Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Υπουργός (Καλαμάτα): Αξιολόγηση εκπαιδευτικών με στόχευση την επιβράβευση των αρίστων και την επιμόρφωση σε όσους δεν αποδίδουν

“Πρέπει να ακούμε από τους εκπαιδευτικούς που είναι καθημερινά στα σχολεία”
Δημοσίευση: 01/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πρέπει να ακούμε   τους εκπαιδευτικούς που είναι καθημερινά στα σχολεία, που έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με προκλήσεις στα σχολεία, πρέπει να ακούμε  αυτούς τους ανθρώπους ποιες είναι οι δυσκολίες και τι μπορεί να κάνει το υπουργείο Παιδείας.

Τη δήλωση αυτή έκανε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στην Καλαμάτα, μετά τη συνάντηση με τις δημοτικές αρχές, παρουσία των   Διευθυντών Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, ενώ, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων  ανακοίνωσε τα εξής:

Αξιολόγηση : Με νόμο που θα έρθει προσεχώς στη Βουλή, θα ξεκινήσει η αξιολόγηση   της σχολικής μονάδας.

Στη συνέχεια, μετά από ενδελεχή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς θα θεσμοθετηθεί η  αξιολόγηση των εκπαιδευτικών η οποία θα έχει διττή στόχευση:

α.  τη επιβράβευση των αρίστων, και,

β. Κίνητρα   για βελτίωση μέσω επιμόρφωσης στους εκπαιδευτικούς που   δεν αποδίδουν .

Προγράμματα Σπουδών-Μέθοδοι διδασκαλίας:  Προετοιμάζονται σημαντικές αλλαγές, αναφορικά με τα Προγράμματα Σπουδών και  νέες μέθοδοι διδασκαλίας, που θα στοχεύουν στην ανάπτυξη δύο δεξιοτήτων:

α. τις ήπιες δεξιότητες, δηλαδή κριτική σκέψη , συνεργατικότητα, και,

β. τις ψηφιακές δεξιότητες, διότι , όπως είπε η υπουργός, είναι αυτή η μεγάλη πρόκλησή μ , τα παιδιά να ξεφύγουν  από την αποστήθιση, για παράδειγμα εισάγοντας το πολλαπλό βιβλίο.

Πρότυπα- Πειραματικά Σχολεία: Θα δοθεί βάρος  το επόμενο διάστημα στη δημιουργία Πρότυπων Σχολείων σε όλη της Ελλάδα,και στην  σε ενίσχυση των  Πειραματικών Σχολείων

Αναπληρωτές: Την επαναφορά  της διπλής μοριδοδότησης για  τους εκπαιδευτικούς που υπηρεστούν στις δυσπρόσιτες περιοχές.

Θα προβούμε, είπε η υπουργός,  σε αλλαγή στους πίνακες αναπληρωτών, δηλαδή δεν θα έχον διάρκεια τρία χρόνια αλλά δύο.

Αυτό , τόνισε, στην πράξη σημαίνει ότι θα προσμετράται    πιο γρήγορα η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών

Όλα αυτά τα κάνουμε, υπογράμμισε  η Ν. Κεραμέως, γιατί οι  εκπαιδευτικοί είναι η “καρδιά” του εκπαιδευτικού συστήματος και οφείλουμε ως πολιτεία να δώσουμε τη δέουσα προσοχή  να τους στηρίξουμε να τους επιμορφώσουμε.

 

Σχόλια (24)

 
Αξιολογηση
01 Φεβ 2020 22:36

Μακάρι Κα Υπουργέ να προχωρήσεις στην αξιολόγηση. για κάθε εκπαιδευτικό!
Θα τι κάνεις όμως, ή θα υπικυψεις ;
Η κοινωνία πάντως, μαζί σου!

 
5×5
01 Φεβ 2020 23:36

Θα σχολιάσω μόνο την τελευταία παράγραφο. Πόση, μα πόση υποκρισία και ξύλινη γλώσσα πια! Η "καρδιά" είναι με 5 μπαι-πας κυρία Υπουργέ. Πέστε μας αλήθεια, ΕΝΑ καλό, που κάνατε για τους εκπαιδευτικούς 6 μήνες? Κάτι τιμωρητικές διατάξεις, για όσους δεν πάνε εκεί που δεν πάει κανένας, είναι πχ στήριξη? Επιμορφώστε μας επιμορφώστε μας, στα 5×5 ξεθεώστε μας.

 
O tempora o mores...
01 Φεβ 2020 23:44

Λυπάμαι αφάνταστα πολύ, αλλά κουραστήκαμε με την καραμέλα της αξιολόγησης που δεν πείθει. Η εκπαίδευση στενάζει από αμέτρητες ελλείψεις και το μόνο που ακούμε είναι η αξιολόγηση. Αν εκτιμούσατε αληθινά τους εκπαιδευτικούς θα τους στηρίζατε με επιμορφώσεις, θα τους αναβαθμίζατε οικονομικά, θα τους διορίζατε, θα τους στελνατε εγκαίρως στα σχολεία, θα εξοπλίζατε τα σχολεία με όλα τα μέσα που θα εκσυγχρόνιζαν τη διδασκαλία, θα επισκευάζατε τα κτήρια και θα χτίζατε καινούρια, θα ενισχύατε τις βιβλιοθήκες... Κουβέντα δεν ακούσαμε για όλα αυτά, οι έπαινοί σας είναι σαν τα καθρεφτάκια των ιθαγενών... Τι θα αξιολογήσετε; Τα παρατημένα μας σχολεία; Την επαγγελματική και οικονομική μας υποβάθμιση; Την υποτίμηση της δουλειάς μας από όσους έχουν πλήρη άγνοια για το λειτούργημά μας; Την έλλειψη εποπτικών μέσων στα σχολεία μας; Το γεγονός ότι η διαδικασία μάθησης δεν γίνεται in vitro αλλά σε πραγματικές κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες και αυτό σημαίνει ότι όταν ένα παιδί δεν διαβάζει και δεν μαθαίνει, αυτό μπορεί να οφείλεται π.χ. στο γεγονός ότι δεν έχει φαγητό στο σπίτι ή οι γονείς του είναι άνεργοι και όχι επειδή φταίει ο εκπαιδευτικός; ΜΑΣ ΚΟΥΡΑΣΕ Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Ασχολήθηκε ποτέ κανείς σοβαρα με τα προβλήματα μας; Διαρκώς ακούμε πως είμαστε βολεμένοι και τεμπέληδες, εμείς που δίνουμε τα πάντα για τους μαθητές μας, που εργαζόμαστε υπαμειβόμενοι απανταχού της χώρας εγκαταλείποντας τις ζωές μας, που πολλοί από εμάς έχουμε σαρώσει δεύτερα πτυχία, μεταπτυχιακά και διδακτορικά χωρίς αντίκρισμα. Πότε θα ακούσουμε κάτι για αυτά; Πότε θα ακούσουμε για ένα σταθερό σύστημα που θα δίνει ευκαιρίες σε όλους μας τους μαθητές χωρίς διακρίσεις; Έχει κανείς ιδέα τι στήριξη χρειάζεται ένας μαθητής για να αριστεύσει, κυρίως όταν του λείπουν τα χρήματα; Η θεοποίηση της αξιολόγησης είναι τόσο αναχρονιστική και σίγουρα όχι καινοτόμα. Όπου εφαρμόστηκε η ποσοτικοποιημένη αξιολόγηση κατηγοριοποιησε τα σχολεία, προκάλεσε ανταγωνισμό και όχι συνεργασία ή ευγενή άμιλλα στους εκπαιδευτικούς, προκάλεσε κλείσιμο σχολείων, αφού οι γονείς είχαν γνώση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης και δεν έστελναν τα παιδιά τους σε αυτά τα σχολεία κ.ά. δεινά που είναι γνωστά. Στο εξωτερικό ήδη αναθεωρούν αυτού του είδους τις αξιολογήσεις, εμείς όπως πάντα ουραγοί το ανακαλύψαμε τώρα! ΠΌΤΕ ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥΣ ΔΕΙΚΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΠΟΣΟΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ; Η εκπαίδευση δεν είναι αγορά ούτε εμπόριο να μετριούνται όλα με το ζύγι. Πώς νομιμοποιείται μια αξιολόγηση όταν αυτό που αξιολογείται είναι παραμελημένο και εγκαταλελειμμένο στην τύχη του; Η κατάσταση του δημόσιου σχολείου και του εκπαιδευτικού προγράμματος, οι ελλείψεις και η υποβάθμιση είναι ευθύνη του εκπαιδευτικού; Ποια επιστημονικά κριτήρια στηρίζουν μια τέτοια αξιολόγηση; Αξιολογεί κανείς ό,τι στηρίζει, όχι ό,τι εδώ και χρόνια υποχρηματοδοτείται. Θα ακούσουμε τίποτε επί της ουσίας;; Θα δούμε αληθινές πρωτοβουλίες για την ανανέωση της εκπαίδευσης;;

 
L
02 Φεβ 2020 00:31

Σωστό μέτρο η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά για να έχει σημασία πρέπει στο Λύκειο να υπάρχει και αξιολόγηση των μαθητών που θα μετράει για την εισαγωγή τους στο Πανεπιστήμιο. Το Λύκειο ΔΕΝ είναι υποχρεωτική εκπαίδευση.

 
Γ.Π.
02 Φεβ 2020 08:54

Επειδή ήμουν εκεί, είναι σημαντικό να αναφέρω ότι η Υπουργός είπε επίσης ότι είχε σχεδιάσει να συναντήσει και τους εκπαιδευτικούς αλλά αδυνατεί διότι προέκυψε η ανάγκη να παραστεί σε συνεδρίαση της Βουλής κι έτσι δεν θα προλάβει. Υποσχέθηκε όμως ότι θα ξαναέρθει γιατί θέλει να τους ακούσει.

 
O tempora o mores...
02 Φεβ 2020 09:16

Συγχωρήστε με, αλλά η απρόσωπη κοινωνία δεν θα πρέπει να εμπλέκεται σε διαδικασίες που δεν γνωρίζει. Όλοι έχουν γνώμη για όλα, ακόμη και αν αγνοούν το ζήτημα. Θα περίμενα από σας να ζητάτε καλύτερα και εκσυγχρονισμένα σχολεία, ίσες ευκαιρίες μάθησης για όλα τα παιδιά, λεφτά για την παιδεία. Αυτά είναι όσα η κοινωνία θα έπρεπε να ζητάει, αλλά η κοινωνία κοιμάται τον ύπνο του δικαίου. Η ποσοτική αξιολόγηση είναι μη αντικειμενική και επιφανειακή, αφού δεν λαμβάνει υπόψη της τις ελλείψεις των σχολείων σε εκπαιδευτικούς, σε υποδομές, σε εποπτικά μέσα, σε χρηματοδότηση κ.ά. πολύ σημαντικά για το εκπαιδευτικό έργο. Ούτε τις ιδιαίτερες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες της ζωής των μαθητών μας, που συχνά δεν τους επιτρέπουν να διαβάσουν συστηματικά και να αριστεύσουν. Η διδασκαλία δεν γίνεται σε πειραματικό σωλήνα επιστημονικού εργαστηρίου, ώστε να δημιουργούνται οι ιδανικές συνθήκες μέσα στην ταξηβγια την επιτυχία του πειράματος . Το σχολείο αντικατοπτρίζει την κατάσταση της κοινωνίας και της οικονομίας, προβλήματα που δεν ελέγχει ο εκπαιδευτικός. Απεναντίας, ο εκπαιδευτικός μάχεται μόνος του για να υπερκεράσει αυτά τα προβλήματα που δεν προκαλεί ούτε και ελέγχει. Γίνεται in vivo όχι in vitro. Τα αποτελέσματα αυτού του τύπου της αξιολόγησης ψάξτε τα στο διαδίκτυο, για να ενημερωθείτε. Μιλάμε με στόμφο για εξατομικευμένη διδασκαλία τη στιγμή που οι μαθησιακές, κοινωνικές και οικονομικές ιδιαιτερότητες αγνοούνται από τέτοιες αξιολογήσεις. Τίποτε δεν γίνεται ποτέ για μια ουσιαστική στήριξη του έργου του σχολείου και για ποιοτική αναβάθμιση... Χρειάζεται όραμα και χρηματοδότηση, αλλά για αυτά ούτε λόγος. Μια από τα ίδια ίσως και χειρότερα...

 
Εκπαιδευτικός
02 Φεβ 2020 09:30

Η αξιολόγηση είναι απαραίτητη. Πρέπει να ξεκινά όμως από την ηγεσία, που θα δώσει το καλό παράδειγμα. Ο κ Μητοστάκης, με άριστα το 10 βαθμολόγησε την κα Υπουργό με 2. Θα επαναλάβει την τάξη ή θα αλλάξει "σχολικό" περιβάλλον;
Αν ο μαθηματικός δεν γνωρίζει πόσο κάνει 2+2 προφανώς θα πρέπει να απολυθεί. Αν η υπουργός δεν γνωρίζει τι μέρος του ΑΕΠ δίνεται για την Παιδεία, πού πρέπει να πάει; Στην αξιολόγηση;

 
Freeman
02 Φεβ 2020 10:14

@ O tempora o mores.
Έχεις πάει ποτέ σε σχολείο; Το πρόβλημα φίλτατε δεν είναι στις περισσότερες φορές οι ελλείψεις, είναι η απροθυμία της αξιοποίησης της υπάρχουσας υλικοτεχνικής υποδομής και των υπαρχόντων εποπτικών μέσων.Είναι πολύ εύκολος, γιατί πλέον είναι φθηνός, ο εξοπλισμός του σχολείου με εποπτικά μέσα από τον διευθυντή. Δεν υπάρχει όμως διάθεση στην πλειονότητα από το γερασμένο προσωπικό για οποιαδήποτε επιμόρφωση σε νέες μεθόδους διδασκαλίας στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη χρήση των εργαστηρίων κ.λ.π.

 
@O tempora o mores
02 Φεβ 2020 10:26

Αγαπητέ, φαίνεσαι ότι νοιάζεσαι και πονάς το σχολείο και τους μαθητές και αυτά που λες ισχύουν, όμως κάποια πρόταση δεν κάνεις. Την ίδια στιγμή, ο διπλανός σου καθηγητής, όχι μόνο δεν εφαρμόζει καμία σύχρονη διδακτική, αλλά μπορεί και να μη διδάσκει αυτά που πρέπει, σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις, να μην έχει ιδέα ούτε τι λέει το αναλυτικό πρόγραμμα, ούτε οι οδηγίες για τα μαθήματά του.
Είναι απαραίτητη η αξιολόγηση, ακόμη και αν έχεις δίκιο και σε άλλες χώρες προχωρήσουν σε κάτι άλλο, εμείς πρέπει επιτέλους να ξεκινήσουμε με αυτό.

 
Εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας
02 Φεβ 2020 11:24

Ιδεολογικές εμμονές περί αριστείας από μια πολιτική παράταξη που αυτοπροσδιορίζεται , και συστηματικά παριστάνει την αφρόκρεμα (δηλ. την αριστοκρατία) του πολιτικού μας συστήματος. Λες και όλοι εμείς, που δεν ασπαζόμαστε τις ανισόρροπες αποφάσεις τους, είμαστε κάποιο είδος κρετίνων. Εν προκειμένω τώρα, στα περί αξιολόγησης και αριστείας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα: α) τα σχολεία δεν είναι επιχειρήσεις ούτε ποδοσφαιρικές ανώνυμες εταιρείες για να λειτουργούν με βάση τα πριμ, τα bonus, management by objective, τη νίκη για να πάρουμε πρωτάθλημα, την ταπείνωση των αδύναμων εκπαιδευτικών κτλ, κτλ. β) τα σχολεία δεν είναι αρένες ανταγωνισμού για το ποιος θα αριστεύσει (τουλάχιστον δεν θα πρέπει αυτό να είναι πρωτεύων εκπαιδευτικός στόχος), είναι κοινωνικοί θεσμοί, είναι κυψέλες γνώσης, αγάπης, αλληλοσεβασμού, ατομικής ελευθερίας και δημιουργίας συνεκτικών κοινωνικών δεσμών για μια αυριανή κοινωνία που θα θέτει στο επίκεντρο την ανθρώπινη αξία και τον ενάρετο βίο ως πρώτιστο μέτρο. γ) επιχειρείται (σταθερά και πεισματικά) καθώς φαίνεται, με όχημα - εργαλείο την λεγόμενη αξιολόγηση, μια μετατόπιση ευθυνών και μια απόπειρα δημιουργίας αποδιοπομπαίων τράγων. Δηλαδή, οι σχολικές μονάδες και συνολικά οι εκπαιδευτικοί θα φορτωθούν με τον ένα ή άλλο τρόπο τα διαχρονικά προβλήματα και τις εγκληματικές αμέλειες των κυβερνήσεων και ειδικά του ΥΠΕΠΘ. Και θα δίνονται βορά με κάθε ευκαιρία στη χλεύη, την συκοφαντία και την κακόπιστη κριτική των ΜΜΕ και του αγοραίου πλήθους. Έτσι, η εκάστοτε ηγεσία του υπουργείου θα μπορεί να επικαλείται διαρκώς τις αδυναμίες, τις αντιστάσεις, την έλλειψη ικανοτήτων και άλλα πολλά "κακά" των δημόσιων εκπαιδευτικών λειτουργών που δεν προσαρμόζονται στα δεδομένα της εποχής.

 
Δεν υπαρχει
02 Φεβ 2020 11:56

χώρα στα Βαλκάνια και στην Ευρώπη που να μην έχει κάποιο στοιχειώδες σύστημα αξιολογησης-αποτιμησης . Εδώ με τις ιδεολογικές εμμονές και αμπελοφιλοσοφιας φτάσαμε στον πάτο, με δισ. σε φροντιστήρια ιδιαίτερα και παιδιά που όλη μέρα τρέχουν για να προλάβουν. Φυσικά τα σχολεία δεν είναι επιχειρήσεις αλλά έχουν εργαζόμενους και αυτός που τους πληρώνει πρέπει στοιχειωδώς να ελέγχει την αποτελεσματικότητα.
Ας ξεκινήσει επιτέλους κάτι και ας βελτιωθεί στη συνέχεια. Αλλά και οι γονείς δεν μπορούν να πληρώνουν δύο φορές για την εκπαίδευση των παιδιών τους, μια για το πρωί και μια για το απογευμα-βράδυ. Αδυνατούν πλέον !!!

 
Σ.Κ.@O tempora o caramelos!
02 Φεβ 2020 12:06

1.[Λυπάμαι αφάνταστα πολύ, αλλά κουραστήκαμε με την καραμέλα της αξιολόγησης που δεν πείθει...]

2.[ Θα περίμενα από σας να ζητάτε καλύτερα και εκσυγχρονισμένα σχολεία, ίσες ευκαιρίες μάθησης για όλα τα παιδιά, λεφτά για την παιδεία..]

Έχω ξαναγράψει ότι η αξιολόγηση θα είναι casus belli ανάμεσα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας και το συνδικαλιστικό κίνημα που ψάχνει έξυπνα την επόμενη ευκαιρία...Όποιος το θεωρεί αμελητέο αυταπατάται..το ξαναέγραψα..Πίσω από το συνδικαλιστικό κίνημα έιναι όλη η αντιπολίτευση...Τώρα μάλιστα που θα συνδεθεί και με τις cohorts (κοόρτεις) των αρίστων εκπαιδευτικών 'έ ,τώρα "ψωνίσαμε κι από ρωμαικό σβέρκο"!!!!Αν κατορθώσει να ολοκληρώσει την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας το ΙΕΠ,από το Φθινόπωρο και μετά, θα χειροκροτήσω!!!Η βελτίωση μέσω επιμορφώσεων, αυτών των συναδέλφων μας "που δεν αποδίδουν" είναι ένα τεράστιο θέμα καθώς θα πρέπει να δούμε με ποιους όρους καθορίζεται η όποια απόδοση μας....Όλοι ως ένα βαθμό είμαστε ανεπαρκείς ως ανθρώπινα όντα που υπόκεινται καθημερινά στην φοροποιό ενέλιξη.Κοντεύω να καταλήξω στην χριστιανική σωτηριολογία..!
Η συνεργατική και ομαδική επιμόρφωση μέσα στη σχολική μονάδα, θα μπορούσε να βοηθήσει μια σειρά συναδέλφους μας που υστερούν για διάφορους λόγους-κυρίως λόγω ανεπαρκούς ή πλημμελούς επιμόρφωσης- σε σε κάποια γνωστικά αντικείμενα, αλλά θα επιτύγχανε μόνο αν ήταν θεσμός και δημοκρατικά εποπτευόμενη...Το λάθος που κάνει το συνδικαλιστικό κίνημα μας εδώ και δεκαετίες,είναι ότι θέλει την αξιολόγηση έξω από τη σχολική μονάδα...Βέβαια εκκινεί δίκαια από παλαιές εκτοπίσεις εκπαιδευτικών από τις αξιολογήσεις των επιθεωρητών επί Χούντας και από πρόσφατες σκληρές διαθεσιμότητες..δαιμονοποιώντας έξυπνα τον νεκρό ιστορικά Επιθεωρητισμό και συναφώς την όποια εκπαιδευτική αξιολόγηση που στην Ευρωπαική Ένωση ισχύει...Αν η πολιτική ηγεσία πάψει να μας πληρώνει με μισθούς Βουλγαρίας μπορεί τότε να γίνει και σοβαρός πολιτικός λόγος για την αξιολόγηση μας...Μας έλεγε κάποτε ο καθηγητής και ακαδημαικός κ. Γρηγόρης Σκαλκέας,σε μια συνάντηση, όταν είχε αναλάβει το Υπουργείο Παιδείας η πρώην φοιτήτριά του κ.Μ.Γιαννάκου:"παιδιά μου,μη σας παραμυθιάζει ο καθένας.Για να γίνει αξιολόγηση των υπαλλήλων στην Ελλάδα,και δη των εκπαιδευτικών,χρειάζεται πολιτική συναίνεση,και οι πολιτικοί μας,απ' ότι φαίνεται, δεν είναι ικανοί να την επιτύχουν"..Το λαθος,το σημαντικότερο,των πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου μας, ήταν είναι και θα είναι, η κάλυψη των κακοδαιμονιών του εκπαιδευτικού μας συστήματος πίσω από την κουρτίνα της αξιολόγησης.Οι χαμηλές αμοιβές,η υποαπασχόληση των εκπαιδευτικών,η κατάργηση της εισαγωγικής επιμόρφωσης και των διορισμών,οι στρατιές αναπληρωτών,κλπ.,είναι οι βασικές αιτίες που αυτή η κακοδαιμονία καμουφλάρεται από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία και πετιέται η μπάλα στην εξέδρα "των ανεπαρκών εκπαιδευτικών".Τί ντροπή για όλα αυτά...Να μην έχεις επαρκείς συμβούλους να σου πουν "κάτσε ήσυχα, γιατί από σένα ξεκινάνε τα προβλήματα" και νά έχεις και τον Σύριζα να τριπλάρει πολιτικά σαν τον Λίονελ Μέσι σ' αυτό το θέμα!!!Έξυπνοι οι πολιτικοί σύμβουλοι του κ.Γαβρόγλου.Του είπαν ¨"αγρανάπαυση σ' αυτό το θέμα","Relax μέσα στην κρίση θα μιλάμε για αξιολόγηση?Θα μας πάρουν με τις πέτρες οι συνάδελφοί μας.."
Το ξαναείπα."Θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι" με τις πολιτικές κόντρες μεταξύ Υπουργείου και συνδικαλιστών για την αξιολόγηση...Εδώ ως ΣΣ ,παραλίγο να φάμε ξύλο το 2011 από τους συντρόφους μας που έρχονταν και μας απειλούσαν λεκτικά για την κατακαημένη την" αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας" και θα μιλάμε τώρα ¨"για κοόρτεις αρίστων Λακεδαιμονίων και Ρωμαίων?"!Πάλι παραφράζω αδέξια τον Καβάφη..Θα ήταν παράλογο να υποστηρίξω ότι τιμωρηθήκαμε ως ΣΣ από την ομάδα συνδικαλιστικής κρούσης του Τομέα Παιδείας του Σύριζα και καταργηθήκαμε λόγω της συμμετοχής μας στην αυτοαξιολόγηση τςη σχολικής μονάδας?Ότι τη φάγαμε ως μικρομανδαρίνοι του κατεστημένου που κάναμε υποτακτικά και δίχως κριτική προς το σύστημα το υπαλληλικό μας καθήκον?Αυτή την αίσθηση ακόμα έχω από εκείνες της κόντρες.Ήμουν επιστημονικά υπεύθυνος για την ΑΕΕ στην ΠΔΕ Αττικής και θυμάμαι...την κατάληξη..Οι πανεπιστημιακοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα την έβγαλαν καθαρή και με σοβαρή αντιμισθία κι εμείς μείναμε απλήρωτοι,έλεγαν ότι θα πληρωθούμε.. και στο τέλος ποινικοποιηθήκαμε.....!Σε λίγο καιρό κάποιοι αφιονισμένοι θα μιλήσουν και για Καιάδες Λακεδαιμονίων γι αυτούς "που δεν αποδίδουν".Γνωρίζω κάποιες περιπτώσεις συναδέλφων μας που εθελουσίως, και αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες τους στην τάξη, μετακινήθηκαν σε διοικητικές θέσεις.Υπάρχει ευαισθησία και από τη μεριά της διοίκησης σ' αυτό το θέμα...Ας ξεκινήσουμε απ' αυτό και από άλλα πιο σοβαρά,ας θεσμοθετήσουμε σωστά,πληρώνοντας αξιοπρεπείς μισθούς, δίχως να προβαίνουμε σε διώξεις και διαθεσιμότητες..και δίχως να προκαλούμε τον κόσμο με τα "ηχηρά παρόμοια" για τις αριστείες.."Ο αριστος δεν ξέρει που να κρυφτεί"{Baltasar Gracián}.Ήτοι τον κυνηγούν οι μη άριστοι που είναι πολλοί!Αρκετά με την Αριστεία,αυτή την καραμέλα που ο καθένας την πιπιλάει πολιτικά όπως θέλει,και με την Αξιολόγηση που ο καθένας την πιπιλάει ομοιοτρόπως!Η πολιτική πόλωση πάνω σ' αυτά τα δύο θέματα ,μόνο αρνητικά θα επιδράσει στο λαβωμένο ήδη από την οικονομική ανέχεια εκπαιδευτικό σώμα...Οι πολιτικοί μας, λόγω του φανατισμού και του κομματικού σεχταρισμούς τους, φαίνονται,όχι όλοι,όταν συγκρούονται πολιτικά πιο ανώριμοι από μας.Κάποιοι πνευματικοί άνθρωποι και ακαδημαικοί έλεγαν παλιά σε μια μάζωξη,ότι όταν τους άκουγαν στη Βουλή να τρώγονται, "κατεβάζοντας το πνευματικό επίπεδο στη ρωμαική αρένα", έκλιναν την τηλεόραση..!

 
O tempora o mores...
02 Φεβ 2020 12:18

@Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Συμφωνώ απόλυτα με όσα λέτε. Δεν θα απαντήσω στον κύριο που ρωτάει αν έχω μπει σε σχολείο, γιατί τα χρόνια προϋπηρεσίας μου φανερώνονται από τα λεγόμενά μου. Από όσα έχω ζήσει στα σχολεία γνωρίζω μόνο μία περίπτωση εκπαιδευτικού που δεν πατούσε στο σχολείο αλλά ήταν κομματικό στέλεχος και τον κάλυπταν. Όλοι οι άλλοι συνάδελφοι αγωνίζονται να ανταποκριθούν σε ακραίες και δύσκολες καταστάσεις ακόμη και με εποπτικά μέσα που αγοράζουν από την τσέπη τους. Παρατήστε την προπαγάνδα για τεμπέληδες και γερασμένους καθηγητές που δεν ξέρουν ΤΠΕ. Όταν υπάρχει στο σχολείο ένα μικρό εργαστήριο πληροφορικής ποιος θα πρωτομπει να κάνει μάθημα με ΤΠΕ; Μαλώνουμε για το ποιος θα μπει, αφού κάποιοι εξελιγμένοι συνάδελφοι έχουν κάνει κατάληψη του εργαστηρίου. Όσο για τις προτάσεις που θα έπρεπε να κάνω νομίζω ότι μια πιο σωστή ανάγνωση όσων γράφω αποδεικνύει ποιες είναι αυτές. Αν η δημόσια εκπαίδευση δεν στηριχθεί, δεν χρηματοδοτηθεί, δεν υπάρχει διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, δεν αναγνωρίζεται η δουλειά μας και για όλα φταίει ο εκπαιδευτικός, τότε ναι, αυτή η αξιολόγηση έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, γίνεται για το θεαθήναι, δεν στοχεύει σε καμία βελτίωση και ψάχνει για εξιλαστήρια θύματα.

 
Στράτος
02 Φεβ 2020 12:23

Σχετικά με την αξιολόγηση εκπαιδευτικών.
Αυτή η "επιβράβευση των αρίστων" θα έχει οικονομικό αντίκρυσμα; Π.χ. μπορεί να σημαίνει την (ταχύτερη;) μετάβαση σε άλλο μισθολογικό κλιμάκιο; Και όσοι δεν είναι άριστοι; Δεν θα λαμβάνουν το επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο;
Εάν η αξιολόγηση συνδεθεί και πάλι με την μισθοδοσία των εκπαιδευτικών, τότε θα ναυαγήσει για τους ίδιους λόγους που ναυάγησε επί Αρβανιτόπουλου.

Και επιπλέον. Χρονικά, με τους ρυθμούς που κινείται η κυβέρνηση, δείχνει να επιθυμεί την μετατόπιση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σε ένα απροσδιόριστο μέλλον. Τώρα θα θεσμοθετηθεί αξιολόγηση σχολ. μονάδων, να δούμε αν θα εφαρμοστεί την επόμενη χρονιά, πόσες αντιδράσεις θα υπάρξουν, μετά θα θεσμοθετηθεί η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και αργά - αργά θα προχωρήσουμε στην εφαρμογή της ...παραμονές εκλογών. Δεν μετράω καλά τον χρόνο; Γιατί παρά τις εξαγγελίες νιώθω πως κάτι (που μάλλον λέγεται πολιτικό κόστος) κρατάει την ηγεσία του Υπουργείου δέσμια υπό τον φόβο, δικαιολογημένα, αντίδρασης των εκπαιδευτικών σε τυχόν προσπάθεια εφαρμογής σχεδίου αξιολόγησής τους. Άλλωστε οι μνήμες από την προηγούμενη αποτυχημένη απόπειρα είναι νωπές...

 
Relax....
02 Φεβ 2020 13:43

έκανε ο Γαβρογλου στο ζήτημα της αξιολόγησης , relax έκαναν και οι πολίτες στο ΣΥΡΙΖΑ.
Όσο και να αντιδρούν οι συνδικαλιστές, οι υπόλοιποι πλην εκπαιδευτικών πολίτες επιθυμούν την αξιολόγηση στο Δημόσιο σχολείο, και όσο αυτό αποτυπώνεται στις δημοσκοπήσεις η αντίδραση των συνδικαλιστών θα είναι εις βάρος τους!

 
Φρανκ
02 Φεβ 2020 15:21

Μην ξεχνάτε ότι το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι!!! Το υπουργείο δημιουργεί διάφορα προβλήματα (π.χ. η εξωπραγματική ύλη ορισμένων μαθημάτων ) κι έπειτα εμμέσως πλην σαφώς θέλει να ρίξει τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς για τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών...

 
M&B
02 Φεβ 2020 15:25

Γιατί δεν έγινε αναφορά στη ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ; (...) Μήπως είμαστε εντάξει στον τομέα αυτόν και δεν το έχουμε καταλάβει μερικοί που πασχίζουμε να εκπαιδεύσουμε όπως αρμόζει τον πολίτη του αύριο;

 
ΠΑΠΑΣ
02 Φεβ 2020 17:03

Όπως ακριβώς επίβρσβεύσατε ....στον αθλητισμό πρίν λίγες μέρες ...όλοι μαζί .....ενωμένοι....δυνατοί...αλλάξατε το νόμο .....γιατί δεν σας άρεσε η ποινή και στείλατε ηχηρό μήνυμα ....αξιοκρατίας και Δικαιοσύνης σε όλο τον ελληνικό λαό. Οι νόμοι ισχύουν μόνο για τους αδύνατους....Αλλά θα λέμε ότι ισχύουν για όλους.....Μέχρι να γίνουμε ΚΟΜΑΝΕΤΣΙ.....

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
02 Φεβ 2020 18:46

Το σύστημα σήμερα στηρίζει την λειτουργία του μόνο στο φιλότιμο κάποιων εκπαιδευτικών. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Σήμερα υποδομές στα σχολεία υπάρχουν (πάντα θα υπάρχει ανάγκη για κάτι περισσότερο), αλλά το θέμα είναι αν χρησιμοποιούνται και αν όχι γιατί. Επίσης πρέπει να σταματήσει η νοοτροπία μας ως εκ/κοί να συμπεριφερόμαστε ως ωρομίσθιοι με το ρολόι στο χέρι. Έχουμε και παιδαγωγικό έργο όχο μόνο διδακτικό....

 
Κωνσταντίνος
02 Φεβ 2020 19:29

όταν οι στρατηγοί δεν μπορούν να λύσουν τα προβλήματα κυνηγάνε τους φαντάρους με απειλητική διάθεση .....

 
Αξιολόγηση
03 Φεβ 2020 02:39

@ Εκπαιδευτικός
Η αξιολόγηση είναι απαραίτητη. Πρέπει να ξεκινά όμως από την ηγεσία, που θα δώσει το καλό παράδειγμα. Ο κ Μητοστάκης, με άριστα το 10 βαθμολόγησε την κα Υπουργό με 2. Θα επαναλάβει την τάξη ή θα αλλάξει "σχολικό" περιβάλλον;
Αν ο μαθηματικός δεν γνωρίζει πόσο κάνει 2+2 προφανώς θα πρέπει να απολυθεί. Αν η υπουργός δεν γνωρίζει την έναρξη του 2ου Παγκόσμιου πολέμου και τι μέρος του ΑΕΠ δίνεται για την Παιδεία, πού πρέπει να πάει; Στην αξιολόγηση;

 
Μ
03 Φεβ 2020 09:47

Για ποια αξιολογηση μιλαμε στην ελλαδα;; για ποια αντικειμενικοτητα;; αν καποιος ειναι ΝΔ θα ειναι αριστος και αν ειναι συρριζα θα θελει επιμορφωση ή το αναποδο;; αυτους που θα αξιολογησουν ποιος θα τους αξιολογει;;; στην ελλαδα ζουμε ολοι και ξερουμε πως γινονται αυτα. Αν θελουν αξιολογηση αντικειμενικη θα πρεπει να αλλαξει το συστημα πρωτα απο τα θεμελια. Απλα η αξιολογηση στις παρουσες συνθηκες, στο μονο που θα οδηγησει ειναι να δημιουργησει νεα πελατακια εκπαιδευτικους για τα κομματα και μια γενικοτερη φαγωμαρα στα σχολεια για το ποιος θα επιβιωσει. Στην ζουγκλα δηλαδη του διαιρει και βασιλευε και της εξαρτησης απο την εξουσια που προφανως βολευει τα κομματα

 
Διονύσης
03 Φεβ 2020 17:53

Επιτέλους, καιρός είναι να ξεχωρίσει η ήρα από το σιτάρι ...

 
Ηλίας
04 Φεβ 2020 13:50

Έχουν πει τι θα κάνουν με τους άριστους, έχουν πει τι θα κάνουν με όσους κρίνονται ανεπαρκείς αλλά δεν έχουν πει πως θα ξεχωρίζουν αυτοί! Έτσι ο καθένας βάζει με το μυαλό του 100άδες πιθανά σενάρια. Θα ερωτηθούν οι γονείς; Θα ερωτηθούν οι σύμβουλοι και οι δ/ντές; Θα ελέγξουμε τα προσόντα; Θα παρακολουθήσουν διδασκαλία κάθε αξιολογούμενου εκπ/κού; Θα ελέγξουν τα αποτελέσματα επίδοσης των μαθητών; Θα κάνουν έλεγχο της κομματικής ταυτότητας ή των σχέσεων με του προϊσταμένους;

Θα μας εξηγήσει και εμάς πως θα ξεχωρίσει τον εκπαιδευτικό που "δεν αποδίδει"? Τόσα χρόνια περιμένουμε να μας πουν τα κριτήρια αυτά, τις διαδικασίες και τα πρόσωπα που θα κάνουν την αξιολόγηση. Αυτή είναι η ουσία και όταν επί σειρά ετών αυτό δεν ξεκαθαρίζει μάλλον κάτι στραβό πάει να γίνει...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.