Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Τέλη Φεβρουαρίου στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου για τις νέες “κρίσεις” στελεχών εκπαίδευσης

Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι ο Φεβρουάριος να είναι μήνας διαβούλευσης επί του Σχεδίου Νόμου.
Δημοσίευση: 25/01/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Πυρετωδώς” εργάζεται το επιτελείο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για την κατάρτιση του νέου Σχεδίου Νόμου για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα περιλαμβάνει:

Α. Νέες Δομές Εκπαίδευσης.

Β. Διαδικασίες επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντές Εκπαίδευσης, Διευθυντές Σχολείων κλπ).

Γ. Επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου “βαφτισμένο” με άλλο όνομα.

Δ. Κατάργηση των ΠΕΚΕΣ.

Ε. Διορθωτικές αλλαγές στο Λύκειο.

Ζ. Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.

Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας  είναι ο Φεβρουάριος να είναι μήνας  διαβούλευσης επί του Σχεδίου Νόμου.

Η κατάθεση, προς ψήφιση, στη Βουλή, προγραμματίζεται να γίνει τέλη Φεβρουαρίου, προκειμένου μέχρι 15 Μαρτίου να ψηφιστεί.

Άμεσα θα ακολουθήσουν οι υπουργικές αποφάσεις και οι εγκύκλιοι, για τις “κρίσεις” Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Σχολείων , καθώς και η επιλογή των νέων Σχολικών Συμβούλων.

Επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι οι διαδικασίες αυτές να ολοκληρωθούν πριν το καλοκαίρι.

Σχόλια (63)

 
Ερτ
11 Φεβ 2020 22:20

Εννοείται Β2 και ΤΠΕ. Υπάρχουν Διευθυντές χωρίς ΤΠΕ; Έλεος!

 
STAV
11 Φεβ 2020 20:29

Όλα τα στελέχη - Διευθυντές, Υποδιευθυντές κλπ. πρέπει να έχουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ Β2 Ξένης Γλώσσας και ΤΠΕ Υπολογιστών Α Επιπέδου ή ισότιμο ECDL κλπ. Δεν νοείται σημερα διευθυντής που δεν διαθέτει αυτά τα δύο. Όλα τα άλλα - μεταπτυχιακά κλπ. - έρχονται μετά .

 
Συμπέρασμα
27 Ιαν 2020 23:49

Παρακολουθώ αραιά και που τις αναρτήσεις και τα σχόλια εδώ , αλλά κατάλαβα ότι το Υπουργείο Παιδείας μέχρι σήμερα αναλώνεται σε καθημερινές ανακοινώσεις και επικοινωνιακά πυροτεχνήματα. Συμπέρασμα ότι δεν έχουν σκοπό να κάνουν επιλογές στελεχών εκπαίδευσης πριν το 2021-2022 για καθαρά ευνόητους λόγους, όλα ήταν παραπλανητικές προεκλογικές δηλώσεις μέχρι να κερδίσουν τις εκλογές. Η καλή μέρα φαίνεται από το πρωί , έχει περάσει τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και δεν έχουν ανακοινώσει συγκεκριμένες διαδικασίες παρά μόνο αόριστες υποσχέσεις από μήνα σε μήνα. Σοβαρότητα μηδέν.

 
Common Sense???
27 Ιαν 2020 22:26

Μα εδώ πάλι αναξιολόγητοι θα προσέλθουν οι αξιολογητές αγαπητέ μου... Ναι, ήταν έτοιμοι πριν κι από τις εκλογές στο ΥΠΑΙΘ αλλά πού να προλάβουν τώρα ως τον Ιούνιο???....

 
Αξιολόγηση
27 Ιαν 2020 16:24

Πάλι αναξιολόγητοι θα προσέλθουν οι υποψήφιοι για τα πεπραγμένα της προϋπηρεσίας τους, είτε ως εκπαιδευτικών είτε ως στελεχών ; Πάλι θα βάλουμε το κάρο μπροστά από από το άλογο; Ποιος εγγυάται ότι όποιοι επιλεγούν έκαναν σωστά τη δουλειά τους ως εκπαιδευτικοί ή στελέχη; Αν πράγματι ήθελε το Υπουργείο ποιοτική δημόσια εκπαίδευση, θα φρόντιζε να εφαρμόσει άμεσα την ατομική αξιολόγηση των πάντων, και όσοι βέβαια κρίνονταν ότι έχρηζαν αντισταθμιστικής παρέμβασης, σε αυτές τουλάχιστον τις κρίσεις δεν θα έπρεπε να συμμετάσχουν. Common Sense

 
Νομικός
27 Ιαν 2020 15:08

@ΘΑΝΟΣ ΚΛΠ
ΟΙ ΠΔΕ θα καταργηθούν.Τόσο απλά. Δεν θα διακοπεί καμιά θητεία. Δεν θα υφίστανται!

 
Κωνσταντίνος
27 Ιαν 2020 14:33

Του χρόνου πάλι .... δεν προκάνουν τώρα.

 
@παραιτήσου
27 Ιαν 2020 12:15

Οι λίστες συνήθως έχουν διετή ισχύ,εκτός αν προβλέπεται κάτι άλλο.Άρα έχεις λάθος.Η θεωρία τού ότι έχεις μια θέση ευθύνης και θα παραιτηθείς μόνο αν πάρεις άλλη θέση ευθύνης δεν την καταλαβαίνω.Παραιτήσου και πάρε την άλλη.Ή μην παραιτηθείς και μην μας απασχολείς.Κανονικά έπρεπε να παραιτηθείς για άγνοια της νομοθεσίας.Απορώ τί θέση ευθύνης έχεις και δεν ξέρεις τα βασικά .

 
Mary
27 Ιαν 2020 10:43

Πέρα από τη φαγωμάρα γενικώς του κλάδου ''γιατί εσύ κι όχι εγώ'', αυτά τα σύγχρονα περιβάλλοντα τι τα έχουμε; Μια πλατφόρμα, όλα τα προσόντα του υπαλλήλου και σταθερή μοριοδότηση ασχέτως κυβερνώντος κόμματος (για να ξέρουμε κι εμείς τι πορεία να χαράζουμε). Από εκεί ταχύτατα επιλέγονται όσοι έχουν τα προσόντα-μόρια/θέση κι αν θέλετε και συνεντευξούλα οκ. Και η πείρα μετράει και η γνώση. Ας χρησιμοποιήσουμε την χρυσή τομή αυτή τη φορά!

Και κάτι πρακτικο...οι ''δομές'' πότε θα πάρουν κονδύλια για το 2020 ώστε να δουλέψουν με τα σχολεία; Τι γίνεται με το ΙΝΕΔΙΒΙΜ;

 
Σ.Κ.@Χαίρε Θάνο και Άγνωστε ποιητή!.Σλόου Μαίρη..
27 Ιαν 2020 10:35

Θάνο έχεις δίκιο.Πως να καταργήσουν τους ΠΔΕ που εκλέχτηκαν εδώ και ένα χρόνο από ένα συμβούλιο στο οποίο συμμετείχε και εκρόσωπος του ΑΣΕΠ.Το βλέπω κι εγώ χλωμό αυτό το ξήλωμα.Με μετονομασίες βέβαια όλα γίνονται.Το υπουργείο βέβαια έχει μια αποθήκη με κόφτες και ένα ψυγείο μεγάλο,επαγγελματικό!.Κόβω ΣΣ με κόφτες,βάζω στο ψυγείο τις αιτήσεις των υποψηφίων ΔΕ!Είναι απορίας άξιον πώς κανείς απ' όλους αυτούς υποψηφίους δεν ζήτησε δια της ννομικής οδού ραπόρτο για το τί έγινε ο φάκελός του. Απορώ και εξίσταμαι..Κάποιος δεν θα έπρεπε να ταράξει τα νερά αφού αν ήταν της αντιπλίτευσης δεν θα ήταν σίγουρη η εκλογή του? Α ρε Θάνο πόσο συμφωνώ μαζί σου και με τον Γνωστό Άγνωστο.Από το λεκτικό της Μαιρούλας βλέπω ότι έχει αγριέψει!Τί ωραίο θα ήταν να πηδάγαμε κάθε λίγο από θεσούλα σε θεσούλα..!Δεν θα πλήτταμε κιολας!

 
@παραιτήσου
27 Ιαν 2020 08:43

σοβαρά; από αυτό φαίνεται η διάλυση;;;; χαχαχα, έχεις πλάκα. θέση ευθύνης πρέπει να έχει δικαίωμα ο καθένας να διεκδικεί και επειδή δεν πρέπει να υπάρχει ανωμαλία στη διοίκηση, να παραιτείται ΜΟΝΟ όταν καταλαμβάνει άλλη. δεν ξέρεις ότι για θέσεις ευθύνης και απλές υπηρεσιακές μεταβολές υπάρχει ΛΙΣΤΑ , ΠΙΝΑΚΑΣ κλπ , οπότε μπορεί αυτόματα να κληθεί ο επόμενος;;; Γιατί δε γίνεται σήμερα που υπάρχει μηχανοργάνωση (λέμε τώρα) ; Αποκλεισμοί μην τυχόν πάρουν και άλλοι στασίδι που θέλουν υποδεέστεροι; Ελλαδάρα γεια σου με τους παραλογισμούς σου ! Τα απλά δύσκολα!

 
@Παραιτήσου από τη θέση Μαίρη
27 Ιαν 2020 02:57

και πάνε στην άλλα που θέλεις να πας.Δυστυχώς οι θέσεις ευθύνης δεν είναι πράγματα να τα πηγαίνουμε όπου θέλουμε.Ούτε και μπορούμε να πάμε σε άλλη θέση κρατώντας και την παλιά.Επέλεξε και μην μας ρωτάς πράγματα που ξεπερνούν το αυτονόητο και την απλή λογική.Και ούτε να κατακρίνεις το κράτος που πολύ σωστά δεν σου κάνει νομικά αυτό το χατήρια.Είπαμε διαλυμένη χώρα αλλά υπάρχει και ένα όριο στην διάλυση.

 
Ντιρι-ντάχτα
27 Ιαν 2020 01:07

Τώρα αν σας πω, πόσο τους γλεντάνε Γαβρόγλου και Φίλης! Α ρε γάτα Πολίτικη και απόφοιτε του Λυκείου, που χορεύετε το Harvard στο ταψί του μπακλαβά! Υποκλίνομαι!

 
Ο θεσμός του μέντορα μέσα από τον κινηματογράφο.
27 Ιαν 2020 00:37

Στις ταινίες ουέστερν οι γέροντες σοφοί μέντορες της ινδιάνικης φυλής μέσα στην σκηνή.Εκεί ο Τζερόνιμο,το Τρελό Άλογο,ο Καθιστός Ταύρος και άλλοι αρχηγοί.Στις ταινίες Κουν φου ή καράτε.Ο σοφός γέροντας- δάσκαλος- μέντορας με την άσπρη γενειάδα μέχρι τον ομφαλό.Στις ινδικές με τα έπη τους.Ο σοφός γέροντας - μέντορας -δάσκαλος με το ξυρισμένο κεφάλι.Στις βαρβαρικές ταινίες .Οι σοφοί γέροντες - μέντορες γύρω από τον βασιλιά.Είδατε σε κάποια ταινία μέντορα νέο;Ο παλιός είναι αλλιώς και μπορεί να είναι και ωραίος.Μέντορας λοιπόν είναι ο σοφός γέροντας με τις γνώσεις της επιστήμης και τις γνώσεις της ζωής.Εξ άλλου το γνωμικό "άσπρα μαλλιά στην κεφαλή κακά μαντάτα.." εδώ είναι ένα επιπλέον προτέρημα.Οι γύρω του νοιώθουν ασφάλεια.

 
Μην κοιτάς τα χρόνια μου λοιπόν ο μέντορας
26 Ιαν 2020 23:02

πρέπει να έχει παρελθόν. Ή αλλιώς η γριά κότα έχει το ζουμί.Από αρχαιοτάτων χρόνων μέντορες ήταν οι γέροι σοφοί.Από τους Ινδιάνους,τους Κινέζους τους Ινδούς και τους προγόνους μας.Πρώτη φορά ακούω μέντορες να είναι οι νέοι.Ο μέντορας είναι ο σοφός γνώστης με εμπειρίες στην ζωή.Έχει λόγω πολλών εμπειριών γνώσεις να διδάξει.Είναι τυχαίο ότι λέμε για τους παππούδες μας ότι έχουν γνώσεις της ζωής και εμπειρίες και λένε σωστά πράγματα;Ο σχολιαστής εκφράζει προσωπικές σκέψεις και αν μπορούσε θα μοριοδοτούσε μόνο τα μόρια των επιθυμιών του.

 
Στράτος
26 Ιαν 2020 22:55

@ Στελέχη εκπαίδευσης
Γράφεις: "Για να γίνει κάποιος στέλεχος εκπαίδευσης θα πρέπει να διαθέτει, εκτός των άλλων, περισσότερα από 30 έτη εκπαιδευτικής προϋπηρεσία".

Αν κάποιος διαθέτει περισσότερα από 30 έτη εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας δεν κάνει για στέλεχος, κάνει όμως για σύνταξη!

 
ΘΑΝΟΣ
26 Ιαν 2020 22:55

@Στράτος
Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης είναι με θητεία και για πρώτη φορά επελέγησαν με αντικειμενική και αξιοκρατική διαδικασία από το ΑΣΕΠ. Αν αποφασίσουν να αντικαταστήσουν τους ΠΔΕ και τους στείλουν στα σχολεία πριν τη λήξη της θητείας τους, τότε ακυρώνεται η αποκομματικοποίηση του κράτους που υποσχέθηκαν ο κύριος Μητσοτάκης και η κυρία Κεραμέως. Αν το κάνουν τότε θα παραβιάσουν τη δημοκρατική συνέχεια και αυτό θα φέρει ζημιά στη ΝΔ. Ήδη έγινε κακή αρχή με την τοποθέτηση Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού για δύο χρόνια (πρώτα για ένα χρόνο και πρόσφατα παράταση για άλλο ένα) χωρίς καμία προκήρυξη και χωρίς καμία διαδικασία επιλογής. Μάλιστα όσοι είχαν υπέβαλει πριν τις εκλογές αίτηση για ΣΕΕ αγνοήθηκαν. Αυτό έφερε μια πρώτη φθορά στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που μεγάλωσε με άλλες αστοχίες και που θα γίνει ακόμα μεγαλύτερη αν αλλάξει αναίτια τους ΠΔΕ με πρόωρη προκήρυξη ή τοποθέτηση προσωρινών. Δεν υπάρχει καμιά πειστική αιτιολογία για την άμεση αντικατάσταση των ΠΔΕ οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει ούτε ένα χρόνο θητείας στη θέση τους. Η αντικατάστασή τους θα είναι άδικη και αντιβαίνει τους κανόνες τήρησης της νομιμότητας και της αξιοκρατίας.

 
Γνωστος Αγνωστος
26 Ιαν 2020 22:53

Οι κρίσεις ΔΔΕ και ΔΠΕ θα γίνουν ανά περιφέρεια και έτσι θα ολοκληρωθούν πολύ σύντομα ώστε να γίνουν και οι κρίσεις διευθυντών σχολείων. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα η επιλογή από κεντρικό συμβούλιο επιλογής, θα είναι εξαιρετικά χρονοβόρο χωρίς να προσθέτει κάτι. Είναι οι επιλογές για τις οποίες καίγονται οι συνδικαλιστές και διαμαρτύρονται. Για τη νέα δομή, η οποία θα αντικαταστήσει το ΠΕΚΕΣ, δεν ενδιαφέρεται κανένας πλην των πρώην ΣΣ. Θα πάει πολύ πιο αργά γιατί είναι ίσως η πιο σημαντική αλλαγή και τα βήματα θα είναι προσεκτικά.

 
@Σ.Κ.@Γνωστέ μου Αγνωστε
26 Ιαν 2020 22:45

Αφού είναι γνωστός πώς είναι Άγνωστος;Ή αφού είναι άγνωστος πώς είναι γνωστός;Πόσα θες να μας τρελάνεις δόκτωρα;Εκτός αν είναι ποιητική αδεία και πάω πάσο για το Ελ Πάσο.(Καλό.Μονος μου τα σκέφτηκα)

 
Στελέχη εκπαίδευσης
26 Ιαν 2020 18:54

Για να γίνει κάποιος στέλεχος εκπαίδευσης θα πρέπει να διαθέτει, εκτός των άλλων, περισσότερα από 30 έτη εκπαιδευτικής προϋπηρεσία. Σε υπεύθυνες θέσεις δεν αρκούν οι απλές γνώσεις, η κρίση και η εξυπνάδα, αλλά θα πρέπει κανείς να διαθέτει σοφία. Η σοφία είναι μία ιδιότητα που αποκτούν οι άνθρωποι (όποιοι την αποκτούν) εάν συνδυαστούν με αρμονικό τρόπο η γνώση, η κρίση και η εξυπνάδα με την εμπειρία.

 
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
26 Ιαν 2020 17:30

@ Στράτος
Μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2020 θα είναι όλοι οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων στις θέσεις τους δηλαδή θα έχουν ολοκληρωθεί οι επιλογές όλων των Στελεχών .Σημείωσε αυτήν την ημερομηνία .

 
Έχουν γνώση οι φύλακες
26 Ιαν 2020 17:02

Όλα θα γίνουν μια χαρά.
Πολλοί βλέπω επιθυμούν παράταση.
Δεν θα τους γίνει το χατίρι.
Αρκετά με τα πεπραγμένα του ΣΥΡΙΖΑ.
Αυτή η κυβέρνηση δεν θα δώσει παράταση στην αδικία.

 
Στράτος
26 Ιαν 2020 12:56

Ένα ερώτημα: Το πλαίσιο επιλογής θα αφορά και στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης; Η επιλογή τους θα γίνει με κριτήρια ίδια με εκείνα των άλλων στελεχών και με συνέντευξη σε Συμβούλιο επιλογής;
Εάν γίνει έτσι, τότε απαιτείται ακόμη μεγαλύτερος χρόνος, εκτός κι αν "τρέξουν" ταυτόχρονα οι προκηρύξεις θέσεων Περιφερειακών και Διευθυντών Εκπαίδευσης.

 
Προς @Άγνωστος 21:54
26 Ιαν 2020 11:18

Αφού το Υπουργείο συναίνεσε και ήθελε με την ΠΕΣΣ αναβολή στο ΣτΕ .Επομένως αυτά που γράφεις δεν στέκουν.Είπαμε κυβερνητική προπαγάνδα αλλά όχι και έτσι.

 
Πόσα είναι τα κενά???
26 Ιαν 2020 10:21

@Μαιρη 25 Ιαν 2020 08:14
1. Μακάρι να έχουν υψηλά προσόντα. Όμως τα μέλη της επιτροπής(των επιτροπών μάλλον), θα είναι αυτά που ήταν πάντα. Αυτά που έχουν δηλαδή. Θα βρούνε άλλα με υψηλότερα προσόντα?
2. Εύχεσθε να γίνουν οι επιλογές των Διευθυντών σχολείων, μέσα στο καλοκαίρι. Και ποιός δεν συμφωνεί? Υπάρχει όμως έστω ΕΝΑΣ εχέφρων νους, που να πιστεύει ότι ως το καλοκαίρι, είναι εφικτές οι κρίσεις για 1000δες υποψήφιους (2500Σ.Σ.+1000Δ.Ε.+κάτι1000δεςΔ.Σ.Μ.)??? Εδώ τρόμαξαν να μετράνε τα κενά στα σχολεία.... 5 μήνες από το Σεπτέμβριο....
3. Για το τελευταίο σας ερώτημα αγαπητή Μαίρη, "Σε περίπτωση παράτασης θητείας μπορεί να υποβάλει κάνεις αίτηση απόσπασης;". ΟΥΤΕ ΚΑΝ!!! Και πειθαρχικό ΚΑΙ ποινικό παράπτωμα! Θα τρέχετε και δεν θα φτάνετε, πριν να το καταλάβετε.

 
Ερτ
26 Ιαν 2020 08:58

Δεν υπάρχει περίπτωση αποζημιώσεων για τους ΣΕΕ αν καταργηθούν με ΝΟΜΟ. Δεν υπέγραψαν και καμιά ρήτρα αποζημίωσης. Τον Σεπτέμβριο θα είναι όλοι στις θέσεις τους αν η Κεραμέως δείξει αποφασιστικότητα και δώσει εντολή να τρέξουν όλα όχι σε ρυθμό δημοσίου.

 
ΓΙΑΝΝΗΣ
26 Ιαν 2020 08:10

Τελικά, οι συντονιστές εξωτερικού πήραν παράταση μέχρι το 2021;

 
Αγάπη μου παλιόγρια
26 Ιαν 2020 00:41

"Ολοι οι μεντορες θα πρεπει να ειναι νεοι..." , "Δεν μπορει πχ ενας εξηνταχρονος να κατανοησει και να βοηθησει..."
- Οι νεότεροι γυμναστές που διορίστηκαν στην εκπαίδευση, νομίζω πρέπει να είναι 45-50 σήμερα. Στα 60 λέτε, ότι είναι μεγάλοι για μέντορες. Στα 60 δηλαδή, είναι οκ για να κάνουν πχ γυμναστική τα παιδιά στην αυλή??? αλλά όχι έμπειροι-καλοί για μέντορες?
- Τώρα για τα μεταπτυχιακά-διδακτορικά που λέτε, ζητάτε "τη συνάφεια... της συνάφειας". Εσείς λέτε δηλαδή, ένα μεταπτυχιακό πχ στην "πυρινική φυσική" να παίρνει λιγότερα μόρια από ένα στη "διδασκαλία φυσικής στο γυμνάσιο"?
- Μήπως να τρέχαν όλοι οι μέντορες μαζί, κανένα 100αρι μέτρα και να επιλέγαμε τον πρώτο? Και νέος θα ήταν και ωραίος....................

 
PE19
26 Ιαν 2020 00:09

Από αναβολή σε αναβολή αχχχχχχχ

 
Καιτελαπόνκο
25 Ιαν 2020 23:44

@ Άγνωστος
Πολύ μπερδεμένα τα λέτε...
- "Τώρα που η διαδικασία της εκδίκασης πάει για Οκτώβριο, αν δεν κάνω λάθος". Ναι λάθος κάνετε. Στις 7/5 είναι η εκδίκαση. Μεγάλη η απόσταση από τον Οκτώβριο.
- "Οπότε, όσοι γράφετε για χρονοδιαγράμματα...". Μα εσείς το κάνατε μόλις. Και μάλιστα από λάθος αφετηρία.
- Είναι από πληροφορίες(?!) σας αυτά που γράφετε ή είναι ικασίες-εκτιμήσεις-υποθέσεις σας?

https://www.esos.gr/arthra/65724/sholikoi-symvoyloi-pempti-anavoli-ekdik...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ