρυμάτων στην περιφέρεια ΔΕΝ είναι αυτοσκοπός. Αν μπορούν ας αναπτυχθουν, αν οχι ας παραμείνουν μικρά και χαριτωμένα . Δεν χρειαζόμαστε σαν χώρα και δεν μπορούμε να τα συντηρήσουμε 10, ΕΜΠ, ΕΚΠΑ ή ΑΠΘ. Για αυτό ηταν λάθος που εκλεισαν τα ΤΕΙ που σαν "περιφερειακά πανεπιστημια" με πρώτο και ισως αν ειχαν καποια υποδομή θα μπορουσαν να σταθουν σαν περιφερειακά κολέγια.....

 
Περιφερειακά Πανεπιστήμια
17 Ιαν 2020 20:23

Με τις μετεγγραφές και την εγκατάλειψη σπουδών αποφοιτούν το 1/3 των εισακτέων, με πολλές δυσκολίες.Κανείς δεν υποχρεώνει τους καθηγητές να μετακινηθούν στην Αθήνα, μόνοι τους το επιλέγουν και αυτό πρέπει να μας προβληματίσει.

Τι μέλλον έχουν τμήματα που τα ίδια τα μέλη ΔΕΠ τα εγκατάλειπουν, μετά από 5 ή 10 χρόνια, μόλις μονιμοποιηθούν;

Για να σταματήσει αυτή η απαράδεκτη κατάσταση πρέπει τα περιφερειακά ΑΕΙ να μείνουν λίγα και ισχυρά, όχι παραπάνω από 5, ώστε να μπορούν να συγκρατήσουν το προσωπικό και τους φοιτητές τους και να είναι ανταγωνιστικά σε σχέση με Αττική και Θεσσαλονίκη.

Τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη είναι λάθος σχεδιασμός να ιδρυθούν νέα Πανεπιστήμια από τα πρώην ΤΕΙ.

 
fake news κι εδώ
17 Ιαν 2020 22:37

Ότι νάναι γράφει ο καθένας κι εδώ. Η Σύγκλητος του δικού μου περιφερειακού ΑΕΙ (και όχι μόνο), για όσα χρόνια θυμάμαι απαγορεύει μετακινήσεις προς κεντρικά ΑΕΙ. Γενικά, εδώ και 20+ χρόνια ούτε 1% των μελών ΔΕΠ περιφερειακών ΑΕΙ δεν έχει μεταφέρει τη θέση του/της σε Αθήνα/Θεσ/νικη, εκτός κι αν κάποιος/α έχει εκλεγεί με τη συνήθη διαδικασία σε θέση που προκηρύσσεται στον ανταγωνισμό με άλλους/ες.

Συγκλητικός Περιφερειακού ΑΕΙ

 
Μετακινήσεις πανεπιστημιακών
17 Ιαν 2020 22:50

Πόσοι καθηγητές έχουν μετακινηθεί από Αθήνα ή Θεσσαλονίκη προς την περιφέρεια; Όλες οι ροές είναι από τα περιφερειακά τμήματα, ακόμα και μεγάλων ΑΕΙ όπως Παν. Κρήτης ή Παν. Πατρών ή Παν. Ιωαννίνων, προς τα κεντρικά.

Είναι γεγονός ότι η προσφορά θέσεων είναι ελάχιστη και έτσι πολλά περιφερειακά τμήματα υπολειτουργούν με 15 ή 20 μέλη ΔΕΠ, πολλά χρόνια μετά την ίδρυσή τους. Το σωστό είναι όλα τα τετραετή ή πενταετή τμήματα που προσφέρουν προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών να έχουν τουλάχιστον 40-45 μέλη ΔΕΠ, για να καλύπτουν ολο το εύρος των σπουδών.

Πόσο δίκαιος είναι ο ανταγωνισμός με άλλους υποψηφίους όταν ένα μέλος ΔΕΠ έχει πάνω από 10 χρόνια προϋπηρεσία, με διδακτικά και ερευνητικά καθήκοντα σε μόνιμη θέση στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο;

 
@ fake news
17 Ιαν 2020 23:07

Πόσα μέλη ΔΕΠ από Αθήνα έχουν κάνει αίτηση για θέση σε περιφερειακά πανεπιστήμια; Η νέα νομοθεσία περιόρισε τις μετακινήσεις αλλά γεγονός είναι πως όλοι οι ακαδημαϊκοί συσσωρεύονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Αυτό πώς θα αντιστραφεί εάν δεν ισχυροποιηθούν τα περιφερειακά πανεπιστήμια; Με το να συντηρούνται σχολές σε 5-6 πόλεις δεν υπάρχει καμία προοπτική βελτίωσης.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean