Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Την Τρίτη 21 Ιανουαρίου θα ψηφιστεί το Σχέδιο Νόμου για την παιδεία

Δείτε το Σχέδιο Νόμου όπως θα εισαχθεί στην Ολομέλεια της Βουλής, προς ψήφιση
Δημοσίευση: 17/01/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δεκτό επί της αρχής, επί των άρθρων και στο σύνολό του, κατά πλειοψηφία έγινε σήμερα στη Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Παιδείας «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις».

Η συζήτηση και η ψήφιση του νομοσχεδίου που αρχικά είχε προγραμματιστεί για την ερχόμενη Πέμπτη ή Παρασκευή , λόγω των πολιτικών εξελίξεων (εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, ψήφιση εκλογικού νόμου)  θα γίνει  την Τρίτη   21 Ιανουαρίου.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΌΠΩΣ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΣΑΧΘΕΙ, ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ, ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

Στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής:

Ο εισηγητής της ΝΔ Ευρυπίδης Στυλιανίδης τόνισε μεταξύ άλλων: “Σε γενικές γραμμές οφείλω να πω ότι αυτό το σχέδιο νόμου αποτελεί το θεμέλιο πάνω στο οποίο θέλω να πιστεύω, το επόμενο διάστημα, το Υπουργείο Παιδείας θα χτίσει μια καινούργια λογική στο χώρο και της ανώτατης εκπαίδευσης, αλλά και της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με ποιοτικά χαρακτηριστικά που να εναρμονίζουν το πλαίσιο μας με το ευρωπαϊκό, αλλά και να αξιοποιούν την εθνική μας ταυτότητα, καθιστώντας την Ελλάδα για πρώτη φορά, μετά από πολλά χρόνια, ξανά διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο. Είναι σημαντικό το γεγονός ότι μπαίνει επιθετικά το ζήτημα της ελληνομάθειας και αυτό είναι η απαρχή ενδεχομένως μιας ολοκληρωμένης πολιτικής που θα συνδεθεί με την γλώσσα, με την προσέλκυση όχι μόνο ομογενών, αλλά και ξένων στην Ελλάδα, προκειμένου να μελετήσουν την γλώσσα μας και τον πολιτισμό μας, δημιουργώντας ένα φιλελληνικό ρεύμα που θα είναι καλό όχι μόνο για τις πολιτιστικές μας συνεργασίες, αλλά και για τη σύνδεση μεταξύ των αγορών και ενδεχομένως για την εξωστρέφεια της ίδιας, της εθνικής οικονομίας και την αποτελεσματικότερη στήριξη της εθνικής πολιτικής, ιδιαίτερα σε κεφάλαια που έχουν συνδεθεί με τα σοβαρά εθνικά μας ζητήματα. Υπό αυτή την έννοια, η Ν.Δ. θεωρεί το νομοσχέδιο αυτό μια καλή αρχή για μια μεγάλη προσπάθεια που θα πρέπει να συνεχιστεί από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και το στηρίζει και το ψηφίζει”.

Η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Μ. Τζούφη κάλεσε την υπουργό Παιδείας να   να αποσύρει τη  ρύθμιση για τα πτυχία των Κολλεγίων , σημειώνοντας ότι “Η απόπειρα της Ν.Δ. να υποβαθμίσει και να απαξιώσει τα πτυχία των ελληνικών δημόσιων Πανεπιστημίων, υπακούοντας σε επιταγές επιχειρηματικών συμφερόντων, εντός και εκτός χώρας, βρίσκει αντίθετη ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, εκατοντάδες χιλιάδες φοιτητές και αποφοίτους των ελληνικών ΑΕΙ,  που μόχθησαν για να μπουν στο Πανεπιστήμιο”.

“Μόνη διέξοδος για την Κυβέρνηση και την υπουργό Παιδείας, μετά την  κατακραυγή και την οργή που προκάλεσε η πρωτοβουλία της,  είναι η  απόσυρση του «εκτρωματικού» για την εκπαίδευση, άρθρου 50” πρόσθεσε η Μ. Τζούφη.

Η Ειδική Αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου κατηγόρησε τη Ν. Κεραμέως ότι ακολουθεί Ακολουθείτε την πολιτική του προκατόχου της  Κ. Γαβρόγλου και σημείωσε:”Αποσπασματικές ρυθμίσεις και ισχυρά επικοινωνιακά πολιτικές για την εκπαίδευση. Όμως, όλα αυτά έχουν κοντά ποδάρια στο χρόνο και είναι αδιέξοδα. Στο χέρι σας είναι να κάνετε διορθωτικές κινήσεις για έναν ουσιαστικό θεσμικό διάλογο για τα σοβαρά προβλήματα, προβληματισμού της ελληνικής εκπαίδευσης. Εμείς, είμαστε εδώ και θα περιμένουμε”.

Ο Ειδικός Αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής τόνισε ότι με  το άρθρο 50 για τα Κολλέγια,    εξισώνονται τα πτυχία των πανεπιστημίων με αυτά των ιδιωτικών κολεγίων. Δηλαδή, πρόσθεσε,  υποβαθμίζεται και εμπορευματοποιείται περαιτέρω η επιστημονική μόρφωση.

Ο κ. Δελή ςκάλεσε την υπουργό Παιδείας να αποσύρει τη συγκεκριμένη  διάταξη  και προειδοποίησε τ Ν. Κεραμέως: “Θα σας το βροντοφωνάξουν και οι ίδιοι οι φοιτητές και η νεολαία, την ημέρα που θα ψηφίζεται αυτό σας το έκτρωμα”.

Ο Ειδικός Αγορητής της Ελληνικής Λύσης Κ. Μπούμπας πρότεινε  “βαθιές τομές στην παιδεία, εθνική στρατηγική ,  διακομματική, πραγματικά ανεξάρτητη Επιτροπή που θα κάνει ριζικές αλλαγές σε αυτό που  λέμε αξιολόγηση, αξιοκρατία και αξιοποίηση της παιδείας”.

Ο Ειδικός Αγορητής του ΜέΡΑ25 Κλέων Γρηγοριάδης τόνισε: “Το πρώτο βασικό νομοθέτημα για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που φέρνει για ψήφιση η κυβέρνηση της Ν.Δ. κινείται στη λογική του επιχειρηματικού μοντέλου πανεπιστημίου, το οποίο, το νομοσχέδιο εννοώ, εμπορευματοποιεί τη γνώση και τη διδακτική διαδικασία και μεταβάλει το χαρακτήρα του πανεπιστημίου από χώρο γνώσης, μάθησης, έρευνας και ανταλλαγής ιδεών σ’ ένα μοντέλο επιχειρηματικού ιδρύματος εκπαίδευσης, το οποίο μετατρέπει τελικά τον φοιτητή σε πελάτη και τον πανεπιστημιακό Καθηγητή, πολύ φοβάμαι να πω, σε υπάλληλο επιχειρήσεις”.

Ετικέτες: 
Βουλή Παιδεία

Σχόλια (9)

 
Επαγγελματική ισοδυναμία σε Διδακτορικα!
18 Ιαν 2020 09:02

“τα διδακτορικά διπλώματα που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ή αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας συναφούς αντικειμένου με εκπαιδευτικό κλάδο”
Κανεις δεν είδε το παραπάνω;
Αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας σε διατριβή; Πως είναι δυνατόν αυτό; Πάρτε κόσμε!

 
Στο Αρθρο 40 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 'ΝΕΑ'
19 Ιαν 2020 08:44

Το Τμήμα Πολιτικής Δημόσιας Υγείας του ΠΑ.Δ.Α.
και
Το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
πρέπει να εξαιρεθούν από το Άρθρο 40 καθώς ΔΕΝ είναι νέα Τμήματα
αλλά μετεξέλιξη/μετονομασία προύπαρχόντων Τμημάτων.

Γι αυτό ο 4610/2019 κάνει σαφή διάκριση αναφέροντας στην έναρξη λειτουργίας αυτων "ΟΧΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΑΠΟ..." ενώ για τα πραγματικά νέα Τμήματα αναφέρει έναρξη λειτουργίας "ΟΧΙ ΝΩΡΙΤΕΡΑ..." δηλαδή ισως και ποτέ!

Αυτός ο κανόνας πρέπει να εξαιρέσει τα μετεξελισσομενα απο τα πραγματικα νεα τμηματα και να τα αφαιρεσει αποβτο Αρθρο 40 του νεου νομου.

 
ΘΕΜΑ ΙΣΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 40 ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΥ
19 Ιαν 2020 10:11

Ο 4610/2019 κατάργησε το Τμήμα Μηχανικών Φυσικών Πόρων & Περιβάλλοντος του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.) στα Χανιά
και ίδρυσε αντί αυτού Τμήμα Χημικών Μηχανικών με έναρξη λειτουργίας όχι αργότερα από το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022.

Τώρα το Άρθρο 40 του νέου νόμου του ΥΠΑΙΘ που θα ψηφιστεί την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020, αναστέλλει (επί του πρακτέου καταργεί) όλα τα νέα Τμήματα που δεν πρόλαβαν να πάρουν φοιτητές.

Όμως δύο Τμήματα, το Χημικών Μηχανικών του ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. και το Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ, παρά μετεξελίξεις υφιστάμενων Τμημάτων και ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΟΥΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 40 ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ.

Στη διαβούλευση του νέου νόμου
https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/apo_diavoyleysi.pdf

το Υπουργείο Παιδείας ΕΓΚΡΙΝΕΙ στο Άρθρο 40 το Σχόλιο 25 της Κοσμήτωρ Σχολής Δημόσιας Υγείας του ΠΑ.Δ.Α. που ζητά την ΕΞΑΙΡΕΣΗ του Τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας ως μετεξέλιξη της πρώην Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας.

Δεν πράττει όμως το ίδιο για το Άρθρο 40 Σχόλιο 1, για το οποίο απλά αναφέρει ότι ΕΛΗΦΘΗ ΥΠΟΨΗ, όπου ζητείται επίσης η ΕΞΑΙΡΕΣΗ του Τμήματος Χημικών Μηχανικών του ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. ως μετεξέλιξη του πρώην Τμήματος Μηχανικών Φυσικών Πόρων & Περιβάλλοντος, από τον Πρόεδρο του επισπεύδουν Τμήματος στα Χανιά.

Επίσης, στον 4610/2019 στην Κοζάνη ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΤΗΚΕ το πρώην Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος σε Τμήμα Χημικών Μηχανικών το οποίο έχει λάβει ήδη φοιτητές από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος,

όπως ακριβώς και στα Χανιά ιδρύθηκε με τον 4610/2019, ως μετεξέλιξη/μετονομασία Τμήματος Φυσικών Πόρων & Περιβάλλοντος, το Τμήμα Χημικών Μηχανικών, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 40 του νέου νόμου του ΥΠΑΙΘ.

 
Φοιτητές Μηχανικών Αντιρρύπανσης -Κοζάνη
19 Ιαν 2020 12:03

Θα ήθελα να ήθελα να επισημάνουμε την μετεξέλιξη του τμήματος μηχανικών Αντιρρυπανσης σε Τμήμα Χημικών Μηχανικών στην Κοζάνη χωρίς όμως να δίνεται η δυνατότητα στους πρώην φοιτητές της να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο νέο τμήμα.
Σε όλα τα υπόλοιπα τμήματα της χώρας που υπήρξε μετεξέλιξη τμημάτων υπάρχει η δυνατότητα αυτή. Γιατί αυτή αυτή η κατάφωρη αδικία στην Κοζάνη

 
Αλέξανδρος
19 Ιαν 2020 18:04

Δεν είναι έτσι όπως τα παρουσιάζετε τα πράγματα.
Το τμήμα Χημικών Μηχανικών της Κοζάνης ΔΕΝ είναι μετεξέλιξη του τμήματος τεχνολογίας αντιρύπανσης του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας αλλά μετονομασία υφισταμένου 5ετούς τμήματος της πολυτεχνικής σχολής του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ Δυτικής Μακεδονίας, του τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος

Αυτός είναι και ο λόγος που δεν μπορούν να συνεχίσουν απευθείας οι φοιτητές αλλά μόνο με κατατακτήριες εξετάσεις
(ακριβώς το ίδιο ισχύει και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για τα ΤΕΙ Λάρισας και την Πολυτεχνική σχολή που είναι στον Βόλο)

οι φοιτητές της ΣΤΕΦ δεν μπαίνουν ΠΟΥΘΕΝΑ στις πολυτεχνικές σχολές χωρίς κατατακτήριες

Θα μπορούσαν όμως να έχουν ιδιαίτερα αυξημένο ποσοστό σε αυτές τις εξετάσεις πράγμα που τους είχε υποσχεθεί ο κύριος Γραβόγλου και δεν έγινε.

 
@Αλέξανδρος
19 Ιαν 2020 23:31

Πρώτα από όλα το τμήμα ονομάζεται Μηχανικών Αντιρύπανσης και εάν διαβάσεις το ΦΕΚ είναι και μετεξέλιξη του τμήματος
Τώρα στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας δίνεται το δικαίωμα στους φοιτητές του ΤΕΙ Λάρισας να συνεχίσουν στο τμήμα Ενέργειας του Πανεπιστημίου
Και για γνωρίζεις όλα τα πρώην ΤΕΙ εκτός της Κοζάνης και της Χαλκίδας οι φοιτητές συνεχίζουν τις σπουδές τους στα αντίστοιχα πολυτεχνικά τμήματα μηχανικών .

 
Ανδρεας χ
20 Ιαν 2020 13:12

Η ασπαιτε παλι πουθενα!

 
Απόφοιτος ΤΕΙ
20 Ιαν 2020 14:23

Όπου έχουμε συνένωση Πανεπιστημίου (ΠΟΥ ΕΊΧΕ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ) με ΤΕΙ οι φοιτητές της ΣΤΕΦ δεν συνεχίζουν στα αντίστοιχα Πολυτεχνικά τμήματα που δημιουργήθηκαν. (ΠΘ, ΠΔΜ κα) Όπου είχαμε συνένωση ΤΕΙ+ΤΕΙ (Βλέπε ΠΑΔΑ κλπ) ή μετεξέλιξη του ΤΕΙ σε Πανεπιστήμιο, τότε μπορούν να συνεχίσουν (επειδή τα τμήματα όταν δημιουργήθηκαν ήταν τετραετή). Το θέμα είναι να πάρουμε τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα, αφού είμαστε επιπέδου (6) έξι και όχι να δώσουμε κατατακτήριες. Όσοι ήδη διαθέτουμε ΜΔΕ ή ΔΔ είμαστε πιο πάνω από το Integrated master

 
Εορτασμός Τριών ιεραρχών
20 Ιαν 2020 16:00

Αν το προς ψήφιση άρθρο σχετικά μα τον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών δεν αλλάξει, θα οδηγήσει σε αντίφαση στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς θα ορίζει να γίνει εορτασμός, ενώ θα είναι ακόμη σε ισχύ το άρθρο του ΠΔ104/79 που ορίζει ότι είναι αργία.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.