Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σύγκλητος του ΑΠΘ: Τέσσερις προτάσεις για τα Κολλέγια

Η κοινοτική οδηγία, με βάση την εθνική πρακτική και το ελληνικό δίκαιο, δίνει τη δυνατότητα να υπάρξουν εκ μέρους της πολιτείας ασφαλιστικές δικλίδες, όπου αυτές χρειάζονται, έτσι ώστε να διασφαλίζονται αφενός η ακαδημαϊκή ισοτιμία και αντιστοιχία
Δημοσίευση: 23/01/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Σύγκλητος του ΑΠΘ στη Συνεδρίασή της με αριθμό 3014/22-1-2020 εξέδωσε το ακόλουθο ψήφισμα:

«Η Σύγκλητος του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι τα γενικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ο εκπαιδευτικός, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σχολείου του 21ου αιώνα, στηρίζονται στη διεθνή έρευνα, στην εμπειρία ή και στις συστάσεις διεθνών και υπερεθνικών οργανισμών, όπως είναι το Συμβούλιο της Ευρώπης, η Ευρωπαϊκή Ένωση, η UNESCO κ.ά.

Ωστόσο, με βάση το προτεινόμενο άρθρο 50, φαίνεται ότι οι απόφοιτοι/ες των κολεγίων θα θεωρούνται αυτομάτως ισότιμοι/ες με τους/τις αποφοίτους/ες των αντίστοιχων Πανεπιστημιακών Τμημάτων.

Η Σύγκλητος του ΑΠΘ συμφωνεί με την αρχή της κοινής ευρωπαϊκής δράσης, όπως αυτή ορίζεται στον ευρωπαϊκό κανονισμό, κρίνει, όμως, ότι η κοινοτική οδηγία, με βάση την εθνική πρακτική και το ελληνικό δίκαιο, δίνει τη δυνατότητα να υπάρξουν εκ μέρους της πολιτείας ασφαλιστικές δικλίδες, όπου αυτές χρειάζονται, έτσι ώστε να διασφαλίζονται αφενός η ακαδημαϊκή ισοτιμία και αντιστοιχία και αφετέρου τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των ΑΕΙ.

Τα μέλη της Συγκλήτου του ΑΠΘ, ως ακαδημαϊκό και ερευνητικό εκπαιδευτικό προσωπικό του ΑΠΘ, επιθυμούν να συνεισφέρουν στην ουσιαστική βελτίωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και για τον λόγο αυτό προτείνουν:

Α.  Τα κολέγια που συνεργάζονται με Πανεπιστήμια του εξωτερικού, εκτός του  ελέγχου που τυγχάνουν από την αρχή αξιολόγησης της χώρας προέλευσης, να αξιολογούνται με τα ίδια κριτήρια και από την ίδια ανεξάρτητη αρχή που αξιολογεί όλα τα ελληνικά ΑΕΙ και πιστοποιεί τα προγράμματα σπουδών τους.

Β. Οι τίτλοι σπουδών των αποφοίτων των κολεγίων αυτών να ελέγχονται για την ακαδημαϊκή ισοτιμία και αντιστοιχία από το ΔΟΑΤΑΠ.

Γ. Η επαγγελματική ισοτιμία και ισοδυναμία να ελέγχονται αυστηρότερα από το ΣΑΕΠ.

Δ. Ειδικά για τους/τις αποφοίτους/ες των ‘‘καθηγητικών’’ και παιδαγωγικών σχολών, το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΠΔΕ) να αποτελεί προϋπόθεση για οποιαδήποτε συμμετοχή σε διαδικασίες διορισμού που προβλέπονται από την ελληνική πολιτεία. Σημειώνεται ότι οι απόφοιτοι/ες των δημόσιων ΑΕΙ αποκτούν το ΠΠΔΕ κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, η Σύγκλητος του ΑΠΘ ζητά  από το ΥΠΑΙΘ να λάβει υπόψιν του τις θέσεις και τις προτάσεις της, έτσι ώστε να υπάρξει ισότιμη αντιμετώπιση των αποφοίτων».

Ετικέτες: 
ΑΠΘΚολλέγια

Σχόλια (11)

 
ΔΟΥΛΕΜΑ διαρκείας από τις συντεχνίες
23 Ιαν 2020 13:45

Τι λέτε βρε παιδιά; Χιλιάδες καθηγητές πτυχιούχοι δημοσίων ΑΕΙ διορισμένοι ήδη στα σχολεία, έχουν παιδαγωγική επάρκεια; που απευθύνστε;

 
Σπύρος
23 Ιαν 2020 14:04

Επιτέλους μια νηφάλια και ψύχραιμη άποψη λογική με επιχειρήματα.

 
ΠΑΠΑΣ
23 Ιαν 2020 17:05

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΤΑ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΝΑ ΓΚΡΙΝΙΑΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΛΛΕΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ......Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΚΑΛΑ.........ΚΡΑΤΕΙ.........ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΑ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΓΙΑΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΣΤΕΙΛΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ.....!!! ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΜΕ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.......Ο ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ..... ;;; ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΧΩΡΑ ; ΔΗΛΑΔΗ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ ΣΕ ΕΝΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΣΕ ΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ; ΑΛΛΗ ΥΓΕΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΑΛΛΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ;

 
Βαγγέλης
24 Ιαν 2020 13:02

Η Σύγκλητος του ΑΠΘ να κοιτάξει τα του οίκου της και να αφήσει τα ξένα πανεπιστήμια και κολλέγια να πράξουν τα δικά τους κάτω από την αξιολόγηση μιας διεθνούς ομπρέλλας και αξιολογήσεων που αξιολογούν επίσης και τα Ελληνικά ΑΕΙ καθώς και το ΑΠΘ... Δεν τους αφορά το θέμα...

Χρόνια τώρα έχουν μάθει να θέτουν εμπόδια σε όλους εμάς με πανεπιστημιακή κατάρτιση από το εξωτερικό με πρόσχημα τα τριετή πανεπιστημιακά προγράμματα που είναι κοινή πρακτική στην Δυτική Ευρώπη. Είναι ώρα να καταλάβουν οι κύριοι αυτοί ότι δεν τους αφορά...Υπάρχουν άλλοι που αξιολογούν τα πυτχία μας και δεν υπόκεινται στην αξιολόγηση των κυρίων του ΑΠΘ. Είναι ώρα να κοιτάξετε τα δικά σας προβλήματα...Δεν είμαστε εμείς το πρόβλημα με πτυχία από το εξωτερικό... Υπάρχει και η Ευρώπη.

 
Τριετείς σπουδές
24 Ιαν 2020 14:41

Ας γίνουν και στην Ελλάδα τριετείς οι σπουδές, ποιο το πρόβλημα. Τα μαθήματα μπορούν να περιοριστούν σε 30-35 για κάθε αντικείμενο, και 40-45 για Ιατρική και άλλες σχολές που τώρα είναι πενταετείς.

 
o tempora, o mores
24 Ιαν 2020 21:16

Τι λέτε βρε παιδιά; Χιλιάδες δάσκαλοι και καθηγητές δημοσίων σχολείων στα 4 χρόνια των σπουδών τους ακολουθούν ένα πρόγραμμα περίπου 60-70 μαθημάτων για να πάρουν πτυχίο. Γιατί να μην εξισωθούν με τα τριετή προγράμματα που περιλαμβάνουν και τα μισά μαθήματα ή καλύτερα με το 1/3 των μαθημάτων;;... Μα καλά, κοροϊδευόμαστε;;;;; Είπαμε, κύριοι και κυρίες, όλοι χρειαζόμαστε μια δουλειά, αλλά το να εξισώνεις μη συγκρίσιμα μεταξύ τους μεγέθη, πέρα από υπέρμετρο εγωισμό αποκαλύπτει και καλπάζουσα κοινωνική αναλγησία και αντιεκπαιδευτική συμπεριφορά. Ευτυχώς, τουλάχιστον υπάρχει και η αριστεία...
Φυσικά και είναι δουλειά των Πανεπιστημίων να εκφράζονται επί του θέματος, να προτείνουν, να διαμαρτύρονται, να συμβουλεύουν, να κρίνουν, να κατακρίνουν. Τίνων δουλειά είναι όλα τα παραπάνω;;; Των εμπόρων;;;;;;;;;;;;;;;

 
Νίκος
25 Ιαν 2020 00:23

ΑΠΘ. παιδαγωγικό 23 υποχρεωτικά μαθήματα και 24 επιλογή τα 60 70 μαθήματα που τα βρήκατε

 
Δημητρης
25 Ιαν 2020 12:55

προς tempora, o mores Μεγάλη… ιστορία η εκπαίδευση στην Ελλάδα, δεν παίζουν ρόλο μόνο τα έτη σπουδών. Πτυχιούχος ΑΤΕΙ πληροφορικής 1997 με 45 μαθήματα συνολικά, επί δύο φορές εξετάσεις για κάθε θεωρητικό μάθημα. Αν… το μάθημα ήταν μεικτό (θεωρεία και εργαστήριο), εξετάσεις και στο εργαστήριο, δλδ το λιγότερο τρεις φορές εξετάσεις στα μεικτά μαθήματα με 7 εξάμηνα (3,5 χρόνια) φοίτησης. Τι να λέμε τώρα…..

 
Δημήτρης
25 Ιαν 2020 13:01

Χωρίς να υπολογίσω στο σύνολο μαθημάτων τύπου (Αγγλικά, δίκαιο και διδακτική)

 
o tempora, o mores
25 Ιαν 2020 14:51

Διαβάστε λίγο καλύτερα το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος και μην προσπαθείτε να δημιουργήσετε λανθασμένες εντυπώσεις: εκτός από τα υποχρεωτικά, εκτός από τα επιλογής, υπάρχουν τα Υποχρεωτικά μαθήματα Πρακτικής Άσκησης, Υποχρεωτικά κατ’ επιλογήν μαθήματα Πρακτικής Άσκησης, αλλά και ξεχωριστά μαθήματα Ξένης Γλώσσας, Πληροφοριακού Γραμματισμού, Συγγραφής Επιστημονικών Εργασιών και Ποιοτικής –Ποσοτικής Ανάλυση Δεδομένων. Προστιθέμενα είναι περίπου 60!!
Απλά μαθηματικά Δημοτικού, αγαπητέ μου...

 
Δημήτρης
25 Ιαν 2020 15:41

Μεγάλη… ιστορία η εκπαίδευση στην Ελλάδα, δεν παίζουν ρόλο μόνο τα έτη σπουδών. Πτυχιούχος ΑΤΕΙ πληροφορικής 1997 με 45 μαθήματα συνολικά, χωρίς να υπολογίσω στο σύνολο μαθημάτων μαθήματα όπως (Αγγλικά, Δίκαιο και Διδακτική). Για να περάσεις το κάθε θεωρητικό μάθημα έπρεπε να δώσεις επί δύο φορές εξετάσεις . Αν… το μάθημα ήταν μεικτό (θεωρεία και εργαστήριο, που ήταν και τα περισσότερα), έδινες εξετάσεις και στο εργαστήριο, δλδ το λιγότερο τρεις φορές εξετάσεις στα μεικτά μαθήματα με 7 εξάμηνα (3,5 χρόνια) φοίτησης. Τι να λέμε τώρα…..

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.