Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ν. Κεραμέως: Θα παρουσιάσω πρόταση στον πρωθυπουργό για τα οικονομικά στην παιδεία

Τα ποσά που δίνουμε για την παιδεία είναι χαμηλά
Δημοσίευση: 18/01/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πρόταση  για τα οικονομικά στην παιδεία,για συγκεκριμένες οικονομικές  ανάγκες, θα καταθέσει στον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη η υπουργός  Παιδείας Ν. Κεραμέως, ανακοίνωσε μιλώντας στον ΣΚΑΙ.

Δημοσιογράφος: κα υπουργέ για πείτε μου τι ποσοστό του ΑΕΠ δίνουμε για την παιδεία;

Ν. Κεραμέως: Δεν υπάρχει  αμφιβολία . Αυτό που δίνουμε είναι χαμηλό.

Δημοσιογράφος:Πόσο είναι δηλαδή;

Ν. Κεραμέως: Τώρα δεν έχω τελευταία στοιχεία.

Δημοσιογράφος:5%;

Ν. Κεραμέως: Οχι λιγότερο.

Δημοσιογράφος: Δηλαδή αν σας λέγανε πόσα λεφτά θες για την παιδεία για να πάμε στο Μέσο  Όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης;Θέλουμε άλλα τόσα;

Ν. Κεραμέως: Οχι δεν θέλουμε άλλα τόσα, δεν είμαστε τόσο χαμηλά. Αλλά θα σας πω το εξής: Εγώ ετοιμάζω μια συνολική πρόταση προς τον Πρωθυπουργό για συγκεκριμένες ανάγκες στις οποίες θα μπορούσαμε να δώσουμε έμφαση στην εκπαίδευση και να την πάμε ένα βήμα παραπέραΘα παρουσιάσω τεκμηριωμένα στον πρωθυπουργό τι ακριβώς μπορούμε να καλύψουμε.

Σχόλια (27)

 
Εκπαιδευτικός
19 Ιαν 2020 09:29

Σε μια κανονική χώρα, η κυρία αυτή θα είχε σταλεί αμέσως στο σπίτι της από τον Πρωθυπουργό.
Είναι η ίδια που σκέφτεται να επαναφέρει τη βάση του δέκα στις Πανελλαδικές, αλλά δεν γνωρίζει το πιο βασικό από όλα τα νούμερα που θα έπρεπε να γνωρίζει, δηλαδή το ποσοστό του ΑΕΠ που δίνεται για την Παιδεία.
Οργή, θλίψη και απογοήτευση.
Και, πολύ κάτω από τη βάση του δέκα

 
Δεν ήξερε η Κεραμέως το ποσοστό ΑΕΠ για την Παιδεία.
19 Ιαν 2020 09:30

Στην εκπομπή "Ακραία φαινόμενα" του ΣΚΑΙ (δηλ.εντός έδρας ) ,το Σάββατο και ώρα 11:27ρωτήθηκε τρεις φορές από τους δημοσιογράφους πόσο είναι το ποσοστό του ΑΕΠ που δαπανάται για την παιδεία και δεν ήξερε να απαντήσει.Υπουργός Παιδείας που δεν ξέρει τα απλά.Για αυτό δεν κινείται τίποτα στην Παιδεία.Υπουργός πάνω από έξι μήνες και να μην ξέρει το ποσοστό ΑΕΠ για το Υπουργείο της (2,82%).Περιμένετε εσείς νόμο για τις επιλογες και άλλα μέτρα για την Παιδεία.Και προκύπτει το καίριο ερώτημα:Ποιοί είναι οι λόγοι που η κ.Κεραμέως απολαμβάνει πλήρους ανοχής και ανεξήγητης ασυλίας από όλα τα κόμματα;Είναι η μόνη Υπουργός Παιδείας που συνάντησε Αμερικανός Πρόεδρος.Κρατήστε αυτό το όνομα που προορίζεται για πολύ μεγαλύτερα πράγματα από αυτά της Υπουργού.Άσχετα και αν δεν ξέρει για το ΑΕΠ.

 
Νικ Δη Γκρηκ
19 Ιαν 2020 09:30

Αν δεν ήταν τόσο γελοίο, θα ήταν τραγικό: Η υπουργός παιδείας να μη γνωρίζει τι μέρος του ΑΕΠ διαχειρίζεται.
Στο σπίτι της άμεσα. Τώρα.

 
ΒΑΣΩ
19 Ιαν 2020 09:42

Πω πω τι ανακάλυψε η Υπουργός!Μεγάλη ανακάλυψη ότι τα λεφτά για την παιδεία δεν φτάνουν!

 
ν - 2 εκατομμύρια
19 Ιαν 2020 10:56

Θα σας πω εγώ πόσα είναι τα λεφτά για την Παιδεία.
ν - 2 εκατομμύρια, που θα δίνονται κάθε χρόνο στον "Τίμιο Σταυρό" της Βοστόνης....

 
Πλατάρος Γιάννης
19 Ιαν 2020 11:34

Τα διαμοιφθεντα όρισαν μια αμφιπλευρη ανισωση
-Είμαστε στον Μ. Ο. της. Ε. Ε; που είναι 5%;;
-οχι...
-Δηλαδη πρέπει να τις διπλασιασουμε για να τον φθάσουμε;
-όχι βεβαίως!
Εχουμε, αν Χ το ποσοστό του ΑΕΠ για την Παιδεία.:
Χ<5. (1)
2χ>5. (2)
Πολλαπλασιαζοντας και τα δύο μέλη της (1) με το 2, έχω 2χ<10, (3)
Από (2) και (3) εχουμε:
5<2χ<10 ή
2,5 <χ < 5 (4)
Η (4) ήταν η τελική απάντηση στους δημοσιογράφους, που ήταν απολύτως αληθής, αφού όντως 2.5<2.82<5 ό. έ. δ.
Το παραπάνω αποτελεί SOS θέμα-πρόβλημα του esos, για β' Γυμνασίου ή α' λυκείου...

 
Μακης
19 Ιαν 2020 13:52

Μ'αρέσει που οι σχολιαστές "κράζουν" την υπουργό γιατί δεν ήξερε το ΠΟΣΟΣΤΟ του ΑΕΠ που ξοδεύουμε στην Παιδεία. Το ποσοστό. Φίλοι/φίλες, το ΠΟΣΟ ΣΕ ΕΥΡΩ είναι το σημαντικό. Δεν πάτε στο σουπερ μαρκετ και πληρώνετε με ποσοστά έτσι δεν είναι; Τι κι αν ήταν 2 % τι 4% τι 5%. Οι μισθοί των καθηγητών και η ΔΕΗ για τα σχολεία δεν είναι σε ποσοστά. Κατά τ'άλλα ας βρουμε κάτι πιο ουσιαστικό να κάνουμε την κριτική μας. Σε θέματα πραγματικών αποφάσεων. Οχι για σαχλαμάρες.

 
Γ.Π.
19 Ιαν 2020 14:12

@ Πλατάρος Γιάννης
Η λύση που δίνετε είναι λανθασμένη.
Το ποσοστό (5%) του Μ.Ο. του ΑΕΠ της Ευρωζώνης, αντιστοιχεί σ' ένα ποσό που είναι πολύ μεγαλύτερο από το ελληνικό ΑΕΠ. Πρέπει να προηγηθεί αναγωγή του ποσοστού 2,82% του ελληνικού ΑΕΠ, στον Μ.Ο. του ΑΕΠ της Ευρωζώνης.
Το πρόβλημα πρέπει να διατυπωθεί με σαφήνεια. Να δοθεί στους μαθητές το ελλη-νικό ΑΕΠ(185δισ. περίπου) και ο Μ.Ο. του ΑΕΠ της Ευρωζώνης(590δισ. περίπου), για να μπορέσουν να κάνουν την αναγωγή.

 
Σωτήρης
19 Ιαν 2020 14:16

Δεν πρέπει να έχει υπάρξει στο παρελθόν υπουργός Παιδείας που έχει τέτοια άγνοια για βασικά ζητήματα. Απίστευτο!

 
Μακάρι να ήταν μόνο η Κεραμέως που δεν ξέρει τα βασικά
19 Ιαν 2020 14:23

Ο Χρυσοχοίδης δήλωσε ότι δεν διάβασε το μνημόνιο που ψήφισε και είναι Υπουργός.Και άλλοι τέτοιοι.Όταν είσαι σίγουρος ότι θα γίνεις Υπουργός γιατί να θέλεις να μάθεις;Όλα είναι στρωμένα για σένα.

 
Ελένη
19 Ιαν 2020 14:30

@Mάκης
Είναι θλιβερό να υπερασπίζεσαι την άγνοια της υπουργού. Πραγματικά τα κομματικά γυαλιά και ο φανατισμός για το ΚΟΜΜΑ είναι αυτά που έχουν καταστρέψει την Ελλάδα. Λυπάμαι για σένα και την υπουργό σου.

 
Είδατε κάποιο κόμμα να ασκήσει κριτική στην κ.Κεραμέως
19 Ιαν 2020 14:35

Απολαμβάνει διακομματικής ασυλίας και ανοχής από όλο το πολιτικό φάσμα.Ασυνήθιστο ,πρωτοφανές αγγίζοντας τα όρια του προκλητικού.Γιατί να θέλει να μάθει για το ΑΕΠ,αφού είναι ανέγγιχτη από όλους ;.Ποτέ Πρωθυπουργός δεν πήρε μαζί του Υπουργό Παιδείας για να συναντήσει τον Πρόεδρο των ΗΠΑ.Τα μηνύματα είναι σαφή.Η θέση Υπουργού για την κ.Κεραμέως είναι πολύ λίγη.Να το θυμάστε.

 
Αριστεία, όχι αστεία
19 Ιαν 2020 14:46

Πρόβλημα Στ΄ δημοτικού
κεφ. Βρίσκω το ποσοστό

Η Ελλάδα δαπανά το 2,82% του ΑΕΠ για την εκπαίδευση. Πόσο % θα πρέπει να αυξήσει το ποσοστό της, ώστε να φτάσει στο μ.ο 5% της Ε.Ε; Το ποσοστό να στρογγυλοποιηθεί στην πλησιέστερη δεκάδα.

Λύση

5-2,82=2,18 Βρήκα τη διαφορά ανάμεσα σε τελικό και αρχικό ποσό

2,18/2,82=0,77 ή 77% και με στρογγυλοποίηση 80%
Εξέφρασα ως ποσοστό τη διαφορά σε σχέση με το αρχικό ποσό.

Απάντηση: Η Ελλάδα για να φτάσει στο μ.ο της Ε.Ε θα πρέπει να αυξήσει τις δαπάνες της 80%, ουσιαστικά να τις διπλασιάσει.

Συμπέρασμα: Αστεία αριστεία! Επιστροφή γρήγορα στα βασικά.

 
ο τίτλος του άρθρου πάσχει
19 Ιαν 2020 15:52

Βάλτε τίτλο στο άρθρο που να προσδιορίζει ακριβώς το τι αναφέρεται στο άρθρο δηλαδή ότι η Κεραμέως δεν ήξερε το ποσοστό του ΑΕΠ που δίνουμε για την παιδεία και αφήστε αυτά τα "Θα παρουσιάσω πρόταση στον πρωθυπουργό για τα οικονομικά στην παιδεία"

 
Γ.Π.
19 Ιαν 2020 16:10

Προς τον κ. Πρόεδρο,
Μήπως πρέπει να θεσμοθετηθούν οι Α.Ε.Π.;
Α.Ε.Π. : Αίθουσες Επειγόντων Περιστατικών

 
εντάξει βρε σατανάδες
19 Ιαν 2020 17:15

δεν ήξερε , όλοι ξέρουμε ότι είναι λίγο. είναι απαράδεκτη για πολλά (το ύφος έδειχνε γενικότερη ανασφάλεια παρά την κάποια ευφράδεια). δεν έχει ιδέα ή έχει πολύ γενικά πράγματα στο μυαλό, οι σύμβουλοί της κάτι ψιλοκάνουν αλλά γενικά μπάχαλο, δεν θα μαζέψει εύκολα τίποτα.

ας κάνει εξορθολογισμό σε αναλυτικά προγράμματα και μαθήματα, ωράρια (7ωρο ΟΧΙ στο λύκειο , δεν μπορούν οι μαθητές. σφιχτό 6ωρο με λίγα μαθήματα. και όχι 7ωρο στους προσανατολισμούς ! ), ας κλείσουν λύκεια, ας μαζευτούν γυμνάσια, ας λειτουργήσουν μαθητικές εστίες ! Ας μαζέψει τα ΣΔΕ (με διευθυντές -υποδιευθυντές σε σχολεία που θα μπορούσαν να είναι απλά παραρτήματα , αλλά βολεύουν ψηφαλάκια ), ας μαζέψει τα ΙΕΚ με σοβαρότητα, ας κάνει γλωσσες και λοιπά απογευματινά που με διασπάσεις τμημάτων έχουν ελάχιστους μαθητές και περισσότερες ώρες (απόγευμα σε ομάδες σχολείων με πολλά επίπεδα, να δουλέψουν επιτέλους και οι ξενόγλωσσοι ! ), ας μαζευτούν μαθήματα και ειδικότητες (έλεος με τους πε78 : πολιτική αγωγή, πολιτική παιδεία, σύγχρονος κόσμος σε τρεις διαδοχικές τάξεις η ώρα του παιδιού, ατελέσφορα μαθήματα, πάμπολλες ώρες). ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ τώρα . Και οι αποσπάσεις σε φορείς με συγκεκριμένες θέσεις στην πρόσκληση και όχι ό,τι τους έρθει να βολέψουν ! Αλλά δεν τολμάνε !

 
Κωστας_Δ
19 Ιαν 2020 18:00

Τρομερή δουλειά εκεί στο Υπουργείο.
Αφού είχαν σχέδιο για την Παιδεία και εφάρμοσαν το ν. Γαβρόγλου για το Νέο Λύκειο, αφού εξορθολόγισαν την ύλη της Γ΄Λυκείου για να διδάσκεται με άνεση, κόβοντας 2 σελίδες Βιολογίας και μισή σελίδα Χημείας, αφού νοιάζονται για τους μαθητές και τους έχουν αφήσει με την απορία πώς θα υπολογίζονται τα μόρια στις εξετάσεις που θα δώσουν σε λίγους μήνες, τώρα θα φτιάξουν και τα οικονομικά γνωρίζοντας λεπτομέρειες για ποσοστά και νούμερα.
Άριστα μπράβο...

 
Ηλίας Σουλιώτης
19 Ιαν 2020 18:02

Σε αυτό το ποσοστό που δίνουμε για την παιδεία από το ΑΕΠ, φαντάζομαι δεν υπολογίζουν τα ποσά από ΕΣΠΑ που διατίθενται για την κάλυψη κενών εκπ/κών που είναι ελλέιψεις σε μόνιμο προσωπικό.

Με λίγα λόγια, χωρίς ΕΣΠΑ και ΠΔΕ θα ήμασταν "τρεις και ο κούκος" στα σχολεία. Ειδικά στα περιφερειακά σχολεία της επαρχίας θα είχαμε πολλές περιπτώσεις που όχι απλά υποστελεχωμένα θα ήταν... δε θα είχαν κανένα!!!

 
Γ.Π.
19 Ιαν 2020 18:25

Το πρόβλημα με τις απαιτούμενες δαπάνες για την Παιδεία είναι πιο σύνθετο.
Εμείς διαθέτουμε το 2,82% του ελληνικού ΑΕΠ(185δισ.) που είναι περίπου 5,22δισ.
Το 5% του Μ.Ο. του ΑΕΠ της Ευρωζώνης είναι 5%x590=29,5δισ.
Το ποσό που δίνουμε εμείς είναι το 0,88% των 29,5δισ.
Είναι προφανές ότι το ποσό 29,5δισ. δεν μπορεί να οριστεί αυθαιρέτως ως ποσό-στόχος για κάθε κράτος. Θα πρέπει να οριστεί μία κατάλληλη συνάρτηση που θα μας δίνει τις αναγκαίες ετήσιες δαπάνες για μία καλή δημόσια Παιδεία. Επομένως ο σχολιαστής «Μάκης» ορθώς σχολιάζει στο απόσπασμα:
«Φίλοι/φίλες, το ΠΟΣΟ ΣΕ ΕΥΡΩ είναι το σημαντικό. Δεν πάτε στο σουπερ μαρκετ και πληρώνετε με ποσοστά έτσι δεν είναι; Τι κι αν ήταν 2 % τι 4% τι 5%. Οι μισθοί των καθηγητών και η ΔΕΗ για τα σχολεία δεν είναι σε ποσοστά.»

 
Ioanna
19 Ιαν 2020 18:44

Να κάνετε και μια σοβαρή προσπάθεια να αποκτήσουν τα παιδιά μας ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ. Δεν είναι δυνατόν να τελειώνουν το σχολείο και να μην γνωρίζουν βασικές οικονομικές έννοιες. Εκτός και εαν η πολιτεία που κόπτεται για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, έχει τους δικούς της λόγους να αναπαράγει αυτή την άγνοια των πολιτών της. Επίσης δεν είναι δυνατόν η ειδικότητα των Οικονομολόγων να έχει ουσιαστικά υποβαθμιστεί τόσο και να "συγχωνεύεται" με χίλιες δυο άσχετες ειδικότητες. Αυτό που έχει συμβεί δεν είναι ούτε επαγγελματικό ούτε επιστημονικά τεκμηριωμένο

 
Observator
19 Ιαν 2020 18:58

Δεν ειναι τα χρήματα μονο ποσοστό. Το προβλημα ειναι πως ειναι δομημενη
η εκπαιδευση δηλαδη τι ειναι αυτο που πληρώνουμε.

 
Πλατάρος Γιάννης
19 Ιαν 2020 19:11

@Γ.Π. Δεν ξέρουμε αν ο ΜΟ είναι ο κοινός ή ο σταθμικός. Νομίζω είναι ο κοινός,στα πλαίσια των υπεραπλουστεύσεων που είναι και αντιεπιστημονικές, προάγουν το ψεύδος μέσω Στατιστικής, οπότε έχετε δίκιο...
Για όσους δεν ξέρουν τι γράφω, λέμε, ότι λ.χ. ο ΜΟ του Λουξεμβούργου με ελαχιστότατο πληθυσμό, δεν πρέπει να μετρά ισοτίμως με τις άλλες χώρες, αλλά έκαστης Χώρας ο Μ.Ο. να μετρά αναλόγως του πληθυσμού της.
Αυτά τα νούμερα τα ανακατεύουν Δημοσιογράφοι και πολιτικοί, οπότε δεν βγάζεις άκρη...

 
Αντινεοφιλελευθερος
19 Ιαν 2020 20:09

Οντως Κυρια Κεραμεως τα ποσα για την Παιδεια ειναι χαμηλα και με την κυβερνηση σας θα γινουν ακομη πιο χαμηλοτερα απο οτι ολοι αντιλαμβανομαστε αλλωστε πως θα κερδιζει χρηματα ο ιδωτικος τομεας στον χωρο της Παιδειας οπου τα επομενα χρονια θα εχει ακομη πιο διευρημενη πελατεια με την Κυβερνηση σας.

 
Γ.Π.
19 Ιαν 2020 22:02

@ Πλατάρος Γιάννης Έχετε δίκιο. Τον κοινό Μ.Ο. χρησιμοποιούν που είναι ακατάλληλος. Ακόμη και ο σταθμικός με προβληματίζει ως προς την καταλληλότητά του. Επιπροσθέτως, δεν γνωρίζω πώς πρέπει να εργαστώ - ούτε και με ενδιαφέρει για να είμαι ειλικρινής - για να υπολογίσω τους συντελεστές στάθμισης για κάθε κράτος της Ευρωζώνης. Έψαξα για λίγο και στην ιστοσελίδα της Eurostat και δεν βρήκα κάτι χρήσιμο.

 
και τα ποσοστά έχουν την αξία τους
19 Ιαν 2020 22:08

@ Γ.Π. 19 Ιαν 2020 18:25

στο παράδειγμα του μισθού και του λογαριασμού της ΔΕΗ έχει σημασία το ποσοστό ως προς το εξής:
α) άλλο είναι να πληρώνεις πχ ΔΕΗ 100 € και να έχεις μισθό 500 €
β) άλλο είναι να πληρώνεις πχ ΔΕΗ 100 € και να έχεις μισθό 1000 €
γ) και άλλο -συγκριτικά με το β- είναι να πληρώνεις πχ ΔΕΗ 200 € και να έχεις μισθό 1000 €
το "γ" είναι ίδιο με το "α" (μπορεί να συμβεί το γ σε μια οικονομία, που πριν ήταν στο α, λόγω πληθωρισμού) οπότε και τα ποσοστά έχουν την αξία τους (αρκεί να υπολογίζονται σωστά -σταθμικός μέσος-)

 
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
19 Ιαν 2020 22:19

Δηλαδή ας υποθέσουμε οτι η Υπουργός Παιδείας βερισκονταν σε καποια συνεδριαση της Ευρωπαϊκης Ενωσης με θεμα σχετικο με την Παιδεια ή σε καποιο διεθνές ή ευρωπαϊκο συνεδριο καπου στο εξωτερικο για καποιο ζητημα για την Παιδεια και καποιος ευρωπαιος ή οποιοσδηποτε ξενος αξιωματούχος τη ρωτούσε για το ποια είναι τα ποσα της Παιδείας στη χωρα μας τοτε η Υπουργος μας θα απαντουσε οτι δεν γνωριζει τα χρηματα του κρατικου προυπολογισμου για τον τομεα της και θα γινόμασταν ρεζίλι διεθνώς.
Αυτοι ειναι που έχουν απαιτήσεις για την αριστεία και για την ποιοτική αναβάθμιση(προφαφανως με αντιλαϊκο προσημο βεβαια) της εκπαιδευσης σε ολες της βαθμίδες της;Τουλαχιστον ο Υπουργος Οικονομικων γνωριζει καλα ποιο ειναι το μεγεθος του ελλειματος η μηπως καποια στιγμη βρεθούμε σε εκπλήξεις;

 
Δομή της παιδείας
19 Ιαν 2020 23:39

Πρώτα να αλλάξει η δομή της παιδείας, διαφορετικά πάλι δε θα είναι επαρκής η κρατική χρηματοδότηση.

Τι θα προτείνει το υπουργείο για το νέο Σχολείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο; Νέα βιβλία, νέα προγράμματα σπουδών πρέπει να προετοιμαστούν άμεσα. Οι διορισμοί μόνιμου προσωπικού δεν καλύπτουν τα κενά που έχουν δημιουργηθεί (πάνω από 20.000 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών την τελευταία δεκαετία) άρα πρέπει να προχωρήσουν συνενώσεις σχολικών μονάδων, κυρίως Λυκείων.

Πόσα ΑΕΙ πρέπει να λειτουργούν και τι θα γίνει με όλα τα τμήματα και τις σχολές που είναι σε περιοχές χωρίς κανένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και φυτοζωούν, με ελάχιστους φοιτητές και προσωπικό;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ