Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΙΕΠ: Απολογισμός της δράσης “Θεματική Εβδομάδα”

Δημοσίευση: 27/01/2020
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ
Alt Text: 
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ
Title Text: 
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

To esos μετά την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να καταργήσει τη Θεματική Εβδομάδα  και να εισάγει νέες θεματικές δημοσιεύει τον απολογισμό  του ΙΕΠ που είχε εκδοθεί τον περασμένο Α’υγουστο, από την προηγούμενη διοίκηση του ΙΕΠ.

Ειδικότερα το κείμενο απολογισμού του ΙΕΠ έχει ως εξής:

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά η υλοποίηση της δράσης “Θεματική Εβδομάδα” με κεντρικό θέμα: «Δημοκρατική συνύπαρξη και ανθρώπινα δικαιώματα».

Συνολικά 1656 γυμνάσια και γυμνασιακές δομές όλων των τύπων υπέβαλαν πλήρες εβδομαδιαίο σχέδιο εφαρμογής, στο σύνολο των 1700 της χώρας.

Σύμφωνα με την αποτίμηση που ολοκλήρωσαν και απέστειλαν στο ΙΕΠ 1049 σχολεία, όλες οι θεματικές, που έχουν σχεδιαστεί σταδιακά κατά τα τρία συναπτά σχολικά έτη, επιλέχθηκαν και εφαρμόστηκαν, με την εξής συχνότητα προτίμησης :
1. Δημοκρατική Συνύπαρξη και Ανθρώπινα Δικαιώματα (SQ001)    1004
2. Διατροφή και ποιότητα Ζωής (SQ002)    1015
3. Έμφυλες ταυτότητες (SQ003)    876
4. Πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων (SQ004)    999
5. Οδική Ασφάλεια & Κυκλοφοριακή Αγωγή (SQ005)    913
Σύνολο ολοκληρωμένων ερωτηματολογίων                                               1049

Στα εμφανώς θετικά σημεία της φετινής δράσης ξεχωρίζουν:

  •     Η ψηφιακή  «βιβλιοθήκη» της θεματικής εβδομάδας (http://iep.edu.gr/el/thematiki-evdomada-category/646-allo-yliko), η οποία περιλαμβάνει πλούσιο υλικό από έγκριτους επιστημονικούς και εκπαιδευτικούς φορείς (όπως από τη Βουλή των Ελλήνων, το Συμβούλιο της Ευρώπης και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή),
  •     Το Βαρόμετρο της δημοκρατικής και αξιοπρεπούς συνύπαρξης (http://iep.edu.gr/el/thematiki-evdomada-category/656-varometro), το οποίο λειτούργησε αποτελεσματικά μεταξύ των μαθητών και μαθητριών, όχι μόνο ως δείγμα σχολικής πρακτικής, αλλά και ως εργαλείο αποτίμησης του σχολικού κλίματος σε σχέση με τις δημοκρατικές δεξιότητες, τις γνώσεις και τις στάσεις σεβασμού του άλλου,
  •     Οι ευσύνοπτοι Οδηγοί προς τους/τις εκπαιδευτικούς για τον θεσμό της συνέλευσης τάξης και την εφαρμογή των πρακτικών της  Θεσμικής Παιδαγωγικής,
  •     Οι προτεινόμενες Δράσεις διαμεσολάβησης, κοινωνικής συμμετοχής και ευθύνης για την επίλυση προβλημάτων και την αντιμετώπιση θεμάτων διακρίσεων, προκαταλήψεων και περιθωριοποίησης, αλλά και, αντιδιασταλτικά, για την προαγωγή δημιουργικών δράσεων κοινωνικής συμμετοχής και ευθύνης.

Για περισσότερες λεπτομέρειες, έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ η Συνοπτική Έκθεση Αποτίμησης, καθώς και τα σχόλια και οι παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών, στην ακόλουθη υπερσύνδεση: http://iep.edu.gr/el/thematiki-evdomada

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, διαβλέποντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες και λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και εισηγείται καινοτομίες για τη Θεματική Εβδομάδα 2019-20, με στόχο τη δυνατότητα διεξαγωγής της σε όλους τους τύπους σχολικών μονάδων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Βασικό σκοπό αποτελεί η καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Δημοκρατίας και κεντρικό σύνθημα το: «Μιλώ Ελεύθερα- Μαθαίνω με Ασφάλεια», εμπνευσμένο από την εκστρατεία του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Σχόλια (1)

 
ΕΛΕΝΗ
27 Ιαν 2020 18:16

Πολύ καλά που καταργείται!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ