Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Πρυτανεία Παν. Ιωαννίνων:Έντονες επιφυλάξεις για τη διάταξη για τα πτυχία των Κολλεγίων

Τα παραρτήματα ξένων Πανεπιστημίων δεν πρέπει να πριμοδοτούνται από την ελληνική Πολιτεία εις βάρος των δημόσιων ΑΕΙ
Δημοσίευση: 20/01/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τις έντονες επιφυλάξεις σε ό,τι αφορά τη διάταξη για τα πτυχία των Κολλεγίων, που ψηφίζεται αύριο Τρίτη στην Ολομέλεια της Βουλής, εκφράζει με ανακοινωθέν το Πρυτανικό Συμβούλιο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων   και ζητά από το υπουργείο Παιδείας να αποσύρει τη σχετικό άρθρο του Σχεδίου Νόμου.

Το Πρυτανικό Συμβούλιο, παράλληλα, υπογραμμίζει τα εξής:

Μαζική ενσωμάτωση πτυχιούχων Κολλεγίων: Mε το σχέδιο νόμου παραβλέπεται το γεγονός ότι με βάση το ισχύον καθεστώς πρέπει να γίνεται «διακρίβωση των υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων του προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» και επιτρέπει με αυτόν τον τρόπο τη μαζική ενσωμάτωση πτυχιούχων Κολλεγίων που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά ΑΕΙ ως παραρτήματά τους στην Ελλάδα στη δημόσια εκπαίδευση.

Να αποσυρθεί η διάταξη: Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, δια του Πρυτανικού Συμβουλίου του, εκφράζει έντονες επιφυλάξεις σε ό, τι αφορά το συγκεκριμένο άρθρο και ζητεί από το υπουργείο Παιδείας να αποσύρει τη σχετική διάταξη.

Ενστάσεις: Οι ενστάσεις μας αφορούν μείζονα ακαδημαϊκά, ηθικά και θεσμικά ζητήματα.

Πρώτον, τα παραρτήματα ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα δεν διαθέτουν αξιολογημένα και συγκρίσιμα προγράμματα σπουδών με τα ελληνικά ΑΕΙ, ενώ η εισαγωγή νέων φοιτητών σε αυτά δεν γίνεται μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων.

Αυτό σημαίνει ότι οι απόφοιτοι των Κολλεγίων δεν έχουν κατ’ ανάγκην τα υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα που έχουν οι σημερινοί εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Δεύτερον, με όσα ορίζονται στο άρθρο 50, οι φοιτητές των Κολλεγίων αποκτούν αυτόματα ένα προνόμιο που δεν παρέχεται στους μαθητές εκείνους που θα μπορούσαν να σπουδάσουν σε κολέγια, αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν δίδακτρα. Αυτό εγείρει θέματα άνισης και άδικης μεταχείρισης, προσκρούοντας ταυτοχρόνως στις πρόνοιες του άρθρου 16 του Συντάγματος.

Αναβάθμιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος: Επισημαίνουμε ότι η αναβάθμιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου πρόσφατα έχουν διαπιστωθεί σημαντικά προβλήματα, δεν μπορεί να επιτευχθεί με την πρόσληψη προσωπικού μειωμένων προσόντων, αλλά με την προσέλκυση νέων επιστημόνων που διαθέτουν προσόντα ακόμη υψηλότερα από τα σημερινά.

Πριμοδοτούνται από την ελληνική Πολιτεία εις βάρος των δημόσιων ΑΕΙ: Θεωρούμε, επίσης, ότι τα παραρτήματα ξένων Πανεπιστημίων δεν πρέπει να πριμοδοτούνται από την ελληνική Πολιτεία εις βάρος των δημόσιων ΑΕΙ, που συνεχίζουν να προσφέρουν ποιοτικό εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο παρά τα πλήγματα και τις απώλειες που επισώρευσε η δεκαετής οικονομική κρίση.

Σχόλια (4)

 
Apostolos
20 Ιαν 2020 14:36

Συμμετοχή στην ΕΕ δεν σημαίνει μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις. Μια από αυτές τις υποχρεώσεις είναι και ο σεβασμός του κοινοτικού δικαίου που απαιτεί αναγνώριση ξένων πτυχίων στην Ελλάδα (όπως ακριβώς αναγνωρίζονται τα Ελληνικά στη υπόλοιπη ΕΕ).
Όποιος δεν μπορεί να δεχτεί αυτή την συμφωνία ή φεύγει από την ΕΕ ή πληρώνει τα πρόστιμα που συνοδεύουν την μη συμόρφωση προς το κοινοτικό δίκαιο.

 
Λίγη σεμνότητα κυριοι "καθηγητάδες"
20 Ιαν 2020 16:08

"Οι απόφοιτοι των Κολλεγίων δεν έχουν κατ’ ανάγκην τα υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα που έχουν οι σημερινοί εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση."....

Θα μπορουσε κάποιος να αντιστρέψει τη ρήση σας....

Έλεος κυριοι!
Δεν βλέπετε που εισάγονται με βαθμό 8,5 στα παιδαγωγικά τμήματα.; Γι αυτούς τους αποφοϊτους είστε σίγουροι για την τελειότητα τους ως επαγγελματϊες;

Κάνετε λίγη αυτοκριτική πρώτα κ μετα δαιμονοποιείται κ απαξιώνετε τα πτυχία των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων...

 
Maria
20 Ιαν 2020 18:49

Κάθε καλοπροαίρετος κ διαθέτω την κοινή λογική, είναι αδυνατο να μην αποδεχτεί την κατάσταση που επικρατεί εδώ και δεκαετίες σε όλο τον δυτικό κόσμο: δυνατότητα φοίτησης ΚΑΙ στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια (πέραν ασφαλώς των εθνικών πανεπιστημίων).
Η αντίληψη ότι μόνο τα "δικά μας" (δηλαδή τα κρατικοδίαιτα ) πανεπιστήμια ειναι τα καλά κ τα ξένα να τα ρίξουμε στον Καιάδα, αρμόζει σε μυαλά περασμένων αιών ν.
Κοιτάξετε λοιπόν να λογικευτειτε και να φροντίζετε τα του οίκου σας (τα κρατικά ΑΕΙ να λειτουργουν σωστά κ ανταγωνιστικά προς τα ευρωπαϊκά)..

 
@Maria
21 Ιαν 2020 13:04

Αυτή η αντίληψη που αναφέρετε έχεις τις βάσεις της. Επειδή την τελευταία φορά που κοίταξα τα εν λόγω κολέγια ούτε ερευνητικό έργο παράγουν ούτε έχουν κάποια αξιοσημείωτη θέση στις διεθνής κατατάξεις. Εκτός αυτού, δεν νοείται κάποιος που πληρώνει για πτυχίο σε ένα πολύ κατώτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα να εξισωνεται με έναν απόφοιτο δημοσίου πανεπιστημίου.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ