Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Οι 11 απαντήσεις της Ν. Κεραμέως στους Βουλευτές

Στη σημερινή συνεδρίαση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Δημοσίευση: 17/01/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Έντεκα απαντήσεις  της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως στις επισημάνσεις των βουλευτών της αντιπολίτευσης   κατέγραψε το esos, στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Παιδείας «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις».

Ειδικότερα η υπουργός Παιδείας, στις απαντήσεις της τόνισε τα εξής:

Έκκληση προς τα πολιτικά κόμματα να καταθέσουν  προτάσεις για τον τρόπο χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων

Απευθύνω ένα αίτημα προς όλα τα κόμματα, να μας καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις για τον τρόπο χρηματοδότησης των πανεπιστημίων, στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, αντικειμενικών κριτηρίων, κριτηρίων ποιότητας. Όπως έχουμε πει θα ακολουθήσει η υπουργική απόφαση που θα εξειδικεύει με κάθε λεπτομέρεια τα κριτήρια αυτά, βάσει των οποίων θα δίνεται η χρηματοδότηση.

Αύξηση κρατικού προϋπολογισμού

Υπάρχει αύξηση 113 εκατομμυρίων ευρώ, στον κρατικό προϋπολογισμό για την Παιδεία, για το 2020.  Αυτά τα 113 εκατομμύρια ευρώ, που δίνουμε παραπάνω στην Παιδεία, ο ΣΥΡΙΖΑ τα καταψήφισε. Δεν ήθελε αυτά τα 113 εκατομμύρια ευρώ, όπως δεν ήθελε τους μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή και στη γενική εκπαίδευση.

500 θέσεις μελών ΔΕΠ

Αναφορικά με το ερώτημα για τις 500 θέσεις μελών ΔΕΠ, θέλω να πω ότι προχωράνε κανονικά, υπογράφονται συστηματικά.

Αναφορικά με τον νόμο ένα προς ένα. Ισχύει στο δημόσιο ο νόμος ένα προς ένα.

Νέα ΑΔΙΠ

Σε  ό,τι αφορά τη συγκρότηση της νέας αρχής (Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης), θα κινηθούμε πάρα πολύ γρήγορα. Από κει και πέρα θα εξαρτηθεί από την ανεξάρτητη αρχή η έκδοση γνωμοδοτήσεων για τα 37 τμήματα που έγινε η αναστολή έναρξης λειτουργίας των.
 
Έρχομαι, τώρα, στα κολέγια. Είπατε σήμερα, εκτρωματικό για την εκπαίδευση το άρθρο 50, υπακούμε σε επιταγές επιχειρηματικών συμφερόντων, παρακάμπτεται το άρθρο 16.

Πτυχία Κολλεγίων

Η  Ευρωπαϊκή επιτροπή κατέθεσε  μια προειδοποιητική επιστολή, και τι λέει; Λέει για δύο νόμους του ΣΥΡΙΖΑ το ν.4589 και το ν.4610, για συγκεκριμένες παραβιάσεις της Ενωσιακής Νομοθεσίας.. Τι θέλετε; Να παραπεμφθεί η Ελλάδα στο Δικαστήριο, ενώ παραβιάζεται η συγκεκριμένη Οδηγία; Τι θέλετε; Θέλετε να επιβληθεί πρόστιμο στη χώρα μας; Πείτε μας, εάν αυτό θέλετε, πείτε αυτό που θέλετε!

Αλλά η Οδηγία 2005 προβλέπει ρητά ένα συγκεκριμένο καθεστώς ούτως ώστε να διευκολύνει την κυκλοφορία των εργαζομένων στην Ε.Ε.. Υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι που επιτάσσουν και είναι λόγοι που ισχύουν σε όλη την Ε.Ε..

Έλεγχοι Κολλεγίων

Ειπώθηκε εδώ, ότι δεν υπάρχει κανένας έλεγχος στα πτυχία των Κολεγίων. Ανακριβέστατο, ανακριβέστατο! Ο έλεγχος γίνεται εντός του Υπουργείου. Ζητούνται συγκεκριμένα στοιχεία για τα προγράμματα σπουδών. Για την πιστοποίηση του εν λόγω ιδρύματος. Για την αξιολόγηση του ιδρύματος από την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην εν λόγω χώρας. Επίσης, ζητούνται αντισταθμίσματα εάν η αρμόδια υπηρεσία κρίνει ότι για κάποιους λόγους μπορεί να χρειάζονται επιπλέον αντισταθμίσματα. Όλα αυτά εφαρμόζονται κανονικότατα με βάση την ισχύουσα νομοθεσία.

Παιδαγωγική επάρκεια πτυχίων Κολλεγίων

Το τελευταίο στοιχείο, ότι δεν έχουν παιδαγωγική επάρκεια. Μα, αυτό σημαίνει, προσέξτε, ότι το να αναγνωρίζεις αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα, για παράδειγμα, ενός φιλολόγου που έχει σπουδάσει στη Γαλλία, αυτό σημαίνει αναγνώριση προσώπων και ισοδυναμία. Κινητικότητα των εργαζομένων. Τα επαγγελματικά δικαιώματα που έχουν ήδη αποκτήσει στην Γαλλία εμπεριέχουν την παιδαγωγική επάρκεια και αυτό σημαίνει στο Ενωσιακό Δίκαιο η κινητικότητα των εργαζομένων, η αναγνώριση και η επαγγελματική ισοδυναμία των προσόντων τους.

Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας

Αναφορικά με την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, συμπεριλαμβάνουμε ειδική μνεία για τα προγράμματα που «τρέχουν» για να μην υπάρχει απολύτως καμία αμφισβήτηση, ότι αυτό δεν αφορά τα ισχύοντα προγράμματα που ήδη «τρέχουν», έχουμε ήδη κάνει εκτενείς συζητήσεις με την ΕΣΔΥ και φυσικά, όλη αυτή η ρύθμιση αφορά τα προγράμματα που επρόκειτο να ξεκινήσουν.

Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής

Στο Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής ο «Διόφαντος» διαδραματίζει καίριο ρόλο. Ανέφερα προχθές στην παρέμβασή μου ενδεικτικές παρεμβάσεις του «Διόφαντου», ο οποίος διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στην όλη αυτή διαδικασία του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής.
Επίσης, θα προστεθούν και οι υλικοτεχνικές υποδομές στα γενικά κριτήρια ποιότητας τα οποία αναφέρατε.

Δομές Εκπαίδευσης

Ναι, θα γίνουν αλλαγές στις δομές υποστήριξης και ναι, οι σχολικοί σύμβουλοι θα επανέλθουν πιο κοντά στη σχολική μονάδα.

Δίχρονη προσχολική αγωγή

Η υφυπουργός Σ. Ζαχαράκη, ασχολείται επισταμένως, ακριβώς κι εμείς, όλη η Ηγεσία του υπουργείου, προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης.

Προσμέτρηση  προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών

Αναφορικά με τις προκηρύξεις, όπως είπα και προχθές, εδώ είχαμε ένα δεδομένο. Είχαμε ένα νόμο, που είχε ψηφιστεί και είχαμε την αδήριτη ανάγκη για τους εκπαιδευτικούς, να έχουν νέους πίνακες, προκειμένου, να προσμετρηθεί η υπηρεσία τους. Το θεωρούμε πάρα πολύ σημαντικό αυτό, όπως θεωρούμε και πάρα πολύ σημαντικό, βεβαίως, να μειωθεί ο χρόνος των πινάκων - και το έχουμε ήδη εξαγγείλει αυτό - από τα 3 χρόνια, που προτίμησε ο ΣΥΡΙΖΑ, σε 2 χρόνια που θέλουμε εμείς. Εμείς, ιδανικά, θα θέλαμε κι 1 χρόνο, αλλά εδώ υπάρχουν κάποιες πρακτικές δυσκολίες του ΑΣΕΠ, που καταλαβαίνετε ότι το ΑΣΕΠ έχει να σηκώσει ένα πάρα πολύ μεγάλο βάρος και δε μπορεί και κάθε χρόνο, να ετοιμάζει πίνακες για το Υπουργείο Παιδείας, δεδομένου ότι έχει, να καλύψει τόσα πολλά υπουργεία.

Σχόλια (5)

 
THOMAS
17 Ιαν 2020 19:11

Για τα πρόστιμα που ΠΈΦΤΟΥΝ στο Υπουργείο παιδείας για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των ΤΕΙ δεν σας ενοχλεί ............

 
Πίστη εκεί που πρέπει
17 Ιαν 2020 21:37

Απλά πιστή εκεί που πρέπει... τίποτα λιγότερο - τίποτα περισσότερο..

 
ΑΕΙ στην Ελλάδα
17 Ιαν 2020 22:27

Αυτή τη στιγμή λειτουργούν τρία πανεπιστήμια στην Κρήτη, συμφωνεί με αυτόν τον σχεδιασμό το υπουργείο; Αντί να ασχολούμαστε με 37 τμήματα γιατί δεν αναδιαμορφώνονται τα πανεπιστήμια ώστε οι διορισμοί να μην πέφτουν στο κενό.

 
φοιτητης ΑΣΠΑΙΤΕ
18 Ιαν 2020 01:03

Η κοινοτητα της ΑΣΠΑΙΤΕ σας ευχαριστει ιδιαιτερως που ασχοληθηκατε με τα προβληματα μας που μας δημιουργησαν η προηγουμενη κυβερνηση και εσεις το πηρατε ζεστα το θεμα......................................

 
Αποφοιτος
18 Ιαν 2020 13:19

Για τα επαγγελματικά δικαιώματα η επιτροπή δεν είπε τίποτα;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean