Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ρόλος και κριτήρια επιλογής Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Κατάθεση μιας πρότασης

Δημοσίευση: 03/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μια ενδιαφέρουσα μελέτη για το ρόλο και τα κριτήρια επιλογής Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έκανε ο Δρ Ιωάννης Φύκαρης, Επίκ. Καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ

Σχόλια (32)

 
irakliskt
03 Φεβ 2020 13:08

...Έτσι σε βολεύουν εσένα κ. καθηγητά.... να τα λες; Kαι θεωρείτε ότι είναι μία πρόταση ουσιαστική και δίκαια που μπορεί να σταθεί. Είστε πολύ γελασμένος και μακριά από την πραγματικότητα και την καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική!!!

 
Καθηγητής
03 Φεβ 2020 13:39

Δε κατανοώ γιατί πρέπει οπωσδήποτε η μοριοδότηση να επικεντρώνεται σε παιδαγωγικά διδακτορικά, μεταπτυχιακά κ.α, και όχι στην ειδικότητα που είναι το κατεξοχήν πεδίο της Δευτεροβάθμιας. Δε μπορεί όμως ο τρόπος που διδάσκουμε να "καπελώνει" το τι θα διδάξουμε. Και ας μη ξεχνάει ο συντάκτης ότι στη Δευτεροβάθμια ενδιαφέρει η γνώση που παρέχεται, έστω και γενική, από επιστημονικά αντικείμενα Αυτή είναι άλλωστε και το αντικείμενο των μαθημάτων των Πανελληνίων.

 
Εκπαιδευτικός Ββάθμιας
03 Φεβ 2020 14:43

Υπερβολική πριμοδότηση διδακτορικών (και χωρίς διαχωρισμό εκπαίδευσης ή όχι) με όχι σαφή δικαιολόγηση (6 έτη ανώτατο όριο ολοκλήρωσης σπουδών ,άρα 6x1=6 μόρια). Με αυτή τη λογική θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και το ανώτατο όριο ολοκλήρωσης σπουδών σε έτη για τα μεταπτυχιακά...

 
πε19
03 Φεβ 2020 15:02

Ένας μέσος όρος των νόμων Κουτσίκου, Διαμαντοπούλου και Γαβλόγλου και κάτι λίγο από τις προτάσεις του Δασκάλου (Πλατάρου). Ένα νορμάλ σύστημα, δεν θέλει και πολύ μυαλό να φτιάξεις γιατί καθυστερούν στο υπουργείο ? 1-2 μόνο παρατηρήσεις
Αυτόνομή διδασκαλία σε ΑΕΙ ( Πανεπιστήμια και ΤΕΙ μετά το 2001) ανώτερη μοριοδότηση αν μετράνε για ακαδημαϊκό έργο σαν απαραίτητο προσόν για επιλογή μέλους ΔΕΠ (δηλαδή μετά τη λήψη του διδακτορικού διπλώματος) και μικρότερη αν δεν μετράνε Πχ αν έχεις σύμβαση ΠΔ407 και κάνεις μεταπτυχιακό μάθημα (δουλειά ΔΕΠ) να μετράει περισσότερο από το να κάνεις εργαστήρια ή ξένη γλώσσα (δουλειά ΕΔΙΠ ή ΕΕΠ).
Σε ότι αφορά τη Διδακτική υπηρεσία, ΑΥΣΤΗΡΑ υπηρεσία στην ΤΑΞΗ με παράδοση βαθμολογίας. Δηλαδή κατ΄ ελάχιστον 14 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα, ούτε κάθε μορφή άδειας (>1 μήνα αναρρωτική, εκπαιδευτική, λοχείας, ανατροφής τέκνου), ούτε σύμβουλοι, ούτε Δ/ντες, ούτε ΚΠΕ, ΕΚΦΕ κλπ, ΜΟΝΟ υπηρεσία ΤΑΞΗΣ. Στον αντίποδα να μοριοδοτούνται ενδεχομένως παραπάνω οι θέσεις ευθύνης.
Σε ότι αφορά το δημοσιευμένο έργο είναι τραγικό να μετράει λιγότερο άρθρο στο Nature με 2 co-authors και 1000 αναφορές, σε σχέση με μονογραφή στα «νέα της εκπαίδευσης». Να λαμβάνεται υπόψη ο impact factor του περιοδικού αλλά και ο αριθμός των αναφορών που έχει λάβει Πχ μ=0.25*(impact_factor/2)*(αριθμό_αναφορών/10)/αριθμό_coauthors) ελάχιστη τιμή το 0.05 και μέγιστη το 0.5). Κάτι τέτοιο τέλος πάντων

 
Δημήτρης Κ.
03 Φεβ 2020 15:37

@ Καθηγητής
"Δε κατανοώ γιατί πρέπει οπωσδήποτε η μοριοδότηση να επικεντρώνεται σε παιδαγωγικά διδακτορικά, μεταπτυχιακά κ.α, και όχι στην ειδικότητα που είναι το κατεξοχήν πεδίο της Δευτεροβάθμιας."
Συνάδελφε,
Θα λάβετε την απάντηση στην απορία σας αν αναλογιστείτε ποιος είναι ο πρωταρχικός ρόλος σας μέσα στην τάξη: παιδαγωγικός ή απλά αναπαραγωγή της γνώσης;

 
O tempora o mores...
03 Φεβ 2020 15:59

Δυστυχώς το πώς θα διδάξουμε έχει περισσότερη σημασία από το τι θα διδάξουμε. Η παιδαγωγική και η διδακτική είναι αυτονόητα απαραίτητες και βάση της εκπαίδευσης, ωστόσο είναι σαν να μην χρειάζεται να έχει ο εκπαιδευτικός άριστη γνώση του αντικειμένου του, σαν να μην είναι εξειδικευμένος επιστήμονας, να έχει βέβαια κάποιες γνώσεις (βλ. τρίτες αναθέσεις και διδασκαλία μαθημάτων που μερικοί δεν τα έχουν διδαχθεί ποτέ), αλλά πολύ περισσότερο να είναι μεθοδικός διεκπεραιωτής. Η μέθοδος έχει υποβαθμίσει τη γνώση. Μερικά πανεπιστημιακά τμήματα διδάσκουν πολλή παιδαγωγική, αλλά σχεδόν τίποτε από το διδακτικό αντικείμενο. Βγαίνουν π.χ. Φιλόλογοι με πολλές παιδαγωγικές γνώσεις που δεν διδάσκονται παρά ελάχιστα αρχαία και νέα ελληνικά, καθόλου λατινικά (όλα αυτά τα χρόνια που ήταν πανελλαδικώς εξεταζόμενα), ελάχιστη ιστορία για να μην πάμε σε ζητήματα γλώσσας. Αυτή η ισοπέδωση των γνωστικών αντικειμένων στοχεύει στο να διδάσκουν όλοι τα πάντα και να μην χρειάζονται προσλήψεις.

 
Σταύρος
03 Φεβ 2020 17:22

Παρατηρώντας τη βιβλιογραφία που χρησιμοποιήθηκε για την τεκμηρίωση της μελέτης η οποία στο σύνολό της είναι αναχρονιστική (οι μελέτες υποστηρίζονται θεωρητικά στο μεγαλύτερο μέρος τους με βιβλιογραφία της τελευταίας πενταετίας) και διαπιστώνοντας ότι ο ερευνητής δε γνωρίζει τα εκπαιδευτικά δρώμενα και εξελίξεις (δεν τονίζει με λεπτομέρειες πώς π.χ. ένας διδάκτορας της εκπαιδευτικής τεχνολογίας μπορεί να καθοδηγήσει και να υποστηρίξει διδακτικά τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς στη διδακτική των μαθηματικών, της γλώσσας , των φυσικών επιστημών). Αυτός ο διδάκτορας πριμοδοτείται σύμφωνα με τη μελέτη με 6 μόρια. Ο κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη διδακτική της γλώσσας με 2 μόρια. Αυτός που θα μπορούσε να υποστηρίξει και να καθοδηγήσει το συνάδελφο στη γλώσσα μοριοδοτείται με 2 μόρια. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη υποστήριξης και καθοδήγησης για συγκεκριμένα πράγματα. Αυτά ούτε καν αναφέρονται.
Πάμε να δούμε και την προϋπόθεση της προϋπηρεσίας; Με bold γράμματα, 15 χρόνια από τα οποία τα δέκα να αφορούν θητείες συμβούλου, διευθυντή σχολείου κ.λ.π. Στην ουσία, 5 χρόνια διδακτική υπηρεσία είναι αρκετή για να θέσεις υποψηφιότητα ως σύμβουλος. Εσείς κύριε μελετητή, θα εμπιστευόσασταν έναν πιλότο με προϋπηρεσία 5 χρόνων να κυβερνάει ένα αεροπλάνο 250 ταξιδιωτών και ένας από τους ταξιδιώτες να είσαστε κι εσείς; Εγώ, όχι. Τρομάζω και που το σκέπτομαι.
Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μετά από εμπειρία σχεδόν 30 χρόνων, έχουμε ανάγκη από σχολικούς συμβούλους ή μέντορες ή όπως θες να τους πεις έμπειρους διδακτικά και ταυτόχρονα εξειδικευμένους θεωρητικά. Γιατί να μην υπάρχουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση καθοδηγητές και υποστηρικτές της μάθησης όπως και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για παράδειγμα σύμβουλος ειδικός στη διδακτική της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Φυσικών Επιστημών, της Ιστορίας. Για τις Ξένες Γλώσσες, τη Μουσική και τη Φυσική Αγωγή γιατί υπάρχουν και υπήρχαν; Παράλληλα, οι έχοντες τις παραπάνω εξειδικεύσεις υποψήφιοι να εξετάζονται και σε παιδαγωγικά θέματα π.χ. διαχείριση της τάξης (τεράστιο θέμα και δεν πιστεύω να διαφωνεί κανείς). Επιπρόσθετα, πόσες φορές σταθήκαμε ανίκανοι να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να κατανοήσουν γνώσεις και δεξιότητες και κρύβαμε την ενοχή μας πίσω από την κατανόηση μόνο του Γιαννάκη ή της Ματίνας κι ας ήταν ο Γιάννης ή η Ματίνα ο ένας από τους 20 ή 22 μαθητές μας. Κάπου αναζητούσαμε τον σύμβουλο που όμως δεν ήταν κοντά μας. Θέλουμε , λοιπόν , τους συμβούλους κοντά στην ανάσα μας, δίπλα μας, συμπαραστάτες μας. Αυτό σημαίνει ένας σύμβουλος για τρία δεκαπενταθέσια σχολεία.Όσον αφορά τη μελέτη, όσοι γνωρίζουν από έρευνα και δημοσιεύσεις θα καταλάβουν...την ποιότητά της.

 
τέως συμβ.
03 Φεβ 2020 17:39

Είναι μια πρόταση που έχει ομολογουμένως πολύ κόπο και χρόνο να συνταχθεί, έχει λογική και είναι τεκμηριωμένη. Εμπεριέχει φυσικά και πολύ υποκειμενικό στοιχείο. Προσωπικά, συγχαίρω για όλο αυτό τον μόχθο,, ο οποίος μπορεί να αποτελέσει καλή βάση για το νομοθέτη.
Εκεί με τα μόρια λίγο μπερδεύτηκα. Π.χ η διετής Μετεκπαίδευση στο ίδιο τσουβάλι με την μονοετή επειδή καταργήθηκε και δεν υπάρχει δυνατότητα τώρα κάποιοι να πάρουν τα μόρια αυτά;, Γιατί η μονοετής συνεχίζει να υφίσταται;
Σάμπως όλα τα άλλα έχουν όλοι τη δυνατότητα (οικονομική ή άλλη) ή τη θέληση ή τα κότσια να τα κάνουν: διδακτορικά, μεταπτυχιακά, γλώσσες, ανακοινώσεις κ.ο.κ. Άρα, το επιχείρημα είναι σαθρό. Γιατί, καλώς ή κακώς, κάποιοι έκατσαν στα θρανία επί δύο χρόνια και μάλιστα μετά από απαιτητικές εξετάσεις.
Παλιότερα μοριοδοτούνταν και η Τρίμηνη Εισαγωγική Επιμόρφωση, ώσπου εξαφανίστηκε από τους πίνακες μορίων. Κακώς!
Επίσης, στον 4ο άξονα, θα πρέπει να αξιολογείται και η πρόσφατη δράση των υποψηφίων, οι πρωτοβουλίες που ανέπτυξαν, οι καινοτομίες τους, το επιστημονικό, επιμορφωτικό και ερευνητικό έργο που παρήγαγαν κατά την υπηρέτηση της τελευταίας τους υπηρεσιακής θέσης και την προστιθέμενη αξία όλων αυτών στην πρόοδο της εκπαίδευσης γενικότερα.
Αυτός θα έπρεπε να είναι αυτονόητος βασικός δείκτης του ενεργού ενδιαφέροντος των υποψηφίων για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη και προσφορά και ίσως το καλύτερο εχέγγυο για μια επιτυχή θητεία Σχολικού Συμβούλου.
Τι μπορεί η εκπαίδευση να περιμένει από κάποιον που συγκέντρωσε κάποτε όλα τα μόρια και τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε χειμερία νάρκη!

 
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
03 Φεβ 2020 18:08

Είστε εκτός σχολικής πραγματικότητας.Έχει πολλά κενά η πρότασή σας. Π.χ. η πιστοποίηση ΤΠΕ Β έχει να δοθεί εδώ και κάτι χρόνια! και υπάρχουν κλάδοι που δεν έχει δοθεί ποτέ! Εσείς όμως το βάζετε ως προυπόθεση!

 
Mac
03 Φεβ 2020 20:40

Η εκπαίδευση έχει ανάγκη από καλές προθέσεις !!!
Δεν πιστεύουμε π.χ. σε ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ από διεκδικούμενες θέσεις στελεχών όπως: ΠΕ85 αποκλεισμός από όλα τα ΠΕΚΕΣ Πανελλαδικά - μάλλον αχρείαστοι οι Χημικοί Μηχανικοί στην Εκπαίδευση με Α΄αναθέσεις Χημεία, μαθήματα Μηχανικών. Με ΠΕΚΕΣ δεν υπήρξε ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ !!!

 
Pe19
03 Φεβ 2020 21:07

@Δημήτρης Κ
Δηλαδή συνάδελφε σε 2 φυσικούς που ο ένας έχει Διδακτορικό στη Φυσική υψηλών ενεργειών με 2 pos-doc και h-index 10 και ο άλλος απλό διδακτορικό στην εκπαίδευση ενηλίκων θα πρέπει ο πρώτος να μοριοδοτείται λιγότερο από τον δεύτερο ? ? ?
Μη τρελαθούμε τελείως !!!!!!!!

 
Freeman
03 Φεβ 2020 21:30

Συγχαρητήρια στον άνθρωπο που έκανε τόσο κόπο για να συντάξει τη συγκεκριμένη πρόταση. Το κίνητρο του ποιο ήταν;

 
Freeman
03 Φεβ 2020 21:41

Για την συζήτηση περί των διδακτορικών στα παιδαγωγικά και στο αντικείμενο, όσον αφορά τις θετικές επιστήμες, το μέγεθος του όγκου δουλειάς και δυσκολίας για το διδακτορικό στο αντικείμενο σε σχέση με διδακτορικό στα παιδαγωγικά είναι ασύγκριτα μεγαλύτερος!!!!

 
Bill
03 Φεβ 2020 21:42

Τζάμπα τον χρονο....αλλά θα το κανει δημοσιεύσεις...για τίποτε άλλο δεν ειναι

 
Τάκης
03 Φεβ 2020 22:10

Δεν χρειαζόμαστε καθηγητές πανεπιστημίων να κάνουν προτάσεις για το πως θα γίνει η μοριοδότηση των Σχολικών Συμβούλων.
Οι ίδιοι οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα έπρεπε να είχαν λόγο για την μοριοδότησή τους. Οι πανεπιστημιακοί, καλούν στα εκλεκτορικά τους Σχολικούς Συμβούλους; Οι πανεπιστημιακοί δεν γνωρίζουν τα πάντα. Ας κάνουν καλό μάθημα σε φοιτητές και οι Σχολικοί Σύμβουλοι ας επιμορφώνουν σωστά επαγγελματίες Εκπαιδευτικούς.

 
Καθηγητής
03 Φεβ 2020 23:11

Φίλε Δημήτρη Κ. η παιδαγωγική διάσταση του έργου μας είναι αυτονόητη. Και σίγουρα αποκτιέται βασικά με την εμπειρία και τις εργατοώρες στην τάξη και με τίποτα άλλο. Αν είσαι μάχιμος καταλαβαίνεις τι θέλω να πω. Όμως αν παραβλέπουμε το "τι θα διδάξουμε" μας κάνει να χάνουμε την ουσία, την παροχή γνώσεων στη νέα γενιά που θα βοηθήσει τους μαθητές μας να αποκτήσουν τα εφόδια για τη ζωή. Και μη ξεχνάς ότι εγώ μιλούσα για τη Δευτεροβάθμια που στοχεύει να παρέχει γνώσεις και δεξιότητες και για τίποτα περισσότερο ή λιγότερο.

 
Απορία
04 Φεβ 2020 00:49

@Δρ. Φύκαρη @πε19
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει, γιατί η "Αυτόνομή διδασκαλία σε ΑΕΙ-ΤΕΙ" (που είναι προσόν που ΜΟΝΟ ΔΕΠ ή ΕΔΙΠ ή ΕΕΠ, δηλ. εκπ/κοι Γ/θμιας μπορούν να έχουν), μοριοδοτείται σε διαδικασίες επιλογής στην Α/θμια και Β/θμια? Πχ η "διδασκαλία σε σχολική μονάδα" στην Α/μια ή Β/μια, ΔΕΝ μετράει(μοριοδοτείται με κάποιον τρόπο), στο να γίνει κάποιος μέλος ΔΕΠ. Κάνω λάθος?

 
annak
04 Φεβ 2020 07:41

κ. Φύκαρη γνωρίζετε πιστεύω πως η κατοχή πολλών ακαδημαικών τίτλων δεν συνεπάγεται και αποτελεσματικούς εκπ/κούς ή στελέχη με όραμα και δημιουργία. Δυστυχώς η εμπορευματοποίση της εκπ/σης σε όλες της βαθμίδες καλά κρατεί. Παρόλα αυτά σαφώς θα πρέπει να υπάρχει διαφορετική μοριοδότηση στην εξειδίκευση μετ/κών και διδακτορικών στο πνεύμα της ανάλυσης πρότασης που κάνετε, όσο για ρο Διδασκαλείο αλίμονο να το εξισώνετε με τα σεμινάρια!!! Σας έχω παρακολουθήσει σε μαθήματα εκεί..Δε συγκρινόταν με τα μεταπτυχιακά ..Ήταν η καλύτερη επιμόρφωση από κάθε μεταπτυχιακό ...αν είναι δυνατόν , δεν υπάρχει σύγκριση. Επίσης η διδακτική εμπειρία και η άμεση επαφή με τη σχολική πραγματικότητα είναι το πρωτεύον προσόν.

 
Χατζιςπαν
04 Φεβ 2020 08:48

Τα ακαδημαικά προσόντα τα οποία μοριοδοτούνται στην προταση υπερκαλύπτουν κατά πολύ τα απαιτούμενα προσόντα για τη θέση που έχει ο συντάκτης της. Το μόνο που μας λέει λοιπόν με απλά λόγια είναι: Μαζέψτε μεταπτυχιακά και πληρώστε αδρά γι αυτά, για επιμορφώσεις σε ΑΕΙ, για προγραμματα δια βιου, για σεμινάρια κλπ. Αυτό είναι το μόνο ζητούμενο, γι αυτούς που τα διαθέτουν στην αγορά. Η εύρεση πελατείας...

 
Γ.Π.
04 Φεβ 2020 09:00

Είναι προφανές ότι δεν υπάρχει εγκυρότητα στην πρόταση αυτή που έρχεται σε αντίθεση τόσο με τη βιβλιογραφία που αναφέρεται όσο και με τα δεδομένα των έγκυρων συστημάτων επιλογής Σχολικών Συμβούλων ή Διευθυντών-Σχολικών Συμβούλων άλλων χωρών.
Ποιος από τους συγγραφείς που αναφέρονται, ισχυρίζεται και προτείνει με την κατάλληλη φυσικά τεκμηρίωση, ότι η πολιτική ηγεσία ενός υπουργείου παιδείας είναι αναγκαίο να παρεμβαίνει τόσο καθοριστικά, στην επιλογή της πλειοψηφίας των μελών του συμβουλίου επιλογής Σχολικών Συμβούλων;
Ποιος από τους συγγραφείς που αναφέρονται, ισχυρίζεται και προτείνει με την κατάλληλη φυσικά τεκμηρίωση, ότι χρειάζεται ένας δικαστικός και δύο συνδικαλι-στές για να εξασφαλιστεί η εγκυρότητα και η νομιμότητα της κρίσης των κριτών;
Σε ποιες προηγμένες χώρες υπάρχουν τέτοια συμβούλια επιλογής;

 
Λίγα Σχόλια
04 Φεβ 2020 09:27

Αν και προσεγμένη η μελέτη, ο κος καθηγητής θα πρέπει να μελετήσει εκτενέστερα το εκπαιδευτικό σύστημα του Ηνωμένου Βασιλείου, ο Ofsted είναι αξιολογικός οργανισμός που λειτουργεί με συλλογική εργασία, ομάδες αξιολογητών, και δράσεις στα σχολεία και όχι ατομικά. Έχει επίσης τεράστια διαφορά από τους Συμβούλους εκπαίδευσης, οι οποίοι λειτουργούν ατομικά και μπορεί να είναι και ιδιώτες-εξωτερικοί συνεργάτες. Παρακαλούμε όχι παραπληροφόρηση! .

 
Σ.Κ.@Γ.Π."Σου λέρωσαν λίγο το λουστρίνι"
04 Φεβ 2020 12:15

[Ποιος από τους συγγραφείς που αναφέρονται, ισχυρίζεται και προτείνει με την κατάλληλη φυσικά τεκμηρίωση, ότι η πολιτική ηγεσία ενός υπουργείου παιδείας είναι αναγκαίο να παρεμβαίνει τόσο καθοριστικά, στην επιλογή της πλειοψηφίας των μελών του συμβουλίου επιλογής Σχολικών Συμβούλων;]

Ουσιαστικά γι'αυτό το εδάφιο σκιαμαχούμε εδώ και καιρό.Αυτό το "τόσο καθοριστικά" είναι η πέτρα του σκανδάλου και χαίρομαι που υπάρχουν καθαρά μυαλά και το επισημαίνουν.Γιατί αν δεν υπήρχε αυτό το ζήτημα κάθε άξιος,το επαναλαμβάνω,κάθε άξιος,θα εκλέγονταν δίκαια και δίχως τρικλοποδιές.'Οταν φτιάχνουν ένα νόμο και σε φέρνουν με 0,2 διαφορά από τους αντιπάλους σου(βλ.4547) 'ε,τότε,σου λέει ο άλλος,"δεν σου έβαλαν τρικλοποδιά στη συνέντευξη ,σού λέρωσαν λίγο το λουστρίνι!"

 
εκπαιδευτικός
04 Φεβ 2020 13:30

Προς τον κ. Πρωθυπουργό,
Σαθρή η βάση οποιουδήποτε σχεδίου επιλογής, εφόσον όλοι οι εν δυνάμει υποψήφιοι για όλες τις θέσεις ευθύνης στην Εκπαίδευση (εκπαιδευτικοί τάξης και πρώην ή νυν στελέχη) θα προσέλθουν στη διαδικασία αναξιολόγητοι in- service, δηλ. όχι κατά τεκμήριο σωστοί στην έμπρακτη άσκηση των εκπαιδευτικών ή διοικητικών ή παιδαγωγικών καθηκόντων τους. Τι να τα κάνουμε τα πολλαπλά προσόντα ή την επίδοση στη συνέντευξη όταν ένας συνάδελφος είχε αποδειχτεί ανεπαρκής ως δάσκαλος ή ως στέλεχος;. Από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι τέλους του τ.σχολικού έτους το Υπουργείο Παιδείας που κόπτεται για την αριστεία και την αξιολόγηση θα μπορούσε να είχε εφαρμόσει και ολοκληρώσει ένα σύστημα ατομικής αξιολόγησης top- down, αλλά και bottom up, λαμβανομένων υπόψη των αντικειμενικών συνθηκών που επηρεάζουν την αποδοτικότητα όλων, εκπαιδευτικών και στελεχών.
Δεν το έκανε, άλλη μία ευκαιρία για ποιοτική Δημόσια Εκπαίδευση πάει χαμένη δυστυχώς...

 
Δημήτρης Κ.
04 Φεβ 2020 13:48

@Pe19
Δεν υπάρχει λόγος να τρελαθείτε συνάδελφε;
Αρκεί απλά να διευκρινίσετε για ποιον λόγο είστε μέσα στην τάξη:
1) Ως παιδαγωγός ή
2) Ως αναμεταδότης γνώσεων.
Όταν το διευκρινέσετε, τα υπόλοιπα είναι απλά!
Ταύτα και μένω.

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
05 Φεβ 2020 07:42

Πιστεύω ότι δεν είναι δυνατόν να επιλέγονται ΣΣ αν δεν έχουν πραγματικά χρόνια στην τάξη ως εκπαιδευτικοί. Τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν ΣΣ που δεν είχαν ούτε 5 χρόνια πραγματικής διδασκαλίας. Τα υπόλοιπα ήταν αποσπάσεις σε πανεπιστήμια, γραφεία, ΣΣ κλπ. Οι υπόλοιποι συνάδελφοι της τάξης το γνωρίζουν. Είναι δυνατόν να τους αποδεχθούν;

 
Σ.Κ.@Γιώργος
05 Φεβ 2020 11:16

[Τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν ΣΣ που δεν είχαν ούτε 5 χρόνια πραγματικής διδασκαλίας. Τα υπόλοιπα ήταν αποσπάσεις σε πανεπιστήμια, γραφεία, ΣΣ κλπ. ]

Να μη γράφουμε πράγματα που δεν ίσχυσαν...Με όλους τους νόμους υπήρχε κατώτερο όριο διδακτικής για; αν υποβάλλει κανείς,12 και 10 χρόνια για τους υποψ.της πληροφορικής,αν καλά θυμάμαι και η διδακτική απεικονίζονταν στα έγγραφα των υπηρεσιακών μεταβολών του κάθε υποψηφίου που εκδίδονταν από τις ΔΔΕ και ΔΠΕ..

 
@ΣΚ@Γιώργος
05 Φεβ 2020 14:10

Στις επιλογές ΣΣ του 2002 σχόλια αναγνωστών σε εφημερίδα μοριοδοτήθηκαν μέχρι 8 μόρια.Η στήλη αναγνωστών που έγραφαν ότι ήθελαν σε εφημερίδα που έκλεισε παρακαλώ.Υπάρχουν τα ονόματα.Ο δε @Γιώργος έχει απόλυτο δίκαιο για την διδασκαλία.Επιπλέον έστω και μια ώρα μάθημα θεωρούνταν διδακτικά έτη.Ή που πλειάδα αποσπάσεων βαφτίζονταν διδακτικές .Δεν χρειάζεται να απαντάτε στα πάντα που δεν ξέρετε.Δεν σας το ζητάει και κανείς.Ο τίτλος της εφημερίδας στην διάθεση όλων.

 
Pe19
05 Φεβ 2020 15:23

@Δημήτρης Κ
Φυσικά και τους ρόλους μας του ξέρουμε, απλά θεωρώ ότι ο ρόλος του επιστήμονα - ερευνητή αλλά και παιδαγωγού προτάσσεται του "παιδαγωγού" λόγο πτυχίου, ο πραγματικός παιδ-αγωγός κρίνεται στην τάξη και όχι από τα "πτυχία" που πιθανόν (ειδικά τα τελευταία χρόνια) έχει λάβει. Από την άλλη το αν είναι καλός επιστήμονας - ερευνητής πιστοποιείται από την λήψη του διδακτορικού του, ή του ερευνητικού έργου που έχει κάνει.
@Απορία
Η διδασκαλία σε κατώτερη βαθμίδα της εκπαίδευσης εξασφαλίζει διδακτική εμπειρία δεν εξασφαλίζει επιστημονική επάρκεια. Σε αντίθετη περίπτωση η διδασκαλία σε ανώτερη βαθμίδα εξασφαλίζει και διδακτική και επιστημονική εμπειρία γιατί λοιπόν να μη μετράει ως προσόν σε χαμηλότερη βαθμίδα. Και κατά πόσο (όπως προτείνεται στο άρθρο) να θεωρείται διδακτική η όποια υπηρεσία σε ΚΠΕ,ΕΚΦΕ κλπ ή και συμβούλου και να μη θεωρείται η διδασκαλία μαθημάτων στο Πανεπιστήμιο. Νομίζω πως είναι σαφές και σας λύθηκε η ΑΠΟΡΙΑ.

 
Απορία (επανάληψη στο ορθό)
06 Φεβ 2020 00:39

@Pe19
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση αλλά από δικό μου λάθος, μάλλον δεν έγινα σαφής. Η ερώτησή μου είχε να κάνει, με το "ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΟ" διδακτικό έργο σε Πανεπιστήμιο. Όχι με το διδακτικό έργο σε Πανεπιστήμιο.
Ξαναρωτώ. "Αυτοδύναμο" διδακτικό έργο στο Πανεπιστήμιο, μπορεί να κάνει κάποιος της Α/θμιας ή της Β/θμιας? Πχ παίρνω εγώ αύριο απόσπαση από το Δημοτικό Σχολείο, σε ένα πανεπιστήμιο. Μπορώ(προβλέπεται εκ του νόμου) να κάνω "αυτοδύναμο" διδακτικό έργο? Νομίζω πως όχι.
Πώς γίνεται λοιπόν, να υπάρχει για εκπ/κους Α/θμιας και Β/θμιας, μοριοδότηση ενός προσόντος που ΔΕΝ μπορούν εκ του νόμου να έχουν? Αυτή ήταν η απορία μου.
Τώρα, για το θέμα της διδακτικής εμπειρίας σε ανώτερη ή κατώτερη βαθμίδα που θέσατε. Η διδασκαλία σε ενήλικες φοιτητές, είναι ίδια (ή έστω συγκρίσιμη), με τη διδασκαλία πχ στην Α' δημοτικού? Ένας πανεπιστημιακός, είναι διδακτικά έμπειρος να μπει αύριο να διδάξει σε μια τάξη δημοτικού? Ακόμα και ποσοτικά, πόσες "διδακτικές ώρες" έχει ένας πανεπιστημικός την εβδομάδα? Ένα έτος διδασκαλίας στο Πανεπιστήμιο, είναι ίσο ποσοτικά, με ένα έτος σε σχολείο? Όχι νομίζω.
Τέλος, σε ΚΠΕ-ΕΚΦΕ-Συμβούλους κλπ., υπάρχει σαφώς διδακτικό έργο, που όχι μόνο το προβλέπει αλλά και το ΑΠΑΙΤΕΙ ο νόμος. Και μάλιστα με καθορισμένο αριθμό διδακτικών ωρών/εβδομάδα.
Αν κάποιος γνωρίζει για το θέμα με το "αυτοδύναμο" διδακτικό έργο σε πανεπιστήμιο, θα χαρώ να μας διαφωτίσει. Ευχαριστώ.

 
Έκαστος στο είδος του
06 Φεβ 2020 07:19

@Pe19 05 Φεβ 2020 15:23
Αν κάποιος πετάει F16 ή οδηγεί F1, σημαίνει ότι έχει οδηγική εμπειρία για να είναι και καλός ταξιτζής στην Αθήνα? Ξέρω πιλότους, που στο τιμόνι είναι επικίνδυνοι...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean