Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Υπουργός: Εσωτερικοί κανονισμοί σε όλα τα σχολεία

Δάσκαλος/Καθηγητής Εμπιστοσύνης-Τράπεζα Θεμάτων-Εθνικό Απολυτήριο-Επαγγελματική Εκπαίδευσης και Κατάρτιση-ΙΕΚ
Δημοσίευση: 02/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Κυβέρνηση εξετάζει δέσμη μέτρων πρόληψης κατά του bullying , όπως η σύνταξη και η εφαρμογή  Σχολικών Κανονισμών  σε κάθε σχολική μονάδα, με τη συμμετοχή  και των μαθητών , όπου θα καταγράφονται οι κανόνες που θα διέπουν τη σχολική ζωή και θα κοινοποιούνται σε όλους τους εμπλεκόμενους.

Αυτό δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξη στην Μακεδονία της Κυριακής και ανακοίνωσε τα εξής:

Επικοινωνία  μαθητών , εκπαιδευτικών και γονέων  σε κάθε τάξη

Επίσης, στους σχεδιασμούς μας είναι:

  •   η καθιέρωση τακτικών  συναντήσεων επικοινωνία μεταξύ μαθητών , εκπαιδευτικών και γονέων  σε κάθε τάξη, η ενίσχυση  του συνεργατικού πνεύματος μέσω των ομαδικών δημιουργικών  δραστηριοτήτων στο σχολείο και των μαθητικών ομίλων ,
  •  η πραγματοποίηση μαθητικών ομίλων, η πραγματοποίηση ειδικών συζητήσεων και προγραμμάτων για την εκπαίδευση   των μαθητών στον σεβασμό  των δικαιωμάτων  των άλλων κατά τη χρήση του διαδικτύου και την αποφυγή της άσκησης βίας , των προσβολών  και του εκφοβισμού.

 “Δάσκαλος/Καθηγητής Εμπιστοσύνης”

Ταυτόχρονα:

  • εμπλουτίζουμε  τη διδακτά ύλη  με ενότητες σχετικές με τα δικαιώματα, τις ευθύνες και τις κοινωνικές σχέσεις των μαθητών,
  • εισάγουμε στις νέες θεματικές ενότητες τις αξίες του αλληλοσεβασμού και της αξιοπρέπειας,
  • παρέχουμε τη δυνατότητα σε κάθε σχολείο να αξιοποιεί εκπαιδευτικούς με ειδικές γνώσεις (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.α.),
  • μελετούμε το θεσμό  του “Δασκάλου/Καθηγητή Εμπιστοσύνης”, στον οποίο θα μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά, ενώ τέλος,
  • ενισχύουμε τα μέτρα προστασίας  στον περιβάλλοντα χώρο σχολείων στα οποία παρατηρούνται παραβατικές συμπεριφορές.

Εθνικό Απολυτήριο

Το Εθνικό Απολυτήριο, σε ένα ποσοστό, θα συνυπολογίζεται κατά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με προϋπόθεση βεβαίως  την προηγούμενη διασφάλιση ενός αντικειμενικού συστήματος βαθμολόγησης των μαθητών.

Τράπεζα Θεμάτων

Από το ερχόμενο σχολικό έτος . σκοπεύουμε να επαναφέρουμε την Τράπεζα Θεμάτων, με ορισμένες ωστόσο προσαρμογές, ώστε να αξιοποιηθεί η εμπειρία και να διορθωθούν ζητήματα που προέκυψαν από την προηγούμενη εφαρμογή της.

Η Τράπεζα Θεμάτων, είπε η υπουργός,  αποτελεί μια σημαντική τομή στο νέα εξεταστικό σύστημα, καθώς βοηθά στην καταπολέμηση  της ¨παπαγαλίας¨και την ενίσχυση της κριτικής σκέψης , ενώ παράλληλα διασφαλίζει διαφάνεια, αδιαβλητότητα, κοινούς βαθμούς δυσκολίας και αντικειμενικότητα.

Επαγγελματική Εκπαίδευσης και Κατάρτιση-ΙΕΚ

Στο επόμενο διάστημα δρομολογούμε την πλήρη μεταρρύθμιση σε όλο το πλαίσιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης καθώς και της Δια Βίου Μάθησης,  όπου κεντρικό ρόλο θα έχουν τα δημόσια ΙΕΚ.

Πρόκειται να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές , όπως η εισαγωγή τμήματος συμβουλευτικής και σταδιοδρομίας, η δημιουργία εικονικών επιχειρήσεων και ενός Μητρώου Εκπαιδευτικών από την αγορά εργασίας αλλά και η ουσιαστική συμμετοχή κοινωνικών εταίρων στη δημιουργία τμημάτων  που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις.

Σχόλια (16)

 
Δημήτρης
02 Φεβ 2020 11:58

Όταν ήταν στην αντιπολίτευση, διαμαρτυρόντουσαν με επιχειρήματα για την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, την κατάργηση των δικαιολογημένων απουσιών, την ύπαρξη πληθώρας αριστούχων, την εκκένωση των Λυκείων μετά τα Χριστούγεννα, την έλλειψη αξιολόγησης κ.λπ. Η ετοιμότητα τους ήταν τελικά τέτοια που τον πρώτο χρόνο εξουσίας δεν έγινε απολύτως τίποτε ! Εντάξει, δεν είμαστε κινέζοι που σε 3 ημέρες έστησαν νοσοκομείο 1000 κρεβατιών, αλλά τίποτε ; απολύτως τίποτε ;; Και για να λέμε όλη την αλήθεια, ο κανονισμός των σχολείων είναι ήδη ψηφισμένη διάταξη, η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων επίσης με έναρξη τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε. Δηλαδή όχι μόνο δεν αλλάζουν τίποτε, αλλά καταργούν και αυτά που ευαγγελίζονται οτι θα κάνουν !

 
Γιάνης
02 Φεβ 2020 12:52

Καλά όλα αυτά, αλλά είναι "περσινά ξινά σταφύλια". Ισχύουν ήδη στα χαρτιά. Το θέμα είναι κατά πόσο εφαρμόζονται.

Ένδεκα είναι τα άμεσα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την αποτελεσματικότερη λειτουργία των σχολικών μονάδων, αν το ΥΠΑΙΘ καταφέρει να ξεπεράσει τις διαχρονικές αντιδράσεις των συνδικαλιστών από όλες τις παρατάξεις:

1. Υποχρεωτικό ωράριο με παραμονή των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες 08.00 - 14.00.

2. Αρμοδιότητες και εξουσία στους διευθυντές των σχολικών μονάδων.

3. Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών.

4. Λογοδοσία από την κορυφή του ΥΠΑΙΘ μέχρι και τον εκπαιδευτικό της τάξης.

5. Υποχρεωτική επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε σύγχρονα θέματα Παιδαγωγικής Επιστήμης και στελεχών εκπαίδευσης σε θέματα Διοίκησης της Εκπαίδευσης με εξετάσεις.

6. Προσλήψεις εκπαιδευτικών.

7. Ενίσχυση του κύρους και εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών από την Πολιτεία.

8. Ενίσχυση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων βάσει αναγκών και προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου.

9. Αδιάβλητο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης από ανεξάρτητη Αρχή.

10. Θεσμικός χρόνος για τακτικές συνεδριάσεις των εκπαιδευτικών.

11. Έγκαιρος προγραμματισμός τοποθετήσεων εκπαιδευτικών που θα βρίσκονται στη θέση τους 1 Σεπτεμβρίου χωρίς να επιτρέπονται περεταίρω μεταβολές.

 
Χρήστος Σ.
02 Φεβ 2020 15:01

Όλα τα παραπάνω είναι μπούρδες.
Ο στόχος είναι η εξοικονόμηση χρημάτων.
Οπότε διορισμοί με το σταγονόμετρο και ξανά μανά αύξηση ωραρίου.
Όλα τα άλλα είναι φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

 
Γ.Π.
02 Φεβ 2020 16:10

Άλλα προέχουν και δεν φαίνεται ότι έχουν κριθεί ως θεμελιώδη ώστε να προβάλλονται συνεχώς, για να φανεί στην κοινωνία ότι υπάρχει γνώση και ισχυρή βούληση.
1. Βελτιωμένα προγράμματα σπουδών και άριστα βιβλία.
2. Κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για να αλλάξει το κλίμα στην τάξη, να νιώσουν τα παιδιά ότι μπορούν να τα καταφέρουν, να το πουν στους γονείς τους, να καταλάβει η κοινωνία ότι κάτι σημαντικό έχει αρχίσει να γίνεται...
3. Αξιοκρατία στην επιλογή των στελεχών και ειδικά στους σχολικούς συμβούλους.
4. Επιπλέον αρμοδιότητες - με νομοθετική ισχύ - στον σύλλογο διδασκόντων και στον διευθυντή του σχολείου, ώστε ο τεκμηριωμένος λόγος τους να έχει εκπαιδευτική και παιδαγωγική ισχύ σε κρίσιμα προβλήματα της σχολικής μονάδος.
5. Έγκαιρη στελέχωση των σχολείων.
6. Ποιοτική ενισχυτική διδασκαλία στην ΠΕ και ΔΕ από μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Έξι βήματα, ίσα που τα προλαβαίνετε..., για μια μικρή επανάσταση στην Παιδεία. Να δει ο Λαός και να κρίνει.

 
oikoniki
02 Φεβ 2020 17:25

Ελπίζω κάποια στιγμή να καταλάβουμε τι έχετε στο μυαλό σας ......με κάποιο νόμο. Προς τι παρόν, το έκτρωμα Γαβρογλου είναι ζωντανό και γελάει μαζί σας.

 
Σταθης
02 Φεβ 2020 18:06

Η Τραπεζα Θεματων εχει μια βασικη αδυναμια:

Αναγαγει σε σημαντικα, τα οποια πρεπει να εξετασθουν ως θεματα αναπτυξης, τα δευτερευοντα/τριτευοντα θεματα τα οποια ο εκπαιδευτικος της ταξης, θα τα εξεταζε το πολυ με ΣΛ η επιλογης.

Οταν εγινε η προσκληση στους εκπαιδευτικους να προτεινουν θεματα, τοτε επαιρνε ο καθενας καθε παραγραφο απο ολες τις σελιδες του βιβλιου και προτεινε απο ενα θεμα αναπτυξης. Καθε σελιδα του σχολικου βιβλιου εβγαζε 2-3 θεματα αναπτυξης.

Φρικη! 250 θεματα αναπτυξης σε ενα μαθημα!!! Κατεβατα παπαγαλιας... Δεν ξεφευγε γραμμη απο το βιβλιο ! Ο εκπαιδευτικος ομως της ταξης ξερει ποιες ενοτητες καταλαβαν καλυτερα οι μαθητες, ποιες γνωσεις ειναι οι ελαχιστες που πρεπει να γνωριζουν τελειωνοντας ενα μαθημα, τι ειναι σημαντικο, τι δεν χρειαζετα να το γνωριζουν οι μαθητες με λεπτομερεια, βλεπει και το επιπεδο της ταξης το οποιο διαφερει απο χρονια σε χρονια...

Ετσι προσαρμοζει τα θεματα του, τουλαχιστον καποια βασικα τα εξεταζει με θεματα αναπτυξης. Οχι την υποσημειωση, την υποπεριπτωση, την λεπτομερεια.

Χανει δηλ. η εκπαιδευτικη διαδικασια την προσωπικη σχεση, την προσωπικη πινελια του εκπαιδευτικου. Κυλαει ομαλα η χρονια και στο τελος πεφτουν σαν βομβα, θεματα που δεν "ταιριαζουν" στο προφιλ της ταξης.

Αυτη η αδυναμια πως θεραπευται;

 
ΕΙ
02 Φεβ 2020 18:32

Καθόλου, μα καθόλου, να μην αναφέρεται αυτός ο πλανήτης που υποστηρίζει τη ΖΩΗ! ...Να διατρέχει όλη την εκπαίδευση των μαθητών και των μαθητριών μας σε ζητήματα θεμελιώδη, αντικρουόμενα, πολυδιάστατα για τα οποία θα διαμορφώσουν άποψη, θα ασκήσουν κριτική, θα κάνουν πράξη το όνειρό τους για μια ζωή αξιοβίωτη!

 
Δάσκαλος-καθηγητής εμπιστοσύνης...
02 Φεβ 2020 18:53

...Δηλαδή το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό θα είναι να μην το εμπιστεύεσαι ;

 
βαρεθηκα
02 Φεβ 2020 19:35

αντι να δωσετε λεφτα για εξοπλισμο και συντηρηση, να μειωσετε την γραφειοκρατια και να κανετε προσληψεις, αναμασατε τα ιδια και ιδια ...... μαζεψτε επιτελους 20 διευθυντες και εκπαιδευτικους, πεστε τους οτι δεν υπαρχει μια στα ταμεια και αφηστε τους τουλαχιστον να κανουν δυο χρησιμα πραγματα να βελτιωθει εστω και λιγο η καθημερινοτητα μας ...

 
νικοσ
02 Φεβ 2020 20:21

Με την τράπεζα θεμάτων δε θα κάνει ο κάθε καθηγητής ότι θέλει.

 
Σπάρτακος
02 Φεβ 2020 20:31

Καλά όλα αυτά, αλλά είναι "περσινά γλυκά σταφύλια".

Ένδεκα είναι τα άμεσα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την αποτελεσματικότερη λειτουργία των σχολικών μονάδων, αν το ΥΠΑΙΘ καταφέρει να ξεπεράσει τις διαχρονικές αντιδράσεις των συνδικαλιστών από όλες τις παρατάξεις:

1. Υποχρεωτικό ωράριο με παραμονή των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες 08.00 - 18.00.

2. Αρμοδιότητες και εξουσία στους διευθυντές των σχολικών μονάδων και στους συλλόγους γονέων

3. Αξιολόγηση σχολικών μονάδων,εκπαιδευτικών και επιστατών

4. Λογοδοσία μόνο για τον εκπαιδευτικό της τάξης.

5. Υποχρεωτική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών,ειδικά όσοι πρόκειται, που είναι και οι περισσότεροι,να βγουν στην σύνταξη

6. Απολύσεις εκπαιδευτικών.

7. Ενίσχυση της εμπιστοσύνης των εκπαιδευτικών προς την Πολιτεία.

8. Ενίσχυση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων γενικά

9. Αδιάβλητο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης από το υπουργείο Παιδείας.

10. Τακτικές συνεδριάσεις των εκπαιδευτικών,μέρα παρά μέρα.

11. Έγκαιρος προγραμματισμός τοποθετήσεων εκπαιδευτικών που θα βρίσκονται στη θέση τους 1 Σεπτεμβρίου και να επιτρέπονται περαιτέρω μεταβολές.

Χρήστος Σ.02 Φεβ 2020 15:01
Όλα τα παραπάνω είναι μπούρδες.
Ο στόχος είναι η εξοικονόμηση χρημάτων.
Οπότε διορισμοί με το σταγονόμετρο και ξανά μανά αύξηση ωραρίου.
Όλα τα άλλα είναι φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

Γ.Π.02 Φεβ 2020 16:10
Άλλα προέχουν και δεν φαίνεται ότι έχουν κριθεί ως θεμελιώδη ώστε να προβάλλονται συνεχώς, για να φανεί στην κοινωνία ότι υπάρχει γνώση και ισχυρή βούληση.
1. Βελτιωμένα προγράμματα σπουδών και άριστα βιβλία.
2. Κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για να αλλάξει το κλίμα στην τάξη, να νιώσουν τα παιδιά ότι μπορούν να τα καταφέρουν, να το πουν στους γονείς τους, να καταλάβει η κοινωνία ότι κάτι σημαντικό έχει αρχίσει να γίνεται...
3. Αξιοκρατία στην επιλογή των στελεχών και ειδικά στους σχολικούς συμβούλους.
4. Επιπλέον αρμοδιότητες - με νομοθετική ισχύ - στον σύλλογο διδασκόντων και στον διευθυντή του σχολείου, ώστε ο τεκμηριωμένος λόγος τους να έχει εκπαιδευτική και παιδαγωγική ισχύ σε κρίσιμα προβλήματα της σχολικής μονάδος.
5. Έγκαιρη στελέχωση των σχολείων.
6. Ποιοτική ενισχυτική διδασκαλία στην ΠΕ και ΔΕ από μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Έξι βήματα, ίσα που τα προλαβαίνετε..., για μια μικρή επανάσταση στην Παιδεία. Να δει ο Λαός και να κρίνει.

oikoniki02 Φεβ 2020 17:25
Ελπίζω κάποια στιγμή να καταλάβουμε τι έχετε στο μυαλό σας ......με κάποιο νόμο. Προς τι παρόν, το έκτρωμα Γαβρογλου είναι ζωντανό και γελάει μαζί σας.

 
Κωνσταντίνος
02 Φεβ 2020 23:13

Στα γυμνάσια 4-5 μαθήματα γενικής παιδείας και 2-3 επιλογής των μαθητών, επαναλαμβάνω επιλογών των μαθητών, εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα . ΔΕΝ ΘΑ ΚΟΥΝΙΕΤΑΙ ΦΥΛΛΟ. Τι είναι αυτό το έργο με τα 14 μαθήματα και εξετάζονται τα 5. Κάνατε το γυμνάσιο μπάχαλο.

 
Γιώργος
03 Φεβ 2020 09:47

Θα ακουστεί περίεργο αλλά χρειάζονται μόνο δύο αλλαγές.
Αναμόρφωση προγραμμάτων σπουδών από κλειστά σε ανοιχτά.
Περιοδική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών στις νέες απαιτήσεις των προγραμμάτων.
Όλα τα άλλα μάταιος κόπος

 
Πλατάρος Γιάννης
03 Φεβ 2020 10:22

@Γιάνης με ένα ν και Σπάρτακος.
Από τα 11 που προτείνεις, μόνο το πρώτο να γίνει πέφτει η Κυβέρνηση. Επίσης η κυβέρνηση πέφτει με μόνο την λήψη μοναδικών μέτρων, από τα 1-11
Αν το πήρες ως άσκηση ειλικρίνειας μπορεί να το δεχθεί κάποιος. Αν το πάρεις ως άσκηση πολιτικής εκπαιδευτικής είναι εντελώς απαράδεκτα αυτά που προτείνεις, έστω κι αν ελάχιστα μέσα στα 11 είναι ΕΦΙΚΤΑ. Η Πολιτική είναι η «Τέχνη του εφικτού» αλλιώς αεροβατούμε.
Ο Γ.Π. φαίνεται εμπειρότατος και σε επαφή με την πραγματικότητα και προτείνει ΛΕΛΟΓΙΣΜΕΝΑ.
Ήδη η υπουργός προτίθεται :
Να επαναφέρει τις ποινές στα όρια που υπήρχαν και με φειδώ εφαρμόζονταν. (έως 5 μέρες αποβολή)
Να κάνει κάτι για να έρχονται οι Γονείς στο Σχολείο (Για δικαιολόγηση ίσως απουσιών κ.ά. )
Ήδη είπε για τον κανονισμό. Τον μαθητικό. Που έπρεπε να υπάρχει . Και δνε υπάρχει. Ή αν υπάρχει είναι κρυμμένος. Ή μη κοινοποιημένος σε όλους (Γονείς και μαθητές) σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. Ή που είναι γραμμένος με «πολιτική ορθότητα» λ.χ. «Επιτρέπεται η κατοχή και η χρήση κινητών τηλεφώνων, αλλά ενδέχεται υπό συνθήκες να υποστείτε το «παιδαγωγικό μέτρο» της αυστηράς επιπλήξεως.
Κάποια τάξη θα μπει...
Αρκεί μην ξεχαστεί και φέρει την αξιολόγηση με οποιοδήποτε ίχνος σύνδεσης με την αμοιβή, πέραν της ηθικής επιβράβευσης ή μορίων για λήψη θέσης στελέχους εκπαίδευσης. Επίσης αν το ανεβάσει αυτό πέφτει η Κυβέρνηση.
Το τι πιστεύω εγώ δεν έχει καμία σχέση με το π μπορεί να γίνει.
Το πιστεύω όμως, ας μην μπορεί να γίνει κι ας είμαι «αμετανόητος» διότι «πό προϋποθέσεις» και του σπανού τα γένια «γίνονται»

 
ΑΝΝΑ
03 Φεβ 2020 10:22

Επαγγελματική Εκπαίδευσης και Κατάρτιση-ΙΕΚ
Στο επόμενο διάστημα δρομολογούμε την πλήρη μεταρρύθμιση σε όλο το πλαίσιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης καθώς και της Δια Βίου Μάθησης, όπου κεντρικό ρόλο θα έχουν τα δημόσια ΙΕΚ.
Πρόκειται να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές , όπως η εισαγωγή τμήματος συμβουλευτικής και σταδιοδρομίας, η δημιουργία εικονικών επιχειρήσεων και ενός Μητρώου Εκπαιδευτικών από την αγορά εργασίας αλλά και η ουσιαστική συμμετοχή κοινωνικών εταίρων στη δημιουργία τμημάτων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις.
Κομβικός ο ρόλος των ΙΕΚ, μητρώο εκπαιδευτικών (?) από την αγορά εργασίας?? και ουσιαστική εμπλοκή των κοινωνικών εταίρων στη δημιουργία νέων τμημάτων.
Τα συμπεράσματα δικά σας

 
Χάρις
03 Φεβ 2020 13:57

Γιάννη ξέχασες να πεις την κατάργηση του διευθυντικού επιδόματος αν όλοι οι καθηγητές είναι 8 με 2 και έχουν δουλειά στο σπίτι ενώ οι διευθυντές όχι.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.